Witam. EBS 4616-09; czujnik koła , koło 3: uszkodzony przewód połączeniowy lub uszkodzony czujnik.Okablowanie czujnika obrotów koła uszkodzony, czujnik lub jego okablowanie - zwarcie do masy. EBS 07 91 04; czujnik koła koło 3; za duża szczelina między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym, uszkodzony czujnik lub jego okablowanie, opór czujników powinien...
Z uwagi na bardzo podobną tematykę i chyba najciekawszy pod tym względem watek postanowiłem podpiąć się z moim problemem. Przeczytałem trochę tematów na forum, m.in.: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Od połowy września br. jestem użytkownikiem kotła Termet Ecocondens Gold Plus 25. Autoryzowany Instalator Firmowy przyjechał, w ok....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
https://obrazki.elektroda.pl/9826733000_... Wśród projektów dla początkujących elektroników' wszelkiej maści termometry i termostaty były swego czasu bardzo popularne. Łatwo się je teraz realizuje z użyciem mikrokontrolerów, a proste termostaty do wentylatorów przydają się na przykład do budowy wzmacniaczy audio i zasilaczy warsztatowych...
Ostatni z cyklu artykułów dotyczących zagadnienia (niezwykle ważnego zagadnienia), jakim jest chłodzenie elementów elektronicznych będzie trochę pogmatwany i być może niespójny, ponieważ zawierać będzie większość tych rzeczy, które umknęły mi w poprzednich artykułach. Na początek jednak: Chłodzenie wymuszone O tym, że z różnych względów nie można schłodzić...
Witam,trzeba najpierw określić stopień zużycia pasa oraz płyty ,czyli czy jest możliwy spacer po wyłączonej bieżni bez większego wysiłku, jeśli pas stawia opór to silnik zwolni ,czujnik obrotów odbiera to jako przeciążenie i rozłącza silnik pokazując któryś z błędów e2 e6 w zależności jaka to bieżnia
Witam w tym modelu za ilość kawy odpowiada algorytm auto-dozujący. Polega na pomiarze prądu pobieranego przez silnik napędzający moduł zaparzacza. Im większy prąd pobierany przy prasowaniu kawy tym kawy jest więcej. W zależności od wartości tego prądu elektronika dobiera liczbę impulsów. Ilość impulsów zlicza czujnik halotronowy w młynku. W zębatce...
Witam!!! Usterka: Brak jakichkolwiek odczytów na komputerze Bordinformator. Brak odczytu obrotów młocarni na wskaźniku analogowym. Procedura naprawy: W pierwszej kolejności należy sprawdzić kostki łączące przewody z kabiny z przewodami które idą dalej. Z racji swoich lat mogą być w fatalnym stanie. W moim przypadku tak było. Po tej czynności naprawę...
Łożysko na tej osi, zewnętrzny pierścień z występem gdy wał się kręci to opór łożyska naciska na krańcówkę.
Nie bardzo rozumiem opór czujnika zależy od obrotów rozrusznika ? Coś jest nie tak - możesz kolego się rozwinąć ?
Witam W pralce LG F12B8QD1 Direct Drive nagle silnik ma problem z zakręceniem bębnem z wsadem jak i na pusto. Słychać dźwięk terkotu w trakcie obrotu i co któryś raz jak silnik nie może zakręcić rotorem słychać buczenie z uzwojenia stojanu. Gdy próbuje pomóc przełamać opór czuć że rotor blokowany jest przez pole elektromagnetyczne. Czasem silnik zakręci...
EGR wygląda u mnie tak: https://obrazki.elektroda.pl/7397668800_... Zawór EGR jest czysto elektryczny, trzpień elektromagnesu naciska bezpośrednio na grzybek zaworu, nie widzę też żadnego "oczujnikowania" przy nim. To miałem na myśli pisząc o przepustnicy powietrza: https://obrazki.elektroda.pl/9488269600_... Z nazewnictwem...
