sprawdż oporność czujnika temperatury
Czujnik temp ok. pomierzyłem rezystancje od czujnika powietrza w dolocie do ECU i na jednym z pinów mam nieduża oporność co może być powodem wywalania błędu [ zbyt slaby sygnał] to jest moje spostrzeżenie czy tak powinno być?
Witam Prosze może wie ktoś jaka powinna byc oporność na zaciskach czujnika temperatury cieczy chłodzącej ( 4 zaciskowy) na jednej parze zacisków jest 2 kom a na drugiej 4 kom przy temp. ok 5 stopni -silnik zimny natomiast jak jest gorący na obu jest ok 0.2 kom wskaznik wskazuje wtedy 70 - 80 stopni
Witam czy można posłużyć się zwykłym rezystorem 12V 300Ω (lub jakimś innym, dostępnym w ogólnej sprzedaży), czy tylko te dane są potrzebne tj. napięcie na 2 pinach przy odłączonej kostce czujnika = 10V i odpowiednia oporność w celu kalibracji wskaźnika temperatury, ponieważ nie wskazuje poprawnych wartości po wymianie na nowy. Zamierzałbym wpiąć...
Jeżeli dalej nie działa prawidłowo, to: zlokalizuj miernikiem które piny odpowiadają jednemu i drugiemu czujnikowi , oporność ich jest różna - zamieniłeś czujniki . Dalej to już masz z górki.
Czujnik znalazłem, jest przed chłodnica. Wiesz jakie napięcia powinny tam być lub ewentualnie jaką opornosc samego czujnika.
Kupiłeś nie taki lub uszkodzony to że nowy nie ważne robią dziadostwo. Wystarczy miernik i sprawdzić oporność. Kupiłeś po numerach z ori. bo były bez czujnika temperatury tylko poziom i nie wiadomo jaki silnik?
Chłodnica wydaje mi się, że nie bo jednak ze 120° schłodziło mi do 90°. Obydwa wentylatory działają. Z tego wygląda, że prawdopodobnie wentylatory za późno się załączają, do sprawdzenia obwód z czujnikiem, który je załącza - prawdopodobnie skorodowane styki (większa oporność) lub sam czujnik zmienił charakterystykę. Sprawdziłbym też sam termostat czy...
Zdejmij przewód z czujnika i zmierz oporność, wartość porównaj sobie z tabela która bez problemu znajdziesz w internecie i będziesz wiedział czy czujnik jest sprawny.
Witam Skoro po zwarciu do masy wskazówka podskakuje to niestety założyłeś nieodpowiedni ( czytaj kiepska podróbke) czujnik spawdz jakie oporności powinien mieć przy odpowiednich temp. POZDRAWIAM
Witam Ciepłym silnikiem steruje sonda i niebieski czujnik temperatury. Sprawdż oporność niebieskiego czujnika na ciepłym silniku,powinna wynosić 200 - 300 om.Silniczek krokowy masz nowy , czy inny?.Sondę sprawdż woltomierzem. Pozdrawiam.Andrzej.
Wielkie dzieki . Rozumiem z rysuku ze styki 1,3 to obwód czujnika do kompa- musze skontrolowac opornosc gdy silnik jest zimny rano ( czyli ok 0 stopni. Pozdrawiam
generalnie takie czujniki powinny mieć oporność zimny 2-3 kOhm na gorącym 200-300ohm, 357919501 zielony golf 1.9 91 97r kosztuje 19 złotówek 701919369A tylko bez literki "a" 40 zł i pokazuje mi że to od passat 1.9
Poprostu zdejmujesz wtyk z czujnika i zwierasz na 3-4 sek wskażnik powinien się ruszyć.Ale osobiście tego nie robie. Zawsze sprawdzam opornośc czujnika i deskę-zawsze sie udaje znaleźc niesprawność.
Oporność sprawnego termistora w drugim fotelu , mierz przy temp.20 *C , wartości ich są podawane w tej temperaturze!
Sonda pracuje dobrze ! Przepływomierz , w normie. Czujnik temperatury , przy tej temp. silnika /70/, oporność w normie. Do sprawdzenia ; ciśnienie paliwa , lewe powietrze , brudna przepustnica .
