Proszę 1 Osłona 2 Śruba koła pasowego wału korbowego 3 Koło pasowe wału korbowego 4 Śruby osłony paska rozrządu 5 Osłona paska rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8669702800_1...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Na moje oko to nie jest ABT (2.0 8V). Stawiam na 1.8. Jakiś taki mały się wydaje. Dodano po 8 Jak znajdziesz już ten kod silnika to tutaj masz listę silników montowanych w 80-kach (z wikipedii): Silniki benzynowe rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (52 kW – 71 KM) ABM rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (74 kW – 101 KM) ADA rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm...
Do odkręcenia 5 śrub na torze, bez żadnych dziurek. Osłona jest dzielona sieć zdejmiesz ja spokojnie pod blokiem. Zrobisz to wszystko od góry przez maskę. Koła ściągać nie trzeba. Jak ja ściągniesz to zobacz czy czasem nie rozpadło się koło na wałku rozrządu. Jest 2 częściowe i jest wulkanizowane. Jak się rozkleić to potrafi pukać. Gdybyś chciał ściągać...
Czyli po kilku miesiącach prawidłowej pracy silnika się koło samo źle ustawiło ? Sprawdzałeś stan paska rozrządu, i poprawnie został napięty Po drugi osłona paska jest cała i dobrze zamontowana i żadne kamyki lub coś innego nie dostało się do rozrządu
Dokręcenie pompy olejowejDokręcić 25 Nm Dokręcenie pompy olejowejKrok 1: Koło pompy oleju Dokręcić 25 Nm Dokręcenie pompy olejowejKrok 2: Koło pompy oleju Dokręcić 60 ° Dokręcenie prowadnicy łańcuchaDokręcić 10 Nm Dociągnąć zębnik napędowy łańcucha rozrządu.Dokręcić 25 Nm Dokręcenie napinacza łańcuchaDokręcić 10 Nm Dokręcenie osłony łańcucha Pokrywa...
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Witam. W Rover 420 DI rocznik 1999 urwał się pasek alternatora (wieloklinowy) i wkręcił się w rozrząd, silnik do końca pracował. Po demontażu osłon okazało się, że trzeba rozebrać rozrząd by wyciągnąć resztki paska z kółek. Chciałem sprawdzić ustawienia rozrządu ale nie wiem gdzie są punkty rozrządu, osłona jest zmasakrowana. Proszę o jakieś foty rozrządu,...
Jutro dam znać, ale nie drogo. W niedzielę giełda... Może tam
Głowica Etap 1 49 (Nm) Etap 2 120 (°) Etap 3 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 35 - 45 (Nm) Wtryskiwacz 28.4 - 32.4 (Nm) Rozrusznik 27 - 34 (Nm) Alternator 18.6 - 27.5 (Nm) Pokrywa zaworu 9.8 - 11.8 (Nm) Panewki łożyskowe wału rozrządczego 13.7 - 15.7 (Nm) Koło zębate wałka rozrządu 93.2 - 117.7 (Nm) Koło pasowe wału korbowego 275 - 295 (Nm) Napinacz...
A osłona rozrządu cała , nie ma resztek paska pod kołem pasowym? Bo może się okazać że na pasku się nie skończy.
Zaczerpnięte z internetu: 758725 758726 758727 758728 758729 opis polski: Zalecane okresy wymiany · Wszystkie silniki: · Rok mod. →2000: Co 15 000 km lub co 12 miesięcy, w zależności, co wcześniej nastąpi - sprawdzić stan i szerokość. · AJM: · Rok mod. →2000: Co 60 000 km - wymienić (jednocześnie...
Na naklejce pod wykładziną w bagażniku, na osłonie paska rozrządu też powinna być naklejka z kodem silnika.
a oto opisik Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia na kole napędowym / kole przekładni pośredniczącej i kole zamachowym / korpusie sprzęgła zgadzają się. Osłona z tworzywa sztucznego paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pasowała pozycja na godzinę 12. Osłona metalowa paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pozycja na godzinę...
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
a Prosze cię bardzo Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia na kole napędowym / kole przekładni pośredniczącej i kole zamachowym / korpusie sprzęgła zgadzają się. Osłona z tworzywa sztucznego paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pasowała pozycja na godzinę 12. Osłona metalowa paska zębatego. Zwracać uwagę na...
