To sprawdź okablowanie jak już było napisane w temacie do którego masz linka.
No to może immo.
280-420 ohm
Na starym czujniku w przekładni też był ten błąd? Dodano po 3 Bo jeśli nie to możliwe że trzeba przeprowadzić jego kalibrację. A jeśli był to może być uszkodzona wiązka do niego.
1. napisz jak sprawdziłeś ,że nie działa ABS? 2. pomiar napięcia (miernikiem) i oporności czujnika nie wiele mówią to dopiero początek. narazie sprawdziłeś ,że czujniki są. Radzę zacząć od początku i zastanowić się dla czego nie świeci kontrolka.
Sygnałowy powinien trafiać na jeden pin. Napisz na jakich jest jeszcze pinach to może ze schematu da się wywnioskować gdzie masz zwarcie lub upływność. Jaki masz opór przejścia od czujnika do ECU?
Nie wiem, jak w przypadku 712, ale w serii 800 powinno to wyglądać tak jak na zdjęciu. Do niego powinno iść złącze oznaczone jako X235. Dodam jeszcze, że ten czujnik powinien mieć rezystancję przy zgaszonym silniku ok. 120 Ω, a po odpaleniu i przekroczeniu 1 000 obr./min opór powinien wynosić 510 Ω.
A sprawdź go miernikiem, ale ustaw miernik na test diody. W jedną stronę będziesz miał wskazanie coś koło 0,550 V;jak byś sprawdzał diodę, w drugą nic.
Czujnik 578-782Ω, szczelina 0,4- 1 mm.Cewka pierwotne 0,495- 0,605 Ω, wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie cewki ze stacyjki przewód pomarańczowy ,biało -czarny do modułu zapłonowego złącze nr 7 .Przewody z czujnika do modułu ,złącze nr 1 i 5. Zasilanie modułu ,złącze nr 4 plus 12 V, złącze nr6 -masa .Jak tu dobrze to uszkodzony jest moduł.
Witam. EBS 4616-09; czujnik koła , koło 3: uszkodzony przewód połączeniowy lub uszkodzony czujnik.Okablowanie czujnika obrotów koła uszkodzony, czujnik lub jego okablowanie - zwarcie do masy. EBS 07 91 04; czujnik koła koło 3; za duża szczelina między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym, uszkodzony czujnik lub jego okablowanie, opór czujników powinien...
Raczej nie regulowac samego wskaźnika,zmierzyc opór czujnika na gorącym silniku i się wyjaśni,a paliwo dobrze pokazuje?
W takim razie przewód na którym masz odczyt z oporem to czujnik temperatury oleju ( opór zmienia się razem ze zmianą temperatury ), jeśli podgrzejesz lub ochłodzisz czujnik powinna zmienić się wartość oporu. Drugi przewód to czujnik ciśnienia oleju. Totalny stek bzdur!!! Czujnika ciśnienia oleju w kompresorze nie ma, bo i po co. Jest manometr pokazujący...
Na przyszłość podając błąd podaj też numer jednostki. Usterka czujnika temperatury powietrza doładowującego. Zwarcie do napięcia akumulatora lub otwarty obwód. Może to wpływać na moc silnika. Istnieje wówczas ryzyko powstawania czarnego dymu. Sprawdź złącza i przewody elektryczne czujnika. Zmierz opór czujnika. Rezystancja powinna wynosić ok. 2,5 kiloomów...
nie zrozumiałeś moich sugestii 1 czujnik może być dobry ale steronik widzi nietylko opór czujnika ale całe połączenie do sterownika 2 zobacz jak podaje wtyskiwcz ,czy jest widocznie mniej paliwa po zagrzaniu silnika , czy zalewa swiece a kompa da sie naprawic ale to wyższa szloła jazdy dlla amatora nie polecana ,potrzebne doświadczenie
Ogranicznik prędkości potrzebuje dodatkowo pedału przyspieszania z wyłącznikiem krańcowym. Działa to tak, że jak jedziesz na ograniczniku i potrzebujesz nagle przyspieszyć to wciskasz pedał gazu do oporu, pokonujesz ten opór (czuć pod nogą kliknięcie) i ogranicznik przechodzi w tryb pauzy a samochód przyspiesza ponad wartość zadaną. Wiele funkcji jest...
