Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Oporność nie ma większego znaczenia ważny jest prąd pobierany przez wirnik w tym przypadku nie może przekroczyć 3 ampery.P
2.9 ohm to oporność uzwojenia wzbudzenia jest ok,
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Alternator nie wygasza lampki ładowania Jaka jest oporność uzwojenia wzbudzenia i jaki pobiera prąd
Daj plusa po stacyjce ale przez żarówkę 5W. Jeżeli to zadziała to problem w liczniku. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność Tam jest tylko jedne rezystor od tego i ma mieć on odpowiednią oporność a nie jakąś tam. Przerwa w obwodzie to też jakaś tam oporność.
Zmierz oporność między pierścieniami, powinno być kilka omów.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
A gdyby tak ustalić, jak zależy napięcie (SEM) alternatora od obrotów (powinna być zależność proporcjonalna, zakładając że wyeliminujemy spadek napięcia na diodach prostowniczych, jeśli jakieś są) i mierzyć prąd? Moc pobierana przez alternator = SEM * prąd (z dokładnością do strat na tarcie). Ale będzie problem z fazą - przesunięcie fazy prądu i napięcia...
Mierzone bezpośrednio na pierścieniach, czy poprzez szczotki? W tym jest ok. 8 om. na pierścieniach. Nie wiem czy tyle powinno być, czy jest skrót? Jest może jakaś możliwość sprawdzenia tego?
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
Oporność na łączeniach kabla - przy alternatorze i akumulatorze.
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Zmierz oporność uzwojenia wzbudzenia alternatora. Sprawdź poprawność podłączenia szczotek. Podaj przez żarówkę 5W zasilanie bezpośrednio na szczotki. Czy regulatory mają masę podłączoną?
Witam Ja z alernatorem poradziłęm sobie w ten sposób że dałem kondensator i po sprawie, Taki kondensator ze sklepu motoryzacyjnego. Dodatkowo w Audi miałem stare kable WN JAnmor, to dałem oryginalne BERU, takie co przychodzą fabrycznie, mają ekranowane fajki i dodatkową oporność w nich. Przewody wymieniłem bo musiałem, ale sam kondensator w alternatorze...
Urwana szczotka mogła spowodować zwarcie pomiędzy pierścieniami ślizgowymi, co w konsekwencji mogło doprowadzić do uszkodzenia regulatora elektronicznego. Pozostałe elementy alternatora możesz sprawdzić w łatwy sposób, aby je wykluczyć. Sprawdź również stan samych pierścieni wirnika, oraz oporność uzwojenia wzbudzenia.
Ten nie bierze z alternatora
Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka ładowania ? Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie...
Sprawdź oporność między pierścieniami a masą, ma być w megaomach.
Prądnica została wymieniona na alternator. Zamykam więc temat.
Też podejrzewałem masę , ale między akumulatorem a blokiem silnika jest oporność poniżej 1ohma . Alternator jest mocowany do łapy wychodzącej z silnika , więc to powinno być to samo . Ten alternator nie miał jakiegoś specjalnego połączenia do masy , tylko taką złączke na 4 piny , kondensator no i (+). Czy nie są dzisz , że te 15,3V na wyjściu z alternatora...
Jeśli zapala się check, to komp musi coś zapamiętać-wymigaj sobie kody. Też tak miałem, a winnym był przepływomierz powietrza, ale zacznij od czujnika temperatury silnika(ten przy alternatorze) sprawdź oporność
Ta niska oporność to diody i uzwojenie alternatora Jeżeli nie zachowa się biegunowości przy pomiarze. Przecież gdyby w obie strony była oporność rzędu 1 Ω to akumulator rozładowałby się w ciągu kilku godzin.
To napewno jest prawdą co pisze elektrit tylko zastanawia mnie jeden fakt,że kiedyś spotkałem się z podobną sugestią serwisu i identyczną usterką -alternator valeo,i okazało się że po wymianie mostka prostowniczego /niska oporność zaporowa/ pulsowanie zniknęło. Pozdr.
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
Oczywiście :) przejście między miernikami jest, oporność prawidłowa, przebicia brak.
