Niestety zwykłe przełączniki mechaniczne. 3 położenia - przód/0/tył.
przekaźnik czasowy z funkcją opóźnionego załączenie koszt od ok 50 zł
Jak wymusić opóźnienie włączania kilku silników na jednej fazie? Rozważam przekaźniki czasowe, sterowniki PLC, softstartery i mikrokontrolery. Które rozwiązanie będzie najlepsze?
CU1 to uniwersalny licznik - sterowanie działa tak że nie da się załączyć silnika zanim ten sterownik nie załączy układu - a czasówka opóźnia o 1 sek start motoreduktora aby sterownik zdążył się ,,uzbroić". Zresztą jak byk jest napisane : opóźnienie startu silnika.
100 uF - bez skutku, 1000 uF - opóźnione o 2s załączenie silnika, wyłączenie natychmiast po oświetleniu diody... próbowałem tego już wcześniej, nie działa.
Opóźnić załączenie IRFa.
moim zdaniem takie opóźnione załączenie się silnika będzie upierdliwe (spadki ciśnienia w instalacji). Nie przesadzaj. Jaki musiałby być pobór wody aby te 10s o czymś stanowiło. Poza tym można troszkę wyżej ustawić próg załączania. Rozwiązanie z falownikiem podłączonym na sztywno jest lepsze. Ciekawe ile mocy pobiera ten falownik w STBy/
Funkcja A to opóźnione wyłączenie, a funkcja B to opóźnione załączenie.
Jest. Zobacz, kiedy t1 dostaje zasilanie, a kiedy załącza się t1.1. Gwoli ścisłości, t1 jest przekaźnikiem czasowym z opóźnionym załączeniem (ton). Czy tak lepiej? https://obrazki.elektroda.pl/4210714900_...
Przekażniki czasowe maja możliwość ustawiania styków jako łączące lub rozłączające po ustalonym czasie. Styk rozwierny wstaw w szereg z przyciskiem stopu układu .Uruchomienie zatrzymania silnika zainicjujesz przyciskiem start który załączy przekażnik czasowy.
Na naciśniętym sprzęgle nie ma pełnego momentu. Ale i tempomatu nie załączysz.
Piła ma sterowanie załącz-wyłącz. Pisałem o tym. Mógłbyś mi zrobić schemat tego? Byłbym wdzięczny :) Dodano po 3 Poprawilem schemat, po dniu namysłu wyszło mi takie coś. Czy mógłby ktoś potwierdzić schemat lub go poprawić? https://obrazki.elektroda.pl/7723588000_...
Oj tam, lepiej z przekaźnika z opóźnieniem - nie wiem czy można załączyć światła bez włączenia silnika, a to to będzie jakiś automat.
Piszesz, że masz już stycznik silnika sterowany przez wyłącznik ciśnieniowy, więc do realizacji Twojego pomysłu potrzebny jest przekaźnik czasowy z funkcją opóźnionego załączenia i stykiem biernym (rozłącznym), zwykły przekaźnik oraz przycisk kasujący. Trzeba połączyć to w klasyczny układ załącz/wyłącz, który przerywał będzie fazę dochodzącą do styku...
I właśnie od tego jest ten czas nakładania się faz benzyna LPG. Po załączeniu LPG sterownik stag otrzymuje sygnał by odłączyć wtryskiwacz ale kiedy odłączy ? - po czasie opóźnienia jaki mu zadasz w programie
Witam Podejrzewam tutaj problem samego silnika wycieraczek, problem ten był nagminny z wycieraczkami w samochodach opel (jak wiadomo podzespoły są w większości takie same ... chodzi tu o czasowe opóźnienie załączenie wolnego biegu ... czyli sam silnik jest sprawny lecz mechanika na którą ma wpływ ten silnik może być uszkodzona ... a co do związku z...
Ja widzę dwie możliwości: 1. Zapchanie wirnika pompy (wówczas nadprądowy zadziała z opóźnieniem od załączenia) 2. Uszkodzenie uzwojenia silnika (zwłaszcza jeśli jest alu) lub zalanie/uszkodzenie przewodów. Nie masz różnicówki, to czy zadziałała mogłoby być pomocne we wstępnym określeniu możliwej przyczyny. Nadprądowy B16 nie powinien być przyczyną problemu,...
Czegoś brakuje mi w tym opisie. Przy załączeniu silników,to i owszem opóźnienie lecz przy pustych zbiornikach (silniki sprężarek praktycznie pracują na luzie i dużego opuźnienia nie trzeba (tylko do "startu" pierwszego silnika). Od jakiego dolnego ciśnienia sprężarki mają się załączyć sprężarki?.
