Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Zmierz oporność między pierścieniami, powinno być kilka omów.
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
Mierzone bezpośrednio na pierścieniach, czy poprzez szczotki? W tym jest ok. 8 om. na pierścieniach. Nie wiem czy tyle powinno być, czy jest skrót? Jest może jakaś możliwość sprawdzenia tego?
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
Czyli rozumiem, że wystarczy "obserwować" napięcie akumulatora, czasem ładowania zupełnie się nie przejmując? Jeżeli posiadamy prostownik z ograniczeniem napięcia to czasem ładowania możemy się nie przejmować. Ze względu jednak na fakt, że akumulator posiada oporność wewnętrzną, która wymusza pewien spadek napięcia podczas przepływu przez niego prądu...
Witam Szanownych Państwa, Traktor T-25A Władymirec, rok prod. 1982. Alternator 9-diodowy typu I36.3701 z wbudowanym regulatorem typu Ja112B. Znikło ładowanie. Kontrolka ładowania w momencie włączania masy mignie na chwilę i nie świeci. Słychać przy tym pracę przekaźnika RB-1. Na zacisku +B alternatora woltomierz pokazuje napięcie akumulatorów ok. 12.3V...
miedź Φ 0,6 mm - zatem przy 5A/mm2 obciążalność jest 1,4A. bez obciążenia - ponad 300 V, po obciążenu żarówką 200 W - ponad 250 V z tego można wyliczyć oporność wewnętrzną źródła: żarówka 200W przy 250V pobiera prąd 0,8A, napięcie "siadło" o 50V, czyli oporność jest 50V/0,8A=62,5Ω. Z proporcji opornosci wewnetrznej i oporności obciążenia...
Cześć! Postanowiłem zregenerować alternator od Golfa IV (brak ładowania, altek Bosch 0124325003), pierścienie ślizgowe z koleinami jak na krajówkach. Poradziłem sobie z wymianą łożysk itp., założyłem nowe pierścienie ślizgowe (na które wszyscy mówią komutator), dolutowałem je do wirnika i właśnie to dolutowanie zaczęło mnie psychicznie męczyć. Zrobiłem...
(at)ElektrodaBot . Poproszę cię o pomoc Agregat chłodniczy Relec Froid TR22 nie mogę znależć schematu instalacji elektrycznej lub dokumentacji serwisowej . Po prostu nie dostępna , dasz radę ? . Bezpośrednia odpowiedź 1. Relec-Froid nigdy nie publikował kompletnych schematów TR-22 w otwartych źródłach; dokumentacja krąży wyłącznie w serwisach partnerskich...
Alternator nie wygasza lampki ładowania Jaka jest oporność uzwojenia wzbudzenia i jaki pobiera prąd
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Sprawdź oporność między pierścieniami a masą, ma być w megaomach.
Weź jeszcze jeden test co do aku odłącz swój i na kablach bez swojego aku spróbuj a masz tam włącznik uderzeniowy? Nie zaszkodzi spróbować z drugim autem ale podejrzewam, że to jednak nie aku a te zapisane błędy powodują to, że zatrzymuje proces odpalania auta.. niestety nie wiem czy mam taki włącznik auto z 2014 także pewnie ma Objaw jakby zgubił...
W tym roczniku jest zewnętrzny czujnik temperatury akumulatora , ale żeby spojrzeć na sygnał z niego , potrzebny będzie sprzęt jak pisałem . Sygnał z takiego czujnika może zaniżać ładowanie - gdyby odczyt temperatury baterii wskazywał na zbyt wysoką wartość . Więc dobrze byłoby kogoś poszukać . Sterowanie alternatorem odbywa się po przewodzie - w kolorze...
Witam. Idzie zima i zabieram się do montażu podgrzewacza płynu chłodzącego w oplu astra II 1.8 16V z LPG. Zestaw mam już prawie skompletowany: -Podgrzewacz z allegro na 3 świece (zmierzyłem oporność 0,6ohm co daje 14V/0,6ohm=23,33A w sumie 23,33Ax3=70A,ale z tego co czytałem wartość ta w miarę nagrzewania spadnie, podejrzewam, że do ok 60-65A,alternator...