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Witam posiadam Toyote z 87r diesel wymieniłem ostatnio szczotki i przewody masowe , w trakcie zimy zauważyłem że światła pulsują i napięcie na aku wynosi 12,4-12,9V po włączeniu świateł napięcie wynosi 11,98V , przy maksymalnych obrotach silnika. Podejrzewam że stojan padł . Czy ktoś z was pamięta jak oporność powinna być stojana
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. To raczej wielkie kwoty w złotych dołożyłeś. Jeżeli brać pod uwagę objętość postu, to można tak powiedzieć, ale jeszcze dołożę. Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry? Nie wiem co Kolega rozumie pod pojęciem napięcie spoczynkowe....
Witam Chodzi mi o to "rozdzielenie" obwodu rozruchowego od obwodu pozostałych odbiorników tak, by nie dopuścić do rozładowania akumulatora rozruchowego przez wyciągarkę, światła, ogrzewanie itp. Oczywiście zapewniając poprawne warunki pracy obu akumulatorom. Dotychczas akumulatory połączone były równolegle, ale to rozwiązanie zupełnie nie zdaje egzaminu,...
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem...
sprawdz oporność wirnika . nie powinno być mniej niż 3 omy.
Co z obciążeniem małego akumulatora prądem 15A podczas ładowania? Czy mierzyłeś kiedykolwiek ładowanie takiego akumulatora z instalacji samochodowej? To może następne pytanie będzie nie o 15A, a o 150A - lub inną wysoką wartość, której też nie zaobserwujesz? Przy okazji: żarówka 10W/12V przy napięciu 3V (taka jest różnica między napięciem z alternatora,...
11,5V widziałem , a mechanik powiedział,że prąd 150A - poleciał dymek z tych oporników / nie wiem jaką one mają oporność /. Nie cały rok temu miałem wymieniany alternator bo pękła obudowa.
witam !! tak się śmiesznie składa że w wolnych chwilach przewijam takie właśnie cewki ( do motorków ) . stosuję żywicę epoksydową Epidian 52 . cewki zalewam w próżni - ta metoda jest najlepsza . polanie cewki " po wierzchu " nic nie da .lakier też jest ok - jak tam gdzie Ci przewijają nie mają choćby lakieru elektroizolacyjnego to są jacyś dziwni :D...
No, to jesteśmy w domu. Prawie... Bo dziwaczny ten regulator. Jasne jest zasilanie regulatora po stacyjce, wyjście na kontrolkę ładowania, wyjście prądowe alternatora, ale te trzy przewody idące do alternatora z regulator... Rozumiem szczotki izolowane lub uzwojenie magnetowodu. Ale ten trzeci? Środek gwiazdy? Dodatkowa masa? Niestety, z tym alternatorem...
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Na oporność diod z alternatora nie patrz, większość diod ma ten sam opór. Te z alternatora mają za mały prąd przewodzenia, mogą się spalić. Udało Ci się wyjąć chociaż jedną? - pokaż. Muszą mieć jakieś liczby lub litery na obudowie. Pasek na diodzie - w przypadku diod prostowniczych - (po jej obwodzie bliżej którejś krawędzi oznacza minus potocznie mówiąc)...
Dzień dobry posiadam samochód dostawczy Mercedes 316 z 2009r (kontener + winda). Samochód posiada 2 akumulatory, jeden pod nogami kierowcy odpowiada za zasilanie silnika (rozrusznika itp). Drugi akumulator jest pod maską i odpowiada za zasilanie windy. Problem polega na tym że ten akumulator od windy nie ma ładowania. Jak można doprowadzić ładowanie...
Sprawdź czy uzwojenie nie ma przejścia do masy, co do oporności uzwojenia to musisz znać oporność sprawnego wirnika i wtedy można będzie porównać.
nie regulator..tylko mostki...na oporność diód nie sprawdzisz...zapomnij.
Nie wiem czy dobrze rozumiem wypowiedzi ale w pewnym momencie zaintertesowany stwierdził, że oporność wielkie 0. Nie wiemy jakim miernikiem się posługuje i może to 0 jest poprawne.