Tak, w takim przypadku można wymontować te tranzystory Q3 i Q4 i zastąpić je przyciskami. Przy czym według mnie zawór elektromagnetyczny powinien być załączany z lekkim opóźnieniem jak silnik pompy już zacznie pracować. Można też sterować odpowiednio poprzez te tranzystory podając napięcie na ich bazy (bramki) . Jak podasz ich oznaczenia to napiszę...
Witam wszystkich w Nowym Roku. Mam problem z dziwnym zachowaniem elektroniki pokładowej.Wyświetlane komunikaty i informacje pojawiają się na wyświetlaczu z kilku sekundowym opóźnieniem,np. po załączeniu hamulca postojowego i wyłączeniu silnika jest info, że hamulec nie jest włączony, po kilku sekundach informuje ,że ok. Największym problemem są czujniki...
Czy może chodzi o to, że w przypadku współczynnika 100% nie występują straty przełączania? Może o to chodzić, może też chodzić o to że w przypadku silnika posiadającego jakąś-tam wewnętrzną indukcyjność prąd po załączeniu klucza narasta z opóźnieniem. No i jeszcze jedna najistotniejsza chyba istotna sprawa - przy mniejszych obrotach wentylatora opór...
Dokumentacja falownika i tam masz wytyczne do doboru zabezpieczeń. Dla ułatwienia weź dokumentację od falownika 50kW. 20x2.2=44 W celu obniżenia impulsu prądu załączenia można dołączać poszczególne grupy falowników z niewielkim opóźnieniem. Biorąc pod uwagę koszt styczników, może się okazać, że to rozwiązanie będzie nawet tańsze.
Problem rozwiązano wg założeń - m.in. opóźnienie załączenia świateł. Wyżej przedstawione rozwiązania nie rozwiązały problemu grzania się tranzystora BC337. Lekarstwo: Zastosowano dodatkowo przekaźnik HWKW 012 1ZW i podłączono wg schematu. Nic się nie grzeje, opóźnienie włączenia świateł ok. 5 sekund. Dziękuję za udzielone wskazówki. Schemat automatycznego...
Trzy. Przełączanie trójkąt - gwiazda silnika głównego, opóźnienie załączenia funkcji ,,wymiana noża" (3min) oraz opóźnienie pomiędzy kolejnymi cyklami cięcia (5sek) Porządne kurtyny są drogie. Zrób sobie sam laserową , są wielowiązkowe czujniki na ,,Alle_Luja" za kilkaset złotych.
10 Włącz na czas T1 20 Wyłącz na czas T2 30 idź do 10 Co chcę: 10 Włącz M1 20 z opóźnieniem T1 włącz M2 30 po czasie T2 wyłącz M1 i M2 40 po czasie T3 idź do 10 Można: 0 czujnik - dodaj pellet 10 Włącz M1 (Finder czas T1) 10 zasil PCR-513 (odlicza czas zwłoki do załączenia M2) 20 z opóźnieniem włącz M2 30 po czasie T1 wyłącz M1 i M2 40 po czasie T2...
Bez przekaźników czasowych się nie obejdzie. Dociążenie (tłoczenie) ma się załączyć po kilku sekundach od rozruchu, zwykle jest to zbieżne z wejściem silnika na "trójkąt. Rozłączenie zaworu dociążającego nastąpi po osiągnięciu ciśnienia i do tego przekaźnik z opóźnionym rozłączaniem - od wyłączenia zaworu po 5 min. wyłącza silnik, jeśli nadal jest ciśnienie...
I tu się trochę mylisz. Czasówka powinna być ustawiona na opóźnienie załączenie i po podaniu napięcia powinna przełączyć styki po ustawionym czasie. Czyli w naszym przypadku powinna rozewrzeć styk NC i wyłączyć cały obwód terowania. U ciebie jeżeli nie dało się ustawić 10 s. powinno Ci się to wyłączyć po minucie. I to jest całe sterowanie czasówką.[/quote]...
Rozumiem, że chcesz opóźnić sygnał z czujnika temperatury. Do tego możesz użyć zwykłego przekaźnika czasowego. Przez 2 sekundy rezystancja będzie nieskończona, co pozwoli załączyć świece żarowe niezależnie od temperatury przy każdym odpaleniu silnika.
Sprężarki najczęściej mają tzw. zawór upustowy, to znaczy przy załączeniu sprężarka pracuje na luzie, zawór zamyka dopływ powietrza do zbiornika a otwiera na zewnątrz. Po nabraniu przez silnik nominalnej prędkości obrotowej, następuje zamknięcie zaworu wyrzucającego powietrze i otwarcie zaworu do zbiornika. Wynika to że podczas startu jest duży moment...
Na razie trudno określić czy trafiłeś na problem z niewłaściwą pracą prymitywnego regulatora (bo obciążenie nie jest takie jak on "lubi") czy na charakterystyczną cechę silnika szeregowego (obroty bardzo zależne od prędkości, rozbieganie bez obciążenia) Podejrzewam że oryginalny regulator jakoś "sprytnie" poprawiał kiepskie właściwości tego silnika,...
