Sterownik to ostatnia rzecz, jaką należy dotykać. Na początek do dobrego mechanika i niech posprawdza, czy wszystko w porządku z kołem, czy nie ma jakichś oporów toczenia, czy zacisk nie jest chwycony. Dobrze by było wjechać na jakąś stację diagnostyczną i sprawdzić hamulce na rolkach [najlepiej przed wizytą u mechanika]. Przy oporach toczenia różne...
i czy jeśli sa cichsze to znaczy, ze auto ma mniejszy opór? Jeśli opona wytwarza hałas to znaczy, że część energii kinetycznej opony zamienia się w energię mechaniczną dźwięku zamiast w energię ruchu samochodu - co można zinterpretować jako większy opór toczenia jaki stawia opona. Chociaż ten efekt nie jest jakoś spektakularny i dużo większe znaczenie...
Kabelki i inne są ok A silnik, akumulator po naładowaniu napięcie i opory toczenia.
Pomijając wszelkie opory (toczenia głównie) to do rozpędzenia tej drezyny do tych 15km/h w 5 sekund potrzeba silnika ze stałym momentem w funkcji obrotów o mocy 2.08 kW. Do całości trzeba dodać sprawność przekładni i opory toczenia, które możesz zmierzyć wagą sprężynową - zgrubnie.
Po co ta dyskusja, jeśli fabryka daje ciała, to wy w warunkach warsztatu zrobicie to lepiej? Niestety jest to złożenie ustawiane do 100-tnej części mm a do tego kiepsko wykonane fabrycznie. Znam wypadki że po wymianie samego uszczelniacza i dokręceniu nakrętki w to samo położenie, most zaczynał wyć. Fakt z używką jest loteria, ale nie jest to wynalazek...
Pierwsze pytanie, czy koła robią się gorące, jak z oporami toczenia, spalanie drastycznie nie wzrosło?
Z tym większym, mocniejszym. Jest to zapewne jakieś rozwiązanie. Chodzi jednak o te oryginalne. Być może wada konstrukcyjna sterownika? (za słaby przekaźnik zastosowano) Może być też tak, że z czasem użytkowania wzrosły opory toczenia samej bramy. A co za tym idzie, napęd zwiększył "apetyt" na prąd. Jeśli tak jest, to na razie cierpi przekaźnik. Ale...
1. Tak będzie miał tendencje do ściągania ale temu przeciwdziałają koła ich przyczepność. 2. To zależy od współczynnika tarcia opon (siła nacisku x współczynnik tarcia i mamy wartość siły jaką jest wstanie opona przenieść bez poślizgu). Potem wkracza tarcie dynamiczne. Inna sprawa że podczas przyspieszania rozkład nacisku kół się zmienia (bardziej dociąża...
Tankujesz do pełna przejeżdżasz 100 lub 200 km, znowu tankujesz do pełna i wtedy wiesz ile spalił. Jeśli faktycznie spala za dużo to pierwsze co do sprawdzenia to opory toczenia(hamulce, łożyska).
Po pierwsze opory "toczenia". Nie może stawiać dużego oporu, bo będzie się kręcił tylko podczas tornada. Po drugie wydajność. Chyba nie wyciągnie czegoś, co by można nazwać sensownym wynikiem. Lepiej zastosować gotową konstrukcje, już sprawdzoną. Forum i internet pełne.
Oczywiście że zimówki. Nie są dużo większe, no ale pytałeś o efekty założenia takowych. Opory toczenia pozostaną te same, bo taka sama jest szerokość opony. Jedynie możesz mieć większe spalanie by skompensować sobie delikatnie gorsze przyspieszenie.
Problem z diagnostyką błędów czujników temperatury i innych analogowych polega na tym ,że jeśli jego rezystancja mieści się w zakresie temperatury to błędu nie ma , czujniki te często mają prawidłowe wskazania dla wartości granicznych np w 0 120R a w 100 stopniach 1kOm. Żeby mieć pewność trzeba by włożyć czujnik razem z termometrem do wody i nagrzać...