W przypadku uszkodzenia diody nie osiągałby 14.4V i to przez długi czas Komutator nie ma zbyt dużych rowków ,także szczotki raczej wykluczam Dodam że regulatory (stary oraz nowy) różnią się opornością
06061947 nie bierz mnie pod włos dobrze wiesz jakie są prawa fizyki , już nie jeden alternator przerobiłeś . Ale mimo wszystko odpowiem bo pytanie dotyczy konkretnego zagadnienia " Czyli wychodzi, że moc wzbudzenia jest poniżej 1Wata, czy dobrze zrozumiałem ???? " . Tak moc wzbudzania jest poniżej 1W . Tylko co przez to rozumiemy : uzyskanie napięcia...
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali ci tranzystor kluczujący w regulatorze. I wtedy alternator...
Witam ponownie. wyciekow nie zauważyłem. Natomiast jak samochodzik postal kilka dni to uwidocznil sie wyciek plynu chlodniczego z weza znajdujacego sie nad alternatorem średnicy około 20 mm mogł czasami polewać alternator. Oporność wirnika wynosi u mnie 2,9 ohma. Przepraszam za wprowadzenie wyżej w błąd ale miernik mialem ustawiony na wyzszy zakres....
sprawa jest prosta jak budowa gwoździa.L to lampka,F to sygnał o obciążeniu do kompa.P to sygnał fazy(jak sprawdzisz omomierzem ten styk i blaszkę fazy(na zdjęciu pierwsza od lewej)to stwierdzisz,że są połączone.nie podłączysz dobrze,żadnego jezpola,bo...po pierwsze ten alternator nie ma diód wzbudzenia,po drugie musiał bys przerobic szczotkotrzymacz,bo...
Tu są dane "typowych" diod do alternatorów: http://pdf1.alldatasheet.pl/datasheet-pd... Dopuszczalny wyprostowany prąd diody jest 35A, a nie 100A. Czy to ograniczenie 15V dotyczy napięcia zmiennego, czy stałego? Jeśli akumulator ma słabą zdolność rozruchową (czyli znaczną oporność wewnetrzną), to 15VAC po wyprostowaniu...
Proszę wytłumacz jak laikowi jak sprawdzić te diodę miernikiem na oporność czy jak? Ewentualnie bezpiecznik polimerowy jakiejś konkretnej mocy? pzd
Czy możesz dać jakieś foto od strony mostka? Załączam zdjęcia: http://obrazki.elektroda.net/10_12625232... http://obrazki.elektroda.net/40_12625232... http://obrazki.elektroda.net/67_12625232... Oporność wirnika: 8,2 Ohma
Ładowanie ogniw galwanicznych to jest temat na oddzielne opowiadanie. Ograniczając się tylko do akumulatorów kwasowych "płynowych", można rozróżnić dwa sposoby ładowania: stałym napięciem lub napięciem pulsującym. To jest ważne rozróżnienie, ponieważ ładowarki różnią się pod względem budowy i stąd konstrukcji. Ponadto trzeba wiedzieć, ujmując rzecz...
Witaj! Piszesz,że uzwojenie ma połączenie z masą /stojanem/. W alternatorze masz trzy uzwojenia,które zasilają diody a na plusami zasilasz akumulator. Żeby sprawdzić,które uzwojenie ma połączenie z masą to zacznij od odłączenia zestawu djód. Uzwojenia jednym końcem są połączone razem i te połączenie rozlutuj. Sprawdź poszczególne uzwojenia. Jeśli które...
Witam ponownie. Alternator nadal wyje podczas ładowania. Alternator motorcraft 110A. Nie jest sterowany z komputera. Do regulatora (f602 lub f603) dochodzą tylko dwa kabelki - jeden od lampki kontrolnej (diody) - "I", drugi od plusa ze skrzynki bezpieczników - "A". Nie ma diod wzbudzenia. Kiedy wyjmę bezpiecznik tego przewodu alternator przestaje hałasować,...
