Ja chcę zrobić podobnie. Na razie mam dwa silniki po 300W DC w kosiarce RC napędzane ze starych akumulatorów 60Ah i chodzi to około godziny. I chciałbym to może zasilić z alternatora 24V 55A podpiętego do silnika od kosiarki 6KM. Tylko jak to mniej więcej policzyć. Rozumię, że im większy pobór prądu przez te silniki elektryczne, to zwiększa się opór...
Sprawdź opór wirnika. Alternatory 60A mają opór ok. 4Ω a 90A ma już ok. 2Ω przez co zwiększa się prąd wzbudzania i regulator może go nie wytrzymać.
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Jaki jest opór elektryczny wirnika pomiędzy pierścieniami ślizgowymi?
Alternatory o większym amperażu mają mniejszy opór uzwojenia wirnika przez co prąd wzbudzania jest większy.
4,5kW, problem to to że coś hamuje wirnik nawet wtedy kiedy się nie obraca do chwili odłączenia zasilania alternatora..potem podłączam znowu, opór na wirniku zanika.Silnik chwile pokręci i znowu jest ten opór aż pasek klinowy czasami spadnie. Odpowiedniego napięcia też brak.
Samo wzbudzenie nie blokuje aż tak alternatora, przecież to mA. ZAleży co ktoś rozumie pod pojęciem "nie blokuje aŻ tak alternatora"? Jeśli aku bedzie mocniej rozładowany wtedy i opór w obracaniu wirnikiem będzie większy bo tak działa regulator w alternatorze. Jest na to sposób po prostu naładować akumulator do wartosci 14,7 v prostownikiem i wtedy...
Nie ma w alternatorze żadnego samowzbudnego wirnika. Zależy wszystko od regulatora. Masz podane co wsadzic i będzie po prawidłowym spięciu działać. Na szczotkach masz mieć opór uzwojenia wirnika. Szczotki miedziano-węglowe alternatora.
Większe opory na wirniku alternatora wiążą się przede wszystkim z większym prądem płynącym przez uzwojenie stojana i większym wzajemnym oddziaływaniem pomiędzy nim a wirnikiem. Wirnik alternatora samochodowego nie jest twornikiem(to na marginesie). Regulator napięcia nie reguluje prądu w instalacji samochodu tylko w uzwojeniu wirnika przez co utrzymuje...
55A i 24V to już jest dość spory opór. Zależy też jak ty wzbudzasz ten alternator - czy jest oryginalny regulator czy podajesz tam sam napięcie na wirnik. Czy wyższe napięcie na wirnik tym większy opór alternatora. Kolejna sprawa to przełożenie jakie tam dałeś i z jaką prędkością kręci się ten alternator.
Wirniki też są rożne.Alternator o większej mocy ma wirnik o mniejszym oporze.
do klon111 - Trzeba to obliczyć. 1.Moc dopuszczalna wirnika 15 V x 2 A = 30 W .Takie ampery zmierzyłem po regulatorze w wirniku.Przyjąłem 2 A jako dopuszczalne w tym Swoim wirniku alternatora. 2.Opór uzwojenia wirnika R = U/I = 15 V / 2 A = 6,5 Ω ≈ 7 Ω 3.Prąd przy 120 V w wirniku I = U / R = 120 V / 7 Ω = prawie 20 A ( do tego...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Miałem na myśli dane alternatora nie auta ,ale jak napisałeś że nie można pomylić podłączenia to sprawdż diody a opór wirnika to około 3 ohm.
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
to prawdopodobne, pękł alternator ->zablokowało wirnik-> stąd opory rozruchu. Ale jęczało by niesamowicie.
Jak pasek jest słabo naciągnięty to piszczy, ewentualnie zużyte koło pasowe alternatora. Nie można też wykluczyć czegoś co siedzi w alternatorze. Jak się zdejmie pasek to bez oporów się wirnik w alternatorze kręci, nie słychać łożysk?
