Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Panowie, wystarcza wykręcić świece, jeżeli jedna jest odmienne odbarwiona od pozostałych lub na tej części pod klucz widać coś a'la cętki-tam cewka jest uszkodzona.
Jaką oporność powinna mieć cewka zapłonowa (obwód pierwotny) zamontowana w Fiacie Palio 1,2 8V?
też tak słyszałem, że w silnikach 1.3 93r nie stosowano czujnika halla. Mam rozumieć, że jak padł tak nie odpaliłeś? Co masz z tego schematu co podesłałem? I gdzie masz napięcia? sprawdź tak jak to ktoś opisał: - włącznik bezwładnościowy ok? - rozrusznik kręci ? - brak iskry, napięcie do aparatu dochodzi ? - immobiliser ok- zapala się i gaśnie po wyjęciu...
Auto. https://obrazki.elektroda.pl/4154897300_... W dzisiejszych czasach, to pojęcie dosyć względne. Po wpisaniu takowej frazy w wyszukiwarkę widać to co powyżej. A, że tak zapytam. Twoje posiada markę, model, nr? A o oznaczeniach elementów interesujących forumowiczów już nawet nie wspomnę. Itp, itp
cewka zapłonowa dla tych cylindrów. zmierz oporność i porównaj dla cewki dla 3i2.
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
Witam od poniedziałku próbuję znaleźć usterkę w mojej Honi, proszę o pomoc w diagnozie, oto szczegóły: - auto zgasło podczas jazdy (padał deszcz, możliwe że po wjechaniu w dziurę z kałużą) - włącznik bezwładnościowy ok - rozrusznik kręci - brak iskry, napięcie do aparatu dochodzi - immobiliser ok- zapala się i gaśnie po wyjęciu kluczyka miga, - cewka...
Jak wygląda układ gaszenia? Czy przewody na aparacie zapłonowym w pozycji START jest zwierany czy rozwierany W starszych typach było przeważnie tak, że kabelek od cewki był zwierany do masy piły i wtedy cewka traciła iskrę i maszyna gasła... Nie wiem jak jest w dzisiejszych urządzeniach, ale myślę że nic się nie zmieniło, tylko konstrukcja włączników...
jakbys mi w myslach czytal... opcje mam taka ze nie dziala mi 2 i 3 cylinder bo nie dostaje iskry, kable sprawdzilem i z cewki nie wychodzi WN. Ale najciekawsze jest to ze 2 razy odpalil mi normalnie ale po krotkiej przejazdzce znowu iskra zanikla... stad chce sie upewnic ze to cewka a nie np komputer wariuje... :?:
Witam! Cewka w aparacie zapłonowym do sprawdzenia. Oporność i porządne przylutowanie końcówek uzwojenia. Cześć!
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Sprawdź odporność wtryskiwaczy paliwa. Ostatnio mailem wypadnie zapłonu na różnych cylindrach w takim aucie I okazało się że dwa wtryskiwacze miały za niska oporność .
Tak wygląda układ zapłonowy. https://obrazki.elektroda.pl/5483764900_... Pomiaru możesz dokonać za pomocą omomierza. Pomiędzy 15 i 1, oraz pomiędzy 4 i 1. Oba pomiary powinny wskazać pewną oporność (wartość zależna od modelu cewki) Drugi pomiar (4-1) powinien mieć znacznie większą wartość niż (15-1)
Witam, opór cewki pierwotnej: 0.5 - 1.5 omów opór cewki wtórnej: 3 000 - 8 000 omów. pozdrawiam
Problem rozwiązany - opiszę rozwiązanie bo było trochę zawiłe. Cały czas VCDS nie widział obrotów silnika ,dopiero jak podmieniłem cewkę zapłonową pojawiły mi się obroty oraz słaba iskra - silnik dalej nie zapalał. Okazało się że napięcie na linii 15 które zasila moduł jest zaniżone o 3V w stosunku do napięcia akumulatora - winną okazała się wkładka...