Mam problem z traktorem NEW HOLLAND TVT 155 traktor pali ale nie ma mocy ani nie rozpędza się żwawo, filtry nowe, odcina 1500 obrotów i tyle, po ściągnięciu wtyczki z czujnika ciśnienia na filtrze paliwa trochę lepiej ale wciąż nie ma mocy. Pompa paliwa teoretycznie daje napięcia na zawór dawki paliwa, po podpięciu zamiast zaworu żarówki 55W miga przy...
Żeby dało się naciskać na pedały, coś musi stawiać opór - III Zasady Dynamiki Newtona nie wyłączysz...
Pozwolę sobie trochę uzupełnić twoje spostrzeżenia .Więc przyczyna błędu; za duży opór w czujniku obrotów.Za duża szczelina powietrzna między kołem biegunowym a czujnikiem obrotów , koło biegunowe kołysze się.Usuwanie błędu: sprawdzić przewody i wtyczki między modułem regulacji ciśnienia i czujnikiem obrotów pod kątem zwarć lub przerw i naprawić okablowanie...
Pociągnę dalej wątek ze względu na brak podpowiedzi. W 2013 roku osobie mającej identyczny problem jak ja, tylko, że w ekspresie Saeco Odea Giro Plus napisał w odpowiedzi człowiek o nicku "brystek" co następuje: "Pomocny post? (+3) #2 25 Lip 2013 10:25 Witam w tym modelu za ilość kawy odpowiada algorytm auto-dozujący. Polega na pomiarze prądu pobieranego...
Witam! Czy ktos mogłby mi podac parametry czujnika temperatury (opór) idącego do komputera (czujnik niebieski, typ NTC) przy danych temperaturach w Seacie Toledo 1.8, rok 1991r. ? Jest to czujnik dwuprzewodowy, z których jeden kabel jest połaczony z masą. Podejrzewam go o powodowanie złej pracy silnika, tj. przy uruchomieniu zimnego silnika, silnik...
Witam. Po przejechaniu 100m nad ranem auto zgasło i po kilkakrotnych próbach nie odpala już który dzień. Sczytane błędy P0725(D) i P1335(A) wskazują na czujnik obrotów wału korbowego. Opór miedzy masą a sygnałem na czujniku wynosi 850 Ohm. Opór się zmienia przybliżając kawałek metalu. Przetestowałem także złącze tegoż czujnika idące do ECU i mam zwarcie...
Witajcie, nie wiem czy to ma coś wspólnego ale samochód pracował prawidłowo do czasu awarii sterownika lpg. Prawdopodobnie przez nieszczelność nastąpiło jego uszkodzenie. Samochód nie odpalał ani na PB ani LPG Po wymianie sterownika LPG jest to samo. Po przekręceniu kluczyka miga kontrolka silnika samochód czasem złapie i momentalnie gaśnie ale jest...
Pacjent: Fiat Panda 1.2 8V z 2003 roku. Czy mógłby mi ktoś podać parametry czujnika położenia wału (ten dolny na kole pasowym, 2 pinowy), tzn: 1. Jaki powinien mieć opór 2. Jakie ECU powinno podawać na niego napięcie i które piny w ECU należy sprawdzić. Mam problem z mocnym falowaniem obrotów na ciepłym. Sprawdzone już niemal wszystko.
Takie komunikaty- jak w tytule wyskakiwały podczas jazdy,gdy silnik był ciepły i stop.Zadzwoniłem do fachowca i ten stwierdził żeby przyjechać,ale na 99% to sterownik silnika.Pomyślałem,że dobrze będzie na początek sprawdzić akumulator,klemy,stan wiązek,styków,masy i.t.p.Tak też zrobiłem.Naładowałem 4-letni akumulator,posprawdzałem styki złącza masy...
a sprawdzałam go na nagrzanym silniku i po odłączeniu jego obroty były bez zmian i jadł mi za dużo benzyny Tak właśnie objawie się przerwa w czujniku. Jeśli jest przerwa, czyli inaczej duży opór - to układ odczytuje to jako "jest bardzo zimno i muszę dać ssanie"; no i daje - stąd podwyższenie obrotów i wielkie spalanie. Zmianę może dać zwarcie pinów...
