A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
Wlacz amperomierz szeregowo miedzy zacisk alternatora a akumulator po uprzednim odlaczeniu przewodu z alternatora do aku
Witam Miałem ten sam problem w Suzuki okazało się że pompa siadła. Przed zdjęciem paska proponuję rozruch z podniesioną maską i powinieneś zauważyć czy ślizga się na kole pompy czy alternatora. Jorge83 ma rację z tym że alternator daje większy opór, pompa powinna chodzić leciutko.
Ja z tego bełkotu nic nie rozumiem. bo jak podpinam przewód ten cienki, chyba od wzbudzenia, to blokuje alternator i wtedy oczywiście nie można uruchomić silnika, A za chwilę bez paska uruchamiam silnik i w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, I już nie wiem czy silnik można uruchomić czy nie. Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora,...
Ja mam gorzej gdyż nie mam żadnej wiedzy o mechanice tego typu niż wygooglana czy nabyta nie drogą uczelnianą/szkolną. Pytanie... Ponoć alternator przy obciążeniu łapie opór. Co to za opór? Mechaniczny? Jakieś hamulce czy coś? Czy obciążeniem nazywamy tu zwyczajne ładowanie czegokolwiek (akumulatora) czy też pobieranie większej mocy, niż jest w stanie...
Diesel 1.9 dci f9k :( a da sie jakoś sprawdzić alternator poprzez opory np?
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Z tego co ja doczytałem to powyżej 450W to tylko mutant naszprycowany może wycisnąć a zawodowiec jak powyżej 410 to powinien trafić na kontrolę antydopingowa. Rekordowo Ulrich 490 wycisnal ale to jest NRDowski mutant na sterydach Przeciętnie wysportowany kolarz niezawodowy jest w stanie wyciągnąć 150 W średniej mocy mechanicznej przez 1,5 h. Natomiast...
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Obroty spadają bo silnik zapewne ma ciężko.Ten dziwny zapach to prawdopodobnie od palącego się paska,czyli coś stawia opór,możliwe że łożyska w alternatorze się zacierają. Trzeba zdjąć pasek i posprawdzać(ręką)czy wszystkie rolki kręcą się bez oporów.
55A i 24V to już jest dość spory opór. Zależy też jak ty wzbudzasz ten alternator - czy jest oryginalny regulator czy podajesz tam sam napięcie na wirnik. Czy wyższe napięcie na wirnik tym większy opór alternatora. Kolejna sprawa to przełożenie jakie tam dałeś i z jaką prędkością kręci się ten alternator.
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
Ale zmniejsza się moment a tym samym siła przekazywana przez pasek. Z drugiej strony wentylator alternatora robi coraz większy opór i stratę.
A czy przypadkiem kolega nie ma napinacza na sprężynie? A Alternator sam w sobie po zdjęciu paska kręci się luźno czy z dużym oporem? Jesli masz duży opór alternatora to będzie się ślizgał i piszczał. To samo dotyczy kompresora klimy. U mnie popiskuje jak klimę włączam, bo łożysko kompresora trzeba wymienić.
Akumulator ładowałeś, bo chyba niedomaga i alternator stawia opór?
Mam pytanie czy do stworzenia amatorskiej elektrowni wi atrowej lepszy jest alternator czy pradnica pozdrawiam prądnica daje mały opór jesli chodzi o napęd i dlatego jest dobra ale daje mało wat alternatory są od 30 do 50 wat sa bardzo dobre ale dają dozy opór
Tak. W zwiększonym poborze mocy i większych oporach alternatora. Co prawda nie powinny falować, możliwe, że regulator obrotów i napięcia ładowania wpadają w rezonans. Lub coś nie tak z układem wolnych obrotów. Czy dzieje się tak samo, jak instalację obciążysz ogrzewaniem szyby, przewmgielnymi, itd?
Może kończą się łożyska alternatora i dają opory paskowi takie, że się ślizga? U mnie jak się skończyły, to pasek się zerwał i trzeba było wymieniać łożyska.
