Do odkręcenia 5 śrub na torze, bez żadnych dziurek. Osłona jest dzielona sieć zdejmiesz ja spokojnie pod blokiem. Zrobisz to wszystko od góry przez maskę. Koła ściągać nie trzeba. Jak ja ściągniesz to zobacz czy czasem nie rozpadło się koło na wałku rozrządu. Jest 2 częściowe i jest wulkanizowane. Jak się rozkleić to potrafi pukać. Gdybyś chciał ściągać...
Proszę 1 Osłona 2 Śruba koła pasowego wału korbowego 3 Koło pasowe wału korbowego 4 Śruby osłony paska rozrządu 5 Osłona paska rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8669702800_1...
Silnik przegrzany poznasz po pokrywie rozrządu, misce olejowej i bloku jeżeli są malowana farbą.Plastikowe osłony paska rozrządu są pokrzywione.Maska nad silnikiem ma inny odcień.Plastikowe mocowanie silnika wentylatora chłodnicy potrafi się nadtopić od wydechu.
Jest jedna blokada - wału korbowego, bez trudu do znalezienia w google. Blokując wał, patrzysz w okienko osłony paska rozrządu czy znaczek na kole wałka widać i to w zasadzie całe sprawdzenie. http://www.akbi.pl/mp/pdf/carisma_19td_r...
Momenty dokręcania Śruby i nakrętki samo-zabezpieczające należy bezwzględnie wymienić Śruba(y) koła pasowego wału korbowego 157 - 166 Nm Śruba(y) - tarcza pasowa 8 - 11 Nm Śruba(y) osłony paska rozrządu 8 - 11 Nm Śruba(y) rolki napinającej 38 - 51 Nm Śruba(y) – pokrywy zaworowej 7 - 10 Nm
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
Więc tak : wymontowujesz rurę powietrza doładowanego od intercoolera do kolektora ssącego, następnie zdejmujesz 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) zaczepy sprężyste górnej plastikowej osłony paska rozrządu i zdejmujesz tę górną osłonę, luzujesz 2 z 3 śrub zewnętrznych koła pasowego pompy wtryskowej, zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) na środkową śrubę...
Jutro dam znać, ale nie drogo. W niedzielę giełda... Może tam
Wydaje się ,że może to być pompa wodna która już powoli sie zaciera :idea::idea: albo napinacz :idea::idea: ,radze lepiej to drugie sprawdzić bo może nastąpić zerwanie paska i dodatkowy remont głowicy :idea::cry:,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć osłone paska rozrządu , przedtem zdjąć pasek kinowy:idea::|gdy osłone bedziesz miał zdjętą warto wtedy odpalić...
Jeździłem bez osłony paska rozrządu parę dni bo zawsze coś pilnego wyskakiwało i wiązka idąca nad osłoną tego paska uległa lekkiemu przetarciu.
To co znalazł "lesniaczek" to czujnik spalania stukowego. Czujnik położenia wału znajduje się z przodu silnika przy wsporniku mocowania silnika do nadwozia tzw. łapie. Biegnie do niego czarny przewód podpinany do osłony paska rozrządu.
Kolego po lewej stronie silnika, zaraz koło osłony paska rozrządu masz wiązkę przewodów, w moim egzemplarzu okazało się że jest ona uszkodzona co powodowało właśnie gaśnięcie silnika. O ile się nie mylę to jest ona zamocowana właśnie do osłony paska rozrządu i w tym miejscu rozdziela się na dwie jedna chyba do czujnika położenia wału a druga bodajże...
Zastanawiające jest to skąd pochodzi ta czarna substancja która oblepiła rolkę. Czy to może od plastikowej osłony paska rozrządu ? Czy inne pochodzenie ?
To że nalepka odpadła to wiem bo jej nie mam. Stąd to pytanie - czy jest jakiś inny sposób odczytania rodzaju silnika, nie licząc to nalepek z bagażnika - nie mam jej, ani z osłony paska rozrządu - też jej nie mam.
W tym modelu termostat znajduje się pod osłoną paska rozrządu. Żeby do niego się dostać trzeba zdemontować pasek rozrządu.
Na naklejce pod wykładziną w bagażniku, na osłonie paska rozrządu też powinna być naklejka z kodem silnika.
Termostat znajduje się pod króćcem na głowicy, za osłoną paska rozrządu (króciec wylotowy na chłodnicę). W bloku za pompą nigdy w 1.6 nie widziałem.
