nie przeskoczysz tego.... każda bierze okolo 10-15A wiec ratuje cię jedynie amperomierz lub cęgi, możesz bez wykręcania podać na każdą zasilanie ale to tylko połowa sukcesu ponieważ, może sie zdażyć że będzie pobierała napięcie ale nie będzie sie rozgrzewała wystarczająco mocno lub szybko.....
a chciałem się jeszcze zapytać jak powinien mieć opór świece żarowe? , jak ja mierzyłem na ciepłym silniku to miały 2,2 2,5 3,7 0,9 każda ze świec
Witam, z nudów i ciekawości sprawdziłem sobie opór świec żarowych - wyszło mi 4 x ∞ Czyli świece spalone jak się domyślam. Czy nie powinien wylecieć jakiś błąd świec? Auto zdaje się ładnie odpala, po dwóch obrotach wałem.
Mała uwaga: Jakie tam są świece? Bo w MB123 były świece o napięciu zasilania ok. 2V połączone szeregowo + opór szeregowy.wtedy łatwo można sprawdzić zwykłym woltomierzem...
DZIAŁAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Mam kilka słów dla tych, co uruchamiają niedziałające piece: opór świecy żarowej ok 1 kohm czujnik płomienia 1 kohm czujniki temperatury ok. 20 kohm w 23 ~25 °C I najważniejsze (chyba) przelejcie dobrze wężyk paliwowy. U mnie po naprawie piec ruszył, ale poszedł jakiś syf i zatkał palnik. Przez chwilę miałem chęć użyć w stosunku...
Jaki opór powinny mieć świece żarowe ???? proszę o szybką pomoc . Dodano po 34 mają od 0.9 do 1 ohma to są dobre czy do wymiany ???
Konia z rzędem temu, kto na podstawie wskazania omomierza odróżni zwarcie od normalnie działającej świecy. Przy 10A poboru opór zdrowej świecy 1,2Ω ... jeśli będzie 20Ω to znaczy, że coś kuleje... Sam podałeś poprawną wartość ;)
Witam, mam szybkie pytanie. Chciałbym zmierzyć opór na świecach żarowym w moim aucie. Jak że uszkodzony mam uniwersalny multimetr (nie mierzy tylko rezystencji na wszystkich zakresach) pożyczyłem od kolegi miernik jak w opisie. Problem w tym ze na tym mierniku jest skala podana w 2 wartościach, 20MΩ i 2000MΩ. Świeca żarowa ma prawidłową wartość...
Czy grzeje świeca żarowa ? Jaki ma opór na zimno ?
A spróbuj po pierwszym uruchomieniu na zimnym silniku po jakim czasie te przewody nabierają za dużej temperatury.Szybko czy wolno?.Grubość przewodu jest obliczona przez wujka Adolfa bardzo dobrze ale czas przy 4 świecach jest na pewno ograniczony i tu może być ból.A czasem grzania reguluje czujnik i sterownik.Zakładając, że twój samochód ma napięcie...
mierzyłem opór każdej świecy, wygląda, że świece sprawne
Czy stan świecy określa sie dobra - niedobra? Czy np w temp pokojowej ma jakiś opór ? czy coś innego? POzdrawiam!!!!
(at)bula17 Wszystkie świece są sprawne, grzeją, i mają właściwy opór 0,3 - 0,6 ohm.
świeca żarowa to oprnośc poniżej 1 Ohma. Sterownik sprawdza opór i jeśli jest za duży (przerwa) wyłącza napięcie i powoduje świecenie się kontrolki świec. Sprubój zmostkować wyście spalonej świecy z innym wyjściem, powinno wygasić lampkę
Cześć, Jeżeli dmuchawa powietrza włącza się od razu na duże obroty, to z doświadczenia wydaje mi się że sterownik "nie widzi" świecy żarowej. Na chwilę obecną nie dysponuję schematem tego urządzenia, ale jeśli jest dobra świeca żarowa, sprawdź po przewodach czy łączy się z modułem, ( może być po drodze przekaźnik-z ogranicznikiem prądu, lub dodatkowy...
Uszkodzony czujnik temperatury lub przekaźnik, który ma człon do pomiaru temperatury i w zależności od temperatury ustawianie czasu grzania świec. Proponuję zadobyć charakterystykę czujnkika i sprawdzić opór w określonych temperaturach. Jak będzie poprawnie to prawdopodobnie przekaźnik do wymiany - też można go sprawdzić podłączając potencjometr lub...
Zmieniłem gumki, wyregulowałem pompki i bez zmian , ciśnienie sprężania na 4 cyl 25 na 1 - 30 2 i 3 nie mierzyłem , świece żarowe stawiały opór nie chciałem urwać , co jeszcze może być przyczyną ?