Sprawdzałeś na zakresie diody więc miałeś sygnał zwarcia ponieważ oporność była zmniejszona ale nie zwarta dlatego z tego co piszesz jest to alternator boscha siatkowy a jego słabą stroną są diody więc myślę że po wymianie stojana raczej nie uzyskasz zadowalającej poprawy, a właściwie to już się go nie opłaca naprawiać.P
Trochę bez sensu ta moja dyskusja ale jeszcze raz odezwę się. Kolego forestx. Jeśli mamy różnicę potencjałów (napięć) między źródłami to musi nastąpić wyrównanie ich po połączeniu. A jeśli przepływ to prąd (natężenie). Z definicji najprostszej U * I = P. Ponieważ jak sam napisałeś różnica będzie występowała ciągle dzięki działaniu regulatorów to P nie...
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
Teoretycznie to przewody mają zerową oporność, styki również, a w praktyce masa usterek ze względu na rezystancję połączeń. Pomiary aby dawały stan faktyczny tylko na słupkach akumulatora. Pojechałeś po bandzie i to ostro. Za chwilę udowodnię że się grubo mylisz (nie chcę pisać że słabo się orientujesz w temacie prądu). Załóżmy że "po drodze" od alternatora...
Witam. Niewiem czy dobry dział bo nie znalazłem nic ogólnie o motoryzacji. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić w mz alternator (wyjęty)? Bo mam problem z ładowaniem tzn pali ciągle regulator (instalacja elektryczna nowa oprócz prostownika i alternatora) i już niewiem co robić 😞 Napiszcie co mam sprawdzić (i jak.. Oporność itp). Jeden kabel od wirnika...
Po pierwsze trochę trudno uwierzyć w deklaracje o porawności połączeń. Po drugie czy jesteś pewien, że ten dodatkowy przewód masowy jeszcze funkcjonuje? I po trzecie jak rozumiem owa dodatkowa masa silnika może zapewnić poprawność działania podczas rozruchu silnika natomiast wcale nie musi pozostałej części instalacji. Tak więc znów wracam do masy nadwozia...
Akumulator jest nowy - raczej go wykluczam z tej układanki. Czy jest jakaś metoda, by to sprawdzić w obiektywny sposób (typu: oporność na kablach do masy powinna być max ...)?
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
Witajcie od razu na wstępie powiem że nie jestem elektronikiem choć miałem do czynienia 3 lata w szkole. Ale to lat temu 17. Wiec proszę o wyrozumiałość. Chce zbudować stół do badania alternatorów. Mechanike ogarnę bez problemów elektryke też bym ogarnął tylko chce żeby sterowanie było płynne i tu zaczynają się schody. Pomyślałem żeby zbudować to na...
Wg schematu powinna mieć tam masę, pytanie czy gaśnie przy pracy silnika. Jeśli przewody dadzą się odpiąć to trzeba zmierzyć oporność między wszystkimi końcówkami uzwojenia, czyli jedna końcówka miernika do jednego konektora i mierzymy oporność dwu pozostałych, potem tak samo dla następnych - wyniki należy zanotować. Oporność powinna być mniej więcej...
Przecież alternator nie ma żadnej regulacji prądu ładowania. Akumulatory ołowiowe mają tę cechę że jeśli je podłączyć do instalacji samochodowej 14.5V to same sobie ustalą bezpieczny prąd ładowania. Lifepo to inna bajka. Jak one to robią? Bo nie słyszałem jeszcze o samoregulacji ołowiowych. A widziałem wysadzone żelowe. To też ołowiowe, chociaż trochę...
Jeśli chodzi o napięcie na instalacji to niby jakie miałoby być jeśli nie nominalne? Wielkość napięcia wyniknie z bilansu energetycznego, czyli poniekąd stanu akumulatora. Z racji, że diody krzemowe z tego mostka mają mniejszą oporność niż płytki selenowe to napięcie odrobinę podwyższy się. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej...