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Plus na kontrolkę jest podawany z instalacji, a nie z alternatora. Bez lampki alternator może mieć problemy ze wzbudzeniem się - wstępna energia na wirnik właśnie tak jest podawana. Multimetr powinien pokazać niski opór pomiędzy tym cienkim przewodem a masą.
Diody mierzyłem multimetrem (odkręcona płytka od uzwojeń) przejście w jedną stronę na 590ohm. Szczotki i komutator są jak nowe. Żeby sprawdzić ten alternator ma on złącze 3 pinowe i B+. wystarczy podać przez kontrolkę +12V? Czy jeśli podam mu mu napięcie to powinienem czuć jakiś opór na wirniku?
Tak tym hamulcem jest siła elektromotoryczna. Nie. To siła elektrodynamiczna generuje ten opór - czyli pole magnetyczne jedne wytworzone przez wirnik, a przeciwdziałające mu wytworzone przez uzwojenie stojana.
Najpierw sprawdź elektrycznie czy ten alternator jest z plusem na masę. Sprawdź opór wirnika na pierścieniach ślizgowych. Napisami na odlewach nie ma się co sugerować. Bez rozbierania alternatora można go przerobić na 9 diodowy. Potrzebny tylko mostek lub 3 diody. Z tyłu mamy łby śrub M4 są w plastikowych kwadratowych izolatorach i do nich trzega dolutować...
Warstwa lakieru po wyschnięciu to pewnie to ok 100 mikronów na stronę To już zależy przede wszystkim od tego, kto i w jaki sposób nakładał tę powłokę. Może być mniej, a może być zdecydowanie więcej - na przykład tam, gdzie zrobi się zaciek. Sprawdź dokładnie przy składaniu, czy wirnik może operować bez jakichkolwiek oporów. Cała reszta "dotrze się"...
A uzwojenie wirnika i opory na tym regulatorze to nie łaska do tych wyliczeń uwzglednić?
Jaki powinien być opór na ślizgaczach wirnika? Ktoś wie, mierzył? Mam 120 omów. coś mi się wydaje za dużo... Alternator z e46 valeo 14V 90/150A TG15C012
Bmw E46 320d 136 KM. Alternator szarpie paskiem, za duże obciążenie? Wymieniłem łożyska, komutator i szczotki, po odpaleniu auta jest pisk i szarpanie paska na odcinku alternator - koło pasowe silnika. Wygląda to jakby alternator stawiał opór i stąd to szarpanie. Czy jest to możliwe? Dodam, że na wirniku są przejścia na pierścień i niema przebicia do...
Alternator jest przetwornikiem mocy mechanicznej na moc elektryczną, o sprawności ok. 90%. . Jerzy, trochę euforystycznie to przyjąłeś, 70% będzie górną granicą :) Owo 90A oznacza jaki prąd mozna czerpać z alternatora, ów alternator będzie tylko trochę większym obciążeniem dla silnika-ma po prostu wiekszy wirnik, którym silnik musi obracać :)
Zupełnie nie wiem co ma zwarta dioda do problemów z rozruchem. Zresztą w tych pojazdach nie obserwowało się awarii prostownika. Jeżeli nasunąłeś trop alternatora to pasowało by sprawdzić czy nie jest pęknięty i wirnik blokuje o stojan. Ale taki alternator mocno skowyczy podczas pracy.
Dokładnie tak jak kolega ps3store pisze, na 95% problem będzie z wirnikiem alternatora, ma pewnie za duży opór by się kręcić. A jeśli pasek jest za bardzo naprężony to do regulacji są podkładki między "kółkami" "siajby" na której założony jest pasek... trzeba dołożyć podkładkę żeby pasek się poluzował. Miałem kiedyś podobny problem, tylko że u mnie...
