Z tego co pamiętam to 186 °C.
Nie wiem jak tam ale opornik ma jeszcze bezpiecznik termiczny - sprawny? Bezpiecznik wentylatora, przełącznik? Przekaźnik? Miernik/żarówka/próbnik do reki i tak coś od siebie bo od początku zawijasy.
czy na pokrętle od zmiany nawiewu jest zasilanie, czy w opornicy opornik termiczny sprawny
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
na 100% uszkodzony opornik redukcyjny lub tylko bezpiecznik termiczny zaraz kolo opornika.
opornik termiczny dmuchawy
Bezpiecznik termiczny jest w rezystorze we wlocie powietrza. Podnieś maskę, rozkręć wlot powietrza do kabiny, zaglądnij tam i zlokalizuj opornik nawiewu, wyjmij go i mu się przyglądnij. Bezpiecznik termiczny wygląda jak metalowy opornik. W środku przy określonej temperaturze przepala się połączenie.
Jest jeszcze jedna opcja - szeregowo z każdą lampą/diodą opornik i dopiero wtedy połączenia równolegle. Oporniki dobrane tak, aby wzrost napięcia na opornikach spowodowany termicznym wzrostem prądu kompensował z naddatkiem spadek napięcia na diodzie. Tak samo jak w niektórych wzmacniaczach - kilka tranzystorów bipolarnych równolegle, każdy ma mały opornik...
Wymień opornik dmuchawy ale lepiej kup sam opornik termiczny w tej opornicy koszt ok 1zł. muszą być taki same wartości jak w starym
Sprawdziłem napięcia górny przekaźnik 6.2 V i spada dolny 11.8 V trzyma wartość, nap akumulatora 12.2V, przy włączonej klimatyzacji zwarłem dolną wtyczkę gdzie jest opornik termiczny i nie ma żadnej reakcji. Opornik termiczny mierze jak zwykły rezystor? Zwarty dolny przekaźnik uruchamia wentylator górna wtyczka gdy zewre piny nie daje żadnej reakcji....
Można lecz czy warto. Jaka jest cena nowej ? Około 100 zł , Będziesz miał trudności z zamocowaniem końcówek drutu , w oryginałach jest zgrzewany lub zaciskany . Jeżeli jest przepalona jedna końcówka to można pobawić się i połączyć to razem . A często uszkodzeniu ulega nie opornik a wyłącznik termiczny i to ja naprawiam . Moja wypowiedź oparta jest na...
Opornik dmuchawy tak jak napisal kolega milejow,przepalony bezpiecznik termiczny na opornikach, przyczyną palenia się bezpiecznika jest stary i zabrudzony filtr kabinowy, brak dostatecznej ilości powietrza do nadmuchu.
to nie żaden opornik termiczny a bezpiecznik termiczny Microtemp, i zamiast niego mozna wstawic kawałek druta, chyba że chodzi o pojazd marki peugeot\citroen to inna bajka.
Wejdź na alledrogo,wpisz opornik termiczny dmuchawy ( ew. opornica )Laguna i ..wszystko jasne.
Dokładnie to microtemp (bezpiecznik termiczny) opornicy
Naprawiłem tą opornicę po wielu trudnościach,dmuchawa działa już na wszystkich biegach i nie pali się opornica,wszystko jest OK. Przyczyną był opornik termiczny który znajduje się pod rezystorami w opornicy,całkowity koszt to 3.70 zł kupiony w sklepie elektronicznym i samemu go wymieniłem. Drugą opornicę kupioną na allegro mam teraz na zapas z kolejnym...
A czy dobrze go zdiagnozowałem, że nie ma w nim żadnej płytki z elektroniką? Nie rozkręcałem co prawda całego, ale jak patrzyłem po kablach, to one idą styków połączeniowych, do programatora bezpośrednio. tam jest taki opornik termiczny i on jest cały czas zwarty - tak ma być, czy ma pokazywać jakąś wartość?
Wygląda na to że był to opornik z bezpiecznikiem termicznym.