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Od japończyka byłby najlepszy,ma wewnątrz regulator no i jest zdecydowanie najmniejszy.Od 126 p odpada-kłopotliwe mocowanie i słabe chłodzenie,gdyż wałek napędza dmuchawę,a część tego powietrza wlatuje do środka alternatora.Licz się jednak z tym,że ten niewielki silnik będzie miał dodatkowe obciążenie-pasek i opór alternatora przy oddawaniu prądu.
przecież jak masz włączone światła to ci pobiera z akumulatora. a akumulator jest ładowany kiedy jedźisz autem no i jak masz te światła zapalone to alternator stawia większy opór czyli większe obciążenie silnika a tym samym większe spalanie
Akumulator wyładowany i stawia opór silnikowi.
Silnik pracuje głośniej bo musi pokonać dodatkowe opory alternatora przy generowaniu energii elektrycznej. Cewki w alternatorza buczą podczas pracy i jest to normalne w każdym samochodzie. Tym bardziej buczą im większy prąd wzbudzenia. Akumulator po rozruchu a zwłaszcza diesla jest nieco nadszarpnięty energetycznie.
Sprawdź opór wirnika. Alternatory 60A mają opór ok. 4Ω a 90A ma już ok. 2Ω przez co zwiększa się prąd wzbudzania i regulator może go nie wytrzymać.
Według mnie silnik gaśnie, gdyż jest zwyczajnie zbyt słaby aby pokonać opór obciążonego alternatora.
Podłącz do samochodu, wtyczkę, masę, plus i z wiertarki poczujesz opór.
Ekhm, a sądzisz że po co ten altek napędza pasek 6pk napięty jak struna? Jak dla mnie objaw prawidłowy - wzbudzony alternator zawsze będzie stawiał opór.
Napinacz nie naciąga paska i dlatego piszczy albo coś stawia za duży opór
Ja chcę zrobić podobnie. Na razie mam dwa silniki po 300W DC w kosiarce RC napędzane ze starych akumulatorów 60Ah i chodzi to około godziny. I chciałbym to może zasilić z alternatora 24V 55A podpiętego do silnika od kosiarki 6KM. Tylko jak to mniej więcej policzyć. Rozumię, że im większy pobór prądu przez te silniki elektryczne, to zwiększa się opór...
Sprawdź naciąg paska klinowego, czym większy prąd ładowania tym większy opór stawia alternator. Jeśli pasek jest słabo naciągnięty to alternator nie dostanie swoich obrotów i będzie śię ślizgał. Optycznie i słuchowo tego nie zauważysz
Co z tym alternatorem:(? Wszystko dobrze jak zasilisz wzbudzenie D+ to taki właśnie opór stawia alternator silnikowi. Zakręć szybciej , ps wiertarka 500W nawet jest za słaba do pewnego kręcenia.
Witam. Mówiąc krótko trochę nieściśle się wyraziłeś. Tak dla wyjaśnienia.Moment rozruchowy występuje w silnikach elektrycznych i właśnie przy n=0. Alternator jest źródłem energii.Nie ma nic za darmo.jeżeli chcesz otrzymać z niego energę to oprucz wzbudzenia trzeba go napędzać dostarczać moc mechaniczną.Przy biegu jałowym (alternator bez obciążenia)...
Sprężarka od klimatyzacji stawia większy opór niż alternator. Jeżeli włączymy klimę przy 3000 obrotów to może koło tego nie wytrzymać.
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
... z dokładnością do tarcia na łożyskach (np. wału, zamocowania alternatora) - waga wskaże siłę zmniejszoną o to tarcie. Określanie mocy poprzez pomiar prądu alternatora pominie opory w alternatorze (tarcie, prądy wirowe), więc chyba będzie dużo gorsze od pomiaru siły. Chyba nie znajdzie się nic lepszego, niż zastosować tu jakąś wagę elektroniczną.
Program diagnostyczny pokazuje aktualne zużycie energii przez wspomaganie kierownicy. Przy skręceniu na max wartość jest 99A (a przynajmniej taka była w moim Grandzie rocznik 08). Jak nie masz programu diagnostycznego to cęgi DC założone na przewód zasilania wspomagania też pokażą pobierany prąd. Przy jakiejkolwiek przecince zobaczysz czy prąd spadnie...
