06061947 nie bierz mnie pod włos dobrze wiesz jakie są prawa fizyki , już nie jeden alternator przerobiłeś . Ale mimo wszystko odpowiem bo pytanie dotyczy konkretnego zagadnienia " Czyli wychodzi, że moc wzbudzenia jest poniżej 1Wata, czy dobrze zrozumiałem ???? " . Tak moc wzbudzania jest poniżej 1W . Tylko co przez to rozumiemy : uzyskanie napięcia...
witam !! tak się śmiesznie składa że w wolnych chwilach przewijam takie właśnie cewki ( do motorków ) . stosuję żywicę epoksydową Epidian 52 . cewki zalewam w próżni - ta metoda jest najlepsza . polanie cewki " po wierzchu " nic nie da .lakier też jest ok - jak tam gdzie Ci przewijają nie mają choćby lakieru elektroizolacyjnego to są jacyś dziwni :D...
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
Witam, w hondzie nie ma iskry. Mam już prawie wszystko wymienione, a dokładnie; moduł, cewkę wn i właśnie startor. Startor nie dawał wcześniej żadnego napięcia a i oporność miał strasznie niską(540om a w xl600 powinno być chyba w granicach 900om). Oddałem go do regeneracji i wrócił z opornością większą o 100om i wreszcie daje jakie kolwiek napięcie...
Silnik jest to dwucylindrowy diesel w układzie V chłodzony powietrzem, made in china, cewki ładujące są na kole przy wentylatorze, dwie cewki, chętnie sprawdzę czy mają one połączenie z masą, rozumiem że mam sprawdzić oporność pomiędzy masą pojazdu a kablem wychodzącym z cewki, koło tegoż wentylatora jest bezpośrednio na wale korbowym silnika więc myślę...
Witaj! Zrób tak jak pisałem.Wystarczy twój przyrząd do stwierdzenia połączenia uzwojenia z masą.Końcówki złączone razem trzeba rozłączyć by stwierdzić jaka cewka ma połączenie z masą. Po rozłączeniu cewek dotykaj przyrządem do końcówek cewek i tam gdzie będzie pokazywać zwarcie z masą to te uzwojenie tej cewki będzie uszkodzenie. Po dokładnym obejrzeniu...
Można zmierzyć oporności obu uzwojeń i ich indukcyjności (jak masz czym). Nasycenie też powinno dać się zmierzyć "domowym sposobem" - o ile jest na to ochota. ;) Najprostszy układ w samochodzie był taki, że cewkę się podłączało do zasilania, a potem odłączało - i przy odłączeniu na cewce wtórnej pojawiało się wysokie napięcie, dające iskrę na świecy....
Moc cewki przekaźnika to ok. 2W, mógłby robić problemy z uwagi na za dużą oporność. Kolega Kkknc podał 120Ω, mnie wydaje się ciut za duża to oporność. Odpowiada ok. 1,2W. A dlaczego nie dać dodatkowej żaróweczki 12V/4W, w oprawce, podłączonej równolegle a schowanej gdzieś pod deską rozdzielczą? Bez kłopotu, pewnie i tanio.
Witam. Temat dotyczy maszyny budowlanej. Instalacja 12V Zamontowany nowy alternator 65A Do tego sterownik , który steruje proporcjonalnie - w zależności od prędkości obrotowej silnika obroty silnika z czujnika nie z alternatora. - jazda maszyny do przodu i do tyłu. W obwodzie są dwie cewki 1 do przodu druga do tyłu. Problem wyglada nastepujaco. Na starym...
Honda Cocerto to już niemłody egzemplarz ale nie wiem jak tam jest z wyzwalaniem zapłonu. Jeśli przerywacz mechaniczny to trzeba dokładnie przejrzeć a jeśli inny to sprawdzić sygnały. I tradycyjnie cewka zapłonowa i przewody wysokiego napięcia (obserwacja w ciemności). Oporność uzwojenia pierwotnego cewki zależy od rodzaju zapłonu i skoro nie zmieniałeś...
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Witam Jak w temacie. Przy 2, 3 próbach uruchomienia słychać pojedyncze zapłony. Przy następnych próbach słychać tylko jak rozrusznik kręci. Czujnik położenia wału po wymontowaniu ma oporność cewki ok. 500 ohm, podłączony do woltomierza i po ręcznym przesuwaniu przed nim kawałkiem metalu daje napięcie do ok. 10 mV. Został zamontowany spowrotem jako sprawny...
A może by tak prościej? prądy napięcia.... Najprostszym sposobem jest pomiar pod obciążeniem. Układ zap. w Pana przypadku nie jest zależny od acu, więc: -wykonujemy przyrząd pomiarowy :) w postaci żarówki 35W 12V ( 6V zależy od instalacji) do której są przylutowane kabelki i tu są dwie możliwości układ z masą czy bez. Sposób sprawdzenia: Masowe cewki...