Cewka uszkodzona. Pierwotne powinno mieć 0,7 0,9Ω, wtórne 10-11kΩ.
Cewka zapłonowa. Przyjrzyj się jej dokładnie i pomierz oporność uzwojeń.
Zmierz miernikiem oporność między dwoma pinami wtyczki ma wynosić ok. 1.5 kΩ jeżeli jest brak przejścia to albo przewód (najczęściej) albo cewka w aparacia . Jak zdejmiesz kopułkę to odłącz przewód ( ten zielony) i zmierz oporność na samej cewce ma wynosić też ok. 1.5 kΩ.Obydwa elementy są wymienialne przewód to bajka trochę gorzej jest z...
Że kombinuje to fakt, tylko co da zmniejszanie przerwy? Zmniejszenie przerwy na świecy daje to, że do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze w końcowym etapie suwu sprężania, potrzebne jest niższe napięcie, niż przy normalnej przerwie. Jeżeli po takiej operacji zmniejszenia przerwy, cylinder podejmie normalną pracę, to przyczyny należy...
Teraz należało by sprawdzić jeszcze przewód gaszący jest to górny pin kostki 2 pinowej na nim gdy pojawia się masa moduł się wyłącza jeśli na tym przewodzie jest masa cały czas ,skuter nie odpali ,należy wtedy wyjąć ten przewód z kostki i spróbować uruchomić skuter sprawdź dokładnie napięcie jakie dochodzi do modułu z iskrownika. Miernikiem możesz sprawdzić...
Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Zmierz rezystancje na uzwojeniu pierwotnym dwa zielone przewody od cewki zapłonowej i rezystancje uzwojenia wtórnego pomiędzy wyjściem wysokiego napięcia, a metalową obudową albo jednym z zielonych kabelków od cewki. Jeżeli omomierz pokaże przekroczenie zakresu duża oporność, przerwa w obwodzie cewka uszkodzona
Witam, odświeżam temat po wymianie modułu zapłonowego nadal nie ma iskry. Zastanawia mnie cewka WN ponieważ na uzwojeniu wtórnym powinna być oporność pomiędzy 17 a 30 kΩ,a jest tylko 12,7kΩ. czy to może być powodem braku iskry. Nadmienię że podczas kręcenia rozrusznikiem pompka paliwowa uruchamia się.
Witam, próbuję zdiagnozować mój skuter, Yamaha X-MAX 125 z 2008r, zniknęła iskra... Rozebrałem obudowy i próbowałem znaleźć problem, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, kontrolka check nie punktuje żadnych błędów, kontrolka immo nie świeci także. Z pomiarów jakie porobiłem to: impulsator - 126 Ohm, po przekręceniu kluczyka dostaje MASĘ od ECU (nie...
Skoda Favorit 135 LS. W aparacie zapłonowym jest cewka do wyzwalania sterownika zapłonu, jaka jest jej oporność .średnica drutu. ilość zwoi.
Każdy samochód ma swoje indywidualne zapotrzebowanie na energię elektryczną. Rozumiem z opisu, że zmierzyłeś prąd płynący między akumulatorem i rozrusznikiem (instalacją) przy pracującym silniku? czy też między alternatorem i akumulatorem (instalacja)? Jeśli tak jak w drugim przypadku to 5 A nie jest wielkim poborem. Cewka zapłonowa przecież ma oporność...
Witam. Moja Yamaha straciła iskrę. Do tej pory sprawdziłem cewkę zapłonową (działa w innej maszynie), impulsator podaje 1,7V a jego oporność to 470ohm. Kabel gaszący profilaktycznie odciąłem od modułu. Cewka zasilająca generuje 90V AC i ma rezystancję 400ohm (serwisówka podaje 330 przy 20 stopniach Celsjusza). Teoretycznie zostaje tyko moduł zapłonowy,...
