Tak tak 60W. Tylko przy jakich RPM i tylko dla prądu przemiennego. pawelpc14. Pisaniem niesprawdzonych informacji - "jedna pani powiedziała drugiej pani..." fizyki nie oszukasz. Fizyka ma wasze przewijania cewek głęboko w .. poważaniu. Nie wolno karmić niemożliwych do spełnienia nadziei! Tematy o próbach "podniesienia mocy" starych alternatorów ze wzbudzeniem...
Witam Tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Zwyczajnie dwie cewki- dwie diody, bo tam zdaje się żadnego ,,regulatora selenowego" :D nie było, tylko prostownik jak widać selenowy pełnookresowy + regulator mechaniczny (przekaźnikowy) napięcia. Poszukać regulatora 6 woltowego do alternatora dwucewkowego (jakis skuter, etc) i usunąć zarówno stary regulator oznaczony jako ,,koło na górze schematu",...
Witam . Będąc w Szwecji widziałem że do tego celu używają poliestrowej . Ale jest pewien problem , mogą pozostać "bąble" powietrza . Więc Oni robią to w podwyższonej temperaturze i obniżonym ciśnieniu . Tak przypadkiem znalazłem : http://www.otherpower.com/trips1.html .
WITAM Zakupiłem orginalna konsole do forda z obrotomierzem, ( w swoim modelu forda escorta 89 (benzyna) nie mialem) konsola jest napewno dobra. Obrotomierz podłączyłem pod cewke, zaniża o połowe wartośc obrotów (na oko i ucho). mam silnik 4 cylindrowy, konsola jest tez do 4 cylindrowego (rzekomo pewności niemam tylko słowa sprzedawcy, który sam się...
Układ zapłonu dobrze. Układ ładowania prawie dobrze. Kontrolkę ładowania należy podpiąć pod PLUS po stacyjce, czyli tam, gdzie zasilanie cewki. Przy alternatorze dobrze. Do świateł i klaksonu radze zastosować przekaźniki. Zobacz sobie instalację dużego fiata, tam były one stosowane. A instalacja w dużym fiacie jest też bardzo prosta. Jak masz problemy...
zibiwar Dlaczego mam widzieć czarno ???. Już ruszyłeś w dobrym kierunku, wstępne założenia nakreśliłeś, teraz sprawdzenie ile z tego jest rzeczywiście do uzyskania. Sprawdź jeszcze na mini hamowni jakie są rzeczywiste możliwości alternatora, ile potrzeba prądu do wzbudzania cewki alternatora. Będziesz miał cały obraz swoich założeń. Przyjemnej zabawy...
Masz źle podłączone. Prawdopodobnie dlatego uszkadzają się cewki w alternatorze. Czy posiadasz multimetr i umiesz się nim posługiwać.? Jeżeli nie, to dobrze by było taki kupić i nauczyć się jak wykonywać pomiary. Cel jest tego taki, aby sprawdzać sprawność osprzętu motocykla i poprawność połączeń. Napiszę co i jak powinno być podłączone. Ty musisz zweryfikować...
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Jescze raz. Ten alternator nie moze miec wyłącznika wzbudzenia bo porostu nie ma cewki wzbudzenia. Jak sie kreci nie wolno go odlaczac ani od regulatora ani regulatora od akumulatora.
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
zgaduję ze masz skrzynie powershift, jezeli tak to: 46 -niskie ładowanie-alternator 117 problem z pradem cewki sprzęgła L 118 problem z prądem cewki sprzęgła M
A co gdyby dokleić do wirnika magnesy neodymowe np. 20x10x5 i dalej wykorzystywać uzwojenie wirnika do regulacji? Jeśli pola się zsumują da to wyższe napięcie, ale czy moc przy niższych obrotach wzrośnie? Połączył bym wtedy dwa alternatory, cewki szeregowo w trójkąt, za prostownikiem w szereg.
Np. Jakie. Proszę o przykład. Pompa paliwa, zapłon, cewki, alternator i sygnał z czujnika położenia wału odpada
To źle stawiasz. Obroty nie spadają. Poza tym to auto nie ma jednej cewki. Alternator będę jutro sprawdzać.
Zrobić układ porównujący napięcie z cewki alternatora z napięciem w instalacji pojazdu - a dokładniej, wykrywający występowanie napięcia cewki wyższego od napięcia w instalacji. Każde wystąpienie takiego wyższego napięcia ma ładować kondensator, a jego napięcie ma sterować (poprzez wzmacniacz, może nawet przerzutnik) załączeniem dodatkowego oświetlenia....
