Tam powinny być 2 puszki: przekaźnik rozrusznika (blokady rozrusznika) i opornik świecy żarowej (1 st grzania) - jest szeregowo ze świecą. Na drugim stopniu (przy rozruchu) ten opornik zwiera stacyjka.
Temat już poruszany.Albo wstawić przekaźnik stałogrzejny albo wstawić w szereg z czujnikiem temperatury opornik 300Ω.P
rezystorek to opornik
Jest to opornik świecy żarowej. Ogranicza "prąd" idący do świecy żarowej.
To jest opornik wstępny świecy żarowej. Przeczytałeś tamten wątek? Widziałeś schemat? Tu masz instrukcję po polsku do tego ustrojstwa.
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Wyrzuć ten opornik lub załóż na niego wyłącznik. Jak będziesz zapalał włącz opornik po uruchomieniu wyłącz go(zewrzyj wyłącznikiem) , na dłuższą mete wypalisz denka tłoków, opornik został założony po to aby włączyć świece żarowe. Masz rację , sterowanie kątem wtrysku do roboty. Jeszcze pytanie ; jakie masz sprężanie na garach????
W końcu i ja znalazłem coć o świecach żarowych, identyczne wchodziły do agregatów prądotwórczych wojskowych PAD-16 PAD 20 i Pad- 30 Świece swego czasu były nawet na allegro. Zastanawiam się (bo na świecy jest napis 6V 17A) w jaki sposób była ona włączana w instalację ,czyżby 6V przez jakiś opornik?? Czy do rozruchu można używać świecy żarowej od zwykłego...
Dzięki wielkie dokładnie tak zrobię. Ładowanie było oki wiec powinno to wszystko działać wywalę tylko ten przekaźnik rozrusznika. A czy ten opornik świecy żarowej można gdzieś kukpić lub sprawdzić czy jest dobry?? Chciałbym by mi to wszystko działało. A czy zakup całej instalacji to dobry pomysł? Ja i tak to muszę wymienic, bo kable pourywane były i...
+ zasilanie stacyjki. CT uruchomienie rozrusznika. C zasilanie świecy żarowej przez opornik. 3K zasilanie świecy żarowej bezpośrednio w momencie pracy rozrusznika. OB Zasilanie odbiorników kabiny. Na forum i w sieci są schematy instalacji T-25. Miernikiem lub testerem ciągłości upewnij się czy zmostkowanie C i 3K nie będzie powodować uruchomienia rozrusznika...
opornik smd :)
110pln za przekaznik i opornik :!: zdzierstwo :!:
No nie pamiętam jak w stacyjce było, ale jak rozbiorę to pewnie dojdę bez problemu, skoro jest prosta :) Już doszedłem, że duży element skrajnie po prawej pod deską od którego odchodzą grube różowe i białe kable to opornik świecy żarowej. Zazwyczaj jestem zwolennikiem oryginalnych podłączeń, ale chyba część tych rzeczy ominę. W powyższym poście chyba...
Opornik szeregowo gdzieś przed świecą. Równoległe połączenie nie ograniczy prądu świecy.
Opornik precyzyjny 1 ohm, tolerancja 1 %
Da się, ale to musiałby być opornik o naprawdę dużej mocy. :lol:
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Nie ma takiego czujnika komp bierze pod uwagę wszystkie dane z czujników i wcale nie jest powiedziane że u ciebie odcina turbinę i u ciebie nie ma kierownic tylko waste gate. W sumie to bez diagnostyki przez kogoś kto zna te silniki to nic nie powinieneś wymieniać czasami...
Więc tak, W moim przypadku skończyło się na wymianie pompy wtryskowej. Musi też być prawidłowo ustawiony rozrząd oraz kąt ktrysku (przekręcejąc pompą ustawia się kąt). To urządzenie pod nawiewkami to sterownik układu świec żarowych. Na podstawie temperatury silnika steruje nagrzewaniem świec. Po lewej stronie na błotniku (stojąc przodem do maski ) znajduje...