Silniki AGR montowane były do września 2002 roku, same silniki nie różnią się niczym - są to bliźniaki a jedyne różnice je dzielące to osprzęt : wtryskiwacze, sterownik silnika, instalacja sterowania ciśnieniem turbodoładowania, turbosprężarka. ALH ma turbosprężarkę za zmienną geometrią kierownic spalin i akumulator podciśnienia a AGR zwykłą turbosprężarkę...
Dolot powietrza, trzeba wymienić, ponieważ jest nieszczelny (nie mam pojęcia kto zakładał instalację gazową, ale zrobił to strasznie amatorsko). A pasków od alternatora i pompy wody nie będę musiał zdejmować razem z osłoną paska rozrządu?
Powinien być pod osłoną od paska rozrządu.
Na moje oko to nie jest ABT (2.0 8V). Stawiam na 1.8. Jakiś taki mały się wydaje. Dodano po 8 Jak znajdziesz już ten kod silnika to tutaj masz listę silników montowanych w 80-kach (z wikipedii): Silniki benzynowe rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (52 kW – 71 KM) ABM rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (74 kW – 101 KM) ADA rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm...
JEZELI TO JEST SILNIK NA POMPOWTRYSKU TO KOLEDZY Z POSTOW WYZEJ MAJA RACJE... ZWRACAM HONOR... Cos mi sie ubzduralo ze to ...98r tego golfa. nie wiem skad.. sorki panowie... Widziałeś kiedyś 90KM na pompowtryskach, bo ja nie. Co do autora tematu było by o wiele łatwiej jak opisał byś w temacie kod silnika, masz to na naklejce osłony paska rozrządu...
Czyli po kilku miesiącach prawidłowej pracy silnika się koło samo źle ustawiło ? Sprawdzałeś stan paska rozrządu, i poprawnie został napięty Po drugi osłona paska jest cała i dobrze zamontowana i żadne kamyki lub coś innego nie dostało się do rozrządu
Dodam, że oględzin nie było. Mechanik tylko odkręcił 3 śruby osłony paska rozrządu i przez szparę określił, że jest zerwany pasek. Na tej podstawie określił co mogło się stać i co może być do naprawy. Dlatego też dziwię się, że trzeba wszystko naprawiać. Nic nie wskazuje na taką poważną naprawę. Kolega miał podobny przypadek i według jego opisu to auto...
To teraz popatrz i odczytaj bezpośrednio z bloku silnika (tylko zrzuć plastikową górną osłonę z silnika) Linki oczywiście dotyczą Golfa Mk4 ale w Audi A3 jest tak samo : http://obrazki.elektroda.net/42_12368455... http://obrazki.elektroda.net/85_12368455... lub z osłony paska rozrządu (tu akurat przykład z A4) : http://obrazki.elektroda.net/32_12368457...
Witajcie, kilka dni temu dobiegł mnie bardzo niepokojący pisk z okolic silnika a dokładniej z okolic rozrządu. Pierwsze co przyszło mi na myśl to to że albo to rolka/łożysko jednokierunkowe alternatora, łożyska alternatora w ogóle - choć łożyska alternatora wydają mniej przeraźliwy dźwięk, na koniec pomyślałem o łożyskach pompy wody. Po chwili problem...
Jakby uszczelki od pompek puszczały (i to fest skoro tyle dolewa) to po nocy długo kręcił zanim odpali (napełnić kanały paliwowe na nowo by musiał a jakby odpalił to bąk siwy od paliwa które spierdzieliło do cylindra a na pewno by nie chodził równo od razu :] wszystko co opisujesz wygląda na DPF jesteś pewien że to BKC? jeżeli czytasz z osłony paska...
