Rezystancja wirnika alternatora o który pytasz ma 3,27 Oma. (+/- 0,16)
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
W tym konkretnie nie wiem, w 24V Elmotach rezystancja wirnika była około 23-26 om.
Oczywiście :) przejście między miernikami jest, oporność prawidłowa, przebicia brak.
Po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka ładowania ? Jeżeli się nie zapala należy sprawdzić kontrolkę, jeżeli będzie sprawna to szukać przerwy na kablu od rozrusznika D+ do kontrolki. Jeżeli kontrolka się zapala po przekręceniu kluczyka to należy zdemontować alternator i sprawdzić diody wzbudzenia, diody prostownicze, oporność stojana i czy nie...
Urwana szczotka mogła spowodować zwarcie pomiędzy pierścieniami ślizgowymi, co w konsekwencji mogło doprowadzić do uszkodzenia regulatora elektronicznego. Pozostałe elementy alternatora możesz sprawdzić w łatwy sposób, aby je wykluczyć. Sprawdź również stan samych pierścieni wirnika, oraz oporność uzwojenia wzbudzenia.
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
sprawdz oporność wirnika . nie powinno być mniej niż 3 omy.
Sprawdź czy uzwojenie nie ma przejścia do masy, co do oporności uzwojenia to musisz znać oporność sprawnego wirnika i wtedy można będzie porównać.
Czy możesz dać jakieś foto od strony mostka? Załączam zdjęcia: http://obrazki.elektroda.net/10_12625232... http://obrazki.elektroda.net/40_12625232... http://obrazki.elektroda.net/67_12625232... Oporność wirnika: 8,2 Ohma
w zasadzie jest po sprawie. wymieniłem cały alternator (urzywka) za 100zł. według Elgergora (podjechałemn do niego z browarkiem, a on pomierzył alternator oscyloskopem) winny był wirnik, a raczej za duża szczelina magnetyczna na jego "zębach"
Tam jest oryginalnie amperomierz. Co z opornością wirnika? ten alternator tak ma 17 ohm? a120e
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
Witam ponownie. wyciekow nie zauważyłem. Natomiast jak samochodzik postal kilka dni to uwidocznil sie wyciek plynu chlodniczego z weza znajdujacego sie nad alternatorem średnicy około 20 mm mogł czasami polewać alternator. Oporność wirnika wynosi u mnie 2,9 ohma. Przepraszam za wprowadzenie wyżej w błąd ale miernik mialem ustawiony na wyzszy zakres....
Witam. Niewiem czy dobry dział bo nie znalazłem nic ogólnie o motoryzacji. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić w mz alternator (wyjęty)? Bo mam problem z ładowaniem tzn pali ciągle regulator (instalacja elektryczna nowa oprócz prostownika i alternatora) i już niewiem co robić 😞 Napiszcie co mam sprawdzić (i jak.. Oporność itp). Jeden kabel od wirnika...
Witam ponownie. Alternator nadal wyje podczas ładowania. Alternator motorcraft 110A. Nie jest sterowany z komputera. Do regulatora (f602 lub f603) dochodzą tylko dwa kabelki - jeden od lampki kontrolnej (diody) - "I", drugi od plusa ze skrzynki bezpieczników - "A". Nie ma diod wzbudzenia. Kiedy wyjmę bezpiecznik tego przewodu alternator przestaje hałasować,...
Pewnie interpretuje przewód do kontrolki jako przewód masowy bo ten przewód dostaje minus z alternatora jak alternator zaczyna ładować pojawia się plus i kontrolka gaśnie więc pomiar przez kontrolkę taką będzie miał oporność. Tam nie ma komutatora tylko pierścienie. Sprawdź czy pierścienie mają przejście, wirnik powinien mieć oporność około 4 Ohm. W...
Wymieniłem w alternatorze Delphi 100A : regulator napięcia, zespół diodowy i komutator. Parametry podzespołów: wirnik- oporność 2,4Ω uzwojenie, a w stosunku do masy ∞(zakres 20MΩ); stojan- między uzwojeniami 0,4Ω, a stosunku do masy ∞; napięcie ładowania 13,8-14,5V. Po kilku minutach pracy(ok 5) alternator jest bardzo ciepły...