Witam serdecznie.Czy ktoś wie w jaki sposób oszukać sterownik świec żarowych?słyszałem że można do czujnika temperatury cieczy chłodzącej zamontować mały opornik, może ktoś już to robił,prosze o szczegóły,dzięki z góry.
Napisałeś bardzo dobrze i mam jeszcze kilka pytań: Po co jest ten opornik połączony równolegle z kontrolką świecy żarowej, dlaczego do niego podłączony jest drugi przewód ze stacyjki? Czemu 3 bezpiecznik zasilany jest przez stacyjkę, a stacyjka i świeca żarowa podłączone są bezpośrednio do akumulatora(nie przez amperomierz)? W moim Władimircu kontrolka...
Dziekuje za pomoc tak jak mowiliscie grzalo 3 minuty.Teraz jest juz ok ,po zamontowniu wszystko dziala a zamiast czujnika dalem opornik 680ohm.Temat zamykam i dziekuje.
Może być. Wstaw jak pisałem opornik , który , po zapaleniu będziesz zwierał wyłącznikiem w kabinie.
Dziękuję za pomoc. Zastosowałem diodę prostowniczą (tzn dwie rownolegle) z zasilacza AT i faktycznie spadek jest mniej więcej taki jak chciałem i świeca się ładnie żarzy. Przy dłuższym żarzeniu diody pewnie się popalą, ale spróbuje kupić mocniejszy ew. zastosować ten opornik. Pzdr.
Wymienione R2, R3, R4, R10, tylko R2 był nieco skorodowany, ale nadal na mierniku wskazania R miał w zakładanej tolerancji. Wymieniłem jeszcze inne oporniki, np. R8, bo zamiast nominalnych 10 kΩ było ok. 4,7 kΩ, najlepsze, że po wyciągnięciu z układu wskazania były dobre. Co ciekawe, sprawdziłem inne rezystory i po wylutowaniu wskazania były inne niż...
Przecież cały czas grzeje aż całkowicie zgaśnie, tyle tylko że mniejszym prądem. Jak chcesz udawać że masz młodsze auto to jak kolega wyżej pisze, daj szeregowo opornik, LED i Zenerkę na 5V. Zenerka z żarówką się nie sprawdzi, raz że świecić może słabo a dwa że moc Zenerki będzie potrzebna duża.
wstaw w szereg opornik i oszukasz sterownik,będzie widział inną temp.
Napięcie z grubsza odpowiadające napięciu akumulatora, przekaźnik był jeden lub dwa jezeli to był model z dwustanowym podgrzewaniem-opornik redukcyjny wtedy znajdował się w postaci wkrętki wkręconej w kolektor ssący
O długości grzania zawsze decyduje czujnik temperatury jeżeli w danym układzie występuje ,dlatego w jego obwód wystarczy dać opornik aby występowała stała oporność.P
W sumie dobrze gadasz - pomierzyć czujnik - tylko że on na włączonym silniku pokazuje dobrą temperaturę, a na zgaszonym (przy włączonym samym zapłonie) jest zła - za niska! Zrobiłem fotkę skrzynki przekaźników pod kierownicą - czy ktoś wie po co są tam dwa czerwone bezpieczniki i takie małe kwadratowe COŚ? - obiekty oznaczone strzałkami na foto. Przypomnę...
Panowie prośba o podanie wartości rezystora dodatkowego świecy żarowej (stary typ) zaznaczonym czerwonym kółeczkiem na schemacie. Chodzi o element 3771. Świeca jest pod symbolem 47. Wygląda on tak: http://sklep.techrol.com/opornik-swiecy-... Oryginał jest niedostępny- chciałbym dobrać jakś zamiennik np. serii HS... Pozdrawiam
Colin555 Wielkie dzięki za schemat Pozdrawiam Może wiesz czy mozna to wyczyścić lub jak sprawdzić czy nalezy opornik nagrzewnicy sprawdzić Rafał
Przykładowo bierzesz blachę 0.5 mm ze stali austenitycznej 316, tniesz pasek 20 mm x 800 mm zwijasz i masz opornik 60mΩ. . Lepsze są trzy-cztery świece żarowe. Wiadomym jest, że rezystancja zimnego żarnika jest o rząd wielkości mniejsza niż gorącego, ale zaręczam, że można zrobić na tej zasadzie dobry tester. Swój oparłem o inną zasadę; ale też...