Jestem posiadaczem Tolka 1L wersja z klimą i poduszkami powietrznymi. Ostatnio przestała działać mi nagrzewnica, pracowała tylko na 4 biegu. Wymieniłem regulator obrotów z opornikiem termicznym (ok.35 PLN ) który pracował kilka dni. Zareklamowałem go a w między czasie w starym regulatorze wymieniłem sam opornik termiczny (ok.3,5 PLN). Po zamontowaniu...
tak licznik świeci, sprawdzę to opornice dzięki za pomoc Dodano po 3 kurcze sprawdziłem opornik termiczny i chyba wszystko gra nic nie jest popalone i nie wiem co teraz mam zrobić
Silnik generalnie zasilany jest z pinu nr 2 w module. Masę powinien mieć na stałe. Wypinając moduł i podając tam "+" powinien się kręcić. Jeżeli silnik będzie się kręcił, to podłącz kontrolkę między masę a pin nr 8 (we wtyczce 2 pinowej) i uruchom. Jeżeli zaskoczy to znaczy że uszkodzony jest opornik lub bezpiecznik termiczny od świecy, który znajduje...
slyszalem cos o jais opornichach termicznych czy to wogole cos da a moze jakis program do regulacji wentylatorów
To bezpiecznik termiczny i drutem naprawiają go hardcorowcy. Zakupić nowy bezpiecznik termiczny.
Piny są ok,opornik jest nowy bezpiecznik termiczny na tym oporniku dobry,panel z przełacznikiem nowy,tylko nie wiem co załącza silnik,czy jest jakis przekaznik,i gdzie jest wyjscie silnika,i gdzie jest wtrącany ten opor.
TC to z pewnością nie opornik, może być termistor (mało prawdopodobne) albo bezpiecznik termiczny (prędzej). To, że odparował świadczy o uszkodzeniu gdzieś dalej czyli przekroczeniu prądu.
Mam problem z dmuchawą. Od niedawna przestał działać nadmuch. Wcześniej jak włączałem a przełącznik ustawiony był na którykolwiek bieg czasami się nie załączała ale wystarczyło wyłącznik silnik ustawić przełącznik na 0 i ponownie uruchomić i wszystko wracało do normy . Teraz przestało to działać i silnik dmuchawy w ogóle się nie załącza. Klima działa...
Jesteś pewien że to opornik a nie zabezpieczenie termiczne ?
Oporniki nie są spalone tylko bezpiecznik termiczny. Czwarty bieg dmuchawy złączany jest poza termikiem.
Opornik, w tosterze? Może chodzi o bezpiecznik termiczny lub przełącznik bimetaliczny, ale ten z reguły słabo przypomina opornik. Wrzuć fotkę, będzie widać o czym piszesz.
To nie cewka przekaźnika robi sie czerwona lecz opornik drutowy w zabezpieczeniu termicznym. Wygląda że silnik sprężarki ma zwarcie.
Przy uszkodzeniu rezystora dmuchawy czwarty bieg będzie działał zawsze, bo prąd idzie bezpośrednio do silnika dmuchawy omijając opornik. Piny 1,2,3 to miny do których jest podawany prąd (zależnie który bieg to na ten pin idzie prąd). Pin 4 jest wyjściem, z niego idzie prąd na dmuchawę. Wewnątrz połączone są trzy oporniki szeregowo plus czwarty termiczny....
Witaj, w 99% przypadków to opornik dmuchawy bądź jego zabezpieczenie termiczne się uszkadza.
Proszę podpowiedzcie jak dostać się do rezystora nawiewu, muszę wymienić bezpiecznik-opornik termiczny. Wiem, że znajduje się gdzieś pod schowkiem od strony pasażera, poprzednio kiedy spotkało mnie to samo (dmuchawa działa tylko na 4) mechanik w kilka sekund wymienił nie demontując schowka.
Twój kumpel elektryk Cwaniak "dał plamę". Na schemacie widać element RF który nijak nie będzie działał bez podłączenia N. Element RF jest to opornik grzewczy termicznego sprzężenia zwrotnego (ACC). Zaciekawiło mnie to RF i musiałem sprawdzić. Tu masz link: http://www.ibsp.pl/download/Eberle/Regul... strona 9....
Bezpiecznik termiczny , na zespole oporników , przy dmuchawie.
