Niestety muszę Cię zmartwić, sam rezystor jest nieosiągalny w handlu (ja nie znalazłem). Pozostaje zakup kompletnego wentylatora z rezystorem. Najtaniej znalazłem w firmie GRA-PA 320 zł. Można jeszcze oczywiście kombinować, ale osobiście jestem zwolennikiem oryginalnych rozwiązań.
Opornik wentylatora chłodnicy. Duża wtyczka na obudowie z dwoma białymi kablami. Pasuje od renault.
No niestety owo zabezpieczenie wykonało swoją rolę co świadczy o występowaniu przyczyny. A może to być np zacieranie się silnika wentylatora. Być może, że zdarzenie miało miejsce w skrajnie niekorzystnej temperaturze. W każdym razie dobrze aby coś takiego było i działało bowiem w przyszłości nie zadziała zabezpieczenie a więc siądzie najsłabszy element...
Witam. Mam pytanie odnośnie "rezystor opornik wentylatora chłodnicy" w mojej Astrze. Mianowicie jest uszkodzony, i wiatrak działa tylko na drugim biegu. Nie znalazłem nigdzie w sklepach tego opornika dedykowanego do Opla Astry, natomiast są podobne rezystory do kupienia dedykowane do innych aut. Czy prawidłowo będzie działał rezystor dedykowany do Daewoo...
Opornik pierwszego biegu znajduje się przed chłodnica, widać go przez grill po lewej stronie. Opornik to taka dzina kostka a w środku gruby drut więc prawdopodobnie będzie problem ze stykiem.. Druga opcja to bezpiecznik od chłodnicy sprawdzałeś ?
Presostat po lifcie jest po prawej stronie chłodnicy na osuszaczu a opornik jest z lewej w obudowie wentylatora. I proszę nie mieszać po i przed liftowych bo to zupełnie inne samochody łączy je tylko nazwa i część karoserii.
Tak jak w temacie gdzie jest umieszczony opornik w/w .Brak jest napięcia w gnieżdzie przekażnika wentylatora chłodnicy(styk 30). Bezpiecznik jest dobry ,wg schematu po drodze jest w/w opornik.Byłbym wdzięczny za podpowiedż.
To jest opornik wentylatora chłodnicy I st. Proszę podać moc silnika .
Takie coś znajduje się u mnie na obudowie chłodnicy ale między chłodnicą a silnikiem. Wymieniałem i nic nie pomogło. Mam schemat sprawdzałem miernikiem niby wszystko ok. I dalej nic nie wiem :-(. Jak np. sprawdzić przewody jak są tak pochowane. Czy ktoś mi po kodach błędów jest w stanie powiedzieć co to może być za usterka. Dodano po 3 Napiszę co zrobiłem:...
Odkopuje temat. Napiszę co do tej pory wymieniłem i sprawdziłem. Wymieniony czujnik zmiennej pojemności Wymieniony opornik chłodnicy Sprawdzony presostat(wentylator się załącza na drugi bieg) Klimatyzacja sprawdzona pod kątem szczelności i czynnik uzupełniony. Problem wciąż związany z brakiem działania klimy na postoju ale w sumie podczas jazdy ponad...
Jest na obudowie wentylatora jego wartość to około 1Ω ale duży wataż.P http://obrazki.elektroda.net/51_12371320...
na 100% uszkodzony opornik redukcyjny lub tylko bezpiecznik termiczny zaraz kolo opornika.
Jak wcześniej napisałem ,kupiłem nową(OPEL MERIVA REZYSTOR OPORNIK WENTYLATORA CHŁODNICY tj corsie D) ,pomierzyłem parametry tej opornicy i w porównaniu z zdemontowaną i pękniętą na uzwojeniu opornika jest sprawna .Dodam że musiałem u szrociarza dokupić wtyczkę do tej opornicy ponieważ stara miała wiązkę a nowa wtyk/gniazdo na korpusie opornicy.
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Niesprawny opornik silnika wentylatora chłodnicy - koniec tematu. Pisałem szyfrem, więc teraz piszę normalnie. Do sprawdzenia/wymiany. Czujnik o którym piszesz wyszedłby w diagnostyce, jeśli było by z nim coś nie tak.