Chińska pilarka Castorama, brak iskry. Sprawdziłem cewkę -konektor przewodu gaszenia zwarty do rdzenia, postawiłem na uszkodzony moduł zapłonowy. Zamówiłem cewkę, przed założeniem sprawdziłem i ta też ma zwarcie do masy (oporność 4Ω). Czy taki opór to normalne? Być może nowa uszkodzona? Nie chcę na razie montować, bo mogę ją oddać. Prośba o pomoc.
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
Cewka zapłonowa, tak jak i cała reszta odbiorników w pojazdach jest przeznaczona na włąściwe napiecie pracy. I jeśli instalacja jest 6 V, to żarówki, cewki, klakson i co tam jeszcze jest na 6 V. To samo w przypadku 12 i 24 V. To proste. Cewka przy zapłonie elektronicznym zazwyczaj ma mniejszą oporność uzwojenia wtórnego. Zdarza się też, że moduł zapłonowy...
będzie moduł albo cewka. oraz stacyjka, przycisk gaszenia i czasem mikrowyłącznik w dzwigni sprzęgła. Dodano po 2 pomiar oporności cewki zapłonowej, Z tym bywa czasem klopot. Zdarzają się cewki z układem CDI wewnątrz. Pomiar tego multimetrem nic nie wniesie do sprawy.
witam, dodam jeszcze do info michała że ten przewód miał oporność około 1,8 om i leciał od kostki nagrodzi silnika po lewej stronie do zasilania cewki, musi być inaczej za dużego prąda dostaje cewka i ślag ją trafi hehe, pozdrawiam
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
To jest cewka zapłonowa od Simsona. Ma ona oporność ok 0,4 Ω. Czujnik który chcę zrobić miałby wskazywać ten opór poprzez zaświecenie diody led. W przypadku barku oporu dioda by nie świeciła. Mam podobne urządzenie, ale wykrywa ono oporność dopiero od 0,8 Ω. Rysunek poniżej. Czy można ewentualnie zwiększyć dolny zakres pomiarowy? Z góry dziękuje....
Witam serdecznie mam dylemat związany z sprawdzeniem cewki zapłonowej od samochodu. Mianowicie cewka ma oporność pierwotnego uzwojenia rzędu 2-4omów (dokładność miernika) Oporność wtórnego uzwojenia jest kilka kiloomów. pomiędzy wyjście a masę podłączam świecę samochodową. natomiast pierwotne uzwojenie podłączam do akumulatora (oczywiście nie na stałe...
Gdyby to kogoś interesowało moment {bezpieczny} na śrubach wychodzi w granicach 7-8 kgm {70-80 Nm} , nie polecam ciągnąc na upartego zwłaszcza tej śruby najkrótszej . Oporność cewki aparatu zapłonowego ok 3,5-3,7 kOhm , tak się składa że nie miałem iskry zaraz po złożeniu i padnięta okazała się cewka aparatu ..
Kiedyś na warsztacie mieliśmy podobny przypadek w fordzie, również auto straciło moc. Klient sugerował sprawdzenie rozrządu ponieważ również pokazywało czujnik wałka, sprawdziłem i okazało się dobrze na co upierał się przy czujnikach, lecz ona miały prawidłową oporność. Co się okazało padła cewka zapłonowa, choć silnik nie drgał, ani nie trzepał się...
Witam czy zna ktoś oporności między uzwojeniami w cewce zapłonowej Peugeota 605 cewka To Valeo 2526035A BAE04 12V. Z góry dziekuje.
(uwaga-cewka ma być 3-omowa,jak dajecie cewke "elektroniczną' dobudujcie ogranicznik prądu) A co w przypadku jeśli cewka ma inną oporność?
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże
Moduł w aparacie zapłonowym.
....Co może być przyczyną namiętnie palącej się cewki ?... Szybkość narastania prądu w uzwojeniu pierwotnym oraz wartość tegoż prądu. W klasycznych układach zapłonowych oporność uzwojenia pierwotnego cewki wynosi 3,17÷3,43 Ω. W cewkach przeznaczonych do zapłonów elektronicznych oporność uzwojenia pierwotnego wynosi ≈ 0,8Ω lub nawet...