Dziś odkręciłem listwę zasilającą i zmierzyłem każdą z osobna. Wszystkie cztery mają opór 0,9 Ohma, więc są sprawne. 9 miesięcy i przebieg 10 300 km.
Nie potwierdzę ze zaskoczy ale najpierw sprawdź czy jest podawane napięcie na świece żarowe, później trzeba sprawdzić same świece mają mieć opór ok 1 Oma może i mniej. Nie podejmuj tak raptownie decyzji bez sprawdzenia. Bo może się okazać ze jest wszystko dobrze a jest inna przyczyna Sprawdź ja podaje możliwości które trzeba wykonać bez większego nakładu...
Mam kupione nowe 11V, ale chodzi mi sprawdzenie starych, zamontowanych jeszcze w silniku. Chcę je sprawdzić, ale tyle różnych wersji, jeśli chodzi i rezystancję krąży w sieci, że już nie wiem co myśleć. Sam pomiar natomiast, zakładając że mierzę przez blok silnika (minus na bloku nie na świecy), nie jest dla mnie oczywisty, bo blok przecież ma swój...
Moi drodzy. Problem rozwiązany. Znajomy kazał mi sprawdzić czy mam wszystkie świece żarowe. Po lewej stronie silnika można to sprawdzić miernikiem jakie są opory na danej świecy. 1-ok 2-0 3-0 4-ok. Wymienione tylko dwie te spalone (reszta jak będzie trochę cieplej ) . I odpał silnika. Błąd znika. Auto zamiata jak dawniej.
Świece łatwo sprawdzić, miernik i sprawdzić opór między masą a konektorem świecy, powinno być kilka ohm, jeśli jest przerwa świeca przepalona Samego modułu nie sprawdzisz bo nie wiadomo z jakich elementów się składa, jedynie podmiana na sprawny.
czujnik szwankuje bo jest winna pompa. A druga sprawa to jak gasnie to pierwsze co filtr paliwa i łatwo resztę sprawdzić jeśli gasnie po 3tys otworzyć maskę pompuj pompką przy filtrze aż będzie opór i jak odpali to masz odpowiedź co trzeba zrobić.
mi chodziło o to, jakiego rzędu są te opory. już nieważne. dzięki za odpowiedź.
Nie utyskuję na silniki Diesla, tylko na głupich kierowców, którzy ignorują to, że taki silnik bez świec żarowych ma znacznie większe opory rozruchu niż silnik benzynowy. Komora spalania musi się rozgrzać do temperatury zapłonu tylko tą energią, którą przekazuje rozrusznik. Dlatego zimą to silniki Diesla sprawiają najwięcej problemów niezbyt inteligentnym...
Witam, swiece wymienione wczoraj wieczorem, silnik zagrzny do 40stopni i delikatne luzowanie w prawo w lewo az do końca, na świecach był nagar, przy odkręcaniu troszkę skrzypiało... przy wkręcaniu szło z lekkimi oporami. Wszystkim dziękuje za pomoc.
Świece 4V sprawdzamy napięciem 4V a nie 12. Oczekiwany prąd świecy do około 5-6A przy tym napięciu. Zwykłym miernikiem nie ma co pochodzić, same kable i styki miernika to zwykle 0.4R przy zwarciu kabli pomiarowych a opór zimnej świecy nigdzie nie jest określony i może być bliski zeru na mierniku, dopiero po rozgrzaniu ma około 0.08R. I nie jest prawdą...
A czy po prostu świece żarowe nie są uszkodzone? Widziałem filmik, w którym świeca z oporem jednocyfrowym nagrzewala się błyskawicznie, a ta sama z oporem w setkach cyz tysiącach omów bardzo długo. Wpadło mi na myśl, że jeśli któreś z moich świec mają dużą oporność to proces ich nagrzania wymaga czasu przez co wszystko wygląda tak jak pisałem powyżej....
Pojawienie się napięcia nie gwarantuje przepływu prądu. Trzeba zmierzyć opór drutu grzejnego świecy. Jednak będzie już wiadomo czy włącznik i okablowanie są sprawne i poprawnie połączone.
Sprawdź pobór prądu bo opór jest nie miarodajny i bardzo niski.
Wiesz jaki opór ma być prawidłowy , mierzyłem jedynie napięcie na wtyczce kabla ,jest tam tak jak na auku okolo 12 V po zapłonie kluczka. Dodam ,że jeszcze mruga na liczniku kontrolka świecy żarowej ,czy to ma powiązanie z N75 czy to jeszcze coś innego ?[/quote]
To, że rośnie napięcie to normalne, bo rośnie opór nagrzewającej się świecy. Zmierz napięcie na wejściu i wyjściu przekaźnika. To wyjaśni, czy winne są styki.