Jest blokada wału w postaci kołka wchodzącego przez otwór w obudowie skrzyni biegów do otworu w kole zamachowym: Tak wygląda opis procedury wymiany łańcucha rozrządu: Wymontowanie - Odkręcić śrubę mocującą koło pasowe napędzane napędu rozrządu. Oznakować pozycję montażu koła pasowego napędzanego napędu rozrządu od strony wydechu i koła pasowego zębatego...
Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo na kole od wałka rozrządu. Kolego proszę cię nie pisz bzdur. A w takiej lagunie nie przeskoczy żaden pasek jak jest dobrze napięty. Tam jest sztywny napinacz. I tylko stary pasek lub żle napięty. Problemem w tych autach jest częsta awaria (albo...
Witam, dzisiaj zakończyłem wymianę kompletu napędu pompy oleju w swoim VW Polo 1.4 TDI, i chciałem się podzielić uwagami i spostrzerzeniami. Na początku trzeba skompletować potrzebne narzędzia: - klucz nasadowy oraz nasadki: 8, 13, 15 (chociaż 16 też pasuje), 16, 19 (ta koniecznie dwunastokątna) - klucz nasadowy 10, np. taki z przyspawanym prętem w...
Silnik przegrzany poznasz po pokrywie rozrządu, misce olejowej i bloku jeżeli są malowana farbą.Plastikowe osłony paska rozrządu są pokrzywione.Maska nad silnikiem ma inny odcień.Plastikowe mocowanie silnika wentylatora chłodnicy potrafi się nadtopić od wydechu.
Jest jedna blokada - wału korbowego, bez trudu do znalezienia w google. Blokując wał, patrzysz w okienko osłony paska rozrządu czy znaczek na kole wałka widać i to w zasadzie całe sprawdzenie. http://www.akbi.pl/mp/pdf/carisma_19td_r...
A jaki najlepszy silnik pod LPG? I żeby to w miarę przyspieszało😋? Zapewne 1,8 133 KM. Nie wiem jak 1,8 znosi LPG? Ja celuje w 1,4 ze względy na łatwość wymiany paska rozrządu natomiast w 1,6 ustawienie bez blokad nie wchodzi w grę a blokady muszą być oryginalne. Drugim argumentem silnika 1,4 jest niższe OC. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Dziś wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia przeczyściłem przepływomierz cały, ale to cały układ dolotowy od filtra po przez turbinę razem z kolektorem ssącym z oleju i nagaru. Sprawdziłem ciśnienie doładowania dochodziło do 2 Bar albo nawet powyżej nie jestem pewien dokładnie, bo wskazówka na manometrze wychodziła poza skale. W celu testu pojechałem...
Już sobie poradżiłem, punkty są, na pompie jest punkt który zgralem z puktem który jest na kole pompy, na wałku jest punkt który trzeba zgrac z osłona paska rozrzadu, tą metalowa, a na wale jest pukt umieszczony na kole zamachowym pod gumowa zasłonkoą.
Momenty dokręcania Śruby i nakrętki samo-zabezpieczające należy bezwzględnie wymienić Śruba(y) koła pasowego wału korbowego 157 - 166 Nm Śruba(y) - tarcza pasowa 8 - 11 Nm Śruba(y) osłony paska rozrządu 8 - 11 Nm Śruba(y) rolki napinającej 38 - 51 Nm Śruba(y) – pokrywy zaworowej 7 - 10 Nm
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
Więc tak : wymontowujesz rurę powietrza doładowanego od intercoolera do kolektora ssącego, następnie zdejmujesz 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) zaczepy sprężyste górnej plastikowej osłony paska rozrządu i zdejmujesz tę górną osłonę, luzujesz 2 z 3 śrub zewnętrznych koła pasowego pompy wtryskowej, zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) na środkową śrubę...
Obok wlewu oleju do silnika, pod rurą powietrza co idzie z przepływki do turbo masz białą nalepkę na osłonie paska rozrządu (tę białą nalepkę widać na Twojej fotce) - odczytaj z niej symbol silnika - przynajmniej będzie wiadomo czym jeździsz. Zgadza się T5 , tam jest turbo z wastegate a N75 jest zaraz pod N18 z przodu nad zbiorniczkiem wyrównawczym...