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
Mam w rekach alternator, kupiłem też mostek i tak sprawa wyglada Diody ma pokrywie alternatora kazdy w jedna strone ma 3,29 MOhm w druga O.L Miedzy nogami uzwojenia opór 0,08 Ohm Miedzy obudową a nogami uzwojenia 1,6 MOhm Między akumulatorami 2,19 Ohm Diody na starym mostku maja oporność 2,8 MOhm i 3,11 MOhm w druga strone nie przewodzą . na nowym mostku...
Dlatego podałem taki rezystor aby się nie grzał. Dodatkowo panowie dyskutanci nie policzyli tej zarówki którą założy autor postu. Więc te prądy będą się sumować, co wystarczy do wzbudzania alternatora po lekkiej "przygazówce". Przeczytajcie co napisał kolega carrot dokładnie to miałem na myśli + ta zamontowana już żarówka. Im mniejsza oporność rezystora...
Jestem właśnie na etapie sprawdzania alternatora, a jest to taki wynalazek (korea) że mało który elektryk chce się za to brać, bo wszystko począwszy od szczotek trzeba dorabiać ( nie ma wymiennego szczotkotrzymacza). Do tej pory sobie z nim radziłem, ale ostatnio ma dziwne objawy które nie bardzo jestem w stanie zinterpretować. Mianowicie po założeniu...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Wprawdzie tego nie napisałeś ale myślę, że hamownia bez żadnej regulacji jest mało przydatna, tak więc trzeba będzie jakoś regulować oporność tego obciążenia żeby dopasować hamujący moment obrotowy do prędkości obrotowej z uwzględnieniem charakterystyki użytych prądnic czy też alternatorów. Ta regulacja może być nawet ręczna, grunt żeby jednak była,...
Najpierw pomierz upływność z akumulatora 11,89V to mało powinno być przynajmniej 12,6V. Później pomierz oporność między cewkami i do masy na zimnym silniku, 3 kable od alternatora. Na wyjściu z alternatora na tych 3 kablach może być od 40 -70V. Ściągnij sobie serwisówkę do fazera i tam będzie opisana cała procedura + parametry.
Ten brązowy przewód (zaznaczony na rys.) ma być "przerywany" poprzez stacyjkę. Jest nim podawane napięcie na "regler" do wzbudzenia alternatora. Gdyby tak było połączone, to kontrolka powinna świecić się po wył. stacyjki. Pobór prądu 680 mA, to bardzo dużo, ale nie piszesz, czy mierzysz po wył. stacyjce (kluczyka). Jeżeli podejrzewasz alternator, to...
Ale pomiar rezystancji nic odkrywczwego nie daj bo mogą być zwarte zezewoje z pojedynczej cewce. Po drugie niemożliwe jest żeby wszystkie się upaliły i dawały równo 5V, panowie trochę szacunku i myślenia. Ale w czym widzisz problem, mierzysz każdą z trzech faz alternatora osobno do masy i oporność ma się mieścić w w tych podanych z serwisówki. Oczywiście...
jaszczur1111 napisał: Tak się składa że regulator napięcia zwiększa napięcie ładowania stosownie do spadku temperatury, i odwrotnie zmniejsza je wraz ze wzrostem. Bynajmniej nie w celu ochrony alternatora lecz akumulatora. Kolejne półprawdy. Dowiedz się co nie co o wpływie temperatury elektrolitu i płyt na oporność wewnętrzną akumulatora. Pozwolę sobie...
Witam ! Porady Kolegów są słuszne , ale sądzę , że trzeba będzie wyjąć alternator . Rozebrać go , wyczyśćić wewn. z brudu , oraz spraw. diody [ na przebicie , oporność w kierun. zaporowym itd. ] Sprawdzić też połączenia mocowania diod . Pozdr.
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
jak masz miernik to napięcie ładowania możesz też zmierzyć, szybciej to zrobisz niż pytań się na forum, czy to może być alternator. Jak napięcie nie będzie skakało, to znaczy że alternator OK. Warto sprawdzić napięcie na alternatorze i na akumulatorze i pomierzyć spadki napięcia na masach. A z tym zwarciem to ja nadal uważam, że mierzysz oporność na...
