Foto dość niewyraźne. Trudno jednoznacznie stwierdzić czy tam było coś dolutowane! Sprawdź przyrządem te trzy tranzystory SMD /lewa noga baza , prawa emiter , kolektor z drugiej strony -jedna noga/ i diodę na sterowaniu głównego tranzystora.
Mam pewne wątpliwości co do naprawy przepływki, w twojej sytuacji preferuje odpiąć przepływkę do czasu wymiany na używaną.
Sprawdź czy nie masz błędu termostatu, bo bez tego czujnika położenia termostatu klima nie startuje, we wtyczkę wepnij na próbę opornik 1kOhm
Pomyśl dobrze wg tej numeracji, jeden tylko pójdzie na max, drugi przez opornik.
Czy ktoś może podpowiedzieć jak w tym modelu demontuje się poduszkę pasażera. W celach diagnostycznych, jaki zastosować opornik ?
Mniejsza o to jaki opornik, jak chcesz rozpraszać moc wydzielaną na nim? Bo wiesz ile sie wydzieli.... A tak powaznie; choć to na bakier z przepisami, ale powiedzmy.... Jak by zrobić tak, że oba przeciwmgłowe będa zasilane w szereg ze sobą? Będą świecić ciemniej? No będą! Będą straty mocy? No nie....
Ktory opornik ktore wiazki?
Musisz podejść do sklepu elektronicznego i kupić opornik, powiesz gościowi żeby ci dał taki co zmieni z 12v na 6v, otwieranie przez opornik
Witam i dziękuje za wskazówki , Znalazłem taki opornik w sklepie Tranzystor nie opornik...
Witam Posiadam peugeot 307 1.6 z 2004 roku z klimatronikiem mam problem z dmuchawa na III i IV poziomie po kilku minutach przestake mi dzialac nadmuch bylem w aso peugeot i stwierdzono przegrzewający sie opornik co mam zrobic i czy to dobra diagnoza?? prosze o pomoc
To jest tranzystor. I o zamiennik ciężko nie będzie. Zwróc uwagę, że do elektrody sterującej idzie opornik 100k
Opornik sprawny, bezpiecznik tez
W sterowniku silnika w telekodowaniu trzeba ustawić odpowiedni rodzaj wentylatora. Nie pamiętam już jak to się w polskiej wersji nazywa ale to jakieś wyjątkowo idiotyczne tłumaczenie. Coś w rodzaju "przerywacz", że to niby PWM znaczy. Bo jak rozumiem wentylator sterowany PWMem, tak ? Pewnie sterownik był podmieniany z innego auta, gdzie sterowanie wiatrakiem...
Ja tam na początek sprawdziłbym opornik wentylatora.....
Sprobój wymienić rezystor / opornik dmuchawy
Brak sterownika ABS i nie odpala? Może w nim znajduje sie opornik 120Ω i ECU silnika widzi uszkodzony CAN i to jest powodem ze nie odpala. Prawidłowo CAN ma 60 Ω dwa oporniki po 120.
Czy znasz przeszłość auta, może było bite i poduszka "wystrzeliła". Pewnie w zamian dano jakiś opornik. Zbadaj to dokładnie, bo to b. ważna sprawa - Twoje bezpieczeństwo.
Te przekaźniki przy chłodnicy są do sterowania wentylatorami. Ja bym podmienił na próbę opornik dmuchawy.
Widziałem to już dawno ale nigdy tego nie używałem. Chętnie zobaczył bym co tam jest w środku i co to robi. Żeby się nie okazało że opornik i przełącznik. :D
Wystarczy bezpiecznik termiczny 10A 216°C, można zastosować do 270°C, gdyż dmuchawa nie jest już nowa i na pewno stawia troszeczkę większe opory co się wiąże z większym poborem prądu i wyższą temperaturą na oporniku.