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
Zadziała. Gdy projektowałem pierwszy komparator do regulatora temperatury też miałem wątpliwości jak to zadziała. Jeden układ testowy i wszystko jasne. TL431 do tego powinien wystarczyć,a ma tylko 3 nóżki. On reaguje jak komparator odwracający. Przekroczenie napięcia odniesienia powoduje obniżenie napięcia na wyjściu. LM393 jest w stanie przewodzić...
Witam! Mam problem z tym silnikiem. Usterka polega na tym ze jak silnik pochodzi jakies 5 minut nagle gasnie. Sprawdziłem juz i wiem ze nie ma iskry. Myslałem ze to od cewki ale podpiołem jakąs uzywana z malucha i było to samo. Co moze byc przyczyna, bo zasilanie na cewce jest . Moze czyjnik połozenia wału tak jak było opisywane wczesniejw jakis wypowiedziach?...
Jeszcze raz ,rośnie ciśnienie różnicowe to rośnie wartość sadzy w gramach. Masz tutaj cytat z mądrego źródła: Przebieg regeneracji czynnej (przy zapełnieniu 18g): "Stopień zapełnienia filtra sadzą jest wyliczany przez sterownik silnika za pomocą dwóch algorytmów. Pierwszy z nich uwzględnia sposób jazdy oraz sygnały sondy lambda i czujnika temperatury...
powracając do tematu. wymieniłem wtrysk sterujący, bo okazało się że jest uszkodzony i samochód zaczął chodzić jak trzeba,ale po krótkiej przejażdżce oświeciła się kontrolka silnika. Po podłączeniu vaga nie ma żadnych błędów... Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka się zapala dopiero po jakimś czasie, ale nie wiem dlaczego po podłączeniu...
Odczyt wilgotności jest z czujnika konduktywnego, w przypadku tej konstrukcji jest mierzony opór między połówkami bębna. Co do informacji o zapchanym filtrze, nie pamiętam, ale prawdopodobnie też z konduktometru bedzie brany w przypadku braku spadku wilgoci, możliwe,,mże ntc też biorą w tym udział.
Czujnik idzie na sterownik silnika nie wiem która kość. Sprawdź oporność przewodow między sterownikiem a czujnikiem, z tego co mówisz że bardzo duży opór na przewodach i sygnał nie może wrócić lub problem z masą lub samym zasilaniem czujnika. Moge tak poratować https://obrazki.elektroda.pl/8551608900_...
N/P T C oznacza Negative (ujemny) / Positive (dodatni) Temperature Coefficient (współczynnik temperaturowy) - NTC zmniejsza, PTC zwiększa opór przy wzroście temperatury.
Pt100 i DS18B20 to całkiem różne czujniki temperatur i o ile sam wskaźnik/regulator nie jest przystosowany do obsługi obydwu rodzajów czujników to nie da się ich zamieniać. Czujnik Pt100 jest czujnikiem rezystancyjnym. Zbudowany jest z cienkiego drutu platynowego, którego opór elektryczny się zmienia pod wpływem temperatury. Im większa temperatura tym...
Witam Czy ktos wie jaka musi byc opornosc czujnika absu w Toyocie Corollii 98r.? Pozdrwiam
Mam problem. MB vaneo, benzyna, 2003, wzbudza się fabryczny autoalarm. Włącza się przypadkowo, bez żadnej reguły. Czasem wytrzyma 5 minut po zamknięciu, czasem 2 godziny. Czy jest jakiś sposób na zlokalizowanie konkretnego czujnika z którego są fałszywce? I druga sprawa - podobno oryginalnie jest montowany czujnik przedniej klapy. Nigdzie nie mogę znaleźć...
Tak ten błąd oznacza uszkodzenie czujnika NTC grzałki lub okablowania.Sprawdź grzałke oraz czujke NTC opór czujki w temp. pokojowej około 20 kOhm. W twoim przypadku raczej podejrzewałbym czujnik ale tak czy siak musisz sprawdzic.
Stawiam że jest to czujnik typu PT100. Czyli oporowy - poszukaj w necie parametry takiego czujnika ( np. w postaci tabeli) zmierz opór i porównaj czy odpowiada to temperaturze jaką powinien wskazywać. np. https://www.labor-automatyka.pl/pdf/Klas...