Jedyne wyjście to sprawdzenie obwodu sterowania drugiego przekaźnika wentylatora, a czy przekaźniki są tylko załączające, czy też mają funkcje przełączania (cztero, czy pięciopinowe)? W mojej merivie wymieniłem uszkodzony opornik wentylatora chłodnicy i nie mam I biegu wentylatora ,brakuje "minusa" na przekaźniku .Pytanie skąd podawany jest minus na...
mam auto reno megan 1 . i nie chodzi wentylator chłodnicy podobno to rezystor tylko pytanie gdzie znajduje się on żeby zmienic opornik
Znalazłem schemat podłączenia tych wentylatorow.Silnik AAH zasilanie przez bezpiecznik 60A są dwa przekaźniki,opornik,dwa wentylatory,włącznik na chłodnicy z 3 wyjściami oraz włącznik ciśnieniowy od klimatyzacji (do niego dochodzą dwa przewody:brązowo-niebieski i brązowy) oraz włącznik klimatyzacji.Znajdź te przekaźniki i sprawdź czy się nie skleiły....
Witam . Bmw e36 318i 1996r . Mam jeden elektryczny dwubiegowy wentylator do klimy i chłodnicy . Przestał mi działać wolny bieg , postanowiłem rozebrać opornik . Przepalił się bezpiecznik termiczny , wymieniłem go na nowy 10A 240 stopni zasypałem piaskiem kwarcowym . Po dwóch dniach znowu się przepalił , wentylator chodzi lekko.Teraz dałem 10A i 320...
Witam może ktoś wie jaki mam opornik termiczny wentylatora chłodnicy zastosować bo podobno sa rózne ;/ Na starym nic nie widać:((,poniżej zdjęcie ;] http://obrazki.elektroda.pl/4203879700_1...
spalony Opornik wentylatora chłodnicy....podaj rok i model Dodano po 3 do fiata brava sx r.2000 http://www.unto.pl/opornik-wentylatora-c...
Oprócz przekażników jeszcze jest opornik na obudowie chłodnicy który odpowiada za 1 bieg wentylatora włączany po uruchomieniu klimy ,pewnie jest przepalony.
To zdrutuj ten opornik na krótko ( tymczasowo).
O widzisz :) Dzięki wielkie :) A wiesz może jaka Pmax sie na nim wydziela :?: No właśnie zmostkowałem, ale wtedy odrazu na klimie huczy niemiłosiernie, a że straciłem kostke i nie mam pojecia gdzie kupić taką nową założe poprostu zwykły opornik...
Najprostrzym sposobem czujnik z chłodnicy od np.Audi jest dwustopniowy i opornik do tego i masz dwa biegi ok.93 stopnie pierwszy i ok.98 drugi.
Oporniki redukcyjne prędkości obrotowej wentylatora chłodnicy
Witam , mam pytanie odnośnie podłączenia wentylatora chłodnicy dwubiegowego . Ja to widzę tak wentylator dwupinowy + i - , Czujnik w przewodzie powrotnym z chłodnicy ( 3 -pinowy wa biegi ) dwa przekaźniki do każdego biegu , opornik do pierwszego biegu . Mam pytanie odnośnie podłączenia tego czy jest ktoś w stanie rozrysować ?
nie wiem jak w tej omedze ale zazwyczaj do pierwszego biegu jest potrzebny opornik, siedzi on w okolicy chłodnicy lub na wewnętrznej stronie belki przed chłodnicą i tu najpewniej jest przerwa (sam na to cierpie w moim asterfixie) odgniwają styki i po zawodachczasem też w oplu sypią się czójniki ale ty go wykluczyłeś - sprawdziłeś; więc zacznij od poszukiwania...