w japońcach różnie to bywa, możesz kupić tanie świece szybkogrzejne 11voltowe i dołączy do tego jakiś układ czasowy albo sterować świecami ręcznie (robiąc dodatkowy przycisk na kokpicie)... oczywiście jeśli znajdziesz/dopasujesz świeczki 11V, które będą pasowały do tego silnika... w każdym razie mi się nie udało i mam świeczki podłączone przez opornik...
Prąd pobierany w czasie odpalania ogrzewania dochodzi do 15A ze względu na pracę świecy żarowej(160W). Potem jak odpali i przejdzie do normalnego trybu pracy pobiera około 30W. Bezpiecznik zazwyczaj jest zwykły na 16A. Termostat kręcony kółkiem ma opornik nastawny wyprowadzony między pin 1 i 2. Oporność tam zmienia się od około 1,2 kΩ do 2,4kΩ....
Kolego aron20000 to co piszesz jest naprawdę ciekawe jak na "mechanika". Żeby na zimnym silniku z wstawionym opornikiem nie grzało świec to opornik musi być równolegle. Wtedy komputer widzi że silnik jest ciepły i nie grzeje świec. Moim skromnym zdaniem wywal ten opornik, ustaw dobrze kąt wtrysku i ciesz się zaoszczędzonymi złotówkami. Pozdrawiam.
Ja widziałem już te ciepłe starty ale wraz z przesyłką to jest jakieś 70zl. gdzie w domowych warunkach można to wykonać za 5zl i mieć satysfakcje:) Kolego ładujesz opornik szeregowy w czujnik temperatury płynu zwierany stykiem zwiernym sterowanym z alternatora i wszystko. Proszę nie proś o więcej bo kosz.
dokładnie sterownik g62, wykasowałem błąd, jeśli będzie dalej błąd, to trzeba go wymieniać? jaki to może mieć wpływ na pracę silnika? obroty będą większe np? nie sterownik G62 tylko sterownik silnika zapisuje taki błąd jak również każde odpięcie wtyczki od czujnika G62/G2. Jeśli po skasowaniu błąd się ponownie pojawi to będzie on miał wpływ na to,...
Większość problemów ze sterownikiem spowodowana jest stykiem pod kierownicą. Gdzieś na forum Nissana pisałem na ten temat ale juz Nissana nie mam to i o świecach zapomniałem. Ja poradzilem sobie ze wstawilem mały przekaźniczek , tranzystor i opornik . Od tej pory problem ze świecami zniknął. Styk wcześniej łączył ale miał duży opór i dużego przekaźnika...
Postanowiłem jednak zbudować urządzenie z LM1084, mam tylko pytanie - czy jeśli zastosuję opornik 120Ω, zamiast 121Ω(jak jest na schemacie), to czy będzie to miało duży wpływ na działanie urządzenia?
..ten kolo bezpiecznikow to jest uklad sterujacy z procesorem, on wlasnie steruje dwoma cewkami przekaznika duzej mocy umieszczonego pod maską. tylko wlasnie ze ten przekaznik duzej mocy ma dwie cewki ktore zalaczaja dwa obwody, jeden jest bezposrednio do plusa drugi przez jakis bezpiecznik albo opornik...i wlasnie nie wiem jak one maja sie zalaczac......
Przyjedz do mnie ; za wstawienie opornika i wymianę świec żarowych /moje/ zapłacisz niedrogo - 250zł. Myślę jednak , że to nie tylko świece żarowe są winne.
W ty przekazniku jest opornik ściag z niego obudowę i zobacz jak wyglądają luty czy nie są popękane bo u mnie były poprawiłem je i obeszło się bez kupna nowego.