06061947 nie bierz mnie pod włos dobrze wiesz jakie są prawa fizyki , już nie jeden alternator przerobiłeś . Ale mimo wszystko odpowiem bo pytanie dotyczy konkretnego zagadnienia " Czyli wychodzi, że moc wzbudzenia jest poniżej 1Wata, czy dobrze zrozumiałem ???? " . Tak moc wzbudzania jest poniżej 1W . Tylko co przez to rozumiemy : uzyskanie napięcia...
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
A gdyby tak ustalić, jak zależy napięcie (SEM) alternatora od obrotów (powinna być zależność proporcjonalna, zakładając że wyeliminujemy spadek napięcia na diodach prostowniczych, jeśli jakieś są) i mierzyć prąd? Moc pobierana przez alternator = SEM * prąd (z dokładnością do strat na tarcie). Ale będzie problem z fazą - przesunięcie fazy prądu i napięcia...
Witam posiadam golf 4 1,9TDI 110KM kod silnika ASV co jakiś czas jak szybko chce przyspieszyć auto wchodzi w tryb awaryjny typowy notlauf najwięcej najczęściej jak silnik jest zimny nierozgrzany! kod błędu to 17965 ,musze wtedy silnik wyłączyć i ponownie uruchomić i wtedy wszystko jest poprawnie .napisze co zostało sprawdzone czyli;zostało sprawdzone...
Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka ładowania ? Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie...
Urwana szczotka mogła spowodować zwarcie pomiędzy pierścieniami ślizgowymi, co w konsekwencji mogło doprowadzić do uszkodzenia regulatora elektronicznego. Pozostałe elementy alternatora możesz sprawdzić w łatwy sposób, aby je wykluczyć. Sprawdź również stan samych pierścieni wirnika, oraz oporność uzwojenia wzbudzenia.
Trochę bez sensu ta moja dyskusja ale jeszcze raz odezwę się. Kolego forestx. Jeśli mamy różnicę potencjałów (napięć) między źródłami to musi nastąpić wyrównanie ich po połączeniu. A jeśli przepływ to prąd (natężenie). Z definicji najprostszej U * I = P. Ponieważ jak sam napisałeś różnica będzie występowała ciągle dzięki działaniu regulatorów to P nie...
jaszczur1111 napisał: Tak się składa że regulator napięcia zwiększa napięcie ładowania stosownie do spadku temperatury, i odwrotnie zmniejsza je wraz ze wzrostem. Bynajmniej nie w celu ochrony alternatora lecz akumulatora. Kolejne półprawdy. Dowiedz się co nie co o wpływie temperatury elektrolitu i płyt na oporność wewnętrzną akumulatora. Pozwolę sobie...
Witam ponownie. Alternator nadal wyje podczas ładowania. Alternator motorcraft 110A. Nie jest sterowany z komputera. Do regulatora (f602 lub f603) dochodzą tylko dwa kabelki - jeden od lampki kontrolnej (diody) - "I", drugi od plusa ze skrzynki bezpieczników - "A". Nie ma diod wzbudzenia. Kiedy wyjmę bezpiecznik tego przewodu alternator przestaje hałasować,...
Przecież alternator nie ma żadnej regulacji prądu ładowania. Akumulatory ołowiowe mają tę cechę że jeśli je podłączyć do instalacji samochodowej 14.5V to same sobie ustalą bezpieczny prąd ładowania. Lifepo to inna bajka. Jak one to robią? Bo nie słyszałem jeszcze o samoregulacji ołowiowych. A widziałem wysadzone żelowe. To też ołowiowe, chociaż trochę...
Witam. Korzystając z pomocy forumowicza "nikusert" postanowiłem sprawdzić stojan. Odłączyłem mostki, pomierzyłem wszystkie 9 diod (niestety miernikiem tylko), były ok - znaczy nieprzebite. Mierzyłem następnie oporność każdej fazy... miernikiem było ok, na każdej fazie w miarę równo kilka Ohmów. Jednak po pomiarze żarówką (21W... trochę za duża) oporności...
