To nie takie proste. Przy pracy równoległej źródeł prądu mają znaczenie nie tylko napięcia tych źródeł, ale również ich oporności wewnętrzne.
Urwana szczotka mogła spowodować zwarcie pomiędzy pierścieniami ślizgowymi, co w konsekwencji mogło doprowadzić do uszkodzenia regulatora elektronicznego. Pozostałe elementy alternatora możesz sprawdzić w łatwy sposób, aby je wykluczyć. Sprawdź również stan samych pierścieni wirnika, oraz oporność uzwojenia wzbudzenia.
Pomiar indukcyjności moim zdaniem lepiej pasuje do cewek zasilających CDI oraz cewek WN. W zasadzie żadne serwisówki nie podają indukcyjności uzwojeń, a ograniczają się jedynie do pomiaru oporności.
W przypadku uszkodzenia diody nie osiągałby 14.4V i to przez długi czas Komutator nie ma zbyt dużych rowków ,także szczotki raczej wykluczam Dodam że regulatory (stary oraz nowy) różnią się opornością
Tam jest oryginalnie amperomierz. Co z opornością wirnika? ten alternator tak ma 17 ohm? a120e
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
Polo 9N3, 1,2 benzyna, silnik BBM, 60 KM, 2008r. Wtyk do alternatora ( nie prądowy), ma dwa przewody niebieski ( 180 kΩ względem masy) oraz czerwony ( +∞ względem masy). Zapewne niebieski jest od lapmpki ( wzbudzenie), natomiast nie wiem od czego jest ten drugi, jeśli dobrze doczytałem w necie to sterujący w ECU ale nie wiem :( . Ma nieskończoną...
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
Witajcie od razu na wstępie powiem że nie jestem elektronikiem choć miałem do czynienia 3 lata w szkole. Ale to lat temu 17. Wiec proszę o wyrozumiałość. Chce zbudować stół do badania alternatorów. Mechanike ogarnę bez problemów elektryke też bym ogarnął tylko chce żeby sterowanie było płynne i tu zaczynają się schody. Pomyślałem żeby zbudować to na...
Nie robiłem takiego, ale jeżeli jest zwarcie wewnętrzne puszczam na probierni, pozwalam lekko zagrzać, szybko rozbieram i po temperaturze odszukuję zwarcie. A może masz mocno rozładowany akumulator i też będzie hamował. Jak sprawdzasz. Zwartego jednego zwoju nie sprawdzisz pomiarem oporności.
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
Moc cewki przekaźnika to ok. 2W, mógłby robić problemy z uwagi na za dużą oporność. Kolega Kkknc podał 120Ω, mnie wydaje się ciut za duża to oporność. Odpowiada ok. 1,2W. A dlaczego nie dać dodatkowej żaróweczki 12V/4W, w oprawce, podłączonej równolegle a schowanej gdzieś pod deską rozdzielczą? Bez kłopotu, pewnie i tanio.
Witam wszystkich.Pozwole sobie odświeżyć troche temat.Mam ten sam problem z alternatorem visteon,ładowanie na wyższych obrotach jest 14.4Vna wolnych 12.2V przy normalnym obciążeniu. Napięcia na wtyczce trzypinowej biały pin32 0.39v ,brązowy pin72 10.2v.Wszystkie masy, przejścia ,konektory ,kable itp.(różnica napięć nie wieksza niż 0.1V,oporność niewiększa...
Witam. Temat dotyczy maszyny budowlanej. Instalacja 12V Zamontowany nowy alternator 65A Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu. W obwodzie są dwie cewki 1 do przodu druga do tyłu. Problem wyglada nastepujaco. Na starym...
Witam. Niewiem czy dobry dział bo nie znalazłem nic ogólnie o motoryzacji. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić w mz alternator (wyjęty)? Bo mam problem z ładowaniem tzn pali ciągle regulator (instalacja elektryczna nowa oprócz prostownika i alternatora) i już niewiem co robić 😞 Napiszcie co mam sprawdzić (i jak.. Oporność itp). Jeden kabel od wirnika...
