Zmierz miernikiem oporność między dwoma pinami wtyczki ma wynosić ok. 1.5 kΩ jeżeli jest brak przejścia to albo przewód (najczęściej) albo cewka w aparacia . Jak zdejmiesz kopułkę to odłącz przewód ( ten zielony) i zmierz oporność na samej cewce ma wynosić też ok. 1.5 kΩ.Obydwa elementy są wymienialne przewód to bajka trochę gorzej jest z...
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
Witam, mam problem z podłączeniem modułu do DT 125. Kupiłem nowy moduł oraz impulsator, ale jakbym tego nie podpinał to nie daje iskry. Moduł oczywiście AC. Wychodzą z niego kable: pomarańczowy, biało-czerwony, czarny, czarno-czerwony oraz czarno-biały. Pomarańczowy podpinam pod cewkę, biało-czerwony pod impulsator, czarno-czerwony pod cewkę zasilającą,...
Panowie, prośba o radę, bo głupieję =:-0 Silnik zaburtowy Yamaha 2B (inaczej model 6A1), dwusuwowy, jednocylindrowy, dwa konie mechaniczne, rocznik 1994, nie ma iskry. Kupiony za grosze na Alledrogo jako niesprawny, ale wszystko jest OK, poza tą iskrą. Układ zapłonowy najprostszy z możliwych: koło magnesowo-zamachowe, dwufunkcyjna cewka, klasyczny przerywacz...
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
https://obrazki.elektroda.pl/8293272600_... tego kondensatora przy cewce może nie być ale obowiązkowo przy przerywaczu. Pomiń na próbę kopułkę i palec daj bezpośrednio na wyjście cewki świece do masy. Ok. Natomiast czy to nie jest schemat z elektronicznego zapłonu? Pytam aby się upewnić bo słabo znam się na "Kaszlaku" ;D Dodano po 16 Mianowicie...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Czy aby dyskusja nie omija zagadnienia? Panowie dyskutujecie o cewkach bezpośrednich a pytający pisze o trzech przyłączach. A gdzie w tych cewkach tak jest? Więc chyba mowa o starszym rozwiązaniu. Poza tym cewki mało firmowe, nowe i pracujące poprawnie (nie wiem jak długo) kosztują raczej ok 100 PLN a SAGEM lub BERU 140-160 PLN. Nowych DENSO raczej...
Jak wygląda układ gaszenia? Czy przewody na aparacie zapłonowym w pozycji START jest zwierany czy rozwierany W starszych typach było przeważnie tak, że kabelek od cewki był zwierany do masy piły i wtedy cewka traciła iskrę i maszyna gasła... Nie wiem jak jest w dzisiejszych urządzeniach, ale myślę że nic się nie zmieniło, tylko konstrukcja włączników...
Cewka zapłonowa, tak jak i cała reszta odbiorników w pojazdach jest przeznaczona na włąściwe napiecie pracy. I jeśli instalacja jest 6 V, to żarówki, cewki, klakson i co tam jeszcze jest na 6 V. To samo w przypadku 12 i 24 V. To proste. Cewka przy zapłonie elektronicznym zazwyczaj ma mniejszą oporność uzwojenia wtórnego. Zdarza się też, że moduł zapłonowy...
będzie moduł albo cewka. oraz stacyjka, przycisk gaszenia i czasem mikrowyłącznik w dzwigni sprzęgła. Dodano po 2 pomiar oporności cewki zapłonowej, Z tym bywa czasem klopot. Zdarzają się cewki z układem CDI wewnątrz. Pomiar tego multimetrem nic nie wniesie do sprawy.
Świece są nówki NGK, kable również nowe SENTECH do tego jak pisałem na początku nowa cewka - stara miała za dużą oporność uzwojenia pierwotnego , kopułka i palec zapłonowy - kopułka była już przez kogoś szlifowana i piłowana a palec zapłonowy przypalony (tylko tego modułu cewki nie jestem pewien bo jest naprawiony a nie wymieniony - choć zapewniano...