Rezystor r12 na wejściu zasilania z cewki alternatora. Czyli chodzi o układ rezystor r12 dojdę d6 i tyrystor scr2 ? Dioda zapewne jest na 5v Ale nie mogę znaleźć co to za tyrystor oznaczony kodem 09 cb Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/4758626200_...
http://obrazki.elektroda.pl/7893844000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2255329200_1...
Wybieram się Punto II 1.2 60KM z LPG do Tadżykistanu. Do pokonania w obie strony 20tyś km, z czego duża część to szutry, oraz drogi i bezdroża wysokogórskie. Punciakiem tak jeżdżę już od dawna, dotarło do Afryki, Azji, na Arktykę, Islandię. Warunki w których autko jest użytkowane pokazuje film: https://youtu.be/elOcjC0R2ss?t=65 Pytanie: Jakie części...
No tak, przepraszam. Magiczne CDI jest zasilane z powietrza i taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić. Nie z powietrza, a z cewki ,,magneta", lub inaczej alternatora, Tranzystorku :D . taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić Tak się składa niestety. Chcesz schemat instalacji takiej machiny ?
Możesz jeszcze wpiąć w zasilanie cewki kondensator . (Jak najbliżej cewki) Dobrze nadają się do tego kondensatory stosowane w starszych alternatorach (mają blaszkę do montażu)
A ty moderatorze znasz wszystkie marki i modele i ich wersje silnikowe?! Porada jest na temat a nie podłącz smartfon i będzie git. W silniku benzynowym impuls do obrotomierza jest z cewki zapłonowej a w dieslu z alternatora z zacisku 'w' Nie, nie znam wszystkich, a jak nie wiem to nie nie zmyślam i nie robię z siebie głupka. Tak jak piszesz, obroty...
Tak może chodzić z alternatora jak i z cewki. Trzeba tylko odpowiednio zmienić kombinacje przełącznika. https://obrazki.elektroda.pl/1746457900_...
W tych silnikach układy zapłonowe, to całkowicie oddzielne obwody. Cewki alternatora ładują tylko akumulator, nic więcej. Akumulator, zasila tylko rozrusznik. Prostowniki, to pojedyncze diody. Najprostszy sposób połączenia, to ten, który narysowałem - co z tego wyniknie?
daje plus. Plus ? Dla prądu przemiennego ? Masz za to minus. :D (at)m_berlin Trochę kiepsko myślą, bo to jest kompletny brak jakiejkolwiek regulacji napięcia na akumulatorze. To mogło by działacć pod warunkiem, ze światło drogowe (45 W), będzie zawsze włączone. . Nie diody i kondensator, Kolego, a regulator motocyklowy. Taki tani, chiński z Allegro,...
Witam Bardzo ciekawy pomysł założenia PRĄDNICY (a nie jak napisałeś alternatora) do AWO. 1- Wydaje mi się że można podłączyć pod oryginalny układ zapłonowy. Z prądnicy "wychodzi" przewód czerwono-czarny i on odpowiada za iskrę. 2- Schemat zapłonowy- napisałem jak podłączyć wyżej . Schemat elektryczny- też można bardzo prosto podłączyć. ale najważniejsze...
Sprawdz obrotomierz.Podłącz do jego wejścia<sygnału> napięcie zmienne 50Hz-trafo dzwonkowe,powinno być około1500 obrotow.Jest inaczej to obrotomierz uszkodzony. Sprawdz prace silniuka po odpięciu obrotomierza od cewki.
2V to trochę mało. Na pewno masz dobrze połączone cewki?
OK alternator zmontowany, rezystancja cewki 5 om. Niestety alternator nie startuje, kontrolka miga przy biegu jałowym, na wyższych obrotach świeci stale. Jakieś pomysły?
Wymieniłeś cewki? Które. Może po prostu zdechł ci regulator napięcia, albo któryś z bezpieczników. Jeśli cewki w alternatorze były do kitu (tj w nowym), bo były chińskiej jakości to właśnie to mogło ci rozwalić regulator napięcia.
Jest tu jeszcze jedna rzecz którą pominąłeś. Na tym stojanie cewki nawinięte są podwójnie. Mianowicie na tych samych rdzeniach są cewki alternatora a na nich nawinięte cewki zasilające moduł. Jeśli zostaną niedokładnie przewinięte, silnik zacznie ci durnieć (zapłon co drugi cykl albo problem z utrzymaniem niskich obrotów) Najpewniejszym rozwiązaniem...