Cewki z elektroniką mają zazwyczaj mniejszą oporność niż te ze stykami. Ale tak czy inaczej pobieraja kilkanaście Amperków czszegulnie te 6 woltowe.
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Cewka zapłonowa w silniku raket (paralotnia) Brak Iskry cewka ma oporności 1 OHm i 5 kOHm odległość cewki od magnesu jest 0,25mm. Swieca jest nowa ale nie ma na niej iskry ani na starej. Czy może mi ktoś wskazać gdzie może być przyczyna a może te oporności są niewłaściwe.
Witam kolegów po dłuższej nieobecności Otóż mój syn ma problem z iskrą w yamaha dt 125 rocznik 97 . silnik do końca normalnie pracował i w pewnym momencie w czasie jazdy zgasł , teraz jest tylko taka słaba iskierka a właściwie to można odczuć tylko dosłownie palcem przeskok wysokiego napięcia . ale nie jest to napięcie powalające człowieka na ziemię...
Cewkę zapłonową sprawdziłem, ale po wyjęciu - podałem impulsy z zewnątrz i daje wysokie napięcie - jest iskra. Teraz mam do sprawdzenia MODUŁ i halotron. Ale jak to będzie jakaś dziwna usterka, której będę długo szukał, to się WK.... Dla upewnienia się jakby ktoś wiedział jaka jest oporność uzwojeń cewki zapłonowej, to byłoby super. Wydaje mi się, że...
Jak kolega w poprzednim poście napisał po zatrzymaniu silnika należy zaraz wyłączyć zapłon, albo zainwestować w urządzenie które będzie to robiło za nas, tzn będzie odcinało zasilanie na cewkę zapłonową np 10-15 sek.. po zatrzymaniu silnika (np przy braku napięcia ładowania). Grzanie się cewki zapłonowej przy zatrzymanym silniku w tym przypadku to normalna...
Wydaje się że cewka zapłonowa jest sprawna. Uzwojenie pierwotne powinno być w granicach kilku omów. Natomiast uzwojenie wtórne musi mieć oporność do około kilku tysięcy omów. Sprawdź czy cewka impulsatora wykazuje jakąś oporność. Kondensator najlepiej jest sprawdzać pod napięciem, jednak omomierzem można sprawdziś czy nie wykazuje przebicia do masy....
witam !! tak się śmiesznie składa że w wolnych chwilach przewijam takie właśnie cewki ( do motorków ) . stosuję żywicę epoksydową Epidian 52 . cewki zalewam w próżni - ta metoda jest najlepsza . polanie cewki " po wierzchu " nic nie da .lakier też jest ok - jak tam gdzie Ci przewijają nie mają choćby lakieru elektroizolacyjnego to są jacyś dziwni :D...
TAK wyuskałem tę cewkę i był urwany drucik oporność opoło 1800 OM, więc chyba z 12000 zwoi , nie będe nawijał bo to strata czasu.
Simson strzela w tłumik i nie wchodzi na obroty. Simson Strzela w Tłumik i Nie Wchodzi na Obroty - Analiza Problemu i Możliwe Rozwiązania (ID: 4060080) Witam serdecznie. Problemy z silnikiem, takie jak strzelanie w tłumik i trudności z osiąganiem obrotów, mogą być frustrujące, ale zazwyczaj wynikają z kilku podstawowych przyczyn. Poniżej przedstawiam...
Witam, mam problem z podłączeniem modułu do DT 125. Kupiłem nowy moduł oraz impulsator, ale jakbym tego nie podpinał to nie daje iskry. Moduł oczywiście AC. Wychodzą z niego kable: pomarańczowy, biało-czerwony, czarny, czarno-czerwony oraz czarno-biały. Pomarańczowy podpinam pod cewkę, biało-czerwony pod impulsator, czarno-czerwony pod cewkę zasilającą,...
Bo na żarówce tylko do "celów testowych". Może ktoś z kolegów zna oporność przewodu oporowego w malcu? Nigdzie nie mogę się dopatrzeć w swoich materiałach.