Większość problemów ze sterownikiem spowodowana jest stykiem pod kierownicą. Gdzieś na forum Nissana pisałem na ten temat ale juz Nissana nie mam to i o świecach zapomniałem. Ja poradzilem sobie ze wstawilem mały przekaźniczek , tranzystor i opornik . Od tej pory problem ze świecami zniknął. Styk wcześniej łączył ale miał duży opór i dużego przekaźnika...
Sztyewentualnie znaczy ? . Pozdrawiamft wtt-c zimny opór 0,33 Ohm (super profesional ) . Czy to możliwe ? , i co to Dodano po 5 Poprzednio wyszła jakaś bzdura !!! Powtarzam . Zimny sztyft wtt-c opór 0,33 Ohm ( mierzony profesionalnym sprzętem) .Czy to możliwe ? I co to może znaczyć . Pozdrawiam .
Zimą przy -30 stopniach pojemność akumulatorów jest dużo mniejsza niż przy plus 20 stopniach latem. Ta obniżona pojemność i podwyższony opór wewnętrzny mają napędzić rozrusznik, który musi pokonać opór niesmarowanego silnika, oleju silnikowego gęstego niczym smar i dodatkowo rozgrzać silnik do temperatury zapłonu oleju napędowego. Dlatego stosowane...
Motronic Jakie wnioski wynikają z tego co napisałeś? Co się uszkodzi? A co powiesz na sytuację: Zima. Silnik diesel. Zapalmy silnik. Grzeją świece żarowe, potem z wielkimi oporami ruchu (zimny olej itd.) startuje rozrusznik. Musi trochę pokręcić. Na koniec akumulator wyładowany prawie do zera, ale silnik zapala. Jak myślisz jakie prądy płyną przez...
Witam.Podpowiedzcie mi gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie świec.Widzę tylko ten na zegar jednopinowy oraz poziomu w zbiorniczku.Czy oprócz pomiaru temperatury przekaźnik mierzy opór świec jak w nowszych autach że gdy jedna nie działa to się nie włączy? Czy ktoś posiada schemat tablicy bezpieczników i przekaźników do serii 1?Szukam...
co do sprawności świec żarowych to sprawdzałem każdą osobno mierzac ich opór miernikiem i wszystkie miały taki sam opór.. też myślałem początkowo że to świece ale chyba nie bo sprawne są i pobór pradu na nich jest.. a co do czasu czekania to czekam tak długo jak mówisz czyli do czasu jak rozłaczy przekażnik.. nie wiem trochę to wygląda jak by ten silnik...
Czekam właśnie jak ostygnie zobaczę miernikiem opór na czujniku temperatury płynu co pokaże. Bo z tego co się orientuję to pomiar temperatury brany jest z tego czujnika i z przeplywomierza?
grala1 zauważ, że silnik wzdłużny AVB, BRE nigdy nie miał problemu z odpalaniem na ciepło, bo ma inne wartości w dawce rozruchowej, a też ma koło dwumasowe. Polecasz to samo co serwis, oczywiście możesz wymienić akumulator i rozrusznik, ale problem i tak szybko powróci. Pomyśl logicznie, jeśli akumulator i rozrusznik jest w stanie uruchomić silnik...
Mam problem z wykręceniem jednej świecy żarowej w tym silniku która kręci się w miejscu z lekkim oporem a nie chce wyjść ,czy może ona być ukręcona proszę o poradę z podziękowaniem.
Witam Proszę o pomoc jak na krótko sprawdzić przekaźnik NAGARES BDL/7-12 9640469680 jak na foto Przekaźnik świec żarowych z Citroena Berlingo 2004r 2,0 HDI co ustaliłem: Piny 1,2,6,7 - to wyjścia na świece żarowe Pin 4 - to stały plus 12V po załączeniu przekaźnika z tego pinu idzie napięcie na świece czyli na piny 1,2,6,7 PIN 3 i 8 - to sterowanie Moje...
