W przypadku uszkodzenia diody nie osiągałby 14.4V i to przez długi czas Komutator nie ma zbyt dużych rowków ,także szczotki raczej wykluczam Dodam że regulatory (stary oraz nowy) różnią się opornością
Witam. Korzystając z pomocy forumowicza "nikusert" postanowiłem sprawdzić stojan. Odłączyłem mostki, pomierzyłem wszystkie 9 diod (niestety miernikiem tylko), były ok - znaczy nieprzebite. Mierzyłem następnie oporność każdej fazy... miernikiem było ok, na każdej fazie w miarę równo kilka Ohmów. Jednak...
Witam. Temat dotyczy maszyny budowlanej. Instalacja 12V Zamontowany nowy alternator 65A Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu. W obwodzie są dwie cewki 1 do...
Wg schematu powinna mieć tam masę, pytanie czy gaśnie przy pracy silnika. Jeśli przewody dadzą się odpiąć to trzeba zmierzyć oporność między wszystkimi końcówkami uzwojenia, czyli jedna końcówka miernika do jednego konektora i mierzymy oporność dwu pozostałych, potem tak samo dla następnych - wyniki...
W zasadzie już pisałem na ten temat w twoją stronę. A więc nie ma dwóch identycznych alternatorów (a raczej jest to mało prawdopodobne). A chodzi o ich napięcie wyjściowe i charakterystykę obciążeniową. Skutkiem tego wystąpi w układzie tzw moc krążąca, która może przyjąć spore wartości. Ale może też...
Zawsze na alternatorze +B musi być 12V. pamiętaj, że alternator bez alumulatora nie pracuje. Do uzwojenia wirnika podłączony jest regulator napięcia. Może być wbudowany do środka alternatora. Ale uwaga Obciażenie ( żaróweczka) musi być dostosowane do typu regulatora napięcia. W pewnych przypadkach...
brak energii spowodowany jest przez jej nadmierny jej pobór - proponuję zmierzyć prąd od plusa akumulatora do klemy plusowej (tę kleme zdjac :P) za pomocą szeregowo połączonego amperomierza podczas gdy silnik nie chodzi i wszystkie odbiorniki są wyłączone :sm16: . w tej konfiguracji prąd ma być b....
Sprawdź czy uzwojenie nie ma przejścia do masy, co do oporności uzwojenia to musisz znać oporność sprawnego wirnika i wtedy można będzie porównać.
No pomierzyłem dzisiaj napięcia na alternatorze i wygląda to tak: Silnik chodzi bez obciążenia napięcia na alternatorze 14,4 na akumulatorze 14,2 włączone światła, ogrzewanie szyby, nawiew halogeny na alternatorze 14,2 a na akumulatorze 13,55 a jak dołożę do tego jeszcze klimę to na alternatorze...
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu...
Usiłuję wyciągnąć jakieś wnioski z dyskusji i bez efektów. Właściwie nie mogę znaleźć stałego zaczepienia. Ale rozwiązywanie problemu zacząłbym od wirnika. Czytam mało wyjaśniające informacje o przerabianiu i nie wiadomo z jakim efektem (wymiary, parametry). Nie podoba mi się oporność wirnika. Tutaj...
... Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy...
Byłem i zobaczyłem. U mnie każde uzwojenie wyprowadzone jest do osobnej kostki łączeniowej. Wyprowadzenia uzwojenia roboczego ma kolor czerwony, a jego oporność to ok. 12 ohmów, oznaczeń literowych nie ma. Z kostki łączeniowej poprzez bezpiecznik podłaczone jest do gniazda wtykowego 230V. Uzwojenie...
Walka z Prawem Ohma zaczyna się od przekonania o możliwości zwycięstwa ambicji nad zdrowym rozsądkiem. Trochę teorii: - kondensator o pojemności 1F oddaje w ciągu 1 sekundy ładunek 1Q (Kulomb, = 1 ampero-sekunda) kosztem spadku napięcia o 1V. Akumulator samochodowy, który oddaje ładunek 60Ah kosztem...
Też myśle czy w końcu nie kupię jakiegoś starego altka od FSO, bo , chociaż mniejszej mocy, wydaje się jest sensowniejszy gabarytowo - na pewno mniejszy i prawdopodobnie lżejszy (moje valeo waży prawie 6kg i ma doś ostro wyrobione pierścienie, nie wiem czy dam radę przetoczyć). Jakoś nie bardzo mogę...
Alternator Bosch 0120469656 Po wymianie łożysk . Ponownie wyciągnąłem go , podłączyłem żaróweczkę 10W do B+ i D+ , zakręciłem wiertarką i się wzbudza . A poprzez kontrolkę w samochodzie dalej nie . Co padło ? Na innym 3 alternatorze podłączonym do instalacji i kręcony wiertarką kontrolka w sam. gaśnie...
Nigdy w życiu nie miałem w ręku żadnego licznika, zegarów od jakiego kolwiek passata więc nie mam pojęcia czy siedzi tam dioda led + rezystor czy po prostu żaróweczka o mocy 4W. Tak jak pisałem w którymś poście wyżej to chwilowo pod wzbudzanie podłączyłem żaróweczkę 4W wymontowaną z licznika od żuka...
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie...