Cześć jestem tutaj nowy, mam nadzieję że trafiłem w odpowiedni dział. Jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie, proszę o wyrozumiałość. Mam pytanie dotyczące przewodów WN a dokładniej chodzi mi o ich rezystancję. Czemu rezystancja takich przewodów jest rzędu kΩ a nie np w mΩ jak innych przewodach? Czemu na stronie pierwotnej uzwojenia cewki...
kolego najprawdopodobniej zalałeś moduł zapłonowy jaki to quad Najprawdopodobniej ten moduł jest zalany hermetycznie żywicą (jeśli nie jakiś "tuningowy" w aluminiowej obudowie). Więc można go myć do woli. Słabym punktem pewnie będą kostki i połączenia. Wysuszyć, spryskać sprayem do połączeń (tylko nie WD40!). Sprawdzić, czy nie zalana cewka zapłonowa...
jakbys mi w myslach czytal... opcje mam taka ze nie dziala mi 2 i 3 cylinder bo nie dostaje iskry, kable sprawdzilem i z cewki nie wychodzi WN. Ale najciekawsze jest to ze 2 razy odpalil mi normalnie ale po krotkiej przejazdzce znowu iskra zanikla... stad chce sie upewnic ze to cewka a nie np komputer wariuje... :?:
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
Objaw jest nastepujący : silnik na zimno odpala ładnie, ssanie włącza się, po czasie wyłącza się, podczas pracy silnika przy stojącym aucie po pewnym czasie włącza się dmuchawa jak silnik osiągnie pewną temperature, silnik cały czas ładnie pracuje. Jak wyłacze silnik i załącze ponownie to zaskakuje na chwile po czym gaśnie. W trakcie jazdy jak sie nagrzeje...
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
Witam, od kilku dni mam problem ze skuterem moto - magnus carave 2009r. 4T 80ccm poj. silnik się dusi, przerywa u tzw ."fachowca" stwierdzono, że problemem jest cewka wyzwalająca (ta z fajką) wymienił ją i było dobrze, pojechałem do domu, jednak wieczorna przejażdżka zakończyła się niemiłą niespodzianką tzn. po przejechaniu 14 km silnik w pewnym momencie...
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Moduł w aparacie zapłonowym.
Ile dokładnie ma ta cewka to nie wiem, ale cewki do nowoczesnych elektronicznych układów zapłonowych mają rezystancję rzędu 1 oma a nawet mniej.
Cewka uszkodzona. Pierwotne powinno mieć 0,7 0,9Ω, wtórne 10-11kΩ.
Silnik 2,0 rok 91. Dziekuje za odp. Mugłbym prosic jakiś schemat tej cewki? Posiada ktoś książke serwisową do tego modelu? Pozdrawiam.
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Witam. Jaka powinna być oporność cewki zapłonowej silnika B&S seria 675. Rezystancja mierzona pomiędzy fajką zapłonową a masą. Może ktoś posiada takie informacje?
I tak oporności mu nic nie dadzą, między 4 a 15 może być przebicie cewka niby miernikiem sprawna a iskry brak.
Jakieś pomiary, obdukcja? Oporność cewek zapłonowych, impulsatorów, jak jeżdziła jakie było ładowanie, nie gotowała elektrolitu? i takie tam...
Mam w aucie cewki zapłonowe z opornością uzwojenia wtórnego 5,4 kOhm. Z tego co znalazłem w sieci, nowe cewki na tym uzwojeniu mają 6,5 kOhm. Czy różnica jest na tyle duża, że mogę odczuwać jakieś objawy w pracy auta? I drugie pytanie. Czy mogę jakoś jeszcze zmierzyć te cewki? Na przykład podać na nie zasilanie i zmierzyć multimetrem?
Cewka zapłonowa w silniku raket (paralotnia) Brak Iskry cewka ma oporności 1 OHm i 5 kOHm odległość cewki od magnesu jest 0,25mm. Swieca jest nowa ale nie ma na niej iskry ani na starej. Czy może mi ktoś wskazać gdzie może być przyczyna a może te oporności są niewłaściwe.
I pytanie jak podłączyć do niego cewkę zapłonowa BE200B Zmierz omomierzem oporności uzwojeń cewki według załączonego rysunku i jeżeli uzyskasz podobne wyniki to podłącz cewkę, tak jak na schemacie poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/8462508400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6083544100_1...
panowie jaka właściwie powinna byś oporność cewki zapłonowej w instrykcji wyczytałem że 2 razy od 4,5 do 5,5oma ,moja ma 1,2 oma ,
Sprawdź odporność wtryskiwaczy paliwa. Ostatnio mailem wypadnie zapłonu na różnych cylindrach w takim aucie I okazało się że dwa wtryskiwacze miały za niska oporność .
Tak własnie czytam to jeszcze raz - co z tą cewką zapłonową- zmieniałeś? I może zobacz jeszcze Czujnik Halla - może się przestawił, zabrudził. Zmierz oporność, ale nie wiem ile być powinno - pewnie ok. 1,2 k Aaa, sprawdzałeś zawory ? nie za ciasne ?