Dane dla sterownika dla modelu Mk4: https://obrazki.elektroda.pl/1719885100_... styk 50 - przewód czarno żółty, do stacyjki styk G - przewód czarno biały, do świecy żarowej styk W1 - przewód czarno czerwony, do opornika styk W2 przewód czarno srebrny, do opornika styk K przewód czarno brązowy, do zegarów (kontrolka) styk W3 (na schemacie...
Możesz oszukac komputer wstawiajac opornik w szereg z czujnikiem temperatury jakies 1,2k do 2,0k zależy od czujnika zmieni cito zakres temperatury dla świec i bedzie podgrzewac wczesniej ale jak silnik bedzie cieply to nie zalaczy swiec
Widzę że temat umarł,świece sprawdzone grzeją,dorażnie wstawiłem opornik równolegle do czujnika temperatury aby oszukać komputer(żeby widział wyższą temp.silnika) samochód zapala nawet przy +3c(wczoraj rano była taka temperatura) ale robi się problem ...jak będzie minusowa temperatura to auto nie włączy świec żarowych bo będzie widział cały czas plusową...
50a łączy dodatkowo cewkę zapłonową w chwili startu, omijając stosowany wówczas opornik. Taki układ był (bez takiego włącznika ale tzw. kabelek z diodą, takie samo działanie) w 126p FL, w pierwszych Golfach (50a było z elektromagnesu rozrusznika), Ładach. Normalnie cewka jest zasilana około połową napięcia nominalnego (ok. 7V) przez rezystor. W chwili...
mozesz albo zmienic mape wtysku, albo opornik na czujnik temperatury (4 pinowy prawda), albo np wlacznik grzania swiec podpowiem przekaznik 18 odpowiada za grzanie swiec ASO oczywiscie zaleca remont pompy wtryskowej :)
Ciekawie się czyta cały temat :). Dorzucę trochę tego co wiem. Świece żarowe włączają się na podstawie temperatury płynu chłodzącego a nie temperatury zewnętrznej, bo przy odpalaniu ciepłego silnika w temperaturze poniżej +5st C grzałyby się świece. Nie przeglądałem schematu, ale jeśli po wymianie czujnika płynu, tego od świec dalej jest to samo to...
i wszystko działa i czujnik jakoś nie padł tylko oszukuje temp silnika Nie mam wielkiej wiedzy w elektronice naprawiam sterowniki tylko od 99r i wiem że nie ma mocnych w elektronice lecz nie ładnie jest krytykować ale sztuka znaleźć rozwiązanie w naprawie Nie czytasz ze zrozumieniem co napisałem - czujnik już padł, tyle że poprawnie pracuje w niższym...
Znalazłem taki opis ale dotyczy on chyba silnika 1.5 z 3 świecami. Cholera gdyby ktoś posiadał taki opis dotyczący 2.5 dci z 4 grzałakami. GRZAŁKI NURKOWE. Silniki z wtryskiem bezpośrednim nie posiadają komory wirowej. Lepsza jest sprawność silnika, jest on bardziej oszczędny, ale dłużej się nagrzewa. Oznacza to problemy z ogrzewaniem w zimie. W celu...
auto jest z 1994r. Pozdrowienia to może być tylko 1Z. To moje "wspólny" też właściwie nie jest do końca precyzyjne: wspólne są obudowa i wtyk. Natomiast wewnętrznie, elektrycznie są to dwa obwody, niezależne. Tak więc oszukiwanie ECU, jakkolwiek niewłaściwe, nie ma wpływu na zegary - jeśli wepnie się opornik w przecięty przewód dla części "komputerowej"....
http://obrazki.elektroda.pl/8865551600_1... Witam, Jest to mój pierwszy projekt wstawiony na forum elektroda, które czytam już od dawna. W związku z tym, że posiadam dosyć spory garaż wolnostojący i co nieco "dłubię" przy samochodach zdecydowałem że w zimie nie będę już więcej marzł... Mój pomysł (inspirowany min. tematami na elektrodzie...