Obok wlewu oleju do silnika, pod rurą powietrza co idzie z przepływki do turbo masz białą nalepkę na osłonie paska rozrządu (tę białą nalepkę widać na Twojej fotce) - odczytaj z niej symbol silnika - przynajmniej będzie wiadomo czym jeździsz. Zgadza się T5 , tam jest turbo z wastegate a N75 jest zaraz pod N18 z przodu nad zbiorniczkiem wyrównawczym...
chciałbym wymienic sam pasek rozrządu jak są rozmieszczone są znaki według których ustawia się koła Witam. Podaj więcej szczegółów dot. silnika, jego serię. Który to jest rocznik samochodu. Innaczej ustawiany jest silnik np DS, a innaczej SF, obydwa są pojemnosci 1800.W silniku SF we wzierniku obudowy skrzyni biegów nie ma ząbka do którego odnosiłby...
musisz odpiąć te węże.Masz tak-jeden idzie do dóry,mniejwięcej naprzeciw osłony paska rozrządu idze go odczepić od rurki.Czasami się daje go odkręcić od vacumpompy-krotki klucz 24.Drugi wężyk jest (od dołu)przykręcony drążoną śrubą na klucz 14 mm (uwaga na dwie podkładki miedziane).Trzeci wąż od dolu -wystarczy zluzowac opaskę.Ważne-podstaw naczynie...
Witam. W Rover 420 DI rocznik 1999 urwał się pasek alternatora (wieloklinowy) i wkręcił się w rozrząd, silnik do końca pracował. Po demontażu osłon okazało się, że trzeba rozebrać rozrząd by wyciągnąć resztki paska z kółek. Chciałem sprawdzić ustawienia rozrządu ale nie wiem gdzie są punkty rozrządu, osłona jest zmasakrowana. Proszę o jakieś foty rozrządu,...
Witam. W trakcie wymiany rozrządu w Peugeot 106 1000cm benzyna 1994 rok, rozsypała się obudowa. Może któryś z Panów ma takie "cudo" do odstąpienia? Jest to obudowa składająca się z trzech części z plastyku. W grę wchodzi Warszawa i południowe okolice. Dziękuję i pozdrawiam.
Najpierw proponuje zajrzeć pod osłone paska rozrządu.
Jakbyś nie umiał zlokalizować termostatu to jest za rozrządem ... Musisz zdemontować pasek klinowy , koło pasowe , osłony rozrządu , pasek rozrządu wraz z rolką napinającą , osłonę dolną i bingo --- jest termostat .... :) .. Pozdrawiam MikeC ...
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Witam, podczas wymiany paska rozrządu natrafiłem na pewien problem. po zdemontowaniu górnej osłony paska rozrządu wypadło mi takie dziwne kółko, oznaczyłem na niebiesko http://obrazki.elektroda.pl/2121833500_1... znajdowało się ono wewnątrz wytłoczenia koła pasowego wałka rozrządu tego tylnego. To kółko wygląda tak http://obrazki.elektroda.pl/8855149900_1...
Kod ten oznacza brak sygnału czujnika położenia wału. Kod ten występuje, gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje. Oznacza to, że komputer nie "widzi" czujnika płożenia wału. Znajduje się z przodu w silniku pod kolektorem wydechowym, tuż obok wspornika zawieszenia silnika. Jest przymocowany jedna śrubką. Idzie do niego taki długi czarny przewód...
Zdejmij plastikową osłonę paska rozrządu, wytrzyj wszystko do sucha i odpal bez osłony. Zobaczysz gdzie pojawia się olej, najlepiej wcześniej zagrzej silnik.
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
A wcześniej przed wymiana było ok.jak tak sprawdzić czy mechanik dobrze przykrecil wszystko od strony poduszki i osłony rozrządu
Osobiście, 5 minut bym się nie zastanawiał tylko wymieniał rozrząd. Cena części razem z pompą wody to ok 700 PLN + robocizna. Osobiście pooglądał bym założony pasek wielorowkowy - czy idzie prosto bez poprzecznych drgań. W grupie VAG dość częstym uszkodzeniem jest zużycie rolek prowadzących pasek wielorowkowy oraz zużycie podstawy napinacza paska wielorowkowego....
trzy miejsca w postaci ruchomych kół (koło zamachowe -widoczny znak, po zdjęciu osłony blaszanej, koło zębate wałka rozrządu i koło zębate pompy wtryskowej widoczne są po zdjęciu osłony paska rozrządu), w których znajdują się znaki i muszą pokrywać się jednocześnie w tym samym czasie ze znakami umieszczonymi na korpusie to: 1. - znak na kole zamachowym;...
Rozrząd zrobiony. Dziecinnie proste. Na gornej metalowej obudowie sa znaki ktore mają sie pokryc z kołami wałków. Na dolnym kole jest znak i na plastikowej obudowie. Caly rozrzad to pasek i rolka. Napinacz paska pk przykrecany pod osłoną rozrządu.
