Zapomniałem dopisać, że podmieniałem alternator, fakt, że na używany i nie byłem w stanie stwierdzić, czy jest sprawny, ale ładowanie działało tak samo jak w moim. Rozumiem, że mam wypiąć przewód z alternatora i na nim sprawdzać oscyloskopem na włączonym silniku.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Czy posiadasz algorytm sprawdzania alternatora oscyloskopem ? Czego można się spodziewać ? Co mozna zbadać ? Pozdrawiam Mat Ponawiam prośbe o namierzenie BULB CHECK RELAY ? M
czyli sprawdzać żarówką. przy uszkodzonej diodzie światło powinno być słabsze??? wiem że można sprawdzać jeszcze alternatory oscyloskopem podłączając się pod akumulator przy włączonym silniku i powinno się zobaczyć czy jest odpowiedni prąd wzbudzenia?
To już sprawdzał i to nie wina radia . Posprawdzać kable masowe silnik-karoseria , karoseria-akumulator . Używany alternator do 2.8 150 zł kosztuje . Te za 300-400 chinczyki to sobie odpuściłbym . Sprawdź oscyloskopem w samochodzie żony czy też masz taką szpilkę 1 khz .I tej samej amplitudy . Ona raczej będzie bo wynika z pracy alternatora . Radio znaczy...
Oscyloskopem szybciej się diody sprawdza.
zrobiłem pracę od podstaw czyli wyczyściłem przepustnice ,przewody odpowietrzające ,wymieniłem świece ,skasowałem luzy w układzie kierowniczym ,zrobiłem alternator, i wizyta u gazownika -auto sprawne . Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W instalacjach Landi Renzo wtryskiwacze gazu zasilane są typowo napięciem z instalacji elektrycznej pojazdu, czyli...
Witam. Mam problem z moim Kangurem, mianowicie występują u niego falujące obroty na biegu jałowym, ale tylko przy "obciążeniu elektrycznym" tzn, np. gdy włączę światła bądź dmuchawę. Gdy wyłączę światła to falowanie ustępuje i silnik pracuje stabilnie, tak więc problem leży gdzieś po stronie elektrycznej. Mierzyłem napięcie na akumulatorze podczas włączonego...
Witam wszystkich! Mam problem z alternatorem jak w temacie w samochodzie Skoda Felicia 1.3. Kontrolka ładowania słabo się świeci. Wiele rzeczy już robiłem. Sprawdzałem diody, przelutowywałem, sprawdzałem stojan i rotor - przebicie do masy i przejścia (również pod 230V). W internecie przeczytałem że można diagnozować na podstawie oscyloskopu stąd też...
całym szacunkiem: nie chcę się pozbywać obrotomierza a wprost odwrotnie oraz: układy przetwornic się nie sprawdzają tzw UBEC popracował moment a potem zadymił a "rasowy stabilizator" na proponowanym układzie zwyczajnie dostaje świra od zakresu napięć zasilających! Potrzebuję praktycznie działającego układu stabilizatora dla alternatora z magnesami stałymi...
Takie pytanie, czy akumulatory "samochodowe" (kwasowe) nie powinny być ładowane prądem tętniącym? A sprawdzałeś jak bardzo jest tętniący ten prąd który wychodzi z alternatora? Skoro taki akumulator tam doładowyany ciagle w czasie jazdy potrafi czasami ponad 5 lat i więcej odpalać taki samochód, to wystarczy przecież na oscyloskopie zobaczyć jak to...
Dzięki za odpowiedź. Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Musiałbym oscyloskop podpiąć, ale to w sumie już nie ważne. Sprawdziłem alternator i moim zdaniem jest ok. Rezystancja cewek 0,7 ,ale to nie pomiar, ważne że nie ma zwarcia do masy. Napięcia na poszczególnych cewkach takie same i rosną z obrotami 60-90V. Kupiłem tym razem dobry regulator,...
Witam najpierw zmierzyłbym zewnętrznym obrotomierzem jakie są obroty faktycznie a potem sprawdzał które urządzenie przekłamuje. Jak masz pojęcie i oscyloskop sprawdź czujnik obrotów wału i po odczytaniu znacznika oblicz jakie są obroty.Taki pomiar będzie też dokładny. Vag zależnie od producenta może pokazywać z przekłamaniem . W poniedziałek w pracy...
osobiście zacząłbym od pomiaru napięcia (na podłączonym akumulatorze) przy obrotach 2-3 tys. (jak do tej pory nic nowego nie napisałem ;))... przy zbyt małym napięciu posprawdzałbym styki na przewodach ładowania, masy, oczyściłbym klemy... ponowny pomiar - jak za mało, alternator na stół i czyszczenie komutatora, sprawdzenie szczotek, sprawdzanie diod...
Jeżeli jest to charakterystyczny gwizd wraz z dodawaniem gazu to albo kable sygnałowe idą po tej samej stronie co i kabel zasilający pompkę paliwa, albo uszkodzona jest jedna dioda w alternatorze. To drugie można sprawdzić oscyloskopem albo odpinając alternator i zapalając na chwilę samochód i sprawdzając czy nadal jest gwizd. Pozdrawiam.
Diody do sprawdzenia, wyjac alternator, wylutowac i sprawdzac po kolei kazda sztuke ;) Mozesz tez to sprawdzic na pracujacym silniku oscyloskopem jesli masz, awaria diody wyjdzie na monitorze. A jak laduje alternator, napiecie ladowania pod obciazeniem?