Problem w tym że muszę znaleźć jakie kable (kolory) zostały podłączone do czujnika - zostały użyte 2 a w wiązce mam 6. 2 żyły potrzebne do czujnika - co z pozostałymi 4? Możliwe, że przy czujniku nie pozostawili ich w powietrzu i połączyli po 3 żyły na jeden przewód czujnika. Chyba, że wykorzystali je do czegoś jeszcze. Jest taka opcja czy nie wiadomo?...
To nie jest NTC. Jest to czujka platynowa Pt500. W temperaturze 0°C musi mieć 500Ω i zmienia rezystancję w funkcji temperatury tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Za kilkadziesiąt złotych możesz kupić nową w obudowie żaroodpornej i podstawić na próbę.
Jaka powinna być nominalna rezystancja czujnika temperatury w tym reduktorze? (4,7k?) Jaki jest opór w temperaturze 25 stopni?
Dokładnie tam się znajduje - (tylko to nie ja "postawiłem" tą zieloną strzałkę, a program, który automatycznie to robi po najechaniu na nazwę w wykazie poniżej). Czujnik położenia wałka rozrządu, jest identyczny co do budowy (mechanicznej i elektrycznej), różnica jest tylko (jak widać - podłączenie proste i kontowe). http://obrazki.elektroda.net/28_12854974...
N-Mosfet 2N7002BK (QQ851) Na forum napisano kilka tematów o tym PSU. SM nie ma , ale posiłkuj sie SM schematami z zasilaczy opartych o ten sam układ scalony w otoczeniu ,którego jest ten QQ851. Jest w ukł. sterowania optp. PC8015> na układ ICM801- S3310 http://obrazki.elektroda.pl/3820380100_1... S3310 = NCP1200D60 *gdyby był "pisk"...
Wygląda że rzeczywiście ECU.
Witam. Interesuje mnie opornosc tego czujnika i czy mozna zaadoptowac ten czujnik z innego samochodu o tej samej opornosci?
Lecz komparator działa tak że jeśli AIN0 = AIN1 to wtedy podawane jest 0 na wyjściu i jeśli zbuduję układ jak na shemacie to procesor wyłączy mi układ jak opór z czujnika bedzie równy Rx. Taki układ bedzie mi dobrze działał w tej roli? Co trzeba zrobic żeby komparator realizował mi taki warunek AIN0 =< AIN1? Bo co jeśli temperatura bedzie spadać...
No, prawie. Kondensator 0.68uF to raczej nie elektrolit, tylko np. MKSE, albo MKT. I potencjometr ma mieć suwak połączony z końcem - potencjometry o charakterystykach B i C najpierw zwiększają opór między początkiem, a suwakiem powoli, potem coraz szybciej - i to właśnie jest potrzebne. Tyle, że na początku skali będzie największa częstotliwość (najkrótszy...
przyczyną tego że się wentylator załącza może być czujnik skopany tak jak pisałem powyżej ale nie miał by on wpływu na odpalanie a chciałem zauważyć ,że samochód nie odpala tak bynajmniej piszę w poście . Sterownik pewnie standardowo M.E.M.S. M.K.C 1035...albo jakiś podobny w każdym razie na 6 pinie ma sterownie wentylatorem chłodnicy natomiast czujnik...
Sprawdziliśmy przewody od czujnika korka wlewu do kalkulatora pin 4 i12. Są dobre, w dobrym stanie jest również sam moduł i złącze. zmierzyliśmy opór na czujniku korka: przy założonym korku = 30Ω przy wyjętym korku = 15Ω w obydwu przypadkach komunikat z KTS brzmi- korek nieobecny rozpięcie wiązki czujnika daje komunikat - przerwa w obwodzie...
Trochę mało informacji.Został zmieniony sam słupek?Sprawdziłeś czujnik wału?To jest czujnik indukcyjny opór około 540 oHm ,śmiało sprawdzaj nic nie uszkodzisz.Druga sprawa to sprawdź czy czujnik wału nie został zamieniony z czujnikiem wałka,chodzi o wtyczki np w m50 wtyczki są jednakowe i nie problem zapiąć je odwrotnie.Musi być sygnał z czujnika wału...