...areometr... Czy regulator napięcia jest elektromechaniczny? Jeśli tak to raczej jego słychać w radiu (iskrzące styki). Jeśli elektroniczny to wskazywałoby na zwiększoną oporność przewodów, styków. Przy takim wieku auta to nawet końcówki zaciskane na przewodach mogą mieć osłabiony kontakt. Choć...
Ten brązowy przewód (zaznaczony na rys.) ma być "przerywany" poprzez stacyjkę. Jest nim podawane napięcie na "regler" do wzbudzenia alternatora. Gdyby tak było połączone, to kontrolka powinna świecić się po wył. stacyjki. Pobór prądu 680 mA, to bardzo dużo, ale nie piszesz, czy mierzysz po wył. stacyjce...
Witam. Jeśli chodzi o połączenia to sprawa wygląda następująco: -zacisk 67 na alternatorze podłącz do zacisku 67 na regulatorze napięcia. -zacisk śrubowy 30 podłącz do plusa na stałe (tak jak masz do rozrusznika. Zakładam, że masz zamienione klemy na kablach i dochodzi tam PLUS :D ). -trzeci zacisk...
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy...
Witam. Cóż to za głupoty wypisujesz?!?!?! Po raz pierwszy spotykam się z hasłem, że wymiana diod na mocniejsze powoduje spadek obciążenia. (?!?!?!) W jakiej szkole takich bzdur uczą? A może opuszczałeś jakieś lekcje? Im Meritum: Diody trzeba zmienić (na większe) i uzwojenie stojana ( na grubsze)...
zmierz oporność wirnika jesli ok. to uruchom maszynę ipróbuj go wzbudzić +24V oczywiscie ostrożnie, obciąż go jesli ruszy to ok. jeżeli nie to czeka Cię czarna robota. z opisu wynika że to 9d ale jak wiesz możliwe jest wszystko pozd.
Dzięki. Ale czy możesz mi napisać instrukcje ćwiczeniową badania oporności i ciągłości uzwojeń stojana i wirnika alternatora? Bo tak brzmi całe pytanie. Taką instrukcje mam wykonać ale nie wiem jak sprawdza się oporność i ciągłość uzwojenia Proszę o pomoc. Za pomoc z góry dziękuje. Z...
Witam. Mam problemik ze starym Bosch'em. Na wyjściu alternatora 13,2 V, na wejściu wzbudzenia około 15 V, żaróweczka żarzy. Po załączeniu kolejnych odbiorników napięcie na akumulatorze spada Po zwarciu wzbudzenia i wyjścia wszystko OK (napięcie na akumulatorze ponad 14 v). Wszystkie diody sprawdzone...
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali...
Witam. Niewiem czy dobry dział bo nie znalazłem nic ogólnie o motoryzacji. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić w mz alternator (wyjęty)? Bo mam problem z ładowaniem tzn pali ciągle regulator (instalacja elektryczna nowa oprócz prostownika i alternatora) i już niewiem co robić 😞 Napiszcie co mam...
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście...
:arrow: WoXnY: w maluszkach montowane były 3 rodzaje alternatorów (zależy od roku produkcji - w tych maluchach elegantach i Maluch to nie wiem): 1. Typ AA108, Nap znamionowe: 14V, Prędkość początkowa ładowania przy 12V (25st. C): 1150 +/- 50obr./min, Prędkość początkowa ładowania przy 13,5V, w stanie...
Nie wiemy czy rozwiązujesz problem, czy szukasz kłopotów. Jak pisali poprzednicy do rozwiązania problemu może wystarczyć pomiar napięć i oględziny instalacji. Sprawdzanie prądu (i tutaj pytanie czy tak jak napisałeś "ładowania") alternatora może być dokonane jak proponujesz przez włączenie amperomierza...
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła....
Mechanik dobrze mówi. Czasem miernikiem przy małym prądzie nie wyłapie się wszystkich upływności. Stare książki zalecają sprawdzanie przebić uzwojeń na elementy metalowe alternatora za pomocą napięcia sieciowego. Jak jest sprawny, to nic się nie stanie. Uszkodzenie się ujawni. Pomiar małych oporności...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku...
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody...
Sprawdzałeś na zakresie diody więc miałeś sygnał zwarcia ponieważ oporność była zmniejszona ale nie zwarta dlatego z tego co piszesz jest to alternator boscha siatkowy a jego słabą stroną są diody więc myślę że po wymianie stojana raczej nie uzyskasz zadowalającej poprawy, a właściwie to już się go nie...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna,...
Urwana szczotka mogła spowodować zwarcie pomiędzy pierścieniami ślizgowymi, co w konsekwencji mogło doprowadzić do uszkodzenia regulatora elektronicznego. Pozostałe elementy alternatora możesz sprawdzić w łatwy sposób, aby je wykluczyć. Sprawdź również stan samych pierścieni wirnika, oraz oporność uzwojenia...
Witam. Mam alternator Celma 24V 60A. Może któryś z kolegów wie, jaka powinna być oporność wirnika(wzbudzenia), jaki maksymalny prąd jest dopuszczalny, i w jakim przedziale napięcie utrzymuje się na szczotkach wirnika. Chcę zbudować regulator i wykorzystać tego potworka do małej elektrowni.
Oporność na łączeniach kabla - przy alternatorze i akumulatorze.