Tak jak koledzy wyżej pisali z tym że to nie opornik, a bezpiecznik termiczny. Kupisz go w sklepie z częściami AGD. spróbuj przeczytać na tym spalonym ile tam jest stopni, jesli Ci się nie uda to kup około 160st.C. Ja bym tam nie kombinował bo on zabezpiecza inne elementy. Koszt naprawy około 6zł. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Jeszcze raz ci piszę że zielony element to nie jest izolacja tylko opornik, a żółty to bezpiecznik termiczny i właśnie to on ci padł na 99%. Zewrzyj go drutem i sprawdź albo wymień.
Prawdopodobnie uszkodzony może być bezpiecznik termiczny i także rezystor (opornik) dmuchawy. Dodano po 5 Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
RAT to taki opornik drutowy z bezpiecznikiem termicznym,ale stosowany raczej w TV. Miał zlutowany topnikiem o obnizonej temperaturze stopienia styk sprężysty,nagrzewanie się opornika powodowało rozlutowanie styku i rozłaczenie obwodu.
Tak ,nie miał w ogóle ,,przejścia,, .tam jeszcze jest bezpiecznik termiczny z tego co wyczytałem ,jutro go sprawdzę
a może być przyczyna filtr kabinowy i brak dostępu powietrza? A czy sam opornik może wpływać na długość żywotności bezpiecznika termicznego?
Nie schematy tylko bezpiecznik termiczny - wygląda jak opornik ale cały srebrny . A szukaj go w żelazku - mogą być dwa na 240 stopni C
Witam U mnie objawy są nieco inne. Wentylator nie załącza się wcale, ani do chłodzenia silnika, ani przy włączonej klimatyzacji. Sam wentylator jest sprawny, bo podłączony na krótko kręci się na max obrotach. Bezpiecznik termiczny jest cały czarny (chyba spalony). Trzy pytania czy uszkodzony opornik może uniemożliwiać pracę wentylatora (przerwa w obwodzie)?...
1Dmuchawa działa? Jeśli tak, to na pewno nie jest to wina tych "pasywnych elementów elektronicznych". To po prostu zwyczajny opornik z dołożonym zabezpieczeniem termicznym. Nie ma nic do rzeczy. 2. Silniczek po ręcznym podaniu zasilania otwiera i zamyka? Jeśli tak, to wina leży nie w nim, a w samym sterowaniu.
Tam jest opornik dzielony , a nie tranzystor! Masz uszkodzony (przepalony) bezpiecznik termiczny umieszczony na tym właśnie oporniku.
Właśnie ten bezpiecznik termiczny umiejscowiony na zespole oporników. Zespól oporników umieszczony jest w kanale nadmuchu zimnego powietrza , zaraz przy silniku dmuchawy , jest tym powietrzem chłodzony.
Masz problem z opornikiem. Dokładnie z zabezpieczeniem termicznym opornika.
Witam po raz pierwszy na forum! Mam problem z silnikiem dmuchawy w Punto I, który objawia się w ten sposób że rezystor (opornik, bezpiecznik termiczny - wiele nazw słyszałem, nie wiem która prawidłowa) nagrzewa się do wysokiej temperatury co powoduje jego przepalenie - nagrzewa się dlatego, że silnik pobiera za dużo prądu, tak mi w facecik w sklepie...
Poszedł raczej bezpiecznik termiczny a nie opornik. W citroenie może być zamontowany w obudowie dmuchawy. Prawdopodobnie znajdziesz go po wymontowaniu schowka lub radia. Tego typu urządzenia muszą być chłodzone więc na pewno jest gdzieś w kanale powietrznym.
Myślę, że zamiast dzielnika napięcia, lepsze byłoby żródło prądowe... Nie mam już tych schematów, więc z pamięci z jakiejś książki o pomiarach z lat 70'XX. Tranzystor pnp emiterem do plusa przez opornik, między bazą a plusem zener, i chyba jakaś dioda (chodzi o kompensację termiczną, więc zener był na konkretne napięcie coś chyba koło 5V6). Kolektor...