Pierścień do 50 zł za oryginał, zwykle 20, 25 zł, szczotki parę, paręnaście zł, robota to zależy gdzie. Sprawdź tą oporność wirnika, gdybyś się miał sam za to zabrać, żeby nie było potem, że wymienione i nie ładuje.
Ktoś wcześniej jeszcze pisał o zastosowaniu stojana z alternatora Bisa do "zwykłego" malucha aby zwiększyć jego moc, to oczywiście nic nie da bo są to identyczne stojany, a większy wydatek prądowy w Bisie podyktowany jest większym prądem wzbudzenia wirnika (proszę sobie zmierzyć oporność uzwojenia wirnika w maluchu i w Bisie). A o jakiś różnicach w...
Sprawdź połączenia kablowe,może byc przerwa przy połączeniu,rozrusznik-alternator.Z tego co piszesz ,to regulator powinien być dobry,nie odłączaj tego przewodu,gdyż nie można jeżdzić mając ład. 18V.skoro takie napięcie daje,to alternator jest napewno dobry,ale sterowanie na ślizgach wirnika może przerywać.,tzn. może robić sie przerwa w połączeniu uzwojenia...
Jestem właśnie na etapie sprawdzania alternatora, a jest to taki wynalazek (korea) że mało który elektryk chce się za to brać, bo wszystko począwszy od szczotek trzeba dorabiać ( nie ma wymiennego szczotkotrzymacza). Do tej pory sobie z nim radziłem, ale ostatnio ma dziwne objawy które nie bardzo jestem w stanie zinterpretować. Mianowicie po założeniu...
sprawa jest prosta jak budowa gwoździa.L to lampka,F to sygnał o obciążeniu do kompa.P to sygnał fazy(jak sprawdzisz omomierzem ten styk i blaszkę fazy(na zdjęciu pierwsza od lewej)to stwierdzisz,że są połączone.nie podłączysz dobrze,żadnego jezpola,bo...po pierwsze ten alternator nie ma diód wzbudzenia,po drugie musiał bys przerobic szczotkotrzymacz,bo...
proponuje zacząć od zdemontowania alternatora. potem pomierzyć tak jak koledzy piszą wyżej wirnik uzwojenia stojana. Przy takiej kolejności może kolega pozna budowę i jednocześnie bedzie wiedział oczym mówimy. W alternatorze uzwojenie wirnika nawijane jest cylindrycznie i niejest trudno sprawdzić te uzwojenie. Wyjściie na dwa pierścienie ślizgowe. Jeśli...
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
Z radością potwierdzam! Taaaaaka ryba! Sdiełano w CCCP. Sprawność 98% to nic nadzwyczajnego Wiadomo, wystarczy stosować łożyska lewitacyjne, a uzwojenia nawinąć nadprzewodnikiem wysokotemperaturowym. Pewnie ktoś ambitny uzyskał już jakąś nieco wyższą sprawność, np. "głupie" 101%? I może się zaraz zgłosi ... Jeśli oporność uzwojeń jest 5 razy mniejsza,...
Kontrolka zaświeciła po zwarciu niebieskiego do masy. Na przegazówce alternator się nie wzbudził. Ogólnie na tym dwupinowym gnieździe miernik nie pokazuje nic (ani oporność, ani dioda) zarówno do masy jak i do plusa. Na wirniku pokazuje kilka omów więc przyjmuje że sprawny, a jutro jadę po regulator. Teraz nie mogę znaleźć odpowiednich tematów, ale...
Witaj! Zrób tak jak pisałem.Wystarczy twój przyrząd do stwierdzenia połączenia uzwojenia z masą.Końcówki złączone razem trzeba rozłączyć by stwierdzić jaka cewka ma połączenie z masą. Po rozłączeniu cewek dotykaj przyrządem do końcówek cewek i tam gdzie będzie pokazywać zwarcie z masą to te uzwojenie tej cewki będzie uszkodzenie. Po dokładnym obejrzeniu...