Moc cewki przekaźnika to ok. 2W, mógłby robić problemy z uwagi na za dużą oporność. Kolega Kkknc podał 120Ω, mnie wydaje się ciut za duża to oporność. Odpowiada ok. 1,2W. A dlaczego nie dać dodatkowej żaróweczki 12V/4W, w oprawce, podłączonej równolegle a schowanej gdzieś pod deską rozdzielczą?...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Od kiedy to moc żarówki wzbudza alternator? Mnie się wydaje że to rezystancja a nie moc a że akurat żarówka 5W...
Przelutowałem rezystor ze starego do nowego alternatora i niespodzianka, zaraz po odpaleniu ładowanie było na poziomie 14.3V, czyli ładnie, ale po chwili zaczęło spadać. Nie wiem jak ten rezystor wygląda i jak jest wpięty, ale czy to jest to normalny rezystor (stała oporność), a może termistor, którego...
Polo 9N3, 1,2 benzyna, silnik BBM, 60 KM, 2008r. Wtyk do alternatora ( nie prądowy), ma dwa przewody niebieski ( 180 kΩ względem masy) oraz czerwony ( +∞ względem masy). Zapewne niebieski jest od lapmpki ( wzbudzenie), natomiast nie wiem od czego jest ten drugi, jeśli dobrze doczytałem w...
Tam jest oryginalnie amperomierz. Co z opornością wirnika? ten alternator tak ma 17 ohm? a120e
Kolego chcąc mierzyć pobór prądu w aucie wystarcza jeden ale nie wiadomo ile dostaje akumulator i czy mu coś zostaje czy instalacja jeszcze chwilami nie podbiera mu prądu bo alternator nie wyrabia . Przy dwóch jeden alternator-akumulator drugi akumulator-instalacja różnica miedzy nimi to prąd dla akumulatora....
sprawdz oporność wirnika . nie powinno być mniej niż 3 omy.
Mam wrażenie, iż nikt nie posiada wystarczającej ilości informacji aby ocenić zagadnienie. Jak dla mnie sporo za mało w opisie. Trochę dziwi chęć wykorzystania urządzenia za 108 USD do zabawy podczas gdy można inaczej. Ponadto jest to silnik z przekładnią co nie ułatwia stosowania. Według opisu na jeden...
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora,...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w...
Jezpola może nie podłączę, ale schemat alta podany na początku dotyczy alternatora AC Delco który był w oryginale i miał wbudowanego właśnie takiego unipointa. Tutaj chodzi o podłączenie tego unipointa do innego alta - ten alt to NIPPONDENSO i jakbyś dareek1000 czytał uważnie to znalazłbyś info o oporności...
Witam posiadam Toyote z 87r diesel wymieniłem ostatnio szczotki i przewody masowe , w trakcie zimy zauważyłem że światła pulsują i napięcie na aku wynosi 12,4-12,9V po włączeniu świateł napięcie wynosi 11,98V , przy maksymalnych obrotach silnika. Podejrzewam że stojan padł . Czy ktoś z was pamięta jak...
Jestem właśnie na etapie sprawdzania alternatora, a jest to taki wynalazek (korea) że mało który elektryk chce się za to brać, bo wszystko począwszy od szczotek trzeba dorabiać ( nie ma wymiennego szczotkotrzymacza). Do tej pory sobie z nim radziłem, ale ostatnio ma dziwne objawy które nie bardzo jestem...
Witam Ma jedno małe pytanie, jaką powinien mieć oporność wirnik od alternatora a-115 34A
To nie takie proste. Przy pracy równoległej źródeł prądu mają znaczenie nie tylko napięcia tych źródeł, ale również ich oporności wewnętrzne.
Nie robiłem takiego, ale jeżeli jest zwarcie wewnętrzne puszczam na probierni, pozwalam lekko zagrzać, szybko rozbieram i po temperaturze odszukuję zwarcie. A może masz mocno rozładowany akumulator i też będzie hamował. Jak sprawdzasz. Zwartego jednego zwoju nie sprawdzisz pomiarem oporności.
To tylko pozostało sprawdzić wirnik. Pierwsze pomiar oporności , i czy ma połączenie z pierścieniami ślizgowymi i drugi pomiar czy nie ma przebicia na masę. Natomiast mądra książka podaje:zwarcie diody uzwojenia twornika lub zwarcie do masy tegoż uzwojenia.
Wszystko zależy jaki masz dostęp do akumulatorów. Moga być 8 x 2V, 4 x 4V, 2 x 8V itd. Najlepiej jak wszystkie będą jednakowej pojemności i będą miały jednakowy opór wewnętrzny wtedy nie będziesz nadmiernie obciążał najsłabszego akumulatora. Głównie chodzi o jak najmniejsza oporność wewnętrzną i jak...
Oj, nie oporności.
Czy możesz dać jakieś foto od strony mostka? Załączam zdjęcia: Oporność wirnika: 8,2 Ohma
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje...
Witam ponownie. Alternator nadal wyje podczas ładowania. Alternator motorcraft 110A. Nie jest sterowany z komputera. Do regulatora (f602 lub f603) dochodzą tylko dwa kabelki - jeden od lampki kontrolnej (diody) - "I", drugi od plusa ze skrzynki bezpieczników - "A". Nie ma diod wzbudzenia. Kiedy wyjmę...
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Pomiar indukcyjności moim zdaniem lepiej pasuje do cewek zasilających CDI oraz cewek WN. W zasadzie żadne serwisówki nie podają indukcyjności uzwojeń, a ograniczają się jedynie do pomiaru oporności.
spróbuje pomierzyć wirnik jakie powinien mieć oporności?a amperomierzem jak sprawdzić?
