Na ramie wiatraka masz opornicę pierwszego biegu, odepnij wtyczkę i połącz piny grubym kablem, jak z klimą ruszy wiatrak to masz problem z opornicą(najprędzej spalony termik)
Dostań się do wentylatora załącz zapłon sprawdź czy brakuje prądu na wentylator podejrzewam upalony termik w opornicy.
To nie dioda tylko termik, wymień termik i dokładnie przeczyść złącza na opornicy(ten radiator to opornica dmuchawy) i dmuchawie.
Zadziałał termik na opornicy a przyczyną to najczęściej przytarty silnik dmuchawy albo zabity filtr kabinowy
Panowie, co to za element zaznaczony na zdjęciu strzałką (poprzedni post) ? Wentylator nie kręcił, wstawiłem inną opornicę i działa. Rozebrałem wadliwą opornicę, tyrystory ok, jedynie zaznaczony element nie ma przejścia. To jakiś termik?
Sprawdź termik opornicy Termik siedzi nowy. Przekaźniki dobre, wiązka też. Dalej nie działa. W kostce od opornicy w dwóch pinach jest prąd. Ma ktoś może schemat wentylatora?? Byłbym wdzięczny. pozdrro
Termik w opornicy sprawny ?
Witaj,opornica z reguły jest blisko dmuchawy, bo mysi być chłodzona,poszukaj przy dmuchawie,najprawdopodobniej masz spalony termik przy opornicy,wymiana mniejszy koszt niż wymiana opornicy.
Opornica padla(dokladniej termik)Jak mnie pamiec nie myli to jest dostepna od spodu nad nogami pasazera
W opornicy uległ przerwie termik ,po zwarciu go na krótko nadal działa tylko 4 bieg cz mogła się przepalić całkowicie? na opornice wchodzi napięcie na 2 i 4 pin gdzie szukać usterki?
Trzeba wymienić na nowy OPORNIK TERMICZNY DMUCHAWY I PO PROBLEMIE Nie opornik tylko bezpiecznik termiczny, inaczej termik. Opornica siedzi na wylocie powietrza z dmuchawy
Przyczyną były zgnite styki i zamontowane inne przekaźniki oraz spalony termik w opornicy. Dzięki wszystkim za pomoc.
Termik w opornicy,pod maska,po prawej stronie,widoczna na scianie grodziowej
Opornica powinna być zaraz obok wentylatora nawiewu, pewnie spalił się termik albo wtyczka od opornicy lub w przypadku elektronicznej tranzystory.
Termik w opornicy miernikiem sprawdź pewno spalony przez zagnojony od szczotek komutator w wentylatorze, i jak kolega pisał sprawdź czy nie jest wypalona wtyczka.
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
IRFP064N Czy taki tranzystor będzie ok? Akurat taki mam. O ile kojarzę to taki albo jakiś podobny sugerowano. Ponoć w opornicy miał być jeszcze termik, ale nie znalazłem. Tranzystor jeśli potwierdzisz, to wymieniam.
Ten moduł sterujący to dwa przekaźniki na 1 i 2 bieg i opornica pierwszego biegu, przekaźniki i opornica w plastikowej skrzynce na wentylatorze zabudowana w formie jednego podzespołu z dwoma wtyczkami. Jak lata na drugim biegu to pewnie spalony albo zgnił termik od strony rezystorów
zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu O czym tu kolega pisze??? Praca na 4 biegu to spalony termik na opornicy, a powódvspalenia to jak pisał kolega wyżej, zabrudzony filtr pp, albo przycierający się silnik dmuchawy.
Dokładnie to microtemp (bezpiecznik termiczny) opornicy Może być uszkodzony bezpiecznik termiczny ale nie tylko. Drut oporowy często ulega upaleniu a termik pozostaje sprawny.
Bezpiecznik termiczny pali się nie od wzrostu prądu a jak nazwa w skazuje, od przekroczenia określonej temperatury. Bez niego, w razie awarii opornica grzeje się do czerwoności i pali wszystko w okolicy. Szkoda ci było 2 złote na termik? W ostateczności było zrobić mostek zwykłą cyną
Albo masz zapchaną kabinówkę albo wadliwy termik w opornicy/jeżu.Ew. silnik dmuchawy ma opory i przegrzewa sie jeż.
Jaką wartość powinien mieć mikro termik, do opornicy Peugota 306, na wymontowanym z auta, litery i cyfry są nieczytelne może ktoś potrafi mi podpowiedzieć Pozdrawiam
nie da się zmienić prędkości nawiewu, dmucha pełną mocą Jesteś pewien na 100%? Tam nie ma żadnej elektroniki w opornicy, 3 rezystory drutowe, zalany przekaźnik, termik i tyle Tylko zwarcie ACC z BATT+ w kostce stacyjki może dać efekt pracy dmuchawy bez kluczyka ale można ją wyłączyć przełącznikiem prędkości dmuchawy, jak lata cały czas to musi być...
