Panowie, co to za element zaznaczony na zdjęciu strzałką (poprzedni post) ? Wentylator nie kręcił, wstawiłem inną opornicę i działa. Rozebrałem wadliwą opornicę, tyrystory ok, jedynie zaznaczony element nie ma przejścia. To jakiś termik?
To nie dioda tylko termik, wymień termik i dokładnie przeczyść złącza na opornicy(ten radiator to opornica dmuchawy) i dmuchawie.
Zadziałał termik na opornicy a przyczyną to najczęściej przytarty silnik dmuchawy albo zabity filtr kabinowy
Witaj,opornica z reguły jest blisko dmuchawy, bo mysi być chłodzona,poszukaj przy dmuchawie,najprawdopodobniej masz spalony termik przy opornicy,wymiana mniejszy koszt niż wymiana opornicy.
Trzeba wymienić na nowy OPORNIK TERMICZNY DMUCHAWY I PO PROBLEMIE Nie opornik tylko bezpiecznik termiczny, inaczej termik. Opornica siedzi na wylocie powietrza z dmuchawy
Albo masz zapchaną kabinówkę albo wadliwy termik w opornicy/jeżu.Ew. silnik dmuchawy ma opory i przegrzewa sie jeż.
Dokładnie to microtemp (bezpiecznik termiczny) opornicy Może być uszkodzony bezpiecznik termiczny ale nie tylko. Drut oporowy często ulega upaleniu a termik pozostaje sprawny.
Termik w opornicy sprawny ?
Opornica powinna być zaraz obok wentylatora nawiewu, pewnie spalił się termik albo wtyczka od opornicy lub w przypadku elektronicznej tranzystory.
Bezpiecznik termiczny pali się nie od wzrostu prądu a jak nazwa w skazuje, od przekroczenia określonej temperatury. Bez niego, w razie awarii opornica grzeje się do czerwoności i pali wszystko w okolicy. Szkoda ci było 2 złote na termik? W ostateczności było zrobić mostek zwykłą cyną
Tam są wszystkie w jednej obudowie zalane - a mierzyem i termik ok, rezystor na żadnym obwodzie nie przewodzi.
Termik w opornicy,pod maska,po prawej stronie,widoczna na scianie grodziowej
nie da się zmienić prędkości nawiewu, dmucha pełną mocą Jesteś pewien na 100%? Tam nie ma żadnej elektroniki w opornicy, 3 rezystory drutowe, zalany przekaźnik, termik i tyle Tylko zwarcie ACC z BATT+ w kostce stacyjki może dać efekt pracy dmuchawy bez kluczyka ale można ją wyłączyć przełącznikiem prędkości dmuchawy, jak lata cały czas to musi być...
no i jak to jest zepsute to co mam zrobic zeby dzialalo Wersja droższa: 1. wymontuj opornicę(to coś z trzema spiralami) 2.wymontuj termik.(ten wałeczek obok spiralek) 3.zamontuj nowy termik o takim samym(lub zbliżonym) progu zadziałania. 4.zamontuj opornicę 5.ciesz się działającą dmuchawą Wersja tańsz i równie skuteczna. 1.j.w. 2.j.w. 3.zewrzyj uszkodzony...
zastosować na oporniki o wyższej mocy np 2W lub 5W ale wtedy jest ryzyko że spali ci się silnik nawiewu O czym tu kolega pisze??? Praca na 4 biegu to spalony termik na opornicy, a powódvspalenia to jak pisał kolega wyżej, zabrudzony filtr pp, albo przycierający się silnik dmuchawy.
Opornica padla(dokladniej termik)Jak mnie pamiec nie myli to jest dostepna od spodu nad nogami pasazera
Witam .Twingo nie robiłem ale Clio już tak. Opornica jest w nim przy podszybiu w obudowie dmuchawy. paskudne dojście. Możesz termik zastapić kawałkiem cienkiego lutu.
IRFP064N Czy taki tranzystor będzie ok? Akurat taki mam. O ile kojarzę to taki albo jakiś podobny sugerowano. Ponoć w opornicy miał być jeszcze termik, ale nie znalazłem. Tranzystor jeśli potwierdzisz, to wymieniam.
70 stopni do Rezystora dmuchawy Hihi, a chcesz tę brykę spalić? :D Poszukaj na szrocie oryginalnej opornicy od almery i nie cuduj, bo możesz sie jej całkowicie pozbyć.
Wlasnie pasuje mi pod lampa bo w obudowie nie odnalazlem go wcale.Czyli z kierownica po lewej to bylby gdzies kolo schowka a tam go nie ma na100%.Nawet sladu czy zaslepki,nic.Pewnie termik padl,da sie go dokupic w jakims elektroniku?
Pod tym zielonym jest element przypominający z wyglądu diodę, zewrzyj/zmostkuj go i sprawdź, czy dmuchawa pracuje na wszystkich prędkościach. Jeśli pracuje, wymień ten element (termik 196*C do kupienia w sklepach elektronicznych) Jak na tym zielonym jest widoczne pęknięcie to wymień całą opornicę na identyczną
chciałbym więc zapytać, do jakiej kategorii mam zaliczyć Twoją "poradę"? Do kategorii znośnych finansowo, po zastosowaniu poprawia się chłodzenie opornicy dmuchawy i nie pali termika na niej, wystarczy?
Problem polega na tym że termik ma za zadanie obniżyć do bezpiecznej , temperaturę pracy układu Bzdura. Ma on za zadanie przerwać obwód w przypadku przekroczenia zbyt dużej temperatury opornicy. Jest to zabezpieczenie niepowracalne, w wyniku zadziałania należy je wymienić. Nie ma szans, aby opornica zredukowanego biegu elektrowentylatora osiągnęła...
