Auto to Volkswagen Golf III 1.8 ABS 90km 93r. W tym wypadku marka nie jest istotna. Chodzi mi o ideę stosowania szeregowego opornika zamiast zastępowania wtryskiwacza opornikiem.
Kolega (at)robokop ma częściowo rację. Zostaw, jest dobrze więc nie kombinuj. Napraw auto by wróciła kompresja a resztę zostaw jak jest. Dla testu możesz sobie zamiast wtryskiwacza wstawić opornik i zobaczysz, że będzie tak jak z wtryskiwaczem. To sterownik silnika tak się zachowuje i jest to prawidłowe. Jedna pomyłka i podanie bezpośrednio zasilania...
Przy emulatorze to byś miał rozcięcie przewodu od sondy lambda. Zresztą checki od lambdy nie powinny wtedy wyskoczyć przy jeździe na LPG. A czy na PB dałeś gazu na stałe bo wtedy powinno trzymać na bogato? Na luzie wskazania niskie są możliwe - ogólnie powinno falować ale to faluje dużo szybciej niż na gazie. Sonda lambda jak reaguje to jest sprawna...
Odgrzewam stary temat. Mam podobny problem co koledzy: Najmniejszy rezystor przy jakim wtryski nie leją Pb jest za duży aby ECU silnika nie zorientował się że coś jest nie tak - wywala checka. Moim zdaniem idealnym rozwiązaniem byłoby przełączenie sygnału sterującego ECU z danego wtryskiwacza na cewkę o takim samym oporze R i indukcyjności L jak wtryskiwacz...
w temperaturze to tak jak n fotce z reguły sie utrzymuje,u mnie akurat na 1 czerwonej kreseczce,a jezdzilem roznymi to dochodzi do tej 2 i to jest w normie. co do regulatora to nie pamietam,ale czy on przypadkiem nie jest w alternatorze zespolony...losowo Ci te swiatla przygasaja,czy co jakis staly czas?co do emulatora to tak,tylko chcialem rozgryźć...
Co chcesz zrobić? Wywalić CNG? W większości wypadków można zaemulować wtryskiwacze rezystorami, czasem sterownik znajduje niewłaściwą indukcyjność i wtedy trzeba dać cewki, albo zostawić wtryski i tyle. Instalacja CNG nie załączy się przy niskim ciśnieniu, więc musisz podać stosowny sygnał zamiast czujnika ciśnienia, z reguły wystarcza dzielnik rezystorowy.
Stan spoczynkowy emulatora wtryskiwaczy to praca na benzynie, po pojawieniu się napięcia (załączeniu na gaz) mikroprzekaźniki rozłączają obwody na których w tym czasie pozostają mostki z oporników. Suma oporu wtryskiwaczy i tych w emulatorze powoduje, że wtryskiwacze nie mogą się otwierać a sterownik silnika nie widzi błędu. Czasem zdarza się , że styki...
Opornik jak jest to na pokrywie wtryskiwacza a jak nie ma to nie ma.P
opornik " symuluje" wtryskiwacz benzyny.bez niego komp wywali usterke
Jeżeli problemem ma być tylko za duża rezystancja to zawsze możesz ją skompensować stosownym opornikiem równoległym. Bardziej bym się zastanowił czy charakterystyka innych wtryskiwaczy będzie identyczna. W zasadzie należało by wymienić wszystkie.
ale ten wałek to opornik szeregowy wtryskiwacza :)
sprawdzicz czy wtryskiwacz dostaje plusa ( mase zapina EEC IV) sprawdzić opornik szeregowy wtryskiwacza
Jak podłączyłeś te MOSFET-y? - dren jest na masie a źródło na wtryskiwacz? - jeśli tak to lipa. Źródło na masę, dren na wtryskiwacz, drugi koniec wtr. do +zasilania. Sygnał z generatora przez opornik 100 Ohm wprost na bramkę MOSFETów, bez żadnego potencjometru. Jeśli chcesz wtryskiwacz zasilać od strony masy, a wyłączać tranzystorem od strony plusa...