Z radością potwierdzam! Taaaaaka ryba! Sdiełano w CCCP. Sprawność 98% to nic nadzwyczajnego Wiadomo, wystarczy stosować łożyska lewitacyjne, a uzwojenia nawinąć nadprzewodnikiem wysokotemperaturowym. Pewnie ktoś ambitny uzyskał już jakąś nieco wyższą sprawność, np. "głupie" 101%? I może się zaraz zgłosi ... Jeśli oporność uzwojeń jest 5 razy mniejsza,...
Tam jest oryginalnie amperomierz. Co z opornością wirnika? ten alternator tak ma 17 ohm? a120e
Sprawdź połączenia kablowe,może byc przerwa przy połączeniu,rozrusznik-alternator.Z tego co piszesz ,to regulator powinien być dobry,nie odłączaj tego przewodu,gdyż nie można jeżdzić mając ład. 18V.skoro takie napięcie daje,to alternator jest napewno dobry,ale sterowanie na ślizgach wirnika może przerywać.,tzn. może robić sie przerwa w połączeniu uzwojenia...
Witam mam problem z Dafikiem otóż wyświetla wszystkie możliwe błędy alternator, ebs, silnik, zawieszenie, czasem układ wydechowy. Samochód normalnie odpala, nie działa obrotomierz plus przy przekręceniu stacyjki nie pokazuje znaczka alternatora i ciśnienia oleju. Diagnoza robiona Jaltestem i mówi braku łączności z innymi sterownikami, sprawdziłem oporność...
Byłem i zobaczyłem. U mnie każde uzwojenie wyprowadzone jest do osobnej kostki łączeniowej. Wyprowadzenia uzwojenia roboczego ma kolor czerwony, a jego oporność to ok. 12 ohmów, oznaczeń literowych nie ma. Z kostki łączeniowej poprzez bezpiecznik podłaczone jest do gniazda wtykowego 230V. Uzwojenie pomocnicze ma kolor niebieski, a oporność ma ok. 4...
Spróbuje ,ale to raczej nie jest to.Toyota jest na boschu ,hall w aparacie taki jak w golfie 3 .Czujnik temperatury jak w astrze f raczej sprawny.Przy zerze 5,5 kohm,20 stopni 2,5kohm.Sterownik też bosch a miałem kiedyś taką przygodę z alternatorem ,że nawet się spaliły h4.Cewka boscha ma oporność pierwotnego 1,2ohm,wtórne 9kohm.
Uszkodzona dioda wzbudzenia- rośnie jej oporność.P
Wiecie co! Jak to sie czyta, to aż ręce opadają! Jeden się dopomina o podanie typu alternatora, autor to olewa, bo to w końcu mało istotna informacja, reszta wali rady na dowolny temat, będąc przy tym precyzyjna, jak jasna cholera! Niby jak można zmierzyć oporność zwartego uzwojenia bez mostka pomiarowego, skoro jego oporność mieści się w zakresie...
Nie robiłem takiego, ale jeżeli jest zwarcie wewnętrzne puszczam na probierni, pozwalam lekko zagrzać, szybko rozbieram i po temperaturze odszukuję zwarcie. A może masz mocno rozładowany akumulator i też będzie hamował. Jak sprawdzasz. Zwartego jednego zwoju nie sprawdzisz pomiarem oporności.
Wzmacniacz 950W pobiera z 12V prąd co najmniej 950/12 = 80A (tyle, co rozrusznik), a może więcej, bo trzeba uwzględnić sprawność. Jeśli chcesz wyrównać taki pobór w czasie 1 sekundy, aby napięcie nie siadło o więcej, niż 1V, to potrzebujesz kondensatora o pojemności 80F. Kondensator 3F zapewni Ci podtrzymanie przez 0,037 sekundy. Na "siadanie" napięcia...
Kolego który lepiej zamówić MCP6V51 czy MCP6002-I/P oba zero-drift Oba? jakim cudem, wzmacniacze Microchipa i tak są tanie w porównaniu z konkurencją w TME MCP6V66 jest za 3,3zł netto. alternator-akumulator drugi akumulator-instalacja różnica miedzy nimi to prąd dla akumulatora. A nie wystarczy mierzyć prąd akumulatora?