W sterowniku silnika w telekodowaniu trzeba ustawić odpowiedni rodzaj wentylatora. Nie pamiętam już jak to się w polskiej wersji nazywa ale to jakieś wyjątkowo idiotyczne tłumaczenie. Coś w rodzaju "przerywacz", że to niby PWM znaczy. Bo jak rozumiem wentylator sterowany PWMem, tak ? Pewnie sterownik był podmieniany z innego auta, gdzie sterowanie wiatrakiem...
serwis plótł bajki, są wersje z 1 wentyl. cały problem tkwił: 1.nieszczelność na oringach chłodnicy klimy 2.przerdzewiały złączki (opornik) w sterowniku(opisane wcześniej), po użyciu lutownicy wszystko działa
Do sprawdzenia opornik wentylatora. Jest umieszczony w obudowie wentylatora na dole.
Są dwa przekażniki w zależności od typu silnika. Przy silniku X20XEV są dwa jednakowe przekażniki plus opornik, przyC20LET dwa różne plus opornik.Do opornika dochodzą przewody czerwonożółty i czarnozielony (wg schematu).Przypominam sobie że w którymś z aut opornik był zamontowany przed chłodnicą z przodu.Moja rada iść po kolorach przewodów. Powodzenia.
Kolego zmostkuj odpowiednie styki i zobacz czy biegi ruszą. Dodano po 52 I jaka mi tu zagwozdka 1 bieg przez opornik drugi bezpośredni.
Witam Opornik niskiego biegu do wymiany. Mój C4 picasso też tak miał. Pozdrawiam
opornik jest gdzies przy wentylatorze
Z koro to takie banalne to powiedź mi jak płynie prąd przez opornik na 1 biegu ? 1-2 czy 1-3 ?
Te przekaźniki przy chłodnicy są do sterowania wentylatorami. Ja bym podmienił na próbę opornik dmuchawy.
jezeli jest przerwa,fizycznie-przerwa, w obwodzie tego czujnika to EEC IV włączy wentylatory.Zamiast czujnika wsadź na próbę opornik 2kilo i zobacz czy wentylator bedzie pravował.
Czujnik jest dwu stopniowy 1i2 bieg ta puszka alu to opornik do1 biegu dlatego do masy aby odprowadzic cieplo taki wentylator potrfi pociagnac do 20A sprawdz czujnik wyciagnij kabelki 2 dodatnie 3silnik . zalocz zaplon i wsadz zworke wenylator powinien zadzialac 1-2 z biegow jesli nie to bespiecznik bo raczej przekaznika nie ma o ile pamietam Pozdrawiam
omega ta posiada klimatronic według schematów z omegi 2,5 obrotami wentylatora na 1 biegu chłodnicy steruje przekaźnik wpięty w szereg z opornikiem . I teraz mam pytanie jeśli ten opornik istnieje w omedze 2.0 gdzie on się znajduje, a gdy nie istnieje to jaki układ steruje obrotami wentylatorów chłodnicy silnika i klimy ?
Witam! Mam problem jak w temacie - nie włącza się silnik wentylatora chłodnicy wtedy gdy płyn osiągnie za dużą temperaturę. Na razie sprawdziłem (są sprawne) poniższe podzespoły mocowane z przodu chłodnicy (i połączenia między nimi): silnik, oba przekaźniki, opornik, bezpiecznik, złączki - co dalej sprawdzać? Nie wiem gdzie szukać czujnika temperatury...
Jak w temacie jest to wersja z jednym wentylatorem rocznik 2001.Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego.Podłączyłem pod komputer w serwisie nie ma żadnych błędów w silniku jak i w klimie wszystko jest w dobrych parametrach, a wentylator wali na maksymalnych obrotach. Jestem załamany i nie wiem co dalej. Może ktoś miał podobną awarię i ją naprawił....
Kontaktrony przełączne mają zwykle mniejszą czułość (potrzebują więcej amperozwojów) od tej samej wielkości zwykłych ("włącznych"). Dla takiej sygnalizacji - na 2 LED-ach nie trzeba kontaktronu przełącznego - wystarczy zwykły, który dołącza LED zielony równolegle do zespołu szeregowo połączonych LED czerwony + dioda Zenera 3V (albo cztery diody krzemowe)...
no tutaj na nóżkach gdzie podłączona jest wtyczka to jest praktycznie przerwa. Jest tam jeszcze jeden element pomiędzy spiralą a nóżką tylko nie mam zielonego pojęcia co to. Prawdopodobnie to to powoduje przerwę ale czy tak mam być to też niestety nie wiem. Kurcze żeby ktoś miał przynajmniej schemat tego układu wentylatora. W starym berlingo układ był...
witam ponownie ... sam jak widać rozwiązałem zagadkę ... ten ceramiczny opornik to faktycznie załączany jest przez przekażnik wentylacji kompa (95/90), ale za opornikiem prąd podaje na I bieg wentylatora chłodnicy i to on jest spalony ... wewnątrz jest "rurka" z spiralnym drutem oporowym ... nazwa opornik wentylatora Bosh-3134503024 , GM-90510211,OE-1238517...