Witam Dokop się do świec. Ściągnij jedną fajkę i sprawdź czy po przekręceniu na zapłon pojawia się napięcie. Jeśli tak to pomierz po kolei świece multimetrem (opór do masy silnika). Jeśli choć jedna jest walnięta - wymień świece (wszystkie). Walnięta oznacza duży opór (ponad powiedzmy 3 ohmy) lub przerwę. pozdrawiam
Dzięki za odpowiedź. Dodatkowe pytania - jeśli wypnę kostkę z tego czujnika - czyli wszystkie piny będą na przerwie (maksymalna rezystancja) to powinien zniknąć błąd na VAG oraz kontrolka świec żarowych po włączeniu zapłonu powinna po krótkiej chwili zgasnąć? Jeśłi tak będzie - to uszkodzony jest czujnik? Jeśli nie - to trzeba szukać zwarcia w kablach...
Masz silnik 611960 Zalecane świece do podanego numeru nadwozia to: A0011592801 A0011593801 A0011593701 A0011594801 A0011594201 A0011594901 Dane wg programu EPC do doboru części Nie chciałem tej nowej podłączać na próbę pod akumulator ponieważ końcówka pod wpływem temperatury może zmienić kolor i będzie problem ze zwrotem lub wymianą Wg najpopularniejszego...
Sterownik silnika nie steruje grzaniem świec, na ciepłym mniejsze opory i dobrze pali. Więc przyczyną jest sam sterownik silnika, mozna go wymienić lub przerobić sterowanie świec na przycisk lub bardziej wyrafinowe metody.
Włącznik 4-ry funkcje. Trzy przyciski i pokrętło- potencjometr I - 0 II - grzanie III - przewietrzanie IV - Pokrętło Po włączeniu grzania wskakuje na spore obroty, nie tak jak w momencie kiedy normalnie odpalał, najpierw chwilę wysokie następnie schodził do niskich i w miarę rozpalania i nagrzewania rosły. A jeszcze jedno. wy mieniłem świecę żarową...
Jak sprawdzić świece żarowe, bo miałem ostatnio problem z odpaleniem samochodu ? Najłatwiej odkręcić przewód ze świecy i sprawdzić opór do masy. Powinno być rzedu kilku omów. Brak przejścia świadczy o spalonej świecy. Jak nie masz miernika do możesz żarówkę podłączyć z jednej strony do + a z drugiej do świecy, powinna świecić. Jak nie świeci to przepalona.
Jest to czarny przewód z kostką 3 pinową umieszczoną na uchwycie przy głowicy, wychodzi on z okolic koła zamachowego obok filtra oleju. Opór powinien wynosić 1-1.5 kOhm pomiędzy 1 i 2 pinem.
jasne świece sprawdzone i wymienione(ale czy w tym modelu jest tak jak piszesz..),głowny bezpiecznik świec żarowych sprawny oczywiscie.ale z tego co po kabelkach szukalem to przekaznik swiec zarowych bierze sygnał z czujnika temperatury i na tej podstawie okresla czas grzania-chyba ze sie mylę,jesli dostaje złą wartosc z czujnika to czas grzania moze...
Witam Posiadam peugeota 307 1.6 HDI 2007r i mam następujący problem, mianowicie: Nie grzeje mi świec żarowych, na wstępie wypowiedzi dodam, że przekaźnik i świece są sprawne, sprawdzane planetem. Ale problem tkwi w czujniku temperatury paliwa. Znajduje się on w obudowie filtra paliwa (wkręca się go na dole filtra, mniej więcej pod podgrzewaczem). Uszkodzili...
Tego to ja nie wiem! Zmierz przewód od czujnika do przekaźnika omomierzem. Powinien być minimalny opór (jak normalny przewód). Jak jest inaczej to szukać izolacji na tym przewodzie. Z reguły jest to gdzieś na widoku. Nara...
Witam problem u mnie wygląda podobnie. Wymieniłem już wszystko co było możliwe. świece bo była spalona, sterownik na oryginalny z serwisu MAN-a oraz czujnik temperatury. jakie są efekty: po przekręceniu zapłonu mignie 2x kontrolka świec żarowych , po czym zapala się na stałe i świeci i świeci i świeci. Co zauważyłem prąd nie idzie na świecę. Elektryk...
Jak dla mnie to żaden omomierz, tylko zasilić i ma być czerwoniutka:) Bo już kilka razy tak miałem że opór jest, a tylko zacznie grzać i koniec robi się przerwa. To jest normalny objaw z kontrolką, prawie teraz tak ma, że grzeje świece ile mu potrzeba
Te które wykręciłem (nie wiem czy fabryczne) nie były nasmarowane niczym, gwint był bardzo czysty a główny opór przy wykręcaniu prawdopodobnie stawiał nagar na samym końcu świecy. Pozostaje jeszcze kwestia odpowiedniego momentu dokręcania, a niestety nie posiadam klucza dynomometrycznego :cry: .
Ciepła ma większą rezystancje ( opór).