Ktoś wcześniej jeszcze pisał o zastosowaniu stojana z alternatora Bisa do "zwykłego" malucha aby zwiększyć jego moc, to oczywiście nic nie da bo są to identyczne stojany, a większy wydatek prądowy w Bisie podyktowany jest większym prądem wzbudzenia wirnika (proszę sobie zmierzyć oporność uzwojenia wirnika w maluchu i w Bisie). A o jakiś różnicach w...
Kolega "Rasel " ma racje akumulatory muszą spełniać te warunki bo w przeciwnym razie układ uszkadza się Te bezpieczniki co tam są przypominają oporniki 1/4 wata i kosztują ponad 200pln sztuka. i tu jest właśnie problem i dlatego chce coś innego wymyślić Gdy je wymienić bądź wsadzić coś innego układ ulega uszkodzeniu. oporność to 0,0624ohma i co by nie...
Kontrolka zaświeciła po zwarciu niebieskiego do masy. Na przegazówce alternator się nie wzbudził. Ogólnie na tym dwupinowym gnieździe miernik nie pokazuje nic (ani oporność, ani dioda) zarówno do masy jak i do plusa. Na wirniku pokazuje kilka omów więc przyjmuje że sprawny, a jutro jadę po regulator. Teraz nie mogę znaleźć odpowiednich tematów, ale...
Trudno poradzić jeśli nie zna się konstrukcji tego alarmu. Wygląda, że jest podłączony do obwodu rozrusznika i pewno zapłonu. Objaw jakby działał prosty układ immobilizera. Przy twoim podejściu do zagadnienia to faktycznie lepiej, że ten rozrusznik nie pracuje bowiem zamęczyłbyś go. A co do uszkodzenia alternatora to częściowa prawda. Trzeba wziąć pod...
W tym roczniku jest zewnętrzny czujnik temperatury akumulatora , ale żeby spojrzeć na sygnał z niego , potrzebny będzie sprzęt jak pisałem . Sygnał z takiego czujnika może zaniżać ładowanie - gdyby odczyt temperatury baterii wskazywał na zbyt wysoką wartość . Więc dobrze byłoby kogoś poszukać . Sterowanie alternatorem odbywa się po przewodzie - w kolorze...
Nie wiemy czy rozwiązujesz problem, czy szukasz kłopotów. Jak pisali poprzednicy do rozwiązania problemu może wystarczyć pomiar napięć i oględziny instalacji. Sprawdzanie prądu (i tutaj pytanie czy tak jak napisałeś "ładowania") alternatora może być dokonane jak proponujesz przez włączenie amperomierza w szereg do wyjścia. Zakres zależny od posiadanego...
Przelutowałem rezystor ze starego do nowego alternatora i niespodzianka, zaraz po odpaleniu ładowanie było na poziomie 14.3V, czyli ładnie, ale po chwili zaczęło spadać. Nie wiem jak ten rezystor wygląda i jak jest wpięty, ale czy to jest to normalny rezystor (stała oporność), a może termistor, którego oporność zależy od temperatury i on może ograniczać...
Witam. Mam problemik ze starym Bosch'em. Na wyjściu alternatora 13,2 V, na wejściu wzbudzenia około 15 V, żaróweczka żarzy. Po załączeniu kolejnych odbiorników napięcie na akumulatorze spada Po zwarciu wzbudzenia i wyjścia wszystko OK (napięcie na akumulatorze ponad 14 v). Wszystkie diody sprawdzone (miernikiem i żarówką) i są OK. Wirnik ma oporność...
oporność wirnik alternator oporność sprężarki oporność termistora
praca dyplomowa manipulator fiata punto kontrolka poduszki napełnianie butli gazem
tablica kierunkowa układ rozruchowy spawarki
Volkswagen T4 2.5 TDI błąd 17946 – N109, przekaźnik 109, objawy, naprawa, diagnostyka Zapalnik poduszki klatki piersiowej Škoda Fabia – lokalizacja i budowa SRS