Ja też wsadzam od malucha ale sprawdzam opór wirnika i czy jedna ze szczotek nie jest na stałe podłączona do masy
Witam wszystkich a zwłaszcza kolegę FORESTX co prawda nie powinienem zabierać zawiele głosu ,bo w tych wszystkich sinusach jestem za cieńki. Mimo to może coś gdzieś dopomoge a i sam coś się dowiem mądrego .Co do kąbinacji kolegi, Nasunęła mi się myśl aby zamiast zwiększać obroty alternatora regulować wzbudzenie alternatora zwiekszając czestotliwość...
a przy kablach nic nie mieszałeś.może zamieniłeś w z d+.jak nie to może trzeba sprawdzić wirnik czy nie ma zwarcia lub przebicia międzyzwojowego.
Do każdego prawie alternatora można podłączyć prawie każdy elektroniczny regulator jeśli jest tylko wyjście ze szczotkotrzymacza opory wirników są bardzo zbliżone i wynoszą ok. 5 om. co daje ok. 2 A prądu a to wytrzyma każdy regulator tym bardziej że pracuje impulsowo
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Jeżeli wszystko podłączyłeś dobrze to masz alternator uszkodzony. Zasada sprawdzenia jest prosta- jak alternator jest sprawny to podłączasz w następujący sposób / oczywiście wszystkie przewody odłączone z głównym zasilaniem włącznie/. Podłączasz kontrolkę do zacisku L -kontrolka nie świeci, podłączasz zasilanie na IG -kontrolka się zapala ale brak oporu...
Kolego Rzuuf - wracając do tematu alternatora i jego wzbudzania, to może dałoby się zrobić wirnik wzbudzany neodymami ale o regulowanym wzbudzeniu (tj. regulowanej szczelinie powietrznej). Może dałoby się wpływać na reluktancję (opór magnetyczny) magnetowodu np. przez jakieś trzpienie wsuwane/wysuwane do/z wirnika za pomocą jakiegoś serwa lub innego...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Witam Ja sprawdził bym łożyska wirnika alternatora i szczotki . Zdejmij pasek klinowy i poruszaj wirnikiem powinien kręcić się bez oporów i z delikatnym szumem . pozdrawiam arik .
Jak stojan i wirnik nie są dobrane to nie będzie sin. generowania pola i takie jaja sie będą dziać. Zatem z czego jest wirnik a z czego stojan. Szerokośc zęba wirnika określa , podziałka stojana. A tu widze jakoś koślawo nazwojone stojany--PRIMO. Secondo-- skoro przy 12V wirnik pobiera 1,9A to ma 6,3 om - skąd taki opór ???? Też nawijany wirnik? Po...
Pakiet blach (dwa pralkowe) użyty u mnie jest ok 10 razy większy od tego z alternatora, a więc korzystniejszy gdy chodzi o nasycenie magnetowodu bo i amperaż x zwoje mniejszy niż w alternatorze. Alternator przy 12 V osiąga ponad 1kW (12V x 100A) przy 10 x mniejszym pakiecie blach stojana, a prądnica 10 x większa niż alternator przy 20-krotnie większym...
Romuś, a opory mechaniczne? Kręcenie dwukilogramowym wirnikiem nic nie kosztuje? Tym bardziej że altek nawet nie obciążony produkuje prąd na potrzeby własnego wzbudzenia.
Problem jest taki, że auto na postoju pobiera prąd rzędu 5 – 6 amper. Jeżeli odłączę wysterowanie regulatora napięcia (złączka 3-pin) pobór prądu spada do 700 mA co nadal jest wartością zbyt dużą. Po odłączeniu złączki (3 pin) alternatora i wyciągnięciu bezpieczników, które są w komorze silnika: F2 – 50A pobór prądu spada o 200 mA (kwadracik...
Simoreg Siemensa to system m. in. regulacji silników pierścieniowych. Te 3 fazy z pierścieni wirnika puszcza się na 6 diod albo tyrystorów - nie pamiętam, połączenie takie, jak w samochodowym alternatorze. Jeśli 3 diody (w minusie) i 3 tyrystory (w plusie), to można regulować kąt otwarcia tyrystorów i uzyskamy regulację obrotów. Ten prąd wyprostowany...
dzięki za pomoc, czyli "P- Stator " i "S - Sense(+)" nie podłączam, zostawiam luzem?? działa wszystko jest OK. Podpinając +12V pod pin "F" wirnik stawia opór, a w regulatorze słychać delikatny pisk, ładowanie jest jeszcze raz dzięki za pomoc.