Witam kolegów. Mam problem ze swoim mondeo jak w temacie 2002 rok MK3, silnik TDCI 2,0 litra oczywiście CR. Czytałem dużo o tym problemie tu na forach ale podobnego opisu nie znalazłem. Od początku, jakieś 2 tygodnie temu podczas wyprzedzania zgasł mi silnik, oczywiście mrugała sprężynka. Po ponownym odpaleniu dalsza jazda bez jakichkolwiek kłopotów....
Sytuacja wygląda tak: 1. zmierzone opory potencjometru (piny 2-3) w odpowiednich miejscach otwierania klapki (pokazane na zdjęciu) 10 - 600 ohm, 11 - 800 ohm, 12 - 850 ohm, 13 - 750 ohm, 14 - 700 ohm, 15 - 650 ohm, 16 - 590 ohm, 17 - 540 ohm, 18 - 520 ohm, 19 - 450 ohm, 20 - 250 ohm. 2. opór pomiędzy pinami 3-4 książkowy: 560 ohm. 3. opór pomiędzy pinami...
Chciałbym przerobić troszkę panel NZXT Sentry 2. 1. Chciałbym zmienić troszkę technicznie panel jak z tytułu czyli Sentry 2 Obecnie jest tak iż przy 26*C wentylatory pracują na 60%, chciałbym żeby przy temperaturze 30*C pracowały z prędkością 40% (minimalna dostępna). Czy jest możliwość ingerencji w układ żeby to zmienić? Czy po prostu moduł jest tak...
Nowe urządzenie kosztuje 1200zł - i tutaj nie w cale nie rozchodzi się o pieniądze tylko o możliwość personalizacji pod własne wymagania. Maszyna ma służyć o omiatania pszczół z ramek pszczelich. Powiedzmy, że wszyscy producenci robią te maszyny uniwersalne - czyli dopasowane do największych ramek jakie występują w standardach pszczelarskich. Ja pracuję...
Komp ma kilka mas. 2 kabelki masujące w moim są w okolicy obudowy wałka rozrządu, w miejscu przeznaczonym chyba wcześniej(w kadecie) na przykręcenie pompy paliwa(była napędzana chyba wałkiem rozrządu). Czyli okolice obudowy paska zębatego rozrządu-alternatora-obudowy wałka. Jest też takie duże złacze 2kablowe(czarny i czerwony kabel) w okolicy 4 cyl.,...
Tą pompką to nie ma co się przejmować. Miałem kiedyś taki przypadek, też właśnie w Asconie (i też tak "młodego" wieku jak wasza), ułamany był przewód przy kostce od czujnika temperatury. Był stary i się ułamał. Zacznijcie od tego. Ja to sprawdzam tak. Odłączm komputer, znajduję odpowiednie przewody i sprawdzam opór - powinien przy 20 stopniach C wynosić...
Witam Panowie, wczoraj sprawdziłem ECU i jest błąd 1 czyli sonda lambda , ciekawe czy to ma się coś do tych wysokich obrotów o których pisałem wcześniej. Ten błąd pojawi się co jakiś czas ale robię reset i jest spokój na kilka tygodni. Chciałem też zmierzyć opór czujnika ale nie mogę się dostać pod aparat a nie chciał bym go ściągać , spróbuję jakoś...
Być może to jest, jak napisał autor, pompa podnosząca ciśnienie - czyli przy braku przepływu daje ciśnienie zwiększone o określoną wartość - a cały problem jest w tym, że przez przeważającą większość czasu woda nie płynie i pompa pracowałaby niepotrzebnie. Gdyby mieć czujnik ciśnienia i ten czujnik by wykrywał zmniejszenie ciśnienia takie, jakie powoduje...