Witam. Mam problemik ze starym Bosch'em. Na wyjściu alternatora 13,2 V, na wejściu wzbudzenia około 15 V, żaróweczka żarzy. Po załączeniu kolejnych odbiorników napięcie na akumulatorze spada Po zwarciu wzbudzenia i wyjścia wszystko OK (napięcie na akumulatorze ponad 14 v). Wszystkie diody sprawdzone (miernikiem i żarówką) i są OK. Wirnik ma oporność...
Ta bardzo łatwo zmierz jego oporność. Powinno być chyba ze 4 omy. Czasem kontrolka świeci słabo ,i alternator ładuje. Ale dopiero przy wyższych obrotach. Wtedy wiadomo że jest padnięta jedna z diód prostowniczych. Zasilających regulator. Drugi + małej mocy. Jeżeli masz zwarte zwoje na wirniku to pali ci tranzystor kluczujący w regulatorze. I wtedy alternator...
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody mieć przejście około 565, a w drugą strone nie powinny...
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Dla danej prądnicy napięcie jest proporcjonalne do obrotów, a moc przy małych obrotach do ich kwadratu (przy większych prąd jest ograniczony przekrojem uzwojeń, więc moc jest proporcjonalna do napięcia i przez to do obrotów, ale straty na opornościach uzwojeń są stałe, więc rośnie sprawność). Powiększenie rozmiarów prądnicy bez zmiany kształtu (w tym...
Witam! Mam problem z ładowaniem. (Alternator obcowzbudny 3-fazowy) Motor kupiłem bez regulatora. Wirnik oddałem do przewinięcia oraz założyłem regulator od malucha + diody prostownicze, dopasowałem i wymieniłem szczotki wraz z kablami, wyczyściłem komutator, oporność na wirniku mierzona przez wtyczkę to 7Ω bez pośrednio na wirniku 5Ω Z mierzonej...
zmierz oporność wirnika jesli ok. to uruchom maszynę ipróbuj go wzbudzić +24V oczywiscie ostrożnie, obciąż go jesli ruszy to ok. jeżeli nie to czeka Cię czarna robota. z opisu wynika że to 9d ale jak wiesz możliwe jest wszystko pozd.
Sprawdzałeś na zakresie diody więc miałeś sygnał zwarcia ponieważ oporność była zmniejszona ale nie zwarta dlatego z tego co piszesz jest to alternator boscha siatkowy a jego słabą stroną są diody więc myślę że po wymianie stojana raczej nie uzyskasz zadowalającej poprawy, a właściwie to już się go nie opłaca naprawiać.P
Rozebrałem, mam osobno wirnik i teraz co to znaczy sprawdzić przejście na wirniku? Przepraszam za swoją ciemnotę, ale niestety osoba z moją wiedzą w tej dziedzinie wymaga łopatologicznych objaśnień. Jednakże intuicja podpowiedziała mi że: przejście na wirniku to będzie między tymi dwoma pierścieniami. Nie rozumiem dlaczego miałem to sprawdzić prostownikiem,...
Naładowany kondensator jest źródłem prądu przez krótką chwilę: aż się nie rozładuje. Kondensator o pojemności 20uF i przy napięciu 300V gromadzi ładunek 6mC (milikulombów), co oznacza, że jest w stanie dać prąd np. 6A w ciągu 1 milisekundy. Po tym czasie jest już rozładowany i nie da prądu ani trochę. Jeżeli te kondensatory są dolączone do uzwojenia,...
Wirnik - sprawny. Po przylutowaniu przewodów, oporność między połówkami pierścienia jest bliska zera. Bliska zera tzn ile omów? Powinno być coś między 3 a 4,5 jeśli dobrze pamiętam, a jeśli masz naprawdę blisko zero to zrobiłeś zwarcie przy wymianie pierścieni.