Kolego zaślep przewód dostarczający powietrze do zaworu proporcjonalnego. Nie słyszałem o takiej usterce, bo muszą zostać spelnione zależności:prędkość, ciśnienie uruchamiajace retarder i ciśnienie podajace olej z akumulatora, aby retarder działał w ten sposób, ale co nie jest możliwe? Przecież Mercedesy też się psują. Retarder działa przy jakiejs tam...
Im węższa opona tym mniejsze opory toczenia i po płaskim asfalcie czuć różnice gorzej w terenie, wystarczy się przejechać na kolarzówce, im opona szersza tym większe opory toczenia ale lepsza przyczepność. Zazwyczaj się zmienia cały rower bo osprzęt nie pasuje, kto próbował ten wie :)
Zbyt duże zapotrzebowanie na energię. Opory toczenia i opływowość zabijają zasięg A gdyby tak te elektryki przetestować na trasie Paryż, Dakar ?.
Diabelskie nasienie ten pentagram, trzeba było kupić coś normalnego. Co do nagrzanego wentylatora to zazwyczaj "ciepły" ma mniejsze opory toczenia. Regulator ma pewnie sporą impedancję szeregową lub (co mniej prawdopodobne) ograniczenie prądowe. Wentylator przy starcie pobiera większy prąd - jeśli regulator mu go nie da, to nie wystartuje. Rozwiązania...
Powodów może być sporo - filtr powietrza , automatyczne ssanie może się nie wyłącza . Komputer może sam podnosi dawkę paliwa dostając błędne informacje z czujników , zapchany katalizator ,opory toczenia - mało powietrza w oponach , tłoczki czasami nie odbijają do końca na zaciskach hamulcowych ,tarcze się nie grzeją? Sprawdż jaki nalot mają świece ...Wtrysk...
Nagrzewanie się rolek może być wtórne i pierwotne. Albo taśma przekazuje ciepło, albo grzeją się przez opory toczenia bądź ślizga się po nich taśma.
To nie jest duża różnica więc pewnie nie odczujesz spadku osiągów. Dla przykładu ja w poprzednim sezonie miałem 225/45R17, a na zimę zmieniłem na 195/60R15 i nie odczułem zbyt wielkiej różnicy. Jedynie na węższych oponach odczułem delikatnie mniejsze opory toczenia ale kosztem znacznie słabszej przyczepności. Co ważne nie zauważyłem różnicy w spalaniu...
Panowie, skończcie proszę pisać kocopały. Tym autem powinno się dać ruszyć bez naciskania pedału gazu. Delikatnie operując samym sprzęgłem. Jeśli, jak napisał autor, samochód gaśnie, znaczy, że jest problem. Usterka powoduje większe zużycie sprzęgła. Samochód do dobrego fachowca na diagnostykę. W pierwszej kolejności do kontroli ... świece. Stan, jak...
Ja dbam o jakość Wobec tego, jeżeli chodzi o czyste powietrze, to najlepiej pompować w górach.... . Podobno górale chat nie wietrzą. Aczkolwiek.....może odrobina metanu zmniejszyłaby opory toczenia?
Generalnie jest tak, że ZZ - mają mniejsze opory toczenia, ale słabiej trzymają smar, w przypadku 2RS jest odwrotnie. Proszę się nie wymądrzać: Skoro puści simering ,to najdłużej wytrzyma Najdłużej to może więcej o jedno pranie . Woda nie ma litości dla łożysk , czy to będą ZZ czy RS załatwi je równie szybko , jak słychać już szum łożysk i widać najmniejszy...
Dzięki za odpowiedź. Co do koła,było drugie na podmianie i to samo. Takie same objawy , bez podłączenia chodzi lekko, po włożeniu do wtyki większy opór toczenia
Generalna zasada. Jazda z prędkością do 80 km/h jest najoszczędniejszą, gdyż przy takiej prędkości występuje przewaga oporów toczenia nad oporami powietrza. Powyżej 80 km/h opory powierza już przeważają nad oporami toczenia i pojazd zaczyna zużywać coraz więcej paliwa w miarę wzrostu prędkości. Przykładowo VW B6 2.0 TDI CR przy 70 km/h zużywa ~4,3 l/100...