WItam was serdecznie Chcę zrobić pewien układzik Instalacje gazową mam ustawioną na 30 stopni, wtedy dopiero przełańcza się na gaz. Chciał bym zrobić układ który oszukiwał bym termometr i wtedy autko mogło by się predzęj przełączyć na gaz. Do reduktora dochodzi termometr na 2 przewodach, i oto pytanie, co można zastosować żeby go oszukać ?? Np jakiś...
Auto: Carisma 1,9TD inetrcooler, pompa Lucas DPC, pseudo komp-sterownik-sterujący: a)EGR b)iddle up-podbiciem obrotów c)timing control- zawór pszyspieszacza wtrysku Myślałem że już nic nie jest w stanie zaskoczyć jeśłi chodzi o ten system wtryskowy- a jednak. Mam pytanie-bo nie jestem pewien- czy odłączenie wtyczki czujnika wzniosu igły( zapala się...
Witam wszystkich. Mam temat wielokrotnie poruszany na tym forum. Przeczytałem wiele wątków i zabrałem się za diagnostykę. Opis. Po załączeniu pralki (przycisk START) silnik parę razy obróci (3 - 4 obroty) i staje. Na wyświetlaczu jest F6. Pomiar czujnika kontaktronowego (omomierz) wykazał ciągłe zwarcie, niezależnie od pozycji bębna (koła z magnesem)....
ale powodem może być zły sygnał na białym (zewnętrznym ) cienkim kabelku bo tam idzie napiecie z czujnika termicznego z radiatora. oczywiście mogę się mylić ale jak moduł będzie myślał ze radiator jest za gorący to wyłączy wentylator - nie będzie sterowania na pomarańczowym cienkim kabelku który idzie do bazy tranzystorów w module. zmierz mi jaki opór...
Witam, Samochód: Vectra B 1996r 2.0 B+LPG Rozpoczęło się od wymiany magistrali wodnej w warsztacie samochodowym. Rozbierany był kolektor dolotowy i wężę podciśnień.Wcześniej było wszystko w porządku. Problemem jest to, że czasami na wolnym biegu obroty zwiększają się do 2500, natomiast spadają w momencie gdy puszczam sprzęgło i ruszam z miejsca. Problem...
Witam, nisko się kłaniam i pozdrawiam uczestników forum! Posiadam Opla Astrę 1.6Si 8V(bez lpg), układ wtryskowy Multec M(ecu code:16183109, Delco Electronics), układ zapłonowy DIS. Chcę się dowiedzieć jak wygląda nauka komputera po jego odłączeniu od zasilania, oczywiście na minimum 0.5 godziny i powyżej, tzn. gdy się całkowicie skasuje teoretycznie...
Witam kolegów. Mam problem ze swoim mondeo jak w temacie 2002 rok MK3, silnik TDCI 2,0 litra oczywiście CR. Czytałem dużo o tym problemie tu na forach ale podobnego opisu nie znalazłem. Od początku, jakieś 2 tygodnie temu podczas wyprzedzania zgasł mi silnik, oczywiście mrugała sprężynka. Po ponownym odpaleniu dalsza jazda bez jakichkolwiek kłopotów....
Właśnie tu pojawia się problem kochani. Mam na myśli m.in. wypowiedź Decado. Używacie nazw fachowych lub jakiegoś zargonu np. "uC" - a skąd ja mam wiedzieć co tak naprawdę macie na myśli. Domyslam się tylko że w przypadku "uC" chodzi o mikrokontroler. Oczywiście odpowiedź brzmi "nie, nie umiem". Ale czy muszę znać się na wszystkim? Otóż nie. To że zamierzam...
Łódź nie będzie się poruszała w próżni, a przecież do obliczenia przyspieszenia trzeba wziąć pod uwagę opór jaki łódź stawia w wodzie, a ten jest zależny od wielu czynników, nie tylko wagi, ale także np. kształtu łodzi, głębokości zanużenia etc. - to jest po prostu nie do wyliczenia. Zmierzalny jest co najwyżej uciąg silnika - trzeba łódź zacumować...