Usiłuję wyciągnąć jakieś wnioski z dyskusji i bez efektów. Właściwie nie mogę znaleźć stałego zaczepienia. Ale rozwiązywanie problemu zacząłbym od wirnika. Czytam mało wyjaśniające informacje o przerabianiu i nie wiadomo z jakim efektem (wymiary, parametry). Nie podoba mi się oporność wirnika. Tutaj jest ograniczenie strumienia magnetycznego i rozwijanie...
Wydaje mi się, że przyczyną jest obniżona pojemność akumulatora, lub któraś z jego cel utraciła częściowo wlasńości eksploatacyjne /niski poziom elektrolitu, zwiększona oporność wewnętrzna, brak pojemności/. Wszakże stare przysłowie głosi: "Z pustego i Salomon nie naleje". Starcie się pierścieni ślizbowych w alternatorze z reguły skutkuje chronicznym...
Mierniki maja opcje sprawdzania diód. Sprawdzaj poszczególne odlutowane wejścia na przejście + do płytki dodatniej i ujemnej, następnie zamień kable i tak samo. W ten sposób sprawdź wszystkie 3 wejscia. Sprawdzć też przewodność w obu kierunkach małych diód. Uzwojeniach stojana połączone są w gwiazdę, więc i oporność pomiędzy nimi powinna być jednakowa....
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu szczątkowego i tylko odpowiedni regulator...
przebicie na wirniku rozrusznika odpada , tam jest wielki stycznik , którego cewka wypycha też bendiks , więc nic w rozruszniku poza jeną blaszką stycznika nie jest pod napięciem (chyba że zwały korozji z wypalonych styków zwierają troszkę do masy ) , 10mA to nie jest szokująca liczba , wystarczy dołożony pilot do centralnego (nieoryginalny) i takie...
Podczas jazdy owe 8V może powstać jedynie na skutek zwarcia instalacji, ale wtedy to....DYM! Aby napięcie spadło do takiego poziomu to musisz zrobić bez ładowania kilkadziesiąt kilometrów na włączonych światłach. Może 100. Więc: Regulator + szczotki Padający akumulator + szczotki A za 350 PLN to rzeczywiście mogą Tobie naprawić alternator he he ......wymienić...
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Alternator Bosch 0120469656 Po wymianie łożysk . Ponownie wyciągnąłem go , podłączyłem żaróweczkę 10W do B+ i D+ , zakręciłem wiertarką i się wzbudza . A poprzez kontrolkę w samochodzie dalej nie . Co padło ? Na innym 3 alternatorze podłączonym do instalacji i kręcony wiertarką kontrolka w sam. gaśnie i wzbudza się . Mam 2 alternatory ( jeden nie mogę...
Witam. Cóż to za głupoty wypisujesz?!?!?! Po raz pierwszy spotykam się z hasłem, że wymiana diod na mocniejsze powoduje spadek obciążenia. (?!?!?!) W jakiej szkole takich bzdur uczą? A może opuszczałeś jakieś lekcje? Im Meritum: Diody trzeba zmienić (na większe) i uzwojenie stojana ( na grubsze) Wirnik wystarczy, różnice oporności wirnika są zbliżone...
Witam Jak wspomniał kolega Strumień Świadomosci ważne jest podanie jaki masz alternator.Należy sprawdzić napięcie ładowania na akumulatorze,jak również na samym alternatorze ,gdyż mogą być duże różnice w pomiarach .Świadczyć to może o złych połączeniach (słaby styk)skorodowanych,wręcz przypalonych .Ważny jest również pomiar na przewodzie D+ od kontrolki...
pomiar napięcia przeprowadz na zaciskach alternatora jeżeli podmieniłeś regulator i usterka występuje nadal wybuduj go raz jeszcze sprawdz gwiazdę/zimny lut/ obejrzyj wirnik-pierscienie punkty lutown. na pierscieniach pomierz opornosć uzw. wirnika/na zimno -gorąco/trochę może przesadzam ale to Ty musisz dokonać oceny
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
spróbuje pomierzyć wirnik jakie powinien mieć oporności?a amperomierzem jak sprawdzić?