Jak masz ten główny przekaźnik to na nim jest taka spirala-opornik.Na niej powstaje spadek napiecia i stąd sterownik wie co się dzieje w obwodzie pogdrzewaczy.Czy grzeją wszystkie,czy wogóle,czy cały czas.Ten kabelek jest z drugiego końca opornika i przesyła sygnał do sterownika.Ot co.
opornik znajdujący się pod obudową jest w przypadku zastosowania świecy na napięcie 12v .najprawdopodobniej jest tak że masz sterownik 251689500015 i zastosowany przekażnik zwykły, a nie elektroniczny przerywacz który coprawda pasuje w gniazdo ale niestety efekt jest właśnie taki jak opisujesz sprawdzić też musisz osłone płomieniową ( takie sitko w...
Wracając do doświadczenia kolegi - trzy kondensatory 2200µF podłączone do napięcia 36V zgromadzą dokładnie tyle samo energii co jeden 733,33 µF podłączony do napięcia 36V. No właśnie, że N I E Jeśli to teoretycznie się nie zgadza , to radzę zrobić fizyczny układ i go pomierzyć. ========================================...
Rzeczywiście - do świecy żarowej można zastosować zasilanie impulsowe przez część czasu, i skutek będzie taki sam. Opornik 0.05 oma w źródle nie jest potrzebny, natomiast potrzeba starannie dobrać stosunek czasu trwania impulsu do przerwy - od tego zależy moc wydzielająca się w świecy. Jeśli świeca przy zasilaniu 12V ma działać tak, jakby była zasilana...
Witam spodkałem się z takim pomysłem dziś w sieci, pozwólcie że cały zacytuję „ Bardzo wygodne do zasilania świecy żarowej jest urządzenie zwane grzałką lub klipsem, posiadające własny akumulator 1,2V o pojemności najczęściej 1,4 – 1,8 Ah. Niektóre modele sprzedawane są z ładowarką. Co zrobić jeśli takowej nie mamy. W prosty sposób możemy...
Opornik to złe rozwiązanie, bo to tak jak któryś z kolegów wyżej pisał, oszustwo ECU, poprzez to, że cały czas widzi za niską temp. Jeśli aku nowy i nie pomaga to tez stawiałbym na rozrusznik (zresztą jak ktoś już wcześniej wspomniał). Jeśli chodzi o mapę to wątpię, żeby się rozjechała, bo niby przez co miała by się rozjechać. To jest normalne, że jeśli...
Witam!!! Mam podobny problem jak wyzej pytający.Mianowicie samochód na zimnym pali idealnie(GOLF IV 1.9 TDI_ALH, ale jak jest ciepły temp.90stopni trzeba go kręcić kilka dlugich sekund.Czytalem juz wile informacji na ten temat ,ale nikt nie dał mi jeasnej odpowiedzi.Wiem żenapewno nie jest to -rozrzad (zrobiony kompletny) -kąt wtrysku (ustawiony) -siwiece...
Ostatnio wpadło mi w ręce ogrzewanie jugosłowiańskie, niestety nie wiem z czego to jest gdyż tabliczka znamionowa słabo czytelna. Webasto posiada 2 biegi pracy wentylatora, podczas jego pracy słychać cykanie prawdopodobnie pompki paliwa ale mogę się mylić. Czujniki podobne jak w ogrzewaniu z Zaporożca, niestety świeca żarowa jest trochę uszkodzona,...
napewno lepiej dla silnika jest ogrzewać płyn chłodzący ,ale to i tak będzie długo trwało. U mnie termostat jest sprawny włącza się przy około 85-90stC. A przewody doprowadzające wodę są zakryte blachą. Poczytałem trochę posty o autoklimie, tam stosują moduły Peltier'a do chłodzenia ,ogrzewać też nimi można i mają podobno większą sprawność od grzałek....