Też podejrzewałem masę , ale między akumulatorem a blokiem silnika jest oporność poniżej 1ohma . Alternator jest mocowany do łapy wychodzącej z silnika , więc to powinno być to samo . Ten alternator nie miał jakiegoś specjalnego połączenia do masy , tylko taką złączke na 4 piny , kondensator no i (+). Czy nie są dzisz , że te 15,3V na wyjściu z alternatora...
Wg schematu powinna mieć tam masę, pytanie czy gaśnie przy pracy silnika. Jeśli przewody dadzą się odpiąć to trzeba zmierzyć oporność między wszystkimi końcówkami uzwojenia, czyli jedna końcówka miernika do jednego konektora i mierzymy oporność dwu pozostałych, potem tak samo dla następnych - wyniki należy zanotować. Oporność powinna być mniej więcej...
sprawa jest prosta jak budowa gwoździa.L to lampka,F to sygnał o obciążeniu do kompa.P to sygnał fazy(jak sprawdzisz omomierzem ten styk i blaszkę fazy(na zdjęciu pierwsza od lewej)to stwierdzisz,że są połączone.nie podłączysz dobrze,żadnego jezpola,bo...po pierwsze ten alternator nie ma diód wzbudzenia,po drugie musiał bys przerobic szczotkotrzymacz,bo...
Ktoś wcześniej jeszcze pisał o zastosowaniu stojana z alternatora Bisa do "zwykłego" malucha aby zwiększyć jego moc, to oczywiście nic nie da bo są to identyczne stojany, a większy wydatek prądowy w Bisie podyktowany jest większym prądem wzbudzenia wirnika (proszę sobie zmierzyć oporność uzwojenia wirnika w maluchu i w Bisie). A o jakiś różnicach w...
Witam. Niewiem czy dobry dział bo nie znalazłem nic ogólnie o motoryzacji. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić w mz alternator (wyjęty)? Bo mam problem z ładowaniem tzn pali ciągle regulator (instalacja elektryczna nowa oprócz prostownika i alternatora) i już niewiem co robić 😞 Napiszcie co mam sprawdzić (i jak.. Oporność itp). Jeden kabel od wirnika...
Sprawdź czy uzwojenie nie ma przejścia do masy, co do oporności uzwojenia to musisz znać oporność sprawnego wirnika i wtedy można będzie porównać.
Witam posiadam Toyote z 87r diesel wymieniłem ostatnio szczotki i przewody masowe , w trakcie zimy zauważyłem że światła pulsują i napięcie na aku wynosi 12,4-12,9V po włączeniu świateł napięcie wynosi 11,98V , przy maksymalnych obrotach silnika. Podejrzewam że stojan padł . Czy ktoś z was pamięta jak oporność powinna być stojana
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem...
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
Kolego chcąc mierzyć pobór prądu w aucie wystarcza jeden ale nie wiadomo ile dostaje akumulator i czy mu coś zostaje czy instalacja jeszcze chwilami nie podbiera mu prądu bo alternator nie wyrabia . Przy dwóch jeden alternator-akumulator drugi akumulator-instalacja różnica miedzy nimi to prąd dla akumulatora. Dokładność fajnie jak by uzyskać 0.01A bo...
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu szczątkowego i tylko odpowiedni regulator...
Nigdy w życiu nie miałem w ręku żadnego licznika, zegarów od jakiego kolwiek passata więc nie mam pojęcia czy siedzi tam dioda led + rezystor czy po prostu żaróweczka o mocy 4W. Tak jak pisałem w którymś poście wyżej to chwilowo pod wzbudzanie podłączyłem żaróweczkę 4W wymontowaną z licznika od żuka lecz efekt był taki, że świeciła w pełnym zakresie...