Załączam rysunek osprzętu podobnego silnika. Czy chodzi o czujnik opisany jako 8? . Jeśli tak to jego opornoć zależnie od temperatury powinna wynosić mniej więcej: temperatura +20 C oporność 2000-3000 OHM temperatuta +90 C oporność 200-300 OHM Sprawdź to. Jeśli te wartości drastycznie się różnią to czujnik won i załóż nowy. :) . Powodzenia.
Mierzyłem ostatnio opornosc czujnika temperatury powietrza dolotowego(taki jeż w kanale dolotowym powietrza pod wtryskiwaczem z jednym kablem na zewnątrz) i pokazalo mi 1,2 ohma.Wg. ksiazki ma mieć ok.2500 i jest to termistor o odwrotnie proporcjonalnej charakterystyce.Nie mogę tego czujnika nigdzie dostać.Czy ktos ma sposób na taki czujnik?
Jeden problem rozwiązany a mianowicie czujnika zasysanego powietrza, znalazłem na forum vw opis jak sprawdzić oporność czujnika. Po sprawdzeniu okazało się iż jest przerwa na jednym z przewodów idących do czujnika. Poniżej link do tej strony, może komuś się przyda. ( dlaczego wcześniej tego nie znalazłem) :) http://forum.vw-passat.pl/threads/16786-...
Temperatura paliwa ma znaczenie do ustalenia kąta wtrysku. Nasz uszkodzony czujnik temperatury paliwa albo wiązkę do komputera. sprawdź czujnik za pomocą onomierza w wtyczce nastawnika (5-6 albo 4-7 już nie pamiętam) by wykluczyć uszkodzenie wiązki Jeśli oporność będzie niepoprawna ściągnij dekielek z nastawnika i sprawdź sam czujnik jakby był ok to...
Podłączasz zasilanie do mat -12V. Na krótko - bezpośrednio. Do czujnika podpinasz sobie miernik ustawiony na pomiar oporności i patrzysz, czy pod wpływem temperatury zmieniają się wskazania oporności. I wszystko jasne. Jeśli mata sprawna i czujnik podaje, to albo nie ma zasilania na sterowanie, albo samo sterowanie się sypnęło.
Witam wszystkich.Silnik to 2.0l typ 2e 8 zaworowy, wielopunktowy wtrysk, sterownik digifant pierwszej generacji. Temat przerywającej pracy silnika było wiele i skorzystałem bardzo. Lewego powietrza nie bierze, wysokie ok, przepływomierz na 80%ok, został mi ten czujnik jak w temacie i sonda lambda. Silnik jak jest zimny to działa super jak temp. wzrasta...
Gdzieś widziałem tabelę oporności w funkcji temperatury czujnika, ale sprawdź jego rezystancję. Jeśli będzie ją miał, to dalej w kierunku deski musisz szukać. Jeśli mnie pamięć nie myli, to powinno być poniżej 1kΩ. Nie wiem, czy to jest PTC, czy NTC.
Witam taki sam problem miałem z swoją laguną, spróbuj wymienić czujnik temperatury na parowniku, to powinno pomóc jest to niewielki koszt pamiętaj że na parowniku występóje wysoka temperatura co mogło ją uszkodzić a pod wpływem temperatury zmienia swą oporność co może powodować przejście na benzyne.
Witam Mam Passata kombi B5 2003r., objawy identyczne, czyli jak ciepły około 90 stopni pali ciężko czasem po odpaleniu gaśnie po kilku sekundach. Wymieniłem czujnik temperatury i po tym zabiegu jakiś czas miałem spokój ale nie długo trwało moje zadowolenie, teraz znowu zaczął gasnąć już nie tak często jak przedtem ale czasem nie odpala jak trzeba....
Witam, posiadam VW Passata B4, 96 rok, 1.9 tdi. Mój problem dotyczy problemu braku zasilania na listwie świec żarowych. Wiem że temat był klepany kilka razy ale mój problem jest troszkę inny. Mianowicie, zostały sprawdzone w układzie elektrycznym: bezpiecznik 50 A, przekaźnik nr 103 (gniazdo nr.12). Kiedy podam "+" na odpowiednią nóżkę przekaźnika,...