Może spróbuj jeszcze usunąć adaptacje, ale z tego co pamiętam te pompy były awaryjne. I chyba były dwa rodzaje w stosunku do mocy, ale tu pewności nie mam. Teraz rzadko przychodzi taki temat na warsztat. Co do opornika, wiadomo od kiedy jest problem? Czy z tym oporem jeździło i padło, czy padło po dołożeniu opornika. (Opornik mógł być założony żeby...
Witam wszystkich. W Fordzie Mondeo z 2002 roku 130 KM po chwili ciągłego świecenie zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych (sprężynka). Auto rano odpala z oporami i dymi na czarno. Jak odpali i po dodaniu gazu do 2 000 obrotów widać, że obroty falują i wolno na nie wchodzi. Ogólnie auto ma słabą moc. Po podłączeniu KTS 540 są błędy P1631 i P2336 proszę...
Ten 1.7 to pewnie japończyk? Jesli tak to sprawa wyglada trochę inaczej. W nim świece grzeją jeszcze po rozruchu silnika, aby silnik pracował ciszej i bardziej ekologicznie. Można założyć zwykły sterownik świec np. od Opla 1.6D, Tylko trzeba zwrócić uwagę na to jakie masz świece. Japończyki wkładają świece 7-mio Voltowe i jeśli podłączysz zwykły przekaźnik,...
To jest opis z rocznika powyżej 2000r. Parametry powinny być takie same. Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku. napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2 000 - 3 000 omów / 20...
Witam! Minęło już sporo czasu a mazda jak działała tak działa dalej! Wymieniłem ostatnio wtryski na inne regenerowane lecz nie przyniosło to żadnych efektów, jest jeszcze gorzej niż było. Mazda na zimnym silniku szarpie strasznie jak się jedzie na zimnym czuć jak ten silnik aż tak jakby podskakuje. Na ciepłym na wolnych obrotach jest lepiej trochę niż...
Sprawdż wężyki przelewowe na wtryskiwaczach - szczelność. Dwa, czy masz pompkę do ręcznego podpompowania paliwa? Jeśli tak to podpompuj aż będzie stawiać duży opór i spróbuj odpalić. Jeśli odpali to w ten sposób wykluczymy świece żarowe. Opisz jak posprawdzasz co i jak. Czy usterka pojawiła się sama (cofające się paliwo), czy może jakaś wymiana filtra...
OK, załatwiłem temat. Wymieniłem ale musiałem użyczyć rąk drugiej osoby do przytrzymania 😉 Bezpiecznik jest przykrecony a mianowicie trzymają go śruby trzymające konektory od kabli zasilających świece. Są to grube i sztywne kable dlatego z takim oporem wychodziła listwa i ciężko było dojść do śrubek. Śrubki wyjęte, bezpiecznik wyszedł i włożyłem...
Również Ciebie serdecznie witamy! Podany błąd faktycznie dotyczy układu podgrzewania wstępnego, nie jest jednak to układ świec żarowych, tylko ŚWIECA PŁOMIENIOWA. (FlammStartAnlage). Wydaje mi się jednak, że przy podanej temperaturze silnik w tym aucie powinien wystartować bez specjalnych oporów.
Witam Zrobiłem tak: włączyłem stacyjkę tak jakbym podgrzewał świece, wcześniej odpinając wtyczkę z przewodami które idą na świece. Przyłożyłem miernik do kolejnych świec. 1 i 2 wskazuje oporność z ok 14A i maleje, na świecach 3 i 4 przyrząd nie wskazuje żadnej oporności. Czy dobrym sposobem zmierzyłem opór na świecach i jak teraz w bloku silnika znaleźć...
Witam! Więc tak. Auto po nocy w temp +8 odpala na dotyk. Gdy temp spadła do ok 0 stopni po nocy auto odpala z oporem. Trzeba chwilę pokręcić żeby chwyciło. Diagnoza: świece żarowe. Same świece są ok. Jedno że nowe a mimo wszystko jeszcze sprawdzone na wszelki wypadek. Kontrolka świec gaśnie niemal od razu po przekręceniu zapłonu , niezależnie od temp...
Panowie, powiem krótko, do odpalania starych benzyniaków, może jeszcze, ale aut naszpikowanych elektroniką, albo diesli, np v6, przy -10 stopniach, każda świeca żarowa to minimum 10 A przez około 5-15 sekund w zależności od auta, dodatkowo, opór silnika przy -20 jest inny niż przy 15 stopniach, nie uda wam wie zbudować takiego układu który był by elastyczny,...