Może być tak, że rozrusznik, mimo że sprawny nie może zakręcić silnikiem, gdyż jedno z urządzeń na pasku klinowym stawia duży opór. Proponuję zdjąć pasek klinowy i sprawdzić czy koło alternatora sie obraca i przy okazji inne kółka, ale najprawdopodobniej wirnik alternatora skorodował na styku ze stojanem i się nie obraca.
witam, jakieś kilka miesięcy temu zakupiłem alternator do c-360, ostatnio zauważyłem że nie ładuje więc kupiłem regulator z szczotkami, zero efektów więc alternator poszedł na stół, po sprawdzeniu wszystkich diod i uzwojeń jest z nimi wszystko dobrze, podłączam go na stole tak jak powinien być z żarówką alternator w ogóle się nie wzbudza nie stawia...
Dlaczego bo na wirniku nie ma napięcia zawsze jak alternator dobrze działał dawał opór podczas kręcenia nim a teraz nic i jak sprawdziłem napięcie na szczotkach to było 0V, objawy były takie że podczas przekręcenia stacyjką nie zapalała się dioda ładowania przy odpalonym silniku też nic więc myślałem że żaróweczka się spaliła ale po 4 godzinnej jeździe...
Napięcie trzeba mierzyć na alternatorze. Cały czas ma być 12V na grubym przewodzie. Alternator trzeba wzbudzić i potem może już ładować cały czas. Jeżeli to jest alternator 9 diodowy to na chwilę podajemy 12V na wyjście kontrolki ładowania. Można prad podać przez miernik ustawiony na min. 10 A i sprawdzić jaki prąd popłynie. Prawidłowa wartość to ok....
Witam ponownie, dzieki za odpowiedzi.Nie mozna zmienic na inny alternator poniewaz w tych modelach z jednej strony na alternatorze jest kolo pasowe paska klinowego natomiast z drugiej strony pompa olejowa. Walek z wieloklinem wystaje okolo 2 cm za alternator do ktorego jest ona przykręcona. Taki smieszny patencik. WIrnik jest chyba dobry, nie pamietam...
Kolega próbuje nas ustawiać do pionu chociaż sam niewieke czyni. Stan napięcia na instalacji w różnych stanach pracy. Czy wirnik alternatora obraca się bez nadmiernych oporów (może łożyska a może pompa wspomagania). A może izolacja wlternatora zwiera się? A może smaży się wiązka? itp itd.
Gdybyś miał do czynienia z przeróżnymi silnikami elektrycznymi, to pewnie nie pisał byś tego tematu. Jednoznacznie chcę ci uświadomić, że większy prąd pobierany z alternatora zwiększa opór dla samego silnika , i co za tym idzie, zwiększa się zużycie paliwa. Prostym przykładem tego może być np. silnik elektryczny z magnesami, normalnie kiedy masz go...
A ja myslę, że nie, bo na zimnym, kiedy silnik ma większe opory nie kręcił by wcale. Wlazłbym pod spód i zobaczył bym czy nie pękł alternator. Bo jak pękł to wirnik blokuje o stojan, a że przełożenie duże to rozrusznik musi to pokonać.
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Zazwyczaj jest tak, że niesprawna wolnobieżka alternatora uszkadza napinacz jeśli w porę się nie zareaguje. Do sprawdzenia wolnobiegu zdejmij pasek zablokuj wirnik alternatora sróbokrętem ( ostrożnie!). Kółko powinno kręcić się w jedną stronę z lekkim oporem, w drugą wcale. Jeśli koło napinacza jest nieosiowe z innymi kołami pasowymi, koniecznie wymienić...