A osłona rozrządu cała , nie ma resztek paska pod kołem pasowym? Bo może się okazać że na pasku się nie skończy.
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu. Daj już spokój. Jeszcze raz i nie zadawaj pytań na które masz już odpowiedź: Zdjąć pasek klinowy /wielorowkowy/, koło pasowe wału korbowedo, napinacz paska wielorowkowego, zewnętrzną...
https://obrazki.elektroda.pl/3573355200_... Kilka razy już spotkałem się z tym, że w fiatowskich silnikach 2,5 i 2,8 przeskakuje rozrząd o 3 zęby tylko na pompie wtryskowe. Kolega ma Ducato 2,5 D to jeżdzi bez osłony rozrządu i co jakiś czas na drodze ustawią rozrząd na pompie zdejmując tylko górne kółko prowadzące pasek.
Jechałem samochodem ze 30km/h i rozsypalo sie kółko od alternatorai zerwał sie pasek od alternatora przebil osłone od rozrządu i przerwał pasek rozrządu.
Witam.Jak można sprawdzić czy napinacz paska rozrządu jest mechaniczny czy hydrauliczny?Muszę ściągać osłony,czy można sprawdzić inaczej?? Silnik 1,9tdi 85kw ATJ
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Witam wymieniłem własnie rozrząd w mojej Kudzę 2008 r 2.0 diesel 136 koni Nie jestem żadnym mechanikem ,mam jednak garaż i nie boję się samemu naprawiać własnego auta. Wymiana jest bardzo prosta ale trzeba zwrócić uwagę na 3 ważne punkty Ja przy okazji wymiany rozrządu naprawiłem pisk z paska klinowego lub sprzegła altegnatora do dzis nie jestem do...
Zrób zdjęcie silnika i osobno tej naklejki na osłonie paska rozrządu.
No i już wiem co się stało,poważna sprawa.Zerwany pasek alternatora przebił osłone i przecioł pasek rozrządu,i owinoł się o koło.Czeka mnie wymian oslony i rozrządu,okaże sie czy tylko to czy coś zie jeszcze mogło popsuć.Podłączenie fury pod komputer w tym przypadku nic nie dało.
Ustawić rysę na kole na pierwsze nacięcie na deklu osłony paska Aparat ustawić tak, żeby zęby reluktora ( na wałku) były naprzeciw biegunów magnesów. Reszta jak pisze robokop.
Pierwsze co zaopatrz się w blokady rozrządu. Potem z górki, auto w górę, koła prawe z wozu, nadkole z wozu, pasek napędu dodatkowego wraz z kołem pasowym z wozu, osłony rozrządu z wozu, rozrząd blokujemy, pasek i wszystkie rolki z wozu, odkręcasz kółko, odkręcasz pompe, odpinasz paliwo, odpinasz kostki, pompa w ręku. Montaż odwrotnie do demontażu, piwko...
W reni nie ma wskaźnika napięcia paska. Jest do tego specjalny przyrząd, ale nie wiem czy nawet wszystkie serwisy go posiadają :). Ja w swojej pasek napiąłem tak żeby w najdłuższym miejscu ( na środku tego miejsca ) dał się skręcić o 90 stopni. Dodatkowo po odpaleniu silnika ( bez zakładania pasków klinowych i montowania osłony rozrządu ) nie powinno...
Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.
jeśli nie masz udokumentowanej wymiany rozrządu to nie ma na co czekać! wymieniasz i masz spokój na 60- 80 tys. pozatym rozrząd w tym silniku nie jest kolizyjny wiec jak strzeli pasek zakładasz nowy i jedziesz dalej! ale jest roboty bo ciężki dostęp żeby odkręcić osłony! poszukaj na forum bo było juz coś na ten temat i były rysunki rozrządu! jak nie...
Witam ponownie, wiem że trochę długo nie zaglądałem na forum ale miałem troszkę bizi.. A więc tak, autko jakoś udało mi się poskładać No i nawet jeździ całkiem nieźle, przez moją nieuwagę nie zauważyłem że koło pasowe alternatora także ma mniej (5) rowków niż pozostałe , teraz już jestem pewien że ten silnik to „składak”. Poza tym znajomy...