11,5V widziałem , a mechanik powiedział,że prąd 150A - poleciał dymek z tych oporników / nie wiem jaką one mają oporność /. Nie cały rok temu miałem wymieniany alternator bo pękła obudowa.
nie regulator..tylko mostki...na oporność diód nie sprawdzisz...zapomnij.
Witam. Jeśli chodzi o połączenia to sprawa wygląda następująco: -zacisk 67 na alternatorze podłącz do zacisku 67 na regulatorze napięcia. -zacisk śrubowy 30 podłącz do plusa na stałe (tak jak masz do rozrusznika. Zakładam, że masz zamienione klemy na kablach i dochodzi tam PLUS :D ). -trzeci zacisk ten w plastikowej oprawce (splot uzwojeń alternatora)...
jak masz miernik to napięcie ładowania możesz też zmierzyć, szybciej to zrobisz niż pytań się na forum, czy to może być alternator. Jak napięcie nie będzie skakało, to znaczy że alternator OK. Warto sprawdzić napięcie na alternatorze i na akumulatorze i pomierzyć spadki napięcia na masach. A z tym zwarciem to ja nadal uważam, że mierzysz oporność na...
No, to jesteśmy w domu. Prawie... Bo dziwaczny ten regulator. Jasne jest zasilanie regulatora po stacyjce, wyjście na kontrolkę ładowania, wyjście prądowe alternatora, ale te trzy przewody idące do alternatora z regulator... Rozumiem szczotki izolowane lub uzwojenie magnetowodu. Ale ten trzeci? Środek gwiazdy? Dodatkowa masa? Niestety, z tym alternatorem...
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Wirnik - sprawny. Po przylutowaniu przewodów, oporność między połówkami pierścienia jest bliska zera. Bliska zera tzn ile omów? Powinno być coś między 3 a 4,5 jeśli dobrze pamiętam, a jeśli masz naprawdę blisko zero to zrobiłeś zwarcie przy wymianie pierścieni.
Sprawdzałeś na zakresie diody więc miałeś sygnał zwarcia ponieważ oporność była zmniejszona ale nie zwarta dlatego z tego co piszesz jest to alternator boscha siatkowy a jego słabą stroną są diody więc myślę że po wymianie stojana raczej nie uzyskasz zadowalającej poprawy, a właściwie to już się go nie opłaca naprawiać.P
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
Akumulator jest nowy - raczej go wykluczam z tej układanki. Czy jest jakaś metoda, by to sprawdzić w obiektywny sposób (typu: oporność na kablach do masy powinna być max ...)?
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
2.9 ohm to oporność uzwojenia wzbudzenia jest ok,
Noooo, nie całkiem! Prądnica "daje" 500W przy określonych obrotach i określonym obciążeniu, a nie "zawsze". Jeśli prądnica samowzbudna bez regulacji ma moc nominalną 500W przy 3000 obr/min, to napędzając ją niższymi obrotami uzyskasz niższą moc. O ile niższą? To znów zależy od obciążenia! Jeśli obroty będą 2000/min zamiast 3000/min, to napięcie produkowane...
[quote="corporation"]Panowie mnóstwo osób ma ten problem. U mnie też TPS zdaje się być dobry gdy mierzę oporność na wyłączonym lub napięcie na przekręconej stacyjce. Gdy odpalę auto i mierzę napięcie, miernik podaje całkowicie niezgodne wartości, sprawdźcie jak jest u was. Problem z różnicą napięć polega na tym że przy nie pracującym silniku prąd płynie...
Mam wrażenie, iż nikt nie posiada wystarczającej ilości informacji aby ocenić zagadnienie. Jak dla mnie sporo za mało w opisie. Trochę dziwi chęć wykorzystania urządzenia za 108 USD do zabawy podczas gdy można inaczej. Ponadto jest to silnik z przekładnią co nie ułatwia stosowania. Według opisu na jeden Volt przypada coś ok 4200 obr/min, Czyli dla 15...
Witam ! Porady Kolegów są słuszne , ale sądzę , że trzeba będzie wyjąć alternator . Rozebrać go , wyczyśćić wewn. z brudu , oraz spraw. diody [ na przebicie , oporność w kierun. zaporowym itd. ] Sprawdzić też połączenia mocowania diod . Pozdr.