Oczywiście :) przejście między miernikami jest, oporność prawidłowa, przebicia brak.
Proszę wytłumacz jak laikowi jak sprawdzić te diodę miernikiem na oporność czy jak? Ewentualnie bezpiecznik polimerowy jakiejś konkretnej mocy? pzd
Witam wszystkich.Pozwole sobie odświeżyć troche temat.Mam ten sam problem z alternatorem visteon,ładowanie na wyższych obrotach jest 14.4Vna wolnych 12.2V przy normalnym obciążeniu. Napięcia na wtyczce trzypinowej biały pin32 0.39v ,brązowy pin72 10.2v.Wszystkie masy, przejścia ,konektory ,kable itp.(różnica...
Naprawiłem styki, oczyściłem podkładki i wejścia na piny w elektronice regulatora. Do pana _Oprysk Stonki_ - sprawdzałem na sucho prosto Miernik + wskazał 14,50 oporność od szczotki do niebieskiego kabelka a druga 6,50 od szczotki do obudowy regulator,ale to za pewnie niczego nie dowiodło nie miałem...
Tu są dane "typowych" diod do alternatorów: Dopuszczalny wyprostowany prąd diody jest 35A, a nie 100A. Czy to ograniczenie 15V dotyczy napięcia zmiennego, czy stałego? Jeśli akumulator ma słabą zdolność rozruchową (czyli znaczną oporność wewnetrzną), to 15VAC po wyprostowaniu da na instalacji samochodowej...
Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Auto trzyma obroty na 900 Na zimnym silniku obroty na biegu jałowym powinny być wyższe - rzędu 1200. Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia. To kolego po odpaleniu auta takie są. Wyczytałem, że jest to ssanie i po chwili spadają na 900 i na tym...
Zmierz oporność między pierścieniami, powinno być kilka omów.
Rozebrałem, mam osobno wirnik i teraz co to znaczy sprawdzić przejście na wirniku? Przepraszam za swoją ciemnotę, ale niestety osoba z moją wiedzą w tej dziedzinie wymaga łopatologicznych objaśnień. Jednakże intuicja podpowiedziała mi że: przejście na wirniku to będzie między tymi dwoma pierścieniami....
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba...
Mierniki maja opcje sprawdzania diód. Sprawdzaj poszczególne odlutowane wejścia na przejście + do płytki dodatniej i ujemnej, następnie zamień kable i tak samo. W ten sposób sprawdź wszystkie 3 wejscia. Sprawdzć też przewodność w obu kierunkach małych diód. Uzwojeniach stojana połączone są w gwiazdę,...
Witajcie od razu na wstępie powiem że nie jestem elektronikiem choć miałem do czynienia 3 lata w szkole. Ale to lat temu 17. Wiec proszę o wyrozumiałość. Chce zbudować stół do badania alternatorów. Mechanike ogarnę bez problemów elektryke też bym ogarnął tylko chce żeby sterowanie było płynne i tu...
Tak, temat oklepany, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Jak pisałem w innym wątku, zaczęło się od krótkiego spięcia z mojej winy, po czym pojawiła się konieczność przygazowania po odpaleniu, zanim alternator zacznie ładować. To tak w skrócie. W ramach poprawy stanu ustrojstwa, postanowiłem...
Dobra, jeszcze raz sprawdziłem wszystko w tym aucie i wychodzi na to że przewód od altka D+ idzie do pinu 19 wtyczki A w elektronice silnika, tam wychodzi na to że jest przejście jak dioda do masy lub tranzystor jest uszkodzony i przewodzi z mała opornością. Jak na altku jest zasilanie z B+ (baterii)...
A gdyby tak ustalić, jak zależy napięcie (SEM) alternatora od obrotów (powinna być zależność proporcjonalna, zakładając że wyeliminujemy spadek napięcia na diodach prostowniczych, jeśli jakieś są) i mierzyć prąd? Moc pobierana przez alternator = SEM * prąd (z dokładnością do strat na tarcie). Ale będzie...
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje...
Jest to układ mostkowy, a mostek można tak wyregulować (prawym potencjometrem), że dioda w przekątnej będzie cały czas zatkana, nie będzie poboru prądu przez prawie cały zakres wskazań. Prąd przez diodę popłynie dopiero wtedy, gdy będzie "rezerwa", przy samym końcu skali, i wskazania wtedy już nie są...
Witam mam problem z Dafikiem otóż wyświetla wszystkie możliwe błędy alternator, ebs, silnik, zawieszenie, czasem układ wydechowy. Samochód normalnie odpala, nie działa obrotomierz plus przy przekręceniu stacyjki nie pokazuje znaczka alternatora i ciśnienia oleju. Diagnoza robiona Jaltestem i mówi braku...
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś...
Ładowanie ogniw galwanicznych to jest temat na oddzielne opowiadanie. Ograniczając się tylko do akumulatorów kwasowych "płynowych", można rozróżnić dwa sposoby ładowania: stałym napięciem lub napięciem pulsującym. To jest ważne rozróżnienie, ponieważ ładowarki różnią się pod względem budowy i stąd konstrukcji. Ponadto...