Witam :) Okazało się ,że to jednak cewka zapłonowa :) Wydatek rzędu 80 zł ale się opłaciło.Zanim zamówiłem sprawdziłem oporność- na uzwojeniu pierwotnym miernik pokazał oile dobrze pamiętam 7 omów ,a na wtórnym nie pokazał nic ... Sprawdziłem czy do cewki dochodzi prąd i dochodził więc wniosek wysunął się sam :) Maszyna pali od kopa :) Dziękuję za pomoc...
No więc masz rozdzielacz multec>93. Starsze dużo głośniej siały. Przejrzyj sobie palec rozdzielacza w szczególności jego oporność, zużycie elementów wewnątrz kopułki. Cewka zapłonowa jest na lewym błotniku przykręcona dwoma wkrętami, które korodują i może to się objawiać brakiem uziemienia cewki i wzmacniacza zapłonu pomiędzy cewką i błotnikiem. Osobiście...
Honda Cocerto to już niemłody egzemplarz ale nie wiem jak tam jest z wyzwalaniem zapłonu. Jeśli przerywacz mechaniczny to trzeba dokładnie przejrzeć a jeśli inny to sprawdzić sygnały. I tradycyjnie cewka zapłonowa i przewody wysokiego napięcia (obserwacja w ciemności). Oporność uzwojenia pierwotnego cewki zależy od rodzaju zapłonu i skoro nie zmieniałeś...
Wymienia się cały zestaw cewek.Wszystkie zalane cewki mają jednakowe parametry i oporność po stronie wtórnej.Podłączając jedną cewkę o innych parametrach można doprowadzić do uszkodzenia komputera sterującego pracą cewek.
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
I pytanie jak podłączyć do niego cewkę zapłonowa BE200B Zmierz omomierzem oporności uzwojeń cewki według załączonego rysunku i jeżeli uzyskasz podobne wyniki to podłącz cewkę, tak jak na schemacie poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/8462508400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6083544100_1...
Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
Cewka dostaje po stacyjce plus zasilania i aby działała jak trzeba to musi dostać też minus tzw masę a dostaje ją od przerywacza Bzdura. WSK-125 nie ma bateryjnego zapłonu. To magneto-iskiernik. Piszczkiem tego nie sprawdzisz. Uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej mam małą oporność i zawsze piszczek miernika będzie piszczał. Podłącz do przewodu gaszenia...
Takie wysokie spadki napięcia podczas kręcenia że brak odpowiedniego napiecia na cewkę (lub modół zapłonowy). Do sprawdzenia wszystkie masy,zasilania itp. Z doświadczeń : kable po 19 latach eksploatacji zwiękaszają swoja oporność do tego stopnia iż dzieją się cuda. Cóż,starość nie radość.
witam, mam problem jak w tytule. Volvo v70 silnik 2,5. Samochód nie ma sterowania na cewkę zapłonową. Po sprawdzeniu cewki pomyślałem że oczywiście czujnik położenia wału, sprawdziłem i według mnie jest OK. Oporność 290Ω. Czujnik jest dwu przewodowy. Teraz kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dlaczego jak dotknę śrubokrętem (czy też...
kolego najprawdopodobniej zalałeś moduł zapłonowy jaki to quad Najprawdopodobniej ten moduł jest zalany hermetycznie żywicą (jeśli nie jakiś "tuningowy" w aluminiowej obudowie). Więc można go myć do woli. Słabym punktem pewnie będą kostki i połączenia. Wysuszyć, spryskać sprayem do połączeń (tylko nie WD40!). Sprawdzić, czy nie zalana cewka zapłonowa...
Przestaw miermik na zakres 200 Ω i zmierz, powinno być 15-20 Ω. Pomiar jaki napisałeś 002 na zakresie 2 kΩ wsazuje że oporność cewki to 20 Ω. Zobacz czy podobny wynik wyjdzie na zakresie 200 Ω. Jeśli tak, to cewka jest dobra.