Jeżeli dzieje się to podczas jazdy na trasie to zacznij od sprawdzenia ukladu chłodzenia płyn, odpowietrzenie, chłodnica itp.Jezeli w korkach w mieście to na bank nie załacza sie mała predkość wentylatora,jest to sygnalizowane w sposób jaki opisaleś. Jeżeli autko posiada klimatyzację to po jej uruchomieniu wiatrrak musi pracować na małych,jeżeli pracuje...
Opornik jest z drugiej strony, calośc łatwo się rozbiera.
Bezpiecznik termiczny jest w rezystorze we wlocie powietrza. Podnieś maskę, rozkręć wlot powietrza do kabiny, zaglądnij tam i zlokalizuj opornik nawiewu, wyjmij go i mu się przyglądnij. Bezpiecznik termiczny wygląda jak metalowy opornik. W środku przy określonej temperaturze przepala się połączenie.
Chyba odpowiedź roku na forum :) :) , przepustnica od 3,0 doda mocy. I opornik z all... :)
Moze ktos wie gdzie jest umieszczony opornik wentylatora/nagrzewnicy w Peugeot 406 z 1996 r?
Jeżeli nie działa wentylator po włączeniu klimy to sprawdź przekaźniki, przewody lubią zgnić , dodatkowo sprawdź czy przy oporniku nie ma termika on też lubi się przepalić. http://peugeot.mainspot.net/wiring307/e7... na tej stronie znajdziesz schematy elektryczne do peugota.
czy to normalne że opornik rozgrzewa sie do takiej temperatury ze go nie mozna w reku utrzymac? Oczywiście.
Dziękuję za odpowiedź.
115 tys. Muszę sprawdzić przekaźnik i opornik czy wszystko jest ok.
W wiązce od drzwi znajdziesz możliwe że przez opornik 1k trzeba mase podać.
Nie chodzi o wysterowanie, lecz o sprawdzenie instalacji. Zarowka nie zapali sie przez opornik pull-up.
Andrezej1976 w przewodzie 1,5m grzałka ma zwarcie , musisz znaleźć gdzie przewody się zwierają lub wmontować we wtyczkę opornik z radiatorem aby oszukać sterownik i sprawdzić czy układ ruszy.
Na razie nie mam czasu na rozbieranie znów kierownicy, bo auto ciągle w eksploatacji. Wtyczka wygląda identycznie jak wyżej dałem zdjęcie. A opornik to 3.5 Ohm'a
Opornik pierwszego biegu znajduje się przed chłodnica, widać go przez grill po lewej stronie. Opornik to taka dzina kostka a w środku gruby drut więc prawdopodobnie będzie problem ze stykiem.. Druga opcja to bezpiecznik od chłodnicy sprawdzałeś ?
Gdzieś na innym forum wyczytałem że należy do poprawnego wskazywania poziomu zamontować opornik 50 ohm
Jak jestes akrobatą to tylko schowek pasażera, jak początkujący to cała konsola. Czemu twierdzisz że opornik siadł? Masz panel wyswietlacz , czy pokrętła manualne?
Czyli w tym Się nie da Samym Opornikiem tego zrobić?
Napisz czy nie działa wiatrak nadmuchu czy problem jest z nagrzewnicą.Z tego co zrozumiałem to nie działa nadmuch ,jeśli bezpiecznik dobry to problem może być w rezystorze w nagrzewnicy .W moim peugeocie to wygląda to tak [url=https://sprzedajemy.pl/ducato-jumpe...
I właśnie oscyloskop potrafi wyłapać te kilka sekund . No bez przesady,zwykłym woltomierzem nie wyłapiesz że napięcie się zmienia na czujniku w dziwny sposób? Toż to zwykły opornik o zmiennej rezystancji a nie czujnik halla czy indukcyjny gdzie faktycznie tylko oscyloskopem można zobaczyć czy nie wariuje.
A świece z opornikami (literka R w oznaczeniu świecy) czy bez oporników?
To zdrutuj ten opornik na krótko ( tymczasowo).
Z tyłu pudła nagrzewnicy, jak ściana grodziowa. I nie jest to opornik. Do wymiany tranzystor znajdujący się na radiatorze.
to nie żaden opornik termiczny a bezpiecznik termiczny Microtemp, i zamiast niego mozna wstawic kawałek druta, chyba że chodzi o pojazd marki peugeot\citroen to inna bajka.