Zawsze na alternatorze +B musi być 12V. pamiętaj, że alternator bez alumulatora nie pracuje. Do uzwojenia wirnika podłączony jest regulator napięcia. Może być wbudowany do środka alternatora. Ale uwaga Obciażenie ( żaróweczka) musi być dostosowane do typu regulatora napięcia. W pewnych przypadkach ( alternatory w chłodniach samochodowych) nie stosowano...
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali ci tranzystor kluczujący w regulatorze. I wtedy alternator...
Naprawiłem styki, oczyściłem podkładki i wejścia na piny w elektronice regulatora. Do pana _Oprysk Stonki_ - sprawdzałem na sucho prosto Miernik + wskazał 14,50 oporność od szczotki do niebieskiego kabelka a druga 6,50 od szczotki do obudowy regulator,ale to za pewnie niczego nie dowiodło nie miałem czasu i zamontowałem części. * Po zamontowaniu i odpaleniu...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
...areometr... Czy regulator napięcia jest elektromechaniczny? Jeśli tak to raczej jego słychać w radiu (iskrzące styki). Jeśli elektroniczny to wskazywałoby na zwiększoną oporność przewodów, styków. Przy takim wieku auta to nawet końcówki zaciskane na przewodach mogą mieć osłabiony kontakt. Choć z drugiej strony jeśli podajesz napięcie mierzone bezpośrednio...
Ten brązowy przewód (zaznaczony na rys.) ma być "przerywany" poprzez stacyjkę. Jest nim podawane napięcie na "regler" do wzbudzenia alternatora. Gdyby tak było połączone, to kontrolka powinna świecić się po wył. stacyjki. Pobór prądu 680 mA, to bardzo dużo, ale nie piszesz, czy mierzysz po wył. stacyjce (kluczyka). Jeżeli podejrzewasz alternator, to...
Ja w tej sytuacji sprawdziłbym połączenia masowe: alternator-silnik, silnik-karoseria, karoseria-akumulator (-) oraz alternator(+)-akumulator(+). Podejrzewam, że nie będzie większych zastrzeżeń odnośnie ich oporności. Nie wiem jak to wygląda w tej Astrze. W kilku współczesnych samochodach, w których to z ciekawości sprawdzałem mając podobny problem,...
Jest to rezystor większej mocy Ale jaka jest jego oporność i czy zmienia się ze zmianą jego temperatury, ale to po tym spostrzeżeniu Przełożyłem ze starego ale jakiejś zmiany w działaniu nie ma, może tyle że zaraz po starcie chwilę dłużej trzyma większą moc ten alternator. nie ma to chyba żadnego znaczenia. Jedno wyprowadzenie mam podłączone i jest...
Mam pytanie a zarazem prośbe. Czy ktoś mógłby mi napisać jak bada się oporność i ciągłość uzwojenia stojana i wirnika alternatora. Chodzi o dowolny typ alternatora. Proszę o pomoc. Za pomoc z góry dziękuje. Z Poważaniem Daniel
W zasadzie już pisałem na ten temat w twoją stronę. A więc nie ma dwóch identycznych alternatorów (a raczej jest to mało prawdopodobne). A chodzi o ich napięcie wyjściowe i charakterystykę obciążeniową. Skutkiem tego wystąpi w układzie tzw moc krążąca, która może przyjąć spore wartości. Ale może też być nieznaczna. Rozwiązaniem są przewody połączeniowe...
Witam. Korzystając z pomocy forumowicza "nikusert" postanowiłem sprawdzić stojan. Odłączyłem mostki, pomierzyłem wszystkie 9 diod (niestety miernikiem tylko), były ok - znaczy nieprzebite. Mierzyłem następnie oporność każdej fazy... miernikiem było ok, na każdej fazie w miarę równo kilka Ohmów. Jednak po pomiarze żarówką (21W... trochę za duża) oporności...
Wg schematu powinna mieć tam masę, pytanie czy gaśnie przy pracy silnika. Jeśli przewody dadzą się odpiąć to trzeba zmierzyć oporność między wszystkimi końcówkami uzwojenia, czyli jedna końcówka miernika do jednego konektora i mierzymy oporność dwu pozostałych, potem tak samo dla następnych - wyniki należy zanotować. Oporność powinna być mniej więcej...
brak energii spowodowany jest przez jej nadmierny jej pobór - proponuję zmierzyć prąd od plusa akumulatora do klemy plusowej (tę kleme zdjac :P) za pomocą szeregowo połączonego amperomierza podczas gdy silnik nie chodzi i wszystkie odbiorniki są wyłączone :sm16: . w tej konfiguracji prąd ma być b. mały tzn. mniejszy od 1 mA lub żaden (ideał). można...