Niestety po podłączeniu mojej przetworki do alternatora nie byłem zadowolony brakuje mocy napięcia już tak bardzo się nie wahały.Ale z mocą to kiepsko. I oczywiście pierwsze straty pali mi się notorycznie tranzystor pierwszy najbliżej zasilania podejrzewam jakiś udar prądowy bo pali się ciągle ten sam. Tak że muszę jednak skombinować jakiś oscyloskop...
Walka z Prawem Ohma zaczyna się od przekonania o możliwości zwycięstwa ambicji nad zdrowym rozsądkiem. Trochę teorii: - kondensator o pojemności 1F oddaje w ciągu 1 sekundy ładunek 1Q (Kulomb, = 1 ampero-sekunda) kosztem spadku napięcia o 1V. Akumulator samochodowy, który oddaje ładunek 60Ah kosztem obniżenia napięcia od 13,5 do 11,5V (o 2 volty) jest...
Cześć . Próbuje zmierzyć moc alternatora ( 12V 0,43kW przy 5000rpm ) Jak można to powtarzalnie zmierzyć w bezpieczny dla cewki sposób. Sam alternator to magneto i cewka 3 fazowa połączona w trójkąt o oporności miedzy uzwojeniami 0,6 Ohma. (edytowane na 100% trójkąt ) Pomiar ma na celu ustalenie czy cewka nie ma zwarć w środku i pracuje z pełną mocą....
1000 wat to jest moc muzyczna nie znamionowa, 1000 wat to około 83 ampery przy oporności cewki głośnika 8 oma nie wytrzyma 5 minut grania głośnik, nawet ustawienie regulatora głośności na 1\4 to dalej byłby to prąd około 20 amper, dla mnie bzdura te waty jakoby to moc znamionowa była Jaki musiałby być drut na cewce głośnika żeby wytrzymał z zapasem...
Najpierw pomierz upływność z akumulatora 11,89V to mało powinno być przynajmniej 12,6V. Później pomierz oporność między cewkami i do masy na zimnym silniku, 3 kable od alternatora. Na wyjściu z alternatora na tych 3 kablach może być od 40 -70V. Ściągnij sobie serwisówkę do fazera i tam będzie opisana cała procedura + parametry.
Spróbuje ,ale to raczej nie jest to.Toyota jest na boschu ,hall w aparacie taki jak w golfie 3 .Czujnik temperatury jak w astrze f raczej sprawny.Przy zerze 5,5 kohm,20 stopni 2,5kohm.Sterownik też bosch a miałem kiedyś taką przygodę z alternatorem ,że nawet się spaliły h4.Cewka boscha ma oporność pierwotnego 1,2ohm,wtórne 9kohm.
Pomiar indukcyjności moim zdaniem lepiej pasuje do cewek zasilających CDI oraz cewek WN. W zasadzie żadne serwisówki nie podają indukcyjności uzwojeń, a ograniczają się jedynie do pomiaru oporności.
(at)ElektrodaBot . Poproszę cię o pomoc Agregat chłodniczy Relec Froid TR22 nie mogę znależć schematu instalacji elektrycznej lub dokumentacji serwisowej . Po prostu nie dostępna , dasz radę ? . Bezpośrednia odpowiedź 1. Relec-Froid nigdy nie publikował kompletnych schematów TR-22 w otwartych źródłach; dokumentacja krąży wyłącznie w serwisach partnerskich...
Każdy samochód ma swoje indywidualne zapotrzebowanie na energię elektryczną. Rozumiem z opisu, że zmierzyłeś prąd płynący między akumulatorem i rozrusznikiem (instalacją) przy pracującym silniku? czy też między alternatorem i akumulatorem (instalacja)? Jeśli tak jak w drugim przypadku to 5 A nie jest wielkim poborem. Cewka zapłonowa przecież ma oporność...
Witam serdecznie. Problem w tym,że starego sterownika nie podłącze do samochodu ponieważ są w nim spalone 2 układy(takie mocowane do radiatora) oraz 2 rezystory. No ale troszkę z innej beczki... Znajomy mechanik zaproponował abym go pociągał i zobaczyć czy odpali więc go pociągaliśmy i nic. podczas ciągania kontrolka akumulatora gasła więc postanowiłem...
CB FSM Syrena 105L od kilku miesięcy męczę się z zakłóceniami w Syrence. Ojciec 15 lat temu miał w swojej CB i problemu nie było, a ja już nie mam pojęcia o co chodzi. Zakłócenia pojawiają się po około 20 sekundach od odpalenia silnika. Kiedyś zwykły układ zapłonowy na przerywaczach, kondensatory, trzy małe cewki, zwykłe miedziane kable zapłonowe....
oporność cewki cewki alternatora oporność wirnika alternatora
zamiana przepływomierz mocniejsza bateria telefonu cewka pompka paliwo
Saunier Duval nie działa po wymianie baterii w sterowniku Chrobotanie silnika w pralce Samsung EcoBubble - przyczyny i rozwiązania