Koledzy w mojej Astrze H Z18XE jest 3biegowy wentylator,opornik jest ceramiczny ,czy opornik z Merivy http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuch... będzie pasował do mojej Astry? Albo jest jakaś mozliwość naprawy,przewinięcia jego? Mój opornik wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/2529696700_1...
Poduszki możesz obejść montując odpowiedni opornik. Prawdopodobnie masz załączony czujnik uderzeniowy.
Witam. Posiadam Citroena Berlingo II z 2004r. 2.0HDI (MFRHY). Wentylator chłodnicy działa na krótko, odpala tez w lexii na niskich jak i wysokich obrotach, wszystkie przekaźniki są jak nowe, bezpieczniki wszystkie ok, czujnik klimatyzacji jest nowy oraz opornik - rezystor silnika dmuchawy też nowy. Co może być przyczyną że wentylator się nie włącza...
Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
ale w sumie jak zwarłem kable iod chłodnicy to wiatrak sie zakrecił czyli chyba opornik jest ok nie wiem bo sie tak nie znam do konca Dodano po 47 aha nie ma opornika :/ to nie wiem co moze byc moze jechac z nim na komputer
Sprawdź opornik dmuchawy i przekaźnik(i). Jak Ty tego nie zrobisz to my tym bardziej. Oczekujesz pomocy ale sam nic nie robisz.
Próbowałem rozpytywać na FCP w tym temacie, ale wszyscy uprawiają gdybologię ;) Ja również wiem, że może to być problem z wentylatorem, przekaźnikiem lub włącznikiem termicznym w chłodnicy. Nie uśmiecha mi się wymieniać całego tego zestawu, dlatego próbuję problem jakoś namierzyć. Nie zasilałem wiatraka bezpośrednio z akumulatora, obawiałem się by zwarcia...
1. Sprawdź temperaturę przy jakiej załącza się wentylator. 2. Czy auto ma klimę? Jeżeli ma to sprawdź czy po włączeniu klimy załącza się 1 bieg wentylatora? 3. Sprawdź opornik od 1 biegu wentylatora (mała klapka w obudowie chłodnicy) Często się zdarza że się upala i nie załącza się 1bieg went. (przy około 80st, załącza się dopiero 2bieg przy ok. 92st)...
Być może masz wentylator z UK. Tam mimo zmiany koła z łopatami i tak nie uzyskasz żądanego efektu. dmuchawa jest terowana sygnałem PWM ja odwrócisz jej zasilanie to szaleje bo jest niezgodność napięć na płytce sterownika. Bardzo trafna uwaga, też mi się tak wydaje że skoro ruch lewostronny to i obroty wentylatora chłodnicy muszą być przeciwne . Oczywiście...
Potrzebuje samemu wysterować wentylator chłodnicy w samochodzie. Wiatrak posiada dwa biegi a komputer samochodu decyduje na którym ma pracować, załączając przekaźnik RL1 lub RL2. W obwodzie sterowanym przekaźnikiem RL1 odpowiadającym za pierwszy bieg, jest bezpiecznik o natężeniu 30A, kable są cienkie. Obwód drugiego biegu (na przekaźniku RL2) ma bezpiecznik...
sprawdz czujnik w chłodnicy. oporniki przy silniku i będzie wszystko oki. Pozdrawiam
Witam, posiadam samochód jak w temacie. od jakiegoś miesiąca przepala mi się co 2-3 dni bezpiecznik od wentylatora chłodnicy (40A). dziś rozebrałem instalację elektryczną od wentylatora do skrzynki z bezpiecznikami pod maską. wszytskie przewody ok( zasilanie wentylatora i opornik dmuchawy t identyczny jak w linku http://www.nokaut.pl/sprzety-ppoz/oporni...