Mam też mineralny olej do domowego kompresora tłokowego - firmy Airpress. czy można ich użyć? Ja się na tym nie znam, ale mam świadomość tego, że użycie złego oleju może spowodować później sporo problemów Każdy olej będzie lepszy niż brak jakiegokolwiek smarowania z wyjątkiem ( broń Boże ) oleju jadalnego. Jest to prymitywny mechanizm i krzywdy mu...
uwierz ale takie dynamo w piaście wprowadza opór toczenia tak mały że zupełnie nieistotny. To prawda. podczas stromych zjazdów napięcie generowane przez prądnice może być większe niź 60V To chyba bez obciążenia. Jak je obciążysz prądem znamionowym to powinno spaść do kilku woltów. Sam to kiedyś przerabiałem. A jeśli chodzi o "zabezpieczenie przepięciowe"...
Silnik prawy ma wyczuwalnie większe opory toczenia bez obciążenia, dwu-trzykrotnie w stosunku do lewego silnika. Odłączony od układu ? Bo możliwe ze jest blokowany dynamicznie. Spróbuj olej wrzecionowy czyli taki do maszyn do szycia.
A jeśli między kołem napędowym hulajnogi a kołem napędzanym wstawić piastę z przerzutkami. Np. Nexusa 8 widziałem takie rozwiązania w rowerach custom, tyle że zamiast normalnego koła z tyłu nap. szerokie od auta. Konstrukcja idioty, bo przy takich oporach toczenia wykończy momentalnie akumulator i jeźca.
Witam, interesuje mnie jedna rzecz. Jakie są opory toczenia silnika gdy nie jest zasilany? Czy po puszczeniu klamki gazu deska pojedzie jeszcze kawałek drogi czy się momentalnie zatrzyma?
Jeśli są duże opory toczenia, to jest możliwe, ze zaciski nie cofają się i jest większe tarcie.
Mam walec będzie na łożyskach czyli opory toczenia małe. Przemyśl to co napisałeś jeszcze raz, a wcześniej przypomnij sobie zasady rządzące tarciem tocznym. Opory toczenia mogą być bardzo duże. W ogrodzie z reguły walcujemy ziemię, a ona po ciężarem walca może się moccno odkształcać tworząc duży opór toczenia. Wg mnie, należy zrobić próbę ciągnięcia...
Zawsze się ustawia tak żeby działało, no cóż, masz większe opory toczenia i trzeba większej siły aby ją ruszyć, najwyżej blacharz będzie miał zarobek, o ile niemasz zamontowanej fotokomórki. Sprawdź jeszcze szynę jezdną, od strony przeciwwagi, ogona, czy tam, ze względu na kształt profila lubi się syf zgromadzić. Ewentualnie w chwili wolnej, wyjedz...
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
Dodam jeszcze swoje trzy grosze: zwykle do alternatorów wykorzystuje się łożyska 6201 ZZ, 6203 ZZ, niskotarciowe z luzem technologicznym C3 - kompensuje rozszerzalność cieplną stali. Uszczelnienie ZZ- ma mniejsze opory toczenia od uszczelnienia 2RS. Najlepiej sprawuja się takie marki jak SKF, FAG, SNR, NTN, KOYO, NACHI. Jak miałem z tym problem, to...
Ten rozmiar był by idealne jeśli chodzi o komfort i zużycie energii . Zużycie energii w tym elektryku będzie większe przy oponie 55 niż przy 50-tce. I nie pisz o mniejszych oporach toczenia jest większa średnica to większy pobór energii. Kto jeździ rowerem spore dystanse to to wie.
Jak ci zacisk trzymał to mogło ci "zjeść" też trochę oponę. Zamień koła prawo/lewo o ile opony nie są kierunkowe. Jak są to tył/przód. Zresztą do testu to w sumie obojętne. Jak dalej będzie ciągnąć to jedź na zbieżność. Jak zbieżność OK, to rolki i test oporów toczenia/hamowania. Ciśnienie w kołach liczę że sprawdzałeś! Nie wymienia się sprężyn pojedynczo...
Jakiej mocy? Czy chodzi o alternator samochodowy? Czy może zwykły rowerowy na kilka W? Pamiętaj, aby nie przeceniać swoich możliwości. Ja np. na rowerze stacjonarnym potrafię trzymać przez jakiś czas 250 W, a gdzie tu jazda, opory toczenia, nierówności terenu czy wiatr czołowy.