Witam Te obroty są podane na tabliczce znamionowej na silniku. Napięcie stałe podłączasz do wyprowadzeń stojana, a ze szczotek "zbierasz" napięcie. Ja sugerowałem się zasadą działania alternatora, gdzie wzbudzenie podajesz na wirnik a napięcie odbierasz ze stojanu. Pozatym jak ludzie budują prądnice samowzbudne z silników to na wirniku zamiast uzwojenia...
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
wirnik mam bobrze polutowany wymieniałem komutatory w alternatorach i wszystkie działają stojan nie powinien mieć oporności do masy 50K o dziwo diody są wszystkie dobre tylko że ten samochód był używany 2 x w miesiącu na krótkich przebiegach co prawda z nowym akumulatorem
nie można założyć regulatora od samochodu, w typowych alternatorach czynnikiem regulującym jest napięcie podawane na wirnik. W przypadku tego urządzenia indukcja jest stała, wytwarzana stałymi magnesami umocowanymi na wale korbowym wewnątrz stojana, stojan jest bardzo wąski ma ok. 3,5 - 4 cm. uzwojenie zbadałem i jest ok. wyprowadzone dwa przewody do...
Wirnik ma oporności,płytka tez ,każda dioda sprawdzona cały czas ładuje, tylko czemu kontrolka nie świeci a alternatory naprawiam jak mam czas tu siedzi cos w aucie,jutro zobacze czy zaświeci mi żarowka jak podłącze do alternatora tam gdzie jest gniazdo od regulatora i do masy jak zaświeci to coś na 100% w aucie.
mam pytanie.wpadłem w kałużę i padł mi alternator.Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu autka,ale nie ładuje.Rozkręciłem go (hitachi) i odrazu było widać że padły 3 diody prostownicze 30A. Te 25A są dobre.Oporność na wirniku jest ok.30 ochm.Na uzwojeniach stojana ok.25 ochm.Czy to są prawidłowe wartości oporów?Alternator 70A.Pozdrawiam.
Tę masę, a w zasadzie masy, wyczyściłem i dobrze przymocowałem. Pomiarów dokonałem na mierniku wskazówkowym (diody prostownicze i uzwojenie alternatora, wirnik sprawdzony przez podanie prądu i zwarcie 2-gim do masy) wszystko dobre. Jeszcze nie wykonałem tej dodatkowej oporności na mierniku, powód jest dość prozaiczny, miernik nie jest mój i na razie...
Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Od kiedy to moc żarówki wzbudza alternator? Mnie się wydaje że to rezystancja a nie moc a że akurat żarówka 5W ma taka rezystancje to na niej działa. Rezystancja oczwiście...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Witam serdcznie.Miałem kiedyś podobny przypadek.Znajomy wydał mnóstwo kasy i wszystcy mówili,że jest dobrze a on ciągle musiał doałaodowaywać akumulator.Był też u renomowanych elektryków(nazwiska zachowam w życzliwej pamięci)Na szczęście miał drugi alternator w częściach.Okazało się,że wirniki różnią sie między soba opornością.Po założeniu tego o wiekszej...
A więć tak... 1. Kabel który idzie do rozrusznika jest dobry 2. Szczotki na alternatorze są ok 3. Wymieniłem diody w mostku (równbież diody wzbudzenia) 4. Regulator założyłem nowy 5. Lampka z kontrolki nowa, kabel który ją zasila jest ok po odpaleniu malacza (bez problemu) świeci cały czas kontrolka braku ładowania, popimo dodania "gazu" dalej świeci,...
oporność uzwojenia wirnika wymiana wirnika alternatora rezystancja wirnika alternatora
kondensatory sprzężenia zwrotnego zasilacz anteny televes krups ea8010
jednoosobowa firma elektryk lodówka turystyczna ogniwo peltiera
Hurom – zablokowany górny pojemnik w wyciskarce, funkcja REV, odblokowanie Nero nagrywanie plików z eMule, folder Incoming, lokalizacja pobranych danych