Spoko, ale: zwierem przewody ale nie ma efektu, to wcale się nie dziwię że efektu nie ma. A wystarcza na próbe wstawić opornik 4,7 kilooma i zobaczyć czy aby czasm nie pokaże 26,5 st. cels.
Uszkodzone oporniki pierwszego biegu ,zielone cylindry przy lewej podłużnicy obok skrzyni biegów.
To co jest na ramie przy wentylatorze to jest rezystor/ opornik. Sterownik jest oddzielnie, schowany pod lampą od strony kierowcy. https://obrazki.elektroda.pl/4755499100_... To jest ten sterownik Dodano po 1 Sprawa wygląda tak że wentylator nie wskakuje na drugi bieg. Na krótko sprawdzony i hula, prąd dochodzi, rezystor wymieniony....
Jaki system klimy? Behr czy delphi? Dodano po 9 Zasilanie silnika chłodnicy M6 ze schematu klimatyzacji : czerwony z białym, czerwony z żółtym. Masy: brązowy i brazowy z białym. Opornik silnika dmuchawy skraplacza R61 przewody czerwony z żółtym. Czerwony z białym na schemacie zasila opornik wbudowany w silnik.
Witam jestem po zakupie XP,od początku nie działa klimatyzacja po obdukcji okazało się że sprężarka pracuje - więc czynnik jest, ale nie włącza się wentylator chłodnicy, standardowo zajrzałem do połączeń, były nieco zaśniedziałe ale wentylator milczy, opornik (wersja dwubiegowa) - cały/sprawny, ogólnie bez obciążenia napięcie jest prawidłowe - ale po...
Ten w chłodnicy służy pewno do wentylatora, te na termostacie jeden do komputera a drugi do licznika, nie jestem pewien czy napewno tak, trzeba by opornik 1k wsadzać do wtyczek zamiast czujników i zobaczyć co się dzieje.
OK, mam rozwiązanie. Spiąłem na krótko wentylator, jeździłem z włączonym wentylatorem cały czas, a temperatura na zegarach wskazywała cały czas, że silnik się gotuje. A przecież wymieniłem oba czujniki, skoro błąd P0505 wskazywał czujnik temperatury na bloku, a na dodatek stary termostat na chłodnicy nie włączał wiatraka. Poszedłem więc po rozum do...
Witam serdecznie, od kilku dni mam problem w moim peugeocie z ciągłą praca wentylatora chłodnicy. Uruchamia się on nawet na zimnym silniku i po jego wyłączeniu działa jeszcze około 5 minut. Podłączałem komputer, wszystkie wskazania czujników temperatury cieczy chłodzącej oraz ciśnienia są w normie. To znaczy z powodu ciągłej pracy wentylatora, temperatura...
Witam . Mój znajomy po zakupie seat ibizy z tym samym silnikiem miał dokładnie to samo. Najpierw według "mądrej instrukcji" było za mało płynu w układzie wspomagania. A pózniej dośc ciekawa sytuacja. Zaraz po odpaleniu napięcie na stykach akumulatora wynosiło 8 V po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Ale w serwisie okazało się że w skrzynce bezpieczników...
Wycofuję w/w - błąd to niezgodność odczytu temperatury z czujnika temperatury w chłodnicy, z czujnikiem temperatury w silniku. I tak też go namierzyłem i przy zagrzanym i zimnym silniku pomierzyłem oporność jego i okazało się że jest TRUP (400kOHMÓW :shock: ) Podłożyłem opornik i wentylator się wyłączył jak go wyjąłem to się włączył. Ecu porównuje...
Są czujniki do wentylatorów dwubiegowych (czyli na trzy piny) jeżeli da radę taki zamontować w miejsce starego to jeden problem z głowy. Sam wentylator to albo silnik dwubiegowy albo jednobiegowy plus opornik. Jeżeli chodzi o potrzebę stosowania jakiegoś przekaźnika/przekaźników do załączania wentylatora to zależy od włącznika oraz mocy wentylatora...