Załóż i pojeździj. Jeśli będzie Cię ciągnęło w koleinach to jedynym ratunkiem jest przejście na węższy zamiennik. Podstawa to komfotr prowadzenia a nie jakieś tam spalanie, opory toczenia bo to tylko bełkot producentów opon. Oczywiście, że zaoszczędzisz pompując wyższym ciśnieniem opony, by ograniczyć opory toczenia, ale jazda będzie niekomfortowa i...
Ten rachunek za opony wymaga wyjaśnienia. Brałem cztery opony, przy czym była promocja, zniżka 25 za parkę, czyli razem 50. Te informacje FUEL, GRIP, NOISE to są klasy opony czyli opory toczenia, przyczepność i hałas. Przy pozycji „zniżka” te dane trzeba ignorować bo są błędne. Do cen opon trzeba dorzucić 28 za wymianę i na końcu doliczyć 20% VAT (gdzie...
Trzeba wykonać pomiary prądu, czy w całym zakresie jest taki sam. rozebranie siłowników i sprawdzenie czy nie wymagają czyszczenia / smarowania . Następnie sprawdzić opory toczenia bramy.
Samochody z trochę większym momentem obrotowym (np. Diesle) szybko kończą opony. A opony dedykowane do samochodu elektrycznego zoptymalizowane są na niskie opory toczenia i niski hałas (bo są głównym źródłem hałasu) , a nie na trwałość. Wymiana opon w elektryku na "zwykłe" spowoduje zauważalny spadek zasięgu.
Sprawdzić moc silników. Do jazdy potrzeba mocy tym większej im większe są opory toczenia kół. Drogi żelazne i asfaltowe lub betonowe mają najniższy współczynnik oporu. Trawa, piach mają większy. Jazd pod górę to już historia z grawitacją, którą dolicza się do oporów jazdy, które muszą pokonać silniki. Niewielkie i chwilowe zwiększenie mocy silnika jest...
Sprawdź na komputerze czy koło prawe jest prawe a lewe jest lewe. miałem już taki przypadek. Stacja diagnostyczna opory toczenia i siła hamowania do sprawdzenia . Wymień samo regulator na kole które się grzeje .
Myślę, ze w instrukcji obsługi powinno pisać jaki jest kondensator do konkretnego typu napędu. Jeśli to był nowy napęd, to należy domniemywać, że był fabrycznie założony, jeśli napęd używany,to nie wiadomo. Zazwyczaj problemy z kondensatorem są zauważalne przy otwieraniu, zwłaszcza zimą, gdy są większe opory toczenia.
Silnik do testu dam 2,2 Kw 2860 - bo taki miałem. Nie sprzeciwiam się, rób jak uważasz. Kontroluj aby tylko silnik 2,2kW nie przekroczył prądów znamionowych bo go spalisz. Kontroluj też jego temperaturę. Jeszcze jedno, mierz moc pobraną przez silnik i moc oddaną przez prądnicę, policz sprawność tego. Czyli ile straciłeś na przełożeniu, na samej sprawności...
Jedno z podstawowych praw fizyki - Prawo zachowania energii. Masz straty na tarciu, opory toczenia, opory powietrza, straty w rdzeniu, wytwarzanie ciepła, itp. Wszystko to sprawia, że prędzej czy później energia dojdzie do tak niskiego poziomu, że już nie zakręci silnikiem i energia spadnie do zera. I na tym koniec. Koło zamachowe. OK. Możesz mieć je...
Większość ludzi nie umie jeżdzić takimi samochodami, trzeba hamować silnikiem, wcześniej zdejmować nogę z gazu, niż w normalnym samochodzie, bo auto ma małe opory toczenia właśnie dlatego: Jeśli to jednak pierwsze większe auto i nie masz nawyków oszczędnej jazdy, to może być więcej. :-)
Witam! podtopienia nie są normalne, bo zmieniaja geometrię napędu i zwiększają opory toczenia. Te plastiki zaczynają płynąć już w 150°C. Z tymi rezystorami trzeba bardzo ostrożnie - cały czas kontrolując temperaturę aluminiowych profili grzewczych. Jak sie zbytnio plastiki stopią to Lervia jest praktycznie na złom. Bez przeróbek wsporników nie ma możliwości...