Dostań się do wentylatora załącz zapłon sprawdź czy brakuje prądu na wentylator podejrzewam upalony termik w opornicy.
Na razie możesz zmostkować drutem i kupić taki termik bo to koszt niecałe 2żł , termiki te są na prąd 10A i temperaturę 200 stopni ponieważ jest to zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem.P
Rozglądaj się za inną „opornicą”, ta obecna to złom, Poszukaj dlaczego woda się do niej dostała, wymień filtr kabinowy /jeśli jest/, no i oczywiście silnik dmuchawy. Termik sam z siebie nie pada. Brak odpowiedniego chłodzenia, wadliwe działanie wentylatora powoduje takie usterki. Wartość termika odczytasz z uszkodzonego.
Trzeci bieg dmuchawy realizowany jest poza rezystorem (opornicą). Dziwi mnie (nie mylić z Dziwiszem) , że na 1 i 2 biegu nie leci termik , w założeniu ,iż łożyska , komutator , szczotki lub uzwojenie wirnika są "be" i przekroczony jest pobór prądu? Na III biegu od razu pali bezpiecznik czy po jakimś czasie?
Termik jest na 10 A? To wg pomiarów autora na 3 biegu ma prawo się przepalać. Dokładnie. Na dodatek on zabezpiecza tylko opornicę na biegach 1-3. Bieg 4 idzie bezpośrednio poza opornicą. No, ale co tam Ja będę pisał, jak podobno się nie znam i wprowadzam w błąd wedle ważniejszych. P.S. podbicie parametru o te 20*C od oryginału wiele pomaga. Pozdrawiam.
Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem? jak rozebrać dmuchawe aby wyjąć silnik (sprawdzić szczotki itp.)? gdzie szukać tego bezpiecznika wokół jest sama plastikowa obudowa... proszę o odpowiedz. Dmuchawa montowana jest od dołu pod półką pasażera,...
Witam! Mam problem z doborem zabezpieczenia termicznego przy opornicy silnika dmuchawy w Audi B4. Dmuchawa działa tylko na 4 biegu. po zwarciu termika działają wszystkie biegi. Na jaką temperaturę dobrać to zabezpieczenie?? Oto oznaczenia na starym: PAT MICROTEM 4358A BCAJU. Na forum proponują do różnych aut od 127;128 do 168 [°C]. Boję się że jak dobiorę...
Należy odchylić wykładzinę i tam gdzie idzie wiązka przewodów pod klapkę odkręcić śrubkę "krzyżakową" i termik wypadnie. Termik ten jest CHYBA na 10 amper i 95 stopni Celsjusza. Ale piszesz pierdoły, rany świata! Microtemp jest zaraz na opornicy, a ta jest wysoko, wyżej linii schowka. Nie jest na 90 stopni, bo walnął by podczas pierwszych 10 min, pracy,...
Witam, muszę utworzyć owy temat, ponieważ poprzedni w tym temacie został zamknięty. Wiem, że nie można "zwatować" druta zamiast montować nowego termika, lecz ja w celu sprawdzenia tak zrobiłem i pojawił mi się 3 bieg dmuchawy(poprzednio był tylko 4), 2 po redukcji z 3 ale bezpośrednio 2 się nie włączy 1 wciąż nie działa. Mam zamiar kupić nową opornice...
Jest dokładnie jak piszecie. Spalony termik na opornicy. Wymieniłem na kawałek drutu cynowego i wszystko działa. Trzeba wyjac schowej a sam moduł znajduje sie tuż obok filtra powietrza wcisniety w kanał powietrza - biała wtyczka 4 piny. Nie ma śrubek, mocno wyciągamy w dół i wychodzi. Dziekuje za pomoc, zamykam.
Czemu mam zostawic ta robote? Jeśli opornica to to z tym bezpiecznikiem to sprawdziłem i nie ma na żadnym pinie napięcia.Czyli prąd już się gubi gdzieś wcześniej.Czyżby właśnie ten reulator szybkości obrotów siadł? Opornica jest właśnie regulatorem obrotów przełącznik tylko załącza odpowiedni opór na niej/zrób zworę na termiku który tam jest i zobacz...
Kolego egon2211 Twój mechanior po części miał rację ale nie do końca. Termit jak to zwał Twój mechanior to fachowo bezpiecznik termiczny, który pod wpływem temperatury takiej jak jest napisane na nim ulega przepaleniu. Powyższe zjawisko następuje w 98% w sytuacji kiedy masz filtr kabinowy (znajdujący się pod deską rozdzielczą pasażera) tak brudny,...
Poczytaj mistrzu forum bo o termiku opornicy dmuchawy było już do bólu opisane
Odkręcić wygłuszenie , odkręcić plastikową osłonę, odkręcić półkę trzymająca wygłuszenie, odkręcić 4 wkręty i wyciągnąć tunel z silniczkiem. Opornica jest od dołu tunelu jak wspomnieli koledzy, zazwyczaj uszkodzony termik.P
Wywalenie schowka powoduje ze widoczne jest wszystko, ale nie jasne, bo go tam nie ma! Juz jutro sprawdze dokladnie to podszybie i filtr pylkowy. A ze zabezpieczenie termiczne poszlo to ja wiem, klasyka w tym rozwiazaniu dmuchaw. Dlatego szukam opornika dmuchawy bo zabezpieczenie termiczne powinno znajdowac sie w nim. Termike mozna ominac badz wymienic,...
opornica termik opornica dmuchawa termik dmuchawa
piszczenie dysku twardego cewka pompa sygnal citroen
klaudia2 przestrojenie klaudia2 przestrojenie
Trudności z wyjęciem pojemnika na mleko w DeLonghi Peugeot 307 1.6 HDI 2006: Błąd ładowania i brak ogrzewania