Witam. Cóż to za głupoty wypisujesz?!?!?! Po raz pierwszy spotykam się z hasłem, że wymiana diod na mocniejsze powoduje spadek obciążenia. (?!?!?!) W jakiej szkole takich bzdur uczą? A może opuszczałeś jakieś lekcje? Im Meritum: Diody trzeba zmienić (na większe) i uzwojenie stojana ( na grubsze) Wirnik wystarczy, różnice oporności wirnika są zbliżone...
zmierz oporność wirnika jesli ok. to uruchom maszynę ipróbuj go wzbudzić +24V oczywiscie ostrożnie, obciąż go jesli ruszy to ok. jeżeli nie to czeka Cię czarna robota. z opisu wynika że to 9d ale jak wiesz możliwe jest wszystko pozd.
Też myśle czy w końcu nie kupię jakiegoś starego altka od FSO, bo , chociaż mniejszej mocy, wydaje się jest sensowniejszy gabarytowo - na pewno mniejszy i prawdopodobnie lżejszy (moje valeo waży prawie 6kg i ma doś ostro wyrobione pierścienie, nie wiem czy dam radę przetoczyć). Jakoś nie bardzo mogę wyliczyć moc tego urządzonka. Z obrotami jest łatwiej,...
Witam. Mam problemik ze starym Bosch'em. Na wyjściu alternatora 13,2 V, na wejściu wzbudzenia około 15 V, żaróweczka żarzy. Po załączeniu kolejnych odbiorników napięcie na akumulatorze spada Po zwarciu wzbudzenia i wyjścia wszystko OK (napięcie na akumulatorze ponad 14 v). Wszystkie diody sprawdzone (miernikiem i żarówką) i są OK. Wirnik ma oporność...
Sprawdź czy uzwojenie nie ma przejścia do masy, co do oporności uzwojenia to musisz znać oporność sprawnego wirnika i wtedy można będzie porównać.
No pomierzyłem dzisiaj napięcia na alternatorze i wygląda to tak: Silnik chodzi bez obciążenia napięcia na alternatorze 14,4 na akumulatorze 14,2 włączone światła, ogrzewanie szyby, nawiew halogeny na alternatorze 14,2 a na akumulatorze 13,55 a jak dołożę do tego jeszcze klimę to na alternatorze 13,85 a na akumulatorze 12,85. No i wychodzi , że jest...
Usiłuję wyciągnąć jakieś wnioski z dyskusji i bez efektów. Właściwie nie mogę znaleźć stałego zaczepienia. Ale rozwiązywanie problemu zacząłbym od wirnika. Czytam mało wyjaśniające informacje o przerabianiu i nie wiadomo z jakim efektem (wymiary, parametry). Nie podoba mi się oporność wirnika. Tutaj jest ograniczenie strumienia magnetycznego i rozwijanie...
... Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie ma przebicia, wirnik oporność i przebicie. Czyli reasumując...
Byłem i zobaczyłem. U mnie każde uzwojenie wyprowadzone jest do osobnej kostki łączeniowej. Wyprowadzenia uzwojenia roboczego ma kolor czerwony, a jego oporność to ok. 12 ohmów, oznaczeń literowych nie ma. Z kostki łączeniowej poprzez bezpiecznik podłaczone jest do gniazda wtykowego 230V. Uzwojenie pomocnicze ma kolor niebieski, a oporność ma ok. 4...
Witam. Jeśli chodzi o połączenia to sprawa wygląda następująco: -zacisk 67 na alternatorze podłącz do zacisku 67 na regulatorze napięcia. -zacisk śrubowy 30 podłącz do plusa na stałe (tak jak masz do rozrusznika. Zakładam, że masz zamienione klemy na kablach i dochodzi tam PLUS :D ). -trzeci zacisk ten w plastikowej oprawce (splot uzwojeń alternatora)...