Padł moduł i przez cewkę płynął cały czas prąd, jak normalnie wsiadałeś i odpalałeś to było kluczowanie i nic się nie działo, jak włączyłeś zapłon na dłuższy czas bez zapalania silnika to cewka się stopiła. Jeszcze jedna, dość istotna sprawa, zmierz oporność kabla wn między cewką a kopułką (1kΩ), włókno węglowe w nim lubi się spalić i za chwilę...
Czy istnieje jakiś sposób podniesienia oporności cewki zapłonowej. Składaliśmy silnik Trabanta z zapłonem elektronicznym, ale moduł poszedł z dymem, o czym już pisałem swego czasu posta. Udało się dostać moduł i prawie wszystko było OK, i oto pojawił się problem. Potrzebowaliśmy cewki dwubiegunowe, więc zastosowaliśmy cewki od fiata CC/Punto. Tranzystory...
Świece są nówki NGK, kable również nowe SENTECH do tego jak pisałem na początku nowa cewka - stara miała za dużą oporność uzwojenia pierwotnego , kopułka i palec zapłonowy - kopułka była już przez kogoś szlifowana i piłowana a palec zapłonowy przypalony (tylko tego modułu cewki nie jestem pewien bo jest naprawiony a nie wymieniony - choć zapewniano...
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
Fiat Bravo 1.6 97 rok. Chodzi o oporność uzwojenia cewki zapłonowej po stronie wysokiego napięcia. Książkowo jest to wartość pomiędzy 8645 i 9555 Ω przy 20 st. C. Tak podaje książka "Sam naprawiam" i "Bravo/Brava Haynes repair manual". Tymczasem w samochodzie cewka ma oporność 5450 Ω . Czyli jak widać znacznie mniej niż podają książki. Teoretycznie...
Witam, chciałbym zrezygnować z tranzystorowego układu zapłonowego z rezystorami balastowymi. Wiem ze wiąże sie to z wymiana cewki zapłonowej na taka która nie wymaga rezystorów o oporność uzwojenia pierwotnego wynosi 3.5 ohm. Chciałbym sie dowiedzieć od jakiego samochodu mogę dopasować taka cewkę i czy wiąże sie to z wymiana świec zapłonowych.i Jeżeli...
Mam na stanie czujnik od chyba cinquecento spróbuje go zastosować, jaka panuje tam temperatura? Jaki układ zastosować do formowania impulsów? Dobra poszukam jakiś sobie informacji jeśli będę miał jakieś wątpliwości napisze. sporo linków myślę że do jutra to przeczytam ;) Dzięki wielkie. Dobra przestudiowałem te tematy i zdecydowałem się na ten schemat,...
Parę dni wstecz przy odpalaniu Tico rozrusznik musiał dłużej się kręcić aby nastąpiło uruchomienie się silnika. Wczoraj po zakończonej jeździe jakieś parę godzin później przy próbie odpalenia Tico - 0 szans na uruchomienie rozrusznik kręci się ale nie odpala Tico. Wziąłem sprawdziłem cewkę i oporność wynosiła 12,1K - czyli tak jak pisze w książce Trzeciaka...
Podrzuć zdjęcie cewki, a dokładnie oznaczeń zacisków. Zazwyczaj +, albo 15, bądź 16- zasilanie po stacyjce, zaś: -, 1, albo D- przerywacz. Jeśli cewka dedykowana jest do zapłonu z przerywaczem mechanicznym to oporność jej uzwojenia pierwotnego będzie miała wartość nie mniej niż 3 omy, jeśli do zapłonu z modułem- ok. 1om. Cewkę niskoomową można używać...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Zmierz oporność cewek przy magnecie. Na tym przewodzie co mierzysz napięcie. W 8 cewkowym iskrowniku powinna wynosić 480kΩ, jak będzie 240kΩ cewki uszkodzone w 6 nie wiem doczytaj w necie. Tak się dzieje ze na pusto 28V pod obciążeniem czyli podpieciem do modułu 15V. Jak nie będzie na czerwonym min. 40V nie odpali. Cewka wysokonapięciowa ta...