Rower ma bez porównania mniejsze opory toczenia, a jeśli chodzi o prędkość maksymalną przy danej mocy (na płaskiej drodze) to masa pojazdu w zasadzie nie ma znaczenia, istotne są jedynie opory toczenia i opór aerodynamiczny.
Codziennie do pracy 30km hulajnogą? Zdecydowanie lepszy będzie do tego elektryczny rower. Większe koła, mniejsze opory toczenia, siedząca pozycja, legalne poruszanie po drogach, większy zasięg.
Jest to logiczne, bo pobór mocy jest zależny od przepływu. Chodzi o to że im większy przepływ tym więcej energii trzeba przekazać z wirnika do przepływającego płynu. A w momencie gdy jest zablokowane wyjście to nic idzie tylko na pokonanie oporów (lepkość, opory toczenia itp). W przypadku pomp wyporowych jak np śrubowe pobór mocy jest zależny od ciśnienia...
po zamocowaniu nakręceniu zębatki na silnik i nawet przyspawaniu po jakimś czasie niestety, dokręcenia i spawy puszczały, ale fakt są to mocne i tanie silniki. . Na wyjściu przekładni jest stożek i do tego stożka musi być dorobiona tuleja, tak by zębatka ciasno "usiadła" i zaklinowała się. Fakt faktem że silniki są dość wytrzymałe, ten co obecnie mam...
Może podasz nazwę tego autka.. Sprawdzone napięcie naładowanych akumulatorów i opory toczenia autka ?
Opory toczenia (N), przednia oś: lewa 160, prawa 200; tylna oś: lewa 80, prawa 80 Duże opory toczenia oznaczają, że trzymają hamulce, tak? Czy takie wartości są w porządku?
Sprawdź też stan łożysk wirnika.Duże opory toczenia też mogą powodować "syponie iskier " i spadek obrotów wirnika.
We współczesnym aucie osobowym przestrzeganie limitów szybkości na obszarze zabudowanym to marnotrawstwo paliwa i wzrost emisji spalin (jazda zgodna z przepisami musi być na ... ekspresówce, a w przypadku BMW to wręcz na autostradzie). Akurat jazda autostradą z dopuszczalną w Polsce prędkością (praktycznie 150 km/h) to zużycie paliwa o 50% większe,...
dynamo to chyba najlepsza opcja, ale trzeba sobie zdać sprawę z minusów jakimi są np. opór toczenia
Michelin Crossclimate + są bardzo ciche, ale mają większe opory toczenia. Jak ostatnią zimą na śniegu się ludzie ślizgali to jakoś dobrze dawały u mnie radę.
Opory toczenia się auta sprawdzałeś??. Rozmiar ogumienia i ciśnienie w nim - takie jak dla tego auta przewidziano??.
Sprawdz opory toczenia naajpierw.Moze smieszne ale ma wplyw.
W instrukcji obsługi piszę, że OPONY 17 cal do mojego samochodu to: 225/65/17 101H a ciśnienie opony nie rozgrzanej to 220 (2.2, 32) Czyli rozumiem, ze fabrycznie Toyota nie montowała opon XL ? -to w takim przypadku mogę zamontować oponę wzmocnioną czy raczej nie... oczywiście pamiętając, że są też opony np 106V, ale nie mają oznaczenia XL, gdy inne...
Nie, prędkość 8,3m/s oznacza brak siły od strony wiatru bo prędkość wiatru względem płyty to 0. Zakładając że wózek ma znikome opory toczenia i powiedzmy że ma znikomą wagę to wiatr o znikomej mocy wprawi w prędkość 8.4m/s wózek .wielkość siły parcia wiatru na wózek reguluje tylko siła obciążenia wywołana przez prądnicę.
Opory toczenia auta normalne?.
John Deere 5080R wydaje mi się, że hamuje podczas jazdy. Jakby cały czas miał opór w toczeniu się, jakby go coś trzymało Rozebraliśmy całą lewą stronę i nie widać żadnej awarii. Już nie wiem, co może być przyczyną. Czy mógłby ktoś pomóc, o co może chodzić?