Power To pytanie jak cały szeregi innych ewidentnie dyskwalifikuję cię jako wykonawcę tego rozwiązania. Tu potrzeba wykazać się minimum zaangażowania w znaczne zmniejszenie momentu obrotowego, tym bardziej, że to silnik z pomocniczą fazą pojemnościową ). Skoro faktycznie agregat ma możliwość obciążenia 2kW, to jest szansa, że przy pracy pompa nie przekroczy...
Problem może być w module oświetlenia, sterującym opóźnieniem gaszenia światła wewnętrznego. Jest tam kabelek, który informuje moduł o uruchomieniu silnika, jeśli ktoś grzebał przy stacyjce (podpinał radio, alarm, itp...) moduł może się nie załączyć. Dodatkowo w oświetlenie bagażnika działa (chyba w większości oplów) po włączeniu świateł pozycyjnych,...
To co pisałem wcześniej, zmierz napięcie na zaciskach wzmaka (+ i -) w momencie gdy jest stand by i później jak się wzmacniacz załączy. Dzieje się tak samo na zgaszonym jak i odpalonym silniku?
Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
FrankAB - to opóźnienie nie służy temu aby zapobiedz próbie wysterowania silnika w dwóch kierunkach jednocześnie, tylko po to aby po wyłączeniu jednego kierunku silnik przeszedł w "stan ustalony" (dać mu czas na zatrzymanie się i wygaśnięcie prądów)... Teraz masz rację. Przed załączeniem dobrze byłoby też wygenerować sygnał ostrzegawczy. A teraz co...
Elektromagnes przyciąga kotwicę. Trwa to jakiś czas (miliekundy) i jest to określane mianem opóźnienia załączenia przekaźnika. W telekomunikacji wykorzystywało się tą właściwość na centralach pentaconta owalna miedziana nakładka regulowała ten czas. Styki zwierają się i prąd płynący w silniku powoduje spadek napięcia na uzwojeniu cewki elektromagnesu...
Przecież tam są kondensatory 10nF, nie 10uF. Wraz z rezystorami na bramki tworzą układ całkujący do opóźnionego załączenia tranzystorów. Zapobiega to jednoczesnemu włączeniu tranzystorów w półmostku.
Wow, nawet numery kolumn naniosłeś ;) No i wielki plus za wkład własny i przygotowanie propozycji :) Z Twojego "stan obecny" wynika, że w tej chwili mniejszy silnik M1 (z K5) załącza się jako drugi, gdy większy silnik M2 pracuje już w trójkącie (z K1+K2). Modyfikacja ten stan rzeczy zmienia, zgodnie z Twoim założeniem zresztą. Zauważ jednak, że nie...
Jak w ogóle sterownik steruje dmuchawą, nie napięciem? najczęściej obecnie stosowaną metodą regulacji mocy odbiorników 220V jest regulacja fazowa, polegająca na zmianie opóźnienia momentu włczenia triaka po przejściu napięcia sieci przez zero. w metodzie regulacji grupowej – silnik zasilany jest napięciem sinusoidalnym 230V przez kilka pełnych...
Siema. Generalnie wykorzystał bym dwie osobne niezależne płytki z przekaźnikami ktore mają zamienione biegunowości - to w celu regulacji obrotow w lewo albo w prawo. Za nimi regulator napiecia ktory steruje obrotami silnika. Do sterowania przekaźników sygnał z arduino ktory ma sie aktualnie załączyć a który wyłączyć w danej chwili z odpowiednim opóźnieniem.
To wystarczy ten PCM-01. Czasowy po odliczeniu czasu zwłoki będzie załączony do chwili zaniku napięcia i jeśli czujnik załączy to silnik znowu zacznie pracować, jeśli nie będzie to problemem to będzie OK.
Witam Rozważ tranzystory IGBT. Są znacznie wytrzymalsze prądowo w impulsie od Mos-fet. Równoległe łączenie Mos-fet rządzi się pewnymi prawami, tak aby były one z tej samej "paczki" produkcyjnej. Silnik jest sporej mocy, więc od Ciebie zależy, czy chcesz droższe rozwiązanie stosowane powszechnie w napędach maszyn, czy łączenie rzędu tańszych Mos-fet...
10A zdecydowanie za mało. Przy odpalonym silniku załączonych światłach/klima/wspomaganie prąd może sięgać 50A. Ten miernik to zabawka ( średnica kabli pomiarowych ).Bezpieczne pomiary przy pomocy miernika cęgowego/przystawki do multimetru. Zdecydowanie odradzam rozłączanie obwodu akumulatora w czasie pracy silnika. Zmierz napięcie ładowania- powinno...