Witam, pytanie jak zmierzyć tranzystor jak opisałem w tytule miernikiem elektronicznym. Jest to tranzystor z modułu zapłonowego virago 125, w tym module są dwa takie tranzystory. Problem polega na tym że motocykl nie pali na jeden cylinder na który napięcie na cewkę wychodzi z tego tranzystora. Tranzystor jest wylutowany. Jakie wartości powinienem odczytać...
Witam. Jaka powinna być oporność cewki zapłonowej silnika B&S seria 675. Rezystancja mierzona pomiędzy fajką zapłonową a masą. Może ktoś posiada takie informacje?
Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane Chylę czoła! Po wypreparowaniu samej cewki, łącznie ze zdjęciem fajki, i połączenia jej razem z kondensatorem, a następnie zasileniu jej z zasilacza laboratoryjnego (minus na mase), ktorego plus chwilowo przytykany jest do wyjscia NN cewki jest iskra nawet przy zasilaniu napieciem...
Może cewka podwójna od fiata 126p, tu masz zapłon z przerywaczem a cewka z fiacika ma mniejszą oporność ale za to napięcie instalacji to 6V, powinno to działać. Obejrzyj instalację dokładnie bo to może być jej wina, jakieś skorodowane styki i na niskich obrotach bez ładowania zaczyna brakować prądu aby cewka się właściwie naładowała. Popraw masę na...
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Tak z ciekawości to jaką oporność ma cewka zasilająca cdi i impulsator? Są kable z czerwonym paskiem i niebieskim mierzone względem masy. Powinno być około 460Ω dla cewki i 150Ω dla impulsatora. Posprawdzaj również kable w układzie zapłonowym, czasami nie łączyły.
To że zamienisz ty nic ci nie da zobacz jak masz podłączone kable do cewek zapłonowych na górnej powinny być kable WN z 4 i1 cylindra na drugiej z 2 i 3 jeżeli to nic nie da sprawdz oporność na cewkach nie zamieniaj je miescami szkoda twojej pracy przy rozkręcaniu wystarczy zmienić kable niskiego napięcia które dochodzą do cewek i kable zamienić miejscami...
Jakieś pomiary, obdukcja? Oporność cewek zapłonowych, impulsatorów, jak jeżdziła jakie było ładowanie, nie gotowała elektrolitu? i takie tam...
Opel Astra J 1.4T 120km Ktoś przede mną zrobił coś niedbale. Cewka ma przypalone jedno gniazdo Plastik w środku jest nadtopiony. Gniazdo w środku brudne, zielony nalot jak na klemie akumulatora. Opornik może równo nie dolegać do blaszki w cewce i dlatego strzela tak jak na filmiku? Da się to uratować czy cewka do wymiany? Dwa z 4 oporników mają przepalony...
krolan: ja w tym w/w seacie naprawiłem spalony moduł, nic poza tranzystorem nie było spalone bo po wymianie tranzystora działał, ale ja tam wlutowałem jakiś "większy" klon BD508, nawet nie sprawdzając czym był orginalny ;) ale raczej nie było to IGBT bo 20 lat temu takich raczej nie było ale teraz można bez problemu dostać IGBT dużej mocy z falowników,...
"Owinięta" cewka to zapłonowa, "odkryta" do ładowania akumulatora. Do ściągnięcia koła zamachowego najlepiej używać ściągacza. Poprzez otwory w tym kole sprawdź wizualnie stan cewki tj. czy uzwojenie jest przegrzane a miernikiem sprawdź jego oporność. Brak ładowania wynika zazwyczaj z uszkodzenia regulatora, bądź pojedynczej diody. Sprawdź jakie napięcie...