Alternator Bosch 0120469656 Po wymianie łożysk . Ponownie wyciągnąłem go , podłączyłem żaróweczkę 10W do B+ i D+ , zakręciłem wiertarką i się wzbudza . A poprzez kontrolkę w samochodzie dalej nie . Co padło ? Na innym 3 alternatorze podłączonym do instalacji i kręcony wiertarką kontrolka w sam. gaśnie i wzbudza się . Mam 2 alternatory ( jeden nie mogę...
Walka z Prawem Ohma zaczyna się od przekonania o możliwości zwycięstwa ambicji nad zdrowym rozsądkiem. Trochę teorii: - kondensator o pojemności 1F oddaje w ciągu 1 sekundy ładunek 1Q (Kulomb, = 1 ampero-sekunda) kosztem spadku napięcia o 1V. Akumulator samochodowy, który oddaje ładunek 60Ah kosztem obniżenia napięcia od 13,5 do 11,5V (o 2 volty) jest...
Nigdy w życiu nie miałem w ręku żadnego licznika, zegarów od jakiego kolwiek passata więc nie mam pojęcia czy siedzi tam dioda led + rezystor czy po prostu żaróweczka o mocy 4W. Tak jak pisałem w którymś poście wyżej to chwilowo pod wzbudzanie podłączyłem żaróweczkę 4W wymontowaną z licznika od żuka lecz efekt był taki, że świeciła w pełnym zakresie...
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
1000 wat to jest moc muzyczna nie znamionowa, 1000 wat to około 83 ampery przy oporności cewki głośnika 8 oma nie wytrzyma 5 minut grania głośnik, nawet ustawienie regulatora głośności na 1\4 to dalej byłby to prąd około 20 amper, dla mnie bzdura te waty jakoby to moc znamionowa była Jaki musiałby być drut na cewce głośnika żeby wytrzymał z zapasem...
Mam w rekach alternator, kupiłem też mostek i tak sprawa wyglada Diody ma pokrywie alternatora kazdy w jedna strone ma 3,29 MOhm w druga O.L Miedzy nogami uzwojenia opór 0,08 Ohm Miedzy obudową a nogami uzwojenia 1,6 MOhm Między akumulatorami 2,19 Ohm Diody na starym mostku maja oporność 2,8 MOhm i 3,11 MOhm w druga strone nie przewodzą . na nowym mostku...
:arrow: WoXnY: w maluszkach montowane były 3 rodzaje alternatorów (zależy od roku produkcji - w tych maluchach elegantach i Maluch to nie wiem): 1. Typ AA108, Nap znamionowe: 14V, Prędkość początkowa ładowania przy 12V (25st. C): 1150 +/- 50obr./min, Prędkość początkowa ładowania przy 13,5V, w stanie nagranym: 1300 +/- 50obr./min., Wydatek prądowy przy...
sprawdz oporność wirnika . nie powinno być mniej niż 3 omy.
Nie wiemy czy rozwiązujesz problem, czy szukasz kłopotów. Jak pisali poprzednicy do rozwiązania problemu może wystarczyć pomiar napięć i oględziny instalacji. Sprawdzanie prądu (i tutaj pytanie czy tak jak napisałeś "ładowania") alternatora może być dokonane jak proponujesz przez włączenie amperomierza w szereg do wyjścia. Zakres zależny od posiadanego...
To napewno jest prawdą co pisze elektrit tylko zastanawia mnie jeden fakt,że kiedyś spotkałem się z podobną sugestią serwisu i identyczną usterką -alternator valeo,i okazało się że po wymianie mostka prostowniczego /niska oporność zaporowa/ pulsowanie zniknęło. Pozdr.
Mam wrażenie, iż nikt nie posiada wystarczającej ilości informacji aby ocenić zagadnienie. Jak dla mnie sporo za mało w opisie. Trochę dziwi chęć wykorzystania urządzenia za 108 USD do zabawy podczas gdy można inaczej. Ponadto jest to silnik z przekładnią co nie ułatwia stosowania. Według opisu na jeden Volt przypada coś ok 4200 obr/min, Czyli dla 15...
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
sprawa jest prosta jak budowa gwoździa.L to lampka,F to sygnał o obciążeniu do kompa.P to sygnał fazy(jak sprawdzisz omomierzem ten styk i blaszkę fazy(na zdjęciu pierwsza od lewej)to stwierdzisz,że są połączone.nie podłączysz dobrze,żadnego jezpola,bo...po pierwsze ten alternator nie ma diód wzbudzenia,po drugie musiał bys przerobic szczotkotrzymacz,bo...