Cześć.Możesz użyć tylko jednego termicznego wyłącznika.Można kupić gotowy wyłącznik termiczny na 60°C lub wykonać taki termostat elektroniczny.Chyba są takie w pralkach,musisz sprawdzić w sklepie AGD.A zamiast rezystorów nie zastanawiałeś się nad drutem oporowym.Można zresztą próbować dobrać tak rezystory żeby po nagrzaniu miął około tych 60°C.
Jedyna poważniejsza wada jest taka ,że po zmianie prądu podczas ograniczania trzeba dość długo czekać na jego "ustabilizowanie" się (ok. 1.5 - 2 s). Takiej dużej stałej czasu nie ma w układzie elektrycznym. τ = Cf•Rf (1M•1n ≈ 1ms) daje precyzję do 0,1% po upływie 7•τ. Szukaj niestabilności termicznych (opornik 0,1Ω?)...
Witam. Mały problem (tak mi sie przynajmniej wydaje) dotyczy opornika dmuchawy w Fordzie jak w temacie, przepalił się bezpiecznik termiczny w oporniku, wymieniłem i śmiga na wszystkich biegach lecz opornik okropnie się grzeje, aż się z niego dymi. Wiem że opornik zamontowany jest w komorze wentylacji aby się tam chłodził ale czy aż tak dużą powinien...
To rezystor gasika; 100Ω/0,5W Ale z nim, bez niego ściemniacz musi działać. Jeżeli nie działa, do sprawdzenia bezpiecznik (niebieski element), oraz bezpiecznik termiczny ( na wyprowadzeniach niebieskie koszulki)
Sprawdź obwód zasilania grzałki (biała wtyczka), bo ten masz uszkodzony, jezeli pokazuje przerwę w obwodzie. Jeżeli rozebrałeś jak piszesz to ten taki niby opornik to jest bezpiecznik termiczny który możesz kupić w sklepie elektronicznym, weź stary aby wybrać taki o tej samej temperaturze. Nowy musisz dobrze zacisnąć w obwód i powinno byc ok jeżeli...
To ma być opornik bezpiecznikowy, czy bezpiecznik termiczny? Ten drugi po przekroczeniu nominalnego prądu nagrzewa się i przestaje przewodzić prąd. Spotkałem coś takiego w pakietach akumulatorków - pasek o długości paru cm (głównie końcówki), szerokości ze 4mm, grubości do 1mm. Przy zwarciu pakietu przez może sekundę płynie duży prąd, a potem nagle...
Opel Corsa C wersja z klimatyzacją - dmuchawa działa tylko na 4 pozycji. W moim przypadku uszkodzony był bezpiecznik termiczny - koszt takiego bezpiecznika to 4 zł. Bazując na wpisach na forum kilka razy rozkręcałem niepotrzebnie schowek a o mało nie dobierałem się już do wycieraczek bo przynajmniej u mnie aby dostać się do niego nie trzeba niczego...
Nie wiem gdzie dokładnie to się mieści ale są to objawy spalonego bezpiecznika termicznego przy oporniku. W innych wozach jest to najczęściej po stronie pasażera za schowkiem. Idź po przewodach od regulatora.
Masz uszkodzony bezpiecznik termiczny który znajduje się przy opornikach redukcyjnych, wystarczy go zmostkować. Wcześniej trzeba sprawdzić czy ma przejście . W oświetleniu padła żarówka (chyba jest jedna).
Poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A płytka przepalona jest tylko przy tych okrągłych 'czarnych' Elementy termiczne!
Obok pedału gazu za plastikową zaślepką powinien znajdować się opornik dmuchawy, sprawdź go- jeśli nie jest klimatronic to sprawdź bezpiecznik termiczny (przejście) bezpośrednio przy rezystorze.
Witam, mam problem z mikserem BPM-316. W trakcie imprezy nagle przestał działać(dodam że było bardzo gorąco). Wszystko w nim zgasło i zamilkło. Kiedyś już miałem z nim taki problem i na gwarancji mi go naprawili, ale teraz jst już po i nie wiem co zrobić. Nie wiem ile może kosztować naprawa a prawdopodobnie wymienili mi jakiś opornik termiczny lub bezpiecznik...
Sprawdź bezpiecznik termiczny widoczny pod opornikami. Widać po jednym oporniku że nieźle się grzał, być może przytarty silniczek. Obejrzyj luty na płytce, czy nie sa popękane.