Ten "opornik" to nie jest rezystor. To dioda 1N4007, zabezpieczająca.
Żadnych oporników , tylko przerywacz elektroniczny dla LED.
Ok tak tez zrobie, tylko niech ktos mi powie jaka temperature powinienem odczytywac przy takim oporniku...
dzięki wszystkim za pomoc już naprawiłem a powodem tego był wentylator który palił czujniki wymieniłem wentylator ale nowy czujnik był już spalony przez stary wentylator i muszę kupić nowy tamte na razie zlutowałem omijając opornik i jest git.
A świece masz z opornikami? (litera R w oznaczeniu)
musisz odpiąć od przesłony obiegu wewnętrznego cięgło od motoreduktora włorzyć rękę do środka złapać za opornik i przekręcić w lewo a następnie lekko pociągnąć i dopiedo wtedy odpiąć wtyczkę która wtedy będzie w środku nawiewu . pozdrawiam
No to kasa poooszła. Roboty panie tyle że nie ma czasu na wytarcie... A teraz na poważnie. Jakie czynności wykonano w celu zidentyfikowania miejsca usterki? Diagnozę dedykowanym sprzętem? Pomiar przejścia na obwodach po odłączeniu od modułu poduszek i po odpięciu poduszki kierowcy? Zasymulowano poduszkę kierowcy opornikiem?
Dodałem Rezystory CANBUS opornik do żarówek LED 6Ohm 50W i działa
Witam,mam problem z moim peugeotem 307 sw 2.0hdi 2002r.Padl w nim opornik dmuchawy ,opornik został wymieniony na nowy, dmuchawa działa na każdym biegu,ale bardzo slabo i nie ma to znaczenia czy klima chodzi czy nie .Może ktoś miał podobny problem i cos podpowie.
Jak się nie mylę to dmuchawa znajduję się "pod nogami pasażera" a najczęściej pada opornica (rdzewieją piny na wtyczce ) wystarczy je wyczyścić i powinno pomóc http://sprzedajemy.pl/opornik-rezystor-w...
no za ciekawie nie wygląda, ale zmostkuj ten niby opornik i zobacz, czy ruszy
To dostan sie do tych zarowek, zmierz miernikiem jakie tam jest napiecia i wstaw diody dobierajac odpowiedni opornik..
lol..to jest czujnik obecnosci korka..a w korku jest magnesik..a przy wlewie kontaktron i dwa oporniki ..
Twój opornik CAN-BUS najwyraźniej został zaprojektowany do innego rodzaju sieci.
Witam.Pozwolę tu wtrącić swoje trzy grosze.To nie jest bezpiecznik ani tym bardziej opornik,tylko dioda.Właśnie tak musi być prawidłowo.Pozdrawiam.
A ile widzi paliwa w baku licznik? o to chodzi że widzi rezerwe cały czas. Kable ze zbiornika idą do BSI, z BSi chyba canem idą do zegarów. Przejścia na kablach są. Spróbuje z tym opornikiem.
Citroen C5 HDi powinien być opór około 6 kΩ, w moim przypadku przycisk tylko podawał 680 Ω przy wciśnięciu. Wystarczyło wlutować równolegle opornik 4,7 kΩ i błąd zgasł, musiałem się pozbyć tego błędu, gdyż nie chciał wypalić DPF. Pozdrawiam sp1nxs
Mam problem z załączaniem wentylatora. Gdy osiągnie temp. powyżej 90 st. pojawia się błąd i STOP. Na komputerze pojawia się błąd o niesprawność urządzenia uruchamiającego. Wykonując test wentylatora duża prędkość działa zaś mała już nie. Co może być powodem???? Czy sterownik do naprawy czy może może opornik o którym czytałem na innym forum <jakiś...