Tak, te. Często miałem w tych fiatach takie przypadki, że jak przekaźnik był gorący (ceweczka) to nie mogła przyciągnąć kotwicy. Element "na 13 pinie" to tranzystor kluczujący wtryskiwaczem i on się uszkadzał w sytuacji jak było zwarcie albo ktoś pominął opornik szeregowy wtryskiwacza.
ale mało prawdopodobne. Co mało prawdopodobne? Nie znasz się to nie gadaj. Często się uszkadzał, jak ktoś pominął opornik szeregowy wtryskiwacza, to metalowe cygaro.
Czy może być to problem emulatora wtryskiwaczy? Może. Mogłeś i pewnie nadal możesz też je zamienić miejscami. Emulator masz wcięty w instalacje czy na wtyczki? Naście lat temu jak zajmowałem się gazem, to emulator był przekaźnikiem z opornikiem. Jakimś sposobem powinieneś go ominąć do testu. Możesz też sobie podłączyć do wszystkich diody led z opornikiem...
Opornik podłączasz szeregowo z wtryskiwaczem ,a nie zamiast wtryskiwacza.
Co do tych oporników to nie rozumiem, jeśli Twój samochód normalnie odpala i jakos pracuje to można bez problemów zrobić korekcje wtryskiwaczy, chyba dziury w całym szukaja ci mechanicy,owszem sa oporniki przed wtryskiwaczami ale bez nich całkowicie albo by samochód nie zapalal albo klekotał metalicznym odgłosem podobnym do stukania panewki lub laniem...
Jeżeli na gazie pracuje ok. to możliwe są dwie żeczy : 1)zacięcie się wtryskiwacza benzyny (jest ich 4) a wykryć to można poprzez odłączanie poszczególnych wtyczek do wtryskiwaczy.....jeżeli wtryskiwacz jest ok. to wypięcie wtyczki powoduje wyraźne pogłębienie drgań.....jeżeli jest zacięty to wypięcie wtyczki niepowoduje reakcji. 2)no i druga rzecz...
Rozumiem ze chodzi o potencjal masy, a nie -12V, bo takowego to raczej w samochodzie sie nie da znalezc. Przekaznik rzeczywiscie nie jest najlepszym rozwiazaniem bo praca z czestotliwoscia kilku kHz nie jest jego najmocniejsza stroną. Mozna natomiast uzyc praktycznie dowolnego tranzystora NPN (BC 238, BC547), 2 oporników i powinno byc ok.
I jeszcze z innej beczki szybkie pytanie topi mi się bezpiecznik od nawiewu jak dam ponad połowę obroty tzn. prędkość nawiewu. Opornik dmuchawy do wymiany?) Nie. Dmuchawa do wymiany
Dreiver wtrysku - szukaj po pinie nr.7 w sterowniku , albo przerwa na połączeniu tego pinu z wtryskiwaczem , po drodze opornik.
W celu zaemulowania pracy wtrysków na gazie nie trzeba stosować opornika o wartości takiej jak oporność wtryskiwacza. W europejskich samochodach może to być opornik o rezystancii 15-250 omów. Najlepiej ok 100 omów. oporniki włączasz w każdy wtryskiwacz (nie ma znaczenia w który kabel ale zwyczajowo w impuls). Musisz zastosować cztery przekąźniki (lub...
Dzieki za odpowiedz, tak jak piszesz zastosowałem prosty układ przekaźnik - rezystor ale nie przynosi to porządanych rezultatów. Opornik zastepujący wtryskiwacz włącza sie w momencie przejścia na gaz, a kontrolka od wtryskiwacza swieci się nadal. Zmierzony opór wtryskiwacza to wartość 2,2 oma i taki też został założony opornik, zastanawiam się czy przy...
Na lewym błotniku koło lampy jest opornik wtryskiwacza i tam następuje spadek napięcia. Należy oczyścić styki na złączach tego opornika i problemy znikną. Pozdrawiam.
Po prostu ten motor nie zapala. Czyli jak wyżej: bak ciśnienia szyny, imobilajzer, albo wtryskiwacze padły, lub może masz wodę a nie paliwo. Można sparawdzić - czy są impulsy na wtryskiwaczach, ale to trzeba mieć kontrolkę z diod LED wytrzymującą napięcie przynajmniej 30V. Możesz sobie zrobić (dioda LED i opornik 10k). Tylko trzeba patrzeć w obu kierunkach,...