Softstart jest potrzebny bo prąd potrzebny do rozruchu silnika może aktywować zabezpieczenie nadprądowe. Miałem to na uwadze i spotkałem dwa rozwiązania tego problemu, właśnie to z softstart, albo pomiar prądu rozpoczynać z niewielkim delay - opóźnieniem po załączeniu silnika. wzrost prądu przed wyłaczaniem powoduje problemy, czy to z trwałością przekaźników,...
Witam,też zrobiłem podobny układ do mojego Clio i też wykorzysując odłączanie styku czujnika od masy,czyli gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju. Mój układ zawiera tylko tranzystor/Darlington/,przekaźnik z trzema zestykami/R 15/,2 oporniki 1kom,diodę i kondensator,którym właśnie można wprowadzić pewne opóźnienie. Praktycznie kiedy gaśnie kontrolka silnik...
proponuję za pompą zastosowac presostat (przy małym poziomie wody spada mocno ciśnienie) załączany z opóźnieniem po załaczeniu pompy (bez opoźnieniea nie pozwoli załączyć pompy)
Witam! Poszukuję ciekawego rozwiązania umożliwiającego sterowanie trzema elementami wykonawczymi. Są nimi silnik jednofazowy, grzałki 24V zasilane z trafo, siłownik pneumatyczny z zaworem elektromagnetycznym 220V. Układ ten winien pracować wg n/zamieszczonego opisu: 1. Po włączeniu układu do sieci - załącza się układ trafo z grzałkami 2. Siłownik winien...
Elektryk sprawdzil i mowi ze alternator jest ok. Twierdzi, że odłączył alternator i mimo to pompa się załącza. Podał mi błąd "zacisk 61 załączony" czyli że dostaje sygnał o włączonym silniku mimo że jest wyłączony. Po niedzieli mam zostawic auto.
Jak masz dwa PIDy w kaskadzie to jesteś w domu. Ustaw drugiego na "szybkiego i silnego" (parametry dynamiczne) ogranicz mu zakres nastawy na 15*C i 30*C (to będą ograniczenia nawiewu). Wtedy jeśli temperatura z jakiegoś powodu spadnie poniżej Tmin (np. 15*C) - często tak jest na starcie, że zanim pierwszy PID zadziała albo temperatura pomieszczenia...
Panie Piotrze. Na moją wiedzę i tekst przepisów ruch korbą pedałów uruchamia wspomaganie a nie jego stopień. W rowerach jest ustawiany stopień wspomagania, robi to również manetka o której przepisy milczą. Proszę o stosowny cytat w przepisach jeżeli się mylę. Ważny jest tylko ruch pedałów. Panie Zbigniewie ma Pan 99% racji. 1. Kodeks drogowy, jest...
Witam. Chciałbym takie cudo w aucie, które włączy światła mijania po kilku sekundach od włączenia silnika, oraz wyłączy w chwili jego wyłączenia. Znalazłem taki dość fajny schemat (http://www.elektroda.net/download/dl.ph... dzienne do samochodu.gif), jest w porządku, tylko mam jedno zastrzeżenie. Jak opóźnić załączenie świateł...
Co nie zmienia faktu że LAD pozostaje standardem i jeszcze długo nim zostanie więc brak wsparcia jest sporym minusem. Co do niskiego progu wejścia dla FBD - dość kontrowersyjne stwierdzenie. Zarówno LAD jak i FBD wymagają pewnych podstaw. Dla LAD jest to znajomość schematu elektrycznego (styki NO NC Cewka itp) Dla FBD jest to znajomość schematu i elementów...
Tak, potrzebujesz uzyskać sygnał napięciowy proporcjonalny do prądu (bocznik, albo czujnik hallotronowy), komparatora i klucza na mosfecie. Zasadę działania trzeba ustalić, co ma się dziać po przekroczeniu prądu, jeśli wyłączenie to jaki warunek ma spowodować ponowne włączenie? EDIT: Elektronika zareaguje poniżej 1us, jak załączy się po kolejnej 1us...
Wiatrak się kręci, jest załączany jednak ze znacznym opóźnieniem. Silnik ma znaczną temperaturę przy załączeniu wentylatora. Przekaźnik został kiedyś wymieniony, zgodnie z propozycją mechanika. Jednak sprawdzony przeze mnie (zwyczajnie zasilacz i omomierz) okazał się być sprawny. Podejrzewam, więc właśnie czujnik temperatury wody. Interfejsem diagnostycznym...
Czy silnik zwalnia do zera przed zmianą kierunku czy zmiana jest na pełnej prędkości ? czy między wyłączeniem jednego kierunku a załączeniem drugiego jest wstawione jakieś opóźnienie (około 1ms) ?
(at) Mark II Dzięki za odpowiedź. Jak będzie wyglądał najprostszy układ z CZF, stycznikiem i termikiem ? Jakie konkretnie elementy mam kupić ? Jeśli będzie to działać, zamontuje to także do piły tarczowej (w tej chwili brak wyłącznika, kilka tygodni temu u sąsiada w maszynie silnik się spalił z powodu zaniku fazy) Z tego co przeczytałem, czujniki działają...