Alternator"]W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze. A to oznacza, że i alternator, i prądnica mogą mieć regulator, i ostateczny rezultat jest podobny. Istotna różnica jest w tym, że prądnica ma komutator mechaniczny, a alternator diody, oraz że w prądnicy...
siema.ja tez w tej kwestji.rowniez chce wykonac elektrownie wiatrowa z alternatora.mam juz taki z ciezarowki.100A zamierzam usunąć z wirnika uzwojenie wzbydzajace ktore bedzie stawiac duze opory i zastapic je magnesami do wytwozenia pola o zblizonej sile co uzwojenie wzbodne. pierwotnie alternator jest wstanie wytworzyć 36V100A ja planuje ograniczyc...
jak już bedzie wyciągnięty i wszystko po sprawdzeniu okaże się dobre-łącznie z pewnym okablowaniem alternatora-zmień na wszelki wypadek regulator napięcia bo naogół od niego zaczynają się kłopoty,a nowy jest nowy.ważny jest też opór wirnika jak będzie za mały to i tak wykończy resztę
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Oczywiście, że bez przesady, wystarczy także podłączyć baterię przez żarówkę reflektorową 55 W. Prawidłowo działający alternator potrzebuje wzbudzenia tylko na moment, potem tą rolę przejmuje prostownik pomocniczy. Tak sobie przemyślałem to podłączenie regulatora bez żaróweczki, jak ktoś radził wyżej- jest to dość niebezpieczne dla regulatora i uzwojenia...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Witam Problemem jest alternator(BOSCH 0 124 515 013) w tym że autku.Ładowanie jest ale bardzo słabe dochodzi do 5 A ale główny kabel prądowy okropnie sie grzeje i jest ogromny opór alternatora pasek aż piszczy.wypaliło obudowę plastikową od bezpieczników na akumulatorze bezpiecznik sie nie przepalił tylko przegrzał. Uzwojenie OK, wirnik OK, Mostek OK...
Hm to nie wygląda na wirnik, no ale sprawdź miernikiem opór na stykach df i masa na alternatorze inaczej mówiąc na szczotkach sprawdź też napięcie na tych stykach po wciśnięciu kluczyka a potem pracy silnika ( nie zdejmuj przewodów z tych styków podczas pracy silnika od tego te regulatory często padają). Jeśli sprawdziłeś stojan jak i prostownik jak...
mam pytanie.wpadłem w kałużę i padł mi alternator.Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu autka,ale nie ładuje.Rozkręciłem go (hitachi) i odrazu było widać że padły 3 diody prostownicze 30A. Te 25A są dobre.Oporność na wirniku jest ok.30 ochm.Na uzwojeniach stojana ok.25 ochm.Czy to są prawidłowe wartości oporów?Alternator 70A.Pozdrawiam.
Czyli ten "zen wywalić a kupić "ina" ? Jak rozumiem to jednak może być wina tego koła pasowego. Tak jak myślałem Dodano po 2 Przy odpalonym silniku to kolo pasowe nie obraca w ogóle wirnikiem alternatora. Alternator sztywny na osi brak luzu i bica Dodano po 6 Koło ma przepuszczać w jedną stronę. Dlaczego nie ładuje trzeba zrobić weryfikację Przewody...
Witam mam taki maly problemik z alternatorem gdy juz silnik pracuje i alternator laduje (14,2V) (13,9-14V)na zapalonych swiatlach czuc ewidentnie duzy opor stawiany przez alternator pierwszy raz spotykam sie by alternator az tak hamowal silnik czy to jest normale?? sumarycznie to nie przeszkadza lecz skutkuje comiesieczna wymiana paska pomimo iz jest...
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
Skoro przy prędkości poniżej 3 tys. obr./min daje 180 V prądu zmiennego - to ile będzie przy 10000 obr./min - 540 V? ;-) Chciałbym uzyskać z niego 12 V. Kiedy kręciłem go wiertarką i podpiąłem do drugiego takiego samego silnika - to tamten się wzbudzał i także się kręcił - wolno - ale pracował. Po podpięciu żarówki 12 V nie mogłem przekroczyć - myślę...