Podłącz żarówkę jeden koniec do masy a drugi do wejść rezystora.Włączaj biegi i przekładaj kabelek.Jak świeci na wszystkich masz problem z rezystorem.Jak nie to kable,przełącznik,lub wypalone złącza.Prąd który dochodzi do przełącznika też sprawdź żarówką(min.21W) nie miernikiem.
Od strony kierowcy masz BSI i bezpieczniki..... Sprawdź czy dochodzi napięcie do tego sterownika (rezystor/opornik) te dwa najgrubsze kable kostka 6pin... Mam rozumieć, że to i to jest to samo tylko zależy czy z klimą czy bez? To nie jest to samo, jest jedno albo drugie i jest zależne czy klima manualna czy bez lub czy klimatronik Pierwszy sterownik...
Witam. Kolego ja bym jeszcze sprawdzil opornik-rezystor który odpowiada za nawiew. Powinien znajdować się w okolicy schowka lub filtra kabinowego. To bym jeszcze sprawdzil.
Witam Ja mam problem z wentylatorem,gdy włącze na trzeci lub na maksa zakres po paru minutach wentylator przestaje działac i musze wylaczyc caly panel bylem w aso peugeot i stwierdzili mechanicy ze przegrzewa mi sie opornik w silniczku od dmuchawy co mam robic prosze o pomoc bo nowy silniczek do peugeot 307 1.6 benzyna 2004 rok kosztuje 979 zl
Peugeot 308 t9 nie działa nawiew. Cześć wszystkim! 😊 Okazało się, że problemem w moim przypadku był uszkodzony opornik dmuchawy. Objawy? Wentylator całkowicie przestał działać. Zanim zdecydowałem się go wymienić, najpierw podpiąłem się bezpośrednio do kostki wentylatora, żeby sprawdzić, czy on sam działa. Dojście jest trudne, ale taka metoda była najprostsza....
a taki opornik dostane w sklepie z czesciami elektronilcznymi ?
Pogrzebałem troszkę i okazało się że padł opornik wentylatora od pierwszego biegu( czarny 0,8 OHM) Pozdrawiam wszystkich
Mam takie oporniki z Peugeota 406 i Xsary Picasso to cos wykombinuję.
Witam mam niecodzienną usterkę w swoim Boxerze z 2013r,a mianowicie nawiew nie chodzi na 1,2,3 biegu jedynie co na 4 biegu zawsze chodzi-to po pierwsze. Druga sprawa jest taka,że na 1 biegu i 2 biegu jak zapale klimatyzację guziczkiem pojawia się kontrolka,że załączyło klimatyzację jeśli przestawie na bieg 3,4 gaśnie ona. Jedynym wyjsciem z tej sytuacji...
Szukam schematu do regulatora położenia świateł w Peugeocie 605 bo się hmm spalił :-) opornik, a dokładnie zwęglił :D, więc prosze o pomoc [/b]
witam forumowiczów. posiadam Partnera z 2008 roku. nie działa dmuchawa. opis sytuacji podczas jazdy wyłączyła się dmuchawa i już nie chce ruszyć. bezpieczniki sprawne, sprawdzona dmuchawa na krótko,<działa> w kostkach w kostce środkowej z pięcioma pinami prąd jest, opornik wymieniony na nowy ten co jest przy dmuchawie? brak pomysłów na dalsze...
Obok pedału gazu za plastikową zaślepką powinien znajdować się opornik dmuchawy, sprawdź go- jeśli nie jest klimatronic to sprawdź bezpiecznik termiczny (przejście) bezpośrednio przy rezystorze.
Są takie guzki cyny, obok jest też opornik, i właśnie tak wygląda jakby go tu brakowało, może ktoś go wywalil, bo jestem 2 właścicielem.
Cześć, mam problem, w moim Peugeocie nie działa czasami nawiew. Sytuacja wygląda tak, że nawiew po wyłączeniu auta lub samego nawiewu i ponownym załączeniu już nie działa. Sytuacja wraca do normy po pewnym czasie, czasami dzień, czasami kilka godzin. Drugim problemem jest to, że nie działa na pierwszym biegu. Peugeot 307 2.0 hdi 90km, klima manualna....