Bez czujnika skrętu pompa powinna chodzić ze stałymi obrotami. Wtedy jak wolno kręcisz kierownicą to w miarę lekko idzie ale przez to że nie podbija obrotów pompy przy szybszych ruchach czuć opór. Dwa powinien być błąd czujnika.
Okej czyli między wyjściem na czujnik a masą czujnika powinien być opór?
Kręcąc pedałami napędzasz metalowe koło. Wewnątrz niego znajduje się elektromagnes. Wytwarza on pole magnetyczne które indukuje we wspomnianym kole przepływ prądu, który oddziałuje na wcześniej wspomniane pole magnetyczne spowalniając koło - wytwarzając opór na pedałach. Większy prąd to większy opór. Czujnik obrotów mierzy prędkość obrotową tego koła...
Czujnik kolteca ma trochę duży opór obrotu, magnes "wisi" na takiej "ośce", ale suwak, styk jeżdżący po drucie oporowym, wprowadza dość mocne tarcie i te dwa magnesy w zaworze i czujniku muszą dobrze się sprzęglać, widzieć, czy jak to tam nazwać. Mój póki działał, wskazywał trochę skokowo, ale raz przekładnia pływaka była już wyrobiona, dwa sam czujnik...
czujnik wody oporność napięcie zasilania: 5 V opór: 2.500 - 3.500 omów / 20 °C opór: 300 - 350 omów / 90 °C
Czyli wtedy gdy motor jest zimny. Nie grzeje sie i cały czas dostaje bogatszą mieszanke - normalna sprawa. Jeśli nie wiesz czy czujnik temperatury jest sprawny to przemierz go i zobacz jaki ma opór przy okreslonej temperaturze. A prawda jest taka że jednopunkty żłopią tyle paliwska ile widzą, wiem bo ojciec ma Astre F 1.4 8V i też śmiga do pracy na...
R1=4k7 0,25W (co najmniej, może być większy opór, np. 10k 0,125W); jakie napięcie zasilania i jaki zakres napięć ma uC (Arduino, AVR)? Jeśli użyje się diod 1N4148 (napięcie przewodzenia około 0,8V), a napięcie zasilania jest 5V i uC ma ADC na zakres 0-5V, to można użyć np. R3=R4=10k, R2=2k, i na ADC nie dojdzie napięcie spoza jego zakresu, jakkolwiek...
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
Oba sposoby są typowe, więc dobrze opisane i stąd możliwe do realizacji bez egzotycznych składników. W przypadku czujnika obrotów trzeba małą maszynerię dobudować do Twojego rozdrabniacza, ale sygnał możesz dodatkowo zastosować, np.do jakiegoś sterowania lub zabezpieczenia, którego teraz nie potrafię wymyślić. W drugim przypadku właściwie tylko włączysz...
Widzę że problem jest jednak taki że czujnik CPU padł albo się coś zdrowo pomieszało płycie. CPU tu też ma temp. na minusie. Co możesz zrobić - nie wiem czy to pomoże. Mogę ci tyle powiedzieć że u mnie kiedyś zmieniło odczyty temp. CPU ponowne osadzenie procesora. Czyli wyjąłem wyczyściłem i zamontowałem spowrotem. To się wiążę z wymianą pasty. Czy...
Dodam, że reduktor to MB800 bez czujnika. Czujnik jest ale na listwie wtryskowej. Nie znam tej instalacji, więc tylko gdybam. Czujnik na listwie, to będzie czujnik temperatury i być może ciśnienia gazu i on nie ma nic wspólnego z momentem przełączania na gaz. To że reduktor nie ma czujnika temperatury, to nie znaczy, że go nie ma. Prawdopodobnie będzie...
opór czujnika opór czujnika wału opór czujnika temperatury
impulsowy szumy wymiana kondensatorów zasilacz zmywarka candy reset
diagbox peugeot naprawa udaru makita
Opel Tigra TwinTop – trzaski i brak otwierania dachu, diagnoza zębatek i hydrauliki Błąd ER22 w kuchence indukcyjnej Bosch - przyczyny i rozwiązania