Po odpięciu przewodów od alternatora nigdy nie będzie na fazach żadnego napięcia. Zasil plusem przewód na regulatorze ten od lampki, zapal silnik i sprawdź czy ładuje, podłącz oczywiscie ten gruby prądowy. Sprawdź wirnik- zmierz opór, skoro padały regulatory, możliwe zwarcie na wirniku. Pozdrawiam.
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody mieć przejście około 565, a w drugą strone nie powinny...
Witam. Stojan powinnien mieć około 0,25-0,28 dla słabszych modeli(35A)i dla tych większych około50-60Ah około 0,16-0,20 Ohm.Oczywiście miedzyzwojowo.A do masy (wiadomo - nic)A w Twoim przypadku zapewne bedzie przebicie. A co do wirnika powinnieneś mieć około 3-4Ohm.Jeżeli bedzie poniżej 3 - to złom. A pasek-nie widziałem go , ale pewnie jest "rozszarpany"i...
Opór na wirniku jest bliski 0,35Ω, mi pokazuje 0,38Ω na dokładność odczytu może też mieć wpływ jakość multimetru. Podepnij uzw wzbudzenia pod 12v I zobacz co się będzie działo.
Witam !! Posiadam w swoim dolniaku alternator 12V ok 12A. Który zaczyna ładować od około 2000obr/min wału korbowego. Nurtuje nie teraz takie zadanie aby przerobić ten alternator. Dobrze było by aby dawał ok 20A i ładował od ok 1000obr/min. Jak to zrobić ?? Jedno co jest pewne alternator jest obcowzbudny i wytwarza pole magnetyczne przez elektromagnesy...
Witam ponownie. Jest to wersja z pierścieniami grafitowymi marki VEB 14V 42A z regulatorem DLR-2 ,tylko opór wirnika to 5 ohmów-ale pewnie tak ma być (mierzyłem przez szczotki).Ten zielony kabel pasuje długością do tego konektora .Rozumiem że druga nóżka to "plus po stacyjce"? ps.w jakim celu stosowali grafitowe pierścienie oraz czy "obrobi" w C330...
Przekładnia pasowa ma największe opory ze wszystkich znanych mi przekładni. przerobić jakiś silnik bo ma dłuższy rdzeń Nie tylko. Ważna jest również średnica, im większa tym bardziej stroma jest charakterystyka SEM w funkcji obrotów. Oznacza to, że wysokie napięcia są osiągalne przy niższych obrotach. Ale to co uzyskałeś też jest fajną bazą do budowy...
(at)mczapski między stykiem L i S jest opór rzędu kilku omów gdzieś koło 3 om prawie jak uzwojenie wirnika jak dobrze pamiętam i gdy do S dam masę a L podłącze lampkę z licznika do przy zapłonie świeci się ona a gdy odpalę gaśnie, czyli sam byłem skłonny twierdzić że powinna być masa ale co z tego jak ani nie ruszy... najbardziej mnie dziwi fakt, że...
Tyle ,że ja go naprawiałem. Kawałek miał zwarcie. Po wszystkim wyszło mi 0,3 oma na stojanie. wirnik miał 17,4 diody dałem profilaktycznie wszystkie nowe (3zł sztuka). łożyska też. przy próbie z wiertarką uzyskuję 26V i prąd ładowania 9A. wszystko będzie jasne po zamontowaniu do silnika (wiertarka jest za słaba). Opór wirnika wydał mi się dziwny ale...
Możesz jak najbardziej! W zakresie od 0 - 10V, ale pamiętaj aby alternator miał jakieś obciążenie, choćby żarówkę, a najlepiej akumulator, ale wtedy gdy podasz mu wysokie obroty - powyżej 500rpm. Jeśli masz sprzęt na stole warsztatowym, to nie ma większego problemu! Podłącz zasilacz regulowany do szczotek wirnika, a na wyjściu podłącz woltomierz kręcąc...