A moje kolejne pytanie jest takie koro nie musimy mu dawać więcej momentu obrotowego to po co jest dalej zasilany prądem skoro jak dobrze zrozumiałem jest potrzebny do rozruchu (chodzi tu o manipulację prędkością i jego zatrzymaniem ?) czy czymś więcej bo silniki o stałym obciążeniu dalej są podpięte pod zasilania. No przecież to nie jest tak, że podłączysz...
Nie patrząc na czym jade wskaźnik wskazywał na trasie przy lekkiej jeździe 7.5l przy 70km/h a teraz 9.5 na tej samej trasie przy niby rozgrzanym silniku wg zegara 90'C. Raczej po 10km jazdy opory toczenia i przekładni powinne się już ułożyć... Kola podnosiłem i kręcą się jak piwinny nic nie trze.
Czy prawy przód nie grzeje Ci się bardziej?, może po prostu hamulce tego koła trzymają, zciaga tylko przy hamowaniu czy cały czas, sprawdź opory toczenia przednich kół, poreguluj hamulce przód, odpowietrz.
Kilka różnic między Twoim pojazdem a polonezem: a)masa rozkłada się na kilka kół (u Ciebie nie wiadomo dlaczego na jednej gąsienicy) - więc mamy /2 b)Średnica koła to 20cali? -> 50cm, więc promień to 25cm , u Ciebie promień to 0,9m (czyli koło napędzające gąsienice ma 1,8m średnicy?!?) - wiec mamy dodatkowo /4 c)Tarcie gumy o asfalt to jakieś kilka...
Jak jadę i na chwile wdusze przycisk od ręcznego to bardziej hamuje na lewą stronę (nawet ściąga) tak jakby prawa strona tył słabiej hamowała i właśnie tam się grzało. Kup "czeropak", podjedź na stację kontroli, która ma rolkowe urządzenie do sprawdzania hamulcy, i poproś o sprawdzenie "ręcznego" - opory toczenia i przyrost siły hamowania.
Uszkodzona elektronika lub zwarcia elektroniki. Sprawdź opory toczenia, możliwe że to wina zbyt wysokiego przełożenia silnik -napęd.
No niby tak ale też zwracam uwagę żeby miały jak najniższe opory toczenia czy przyczepność hamowania, i czy jest sens zakupu opon nie wzmacnianych czy może starczą 98H, no i żeby nie były do dostawczaka
Przestawiony czop wału korbowego. Wały korbowe w WKS125 były produkowane w specyficzny sposób, czopy wciskane w przeciwwagi, obrabiane (szlifowane) po złożeniu wału. Praktycznie wały nie nadają się do regeneracji (wymiany korbowodu). Są specjaliści którzy je robią, ale często są problemy z tym że przeciwwagi są miękkie i otwory pod czopy się uszkadzają....
Sprawdź najpierw opory toczenia a nie poduszki.
Trudno powiedzieć, przyczyn może być wiele; uszkodzony jednak silnik, większe opory toczenia na łożyskach, chwilowy skok napięcia zasilającego, wada konstrukcyjna bieżni/tranzystora, zawieszająca się szczotka.
Właśnie, jak mi źle ustawili, a właściwie nie ustawili zbieżności po wymianie przegubu na drążku kierowniczym, to samochód jakby pływał na jezdni i bardzo głupio zachowywał się podczas skręcania. Ściąga raczej wtedy jak niejednakowe są opory toczenia na kołach kierujących. Niejednakowe ciśnienia w kołach też mają wpływ na opory toczenia.
Poza tym opory toczenia są tak duże, że niebawem zauważysz to jeszcze przy dystrybutorze...
Cześć wjedź na rolki i sprawdź czy po otworzeniu i zamknięciu zacisku i kilkukrotnym zwiększa się opór toczenia. W celu wykluczenia systemu hamulcowego otwórz zacisk niech klocki się rozejdą odłącz na próbę przewód powietrzny i zrób próbę na małym dystansie. Zobacz czy klocki nie mają nadmiernego luzu. Ta os u ciebie jest skrętna hydraulicznie? No przy...
Zgadza się, pamiętaj jednak, że dochodzą opory toczenia, ale masz rację, lepiej nie próbować.
Krowa straszna. Muł na drodze, waga duża opory toczenia tez i zużycie paliwa. A to Ty ciągnikiem do kościoła jeździsz czy co ?