Rozebrałem, mam osobno wirnik i teraz co to znaczy sprawdzić przejście na wirniku? Przepraszam za swoją ciemnotę, ale niestety osoba z moją wiedzą w tej dziedzinie wymaga łopatologicznych objaśnień. Jednakże intuicja podpowiedziała mi że: przejście na wirniku to będzie między tymi dwoma pierścieniami. Nie rozumiem dlaczego miałem to sprawdzić prostownikiem,...
Alternator Bosch 0120469656 Po wymianie łożysk . Ponownie wyciągnąłem go , podłączyłem żaróweczkę 10W do B+ i D+ , zakręciłem wiertarką i się wzbudza . A poprzez kontrolkę w samochodzie dalej nie . Co padło ? Na innym 3 alternatorze podłączonym do instalacji i kręcony wiertarką kontrolka w sam. gaśnie i wzbudza się . Mam 2 alternatory ( jeden nie mogę...
Witam. Mam problemik ze starym Bosch'em. Na wyjściu alternatora 13,2 V, na wejściu wzbudzenia około 15 V, żaróweczka żarzy. Po załączeniu kolejnych odbiorników napięcie na akumulatorze spada Po zwarciu wzbudzenia i wyjścia wszystko OK (napięcie na akumulatorze ponad 14 v). Wszystkie diody sprawdzone (miernikiem i żarówką) i są OK. Wirnik ma oporność...
Czy możesz dać jakieś foto od strony mostka? Załączam zdjęcia: http://obrazki.elektroda.net/10_12625232... http://obrazki.elektroda.net/40_12625232... http://obrazki.elektroda.net/67_12625232... Oporność wirnika: 8,2 Ohma
Witam. Temat dotyczy maszyny budowlanej. Instalacja 12V Zamontowany nowy alternator 65A Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu. W obwodzie są dwie cewki 1 do przodu druga do tyłu. Problem wyglada nastepujaco. Na starym...
zmierz oporność wirnika jesli ok. to uruchom maszynę ipróbuj go wzbudzić +24V oczywiscie ostrożnie, obciąż go jesli ruszy to ok. jeżeli nie to czeka Cię czarna robota. z opisu wynika że to 9d ale jak wiesz możliwe jest wszystko pozd.
Podsumowując wszystkie wypowiedzi autora tematu. Muzyka, to nie sam sygnał sinus. Są momenty kiedy np, uderzenie basu spowoduje nagły przyrost mocy pobieranej przez wzmacniacz. Oporność przewodów zasilających, akumulatora, i indukcyjność przewodów, powoduje to że "napięcie w tych właśnie momentach, może mocno przysiąść. Dlatego jak najbliżej wzmacniacza...
Dziękuję za rady. Jak na razie jestem w takiej sytuacji. Rozebrałem Dokładnie cały alternator i jeszcze raz pomierzyłem diody tym razem jednak nie na teście diód ale na oporność. I wychodzi że dwie diody różnią we wskazaniach kierunku przewodzenia od innych. Czyli można się spodziewać że są nie do końca dobre. Ale odkryłem jeszcze jedną ciekawą sprawę....
Wyjąłem alternator, nie widać gołym okiem pęknięć czy uszkodzeń. Zrobiłem próbę regulatora napięcia, na wyjście ze szczotek podpiąłem żarówkę 21W i świeciła ona ciągle aż do podładowania prostownikiem akumulatora do 14,6V. Mostek prostowniczy z grubsza sprawdziłem, przepływ tylko w jednym kierunku na diodach, oporność ok 500 omów, sprawdziłem go miernikiem....