Witam, Świece żarowe - czy można zamienić na nowszy typ Mam w aucie nietypowy jak na dzisiejsze czasy bo nie stosowany już szeregowy układ świec żarowych. Tzw. pętelki ( końcówka grzejna w kształcie pętelki) Zasilane są z pomocą drutów oporowych. Te druty/oporniki obniżają napięcie na świecach i dodatkowo same mocno się nagrzewają. Jest to mercedes...
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
Witam Mam problem ze sterownikami świecy płomieniowej MAN 81.25902.0404 (mam w 6 autach) Kontrolka grzania od razu mruga bez względu na temperaturę czujnika T(przekaźnik świecy stuka a powinien najpierw załączyć, a po pewnym czasie impulsowo dogrzewać) a te, po około 15sek wyłączają grzanie. Zrobiłem stanowisko pomiarowe na stole, podpiąłem pod wyprowadzenia...
Moduł sterujący ma wtyk kontrolny, którego zwarcie powoduje każdorazowe uruchomienie układu po włączeniu stacyjki (ma zapalić się żółta kontrolka). Normalnie układ włącza się najczęściej przy zimnym silniku przy temperaturze ok. -5 st.C. Moduły są w fatalnym miejscu - słona wilgoć plus ciepło od silnika plus stałe zasilanie od aku - to 100% korozji...
Oj Gerri,ale prawda że w seregu,ale z opornikami wyrównawczymi.Szło na nie około 11V,bo część prądu traciła się w "solniczce" :)
Nie będe zakładał nowego tematu bo tyczy się to tego samego timera. Otóż tak ten timer steruje pompką od ogrzewania webasto, jak podaje producent napięcie pracy tego urządzenia jest 12-15V. W samochodzie mam troch padnięty akumulator, krótko trzyma, ale jak się go naładuje to jest całkiem nieźle. A więc podczas rozruchu tegorz ogrzewania świeca żarowa...
Jest lepiej niż myślałem. Licznik rozebrałem - nikt do niego wcześniej nie zaglądał. Górna naklejka była nienaruszona. W pamięci były tylko dwa błędy które sam wywołałem. Czujnik poziomu i temperatury oleju był wykodowany. Dowiedziałem się też że w tym modelu błędy sygnalizowane są kontrolką świec żarowych, mimo że zegary posiadają kontrolkę symbolizującą...
Zostawię tu dla potomności rozwiązanie problemu uszkodzonego czujnika płomieniowego dla bbw46 i dla dbw46 zapewne także. Zakończyłem własnie żmudną walkę z takowym ogrzewaczem, z dokładnie takim problemem. Szukając info trafiłem na ten post i link do manuala okazał się kluczem do poznania wartości dla procedury startu inicjowanej przez czujnik płomieniowy....
Witam, mam podobny problem jak Wy. U mnie zaczęło się tak wszystko było oky, palił normalnie. Kupiłem auto miesiąc temu Audi A3 98r. 1.9 TDI 110 KM, pojechałem na diagnostykę silnika z ciekawości. Okazało się, że walnięty jest czujnik temperatury, po przejechaniu 10 km wskazywał tem. 19 stopni C. Gościu zaczął grzebać coś przy wtyczce, która wchodzi...
Wystarczy bateria 9V i LED też się wzbudzi jak ktoś nie ma zasilacza Owszem można użyć baterii 9V, ale dając w szereg opornik 1000 ? dla ograniczenia prądu płynącego. Sam tak stosuję. W niektórych ledówkach spotkać można LED-y występujące po dwie połączone w szereg we wspólnej obudowie i wtedy używam dwóch baterii 9V połączonych szeregowo ze wspomnianym...
Dzień dobry, szanowni Koledzy borykam się z problemem, mój samochód nie chce odpalić. Miałem lekko rozładowany aku, kręciłem do końca aż spowodowałem spalenie głównego bezpiecznika na klemie plusowej. Po wymianie auto nie chce odpalić. Sprawdziłem napięcie na świecach żarowych, wynosi ono 6v i jest stałe. Kluczyk nawet nie jest w stacyjce. Po odłączeniu...