Rezystancja cewki wzbudnicy alternatora biały-niebieski to 18.3 kOm z zakresu 9-25 kOm więc OK Chyba w Ω a nie kΩ. Sprawdź czy nie ma przebicia do masy. Akurat w crossie najlepiej odkręcić pokrywę i obejrzeć uzwojenie pod kątem przypalenia. Biorąc pod uwagę konstrukcję zapłonu, bardziej obstawiałbym uszkodzenie modułu zapłonowego.
Yyy, tylko że standardowa prądnica i alternator to nie jest to samo. Prądnica ma po prostu cewki ładujące. Alternator jest trójfazowy i te fazy muszą być odpowiednio zgrane by to działało. Poza tym, masz już prąd do ładowania. Standardowe ładowanie powinno w zupełności wystarczyć do fabrycznego osprzętu. Nadmiar mija się z celem.
W necie znalazłem tylko jeden sposób i nie wiem, czy to będzie dobrze. Żłobki 1-4, 2-5..... I tak 24 cewki, po 8 na fazę Kolejność dobra, ale jak wyszło 24 cewki? Podjechałbym z tym alternatorem do zakładu przewijania silników to na pewno doradzą.
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
trzeba znaleźć kabel odpowiedni za - a potem po kolei traktować każdy kabel + niektóre trzeba - (tak jak temp. cieczy) i na końcu co zostanie to sygnałem od cewki/alternatora jeżeli posiada obrotomierz. W starej desce po kolei przecinać kable i patrzeć co gaśnie wszystko opisać i łączyć z nową wtyczką
Można podłączyć 1 cewke i będzie 1 fazowy. Ale moc mocno spadnie , a napięcie wzrośnie o 1,7. Ale po co? Jak podłączysz wszystkie szeregowo to wyjdzie ci 0V.
Podlacza się rożnie zależy od układu czytaj opis , do prądnicy (alternatora) lub do cewki wysokiego napięcia.
Chodzi o opelka diesel? Sygnał jest bezpośrednio z cewki stojana brany. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Pominąć przewód oporowy który obniża napięcie na cewce ... Ja robiłem to tak: kawałek przewodu z dwoma krokodylkami, zasilanie brałem z przewodu na alternatorze i na krótko do cewki. Mróz nie mróz, "Mały" zawsze odpalał... Oczywiście, po odpaleniu należy przewód zdjąć.
robienie wzm samochodowych nie ma sensu ekonomicznego poza tym są jeszcze zakłócenia od cewki i alternatora przerabiałem to na własnym przykładzie nawet oryginalne konstrukcje nie zawsze są udane
Czyli jedno uzwojenie zajmuję 1/3 obwodu stojana? Czy uzwojenia są przeplatane? Ewentualnie inaczej. Ile cykli pełnej sinusoidy jednej cewki przypada na jeden obrót alternatora?
:arrow: tzok Jak wstawić te diody i kondensator w moim przypadku? http://obrazki.elektroda.pl/6743679300_1... To jest bardzo uproszczony schemacik. Nie wiem czy ten tranzystor, który narysowałeś mam dać za tym który już mam, czy ten jeden wystarczy? Emiter to wyjście, nie zaznaczyłem. A co do sprawdzenia regulatora, to + z zasilacza podłączam...
A jak ręką obracasz magneto to też 3 iskry na jeden obrót? Mogą indukować się silne zakłócenia które z uwagi na uszkodzenie w układzie ładowania są na tyle duże że wyzwalają dodatkowe zapłony co 120° brać się może rozkładu cewek alternatora
Witam. Sygnał do obrotomierza masz brany z cewki czy z alternatora(jeśli jest)?
Spróbuj zrobić tak: wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora)
Mocy tyle co kot napłakał, całe 41 KM, a elektryka, jeden przewód do cewki zapłonowej (moduł jest w aparacie zapłonowym) alternator 2 przewody (jeden do akumulatora, drugi do lampki kontrolnej) jeszcze kontrolka ciśnienia oleju i wentylator... Ot cała elektrownia, 4 przewody.
real Zgodnie z twoją propozycją przeczytałem artykuł na który się powołujesz . Dotyczy on sinika nie prądnicy ale nie oto chodzi jeżeli można to wykorzystać do naszych celów . Natomiast zastanawia mnie czemu w tym artykule jest tyle niewiadomych . Zgadzam się że można na bazie tych danych zbudować jakieś urządzenie tylko czy spełni one swoją rolę przynosząc...