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody mieć przejście około 565, a w drugą strone nie powinny...
rafbid napisał: tomus2k napisał: 1. rozładujemy go głęboko , kręcąc długo rozrusznikiem lub pozostawimy sam. na światłach na noc i nie możemy już uruchomić pojazdu. Jak ktoś spieszy do pracy to ładuje 10-20min aby tylko uruchomić pojazd dalsze ładowanie alternatorem też jest nie zdrowe sytuacja nagli Poczytaj sobie o ładowaniu stało prądowym i stało...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
A teraz czytam że akumulator pobiera sam tyle prądu ile mu potrzeba. w samochodzie alternator może dać nawet kilkadziesiąt Amper, a akumulator "łyknie" tylko kilka Akumulator nie łyknie tyle ile mu potrzeba tylko tyle ile wynika z prawa Ohma. Prąd z jednej strony ogranicza napięcie ładowania z z drugiej oporność wewnętrzna akumulatora. Prąd ładowania...
Można zmierzyć oporności obu uzwojeń i ich indukcyjności (jak masz czym). Nasycenie też powinno dać się zmierzyć "domowym sposobem" - o ile jest na to ochota. ;) Najprostszy układ w samochodzie był taki, że cewkę się podłączało do zasilania, a potem odłączało - i przy odłączeniu na cewce wtórnej pojawiało się wysokie napięcie, dające iskrę na świecy....
Podczas jazdy owe 8V może powstać jedynie na skutek zwarcia instalacji, ale wtedy to....DYM! Aby napięcie spadło do takiego poziomu to musisz zrobić bez ładowania kilkadziesiąt kilometrów na włączonych światłach. Może 100. Więc: Regulator + szczotki Padający akumulator + szczotki A za 350 PLN to rzeczywiście mogą Tobie naprawić alternator he he ......wymienić...
Niestety wiele osób nieuważnie czyta noty katalogowe i odczytują nie to, co trzeba. Napięcie progowe to takie, przy którym tranzystor zaczyna przewodzić - podaje się je dla prądu 0.25mA - chyba nie chcesz takim prądem zasilać układu? To napięcie jest istotne dla wyłączania tranzystora - nie należy pozwolić, żeby napięcie bramki przekraczało około 2V...
Kolega chyba chce nam poprawić humor? Otóż chcemy, czy też nie to cały czas funkcjonuje taki regulator jak prawo Ohma. Każdy akumulator ma taką właściwość jak oporność wewnętrzna a do tego jeszcze elementy instalacji. Czyli, że nie istnieje możliwość ładowania akumulatora prądem 90 A natomiast jest możliwe obciążenie alternatora do tego poziomu. Inaczej...
Witam ponownie :) Myśle że zostanę przy mocy z radia samochodowego bo po zmianie głośników na nowe peiying trójdrożne jest całkiem całkiem ale pytanie skoro w schemacie układu audio mam że od radia idzie równolegle sygnał do tweetera w podszybiu i do głośnika w drzwiach to gdy wsadzę w drzwi głośnik peiying 120W 4ohm i tweeter w podszybie 100W 4ohm...
Usiłuję wyciągnąć jakieś wnioski z dyskusji i bez efektów. Właściwie nie mogę znaleźć stałego zaczepienia. Ale rozwiązywanie problemu zacząłbym od wirnika. Czytam mało wyjaśniające informacje o przerabianiu i nie wiadomo z jakim efektem (wymiary, parametry). Nie podoba mi się oporność wirnika. Tutaj jest ograniczenie strumienia magnetycznego i rozwijanie...
Załączam dla Kolegów - pomiarowców Dlatego wcześniej napisałem, że możemy sobie odpuścić zastanawiania się jaką wartość fizyczną ma bocznik. Tak naprawdę to nas interesuje pomiar spadku napięcia na boczniku i sam prąd, oporność bocznika to wartość stała. Z tych pomiarów możemy ustalić stałą bocznika A/mV. I ty wyszła dodatkowa sprawa jeśli chodzi o...
Do momentu osiągnięcia spadku do 12,7V akumulator nie oddaje prądu, natomiast kondensator oddaje bo ładuje się do napięcia 14,4V Kolega upraszcza sprawę, naładowany akumulator ma 2,2V na celę czyli 13,2V moment w którym zaczyna oddawać prąd zależy od stanu jego naładowania, może to być zarówno powyżej jak i poniżej 13V. Kondensator oddaje prąd przy...