Witam mam taki problem z swoim autem mianowicie dzisiaj po przejechaniu 20km , zostawiłem auto uruchomione na postoju, gdy wróciłem auto nie pracowało po prostu zgasło, przy próbie odpalenia, auto zapalało i zaczęła migać kontrolka świec żarowych, po czym po 30sekundach gasło, próbowałem tak z 50 razy aż w końcu zaczął pracować normalnie, później przejechałem...
Tak jak napisał kolega serg77 masz prawdopodobnie coś z ciśnieniem oleju. Wracając do tego opornika to po prostu chodzi o oszukanie czujnika temperatury aby świece żarowe podgrzewały w wyższej temperaturze silnika. I zakładając że kontrolka zapala się do temperatury 40° będzie się zapalać do 60° powodując przeskoczenie temperatury kryzysowej dla twojego...
Oporniki były po to żeby zaniżyć temperaturę dla ECU żeby lepiej palił.
Witam, a spotkał się ktoś z przypadkiem w sharanie tdi z pozoru podobnym. Otóż sterownik na zimnym silniku nie włącza świec żarowych (obwód dobry bo podczas testu VAG napięcie na listwie jest), ale co dziwniejsze po zdjęciu kostki z czujnika temp. na VAG-u temp. silnika pokazuje +20 stopni :D . Na pierwszy rzut oka nie widać jakichś "pseudo box temperaturo...
witam Panowie po krótkiej przerwie. Mam pytanie jakiego opornika użyć aby na biało niebieskim przewodzie (dochodzącym do sterownika - gdzie w chwili obecnej mam 2.8 V na przekręconym zapłonie uzyskać napięcie 1.5 - 1.6 V? Chodzi mi tylko o sprawdzenie co się będzie dzialo ze sterownikiem przy takim napięciu ( takie napięcie jest w innym aucie gdzie...
Napewno defekt płytki. Przemierz oporniki (oj zdarza się), po za tym ciężko będzie coś na niej zdiagnozować. Dodano po 1 Najlepiej mieć możliwość podmienić na inny.
Witam Mam problem po przekreceniu kluczyka w stacyjce zapala mi sie na STALE lampka swiec zarowych ale swiece nie grzeja i wlacza sie wentylator chlodnicy. do tego przestał działac obrotomierz. Silnikiem steruje ECC V (EEC V) EECV ECCV. Mam tisa i powiem szczerze nie wiem co robic. Mozna jakos sprawdzic czujniki ? bez podlaczania pod kompa ? W tisie...
Czytałem. są tam opisane układy z opornikiem włączanym równolegle pomiedzy komp a czujnik. Mnie ciekawi czy jest jakiś wypróbowany układ na bazie układu czasowego plus elektroniczne sterowanie bez ingerencji mechanicznego wyłącznika. Gdzieś widziałem coś takiego na Allegro ale do tego podchodze z dystansem amator1515
Z ta swieca zarowa to chyba przesadziles... Listwa nie wytrzyma takiej temperatury (wiekszosc moze pracowac do 100-paru stopni, a swieca osiaga kilka razy tyle) i nic tu nie da odlaczenie grzania, bo swiece zarowe osiagaja za duze temperatury i robia to stanowczo za szybko. Lepiej jakies oporniki sporej mocy, ktore nagrzeja sie wolniej i do nizszych...
mam sterownik świec żarowych z samochodu, już raz był zalany, teraz drugi raz cały poszedł pod wodę, czyszczę to alkoholem izopropylowym [chusteczki "leko"] no ale zauwazam miejscami korozję na nóżkach scalaków, oporników itp. [na razie nic się nie przepaliło, układ działa] czy moge popsikać to wazeliną techniczną w sprayu [zwłaszcza czy nie przewodzi...
Z tego co wiem te badziewne zestawy z Lukasem były też montowane w Polówkach i skodach Fabiach. Miałem kiedyś takie Polo z tą pompą i wyglądało to jak prymitywny SDI. Na ciężkie palenie na zimny lub ciepłym w tych silnikach pomagało odpięcie kostki od czujnika temperatury , który w polo był umieszczony na króćcu na głowicy ( na 4 piny) lub wlutowanie...