Proponuję porzucić ten projekt. Autko zużyje więcej energii, gdyż będzie musiało kręcić alternatorem, co spowoduje straty przez opory mechaniczne, a w czasie ładowania wystąpią straty na przetwornicy, BMS-ie i ogniwach (jest to nieuniknione), co spowoduje, że autko będzie jeździć o kilka minut krócej.
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Zmierzyłem również opór pomiędzy każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora i pomiędzy nimi miałem opór około 1,1 Ohm ...a co pokazuje miernik jak zewrzesz przewody pomiarowe razem? Multimetr nie nadaje się do pomiaru tak małych rezystancji. Zrobiłem "test diody" na regulatorze napięcia, Wszystkie przewodzą tylko w jednym kierunku, odczyty...
Witam A więc trzeba sprawdzić ile prądu zużywa samochód . A pasek piszczy albo słabo naciągnięty albo taki duży opór stawia alternator ale to pierwsze. Sprawdzić napięcie ładowania Pozdrawiam
Na czym Kolega opiera to przypuszczenie z dużym prawdopodobieństwem? Ostatnio mechanik też to zauważył i ponoć naciągał/naprężał... Czy to może świadczyć o oporach na łożyskach alternatora?
Zdejmij pasek osprzętu bo może alternator klima wspomaganie czy napinacz stawia opór.
A skąd ma się brać energia na pokonanie oporów alternatora?
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Witam Problemem jest alternator(BOSCH 0 124 515 013) w tym że autku.Ładowanie jest ale bardzo słabe dochodzi do 5 A ale główny kabel prądowy okropnie sie grzeje i jest ogromny opór alternatora pasek aż piszczy.wypaliło obudowę plastikową od bezpieczników na akumulatorze bezpiecznik sie nie przepalił tylko przegrzał. Uzwojenie OK, wirnik OK, Mostek OK...
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Chyba że, tak jak we Fiatach Siena lubi pękać obudowa alternatora. Słyszałem że w innych markach też się to trafia, choć przebieg jest mały. Tak jak radził Stefanek jak poruszasz kołem alternatora, to wyczujesz opory.
auto nie mogło odpalić, ponieważ rozsypało się łożysko od alternatora i najprawdopodobniej stawiało zbyt duży opór, po wymianie łożyska w alternatorze, problem rozwiązany
Założenie większej prądnicy = opór przy jeździe
Z własnego doświadczenia wiem, że sportowy wydech w seryjnym silniku nic nie daje. No może w głowie mi przybyło z 20 koni. Stożek też nic nie daje. Zmieniłem z powrotem na serię. Jednak producent ma więcej racji niż użytkownik golfa z przyciemnionymi szybami. Nawet o dziwo diody nie dały więcej mocy, a przecież pobierają mniej prądu i nie obciążają...
Raczej nie, ale to łatwo sprawdzisz. Musisz miec zasilacz o wydajności prądowej 5A i napieciu regulowanym przynajmniej 17V. Masę zasilacza na korpus alternatora. Srubę wyjściową prądu łączysz z tym zlutowanym zaciskiem łaczącym mostek z regulatorem ( połaczyć kawałkiem przewodu) i podpinasz plus zasilacza. Ustawiasz na zasilaczu powiedzmy 12V i ,łapiesz...
Może któreś z kół jest podrobione,przy dużym poborze prądu alternator stawia opór,a może coś innego gwiżdże.
Przed wymianą też tak szarpało paskiem i było piszczenie, rolki wymienione, koło pasowe wału nowe Ina, napinacz nowy, pasek nowy i nadal to samo. Wszystko wskazuje na to, że silnik napędza pasek, ale tak jakby go blokowało na alternatorze i zaczyna nim szarpać. Łożyska w alternatorze wymienione. Dodano po 1 Alternator może stawiać opór i dawać taki...