Zobacz wpierw termik.
Problem polega na tym że termik ma za zadanie obniżyć do bezpiecznej , temperaturę pracy układu Bzdura. Ma on za zadanie przerwać obwód w przypadku przekroczenia zbyt dużej temperatury opornicy. Jest to zabezpieczenie niepowracalne, w wyniku zadziałania należy je wymienić. Nie ma szans, aby opornica zredukowanego biegu elektrowentylatora osiągnęła...
Jest dokładnie jak piszecie. Spalony termik na opornicy. Wymieniłem na kawałek drutu cynowego i wszystko działa. Trzeba wyjac schowej a sam moduł znajduje sie tuż obok filtra powietrza wcisniety w kanał powietrza - biała wtyczka 4 piny. Nie ma śrubek, mocno wyciągamy w dół i wychodzi. Dziekuje za pomoc, zamykam.
Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem? jak rozebrać dmuchawe aby wyjąć silnik (sprawdzić szczotki itp.)? gdzie szukać tego bezpiecznika wokół jest sama plastikowa obudowa... proszę o odpowiedz. Dmuchawa montowana jest od dołu pod półką pasażera,...
no i jak to jest zepsute to co mam zrobic zeby dzialalo Wersja droższa: 1. wymontuj opornicę(to coś z trzema spiralami) 2.wymontuj termik.(ten wałeczek obok spiralek) 3.zamontuj nowy termik o takim samym(lub zbliżonym) progu zadziałania. 4.zamontuj opornicę 5.ciesz się działającą dmuchawą Wersja tańsz i równie skuteczna. 1.j.w. 2.j.w. 3.zewrzyj uszkodzony...
Tam są wszystkie w jednej obudowie zalane - a mierzyem i termik ok, rezystor na żadnym obwodzie nie przewodzi.
Uszkodził sie nie zespół oprników lecz termik ,bezpecznik termiczny , przypięty do tej opornicy. Jak dostaniesz się do niej poznasz , który to jest.
Opornica, jest umieszczona na obudowie wentylatora, może być również "usmażona" wtyczka do tej "opornicy".
Piszesz "wentylatory", przypuszczam, że chodzi Ci o nawiew do wnętrza auta, ale ten "nawiew" ma jeden "wentylator". Jeśli wszystko sprawdziłeś i nadal nie działa, to sprawdź "termik" (rodzaj bezpiecznika) w opornicy, który też ulega przepaleniu. Jeśli dawno nie wymieniałeś filtra pyłkowego (kabinowego), to go wymień, gdyż jego stan ma wpływ na uszkadzanie...
aha a gdzie ta opornica jest?? :) gdzies przy silniku nawiewu? jak odnalezc uszkodzony termik? w autoelektronice zaspiewali mi od 100zl w zwyz, czy tylke to bedzie kosztowac?
Tam sie wypala włącznik I wtyk na opornicy. Mierzony był przez elektryka i termik niby sprawny. To ma być pewien a nie ,,niby,, Na próbę zmostkuj drutem i sprawdź, może elektryk miał ,,okres,, i źle się czuł
Jak w temacie nawiew przestał działać doszedłem że uszkodzony został REZYSTOR -OPORNICA RENAULT LAGUNA 1 VALEO uszkodzony był termik wymieniłem i napięcie zaczęło dochodzić jednak jedna ze sprężynek przepaliła się połączyłem ją choć powinno się wymienić i wszystko było by dobrze gdyby te sprężynki się tak mocno nie nagrzewały .Proszę o pomoc co by mogło...
Nie rozumiesz problemu. Nawet jak już będziesz miał termik, to jak go wymienisz? Tam jest jedna rdza, wszystkie połączenia są zgrzewane co za tym idzie zaraz się rozpadną, pomijam styki opornicy które jak są podrdzewiały mogą ponownie doprowadzić do uszkodzenia termika.
Nie termistor tylko termik /bezpiecznik termiczny/. Mozna było tylko jego wymienić ale jak masz komplet z opornicą to zakładaj.
Witam po długiej przerwie. Mam problem z nagłym brakiem ogrzewania w aucie. Wentylator,bezpieczniki,opornica są chyba dobre.(sprawdzałem jak umiałem) Wlutowany nowy termik 197st.C przez sprzedawcę , zamieniłem miejscami przekaźniki 30 amper i nic. Przyda się jakaś rada fachowca, bo nie jestem biegły i mogłem coś przeoczyć.