Gratulacje za cierpliwość i widoczne efekty. Sam marzę o takim uniwersalnym "robociku" do prac letnich i zimowych. Odniosę się do eksploatacji akumulatorów. Załóżmy, że w samochodzie akumulator 12 V 60 Ah podczas rozruchu daje prąd ok. 166 A (rozrusznik o mocy 1,5 kW) W sieci znalazłem wózek elektr....
Podczas jazdy owe 8V może powstać jedynie na skutek zwarcia instalacji, ale wtedy to....DYM! Aby napięcie spadło do takiego poziomu to musisz zrobić bez ładowania kilkadziesiąt kilometrów na włączonych światłach. Może 100. Więc: Regulator + szczotki Padający akumulator + szczotki A za 350 PLN...
Wiecie co! Jak to sie czyta, to aż ręce opadają! Jeden się dopomina o podanie typu alternatora, autor to olewa, bo to w końcu mało istotna informacja, reszta wali rady na dowolny temat, będąc przy tym precyzyjna, jak jasna cholera! Niby jak można zmierzyć oporność zwartego uzwojenia bez mostka pomiarowego,...
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie...
No, to jesteśmy w domu. Prawie... Bo dziwaczny ten regulator. Jasne jest zasilanie regulatora po stacyjce, wyjście na kontrolkę ładowania, wyjście prądowe alternatora, ale te trzy przewody idące do alternatora z regulator... Rozumiem szczotki izolowane lub uzwojenie magnetowodu. Ale ten trzeci? Środek...
Masa i + do akumulatora jesteś pewny, że do regulatora dochodzą solidne(można sprawdzić podłączając żarówkę przednich świateł)? Do tego czy po kluczyku jest sygnał na regulatorze? Masz multimetr(woltomierz + omomierz)?? Uszkodzenie regulatora(znajdujących się w nim diod prostowniczych) da się wstępnie...
Znalazłem tam tylko jeden schemat (załączam przetłumaczony z doc-a na pdf - mniejszy, da się oglądać bez Worda, łatwo można powiększać obrazki) - to ten? (no, i udało mi się uzyskać taki rozmiar, że ściaganie nie kosztuje punktów ;) ) Nie widzę tam żadnych danych zastosowanych oporników i kondensatorów, a...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest...
Witam. Idzie zima i zabieram się do montażu podgrzewacza płynu chłodzącego w oplu astra II 1.8 16V z LPG. Zestaw mam już prawie skompletowany: -Podgrzewacz z allegro na 3 świece (zmierzyłem oporność 0,6ohm co daje 14V/0,6ohm=23,33A w sumie 23,33Ax3=70A,ale z tego co czytałem wartość ta w miarę...
A jednak prawda, alternator ma ograniczenie napięcia do 14,5V, ale utrzymuje to napięcie tylko powyżej określonych obrotów i do określonej wartości prądu. To jest prądnica o mocy i prądzie maksymalnym zależnym od obrotów. Jeżeli obciążenie jest większe niż jej możliwości to napięcie spadnie. Na tabliczce...
Taki mały update po 2 dniach walki. Był testowany alternator i bateria oba na 100% sprawne . Były osoby z wiedzą które mierzyły napięcia efekt taki ze po wpięciu kostki do alternatora gdzie jest regulator napięcia ładowanie jest 12.34 v. Po wypięciu skacze do 14.1 14.3 i ładuje baterie wsadziliśmy rozładowana...
Przede wszystkim to dupa, nie elektryk. Każdy uszkodzony element alternatora można wymienić. Jeśli silnik odpala, to masę oraz przewód akumulator-rozrusznik można zostawić w spokoju. Faktycznie należy sprawdzić przewód biegnący od alternatora do rozrusznika pod kątem jakości styków oraz ciągłości (może...
sprawdź jaki jest maksymalny prąd wyjściowy Twojego alternatora. Nie wiem jakiej firmy masz te wzmacniacze ale jezeli te moce są prawdziwe to chyba będzie problem (szczególnie jezeli to wzmacniacze klasy A). Oczywiście bardzo ważne jakie masz głośniki, czy wykorzystaja całą moc wzmacniaczy (jeżeli glosniki...
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko...
Wyjąłem alternator, nie widać gołym okiem pęknięć czy uszkodzeń. Zrobiłem próbę regulatora napięcia, na wyjście ze szczotek podpiąłem żarówkę 21W i świeciła ona ciągle aż do podładowania prostownikiem akumulatora do 14,6V. Mostek prostowniczy z grubsza sprawdziłem, przepływ tylko w jednym kierunku na...
Witam Jak wspomniał kolega Strumień Świadomosci ważne jest podanie jaki masz alternator.Należy sprawdzić napięcie ładowania na akumulatorze,jak również na samym alternatorze ,gdyż mogą być duże różnice w pomiarach .Świadczyć to może o złych połączeniach (słaby styk)skorodowanych,wręcz przypalonych...
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem....
Możesz to zrobić lecz szybko wykończysz akumulator o mniejszej pojemności o ładowanie to akurat bym się nie martwił,gdybyś miał możliwość montażu dwuch takich samych akumulatorów to zdało by to egzamin lecz przy różnej poj. to niestety mniejszy padnie.Sprawdzone. Proponowałbym nie zamieszczać takich...
Wszystko masz podane w danych technicznych. Oporności nie przełączasz, jeżeli masz wzmacniacz w układzie "osobnych 2 torów", to możesz podłaczyć do każdego toru głośnik o oporności 2 ohmy. Jeżeli wzmacniacz "zmostkujesz", to miedzy wyjścia obu torów możesz podłaczyć głośnik o oporności 4 ohmy. Jeszcze...