Kontrolka awarii wtrysku sygnalizuje niesprawności wielu czujników tego układu w tym samochodzie. Nie monitoruje pompy paliwa jako osobnego urządzenia. Jeśli jest LPG w aucie to można sprawdzić czy przy pracy na benzynie zostaje przywrócone zasilanie wtryskiwacza bo gdy jest przerwa w obwodzie elektrycznym wtryskiwacza to właśnie kontrolka też to zgłosi....
Po wygenerowaniu błędu wtryskiwacza w parametrach rzeczywistych kąt wyprzedzenia zapłonu zmienił się na 27 stopni natomiast przed usterką wynosił 12 stopni Zastąp wtryskiwacz opornikiem, wykasuj błąd a się dowiesz czy to błąd generuje kąt czy obroty rzeczywiste. Bardziej wskazana byłaby jakakolwiek cewka ,a nie opornik.
elo nie wiem czy czasem nie chodzi o emulator do gazu ktory odlancza wtryski w czasie przelanczania na gaz, mi wlasnie sie spierdzielil i robie sobie dam z przekaznikow i daje na to jeszcze oporniki ale jakie to nie mierzylem mam z emulatora, potrzebne po to zeby sterownik widzial obwod zamkniety o to chodzi?
Sprawdź na rezystancjię ciągłość obwodu wtryskiwacz-ECU.Może to działanie przekaźnika odłączającego wtryskiwacz?Ten model ma jeszcze opornik 3 omy który zasila wtryskiwacz "od góry"-skontroluj go.
Przeważnie , odcięcie wtrysków i przełączenia na oporniki symulujące oporność wtryskiwaczy , realizuje się na przekazniku/przekaznikach/ z jednoczesnym odcięcia pracy pompy paliwa lub nie . Nie wiem jak to jest u Ciebie rozwiązane.
Wiązkę, wtryskiwacz i laminat pod wylutowanymi częściami, czy nie zwęglony. To jest mosfet sterujący wtryskiwaczem gazowym czy sterowanie benzynowym, bo nie znam tego sterownika?
No, teraz gut. Tylko pytanie czy te oporniki nie za duże. Na mooje oko to tak z 4x. Pomierz sobie ile ma cewka wtryskiwacz u ciebie i wstaw opornik opołowę mniejszy (połączenie równoległe).
Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału. Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku. Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1...
Oporność wtryskiwacza masz 1,2 ohma przy nap 12V popłynie prąd około 10 A.wtryskiwacz jest sterowany prądowo ale musisz mieć jeszcze dodatkowy opornik.Może być uszkodzony wtryskiwacz po jeżdzie na gazie.Najlepiej jak zacząłbyś od objawów silnika a nie od sposobu jak naprawić.Wiemy że na gazie nie chodzi.Zacznij od początku i powiedz o co chodzi.
niezawsze, niektóe centrale muszą widzieć ten pik powstający na wtryskiwaczu, powstający w momencie wyłacznia prądu wtryskiwacza. Często dobrym rozwiązaniem jest opornik+cewka jakiegokolwiek przekaźnika.(równolegle)
diagnostyka pokazała problem z czwartym wtryskiem i zakłócenie immobilizera Pierwszy z błędów, to P0204 a jaki jest drugi ? Sprawdź wiązkę przewodów i wtyczkę wchodzącą do 4 wtryskiwacza. Użyj do sprawdzenia diody LED z opornikiem dobranym dla 12V i włóż końcówki LED w gniazdo wtryskiwacza. Sprawdź czy "mruga" przy kręceniu rozrusznikiem.
Możesz sprawdzić jeszcze dwie rzeczy. Podać masę na wtryskiwacz i zobaczyć, czy poda paliwo. Druga rzecz to ciągłość przewodu sterującego pomiędzy wtryskiwaczem a pinem 12 sterownika. Zasianie na wtryskiwaczu sprawdzone miernikiem czy kontrolką? jak miernikiem, to zobacz małą kontrolką, bo miernik może oszukiwać. W szeregu z zasilaniem wtryskiwacza...