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z wentylatorem w Peugeot 308 T9, 2014 r., 1.6 blue HDi. Przy odpalonym pojeździe, rozgrzany, chodził 1 h w tym przejechane 15 km nie załącza się wentylator. Rezystor/opornik wymieniony, wentylator na krótko sprawdzony - działa, prąd dochodzi, zero błędów po podpięciu kompa. Temperaturę wskazuje 90 stopni. Włączam klimę...
mi się wydaje, że to jedank sterownik nie daje sygnału na cewkę.. Jak cz.p.w bedzie uszkodzony sterownik nie zasteruje cewka , jesli jest czujnik nowy , przemierz instalacje dokładnie do ecu , jesli miałbys dostęp do oscyloskopu mozna by stwierdzic diagnoze czy to sterownik daje sygnał czy nie daje i jak sie zachowuje czujnik wału , zasilania na sterownik...
8O 8O 8O A skąd potencjometr takiej mocy? A może lepiej wykorzystać elektroniczne sterowanie bezstopniowe np. z Peugeota?
bierzesz żarówkę np od migacza, jeden kabel żarówki do masy, drugi w garść włączasz zapłon (kluczyk) włączasz 1 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po kolei do tych kabli aż zaświeci - podpisujesz kabel 1 włączasz 2 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po kolei do tych kabli aż zaświeci - podpisujesz kabel 2 włączasz 3 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po...
U mnie w ogóle nic nie rusza, opornik nowy, przekaźniki sprawne, wiązka sprawna i wszystko pupa stoi. 307, 1.4 hdi, 2002
Witam posiadam peugeota 307 cc i mam pewien problem. Nie zależnie od temperatury na zewnątrz czy w aucie gdy włączę nawiewy to po chwili się wyłączają na parę min i potem powrotem zaczynaja działać gdzie mogę szukać przyczyny. Obstawiam opornik lub rezystor jeśli się nie mylę to gdzie to się znajduje ?
Ale żeby to sprawdzić, to trzeba rozebrać lewą kasetę i sprawdzić, które przewody i jak idą. Tylko to trzeba wykazać trochę samozaangażowania, a nie jęczeć tylko. A jak nie ogarniasz, to przywieź, zrobię całość elektryki. Dodano po 1 Moim zdaniem jeśli przełącznik działa na lewo i prawo,to na wyjściu wtyczki powinien wychodzić na dwóch różnych pinach...
To rozbierz przerywacz, dobra lupa i patrz czy nie ma pękniętych lutów. Zwłaszcza jak jest płytka dolutowana do tej podstawy ze stykami, na samym przekaźniku albo oporniku pomiarowym- taka taśma albo finezyjnie wygięty drut.
Oprócz przekażników jeszcze jest opornik na obudowie chłodnicy który odpowiada za 1 bieg wentylatora włączany po uruchomieniu klimy ,pewnie jest przepalony.
Sprawdź opornik dmuchawy i przekaźnik(i). Jak Ty tego nie zrobisz to my tym bardziej. Oczekujesz pomocy ale sam nic nie robisz.
Witam! W aucie Peugeot 307 SW 2.0 HDI r. 2003 u kumpla padł nawiew, a w związku z tym, że jestem elektronikiem zwrócił sie z tym do mnie. Gdy się robi coś tam z klimą, to generalnie coś tam się dzieje pod tapicerką, ale nawiewu ani rusz...Tak jakby klima działała, ale wentylatory nie. Bezpieczniki są OK. Robiłem jakiś czas temu coś podobnego w Renault...
Trafienie na taki sam A po co wystraczy że sensor i poduszki będą z jednego auta. A robić komuś sensor by reszta była w opornikach to czysty debilizm.
Witam, mam problem z Peugeotem. Nie działa mi nawiew, na krótko silnik kręci, wymieniłem opornik nawiewu i dalej nic. Gdzie znaleźć bezpiecznik i przekaźnik dmuchawy?