(at)LemuRR 11 1- magnesy trwałe na stałe blokują możliwość ponoszenia obrotów przy małym obciążeniu alternatora ( jazda pod dużym obciążeniem wymaga dużego pola magnetycznego wirnika. Niestety duże pole magnetyczne wpływa na obroty, silnik jest bardzo mocny, ale ma małe obroty.. jeśli jest za małe- silnik wypada w synchronizacji i zaczyna piszczeć tracąc...
Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem regulator napięcia z innej 700 i było to samo. Sprawdziłem uzwojenie na wirniku było w normie- 3,4Kom, sprawdziłem 3 fazy- nie ma przerwy opór w granicach 0,5oma (nie ma całkowitego zwarcia- wartości...
Zmierz opór pomiędzy M a masą. Powinno być 16 - 18 omów opór wirnika. Polącz przewody na regulatorze 15 i 67 i sprawdź czy uzyskasz większe napięcie. Jeżeli napięcie będzie większe można otworzyć regulator mechaniczny i odgiąć delikatnie blaszkę na której zaczepiona jest sprężynka. Naciągając minimalnie sprężynkę podnosimy napięcie. Akumulatory muszą...
Pomierzyłem napięcia i prądy: Akumulator przy wyłączonym silniku 12.1V (mocno rozładowany). Alternator obciążony dwiema żarówkami 12V/55W -> 14.5V/10A. Przy tym obciążeniu napięcie na styku W wynosi 7.2V AC/DC niestety miałem miernik z true RMS. Prąd mierzony miernikiem cęgowym. Po podpięciu przewodu do śruby B wyłączeniu zbędnych odbiorników (tylko...
Nie sądzę aby falowanie obrotów silnika było spowodowane napięciem wyższym o 0.2v, zapewne problem powróci a znikł przez odpinane klemy, ale raczej już tutaj się do tego nie przyznasz. Piękne podsumowanie. :D Raz tylko miałem falowanie obrotów (ford) spowodowane alternatorem. Śruba energetyczna na alternatorze była tak mocno skorodowana że stanowiła...
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
Witam . Kolego to masz alternator radziecki, jeżeli jest na nim napisane 28V ,to jest prawdopodobnie z Kraza, Kamaza.Alternatory 12V były stosowane Uaz,Wolga.Sprawdzałeś co nanim jest napisane?.Alternatory radzieckie stawiały dość duży opór po podłączeniu wzbudzenia(masz podłączony w układzie obcowzbudnym),czyli wzbudzenie bezpośrednio z akumulatorów.Trochę...
Zakładam temat ponownie gdyż "viper555" zamknął poprzedni temat pisząc iż "Mostek do wymiany /zwarta główna dioda/.P" ZAZNACZAM kompletny mostek wymieniłem dzisiaj na nowy i uszkodzenie nie zniknęło. -->Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem...
Przyjrzałem się temu staremu alternatorowi i pomiędzy wirnik- obwód wzbudzenia a regulator napięcia (ten wbudowany w alternator) przychodzi element: http://obrazki.elektroda.net/77_11957155... http://obrazki.elektroda.net/93_11957155... Na stronach USA nazywane jest to opornikiem. Wynika z tego, że w szereg wstawiany jest jakiś rezystor....
Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia silnika robi się gorące. Ja bym zdjął pasek klinowy i sprawdził czy nie ma luzów i ewentualne opory toczenia (obracania)....
Tak, bo kontrolka ( jej obwód) jest od razu zezwoleniem na włączenie prądu na wirnik . A jeśli żarówka się przepali to wówczas nie będzie ładowania? i co więcej nie będzie informacji o braku ładowania. Pawel wawa nie do końca na zwarciu. Czasem pracuje poprawnie, można wtedy odczuć lekki opór wirnika. Przekładałem jeszcze regulatory (mam dwa) zamieniałem...
1. Grzałka nie odróżnia, skąd jest zasilana, grzeje ją i prąd stały, i zmienny, silniej lub słabiej, zależnie od dostarczonej mocy. Grzałka ZAWSZE zamienia 100% dostarczonej mocy elektrycznej na ciepło. Jeśli do grzałki 1000W doprowadzisz moc 1W, to też 1W zamieni się na ciepło. Tu tylko do grzałki 1000W NIE WOLNO doprowadzić 2000W, bo ją zniszczysz....