Obróciło panewkę Korbową drugiego cylindra (licząc od skrzyni biegów). Sprężanie jest bo jak dostaje silnik plaka to go zatrzymuje ale po wykręceniu świec żarowych silnik kręci lekko... wał i cała reszta obraca bez oporów.
prawdopodobnie padła świeca żarowa, czy one różnią się gwintem, parametrami? Poza napięciem to chyba niczym, ewentualnie samym złączem elektrycznym. Musisz rozebrać agregat grzewczy i po odpięciu świecy zmierzyć jej opór. Powinna mieć trochę poniżej jednego oma dla 12V. Jaśli brak oporu, lub zdecydowanie większy rzędu kilku omów to jest uszkodzona....
Mazda jest co prawda większa wewnątrz, ale koledzy maja rację, że stanowi nieocenione źródło dochodu warsztatów. Z mojej praktyki wynika że obucie silnika 1.4 d4d w Boscha nie było głupim pomysłem i śmiem twierdzić, że spisuje się lepiej niż układy Denso. Typowe bolączki corolli to: - często sypiąca się tylna wycieraczka - słabe silniczki w centralnych...
sprawdziłeś napięcie dochodzące do świec powinno być 12V Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Jeśli istnieje podejrzenie, że przekaźnik świecy żarowej jest uszkodzony, to należy upewnić się czy poprawnie odbierane są sygnały z innego (innych) zespołów sterujących. Następnie...
Mam problem z grzaniem świec w w.w silniku, w VW Caddy rocznik 1999. Kontrolka świec żarowych zapala się i po chwili gaśnie, jednak na świece nie trafia napięcie. Podejrzewałem najpierw duży przekaźnik z odchylaną pokrywą znajdujący się pod maską po prawej stronie grodzi, jednak okazał się sprawny (i chyba nawet nie służy do świec, ale nie jestem do...
Ceramika półprzewodnik. Tam nie ma żadnego półprzewodnika. Kilka drutów oporowych zapieczone w ceramice i to wszystko. Są to dość cienkie druciki i potrafi być tak przy uszkodzeniu, że jakiś mierzalny opór jest lecz ze względu na zmniejszoną moc nie rozgrzeje się na tyle aby nastąpił zapłon paliwa. Co ciekawe, ori Eberspacher D2 12V, nie widzi tego...
Zmierzyć opór świecy , miedzy przewodami 3,3 Ohm , . Sprawdzić , czy nie ma przejścia między przewodami i i korpusem pieca . Sterowniki Webasto do Mazdy są dość awaryjne . Pozdrawiam
Samo podpięcie świec pod akumulator nic nie daje, owszem jeśli świece są jeszcze sprawne będą grzały ale około 10 lat temu znajomy miał kadeta diesla żaden mechanik nie wiedział co jest grane (każdy sprawdzał świece jak pisaliście). Obiawy były takie: auto rano za nic nie mogło odpalić(jesień) wystarczyło go troche popchnąć a już później palił cały...
No to zwracam honor :) (mam też nadzieję że ta żarówka miała z 50-150W bo jak mniej to prąd byłby za mały żeby napięcie spadło zauważalnie) poza tym zmierz opór, bo opornice zwykle się nie zwierają, prędzej przepalają A co do wypowiedzi dar.El to popieram, będą mniejsze straty, jeśli pominiemy parę części na wyjściu
Do Edek 45 o zwiększeniu obrotów niema mowy prądnice ma napedzać klapowiec więc obroty będą ok 60 na min.(tak przypuszczam)mam blisko sąsiadów więc nie chce aby śmigło walneło w sąsiada dom z przekładnią też dużo problemów Do kamil_Ziomek podłanczałem grzałke z czajnika pezprzewodowego 1400W230V i nic prawie żadnego oporu na cewkach to samo przy grzałce...
Zobacz co jeszcze jest na tym bezpieczniku/bezpiecznikach radia, po drugie ładowanie oraz akumulator jest ok? Czy załączenie innych odbiorników powoduje to samo? Co do świec żarowych, warto też się tym zająć, ale ja miałem spalone 4 i palił bez problemu jak benzyna, oczywiście wszystkie wymieniłem, bo zima się zbliża, jak nie ma potrzeby, to nie polecam...
Pacjent jak w temacie, silnik 105km BLS. W vcds wyskoczyło mi uszkodzoną świece na 3 cylindrze. Dziś zdjąłem listwę i sprawdziłem opór na wszystkich świecach, i o dziwo na wszystkich mam od 1,1 do 1,3Ω. Mierzone na wkręconych świecach względem głowicy. Czy mozliwe że podczas grzania zmienia się jej wartośc względem innych?