Alternator może mieć duży problem z jego doładowaniem.
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka alternatora sprawdzona na zwarcie do masy ,rezystancje i napięcie...
Gdybyś ułatwił określenie modelu silnika o co prosiłem na wstępie z dużym prawdopodobieństwem udałoby się znaleźć ustawienia wyjściowe aparatu zapłonowego. Tego się nie reguluje tylko ustawia zgodnie z wytycznymi producenta. Jest to o tyle istotne że w silnikach do łodzi w takim samym stopniu obroty reguluje się otwieraniem przepustnicy jak i z miana...
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Cewkę można wyjąć zamiast cewki żarówkę i będzie widać. Jak zgaśnie to resetujesz rozrusznikiem. I po kolei szarpiesz wiązkami. Czy mostkujesz czujniki. Są tylko dwa. No i alternator. Kontrolki też masz dwie jedna do czujników droga do alternatora
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Cześć ma ktoś może schemat uproszczonej instalacji elektrycznej malucha na aparacie zapłonowym. Chodzi mi w sumie o podłączenie alternatora cewki rozrusznika akumulatora i stacyjki. Buduje buggy i w sumie więcej mi nie będzie potrzebne.
To są graty od alternatora i nie nadają się do takiej cewki.
Mam pytanko, rozlecialo mi sie te kolo magnesowe nie zabardzo ale troche sie pokruszylo , cewki alternatora troche sie pokrzywily ,momocy czy da sie to naprawic jakos.pozatym olej z silnika smierdzi benzyna.czy moglo to zniszczyc cos np pierscienie.czy powodem tego moze byc to ze w silniku za wiele oleju mialem? motorek ma swoje lata .. a oto fotki:...
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
Z tego co widzę, przewody szary i niebieski to cewka zasilająca CDI (bezmasowa). Przewód żółty to uzwojenie alternatora do świateł i ładowania, początek uzwojenia musi być połączony z masą. Cewki zasilające CDI też nieciekawie wyglądają. Nie wiem czy opłaca się przewijać uzwojenie świateł, jak za jakiś czas stator padnie z objawem braku iskry.
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
5F? Kolego forum poczytaj. Kondensatory to tylko gadżety jak dla mnie. Przy mocach takich do 1kW wystarczy dobra instalacja oraz aku i kable. Powyżej tej mocy też się nie zdaje, lepiej alternator wymienić i aku. On ma cewki 2x4ohm więc zepniesz na 2ohm. Simus live przy takim obciążeniu odda z 700W. Czy to wystarczy to nie jestem pewny.
Panowie benzyna z cewki diesel z alternatora i bez różnicy czy to benzyna 1,4 czy 1,6 czy 1,8 czy 2.0 Wszystko w temacie
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Jest tutaj ciekawy projekt zapłonu CDI specjalnie do Jawy 50. Gdzie wyczytałeś że do Jawy 50? ZTCP Jawa 50 to był moplik bez akumulatora, a układy na tej stronce wymagają zasilania 12V. Dobre schematy CDI i po polsku do tego znajdziesz tu : http://zaplon.pl.tl/ To są właśnie schematy przewidziane do zasilania z cewki alternatora, tyle że w Jawie 50...
mam problem jawa 350 st totalna rozsypka wszystko podłączyłem według schematu poskładałem i jest gitara ale nie wiem jak podłączyc kable od alternatora znaczy cewki podłączone ale nie wiem jak podłaczyc inne:cry:[/b]
Dokladnie chodzi mi o podlaczenie aku zel do samochodu ale i simsona nie wyklucza. Alternator daje prad zmienny i to on laduje aku. Bo o ile sie nie myle to alternator dziala jak silnik w wiartarce tzn zbudowany jest z cewki i stojanow bodajze ktore daja prad zmienny miedzy przeskokami biegonow. Moj Simsona ma instalacje 12V wiec nie ma problemu tylko...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Sygnał z alternatora stosuje się w silnikach diesla a sygnał z cewki może uszkodzić licznik bo występuje tam przepięcie. Podaj mi typ silnika jaki masz bo były dwa czy nawet trzy rodzaje. Sprawdzałeś licznik czy pytasz teoretycznie bo tak jak mówiłem nie mam pewności czy sygnał nie jest doprowadzony fabrycznie.