Witam dziś rozebrałem przód sprawdziłem wszystkie przewody były ok ale znalazłem prawdopodobną przyczynę:| wcześniej wyło mi łożysko myślałem że od pompy wspomagania, ale się myliłem do dziś bo odkryłem że to było łożysko od alternatora ponieważ jak kręciłem rozrusznikiem to wszystkie koła kręciły się a alternatora stało w miejscu tylko pasek kręcił...
Z uwagi na niską sprawność alternator nie ma sensu. W Słomczynie można dostać silnik BLDC typu outrunner od sparty za 30 zł, czy od hulajnogi ~50 zł. Sprawność 85-90%. Niski moment zaczepowy, brak oporów na chłodzenie, brak szczotek, magnesy o silnej remanencji na wirniku (N38, N45). Przy obciążeniu ułamkowym również wysoka sprawność. Łatwo zastosować...
Mam spory problem, półtora roku temu kupiłem VW Polo 1.9D 95r. (nie SDI, choć w tym przypadku to to samo) taki sam układ jest w Skodzie Fabii. Od tego momentu wymieniłem ok. 15 pasków 5PK 1219. Średnio spadają, lub zrywają się po 1500km, oczywiście pomiędzy zmianą pasków kombinowałem to i owo. Rolka napinacza mocowana jest do pręta, na którego końcu...
Witam. Przełożyłem wirnik, z komutatorem. Poprawa jest. Ładowanie 14,5v, jednak po przegazowaniu do 2,5 tys. obrotów. Ten alternator ( dawca ) też był z tą wadą jak określił się mój znajomy, który mi go sprzedał jako zapasowy. Prosiłbym o schemat dotyczący usunięcia tej usterki a mianowicie podłączenie żarówki, która będzie stanowiła dodatkowy opór...
W układzie, który jest na schemacie cały czas jest podawane napięcie na kontrolkę. A gaśnie ona dlatego, że napięcie na zacisku D+ zrównuje się z napięciem akumulatora i nie ma już różnicy potencjałów. Altek nie ma być używany w silniku spalinowym jak zaznaczyłem w pierwszym poście, a w pojeździe EV do doładowywania acu... pedałami ;) To ostatnie akurat...
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Kolego, a nie uważasz, że fajnie by było napisać jaki alternator? Właśnie, to powinno być na początku, może Bosch, może Valeo, może 9 diod a może 6. A co się dzieje gdy nie ma ładowania a Ty zwiększysz obroty do np 3000-4000. Ale skoro kontrolka świeci (zakładam że jest Bosch) to raczej przewód od wzbudzenia powinien być cały (o tym przewodzie pisał...
Mądrale, którzy wymyślają takie głupoty, jak wyłączanie na 1 godzinę energii elektrycznej po to, aby - niby - poprawić kondycję naszej planety, powinni przez tą godzinę zbierać śmieci po polach i lasach. Skutek dla Ziemi byłby na pewno lepszy... No najpierw wyłączą a potem włączą i planeta wybuchnie jak Melmac bo włączyli maszynki do golenia i je...o...
jak masz instalkę od regulatora 6 diodowego i dodatkowy przekaźnik to nie dojdziesz do ładu . musi zrobić prowizoryczną instalkę kontrolka i diody wzbudzenia pod regulator i z regulatora na 67 . Odpalić auto i zobaczyć co jest na 67 względem masy i czy wraz ze wzrostem obrotów spada napięcie . sprawdź też opór na zgaszonym silniku między kablem na regulatorze...
opór alternatora wirnik alternatora rozebrać wirnik alternatora
sprzedam analizator widma amplituner stereo onkyo obroty wałka
znikanie postów honda accord wypadanie zapłonu
Parowanie pilota Horizon z telewizorem SHARP 40FH7EA Opel Meriva A 1.6 105KM – brak iskry na jednej świecy po rozgrzaniu, cewka wymieniona