Lepiej sprawdzić bezpośrednio? No ale w sumie co miałaby sonda do rozruchu? Przecież ona i tak zaczyna poprawnie działać jak się dobrze nagrzeje, więc przez pierwsze sekundy komp sterujący wtryskiem raczej danych z sondy nie pobiera. No ale nic, sprawdzę. Wracając do tych czujników to który odgrywa tutaj właściwą rolę i jak go sprawdzić. On będzie zmieniał...
Witam, to znowu ja ;( Kupiłem następny czujnik temp. płynu. Lipa :( Na zimnym pokazuje -39, za chwilę +91 i tak w kółko. 3 czujnik i 3ci pokazuje głupoty. Ale to chyba nie wina czujnik. Przed chwilą jak auto zgasło sprawdziłem jego oporność. Wynisi 360 Ohm. Jak na temperaturę silnika ok 80 C to prawidłowy pomiar.Vag natomiast odczytuje temp. -10 . Więc...
Vag to program do diagnostyki grupy WV i nie tylko ABS. Jesli chodzi Ci o Twoją zależność pomiędzy TEMPERATURĄ A ŚWIECENIEM ABS, to nic dziwnego wystarczy wiedzieć,że wraz ze wzrostem temperatury zmienia się wartość oporności i co za tym idzie napięcie w przewodzie i czujniku jest inne od zakładanego przez programistę sterownika ABS, a Twoja kontrolka...
A ile pinów ma ten czujnik ? 4 ? To dwa dla sterownika silnika i dwa dla wskaźnika. ad PW Są dwa czujniki w jednej obudowie, dwa termistory, które w zależności od temperatury zmieniają swe oporności. Jedne piny, 1 i 3, to czujnik podający temperaturę sterownikowi silnika. Drugie, 2 i 4 wskaźnikowi temperatury w liczniku. http://obrazki.elektroda.pl/1960256400_1...
Witam. Problem rozwiązałem może trochę nietypowo, ale za to skutecznie. Niemogąc poradzić sobie z problemem (pozostało tylko ściągnąć i zmienić głowicę) znajomy elektronik zbudował mały układzik elektroniczny, który w momencie rozruchu silnika zwiększał wartość oporności czujnika temp. co powodowało że ECU widział niską temp. silnika. To działało tylko...
Kurcze od trzech dni przeglądam fora i dzięki nim zdarzyłem zamówić, wymienić świece żarowe, zamontować zawór zwrotny, zlokalizować przekaźnik świec żarowych i inne drobiazgi. Wiele razy przeglądając właśnie fora na elektrodzie udało mi się coś naprawić. To jest mój drugi post gdzie problem mnie przerósł i proszę o pomoc. Nie znalazłem dokładnie pasujących...
Witam! Mam paska jak w temacie. Doszedłem do wniosku że mam uszkodzony termostat bo przy normalnej jeździe temperatura chłodzenia nie przekraczała 70 C, ba nawet wskazówka nie ruszała się, chyba że chwilę postałem na zapalonym silniku to wtedy coś tam się działo. Prosty wniosek - termostat. No i faktycznie temperaturaa po wymianie wzrosła ale chyba...
Witam.To moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc jesli popelnie jakies bledy. Na wstepie: nie jestem mechanikiem samochodowym. Mam problem z passatem 2.0 tdi silnik bmr 170km . passat po odpaleniu przez chwile chodzi ok , gdy temp. plynu przekroczy 43 st.C zaczyna sie meczarnia, silnik zaczyna bardzo szrpac i bardzo kopci ( nieprzepalonym paliwem). Wszystko...
Dzien dobry .Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie czujnika temperatura ,moze ktos wie ktore piny w nim (a sa cztery )sa odpowiedzialne za sterowanie ta dawka w momencie rozruchu i jakie powinny byc opornosci na nich zaleznie od temperatury .Czujnik ma takie symbole bosch 0281 002 177 lub 039 906 051 niewiem ktory opis czujnika jest prawidlowy.
oporność czujnika passat oporność czujnika temperatury passat czujnika temperatury
instrukcje naprawy mercedes candy gotować falowanie wolnych obrotow
renegade radio schemat skutera elektrycznego
Melex – nie działa jazda do przodu, tylko do tyłu: naprawa F-N-R, styczniki, Curtis, Sevcon Televes DAT BOSS Mix – przeróbka anteny na polaryzację pionową, obrót o 90°, odbiór MUX-8