Na zdjęciu widzę przygrzany opornik (może to cień) pod górnym potencjometrem . Ścieżka od tego opornika prowadzi prawdopodobnie do elementu termicznego (tranzystora) kontrolującego temperaturę tranzystorów mocy.
Sprawdzałeś opornik(rezystor) dmuchawy? U mnie przepalił się bezpiecznik termiczny, póki co wywaliłem go i zastąpiłem zwykłym drutem. Wiem że to może być troszkę niebezpieczne, no ale jakoś musiałem sobie poradzić ;)
Ten element o którym mowa to przepalony bezpiecznik termiczny . Uszkadza się gdy opornik dmuchawy zbyt mocno się grzeje , poprzez zwiększony prąd silnika wentylatora. Do wymiany wentylator i opornica w której jest ten bezpiecznik. Można zewrzeć ten bezpiecznik "termistor" aby sprawdzić działanie reszty układu, tylko przy dłuższej pracy może zadymić...
Wentylator dmuchawy działał mi tylko na 3 biegu. Rozebrałem opornik przy silniczku i okazało się że jest spalony bezpiecznik termiczny. Nie wiem jakie miał parametry. na jaki go wymienić? Na jaką temperaturę powinien być? Proszę o pomoc i wyrozumiałość.
Zwykle w takich układach stosuje się bepiecznik termiczny 10 A 128 ° C. A opornik musi się grzać bo wszystkim na złosć działa prawo Ohma i zachowania energii.
Jeśli dobrze pamiętam w starszym ( '98 ) był wewnątrz obudowy silnika dmuchawy chłodzony strumieniem powietrza, na podszybiu. Dostęp spod maski, po zdjęciu kratki wlotowej powietrza z prawej strony.Prawdopodobnie spaliło sie zabezpieczenie termiczne oporników, do kupienia w sklepach elektronicznych. Mogły sie też wytopić styki przy przełączniku dmuchawy,...
ja mam zestaw z norda i dla glosnika 4Ω opornik 1kΩ , dla glosnika 8Ω opornik 820Ω pozdro
W rezystorze nie jest najważniejsza moc. Oryginalnie był to rezystor o wartości 200Ω i mocy 6W. W obecnych czasach chyba najprędzej znajdziesz 220Ω 5W i będzie to opornik cementowy. Spokojnie możesz go zastosować. Co do błysków z wyłącznika nie mają one nic wspólnego z tym rezystorem i mogą, ale nie muszą sugerować uszkodzenie tegoż wyłącznika....
Najczęściej przy uszkodzeniu / przepaleniu się żarówki, uszkadza się bezpiecznik (może to być ten w czarnej koszulce termokurczliwej) lub fuse, termiczny przy radiatorze. Jeśli one i opornik (+ potencjometr) i kondensatory są ok. to wymień Triaka (ewentualnie + Diaka) i powinien ruszyć.
Mercedesik , nie wprowadzaj nowej terminologi do elektryki. Termiostor to oporniki zmieniający oporność pod wpływem ciepla. To <srebrne> , to termik , lub inaczej bezpiecznik termiczny. Uszkodzenie tego termika , to oznaka oporów tocznych silnika elektrycznego.
kolego wyjmij ten opornik dmuchawy i pojedz do sklepu elektronicznego kup sobie rezystor termiczny na 227 lub 250 stopni Celsjusza wlutuj w miejsce starego i będzie git Tu masz opis tego bajerka SEFUSE SF226E 227STOPNI CEL 10A JET250V~ C0735
Tyle, że ten opornik musi być 5 W aby się nie spalił? Ponieważ będzie na nim tracone 5 W więc jeżeli ten opornik będzie również 5 W - będzie się okropnie nagrzewał, dobrze jest zastosować zapas dwu lub trzykrotny, czyli 10 W - 15 W. Dodatkowo, dla uzupełnienia uszkodzenia stabilizatora na skutek przegrzania. Właściwie nie powinien - według katalogu...