Witam, Tak przypadkiem, przy okazji innych tematów z alternatorem trafiłem na ten temat i podzielę się swoimi doświadczeniami. Alternator samochodowy bez przeróbek, nie nadaje się kompletnie na jakikolwiek wiatrak. Tutaj nawet nie chodzi o opory przekładni. Nie dość, że do alternatora trzeba dostarczyć konkretne obroty to jeszcze trzeba przyłożyć niezłą...
Alternator daje tyle prądy ile instalacja potrzebuje (ile pobiera) do pewnego momentu. Natomiast grzałka w tym wypadku daje opór alternatorowi ale ze względu na to ze jest jednocześnie podpięta do akumulatora czerpie sobie tez prąd z niego ile czerpie z jednego a ile z drugiego - nie wiem - ale pewnie tyle aby cały układ (alternator, akumulator ) najmniej...
Nie do końca się z tobą zgodzę ponieważ ilość śmigiełek nie ma tutaj nic do rzeczy.wpływa to tylko na siłę na tomiast nie na przekładnie.natomiast masz rację co do przełożenia. jeśli przyjąć że wiatrak srednio kręci 60obr/min a koło na alternatorze ma 6cm średnicy to aby alternator kręcił powyzej 1000obr/min trzeba przełożenia około 1:20 czyli koła...
Jakie mogą być powody " łapania oporu " przez alternator ? To jest zupełnie normalne, alternator ładuje więc stawia opór mechaniczny.
Wirniki też są rożne.Alternator o większej mocy ma wirnik o mniejszym oporze.
Tak, opór zależny od obciążenia. Jak masz luźny pasek objawia się to np. piszczeniem podczas dodawania gazu.
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Czyli alternator może stawiać większy opór niż wcześniej?
Alternatory o większym amperażu mają mniejszy opór uzwojenia wirnika przez co prąd wzbudzania jest większy.
Roztocz oryginał na 13 mm . Wtedy pasek klinowy będzie brał całą swoją powierzchnią i nie będzie się ślizgał na kole od altka . On też potrafi postawić duży opór . :|
Jaki jest opór elektryczny wirnika pomiędzy pierścieniami ślizgowymi?
Skręt za pomocą hydrauliki siłowniki i pompa, przy skręcie wszystkie koła kręcą się tak samo przynajmniej w teorii bo w praktyce wiadomo opory. Można by zrobić tak, by przy skręcie koła obracały się w zależności kierunku skrętu i pomagały hydraulice ale potrzeba by 4 sterowniki to dodatkowy koszt 2,5 tys lub silniki z enkoderami plus elektronika to...
Tak, treningowy. Zgadzam się z Tobą, ale prawdą jest też, że jak się regularnie trenuje, to i kondycja lepsza. Bardziej interesuje mnie, czy ktoś posiada wiedzę, jaki opór stawia obciążony alternator?
Alternator jest przetwornikiem mocy mechanicznej na moc elektryczną, o sprawności ok. 90%. Te 10% to ta część energii mechanicznej, która nie jest przetworzona na energię elektryczną, tylko na ciepło i dlatego jest stracona. Moc mechaniczna = moment x obroty, Moc elektryczna = napięcie x prąd. Tak więc, jeśli alternator nie jest obciążony, to CAŁA dostarczona...
Czytałem na innym forum że alternator może mieć duży opór?
kolosalna bzdura, jeżeli idzie o wahania obrotów. Nie jest możliwe, aby wykonywał tak szybki ruch posuwisty zaworka, aby dochodziło do wahań. W sumie ja, jak dotąd nie miałem potrzeby , w praktyce zawodowej czyszczenia tego. Moczenie silnika w extrakcyjnej prędzej czy później go uszkodzi-obejdzie izolacja z uzwojenia.Jest ono nawinięte drutem DNE. Najczęstszą...
(at)vodiczka gdybym była elektrykiem nie pytałabym o tak trywialna rzecz jak to czy alternator można napędzać wahadłowo, proste. A i tak w sumie nie dostałam wprost odpowiedzi na pytania pierwsze, które zadałam w temacie. Nie mówię o oporach tarcia w alternatorze ale w konstrukcji całego mechanizmu huśtawki. Przy tak wolnym ładowaniu to tarcie ma duże...