Witam posiadam Toyote z 87r diesel wymieniłem ostatnio szczotki i przewody masowe , w trakcie zimy zauważyłem że światła pulsują i napięcie na aku wynosi 12,4-12,9V po włączeniu świateł napięcie wynosi 11,98V , przy maksymalnych obrotach silnika. Podejrzewam że stojan padł . Czy ktoś z was pamięta jak oporność powinna być stojana
Jestem właśnie na etapie sprawdzania alternatora, a jest to taki wynalazek (korea) że mało który elektryk chce się za to brać, bo wszystko począwszy od szczotek trzeba dorabiać ( nie ma wymiennego szczotkotrzymacza). Do tej pory sobie z nim radziłem, ale ostatnio ma dziwne objawy które nie bardzo jestem w stanie zinterpretować. Mianowicie po założeniu...
Witam Ma jedno małe pytanie, jaką powinien mieć oporność wirnik od alternatora a-115 34A
To tylko pozostało sprawdzić wirnik. Pierwsze pomiar oporności , i czy ma połączenie z pierścieniami ślizgowymi i drugi pomiar czy nie ma przebicia na masę. Natomiast mądra książka podaje:zwarcie diody uzwojenia twornika lub zwarcie do masy tegoż uzwojenia.
Wszystko zależy jaki masz dostęp do akumulatorów. Moga być 8 x 2V, 4 x 4V, 2 x 8V itd. Najlepiej jak wszystkie będą jednakowej pojemności i będą miały jednakowy opór wewnętrzny wtedy nie będziesz nadmiernie obciążał najsłabszego akumulatora. Głównie chodzi o jak najmniejsza oporność wewnętrzną i jak największy prąd chwilowy jaki mogą one oddać. Z oferty...
Mechanik dobrze mówi. Czasem miernikiem przy małym prądzie nie wyłapie się wszystkich upływności. Stare książki zalecają sprawdzanie przebić uzwojeń na elementy metalowe alternatora za pomocą napięcia sieciowego. Jak jest sprawny, to nic się nie stanie. Uszkodzenie się ujawni. Pomiar małych oporności tanim miernikiem, to kpina...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody mieć przejście około 565, a w drugą strone nie powinny...
Do kolegi dejlux masz uszkodzoną diodę /zwiększa się oporność/P Do kolegi arek 14051978 stojan po prostu spaliłeś a usterka tkwi gdzie indziej ,rzeczywiście po jakimś czasie nastąpiłoby jego zwarcie do masy natomiast dopóki kontrolka nie sygnalizowała usterki stojan był na tyle dobry na 12V .P
Oj, nie oporności.
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Czy możesz dać jakieś foto od strony mostka? Załączam zdjęcia: Oporność wirnika: 8,2 Ohma
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
Witam. Mam alternator Celma 24V 60A. Może któryś z kolegów wie, jaka powinna być oporność wirnika(wzbudzenia), jaki maksymalny prąd jest dopuszczalny, i w jakim przedziale napięcie utrzymuje się na szczotkach wirnika. Chcę zbudować regulator i wykorzystać tego potworka do małej elektrowni.
Witam ponownie. Alternator nadal wyje podczas ładowania. Alternator motorcraft 110A. Nie jest sterowany z komputera. Do regulatora (f602 lub f603) dochodzą tylko dwa kabelki - jeden od lampki kontrolnej (diody) - "I", drugi od plusa ze skrzynki bezpieczników - "A". Nie ma diod wzbudzenia. Kiedy wyjmę bezpiecznik tego przewodu alternator przestaje hałasować,...
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Oporność na łączeniach kabla - przy alternatorze i akumulatorze.
spróbuje pomierzyć wirnik jakie powinien mieć oporności?a amperomierzem jak sprawdzić?
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
O jakich mocach tutaj rozmawiamy? Jeśli będziesz miał kilka kW to może być problem z rozproszeniem takiej ilości ciepła w rezystorach. Oczywiście możesz zastosować grzałki albo jakieś inne elementy oporowe dużej mocy. Problemem tylko jest regulacja oporności konieczna w przypadku wykorzystania maszyny z magnesami trwałymi. Maszyna ze wzbudzeniem (synchroniczna...