Witam Interesuje mnie prawidłowy kierunek obrotów wentylatora w 307 cc z silnikiem 2 litry w benzynie. Wykonałem nowy korpus i łożyskowanie na łożyskach tocznych. Chciałem się upewnic czy obroty są prawidłowe. Silnik wentylatora rozebrany był na części i wytoczony nowy. Padało w nim często łożysko przednie, według mnie zbyt małe jak na taki stopień...
chciałbym więc zapytać, do jakiej kategorii mam zaliczyć Twoją "poradę"? Do kategorii znośnych finansowo, po zastosowaniu poprawia się chłodzenie opornicy dmuchawy i nie pali termika na niej, wystarczy?
Pod tym zielonym jest element przypominający z wyglądu diodę, zewrzyj/zmostkuj go i sprawdź, czy dmuchawa pracuje na wszystkich prędkościach. Jeśli pracuje, wymień ten element (termik 196*C do kupienia w sklepach elektronicznych) Jak na tym zielonym jest widoczne pęknięcie to wymień całą opornicę na identyczną
Termik jest na 10 A? To wg pomiarów autora na 3 biegu ma prawo się przepalać. Dokładnie. Na dodatek on zabezpiecza tylko opornicę na biegach 1-3. Bieg 4 idzie bezpośrednio poza opornicą. No, ale co tam Ja będę pisał, jak podobno się nie znam i wprowadzam w błąd wedle ważniejszych. P.S. podbicie parametru o te 20*C od oryginału wiele pomaga. Pozdrawiam.
Z tego co mi wiadomo to jest to termik. Również szukam gdzieś do kupienia modułu, jednak ogólnie ciężko znaleźć lub też w b. wysokich cenach. Z tymże nie wiem jak chcesz termik wymienić. Jeśli chcesz lutować, to spoiwo może nie wytrzymać temperatury jaka panuje w tamtych okolicach.
Zasadniczo do nastawienia termika wystarcza amperomierz i regulowane zródło prądu ( autotrafo+ opornica regulowana w wersji " ubogiej " ) . Nie podałes jakiego typu są u was te zabezpieczenia. Jeżeli z wyzwalaczami zwarciowymi to do sprawdzeia charakterystyki potrzebny jest oscyloskop lub dobry rejestrator.
70 stopni do Rezystora dmuchawy Hihi, a chcesz tę brykę spalić? :D Poszukaj na szrocie oryginalnej opornicy od almery i nie cuduj, bo możesz sie jej całkowicie pozbyć.
Wlasnie pasuje mi pod lampa bo w obudowie nie odnalazlem go wcale.Czyli z kierownica po lewej to bylby gdzies kolo schowka a tam go nie ma na100%.Nawet sladu czy zaslepki,nic.Pewnie termik padl,da sie go dokupic w jakims elektroniku?
Witam posiadam Citroen C4 GRAND PICASSO 2007r. 2.0 benzyna. Gdzie znajduję się ten bezpiecznik termiczny? Nie ściągałem żadnego zderzaka, po prostu odkręciłem czarną maskownice która znajduje się nad wentylatorem i jest w obudowie wentylatora w górnym prawym rogu moduł do którego dochodzą dwie wiązki. Odkręciłem moduł i po drugiej stronie jego jest...
Trzeci bieg dmuchawy realizowany jest poza rezystorem (opornicą). Dziwi mnie (nie mylić z Dziwiszem) , że na 1 i 2 biegu nie leci termik , w założeniu ,iż łożyska , komutator , szczotki lub uzwojenie wirnika są "be" i przekroczony jest pobór prądu? Na III biegu od razu pali bezpiecznik czy po jakimś czasie?
Na razie możesz zmostkować drutem i kupić taki termik bo to koszt niecałe 2żł , termiki te są na prąd 10A i temperaturę 200 stopni ponieważ jest to zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem.P
Witam, muszę utworzyć owy temat, ponieważ poprzedni w tym temacie został zamknięty. Wiem, że nie można "zwatować" druta zamiast montować nowego termika, lecz ja w celu sprawdzenia tak zrobiłem i pojawił mi się 3 bieg dmuchawy(poprzednio był tylko 4), 2 po redukcji z 3 ale bezpośrednio 2 się nie włączy 1 wciąż nie działa. Mam zamiar kupić nową opornice...
Należy odchylić wykładzinę i tam gdzie idzie wiązka przewodów pod klapkę odkręcić śrubkę "krzyżakową" i termik wypadnie. Termik ten jest CHYBA na 10 amper i 95 stopni Celsjusza. Ale piszesz pierdoły, rany świata! Microtemp jest zaraz na opornicy, a ta jest wysoko, wyżej linii schowka. Nie jest na 90 stopni, bo walnął by podczas pierwszych 10 min, pracy,...