Odepnij wtyczkę od przekaźnika namierz cztery grubsze przewody co idą na świece i miernikiem zmierz opory czy takie same lub kawałek przewodu do plusa i do tych czterech dotknij czy zaiskrzy. We wtyczce musisz mieć stały plus taki jak na aku
Panowie krótkie pytanie, zacznę może od wstępu do tematu. Posiadam dizla z 99 roku 1,9 JTD w 2009 roku wymieniłem jedna ze świec żarowych , tydzień temu kontrolka od świec zaczęła migać znak, że trzeba sprawdzić świece. Wynik spr - jedna spalona, wymieniłem, co się okazało – spaliła się ta sama czyli ta dwu letnia świeca a stare (nikt nawet nie...
Przychodzi zima i mrozy to zaczynają wychodzić te perełki z 100 tyś przebiegu :P a na poważnie. Jeżeli auto na ciepłym zapala i pracuje ok i bez dymienia to aby zapalało bez problemu trzeba: -ciśnienie sprężania, najprostrza rzecz do sprawdzenia a powie nam dużo o kondycji silnika -świece żarowe, sprawdza się albo opór albo grzanie na wymontowanej,...
A w jakiej kondycji jest akumulator. Diesel musi mieć tzw. "energiczne kopnięcie" i w porze zimowej sprawne świece żarowe oraz dobre paliwo. Aku. jest w bardzo dobrej kondycji,tak samo jak rozrusznik, kręci bez żadnych zacięć i oporów, i naprawdę szybko.
przeszukałem forum nie znalazłem. Samochód ciężko zapala gdy jest mróz, i w oklolicy 15 stopni.Kiedy jest goraco problemu brak.kiedy temperatura około 9 stopni problem mniejszy.Komputer wykazuje błąd systemu świec żarowych, (tak to sie nazywa-wg tego co znalazłe w necie jako tłumaczenie kodów).Ciekawe jest to, że zeszłego lata nigdy nie zaswieciła się...
Ja bym dał N-MOSFET, o wiele mniej ciepła się wydziela, o wiele niższy opór w stanie otwarcia... Wystarczy niewielki generator do wytworzenia napięcia sterującego bramką, lub nawet prosty BOOTSTRAP, i już. Co do celowości stosowania takiego sterownika to myślę że fabryczne rozwiązania szczególnie w starszych autach mogą być gorsze niż amatorskie. Do...
w moim mercu świece sprawdzam bez demontażu ,najprostsza metoda to miernik z marketu za 9,99 zł ustawiam na najmniejsze omy,zwieram kable i patrze na wynik pomiaru na kablach słabej jakości to około 4lub 5 omów dalej odpinam kostkę na przekaźniku od podgrzewania świec żarowych. paluszkowe mają każdy kabel osobno to zaleta rozwiązania bo na wtyczce są...
Problem wygląda mniej więcej tak: po załączeniu zapłonu przez stacyjkę nie świeci się "sprężynka" na desce. Po odpięciu czujnika między 4 a 5 wtryskiem nic się nie zmieniło - nadal nie grzeje. Do przekaźnika świec żarowych znajdującego się w trójkątnej skrzynce w komorze silnika dochodzi napięcie, bezpiecznik na nim (taka blaszka przykręcona na dwie...
Po podłączeniu czasówki (2min.50sek.) układ podgrzewacza pracuje bez żadnych zastrzeżeń(jak dla mnie) jest kompromis między poborem energii a dużo wcześniejszym nagrzewaniem się kabiny i silnika(alternator stawia większy opór silnikowi przez co też szybciej się grzeje):D Życze wszyskim kombinatorom z podgrzewaczami cieczy, efektów jeszcze lepszych jak...
Więc tak,te modele są stare i często bywają z nimi problemy,ciężko o części zamienne,zwłaszcza nowe,czasami z zza granicy da radę jeszcze coś ściągnąć... Podstawowa zasada,webasto nie w każdej pozycji będzie działać,musisz mieć instrukcje montażu,tam jest wszystko pokazane,jesli jest "na plecach" to sie nie uruchomi,bo tam jest zbiorniczek przelewowy...
Witam chciałbym się was poradzić odnośnie mojego problemu, otóż mam autko lublin z silnikiem andori 4CT90 i gdy chce go odpalić w zimniejszy dzień bardzo długo trzeba kręcić rozrusznikiem... gdy jest nawet kilka stopni powyżej zera to już jest problem żeby go za pierwszym razem odpalić... gdy się lekko rozgrzeje odpala od razu, może nawet wał nie zrobi...