Silnik ruszył:)Pięknie zmienia kierunek obrotów. Problem jest w regulacji obrotów, ponieważ są cały czas są stałe .Drugi problem jest w włączaniu/wyłączaniu silnika. Pomimo różnych zmian w programie nadal nie mogę go przyciskami włączyć i wyłączyć . Silnik cały czas chodzi i nie chce się zatrzymać. Pokaż cały program, z którym masz te objawy. Ostatnie...
Właśnie że się ustawia, kołek służy tylko do ustalania koła pasowego na odpowiednim zębie. Precyzyjną korekte (poniżej skoku zęba) robi sie a fasolach koła pasowego, wystarczy popuscić 3 śruby na klucz 10. Ja ustawiałem na słuch i na dobre palenie. Sprawa nie jest łatwa, przesunięcie o grubość włosa już daje różnice. Wartości ustawczej czujnika zegarowego...
Dzięki, Rigol umie zapisywać do png, przykładowo poniżej widoczne opóźnienie w załączaniu przekaźnika elektromagnetycznego i efekt odbijania styków zapisany z Rigola do png (żółte napięcie na cewce, niebieski napięcie na odbiorniku). Niestety nie mam patentu na zapisywanie wideo z oscyloskopu poza kamerą skierowaną na ekran, do zrzutów wykorzystuję...
To wspaniały pomysł, nie pomyślałem że w tamtych sterownikach nie ma przekaźników. Znalazłem na Ali z czterema kanałami, i będzie jeszcze lepszy, ponieważ najpierw załącze zasilanie na silnik, a drugim i trzecim przekaźnikiem będę mógł otwierać i zamykać. Z tego co tu widzę to można w Smart life lub tuya ustawić wszystko automatycznie. Tak np. Ustawie...
Czy mogę Cię bardzo prosić o opisanie jaka jest zasada działania - szczególnie kiedy zapali sie lampka awaria? I jaka jest zasada tego resetu na styku rozwiernym? rys z lewej - użycie czasówki z opóźnionym załączeniem : Spada ciśnieie - zwierają się styki p1, czasówka t1 dostaje zasilanie i zaczyna odliczać czas,jednocześnie przez styk NC t1.1 zasilamy...
Jako elementy wykonawcze zastosuj dwa styczniki ( jeden dla lewych drugi dla prawych obrotów). Warto zostawać mechaniczne blokady aby uniemożliwić załączenie obu styczników jednocześnie. Do sterowania stycznikami użyj mechanicznego programatora zegarowego dobowego np. TS-GM1. Opóźnienie startu silnika możesz zrobić za pomocą np dwóch PCR-513.
Naprawiam sobie myjkę EHRLE gorącowodną. Pompa paliwa też jest napędzana z silnika dmuchawy. Ze schematu wynika że dmuchawa z pompą paliwa i iskrownikiem pracuje razem z silnikiem pompy wodnej, natomiast elektrozawór jest załączany przez termostat, czujnik przepływu wody, czujnik poziomu oleju opałowego i moduł elektroniczny realizujący opóźnione załączenie...
Znalazłem coś takiego: HIP4081A - i z opisu wygląda że byłoby ok. Steruje MOSFETami, ma opóźnienie załączania, przy wyłączonych obu gałęziach "zwiera" silnik do masy, ma logikę która nie pozwala załączyć obu tranzystorów w mostku na raz. Widzę ze handlują tym na allegro więc może kupie cuś takiego + tranzystory IRFZ44 lub IRL540. TME ma HIP4082. Pozdr,...
Można tak zrobić, ale... przekaźniki mają opóźnienie zadziałania rzędu 0,1-0,5 sek... stycznik dla silnika 1 kW szybko się zużyje (częste załączenia i rozłączenia) - tu dołożyłbym stycznik SSR 3-fazowy jako "kluczujący". Wszystko zależy od częstotliwości załączeń/przeciążeń silnika głównego...
Witam, jako że jest to mój pierwszy post witam wszystkich użytkowników. Mój problem - czy według poniższego schematu można uzyskać opóźnienie załączenia triaka? Potrzebne jest po podaniu na bramkę 230V wyzwolenie triaka po około 2-5 sekund i wtedy załączenie silnika na wyjściu. Proszę o Wasze sugestie, bo nie zajmowałem się ostatnio elektroniką i mi...
Jeżeli nie załączasz tego silnika w zerze sieci, to nie jest to ekonomiczne, kilkanaście takich załączeń w szczycie sinusoidy to masz niezłe uderzenia prądowe na uzwojenia, spore napięcia się indukują i kondensator rozruchowy może tobie eksplodować, a jak masz jeszcze zębatki tekstolitowe - tak jak ja miałem w swoich silnikach, to dość szybko od tych...