Mam podobny problem, ale już założyłem nowy opornik w moim Partnerze I. z tym że oporni bardzo się grzeje już po kilku sekundach nie da się go dotknąć. Czy on za chwile się nie spali? Czy to normalne? Sprawa jest o tyle dzwna, że jak kupiłem auto to jeden rezystor był w zapasie w schowku, a drugi był pry dmuchawie- oba spalone. Co radzicie?
Kupiłem dziś moduł(opornik) do wentylatora, ale pojawił się problem bo do modułu nie pasują moje wtyczki(inne prowadzenia). Czy wystepują różne typy tych modułów?
jaka wartość opornika żeby pokazywał pełny bak ?
Witam mam taki problem zepsuł mi sie sterownik pompy ABS zauwazylem ze bylo juz przy nim coś kombinowane chyba próba nieudanej naprawy dlatego spisałem ją już na straty. aktualnie posiadałem pompę Bosch o nr 0 273 004 562 chciałbym kupić używkę lecz nie mogę nigdzie znaleźć o takich samych numerach jak moja. http://obrazki.elektroda.net/5_126933611...
Dioda zostaje uszkodzona ,gdyż na to napięcie w szereg z nią należy włączyć opornik o najmniej 500 omów oporności. Czy ten przekaźnik , to załączanie /rozłączanie / gazu , elmulatora wtrysku czy zasilania cewki zapłonowej. ?? Czy w tym czasie masz dobre kluczowanie cewki??
To co jest na ramie przy wentylatorze to jest rezystor/ opornik. Sterownik jest oddzielnie, schowany pod lampą od strony kierowcy. https://obrazki.elektroda.pl/4755499100_... To jest ten sterownik Dodano po 1 Sprawa wygląda tak że wentylator nie wskakuje na drugi bieg. Na krótko sprawdzony i hula, prąd dochodzi, rezystor wymieniony....
Na innym forum odradzali lutowac bo w tym rezystorze jest bezpiecznik czy tam opornik i jezeli dostanie za duze cieplo to sie spali ;/ i bd musial cały rezystor kupowac. POda mi ktos link do aukcji z ta wtyczka ???
Witam. Mam problem z moim Peugeot 307 Rocznik 2002 . 2.0 HDi 90 Km Klimatyzacja automatyczna Włączyłem nawiew kabiny na automat i 28 st ,przez chwile nawiew działał na wolnym biegu a gdzieś po około 30 sekundach włączył się najwyższy i już się nie chce wyłączyć. Jedynie mogę zmienić kierunek nadmuchu oraz temperaturę i włączyć klimatyzację . Nie reaguje...
Witam, Mam problem w moim Peugeot 208 GTI z kierunkowskazem LED-owym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu, ale nie odpalaniu, dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie, ale gdy odpalę samochód, to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko, jak przy spalonej żarówce, a taśma LED-owa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga....
Powtarzam ,na schemacie jest narysowany opornik.Wiem też ,ze w Peugeocie 405 też był stosowany opornik obniżający napięcie na wentylator.emil-elektryk dlaczego użyłeś cudzysłowu?
Kolego pomyśl na czym ci zależy? Na bezpieczeństwie czy na tym aby ontrolki sie nie swiecily. jak na bezpieczeństwie to oddaj na warsztat, a jezeli na kontrolkach to poczytaj tematy o opornikach w airbag.
Dzięki bardzo. Spróbuję zmierzyć oporność ewentualnie odpalić zimny silnik z włożonym do wtyczki opornikiem zamiast czujnika. Nara. BIELINEK
peugeot opornik opornik dmuchawy peugeot opornik dmuchawa peugeot
klapa klimatyzacja nvidia sterowniki karty graficznej zawieszenie pneumatyczne citroen
przepływomierz saeco przepływomierz saeco
Jak sprawdzić przetwornicę VRM CPU na płycie głównej – pomiary napięć, ripple, diagnostyka MOSFET Luz zaworowy 4T 80cc GY6 139QMB – jakie wartości ssący/wydechowy?