To jest moc 5,6kW, i chyba pierwszym pytaniem jakie powinieneś sobie postawić to gdzie i jak chcesz tę moc wydzielić - do powietrza? - w jaki sposób? - konstrukcja jest pochodną tego problemu. Chodzi o to, że przy chłodzeniu powietrzem będą bardzo wysokie temperatury co rodzi awaryjność, kwestie bezpieczeństwa, trudność w wyprowadzeniu ciepła na zewnątrz....
Chyba jednak mylisz sie kolego elektronika6, przekazniki sterowane sa dwoma liniami na zasadzie 1) zalaczona jedna linia - jeden przekaznik - praca w szeregu 2) zalaczone 2 linie - 3 przekazniki - praca rownolegla. Uklad ten czesto nawala i wtedy chodzi tylko jeden wentylator co jest dosc charakterystyczna usterka. Natomiast rezim 3 biegowy jest w nowym...
Witam, czujnika w chłodnicy nie ma... a ten na obudowie termostatu podaje sygnał do sterownika silnika, który przez przekaźnik steruje wentylatorem. Powinien to zrobić przy ok 98 stopniach C (ok. 250 omów) - niestety załącza przy oporności czujnika 140 omów (podłączałem opornik). Czujnik, przewody i złącza ok - wydaje się, że to komputer trochę ześwirował....
Witam. Problem przedstawia się następująco: Przełącznik obrotów wentylatora ma 5 biegów, u mnie działą tylko ostatni czyli 5-ty. W serwisie w Toruniu powiedziano mi że prawdopodobnie spaliła się opornica. Chciałbym przed wymianą sprawdzić ją i ewentualnie kupić z allegro bo serwis chce 200Pln. Pytanie moje czy wie ktoś gdzie znajduje się ta opornica,...
Witam serdecznie, od kilku dni mam problem w moim peugeocie z ciągłą praca wentylatora chłodnicy. Uruchamia się on nawet na zimnym silniku i po jego wyłączeniu działa jeszcze około 5 minut. Podłączałem komputer, wszystkie wskazania czujników temperatury cieczy chłodzącej oraz ciśnienia są w normie. To znaczy z powodu ciągłej pracy wentylatora, temperatura...
Witam Rover 214 98r. 1.4 16v nie włącza sie wentylator chłodnicy. Chyba to wina czujnik temp. płynu(pomarańczowy) ale nie jestem pewny. Sprawdziłem już wszystkie przewody dochodzące do przekaźnika. Gdy podepnę pod wtyczek czujnika temp opornik 100Ohm to włączy sie wentylator a gdy wtyczka jest podpięta pod czujnik to gotuje mi płyn . Jaka powinna być...
Co do tego, ze starczy sam opornik, jakoś niekoniecznie bym się zgodził... Próbowałem takie cuda (dokładniej podświetlenie skrytki na diodach). Na diodzie było „widać” każde, nawet najmniejsze ruszenie pedałem gazu, i inne zakłócenia (włączenie się wentylatora na chłodnicy, reflektorów, a nawet kierunków). Co do wartości rezystora - Ty obliczyłeś...
Sprawdziłem napięcia górny przekaźnik 6.2 V i spada dolny 11.8 V trzyma wartość, nap akumulatora 12.2V, przy włączonej klimatyzacji zwarłem dolną wtyczkę gdzie jest opornik termiczny i nie ma żadnej reakcji. Opornik termiczny mierze jak zwykły rezystor? Zwarty dolny przekaźnik uruchamia wentylator górna wtyczka gdy zewre piny nie daje żadnej reakcji....
Witam, mam w posiadaniu wózek widłowy starego typu, który ma stare styczniki na sprężynie, a zmiana kierunku jazdy przód/tył odbywa się za pomocą "wajchy". Czy znacie sposób na zastąpienie tych elementów czymś nowszym - np. zmiana kierunku za pomocą przycisku? Chciałbym również zamienić system sterowania, który w/g mojej wiedzy podaje prąd maksymalny...