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Można się pokusić na eksperyment z dwoma cewkami 6V(Jawka ) połączonymi szeregowo,jak to będzie działać,nie wiem .Wiem tylko że w taki sposób łączono.Jaki wpływ na żywotność platynek to ma ,to zależy jaki prąd będą pobierać cewki. Dodano po 7 Co do cewki z CC.i podobnych ,należy sprawdzić jaki prąd pobiera uzwojenie pierwotne cewki .Jeżeli 3-5A oczywiście...
Witam, zmontowałem miernik małych rezystancji, którego schemat zamieszcam poniżej. Słuzy mi on do badania oporności cewki zapłonowej w motorowerze. Dopóki iskrownik jest wymontowany z silnika to wszystko działa (dioda zapala sie, gdy wykryje odpowiednia rezystancję). Problem pojawia się, gdy istrownik z cewką przykręcam do silnika i nakładam koło magnesowe....
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
Gdyby to kogoś interesowało moment {bezpieczny} na śrubach wychodzi w granicach 7-8 kgm {70-80 Nm} , nie polecam ciągnąc na upartego zwłaszcza tej śruby najkrótszej . Oporność cewki aparatu zapłonowego ok 3,5-3,7 kOhm , tak się składa że nie miałem iskry zaraz po złożeniu i padnięta okazała się cewka aparatu ..
Nie sprawdzisz go . Zmierz cewke impulsu aparatu na oporność. Modułu padały często. Nowy ok.50zł. Cewka aparatu 10-25zł. Zasilanie cewki zapłonowej i aparatu sprawdz próbówką. Podczas kręcenia rozrusznikiem również.
Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Czy istnieje jakiś sposób podniesienia oporności cewki zapłonowej. Składaliśmy silnik Trabanta z zapłonem elektronicznym, ale moduł poszedł z dymem, o czym już pisałem swego czasu posta. Udało się dostać moduł i prawie wszystko było OK, i oto pojawił się problem. Potrzebowaliśmy cewki dwubiegunowe, więc zastosowaliśmy cewki od fiata CC/Punto. Tranzystory...
Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
To wygląda na to, że opór uzwojenia wtórnego jest 2240 razy większy, niż pierwotnego - co odpowiadałoby przekładni X47, gdyby oba uzwojenia zajmowały tyle samo miejsca. Oczywiście dla miernika 6,72kΩ+3Ω=6,72kΩ. Według danych z [url=http://beru.federalmogul.com/sites/... ignition coils pl...
Objawy przy pomiarze oporności, które kolega opisał, wskazują na uszkodzenie cewki. Zwiększony opór cewki pierwotnej (NN), powoduje, że przez nią płynie mniejszy prąd i wytwarza mniejsze pole magnetyczne i to powoduje, że na cewce wtórnej (WN), wytwarzane jest za niskie napięcie, konieczne do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze (ciśnienie)....
Przerwę na przerywaczu ustawiałem kilka razy klin jest dobry i sprawdzałem na kilku świecach. Jaką powinna miec opornosc cewka??
witam, dodam jeszcze do info michała że ten przewód miał oporność około 1,8 om i leciał od kostki nagrodzi silnika po lewej stronie do zasilania cewki, musi być inaczej za dużego prąda dostaje cewka i ślag ją trafi hehe, pozdrawiam
Podłącz masę i odpal piec zobaczysz iskrę między ektrodami. ale tyko na chwilę bo gaz ucieka (bezpieczeństwo zachowaj) ale na foto to masz starą elektrodę ? Może przebijać w porcelance ! ------------------------------- Mam prośbę : podanie oporności cewek Elektrozaworu gazowy jaki masz typ symbol ? cewki 230V Prośba o podanie oporności cewek V1 i v2...
Cewkę zapłonową sprawdziłem, ale po wyjęciu - podałem impulsy z zewnątrz i daje wysokie napięcie - jest iskra. Teraz mam do sprawdzenia MODUŁ i halotron. Ale jak to będzie jakaś dziwna usterka, której będę długo szukał, to się WK.... Dla upewnienia się jakby ktoś wiedział jaka jest oporność uzwojeń cewki zapłonowej, to byłoby super. Wydaje mi się, że...
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
cewka zapłonowy oporność cewka sprawdzić oporność zapłonowy cewka oporność
zanik napiąć sieciowy rozkodować radio samochodowy zapchana pralka bosch
Viessmann Vitodens kod 68 – fałszywy sygnał płomienia, diagnostyka, elektroda jonizacyjna Fiat Punto – słabe hamulce, przyczyny, naprawa, serwo, ABS, przewody, klocki