Może tak (?!): http://obrazki.elektroda.pl/9303917300_1... Timer = załączenie z opóźnieniem Przycisk < timer = rozłączanie napędu (jeśli był włączony lub brak reakcji jeżeli nie był włączony) Przycisk > timer = załączenie napędu (puszczenie przycisku załączy podtrzymanie stycznika)
Myślę że mogą być problemy. Falownik 4kw a silniki łącznie 2,69 , wszystko dobrze jeżeli silniki będą startowały razem ponieważ falownik rozpoczyna od 0 Hz i nie ma problemu z prądem rozruchu silników . ale kiedy np. 8 silników będzie pracować a pozostałe dołączą się w trakcie pracy prąd rozruchu będzie wysoki i zadziała zabezpieczenie falownika. Wszystko...
Jeśli poczytasz temat to zobaczysz, że Viessmann tak naprawdę tylko naklejkę daje, a urządzenia są składane na głowicach Erie. Do tego jak widać najwyraźniej panowie serwisanci od kotłów nie zawsze ogarniają uzdatnianie wody. Rozejrzyj się po alledrogo i kup od kogoś kto zajmuje się typowo filtrami do wody, może z Twojej okolicy ktoś się znajdzie, tylko...
pafciowaw - bardzo dziękuję. Widzę że przyjąłeś inne podejście i wystarczyły ci 4 przerzutniki ... teraz muszę twoją propozycję układu samemu sobie przeanalizować a następnie przepisać na analogiczne rozwiązania oparte o: przekaźniki i bramki. Co do Ad3 i Ad4 - tak wciśnięcie WYCOFAJ w obydwu przypadkach cofa stół do pozycji 1. Co do opóźnień, rozumiem,...
Pracowałem w kogeneracji przy silnikach Jenbacher Gas Engine na metan i biogaz i już wam mówię, że bez dopłat unijnych to jest nieopłacalne nawet przy dobrze sprawnych silnikach i instalacjach przemysłowych. Co prawda, przy silnikach na metan, sprawność sięgała do nawet 50%, czyli o połowie stosunku energii elektrycznej do energii cieplnej. Nas i tak...
http://obrazki.elektroda.net/37_12527859... Witam Chciałbym przedstawić układ który niedawno wykonałem. Potrzebowałem czegoś do regulacji obrotów silnika szlifierki, jednak proste układy tego typu mi nie odpowiadały, ponieważ brak było w nich separacji od sieci energetycznej. Dla tego postanowiłem stworzyć coś własnego. Całość powstała na...
Witam wszystkich. Chciałem podłączyć GPS-a do motocykla tak żeby on włączał się dopiero po rozruchu silnika, lub po określonym czasie np. po 30sek. Na elektrodzie znalazłem opóźniacz czasowy na 12V, nie znalazłem natomiast nic co by mi dawało +12V po rozruchu silnika. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Oba czujniki opto działają identycznie! To znaczy... identycznie źle! Ale zauważyłem dodatkowy błąd działania. Otóż przy prawidłowej pracy powinno być tak że po załączeniu czujnikiem opto, silnik powinien pracować tak długo, jak długo światło diody IR jest przesłonięte = nie oświetla fototranzystora + jeszcze kilkanaście sekund!!! (czas na przemielenie...
Cześć, po kilku latach przerwy wróciłem do programowania mikrokontrolerów AVR z rodziny Atmega. Opisany poniżej projekt realizuję głównie w celach edukacyjnych, ale myślę, że ze względu na swoją specyfikę ma także ekonomiczne uzasadnienie (choć to nie jest najistotniejszy aspekt). Zająłem się budową regulatora obrotów dla silnika uniwersalnego AC ze...
(at)olsztaxx Każdy przekaźnik z opóźnionym załączeniem np. coś z F&F można wybrać tak jak kolega wyżej polecił. Realizacja będzie prosta, jeśli załączy się pierwszy kompresor to sygnał ze stycznika dajesz na zacisk 3, a zacisk N podłączasz do przewodu neutralnego. Następnie wykorzystujesz styk NO do załączenia kolejnego kompresora.
Witam serdecznie, Chciałem zamontować w aucie elektryczne szyby, podnośniki kupiłem oryginalne, natomiast elektronikę chciałem zmontować samemu ponieważ oryginalnych sterowników nigdzie nie mogę znaleźć i gotowych układów przeciążeniowych też nie znalazłem które by były pod takie prądy. Przeszukując elektrodę zmontowałem schemat ale nie wiem czy jest...