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
Wymieniłem wczoraj wtrysk na nowy oryginalny Siemens PSA, telekodowanie zrobione ale po skasowaniu wszystkich błędów po odpaleniu silnika przez około minutę jest ok ale wyłącza wtrysk i silnik dalej pracuje na 3 cylindrach. W błędach wywala P 0262 zwarcie pomiędzy przewodami, P 0201 układ rozwarty, po dodaniu gazu wyrzucił jeszcze P 12A1- wtrysk wtryskuje...
Uwielbiam opornych... sprawdź na rozgrzanym silniku napięcie miernikiem wychyłowym (wskazówkowym). Jeśli masz dostęp do oscyloskopu to nawet lepiej. Jak elektryk sprawdza regulator wyjęty z alternatora? I jakich błędów się spodziewałeś w ecu?
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze Zamówiłem w ubiegłym tygodniu Voltcrafta VC-280 z przenośnymi cęgami CLA-40, aby mierzyć "zamiejscowo" podczas jazdy, dzwonię - bo miał dzisiaj kurier doręczyć a facet przeprasza, nie wysłał, bo się okazuje, że mają zakres tylko 40A prądu stałego, 3 razy zaznaczałem amperarz :(, zrobiłem przedpłatę. Zatem kupię...
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. W sterowniku nikt nie grzebał na 100% (samochód flotowy rocznie ok 120-140 tys. km). Alternator sprawdzony pod obciążeniem i oscyloskopem - OK. Wtyczki od wtryskiwaczy - OK. Masy, zasilania ECU, instalacja wtryskiwaczy, czujników sprawdzona pod obciążeniem 110W z wpiętym amperomierzem, wszystkie masy nadwozia odkręcone,...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Mój najnowszy projekt to sprawdzanie pewnych patentów w praktyce dlatego buduję właśnie hybrydę elektryczno/spalinową for my Research & Development :) http://obrazki.elektroda.pl/9320916700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2635543800_1... Napęd będzie przeniesiony na tylną piastę 3-biegową poprzez gwintowaną dwustronnie...
mam jedno zastrzeżenie tzn na tych stronach podanych wyzej nie zilustrowanych wszystkich typów alternatorów a co do naprawy to najlepiej jest sprawdzac metoda techniczna czyli poprzez jednoczesny pomiar napięcia i pradu oraz przy pomocy oscyloskopu bowiem niektóre usterki tylko tak mozna zlokalizowac samo bowiem badanie diod prostowniczych miernikiem...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Po pierwsze: Najpierw zmierzyłem prąd zmienny miernikiem to tam ładnie od 0.08 A do 1.40 A, jak włączyłem max basy. Taki "pomiar" jest g...uzik warty. Bo to i miernik ma swoją bezwładność, a poza tym pomiar jest wykonywany nie cały czas, ale w momentach (domyślam się, ze miernik cyfrowy*). Po drugie: podłączyłem pod oscyloskop, ustawiłem zakres, a tu...
Dobra nie chcesz to nie sprawdzaj, ale zrozum, że jak zwiększysz obroty i zmierzysz mu to nie może ładować wiecej niz około 14,5 V więc nie wiesz czy napiecie sie nie zwieksza. Juz kilka razy mialem taki przypadek ale zawsze podpinalem oscyloskop a jak Ty go nie masz to chyba pozostaje wymiana regulatora bo zawsze on był przyczyna tej usterki.
Witam może ktoś mnie naprowadzić... problem z ładowniem w bmw e30 84r silnik 2,4 TD alternator Valeo Po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcie ładowania na wolnych obrotach 11.9V przy podwyższonych (ok 2500) 12,3V Sprawdzona instalacja w aucie, regulator napięcia sprawny podobnie jak układy prostownicze. Szczotki nie wyglądają na...
Witam Zachęcony Waszymi opisami, postanowiłem samodzielnie przerobić mój agregat. Ordynarna chińszczyzna za 350 zł kupiona w markecie. Znalazłem nawet później w innym markecie taki sam za 300 zł. http://obrazki.elektroda.pl/4348741200_1... Wygląda prawie identycznie jak ten z początku tego wątku. Na Allegro jest dostępnych kilka wykonań...
Jako, że w swoim autku miałem też do czynienia ze zwiększonym spalaniem dorzucę swoje 3grosze. Najpierw warto sprawdzić ECU, czy wszystkie czujniki poprawnie działają, jeśli tak wszystko "ogarnięte" czujnikami mamy(prawie, bo nie zawsze komp zauważa błąd, np sondy) z głowy. Sondę należy sprawdzić oscyloskopem. Jeśli ok... Należy teraz zainteresować...
http://obrazki.elektroda.pl/2379832900_1... Pytanie : Czemu mój układ/wzmacniacz/konwerter nie działa, zrobiłem wszystko tak jak w artykule? Odpowiedź : Podczas podstawowych szkoleń z zakresu stosowania, aplikacji i opieki nad układami analogowymi tego rodzaju pytania są standardem. Pytający zazwyczaj są zadziwieni, że konieczne jest...
sprawdzać oscyloskop alternator sprawdzać sprawdzać alternator
kodowanie sterownik logitech wzmacniacz uszkodzony termet awaria
bosch sms45gi01e sterownik wózka widłowego
Aktualizacja oprogramowania SHARP LC-32LD145E Przetwornica 4000W Volt Polska - częste wyłączanie