Silnik wentylatora chłodnicy lub nawiewu powietrza - taki o mocy około 200W powinien sobie poradzić bez problemu z taką prądnicą. Regulacja mocy impulsowa, albo tak jak w samochodzie - opornikami, tyle że trzeba taki opornik dobrze chłodzić. Poza tym koledze może zależeć na płynnej regulacji. W sumie ten silnik 90W powinien też dać radę prądnicy 60W.
prawdopodobnie ktoś wkładał już tam swoje ręce...często uszkadza się opornik od regulacji obrotów i wtedy nie działają wogóle wentylatory, więc najprostsym sposobem jest ominięcie go, a co za tym idzie brak dwóch biegów, podejrzewam że i tak jest u Ciebie, ale nie należy się tym przejmować, pozdrawiam
DJ-Opornik Też myślałem o kompresji ale nie było większego problemu z paleniem.Sprawdzę ciśnienie gdy tylko zdobędę manometr.Zastanowiła mnie też ilość błota w kolektorze ssącym-20%zwężone przeloty.Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził ,że to normalne.Zastanawiam się,czy on jest normalny.
Poszukaj informacji ile ma oryginalny. Potem odmierz kawałek drutu o rezystancji np. 5 razy wiekszej i złóż go 5 razy (tak aby mieć 5 rownoległych odcinków) a bedziesz miał taki R jak oryginał. Niewielkie odstepstwo nie wyrzadzi zadnych szkod. Drut oczywiscie mozesz składac z ilu chcesz odcinkow odpowiednio dobierając rezystancję. Czym wiecej tym lepiej...
Mam ten sam problem i doszedłem iż ten opornik ma ok 1 ohm i 300W. rozbiłem go i zmierzyłem drut oporowy. Postaram się go skleić distalem jak się nie rozpadnie od temperatury to będzie OK. Miał urwany drut oporowy który zamierzam skręcić pod śrubką.
Poszukaj opornika.
s_ice. Prrzepraszam , ale w Twoim samochodzie naprawdę mieści się 12 lirów płynu chłodniczego. Niestety w tym przyoadku poza może głupawą podpowiedzia o zasóonięciu wlotu chłodnicy nic nie mogę Tobie doradzić. Pozdrawiam.
w itam mam problem z 2 biegiem wentylatora chłodnicy, wymienilem już na nowe,termostat z czujnikiem(fabryczny BAHR) rezystory(oporniki) na chłodnicy ,poczysciłem wszystkie kostki złącza kabli,sprawdziłem bezpieczniki,przeka ź nik tyka na kr ó tko(podałem napięcie na styki 85 i 86) w kostce od przekaźnika wentylatora na pinach 30/87 jest napięcie 12v,jak...
Więc ma moduł i obydwa wentylatory i wszystkie oporniki muszą być sprawne.
Bardzo częstą przyczyną tej usterki jest uszkodzenie rezystora szeregowego dla pierwszego biegu wentylatora. Rezystor znajduje sie w przedniej części samochodu pod grillem. Trzeba go odłączyć i sprawdzić omomierzem czy ma rezystancję rzędu 0,5Ω. Jeśli jest przerwa to usterka jest namierzona. I teraz są dwie opcje: 1. spalił się drut oporowy. będzie...
koledzy mam pytanie odnośnie tego czujnika jest on zamontowany na górze chłodnicy w zbiorniczku , kupiłem nowy i nadal nie pokazuje jak jest za mało płynu , żaden błąd się nie wyświetla. Pytanie czy są jakieś mechaniczne części w tym zbiorniczku plastykowym nad chłodnica sterujące tym czujnikiem. Po rozebraniu na części starego czujnika znalazłem w...