Kiedyś też sie tak zastanawiałem. Dwa przekaźniki przełączne i jakiś rezystor od strony masy do kontroli prądu silnika. Sterowanie na jakimś małym uC aby tylko miał komparator. Co do sterowania to opóźnienie kontroli prądu na jakieś 0.2..0.5 sekundy po załączeniu silnika i jak za dużo to anulujemy funkcję zamykania otwierania. Całość nie będzie duża...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Układ rozwiązałem w taki sposób jak na schemacie. Czasowka C1 i C2 opóźniają załączenie na 2 sekundy co pozwala wyhamować silnik. Czasowka C3 opóźnia załączenie jednego obwodu o 4 sekundy dzięki czemu nigdy dwie czasowki nie załączą się jednocześnie przy starcie. Jest to tylko część całego układu. Oczywiście całość ma wyłącznik...
Nie ma impulsowania.Szukam rozwiązania w internecie bo juz brak nam pomysłów.Wolałbym mieć tam SSR, bo przekaźnik ma jednak opóźnienie a jest to dosyć precyzyjna maszyna. Dodano po 1 A może ktoś wie co dokładnie znajduje się w takim module hamulca?
Przekaźnik czasowy ma nie dopuszczać do częstych krótkotrwałych załączeń silnika, gdy produkt krótkotrwale przemieszczał by się przed czujnikiem. Takie opóźnienia czasowe są również realizowane już w samych niektórych czujnikach. łagodny start silnika można realizować bez problemu o ile silnik jest zasilany przy pomocy falownika (inwertera). Gdyby kolega...
Może to być osobny obwód, w którym nie ma niedomagań powodujących spadki napięcia pod obciążeniem. Obwód pompy osobny ale zasilany ze wspomnianej rozdzielni a ta zasilana prosto z domu Przewód od domu nowy bo stary porwali kopiąc wodę (akurat nie ja go kładłem) No przy hydroforze nie sprawdzałem Zapytaj Pana Kirchoffa o to A żebyś wiedział że jak go...
Dzieki zrobiłem według pomysłu _jta_ działa fajnie czas nie ma tu dokładnie wielkiego znaczenia chodzi tylko żeby przy wysokich temperaturach zewnetrznych silnik od razu nie przełączał się na gaz a jechał chwilke na paliwie potem np po 1 minucie przechodzi z paliwa na gaz Pozdrawiam
Tak jak napisał mirosz1 użytkowanie dogrzewacza przy bardzo niskich temperaturach bardzo obciąża akumulator ,dlatego dobrym rozwiązaniem jest załączanie wentylatora osobno, żeby później nie było problemu z zapaleniem samochodu ( można go nie włączyć , ogrzać tylko silnik a ciepłe powietrze poleci po zapaleniu samochodu). /Najlepiej do tego układu zrobić...
Witam. Mam problem z moim sterownikiem do podajnika co. Mogę tam ustawić minimalny czas podawania na 5s, a potrzebuję regulacji od 1s. Chciałbym więc na wyjściu 220v ze sterownika na podajnik zamontować układ, który opóźni jego załączenie o 4s, co spowoduje, że będę mógł sterować podawaniem od 1s w górę. Dziękuję z góry. Dodam, że silnik jakim będzie...
Jeśli wentylatory mają załączać się bez nadzoru i są poza strefą swobodnego dostępu oraz po zaniku zasilania to wystarczy jeden dowolny włącznik (nawet taki od oświetlenia) plus trzy przekaźniki czasowe z opóźnionym załączaniem każdy na osobny stycznik oprócz pierwszego stycznika który załączany będzie jednocześnie z powrotem napięcia. Opóźnienie załączania...
Pytanie pomocnicze: Jaki prąd płynie przez tranzystor IRF3711 w trakcie odpalania rakiety? Dodam link do Twojego projektu, a tam w komentarzach (gdy już rozwiążemy Twój problem) dodaj proszę link do tego tematu na forum, by była spójność w zakresie poprawek. Oryginał: DIY: Timer silników rakietowych
Nie znam sterownika AL 700 i nie wiem czy ma opcję nakładania paliw ( ale chyba tak ). Jeśli tak to masz ją albo nie aktywną albo źle wyregulowaną. Opcja ta pozwala na chwilowe opóźnienie wyłączenia wtryskiwaczy aby gaz po załączeniu elektrozaworów zdążył dopłynąć do silnika. Szarpanie ( po przełączeniu )świadczy o braku nakładania lub zbyt krótkim...
Opóźnienie powinno włączać się po załączeniu stycznika na pompie No dobrze, a gdzie znajduje się wspomniany stycznik? Czy pompa ma silnik jednofazowy czy trójfazowy? Choć odpowiedź chyba znam ... Tylko po co i gdzie podłączony jest ten stycznik? Zaczynam się gubić ...
Skoro już jest temat kontrolki zasilania, to może jednak to małe opóźnienie dodać po załączeniu zapłonu ze względów bezpieczeństwa, bo nie zawsze kontrolka gaśnie tylko podczas właściwej pracy, gaśnie również podczas "odpalania" silnika, nie to 10sek, a np. 3sek i układ połączy wszystkie zalety dwóch Panów, pozdrawiam...