Witaj Z wolnymi obrotami nie będzie problemu, obawiam się jednak czy nie będziesz miał problemów z momentem. Opory toczenia są dość duże, a zastosowany serwomotor to 2kW.
Czy są takie same opony na przedniej osi? Czy ciśnienie jest w porządku? Czy koła mają takie same opory toczenia (hamulce, łożyska)?
Więc albo koła mają różne opony, albo opory toczenia, łożyska, hamulce itp.
Zadziała, ale opory toczenia znacznie wzrosną i , jak będziesz skręcał ???
Tak. Tak samo jak katalizator nie ogrzewa asfaltu i nie zmniejszaja sie opory toczenia.
Sprawdź opory toczenia. Może któreś koło się blokuje.
Silnik dmuchawy pobiera za dużo prądu - opory toczenia , zwarcie.
Wykonaj regenerację zacisków hamulcowych. Nie jest to skomplikowane. Następnie po zdemontowaniu zacisków sprawdź opór toczenia się koła (być może łożyska są do wymiany).
Butelkowe ma małą sprawność i stawia duże opory toczenia. Lepiej pomyśl nad takim w piaście.
Rozrząd, wyprzedzenie zapłonu, termostat, drożność układu wydechowego, opory toczenia, regulacja, technika jazdy i pewnie trochę jeszcze.....................
A ktoś sprawdził opory toczenia pojazdu? Dodano po 22 Analiza spalin zrobiona? Więc już odpowiadam obecnie analizy spalin nie zrobię bo do testów wymontowałem jak się później okazało sprawny katalizator a wspawałem kawałek rurki więc czeka mnie ponowne jego wspawanie. Jeżeli chodzi o opory toczenia to przyznam się bez bicia że nie przyszło mi to do...
Niestety to są normalne wyniki w takich warunkach pogodowych. Krótkie odcinki, niedogrzany silnik, częste uruchamianie zimnego silnika, włączone ogrzewanie wnętrza, duże opory toczenia na śniegu, włączona dmuchawa na wysokim biegu,
Sprawdż opory toczenia auta..... bo to co piszesz to aż niemożliwe..... .
Ps. W sprawie oporów toczenia. Źle nie jest, ale dobrze też nie. Robiłeś coś przy okazji rozbiórki z łożyskami? Może warto się im przyjrzeć? Ten silnik parę dobrych lat ma.
Nie. Może przenosić nawet 0. No prawie bo opory toczenia. Zwłaszcza dziś przy współczesnych autach. Wychodzisz że złych założeń, bardzo złych.
To toczydełko ma mieć jak najmniejsze opory toczenia i zbiezność 1 nachylenie 0 będzie ok.
Źle myślisz, bo jeżeli pobierasz więcej energii a prędkość się nie zmienia to znaczy, że musisz dostarczyć więcej energii na wejście układu. No ale właśnie napęd tej prądnicy dostarcza energię wykonując pracę. Dla ruchu liniowego praca = siła * droga (i dlatego ta droga się pojawiła w rozważaniach), dla ruchu obrotowego - moment napędowy * kąt obrotu....
Trochę słaby ten silnik do tego rozwiązanie gdyż ciągnik będzie ciężki a napęd 4x4 będzie stawiał spore opory toczenia. Jeśli nie musisz to najlepiej nie skracaj , jeśli chodzi tylko o estetykę .
Przy tej wadze kosiarki i oporach toczenia zwłaszcza przy skręcaniu gąsienicami silniki elektryczne długo nie popracują przy standardowym zasilaniu akumulatorami.
Właśnie też słyszałem dużo dobrych opini na temat nokianów ale cena robi swoje. Premiorri 200 tańsze a wg etykiety różnią się tylko oporami toczenia a przyczepność mają taką samą.
Witam . Albo pasek luźny . Albo duże opory toczenia (łożyska w bębnie?).
opory ruchu opory rozruchowe opory magnetyczne
satel dodawanie użytkownika uszczelka reduktor podgląd rejestrator
router speedbox schemat elektryczny jumper
Prawy przedni migacz nie działa w Passat B6 - diagnostyka i rozwiązania Jak wyłączyć tryb sklepu w TV Chiq 50 Android TV?