Jak nie chodzi na 4 to na pewno nie termik...4 jest bezpośrednio
Z twojego opisu wynika raczej że rezystor jest uszkodzony a dokładniej uszkodzony jest bezpiecznik termiczny - element zaznaczony na zielono. Zewrzyj bezpiecznik termiczny tak jak zaznaczyłem na czerwono i zobacz czy wtedy działa dmuchawa na wszystkich prędkościach. Jeżeli tak to musisz wymienić cały rezystor lub bezpiecznik termiczny. On się uszkadza...
No niestety taki opornik kosztuje 1150 zł, więc chce walczyć a na allegro używanych jest bardzo mało i nie wiesz ile pochodzi. A ten bezpiecznik termiczny jak wygląda. W sumie dostaliśmy się do tego bezpiecznika, który za to odpowiada ale niestety nie możemy odczytać nazwy i numeracji ponieważ jest starty. Przepraszam za nieprofesjonalny język ale nie...
może być a tam jest elektroniczny czy na opornikach? Jak 4 biegi to na opornikach. Jeżeli padł bezpiecznik termiczny to do wymiany wentylator. Możesz też zmostkować bezpiecznik termiczny, ale robisz to na swoją odpowiedzialność. Jak na razie nigdy nie słyszałem aby po takim zmostkowaniu coś się stało z pojazdem.
220k - brak poprawy 160k - brak poprawy 100k - mimo, że nie nastąpiło żadne zwarcie opornik 10k został uszkodzony termicznie, czyli mówiąc po naszemu "się zjarał", anoda EFki zrobiła się lekko różowa.
Sądzę, że opornik ten spełnia jedynie rolę zabezpieczającą tranzystor przed błędami użytkownika tego układu. Jego wartość zależy od mocy badanego tranzystora i zakresu napięć zasilacza. Dla tranzystorów mocy np. 2N3055 wstawiłbym ok. 10 Ohm, a dla małej mocy ok 100 Ohm. Złącze baza-emiter ma oporność nieliniową i zachowuje się jak dioda zenera Przy...
Tu masz prostsze i na 12V http://www.aphelektra.com/p/pl/1041k/e41... o histerezie decyduje tam jeden opornik a środek regulowany prkiem.
Proponuję również wymienić te małe BC238 co się wsuwa w radiator.To są tranzystory od kompensacji termicznej.
Taki pomysł może dobry może nie: Jezeli zabezpieczenie diodami zdaje egzamin z tym, że za mały prąd to może poprostu zdubluj te diody na zewnątrz mocniejszymi. Kiedys w jakimś mierniku dawno dawno temu widziałem zabezpieczenie typu opornik szeregowo nie pamietam ale to był omy może ze 100-200 a dodatkowo dwie diody przeciwsobnie. Wytrzymywało to nawet...
W ciągu paru minut przepala się bezpiecznik termiczny na oporniku, silnik dmuchawy wymieniłem bo myślałem że się zaciera ale to nie pomogło, raz było tak że bezpiecznik się nie spalił tylko stopił się plastik opornika. Może ktoś podpowie jak to usunąć albo co posprawdzać żeby znaleść problem. Acha filtr pyłkowy jest nowy.
Witam . Bmw e36 318i 1996r . Mam jeden elektryczny dwubiegowy wentylator do klimy i chłodnicy . Przestał mi działać wolny bieg , postanowiłem rozebrać opornik . Przepalił się bezpiecznik termiczny , wymieniłem go na nowy 10A 240 stopni zasypałem piaskiem kwarcowym . Po dwóch dniach znowu się przepalił , wentylator chodzi lekko.Teraz dałem 10A i 320...
Za schowkiem, od strony pasażera przy tunelu środkowym. Oporniki się nie palą, przestaje przewodzić bezpiecznik termiczny 125 st, lub wypalają się styki we wtyczce
Witam, Mam kolejny problem. Kuchenka mikrofalowa Moulinex FM 1935 G z grilem. Do tej pory bezawaryjna. Od wczoraj po włączeniu coś zadymiło i przestała grzać. Po otwarciu i przeglądnięciu zauważyłem, że na płytce z elektroniką (dwa oporniki dużej mocy, kondendator, przekaźnik i duży opornik 22R) ten właśnie duży opornik ma na jednym wyprowadzeniu nałożoną...