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
A gdzie ja ci cewki kazałem w szereg łączyć? Wiesz, co to połączenie w trójkąt? Jest jeszcze łączenie w gwiazdę dla twojej wiadomości. Wypadało by się dowiedzieć, jak są połączone cewki wewnątrz alternatorów, bo właśnie to chcesz zastosować. I informacje dodatkowe dla ciebie - zapoznaj się z pojęciem "zapłon CDI" i przejrzyj schematy motorowerów obecnie...
Sygnał sie bierze albo z cewki albo z alternatora. Wzięcie sygnału z czujnika połozenia wału korbowego nie bedzie miało sensu, ponieważ obrotek go nie rozpozna.
Alternator, świece, przewody, w ostateczności cewki. Chyba, że diesel to głównym podejrzanym jest alternator lub "niestandardowe" wyposażenie.
Witam Jak masz mierniczek to w rączkę i patrzymy napięcie na zaciskach aku przy włączonym silniku i swiatłach. Trochę gazu i powinno być około 14,6V(w zależności od regulatyora napięcia). Jak mniej to brak ładowania. Sprawdz na początek naciąg paska od alternatora:) Póżniej podłączenie przewodów(akumulator, alternator). Jeżeli ok to wygląda na padnięty...
Co do ceny za c330 to za 5000 zł można kupić ale trzeba na pewno wtedy robić kapitalny remont za co najmniej 6000zł . Same tylne koła (opony +felgi+ dętki ) kosztowały 2200zł , Jeżeli chodzi o blokadę to ten most od Ify w50 akurat nie ma ,ale jak się trafi okazja to będzie. Nic nie trzeba przerabiać wystarczy tylko inny mechanizm różnicowy mostu ,sprzęgło...
Przecież masz opisane. Regulator od lewej - dwa przewody z alternatora, masa, plus. Jeśli to sama cewka, to potrzebujesz jeszcze moduł zapłonowy. Inaczej się nie da. Opisy powinieneś znaleźć na forum lub na stronie motelek.net
Podłączenie jest dziecinnie proste: do rozrusznika podłączasz się tak, jak się podłączyłeś. nie zapomnij o porządnej masie na obudowę silnika! Dodatkowo podajesz jedynie plus na cewkę zapłonową, którą z drugiej strony spinasz z wyjściem aparatu zapłonowego. I w sumie silnik powinien ruszyć. Możesz mieć jeszcze elektrodyszę w gaźniku. Ją też zasilasz...
Witam, od początku opiszę swoją "przygodę" z moim quadem. Otóż kupiłem go sprawnego - palił, jeździł, jednak podczas drogi powrotnej do domu silnik strzelił - okazało się że urwał się tłok, przywalił w zawór a rozpędzony korbowód zmielił wszystko na swojej drodze, przez co z tłoka zostało samo "denko" a i kawałek cylindra pękł. Ściągnąłem wszystkie...
Witam mam taki problem posiadam w traktorku alternator/dynamo(cewki i magnes).Jest to alternator, który nie wiem jak podpiąć. Ponieważ ktoś poszedł na łatwiznę i całą instalacje podpiął bezpośrednio do akumulatora, a z alternatora wychodzą tylko 3 kabelki(biały żółty i brązowy) i nic po za tym. Potrzebuje jakiś regulator dobrać do tego i jakiś schemacik...
Za te zegary ręcze życiem. .. na 100 % procent działają bo sprawdzałem w innej b4 pytanie skąd wychodzi impuls . Z cewki komputera czy alternatora . I do którego Pina ma wejść kabel ...
Mialem taki obrotomierz i podlaczylem do plusa cewki i wszystko chodzil, wiec po co rozbierac alternator. No popatrz!W dieslu do cewki zapłonowej! Wot' bolszaja tiechnika!
Być może, choć watpię. Wymień zawczasu te układy. Wogóle kiedy występują te zakłócenia - przy wyłączonym czy odpalonym silniku? Jak przy odpalonym zakłócenia bądą od cewki zapłonowej lub alternatora, a z tym to już różnie bywa żeby to wyeliminować.
Trzeba zobaczyć z której strony wychodzą przewody z kartera. Z tej strony co jest alternator jest też koło zamachowe / magnesowe. Zaciągasz karter, odkręcasz cewkę alternatora, dajesz nową uszczelkę pod karter i po sprawie. wpisz w YT Kontrola alternatora w Junaku M11 to ci zobrazuje jak mniej więcej to wygląda.