Witajcie, przy pierwszym odpaleniu każdego dnia silnik chodzi nierówno przez pewien czas, do tego pojawia się biały dym. Po zwiększeniu obrotów jest ok, po chwilowym odczekaniu również. Przy każdym kolejnym odpaleniu też wszystko gra. Zanim zacznę sprawdzać wtryski chciałbym dowiedzieć się, czy świece żarowe odgrywają jakąś rolę przy odpalaniu w obecnych,...
Witam wszystkich!! No to od początku. Kadett E 1,7 Diesel. Silnik: Isuzu. Problem polega na tym, że jak jest zimny to nie chce palić. Problem o tyle dziwny, że do tej pory było wszystko wporządku a mało tego to odkryłem braki w instalacji elektrycznej silnika Znudzony A oto co zrobiłem: -Wymieniłem akumulator (nowy, 72Ah) -Świece żarowe wymienane jakieś...
Address 01 ----------------------------------------... Controller: 4B0 907 401 E Component: 2.5l/4VT EDC G00AG D41 Coding: 01001 Shop #: WSC 02326 1 Fault Found: 01442 - Misfire due to Lack of Fuel 35-00 - - Readiness: N/A dodam ze podczas pierwszego skanowania byl blad czujnika temperatury, oraz świecą sie swiece żarowe Co do czujnika...
Jest jeden problem - niska temperatura pod koniec suwu sprężania - niższa niż wymagana do wystąpienia samozapłonu. Powoduje to niska temperatura ścianek cylindra, głowicy, denka tłoka - odbierane jest ciepło od sprężanego powietrza. W niskiej temperaturze olej ma wysoką lepkość (większe tarcie - niższa prędkość obrotowa wału) akumulator daje mniejszy...
Rozkleiłem moduł... Wygląda to tak, że układ monitoruje prąd na każdej świecy.. Sprawdziłem przekaźnik i tranzystor sterujący tym przekaźnikiem - są ok.. Auto odpaliłem podgrzewając świece ręcznie, po czym zamontowałem moduł podgrzewania świec bez wierzchniej obudowy.. Auto było nagrzane, więc przekaźnik (według mnie) powinien zadziałać, ale tylko na...
Świece żarowe grzeją. Inaczej w ogóle by nie zapalił.A na początku pracy silnika wszystkie cylindry palą szybko i sprawnie. Byłem przekonany że jest jakieś lewe powietrze, albo duży opór przy zasysaniu paliwa przez filtr ze zbiornika, ale dzisiaj tłoczyłem strzykawą 100ml paliwo do wężyka i nic nie pomogło. Znajomy mechanik sugerował zerwany klin na...
Samodzielnie wymieniono świece. Trzy świece z 4 były martwe. Jedynie jedna odkręciła się w miarę lekko, reszta z dużym oporem, ale żadna się nie urwała / naprawa 1 zerwanej świecy to ok. 300 zł/. Gniazda poprawiono gwintownikiem 10x1 / drobnozwojowy/, oraz gwinty nasmarowano CX-80. Dostęp do świec fatalny - odkręcono EGR, poluzowano obudowę filtra paliwa...
Miałem kiedyś pełnoletną audiolę 80, i jak były mrozy to kombinowałem najpierw z podgrzewaniem miski olejowej (są takie panele grzewcze, mają po ok 60-80W, samochód stał w garażu nieogrzewanym), później zamontowałem podgrzewanie w układ chłodzenia (grzałka grzała płyn i blok był lekko ciepły). Dowiedz się czy do Twojego modelu nie było grzałek w bloku...
Oczywiście, na początku trzeba sprawdzić świece żarowe. Układ pomiarowy działa w 2 parach więc gdy świece będą walnięte na 1 i 3 lub 2 i 4 cylindrze to układ nie wykaże usterki lub gdy wszystkie będą walnięte to też nie wykaże. Po tak długim postoju i małej nieszczelności może dochodzić do zapowietrzania się układu. Jak wiemy astra 2 1,7 isuzu nie posiada...
Raczej jest to model z immobiliserem ale to raczej trudno żeby się uszkodziło stawiam na paliwo. przede wszystkim sprawdź bezpieczniki jeżeli są dobre to jak zajrzysz pod maskę to po zdjęciu plastikowej obudowy po prawej stronie głowicy ujrzysz obudowę filtra paliwa (owalna czarna puszka do której dochodzą przewody paliwowe) przy której znajduje się...
sterownik świec żarowych przewody świec żarowych kontrolka świec żarowych
wektor napięcia opinie mastech zawór dwubarowy krups
Jak podłączyć czujnik temperatury do stycznika? Ekspres do kawy nie parzy, woda leci z dysz - przyczyny i rozwiązania