Można zmierzyć oporności obu uzwojeń i ich indukcyjności (jak masz czym). Nasycenie też powinno dać się zmierzyć "domowym sposobem" - o ile jest na to ochota. ;) Najprostszy układ w samochodzie był taki, że cewkę się podłączało do zasilania, a potem odłączało - i przy odłączeniu na cewce wtórnej pojawiało...
Noooo, nie całkiem! Prądnica "daje" 500W przy określonych obrotach i określonym obciążeniu, a nie "zawsze". Jeśli prądnica samowzbudna bez regulacji ma moc nominalną 500W przy 3000 obr/min, to napędzając ją niższymi obrotami uzyskasz niższą moc. O ile niższą? To znów zależy od obciążenia! Jeśli...
Po pierwsze: Najpierw zmierzyłem prąd zmienny miernikiem to tam ładnie od 0.08 A do 1.40 A, jak włączyłem max basy. Taki "pomiar" jest g...uzik warty. Bo to i miernik ma swoją bezwładność, a poza tym pomiar jest wykonywany nie cały czas, ale w momentach (domyślam się, ze miernik cyfrowy*). Po drugie: ...
Moim zdaniem pytanie niewłaściwie postawione. Nie próbujesz wyjaśnić dlaczego chcesz wstawić "duży akumulator". Nie deklarujesz żadnego alternatora. Nic na temat wielkości obciążenia instalacji pojazdu (jak się domyślam). I otrzymujesz fantastyczne odpowiedzi. Z grubsza prawda jest taka, że alternator...
Nie ulega wątpliwości, że jest tam cewka indukcyjna o oporności 820 Ohmów. Jest ona dookoła wałka - tego przełużenia, co dochodzi do elementu, który rozdziela iskrę na 4 świece. I wydaje mi się, że to impulsy z tej cewki przy każdym obrocie wałka rozrządu są wzmacniane. Nie wiem tylko, czy odbywa...
Sprawdź połączenia kablowe,może byc przerwa przy połączeniu,rozrusznik-alternator.Z tego co piszesz ,to regulator powinien być dobry,nie odłączaj tego przewodu,gdyż nie można jeżdzić mając ład. 18V.skoro takie napięcie daje,to alternator jest napewno dobry,ale sterowanie na ślizgach wirnika może przerywać.,tzn....
Też podejrzewałem masę , ale między akumulatorem a blokiem silnika jest oporność poniżej 1ohma . Alternator jest mocowany do łapy wychodzącej z silnika , więc to powinno być to samo . Ten alternator nie miał jakiegoś specjalnego połączenia do masy , tylko taką złączke na 4 piny , kondensator no i (+). Czy...
Problem stały, że nie mamy przed sobą materii (dyskutujący) tylko teorię. A każdy nieco inaczej podszedłby do sprawy w zależności od spostrzeżeń. Teoria z FIATA ładna ale chyba mało jest przypadków aby alternator osiągał temperaturę 80 st C (bo przecież nie jest to temperatura płynu chłodzącego silnik)....
witam chciałbym zasięgnąć porady fachowców: mam zamiar kupić tester akumulatorów ,jednak nie wiem jaki wybrać i czy takie urządzenie zdaje egzamin, mam mały warsztat i często spotykam się z awariami akumulatorów , alternatorów i rozruszników. widziałem taki tester, teoretycznie ma on informować o...
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu...
Ja, jako posiadający ogólne pojęcie, nie zmącone znajomością rzeczy, sprawdziłbym to co można sprawdzić bez uczonych głów. Czyli stan szczotek, szczotkotrzymaczy, pierścieni ślizgowych (jaki jest kontakt między nimi), stan połączeń elektrycznych wewnątrz alternatora i alternatora z regulatorem (prawda,...
Nie mieszajcie już w głowie autorowi tematu. Ładowanie wygląda na sprawne (po poprawie połączeń przewodów). Niemniej w tak starym aucie mają już prawo wzrosnąć oporności styków. Nawet pomiędzy przewodem a zaciśniętą na nim końcówką. Warto pod tym kątem sprawdzić miernikiem instalację. Za obciążenie...
proponuje zacząć od zdemontowania alternatora. potem pomierzyć tak jak koledzy piszą wyżej wirnik uzwojenia stojana. Przy takiej kolejności może kolega pozna budowę i jednocześnie bedzie wiedział oczym mówimy. W alternatorze uzwojenie wirnika nawijane jest cylindrycznie i niejest trudno sprawdzić...
Wydaje mi się, że przyczyną jest obniżona pojemność akumulatora, lub któraś z jego cel utraciła częściowo wlasńości eksploatacyjne /niski poziom elektrolitu, zwiększona oporność wewnętrzna, brak pojemności/. Wszakże stare przysłowie głosi: "Z pustego i Salomon nie naleje". Starcie się pierścieni ślizbowych...
Witam, od początku opiszę swoją "przygodę" z moim quadem. Otóż kupiłem go sprawnego - palił, jeździł, jednak podczas drogi powrotnej do domu silnik strzelił - okazało się że urwał się tłok, przywalił w zawór a rozpędzony korbowód zmielił wszystko na swojej drodze, przez co z tłoka zostało samo "denko"...