Witam! Autko to mercedes W203, 1.8 163km, silnik m271 sławetny. Auto na zimnym silniku do 60 stopni pięknie i wzorowo jedzie. Niestety jak się nagrzeje zaczynają się wypadania zapłonów. Błędy dzisiaj rano skasowane, w serwisie pogwarancyjnym MB, po paru godzinach pojechałem na ponowne odczytanie ( zrobiłem ze 150km ) , auto zasilane tylko PB, wyszły...
Siemka . Właśnie stałem sie posiadaczem mińska 125 400a i powstał problem podczas jazdy . Brak iskry a dokładniej zaczęła mi świrować , raz była a raz nie . Kupiłem nową cewkę zapłonową ale już do końca mi znikła :/ teraz sprawdzałem oporność i napięcie dochodzące do modułu i poza niego . A oto co jedynie zmierzyłem http://obrazki.elektroda.pl/8872104000_1...
pawli52 , problem polega na tym, że pod wpływem wilgoci wydzielającej się na przewodach WN, kopułce, osłonach na świecach i na samej porcelanie świec spada oporność izolacji całego układu. Ze spadkiem izolacji wzrasta prąd upływu i maleje napięcie. Czasem spadek napięcia jest tak duży, że napięcie na elektrodach świecy jest za niskie, aby w warunkach...
Kolego matroxi: "cewka olejowa sama sie regeneruje" - może wyjaśnisz, co miałeś na myśli, bo takie perpetuum mobile aż mnie zaciekawiło. co do oporności cewek, to z tego co pamiętam, a sporo mam do pamiętania, to cewki w polonezach były pochodna cewek z dużego fiata. I dzieliły się te cewki z fiata i poloneza na : cewki do klasycznych PRZERYWACZOWYCH...
Czy może mi ktoś powiedzieć czy mozna sprawdzić jakoś moduł zapłonowy (mam 4rostykowy w podstawie cewki zapłonowej)? Sprawdzałem - nie ma iskry. Cewkę pomierzyłem i oporności są OK. Andrzej
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
Jak wyżej ja, a później koledzy pisaliśmy, żebyś sprawdził oporność wymienionych wyżej elementów, oczywiście na bez używania rozrusznika, na "nieruchomym" silniku, czyli czarny przewód miernika podłączony pod COM przykładasz do masy np. metalowej części silnika, i przewodów wychodzących z silnika do modułu odpowiednio od zasilania zapłonu (powinien...
Witam! Problemem jest słaba iskra zarówno na swiecach jak i przed rozdzielaczem zapłonu (kopułką). Iskra ma kolor czerwony z rozdwajaniem się wyładowania. Podejrzewam cewkę ponieważ po pomiarach uzwojeń okazało sie ze najprawdopodobniej uzwojenie pierwotne ma zbyt dużą oporność (1,6 Ohm norma= 0,52-0,76 Ohma). Mam druga cewkę jednak ma takie same rezystancje....
panowie jaka właściwie powinna byś oporność cewki zapłonowej w instrykcji wyczytałem że 2 razy od 4,5 do 5,5oma ,moja ma 1,2 oma ,
1) Sprawdzić czy przrywacz podaje napięcie na cewkę 2) sprawdzić oporność cewki (ale niewiem ile powinien wynosić, ale podam Ci wartości rezystancji z Fiata 125 obwód pierwotny (od przerywacza) ok 3Ω, a obwód wtórny 6,5 do 9KΩ (zależy od typu cewki i producenta) Pozdrawiam
Cewkę możesz sprawdzić czy ma przejście elektryczne miernik przejścia lub omomierz czy pokazuje jakąś oporność ale jeśli nic ciągle 0 to wymień cewkę bo to pewnie ona zdechła Sprawdź też przewód wysokiego napięcia czy ma przejście
cewka sprawdzić oporność zapłonowy cewka oporność oporność cewka
alternator iveco aplikacja bluetooth blokowanie przychodzacych
wciąganie kabli wciąganie kabli
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 – objawy słabego połączenia przewodu wtryskiwacza benzyna gaz Silnik Kohler nie odpala – brak iskry, paliwa lub kompresji, diagnostyka traktorka