Problem polega na tym że podczas dłuższego słuchania głośno muzy akumulator się rozładowywuje Nie "się rozładowuje" tylko rozładowuje go wzmacniacz, który trochę prądu żre. A czteroletni akumulator nie ma już tej samej pojemności co nówka. Jeżeli masz słaby alternator to nie nadąża z uzuełnianiem prądu pobieranego przez wzmacniacz. Czy zainstalowanie...
multihunter napisał: Nie wiem czy odróżniasz OTP od pamięci podręcznej Pewnie, że nie odróżniam i wcale się z tym nie kryję. AVR-y czy nawet w praktyce nieśmiertelne epromy z okienkiem skasowane doszczętnie rozładowanym akumulatorem. Wszystko ma swoją przyczynę i dzieje się samo z siebie Jeśli mówisz, że EPROMy można skasować całkowicie rozładowanym...
Oporność nie ma większego znaczenia ważny jest prąd pobierany przez wirnik w tym przypadku nie może przekroczyć 3 ampery.P
Virago VX535 z 1996 roku, chyba poniemieckie. Daję stacyjkę na ON, silnika jeszcze nie dopalam - wszystko powyłączane, świeci się tylko kontrolka NEUTRAL bo jest na luzie i... mam prawie 4 ampery poboru prądu. Pobór ginie po wyjęciu bezpiecznika SIGNAL. Co może tyle pobierać? Nie wiem czy mam właściwe schematy, ale wychodzi na to, że z tego bezpiecznika...
Daj plusa po stacyjce ale przez żarówkę 5W. Jeżeli to zadziała to problem w liczniku. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność Tam jest tylko jedne rezystor od tego i ma mieć on odpowiednią oporność a nie jakąś tam. Przerwa w obwodzie to też jakaś tam oporność.
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Nie robiłem takiego, ale jeżeli jest zwarcie wewnętrzne puszczam na probierni, pozwalam lekko zagrzać, szybko rozbieram i po temperaturze odszukuję zwarcie. A może masz mocno rozładowany akumulator i też będzie hamował. Jak sprawdzasz. Zwartego jednego zwoju nie sprawdzisz pomiarem oporności.
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
Witam Ja z alernatorem poradziłęm sobie w ten sposób że dałem kondensator i po sprawie, Taki kondensator ze sklepu motoryzacyjnego. Dodatkowo w Audi miałem stare kable WN JAnmor, to dałem oryginalne BERU, takie co przychodzą fabrycznie, mają ekranowane fajki i dodatkową oporność w nich. Przewody wymieniłem bo musiałem, ale sam kondensator w alternatorze...
W przypadku uszkodzenia diody nie osiągałby 14.4V i to przez długi czas Komutator nie ma zbyt dużych rowków ,także szczotki raczej wykluczam Dodam że regulatory (stary oraz nowy) różnią się opornością
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. To raczej wielkie kwoty w złotych dołożyłeś. Jeżeli brać pod uwagę objętość postu, to można tak powiedzieć, ale jeszcze dołożę. Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry? Nie wiem co Kolega rozumie pod pojęciem napięcie spoczynkowe....
Tam jest oryginalnie amperomierz. Co z opornością wirnika? ten alternator tak ma 17 ohm? a120e
Uszkodzona dioda wzbudzenia- rośnie jej oporność.P
Oporność na łączeniach kabla - przy alternatorze i akumulatorze.
Zmierz oporność uzwojenia wzbudzenia alternatora. Sprawdź poprawność podłączenia szczotek. Podaj przez żarówkę 5W zasilanie bezpośrednio na szczotki. Czy regulatory mają masę podłączoną?
oporność wirnik alternator oporność sprężarki oporność termistora
wentylator chłodnica aster słychać dźwięk mikrofon bufor audio
Wymiana rolki podawania papieru w Epson L365 Schemat instalacji elektrycznej Renault Mascott 2.8 2000