Możesz zamiast TIP'ów załozyć BDW93C (ta sama obudowa, Ic 15A) i wielkiej poprawy nie będzie. Jeszcze raz ci tłumaczę, zrób tak, jak to zrobili mądrzejsi-wstaw opornik w szereg z zasilaniem wtryskiwaczy. W sterowniku był BDX53C i kluczowął wtryskiwaczem o rezystancji cewki 1,7 oma.
Opornikami mocy obłóż jesli metalowe wtryski. Termowyłacznik 60'C do tego.
Oczywiście że za dużo w aucie musi być opornik dodatkowy zwiększający oporność do około 15 ohm.Może ten wyłącznik jest z opornikiem? Na sobie doświadczenia są najdroższe.
Ja zrobiłem taki komputerek tylko do Opla Astry. Czasy wtrysku brałem bezpośrednio z jednego wtryskiwacza. Do kabelka wtryskiwacza dolutowany opornik 3,3 K i dalej przewód. Impulsy drogi brałem z wtyku radiowego. Też dla bezpieczeństwa opornik 3,3 K i dopiero przewód. Chodzi całkiem dobrze.
To ze po zdjeciu wtyczki od wtryskiwacza jest na niej 14V (tak zrozumialem) to jeszcze nie znaczy ze bedzie gdy podlaczysz wtryskiwacz. Zmierz opór wtryskiwacza i sproboj dobrac zarowke jakas i podlacz do tej wtyczki, albo zmierz napiecie na niej dgy jest podlaczona do wtrysku. Jesli po zalozeniu jej nie ma napiecia tzn ze gdzies po drodze jest jakis...
witam. mialem taki sam problem jak ty z tym ze silnik 1.4. mordowalo sie z nim wielu specjalistów az wkoncu jednemu sie udalo. kosztowalo mnie to 180 pln, czesci zamienne oczywiscie uzywane. do wymiany poszedl: opornik, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz i modul zaplonu. opornik 3.0 z forda bo fiatoskie maja problem jak sie nagrzeja, wtryskiwacz...
Ja mam kontrolkę zrobioną z diody led i opornika szeregowego 470Ω, wpinam w wtyczkę któregoś wtryskiwacza i patrzę czy błyska przy kręceniu
Witam Panowie ! Mam pytanko, osobiście nie zajmuje sie instalacjami gazowymi ale przez nie właśnie wymieniłem kilka komputerów silnika. Problem jest tego typu iz po odcięciu wtryskiwaczy przez instalacje gazową komputer silnika dalej podaje napięcie sterujące wyryskiwaczmi poniewaz wtryskiwacze symulaowne sa opornikami. Jak dobrze wiemy rezystor nie...
Łatwiej chyba wymienić drivery wtrysków... ale tak jak piszą - podłącz diodę LED z opornikiem 2-4k lub żarówkę 12V 1W w miejsce wtryskiwacza i zakręć rozrusznikiem.
Sa trzy Prawdy , Tyż prowda , świeto prowda i głowno prowda. Zadaniem tego opornika jest ograniczenie prądu płynacego przez wtryskiwacz ,wtryskiwacz sterowany jest impulsowo , szerokośc impulsu ma tu zasadnicze znaczenie w ilości podawanego paliwa.Pytajacy pisze wyraznie,ze nie ma żadnego przywarcia z masą przewodu sterowania z ECU , a opornik jest...
BC547 są ok, sterowanie tak jak piszesz. W razie problemów zmniejsz oporniki po stronie IN z 10K na mniejsze.
Czy z tego co poniżej oznacza, że spadek na tranzystorze BD140 będzie 2V? Nie. Że z BD139 będzie razem 1V już przy 1/3 dopuszczalnego prądu kolektora. Możesz dość łatwo zmierzyć na stole - zamiast silniczka dobierz może jakąś żarówkę? Moim zdaniem sporo zabezpieczymy, jeśli z dwoma górnymi R1 też damy po diodzie, tym razem szeregowo. (Zaraz je wrysuję)...
opornik zamiast czujnika opornik zamiast poduszka opornik zamiast transformatora
wtryskiwacze benzyna astra wyjście słuchawkowe końcówki toshiba 32av5
toyota yaris poduszki powietrznej toyota yaris poduszki powietrznej
AL074 układ scalony - identyfikacja i zastosowanie Optoma HD 40 - przyczyny piszczenia projektora