(at)adam1780 Piękne to wszystko. Moze byś tak zdjął pasek napędowy i sprawdził start silnika luzem? Popatrz na mój post #8. Chyba że styk 61-62 zabezpieczenia termicznego F1 zostaje rozwarty w momencie załączenia trójkąta z uwagi na zwiększony prąd. Termik nie działa natychmiast, tylko ze sporym opóźnieniem, prawda?
Tez miałem z tym problemy. Tyrystor to tak jak dioda, tylko, że sterowana. Tyrystor w prądzie przemiennym to będzie prostownik tylko, że sterowany bo będziesz mógł kątem opóźnienia lub wyłączenia sterować mocą jak tyrystor ma przekazać do odbiornika. W praktyce prostownika sterowanego nie widziałem :cry: Co do triaka to masz tak jak tyrystor tylko przewodzi...
1- czujniki muszą być na początku i końcu każdego taśmociągu - więc co najmniej 8 szt. 2- 4 falowniki - OK 3- przekaźniki czasowe: po osiągnięciu pierwszego końca trzeba odliczać 3 sek (w tym czasie ma się pojawić towar na drugim przenośniku) i równolegle 5 sek (czy nie pojawi się ponownie towar na pierwszym przenośniku)? Idąc tym rozumowaniem potrzebna...
Mam silnik na 12V i będzie on załączany z pilota. Na pilocie są 2 przyciski: Lewo i Prawo. Jeżeli ten twój pilot nie jest IR albo RF(radiowy), ot taki zwyczajny "na sznurku' 3-przewodowy; najprościej ten projekt zrealizujesz stosując miniaturowy (!) zespolony przekaźnik (dwa przekaźniki w jednej obudowie : Model:ACJ2112 - z cewkami 12V Powszechnie...
Myślę, myślę, myślę ... I wychodzi, że nie będzie to uzależnione od stanu czujnika ciśnienia oleju. Kolega w tytule zasugerował opóźnienie i tak byłoby. Czyli, że pracę silnika hipotetycznie przyjmujemy jako włączenie zapłonu. Przekaźnik jest zasilony i czeka z załączeniem obwodu świateł (obwód spoza zapłonu). Mija czas oczekiwania, przekaźnik wykonawczy...
Przekaźnik czasowy będzie bardzo dobrym rozwiązaniem i nie koniecznie tymczasowym pomoże to na opóźnienie załączenia stycznika który odpowiada za zmianę kierunku obrotów wystarczy podłączyć go do krańcówki która odpowiada za zmianę kierunku obrotów i sprawa załatwiona.
Ja bym proponował dać 2 styczniki + blokada załączenia 2 styczników na raz. Nie podłącza się jednej z faz bezpośrednio na silnik ze względów bezpieczeństwa W przykładnie podanym powyżej nie dość , że silnik cały czas się będzie kręcił to zmiana kierunku obrotów spowoduje wywalenie zabezpieczenia. Przełączanie obrotów należy wykonywać z opóźnieniem (zdrowsze...
To co zamieściłeś nie jest schematem tylko opisem złącz i nie da się na podstawie tego podać gotowego rozwiązania. Generalnie musisz znaleźć co steruje/załącza wentylator i jakim napięciem, a może impulsem i wtedy kupujesz przekaźnik z cewką na takie napięcie/albo sterowany impulsem ze zestykami podwójnymi/oddzielnymi NC/NO (bądź dwa osobne przekaźniki,...
Niestety najprawdopodobniej nie mam w garażu wystarczającego natężenie prądu, podczas rozruchu spada napięcie do 160V a podczas pracy gdy uda sie go uruchomić do 205V gdy silnik nie startuje czyli buczy silnik pobiera 22A podczas pracy 6-7A moc silnika wg tabliczki 3,5kV w innym garażu kompresor startuje dużo lepiej ale też raz na 30 razy się nie załączy...
Mój czujnik ma regulacje 40/60/80 V i dotyczy to asymetrii min-max pomiędzy fazami a 5 V dotyczy oczekiwanego wzrostu napięcia po zadzialaniu wyłącznika żeby urządzenie znowu mogło się wlłączyć. Jeśli u Ciebie 10% wystarczyło (przykladowo 240 vs. 216 V to nie masz aż tak wielkich skoków jak u mnie (60 V próg asymetri a i tak nie wystarcza) Cyt. CFK-BR:...
opóźnić załączyć kondensator opóźnić załączyć urządzenie opóźnić załączyć tranzystor
alternator iveco radio fabryczny toyota corolla wymiana parownik renault
konica minolta c3350 beretta usterki
Schemat pomiaru h21 tranzystora 2N3055 Lokalizacja rezystora dmuchawy w Peugeot Partner 2014