Witam!Ja też mam Golfa i wbrew powszechnym opinią stwierdzam ze auto jest nieprzewidywalne. W twoim przypadku radze zacząć od kabli. Zadne VW. Kup BERU- wsród niektórych panuje przekonanie ze częsci beru sa lepsze niż oryginał VW. Kosztują około 120zł. Sprawa 2. Radzej sprawdzić wartości czujnika TPSu. Sprawa 3. Sprawdzić opór na czujniku temperatury....
Ten błąd oznacza uszkodzenie czujnika NTC grzałki lub okablowania.Sprawdź grzałke oraz czujke NTC opór czujki w temp. pokojowej około 20 kOhm. W twoim przypadku raczej podejrzewałbym czujnik ale tak czy siak musisz sprawdzic.
Kod błędu 12 Wina: Przerwa w obwodzie lub zwarcie w czujniku poziomu obwód na przedniej osi. Przyczyna: Centrala wykryła przerwę w obwodzie lub zwarcie do + napięcia w czujniku lub okablowanie ze styku 26 na jednostce sterującej. Uwagi: Jednostka sterująca otrzymuje nieprawdopodobne informacja o wysokości podwozia z przodu. Akcja: - Sprawdź połączenie...
Witam Mam problem z dobraniem czujników ABS do samochodu Berlingo B9 2008r Posiadam kilka sztuk ale kazdy ma inny opór ( omomierz wskazuje kilka MΩ) Program diagnostyczny informuje o nieodpowiednim sygnale z czujników przednich kół Możliwe że wina leży w pierścieniach ale chciałbym na początek dobrać właściwe czujniki Jaki jest poprawny opór czujnika...
Duże pokrętło w prawo to regulacja pozycyjna (do maszyn zawieszanych typu rozsiewacz ipt..), sygnał pobierany jest z czujnika regulacji pozycyjnej, pokrętło w lewo działa wtedy regulacja siłowa (do maszyn zawieszanych typu pług itp.), sygnał idzie z czujników w cięgłach, dźwignią ustawia się wtedy opór jaki ma utrzymywać, duże pokrętło pomiędzy wtedy...
Chyba było to 500 omów i 2450 omów - przełączane nagle przy określonej temperaturze. Dokładnie jak pisze Kolega..... dwustanowy czujnik, 1 stan 470 ohm drugi 2470 ohm..... czujnik posiada wewnątrz 2 rezystory jeden 470 ohm drugi ok 2 kohm, kiedy silnik jest zimny styk jest zwarty przez co opór wynosi 470 ohm, kiedy silnik jest ciepły styk jest rozwarty...
Sprawdź opór 2 i 3 pin ma byc od 12 do 20 omów na 3 pinie po zapłonie ma być 12 V. Częsta przyczyna spadku mocy są te czujniki.
GMS 14110 Czujnik położenia przekładni zdwajacza, niedopuszczalne napięcie w obwodzie. Otwarty obwód w obwodzie czujnika analogowego przekładni zdwajacza. Zmiana biegów nie jest możliwa, układ zachowuje aktualnie włączony bieg, a przy pierwszej próbie zmiany biegów układ zostanie zablokowany w położeniu neutralnym. Sprawdź czujnik, złącze i wiązkę przewodów....
Te czujniki też lubią mieć dziurę w charakterystyce i też jeżeli złapie się na tą dziurę wywali błąd. charakterystyka czujnika : Temperatura w °C Opór w Ω -5 33925 0 27279 5 22069 10 17959 15 14694 20 12090 25 9999 30 8313 35 6944 40 5828 45 4913 50 4161 55 3538 60 3021 65 2515 70 2229 75 1925 80 1669 85 1451 90 1266 95 1108 100 973
Witam. Opory wyznaczysz ze wzoru I=U/R, prąd diody led gorna granica 20mA, nie zapomnij uwzględnić spadków napięć na diodach led dla Red=około 1,8V i tranzystorze około 0,6V, tranzystor jakiś małej mocy, zamiast głośnika użyj buzera pizo, no i w obwodzie bazy przydał by się opór ogrniczający prąd do wartości katalogowej danego tranzystora.
opór czujnika wału opór czujnika obrotów opór czujnika temperatury
dcf77 synchronizacja prądy termiczne długości impulsu
S-MIG 210 – schemat, budowa, typowe usterki, naprawa, IGBT, podajnik drutu Schemat wzmacniacza basowego Ibanez P3110-U – gdzie znaleźć dokumentację serwisową?