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas...
jak masz miernik to napięcie ładowania możesz też zmierzyć, szybciej to zrobisz niż pytań się na forum, czy to może być alternator. Jak napięcie nie będzie skakało, to znaczy że alternator OK. Warto sprawdzić napięcie na alternatorze i na akumulatorze i pomierzyć spadki napięcia na masach. A z tym...
jaszczur1111 napisał: Tak się składa że regulator napięcia zwiększa napięcie ładowania stosownie do spadku temperatury, i odwrotnie zmniejsza je wraz ze wzrostem. Bynajmniej nie w celu ochrony alternatora lecz akumulatora. Kolejne półprawdy. Dowiedz się co nie co o wpływie temperatury elektrolitu...
Kilka uwag i zamykam temat. Spadki napięć mierzymy do słupków akumulatora, nie do klem. Nie jeden raz dawałem dodatkowy przewód z alternatora do akumulatora (oczywiście końcówki zaprasowane i zalutowane, zaręczam, że fabryczny w żadnej mierze nie pełni roli zabezpieczenia przed ładowaniem zbyt dużym...
Miałem podobny przypadek w Mitsubishi , i okazało się że alternator musi dostawać napięcie odniesienia z modułu rozdziału zasilania (taka skrzynka z bezpiecznikami) i tam był uszkodzony cienki przewodzik który podawał napięcie zwrotne do alternatora . Alternator wtedy kompensuje straty na oporności przewodów...
a jaką miał oporność w samochodzie nie 2 ohmy przypadkiem?? bo wiadomo ze na mniej niz 4 ohmach to się bedzie grzał bo w koncu zaprojektoowany na 4 ohm. jak dałeś w szereg mniej sie grzl bo oporność mu wzrosła. Aha jeszcze jedno moze byc nie tak moze sie wzbudzac w samochodzie np na skutek zle prowadzonej...
Dziękuję za rady. Jak na razie jestem w takiej sytuacji. Rozebrałem Dokładnie cały alternator i jeszcze raz pomierzyłem diody tym razem jednak nie na teście diód ale na oporność. I wychodzi że dwie diody różnią we wskazaniach kierunku przewodzenia od innych. Czyli można się spodziewać że są nie do końca...
Witam! Filtr to jedno, a możliwa jest całkiem inna przyczyna: podczas pracy silnika źródłem prądu jest alternator, który daje prąd zmienny wyprostowany, ale tętniący. Jeżeli akumulator wykazuje wiekszą oporność dla częstotliwości akustycznych, to w instalacji pojawiaja się właśnie te tętnienia, których...
nie można założyć regulatora od samochodu, w typowych alternatorach czynnikiem regulującym jest napięcie podawane na wirnik. W przypadku tego urządzenia indukcja jest stała, wytwarzana stałymi magnesami umocowanymi na wale korbowym wewnątrz stojana, stojan jest bardzo wąski ma ok. 3,5 - 4 cm. uzwojenie...
Witam serdcznie.Miałem kiedyś podobny przypadek.Znajomy wydał mnóstwo kasy i wszystcy mówili,że jest dobrze a on ciągle musiał doałaodowaywać akumulator.Był też u renomowanych elektryków(nazwiska zachowam w życzliwej pamięci)Na szczęście miał drugi alternator w częściach.Okazało się,że wirniki różnią...
Witam! Mam problem z ładowaniem. (Alternator obcowzbudny 3-fazowy) Motor kupiłem bez regulatora. Wirnik oddałem do przewinięcia oraz założyłem regulator od malucha + diody prostownicze, dopasowałem i wymieniłem szczotki wraz z kablami, wyczyściłem komutator, oporność na wirniku mierzona przez wtyczkę...
szczepar ! Małe obliczenie: załóżmy, że akumulator rozładowany ma 11,4V (niżej nie wolno!, to 1,9V/ogniwo!), a akumulator naładowany ma 13,2V (w chwilę po zakończeniu ładowania przez alternator). Różnica napięć jest 1,8V. Jeżeli sumaryczna oporność przewodów, styków i akumulatorów jest 0,1 ohma (a...
Mam pytanie dzisiaj wymieniałem rozrusznik w swojej nubirze, sprawdzając miernikiem połączenia (poprawność połączeń sygnalizowana dźwiękiem) odkryłem że pomiędzy klemami jest zwarcie a przy najmniej niska oporność. Moje pytanie brzmi czy jest to normalne zjawisko?? Czy jak podłącze akumulator to wszystko...
A może by tak prościej? prądy napięcia.... Najprostszym sposobem jest pomiar pod obciążeniem. Układ zap. w Pana przypadku nie jest zależny od acu, więc: -wykonujemy przyrząd pomiarowy :) w postaci żarówki 35W 12V ( 6V zależy od instalacji) do której są przylutowane kabelki i tu są dwie możliwości układ...
Sprawdziłem dopiero dziś ...... Oporność każdego uzwojenia jest taka sama i wynosi 1 Ohm(każe z każdym), oporność względem masy motocykla wynosi 2Ohmy, i to mnie zastanawia....... Teoretycznie jest przebicie każdego uzwojenia na zewnątrz stad te dwa ohmy ale wartości dla każdego uzwojenia względem masy...