Szybkie pytanie: Czy alternator/prądnice może uszkodzić zbyt duży pobór prądu? Geneza pytania: w skuterze Piaggio X9 200 urządzenie generujące energię elektryczną (prąd zmienny - 3 fazy) wygląda tak: [url=]Link Numer: 7. Z tego co szukałem w internacie wydaje mi się, że to urządzenie można nazwać alternatorem jednak nie jestem pewien. Jesienią podłączyłem...
Oczywiście :) przejście między miernikami jest, oporność prawidłowa, przebicia brak.
Proszę wytłumacz jak laikowi jak sprawdzić te diodę miernikiem na oporność czy jak? Ewentualnie bezpiecznik polimerowy jakiejś konkretnej mocy? pzd
Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Od kiedy to moc żarówki wzbudza alternator? Mnie się wydaje że to rezystancja a nie moc a że akurat żarówka 5W ma taka rezystancje to na niej działa. Rezystancja oczwiście...
Tu są dane "typowych" diod do alternatorów: Dopuszczalny wyprostowany prąd diody jest 35A, a nie 100A. Czy to ograniczenie 15V dotyczy napięcia zmiennego, czy stałego? Jeśli akumulator ma słabą zdolność rozruchową (czyli znaczną oporność wewnetrzną), to 15VAC po wyprostowaniu da na instalacji samochodowej nawet ponad 20V!
Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Auto trzyma obroty na 900 Na zimnym silniku obroty na biegu jałowym powinny być wyższe - rzędu 1200. Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia. To kolego po odpaleniu auta takie są. Wyczytałem, że jest to ssanie i po chwili spadają na 900 i na tym poziomie się normują. Kolego a co do tego czujnika to w którym...
Zmierz oporność między pierścieniami, powinno być kilka omów.
Rozebrałem, mam osobno wirnik i teraz co to znaczy sprawdzić przejście na wirniku? Przepraszam za swoją ciemnotę, ale niestety osoba z moją wiedzą w tej dziedzinie wymaga łopatologicznych objaśnień. Jednakże intuicja podpowiedziała mi że: przejście na wirniku to będzie między tymi dwoma pierścieniami. Nie rozumiem dlaczego miałem to sprawdzić prostownikiem,...
Mierniki maja opcje sprawdzania diód. Sprawdzaj poszczególne odlutowane wejścia na przejście + do płytki dodatniej i ujemnej, następnie zamień kable i tak samo. W ten sposób sprawdź wszystkie 3 wejscia. Sprawdzć też przewodność w obu kierunkach małych diód. Uzwojeniach stojana połączone są w gwiazdę, więc i oporność pomiędzy nimi powinna być jednakowa....
Tak, temat oklepany, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Jak pisałem w innym wątku, zaczęło się od krótkiego spięcia z mojej winy, po czym pojawiła się konieczność przygazowania po odpaleniu, zanim alternator zacznie ładować. To tak w skrócie. W ramach poprawy stanu ustrojstwa, postanowiłem wymienić pierścień ślizgowy, który miał już spore...
Dobra, jeszcze raz sprawdziłem wszystko w tym aucie i wychodzi na to że przewód od altka D+ idzie do pinu 19 wtyczki A w elektronice silnika, tam wychodzi na to że jest przejście jak dioda do masy lub tranzystor jest uszkodzony i przewodzi z mała opornością. Jak na altku jest zasilanie z B+ (baterii) to po przez ten przewód jest aku rozładowywane do...
Kolego chcąc mierzyć pobór prądu w aucie wystarcza jeden ale nie wiadomo ile dostaje akumulator i czy mu coś zostaje czy instalacja jeszcze chwilami nie podbiera mu prądu bo alternator nie wyrabia . Przy dwóch jeden alternator-akumulator drugi akumulator-instalacja różnica miedzy nimi to prąd dla akumulatora. Dokładność fajnie jak by uzyskać 0.01A bo...
Dzień dobry posiadam samochód dostawczy Mercedes 316 z 2009r (kontener + winda). Samochód posiada 2 akumulatory, jeden pod nogami kierowcy odpowiada za zasilanie silnika (rozrusznika itp). Drugi akumulator jest pod maską i odpowiada za zasilanie windy. Problem polega na tym że ten akumulator od windy nie ma ładowania. Jak można doprowadzić ładowanie...