Jedna opornica, dla motora zasysającego ( mocowana wkrętem na krzyżak): http://obrazki.elektroda.net/38_12245891... i druga, dla motora wdmuchującego: http://obrazki.elektroda.net/5_122458917... Zazwyczaj upalają się termiki, choć bywa, że ugnije spirala.
Witam! Na poczatek pragne zaznaczyc,iz przeczytalem cale mnostwo postow na ten temat,ale nigdzie nie znalazlem takiego przypadku jaki wystepuje u mnie,wiec pozwolilem sobie zalozyc nowy temat. A wiec-polasilem sie na pare groszy i nie spuscilem (a powinienem) na drzewo klienta z Laguna... Nie dzialal nawiew,togrzewanie tylnej szyby. Musialem (nie musialem...
Witam! Mam problem z doborem zabezpieczenia termicznego przy opornicy silnika dmuchawy w Audi B4. Dmuchawa działa tylko na 4 biegu. po zwarciu termika działają wszystkie biegi. Na jaką temperaturę dobrać to zabezpieczenie?? Oto oznaczenia na starym: PAT MICROTEM 4358A BCAJU. Na forum proponują do różnych aut od 127;128 do 168 [°C]. Boję się że jak dobiorę...
Kolego egon2211 Twój mechanior po części miał rację ale nie do końca. Termit jak to zwał Twój mechanior to fachowo bezpiecznik termiczny, który pod wpływem temperatury takiej jak jest napisane na nim ulega przepaleniu. Powyższe zjawisko następuje w 98% w sytuacji kiedy masz filtr kabinowy (znajdujący się pod deską rozdzielczą pasażera) tak brudny,...
Termik jest dobry sprawdzałem miernikiem i ma przejście.opornica nawet była podmieniana na dobrą i nic nie ruszyło.Zastanawiam sie bardziej czmu te przewody w tym regulatorze szybkości na konsoli były przypalone czyżby w nim nastąpiło zwarcie i go szlak trefił?
U mnie w astrze g 1,6 8v opornica wentylatora klimy wbudowana jest w obudowę wentylatora, prawy dolny róg pod wtyczką. U mnie walnął zaznaczony termistor http://obrazki.elektroda.pl/3301445700_1... To nie termistor, tylko bezpiecznik termiczny, potocznie zwany "termikiem".
Odkręcić wygłuszenie , odkręcić plastikową osłonę, odkręcić półkę trzymająca wygłuszenie, odkręcić 4 wkręty i wyciągnąć tunel z silniczkiem. Opornica jest od dołu tunelu jak wspomnieli koledzy, zazwyczaj uszkodzony termik.P
to urządzenie na 100% jest produkcji DDR złącze jakieś kiedyś było a teraz pozostały na korpusie dwie kostki poczwórne (takie podobne do popularnych plastikowych kostek łączeniowych tyle że te są czarne i z jakiegoś twardego plastiku) dwa wyłączniki są czy są to krańcowe ciężko powiedzieć choć taką funkcję mogą pełnić są one zamontowane częściowo na...
Poczytaj mistrzu forum bo o termiku opornicy dmuchawy było już do bólu opisane
Przegrzany człon nadmiarowy wyłącznika C63A? Chyba jednak nie. Nie piszemy o członie zwarciowym. Ja wiem, że Ty wiesz że ja wiem o tym, że mamy do czynienia z charakterystyką termika. Pomiar temperatury i odprowadzenie ciepła do najłatwiejszych nie należą, a przegrzany człon termika zmienia charakterystykę. A że konsekwencją będzie zwiększenie przedlicznikowego...
Wywalenie schowka powoduje ze widoczne jest wszystko, ale nie jasne, bo go tam nie ma! Juz jutro sprawdze dokladnie to podszybie i filtr pylkowy. A ze zabezpieczenie termiczne poszlo to ja wiem, klasyka w tym rozwiazaniu dmuchaw. Dlatego szukam opornika dmuchawy bo zabezpieczenie termiczne powinno znajdowac sie w nim. Termike mozna ominac badz wymienic,...
termik opornica dmuchawa opornica prostownika opornica passat
przekrecam kluczyk gasna kontrolki protect radio kenwood 25pt4423 dławik
lodówka bosch toshiba firmware update
Jak uzyskać pomoc w dziedzinie elektroniki? Wybuchowe włączanie piecyka gazowego Termet Mini Max - przyczyny i rozwiązania