Raczej zbieg okoliczności, sprawdź wszystkie podłączenia, bezpiecznik, przekąnik. Nawet jeśli są sterowane napięciowo to nie powinno być to 14,5 V, wiele aut w ogóle nie osiąga takiego napięcia, a z tych co osiągają w upały kompensacja temperaturowa i tak obniży. 14,7 na starym aku i 14,3 na nowym nie wyjaśnię - może w starym już był taki opór że alternator...
To na zdjęciu to raczej żarówka tylko okopcona jakaś. A może ma ta żarówka za duży opór. Może tam powinna być T4W?
Mnie to wygląda na to, że alternator stawia opór. Jakieś zwarcie musi być lub łożyska alternatora się skończyły. Ściągnij pasek i spróbuj czy alternator się lekko kręci bez włączonego zapłonu i z włączonym zapłonem. Jak bez zapłonu chodził będzie ciężko to łożyska, a jak z zapłonem ciężko to zwarcie. Może trzeba tylko regulator alternatora wymienić.
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad szeroko dyskutowaną kwestią - czy zwiększony pobór prądu z alternatora powoduje większe zużycie paliwa w samochodzie? Obserwacje potwierdzają to założenie, ja jednak chciałbym zagłębić się dokładnie w samo sedno zagadnienia. Wszyscy twierdzą, że alternator sprzęgnięty z silnikiem stwarza dodatkowy opór, wymagający...
Witam wszystkich forumowiczów, problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka w pozycję off, silnik bez restartu (odłączenie klemy na około minutę) i podłączeniu klem od innego uruchomionego samochodu z naładowanym aku. nie odpali. kontrolki przygasają już w pozycji zapłonu, a nie wspomnę już o próbach wykonania chociaż 1 obrotu silnikiem. Nie znam...
Na początek napięcie ładowania najlepiej na wyjściu alternatora możliwe zwarcie diody.
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
mam pytanie.wpadłem w kałużę i padł mi alternator.Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu autka,ale nie ładuje.Rozkręciłem go (hitachi) i odrazu było widać że padły 3 diody prostownicze 30A. Te 25A są dobre.Oporność na wirniku jest ok.30 ochm.Na uzwojeniach stojana ok.25 ochm.Czy to są prawidłowe wartości oporów?Alternator 70A.Pozdrawiam.
Sądzę że masz uszkodzony alternator,stąd spadki napięcia ,i znaczny opór czyli hamowanie silnika po wzbudzeniu alternatora.sprawdź diody prostownicze i stojan .
Masz opisane złącza niebieski L, zielony DFM Alternator trzeba solidnie zamocować w imadle i przygotować się na naprawdę duży opór na wiertarce jak się wzbudzi i zacznie ładować
to że auto przygasa miałem na myśli że traci obroty więc alternator stawia mu bardzo duży opór światła nie przygasają , nie ma spadków napięć
Był regenerowany lucas lra03457 Kupiłem używany TG15C211 Valeo to jest chyba identyczny nie wiem jak regulator. Jak sprawdzić alternator poza samochodem. Czy można podłączyć 12 V do D+ poprzez żarówkę 55W 12V i przy kręceniu ręką ma czuć opór? Montaż kłopotliwy i gdyby nie działał to ponowna robota.
Problem z regulatorem napięcia. Alternator stawia większy opór, temu praca silnika się zmienia.
520 -tka to ma dużą szybę.... Pewnie jednak obciążenie wprowadzane w obwodzie powoduje zwiększony opór mechaniczny na alternatorze,a to chwianie się napięcia... Może to wskazywać na uszkodzony regulator alternatora Jeżeli masz mozliwość zmierz napięcie na pokładzie z właczoną i wyłaczoną szybą. Pozdr.J.
Nowe wiesci z pola bitwy: -Alternator po wymiania niby wszystko ok 14.6V bez obciążenia - Opory na przewodach Alternator-kostka ok 1.2ohma kostka - akumulator podobnie prąd na światła ok 8A (po wymianie instalacji i puszczeniu przez przekaźnik) a alternator jest gorący????? i nie mam poęcia co może być nie tak i ewentualnie jak szukać usterki i tu moja...