Plusa poprawnego na 1 i 5 nie będzie skoro przekaźnik terkocze. Wyciąg przekaźnik i sprawdź małą żarówką 30 na cewkę przekaźnika , ponadto podłuż inny przekaźnik e to gniazdo. Sprawdź masy sterownika silnika przy sterowniku. Sprawdzenia dokonaj wpinając żarówkę między przewód masowy a plus akumulatora. Znalazłem taką notkę. "Centralka sterowania silnikiem...
Ja bym zaczął od sprawdzenia filtra oleju - jak czarno to do wymiany uszczelnienia wtryskiwaczy. Może też się zapowietrzać - do wymiany wężyki powrotu i sławetny o ring w pompie. Jak dzieje ci się coś takiego tylko w okolicach zera ( gdzieś tak od +5 do -5) - powyżej i po niżej jest ok? To niestety jest już zużyty silnik - podobno było nowe oprogramowanie...
Ostrzegam, że jestem kompletnym laikiem. Wpadłem ostatnio na pomysł, żeby wymienić w całym mieszkaniu żarówki żarowe na świetlówki energooszczędne. Pojawił się znany problem migania świetlówki po wkręceniu do lampy zapalanej włącznikiem na ścianie ze światełkiem pomagającą znaleźć go w ciemności (taka mała żaróweczka świecąca na czerwono). Niestety...
Owszem, sa tam przekaxniki. Przeróżne. Wiecieraczek, kierunkowskazów, świec żarowych, sygnału dźwiekowego, odciążający styk X, itp. Ale nie ma tam żadnego przekaxnika ładowania lamerku, zrozumiałeś? Układ jest prosty- z deski za pomocą kontrolki ładowania (dioda świecąca z równoległym opornikiem) niebieskim kablem idzie na zacisk D+ alternatora.
Ostrzegam, że jestem kompletnym laikiem. Wpadłem ostatnio na pomysł, żeby wymienić w całym mieszkaniu żarówki żarowe na świetlówki energooszczędne. Pojawił się znany problem migania świetlówki po wkręceniu do lampy zapalanej włącznikiem na ścianie ze światełkiem pomagającą znaleźć go w ciemności (taka mała żaróweczka świecąca na czerwono). Niestety...
Witam,piszę tu abyście mi poradzili. A więc mam pewien dylemat z rezystorami padł mi stary o numerach 251103020 A kupiłem 251103023 czy ten rezystor który kupiłem od goscia będzie tą samą funkcję spełniać czy nadaję sie do świec żarowych szeregowych? Wiem że tamten był z renault jakiegoś ale może powiecie mi coś na ten temat ktoś kto ma w tym pojęcie...
Witam panowie, Niedawno wpadł w moje ręce kompletny moduł ac/bc ( auto check i board computer) do audi b4. Po podłączeniu według schematów okazało się, że jest z nim coś nie tak. Wskazówka od obrotomierza drgała (zupełnie jak by napięcie tętniło). Rozebrałem moduł. Na płytce, do której przymocowany jest wyświetlacz musiało nastąpić jakieś zwarcie. Opornik...
Szukam schematu sterowania elektrycznego podgrzewacza płynu , mam podgrzewacz od xsara picasso 2.0 hdi. Chodzi o sterowanie świec żarowych w tym podgrzewaczu . Lub sterowania do innego modelu samochodu. problem polega na tym ze świeca jest wykonana na 11V i podłączenie bezpośrednie do zasilania samochodu prowadzi do jej szybkiego zniszczenia. 1 świeca...
opornik świec sterownik świec żarowych przewody świec żarowych
plazma panasonic naprawa dioda voltage kamera chmura
Peugeot 308 CC F10 10A – bezpiecznik świateł stopu, brak prawego stopu, lokalizacja BSI Skoda Felicia 1.3 MPI – kiedy czyścić wtryskiwacze, objawy zabrudzenia, interwały serwisowe