Uwagi do schematu podanego na początku: (1) należałoby sprawdzić, na jaki prąd są tranzystory BD135/BD136, i do jakiego mają rozsądne wzmocnienie (powiedzmy, połowę maksymalnego) - bo przy pełnej mocy, jaką da się uzyskać przy zasilaniu 24V, powinien przez nie popłynąć prąd ponad 2A - podejrzewam, że to dla nich jest dużo za dużo; (2) ocena mocy jest...
Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
A czy to nie jest tak, że ilość ciepła którą Ty oddajesz otoczeniu, próbując zrozumieć to zagadnienie, ciągle rośnie i otocznie się ogrzewa - temperatura rośnie? Tak jest tylko otoczenie jest duże i jego temperatura rośnie powoli. Dodatkowo ta energia może zostać wypromieniowana w kosmos aby planeta się nie przegrzała. Jak zamkniesz ten opornik w szczelnej...
Masz rację to maleństwo to bezpiecznik termiczny i być może a nawet na pewno opornik jest sprawny tylko pada ten bezpiecznik. To w zieleni to opornik drutowy z odczepami do kolejnych biegów wentylatora, większy opór niższy bieg. Bezpiecznik sprawny powinien mieć zerowy opór. Można by go zamienić bezpiecznikiem topikowym z świadomością, że zabezpieczamy...
Opel Corsa C wersja z klimatyzacją - dmuchawa działa tylko na 4 pozycji. W moim przypadku uszkodzony był bezpiecznik termiczny - koszt takiego bezpiecznika to 4 zł. Bazując na wpisach na forum kilka razy rozkręcałem niepotrzebnie schowek a o mało nie dobierałem się już do wycieraczek bo przynajmniej u mnie aby dostać się do niego nie trzeba niczego...
Witam. Jak w temacie gdzie kupię termik (w formie malego opornika) o parametrach 1A 187 'C?
Silnik nawiewu jest dostępny od strony silnika - ściągamy taką "szmatę" bezpośrednio pod wlotem i jest dostęp do silnika. Odkręcamy trzy wkręty i po dwóch minutach silnik jest wyjęty. Jeżeli nie działa na żadnym biegu - to skończyły się szczotki, wytopił się przełącznik lub brak jest kontaktu na wtyczce przy silniczku. Jeżeli działa tylko na najszybszym...
Witam wystarczy zapewne wymienić bezpiecznik termiczny : http://fordsklep.com/sklep,2098,,,03,,pl... przepraszam za link do sklepu ale tu widać jak taki opornik wygląda. Łukasz
Witam! Jest taki układ w nocie aplikacyjnej, ale wykres stabilizacji jest ze "schodkiem", gdyż napięcia stabilizowane przez poszczególne egzemplarze różnią się nieco, więc najpierw pracuje ten, który daje trochę wyższe napięcie wyjściowe, a gdy dojdzie do momentu, kiedy działa ograniczenie prądowe - pracę podejmuje drugi stabilizator i dalsza stabilizacja...
Pytanie tylko czy nie uszkadza bezpiecznika "samochodowego" od obwodu nawiewu, no i dlaczego właśnie termiczny nie zadziałał przy takiej temperaturze opornicy. Lekko zmodyfikowany schemat: https://obrazki.elektroda.pl/8149540000_...
Witam W moim Scenicu przestał działać zarówno nawiew jak i ogrzewanie. Postanowiłem więc wymontować silnik nawiewu z turbiną żeby sprawdzić go za pomocą zasilacza serwisowego. Okazało się, że jak najbardziej działa. Następnie wymontowałem opornik dmuchawy i zauważyłem, że bezpiecznik termiczny (216 stopni Celsjusza) jest rozwarciem (sprawdziłem to omomierzem)....
opornik bezpiecznik termiczny bezpiecznik termiczny opornik dmuchawy opornik dmuchawa bezpiecznik termiczny
unitra g8010 jungo driver naprawa skuter chiński
spawarka wybija bezpiecznik spawarka wybija bezpiecznik
Prowadnica z gumką: góra czy dół? Analiza zastosowań Falowanie płomieni w urządzeniach spalających: przyczyny i stabilizacja