Motocykl został trochę utopiony. W silniku zrobiono głowicę, pierścienie, płukanie (mechanikę nie ja robiłem). Po tym motocykl odpalał, jeździł. Zgasł nagle po włączeniu świateł. I już nie odpalił. Sytuacja dziwna, bo z reguły iskry brak. A tutaj sypie aż kilka na jeden obrót wału. Do tego, przy próbach odpalania, od czasu do czasu strzeli w tłumik...
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Chłodnica,jak nie wyciągniesz to nie zobaczysz jaki jest jej stan Czujnik ciśnienia oleju Sprawdź też szczotki alternatora i kostkę cewki gaszenia czy dobrze łączy
Syganl moze jeszcze wychodzic z alternatora badz cewki. Ja bym stawial na cewke. Ale moze przeklamywac z racji innej ilosci cylindrow. Moze kodowanie licznika pomoze, choc w takim roczniku moze nie byc to mozliwe.
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Na pewno moduły CDI zasila cewka o rezystancji 4.5Ω? Google wskazuje schematy układów zapłonowych z dwiema osobnymi cewkami zasilającymi CDI oraz uzwojeniem ładowania. Gdyby rzeczywiście CDI było zasilane z cewki o niskiej rezystancji i napięciu, to wówczas w module musiałby zostać zastosowany układ podbijający napięcie, co ze względu na niepotrzebne...
Nie muszą być szczotki , mogą być 2 cewki indukcyjne np. jak w alternatorach wodnych mercedesa , albo jak ładowarka indukcyjna do telefonu Dodano po 2 Nie wiem czy wszyscy są tu zdrowi ? i czy byli i będą lub mogą być ,albo już byli ?
Na próbę zapiąć mu zasilanie cewki z plusa przy alternatorze, jak zapali, dołożyć przewód od sterowania elektromagnesu rozrusznika do zasilania cewki, oczywiście zabezpieczony diodą, ale pierwsze co to wymienić świece.
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Taki urok tego radia. Wygląda to bardziej na zakłócenia od alternatora, cewki lub przewodów zapłonowych. A na zgaszonym silniku też to się dzieje ? Takie badziewne radia mają wiele słabych puntów, jednym z nich jest marna filtracja zakłóceń. SławeK
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
coś żeś namotał z kablami, może masy gdzieś niema? np do silnika, przejrzyj jeszcze raz wszystko co odłączałeś to nie jest normalne że parownik się włącza i wyłącza, powinien się raz włączyć po włączeniu zapłonu i za chwilkę wyłączyć, to taka dawka startowa gazu a potem czeka na impulsy z cewki i jak się pojawią = kręcenie rozrusznikiem lub praca silnika...
Dwie cewki w regulatorze napięcia są w regulatorach od prądnicy. Alternator ma regulatorz jedną cewkę, chyba, że dołączono do niego przekaźnik od kontrolki stosowany tylko w alternatorach obcowzbudnych.
Witam, mam pytanie czym się zalewa cewki (okleja) jakąś żywicą czy klejem? Cewki pracują w oleju. Jest to cewka zapłonowa na stojanie alternatora w Yamasze XT 600, niestety nie ma odpowiedniej rezystancji i ma za słabą iskre, należy ją przewinąć i czymś zaizolować, ale nie wiem czym. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam
Kolego Kamil9010, widzę że także na innych forach szukasz pomocy, niestety powyższy zapłon mojej konstrukcji do jawki nie bardzo się nada do Twojego motocykla, ponieważ masz silnik dwucylindrowy, z tłokami pracującymi na przemian, więc zapłon musiałby być zdublowany, czyli dwie cewki zapłonowe i dwa moduły. Czujnik położenia wału mógłby zostać oryginalny,...
Można się podłączyć konektorem 2x do przewodu z cewki iskrownika (znajduje się na stojanie alternatora) do modułu CDI - tam jest sygnał co jeden obrót wału korbowego.
Rozrząd, panewki główne, mocowanie alternatora, mocowanie cewki zapłonowej, wadliwy samoregulator zaworu i długo by tu jeszcze wymieniać. Opisz dokładniej czy stuka cały czas, jak to sie ma do tego czy silnik zimny czy ciepły itd.
oporność cewki alternatora cewki alternatora motocyklowego cewki alternatora dioda
kalibracja honda ustawienie trasy almera kluczyk
unitra merkury merkury schemat
Różnica między błędem oczekującym a potwierdzonym OBD2 – diagnostyka DTC, MIL, ECU Renault 1.6 dCi – intensywny zapach spalin przy wypalaniu DPF i porannym rozruchu