A jeśli klient ma usterkę która ujawnia się od czasu do czasu i na nic konkretnego nie wskazuje to jak proponujesz mu wycenić naprawę? Nie rozumie kolego dlaczego się czepiasz słówek piszemy to o konkretnych przykładach !!! Np. szczelił pasek rozrządu - wypadku zerwania paska trzeba od razu powiedziec. Panie, może być to to i to, jak to będzie jeszcze...
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Witam. W trakcie wymiany rozrządu w Peugeot 106 1000cm benzyna 1994 rok, rozsypała się obudowa. Może któryś z Panów ma takie "cudo" do odstąpienia? Jest to obudowa składająca się z trzech części z plastyku. W grę wchodzi Warszawa i południowe okolice. Dziękuję i pozdrawiam.
Na osłonie paska rozrządu. Na samej górze jest kod silnika.
Sprawdź rozrząd.Górna osłona paska do zdjęcia.Blokada wału jest w okolicach półosi.W tym aucie łatwe jest tylko wlanie płynu do spryskiwaczy. :D
Zrób zdjęcie silnika i osobno tej naklejki na osłonie paska rozrządu.
Jeżeli chodzi ci o kod silnika to powinna być naklejka na osłonie paska rozrządu. lub resztę dodałem do pobrania.
Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz czy nie cieknie z pompy wody.
Jeździłem bez osłony paska rozrządu parę dni bo zawsze coś pilnego wyskakiwało i wiązka idąca nad osłoną tego paska uległa lekkiemu przetarciu.
nie wiem czy jedna z nich nie jest pod rozrządem. pozdrawiam horse niestety jest, ale paska nie trzeba zdejmować, wystarczy samą osłonę(chyba:))
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
Na kółku zębatym wału jest strzałka i ma być skierowana w dół w stronę nacięcia w plastikowej osłonie paska
To co znalazł "lesniaczek" to czujnik spalania stukowego. Czujnik położenia wału znajduje się z przodu silnika przy wsporniku mocowania silnika do nadwozia tzw. łapie. Biegnie do niego czarny przewód podpinany do osłony paska rozrządu.
Zdejmij plastikową osłonę paska rozrządu, wytrzyj wszystko do sucha i odpal bez osłony. Zobaczysz gdzie pojawia się olej, najlepiej wcześniej zagrzej silnik.
Kolego po lewej stronie silnika, zaraz koło osłony paska rozrządu masz wiązkę przewodów, w moim egzemplarzu okazało się że jest ona uszkodzona co powodowało właśnie gaśnięcie silnika. O ile się nie mylę to jest ona zamocowana właśnie do osłony paska rozrządu i w tym miejscu rozdziela się na dwie jedna chyba do czujnika położenia wału a druga bodajże...
Zastanawiające jest to skąd pochodzi ta czarna substancja która oblepiła rolkę. Czy to może od plastikowej osłony paska rozrządu ? Czy inne pochodzenie ?
W tym modelu termostat znajduje się pod osłoną paska rozrządu. Żeby do niego się dostać trzeba zdemontować pasek rozrządu.
podaj kod silnika w vw przeważnie na osłonie paska rozrządu 3 literki a ja podeśle ten schemat
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu. Daj już spokój. Jeszcze raz i nie zadawaj pytań na które masz już odpowiedź: Zdjąć pasek klinowy /wielorowkowy/, koło pasowe wału korbowedo, napinacz paska wielorowkowego, zewnętrzną...
Dolot powietrza, trzeba wymienić, ponieważ jest nieszczelny (nie mam pojęcia kto zakładał instalację gazową, ale zrobił to strasznie amatorsko). A pasków od alternatora i pompy wody nie będę musiał zdejmować razem z osłoną paska rozrządu?
osłona paska osłona rozrządu paska rozrządu paska rozrzadu
ekspres seaco bezprzewodowy przerywa śruby nietypowe
ładowarka szczoteczki junkers słabo grzeje
Niezamykająca się kieszeń w odtwarzaczu DVD - przyczyny i rozwiązania Opel Tigra nie odpala po podłączeniu OBD