Jakiej mocy? Czy chodzi o alternator samochodowy? Czy może zwykły rowerowy na kilka W? Pamiętaj, aby nie przeceniać swoich możliwości. Ja np. na rowerze stacjonarnym potrafię trzymać przez jakiś czas 250 W, a gdzie tu jazda, opory toczenia, nierówności terenu czy wiatr czołowy.
Cześć, Stary alternator od Poloneza ELMOT 9 diodowy. Potrzebuję od Was pomocy, jakie powinno być właściwe natężenie prądu aby go wzbudzić? Muszę dobrać właściwy rezystor (zamiana żarówki sygnalizującej ładowanie na diodę LED) a nie chcę tego robić metodą prób i błędów. Może ktoś z Was ma taką informację Wiem że najłatwiej było by wpiąć się miernikiem...
Pomiedzy poszczegolnymi fazami alternatora a masą nie ma zwarcia. Mierzyłem opór między 3 żółtymi kablami alternatora. W serwisowce jest napisane że powinno być 0,34 - 0,52 ohm . U mnie jest 0,9 ohm pomiedzy wszystkimi 3. Ide sprawdzic prąd rozladowania i dam znac co wyszlo. Pozdrawiam
Jeżeli pasek był słabo naciągnięty i popiskiwał następuje spalenie boków ,łatwo zauważyć bo są świecące i gładkie ponieważ alternator podczs ładowania stawia duży opór. Pozdr.
Akumulator ktory uzylem do testow byl padaka , dalem drugi i po podlaczeniu widac ze alternator stawia opór ale napiecie stoi 12.5 i ani drgnie teraz pytanie czy wiertarka daje rade go rozkrecic do odpowiednich obrotow (pisze ze ma max 900rpm ale pod obciazeniem kto wie)co do stykow to napewo ich nie pomylilem.
Jesli fabrycznie jest 1,2W to musi być i opór, sprawdź go. Jeśli alternator był wymieniany na większą moc, wartość tego oporu należy zmniejszyć.
Pomierz napięcia pomiędzy fazami alternatora. Zmierz też opór. Zapodaj schemat instalacji.
Pasek klinowy dobrze masz napięty? Sprężarka nie stawia zbyt dużych oporów?
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Witam,z kolega pojechalismy do naszego znajomego posiadacza malucha 99r.Rozrusznik nie mógł przekrecic (wykluczony akumulator i masa silnika)dwa dni wczsniej ciagali go po osiedlu,co ciekawe koła zablokowane (reczny nie trzyma).Skrzynia również nie trzyma na wcisnietym sprzegle każdym biegu toczy sie bez problemu, przy próbie wrzucenia biegu obojetnie...
Witam, Mam takie pytanie dotyczące grzałki i jej zasilania. Jeżeli podłączę grzałkę taką od prali przeznaczoną na 230V do alternatora 12V to będzie mi działać? ile ciepła wytworzy?( w stopniach C) Zakładam Opór własny grzałki 22 Omów Alternator 60A (nie wiem przy jakiej prędkości ma tyle) 12 V napięcia z regulatorem. Trochę się z tym gubię
(at)komandoberet Po pierwsze dołączasz się do tematu i to wprowadza zamieszanie. Odwrotne przylutowanie pierścieni ślizgowych może mieć pewne znaczenie, ponieważ magnetyzm szczątkowy będzie przeciwny prądowi samoindukcji które jest potrzebne do wzbudzenia się alternatora. Zamiast wzrostu napięcia będzie jego spadek. Nie będzie to miało znaczenia gdy...
opór wirnik alternatora opór żarówki kondensator opór
turbina junkers volvo schemat licznik ubytki powietrza
philips d8614 firmware siemens sl45i
Kod dostępu i błędy pieca Bio Lux - jak je rozwiązać? Automatyczna zmiana świateł w samochodzie - jak włączyć?