No właśnie dobrze wyczytałeś znajduje się on na przedniej belce pod przednim zderzakiem, przykręcony jest na dwa wkręty na kluczyk, jak staniesz przed samochodem i podniesiesz maskę, wymontujesz grill i między chłodnice a belkę włożysz rękę to znajdziesz wiązkę instalacji i opornik w kształcie kostki prostokąta.
wydaje mi sie ze jedynie podlaczenie sie pod sterowanie cewek WN wchodzi w gre Konektor od strony samochodu (1) 1, Opornik ogrzewania sondy lambda za katalizatorem (-) 2, Nie podłączony 3. Nie podłączony 4, Zasilanie centralki (+30) 5, Nie podłączony 6, Sterowanie przekaźnikiem pompy 7, Nie podłączony 8, Sterowanie przekaźnikiem 1° prędkości elektrowentylatora...
czyli rezystor masz mieć 2,4Ohm. Oczywiście na moc 60W. Czyli dogrzewanie wody w chłodnicy np zimą, jak zauważył poprzednik :):) Proponując wstawienie opornika miałem na myśli oszukanie układu kontroli żarówki. Nawet mi do głowy nie przyszło, że ma się na tym oporniku pojawić 12V. Opornik o mocy 60W to niezła grzałka, której wożenie tylko po to, żeby...
nie dobrze 120 powinno być Dodano po 1 sprawdz na innym ,dla mnie jest zle tam są oporniki i mozna je podobno wymienic w kazdym sterowniku can ma opornik i opor ma byc 120 ohm Dodano po 16 sterownik sterujacy abs i esd pin t47 /15 i 11 tam zmierz silnikiem t94/ 89 i 66 t =wtyczka 94 pinowa i piny 89 i 66 jest napisany numer na wtyczce musisz sie przyjzec...
Dziękuję za pomoc, zastosowałem migającą diodę LED z opornikiem. Temat można zamknąć.
A jest jeszcze później jakiś problem z wyciągięciem nagrzewnicy? Jest to jakieś skomplikowane? Napewno trzeba będzie płyn z chłodnicy spuścić, bo wntylator znajduje się z przodu.
Jeśli nie masz klimatyzacji to masz 1 wiatrak2 biegowy , z opornikiem.
Witam mądre głowy! Pacjent to Opel Corsa C 2005 1.0 z klimą po przeszczepie silnika z Corsy C 2004 1.2 bez klimy. ( z Z10EX na Z12XE - przełożony komputer, ECU, wkładka stacyjki oraz licznik). Ogólny problem to brak załączenia się wentylatora chłodnicy po osiągnięciu temperatury powyżej 95°C (nawet przy 109°C). Nazwijmy to że wszytko od BSI w dół jest...
Ale ja nie wyciąłem sobie wszystkiego ot tak. Stwierdziłem przerwanie drutu oporowego. Zresztą opornik reanimowany był już trzykrotnie, ale w związku z ukruszeniem się tego zielonego czegoś był wystawiony na różne czynniki. Ostatecznie postanowiłem wyciąć i jedno i drugie i wstawić wszytko nowe. Czy rezystor ma poprawne parametry tego ostatecznie nie...
tylko ze ja potrzebuje schemat bo ja noga jestem z tego, jakie przekaźniki?? podajcie mi konkretne numery, jakie diody i jakie oporniki??
Ewentualnie pomyślałem żeby moze podłączyć obydwa kanały do jednego przełąc znika i silnika 🤔. Dorzucam instrukcje Bardzo zły pomysł , jak również zastosowanie tego modelu sterownika do szyberdachu. Czy wiesz jak działa takie sterowanie silnikiem naprzemienne ( obroty prawe lub lewe)? W wielkim skrócie: Są dwa styki przełączające których styki...
Kolega Paweł na PW poradził: "Szerokość histerezy wyznaczają dwa rezystory ΔUh = ΔUwy * R1/R5 Gdzie: ΔUwy - oznacza zmianę napięcia na wyjściu wzmacniacza operacyjnego, dla twojego WO pewnie bezie gdzieś w okolicy 10V. Co daje histerez równą ok 10V*75K/2.2M = 0.34V Czyli zmiana z 80°C do 55°C o 25°C powoduje zmianę o te 0.34V. A chcemy...
opornik chłodnicy wentylatora oring chłodnicy syczy chłodnicy
instrukcja scania yamaha laser kupić kontrolka renault master
hulajnoga xiaomi pomiary oscyloskopem okiem praktyka
Brother DCP-115C Unable to Clean – reset licznika PURGE, absorber, czyszczenie stacji serwisowej Hecht 587 – brak iskry po złożeniu, nowe zabezpieczenia, czujnik oleju, pałąk bezpieczeństwa