Pewnie interpretuje przewód do kontrolki jako przewód masowy bo ten przewód dostaje minus z alternatora jak alternator zaczyna ładować pojawia się plus i kontrolka gaśnie więc pomiar przez kontrolkę taką będzie miał oporność. Tam nie ma komutatora tylko pierścienie. Sprawdź czy pierścienie mają przejście, wirnik powinien mieć oporność około 4 Ohm. W...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. - Drążę temat świec ponieważ widziałem na filmach...
Nie pisz takich bredni bo ktoś to czyta i się tak jeszcze nauczy. Kolego musiałbym też mocnego słowa użyć, ale odpuszczę. Proszę zwrócić uwagę na to, że starałem się wytłumaczyć mechanizm tego co się przydarzyło koledze man12124 , że inteligentny prostownik-ładowarka nie chce podjąć ładowania i wykazuje, że akumulator jest naładowany. Podane wartości...
wirnik mam bobrze polutowany wymieniałem komutatory w alternatorach i wszystkie działają stojan nie powinien mieć oporności do masy 50K o dziwo diody są wszystkie dobre tylko że ten samochód był używany 2 x w miesiącu na krótkich przebiegach co prawda z nowym akumulatorem
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
A gdyby tak ustalić, jak zależy napięcie (SEM) alternatora od obrotów (powinna być zależność proporcjonalna, zakładając że wyeliminujemy spadek napięcia na diodach prostowniczych, jeśli jakieś są) i mierzyć prąd? Moc pobierana przez alternator = SEM * prąd (z dokładnością do strat na tarcie). Ale będzie problem z fazą - przesunięcie fazy prądu i napięcia...
Zmierz oporność uzwojenia wzbudzenia alternatora. Sprawdź poprawność podłączenia szczotek. Podaj przez żarówkę 5W zasilanie bezpośrednio na szczotki. Czy regulatory mają masę podłączoną?
Na oporność diod z alternatora nie patrz, większość diod ma ten sam opór. Te z alternatora mają za mały prąd przewodzenia, mogą się spalić. Udało Ci się wyjąć chociaż jedną? - pokaż. Muszą mieć jakieś liczby lub litery na obudowie. Pasek na diodzie - w przypadku diod prostowniczych - (po jej obwodzie bliżej którejś krawędzi oznacza minus potocznie mówiąc)...
Witam, opis usterki. Auto przy próbie odpalenia wyświetla "usterka silnika", startstop off. Auto można uruchomić po ok 15 sekundach, po odpaleniu świeci się service (service olejowy zrobiony i zresetowany). Po skanowanie znalazłem błąd P1AA3 01. Według diagbox to voltage maintaining device. Lub wg maxicom (autel) kod ten oznacza Voltage stabiliser-...
Z tego co mnie uczyli ponad 20 lat temu w szkole średniej alternator to 3-fazowa synchroniczna obcowzbudna prądnica prądnica prądu przemiennego wyposażona w pełnookresowy 3-fazowy 6-cio diodowy prostownik w układzie Gretza, z 3- diodowym prostownikiem pomocniczym do zasilania regulatora i za jego pomocą uzwojenia wzbudzenia w wirniku. Podczas pracy...
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
No, to jesteśmy w domu. Prawie... Bo dziwaczny ten regulator. Jasne jest zasilanie regulatora po stacyjce, wyjście na kontrolkę ładowania, wyjście prądowe alternatora, ale te trzy przewody idące do alternatora z regulator... Rozumiem szczotki izolowane lub uzwojenie magnetowodu. Ale ten trzeci? Środek gwiazdy? Dodatkowa masa? Niestety, z tym alternatorem...
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
Wprawdzie tego nie napisałeś ale myślę, że hamownia bez żadnej regulacji jest mało przydatna, tak więc trzeba będzie jakoś regulować oporność tego obciążenia żeby dopasować hamujący moment obrotowy do prędkości obrotowej z uwzględnieniem charakterystyki użytych prądnic czy też alternatorów. Ta regulacja może być nawet ręczna, grunt żeby jednak była,...