Wprawdzie tego nie napisałeś ale myślę, że hamownia bez żadnej regulacji jest mało przydatna, tak więc trzeba będzie jakoś regulować oporność tego obciążenia żeby dopasować hamujący moment obrotowy do prędkości obrotowej z uwzględnieniem charakterystyki użytych prądnic czy też alternatorów. Ta regulacja...
No i wyjaśniło się wszystko! Długo to trwało bo zimą nie miałem ochoty się z tym babrać ale jak tylko nastały cieplejsze dni zmobilizowałem się i wraz z kolegą wydłubaliśmy z auta skrzynię biegów. Tak jak pisałem wyżej, samochód co równo 17km upalał tranzystor w centralce...
(at) vodiczka te mętne objaśnienia to nic jak nie wiedza autora artykułu o alternatorach. Ustalmy w alt. samochodowym 9-cio diodowym obwody nie są ukształtowane w żaden specjalny sposób ku temu, lecz obciążalność czy wydzielanie ciepła wynika z prawa ohma, gdzie uzwojenie stojana posiada pewną szczególną...
Co z obciążeniem małego akumulatora prądem 15A podczas ładowania? Czy mierzyłeś kiedykolwiek ładowanie takiego akumulatora z instalacji samochodowej? To może następne pytanie będzie nie o 15A, a o 150A - lub inną wysoką wartość, której też nie zaobserwujesz? Przy okazji: żarówka 10W/12V przy napięciu...
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25...
Niestety wiele osób nieuważnie czyta noty katalogowe i odczytują nie to, co trzeba. Napięcie progowe to takie, przy którym tranzystor zaczyna przewodzić - podaje się je dla prądu 0.25mA - chyba nie chcesz takim prądem zasilać układu? To napięcie jest istotne dla wyłączania tranzystora - nie należy pozwolić,...
Twoja sprawa, ja Ci tylko mówię, że jest to nielegalne i nie popieram takich modyfikacji. Miałem auto z takimi światłami i nigdy nie zdecydowałem się na tę modyfikację. Zimne światło LEDów wcale nie jest przyjemne dla oczu (ale w dziennych to nie ma akurat znaczenia). PWM jest po to aby wydłużyć żywotność...
Dla danej prądnicy napięcie jest proporcjonalne do obrotów, a moc przy małych obrotach do ich kwadratu (przy większych prąd jest ograniczony przekrojem uzwojeń, więc moc jest proporcjonalna do napięcia i przez to do obrotów, ale straty na opornościach uzwojeń są stałe, więc rośnie sprawność). Powiększenie...
Patrząc od tej strony wybrane napięcie chyba nie powinno robić tak dużej różnicy. Rozładowania prądem 48V x 25A czy 12V x 100A pewnie nie zajmie dokładnie tyle samo, ale na pewno będzie to czas zbliżony. Miarą wielkości prądu jest Amper, często można spotkać sie z powiedzeniem, że to prąd zabija a...
przebicie na wirniku rozrusznika odpada , tam jest wielki stycznik , którego cewka wypycha też bendiks , więc nic w rozruszniku poza jeną blaszką stycznika nie jest pod napięciem (chyba że zwały korozji z wypalonych styków zwierają troszkę do masy ) , 10mA to nie jest szokująca liczba , wystarczy dołożony...
Witam Ja z alernatorem poradziłęm sobie w ten sposób że dałem kondensator i po sprawie, Taki kondensator ze sklepu motoryzacyjnego. Dodatkowo w Audi miałem stare kable WN JAnmor, to dałem oryginalne BERU, takie co przychodzą fabrycznie, mają ekranowane fajki i dodatkową oporność w nich. Przewody...
Najczęściej pisk pochodzi od alternatora, ale wtedy zależy od obrotów silnika. Jeżeli pisk nie zależy od obrotów, a pojawia się po uruchomieniu silnika, to może pochodzić ze wzbudzania się (oscylacji) we wzmacniaczu (zwłaszcza, jeżeli dotyczy tylko jednego kanału), lub przetwornicy, jeżeli jest wzmacniacz...
mam pytanie.wpadłem w kałużę i padł mi alternator.Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu autka,ale nie ładuje.Rozkręciłem go (hitachi) i odrazu było widać że padły 3 diody prostownicze 30A. Te 25A są dobre.Oporność na wirniku jest ok.30 ochm.Na uzwojeniach stojana ok.25 ochm.Czy to są prawidłowe...
Witam ponownie, dzieki za odpowiedzi.Nie mozna zmienic na inny alternator poniewaz w tych modelach z jednej strony na alternatorze jest kolo pasowe paska klinowego natomiast z drugiej strony pompa olejowa. Walek z wieloklinem wystaje okolo 2 cm za alternator do ktorego jest ona przykręcona. Taki smieszny...
Aha! A więc tam, gdzie inni dają 1 pakiet stojana, u Ciebie mieszczą się 2? W jaki sposób? Używasz bardziej ściśliwych pakietów? Albo porównujesz 2 urzadzenia o różnych gabarytach i mówisz, ze Twój wiekszy, to daje więcej prądu. A inni jak też zrobia większy, to też mają więcej prądu ... Zwiększenie...
Kolega chyba chce nam poprawić humor? Otóż chcemy, czy też nie to cały czas funkcjonuje taki regulator jak prawo Ohma. Każdy akumulator ma taką właściwość jak oporność wewnętrzna a do tego jeszcze elementy instalacji. Czyli, że nie istnieje możliwość ładowania akumulatora prądem 90 A natomiast jest możliwe...