Jak zakończyła sie awaria?: Wymiana pompy (używka - wyczyszczona i wypłukana, spr. zawór zwrotny) odbywa się BEZ INGERENCJI W ROZRZĄD. Dojście od strony miski, tak, jak pisali niektórzy Panowie. Faktycznie robota na 2-3h. Ale: pierwotna awaria pompy oleju, powodowała w czasie zacinania się zaworu zwrotnego wzrost ciśnienia w komorze korbowej wału i...
Miałem podobny objaw w 1,9 tdi. Przyczyna - zużyty wał rozrządu: zablokował się hydrauliczny popychacz zaworu wydechowego i spowodował zużycie tej krzywki (ok 4 mm różnicy wysokości do krzywki sąsiedniego zaworu wyd.). Efekt dźwiękowy - jak jednocylindrowy diesel na kutrze rybackim. Proponuję obejrzeć wałek rozrządu. Dodano po 9 Zdejmij pokrywę rozrządu...
A jakim cudem zobaczyłeś porozrywany pasek rozrządu bez zdjęcia osłony ? I która rolka się urwała? Bo mam dziwne podejrzenia... Ten olej to też tak trochę nie na miejscu ?
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Wsadz śrube lub jakiegoś pręta m8 w otwór za rozrusznikiem i kręć wałem wpychając ten pręt w koło zamachowe aż wskoczy w swoje miejsce. Zdemontuj osłone paska jest przykręcona nakrętką m6 na dole i 3 śrubkami m6. W kółku rozrządu jest otwór przez który blokuje się też srubą m8 do głowicy. jeśli te kołki zablokujesz to rozrząd masz dobrze
Napinasz pompa wody, przyjrzyj się na starą przed wyjęciem, jak dobrze mi się kojarzy to osłona trochę przeszkadza w wykręceniu śruby. Pasek w zaznaczonym miejscu ma się dać przekręcić ręką o 90*
oko pod maskę i... cholera widzę spod osłony rozrządu wystającą rolkę i luźny pasek To rozwaliło osłonę??
Typ oleju masz w instrukcji jak również jest naklejka na separatorze jest to paroil M. Wymiana prosta odkręcasz trzy korki spustowe i leci. Potem przekręcasz parę razy wałem korbowym by żeby zlać resztkę i to wszystko wchodzi około 8l. Osłona najczęściej wymieniasz w komplecie górną i dolną ma ten sam numer jest dość łatwo dostępna nawet nie wiem czy...
podaj kod silnika w vw przeważnie na osłonie paska rozrządu 3 literki a ja podeśle ten schemat
wg mnie nie ma Dodano po 6 wątpliwości budzi położenie "ruchomej pokrywki" osłony paska, znak do ustawienia koła rozrządu znajduje się w różnych pozycjach w zależności od tego czy jest wysunięta czy wsunięta
Jak byś nie mógł się dopatrzyć gdzie są znaki, to na kole pasowym wału jest nacięcie od strony silnika które ma się pokrywać z kropką lub kreską na osłonię paska. Gdzieś pomiędzy kołem a pompą wspomagania. Na wałku znak jest z tyłu koła i trzeba patrzeć przez okienko w osłonie zaraz przy pokrywie glowicy, bez latarki, mini lusterka lub dobrej kamerki...
W skrócie trzeba zabrać się jak do rozrządu, czyli zawiesić silnik, zdemontować prawe zawieszenie silnika, osłony rozrządu, koło pasowe, ustawić silnik na blokady, włożyć blokady w swoje miejsca, zdjąć pasek od pompy, koło pompy wtryskowej, okręcić przewody paliwowe i ewentualne złącza elektryczne, odkręcić mocowanie pompy od silnika i wycofać pompę...
Ustawione miałem na Automatycznie nie wiem ile jest pobieranych punktów za obejrzenie filmików czy tam zdjęć. Mogę odesłać punkty nie ma problemu to mnie nie bawi punktacja. Ile komu bo idę do łóżka spać.Wyłączyłem punkty można za darmo pobrać. Dodano po 16 A jak odkręciłeś to koło? Dodano po 4 działały normalnie wszystkie 4 zawory pod świecami. Przecież...
Niestety stwierdzono w 100% ,zresztą widać że pasek pod osłoną jest lużny. Drugi pasek od pompy jest O.K.
Na 100 % wymieniasz pasek i rolkę napinacza. Pompę wymienić dobrze bo zazwyczaj niedroga a późniejszy dostęp utrudniony. Stan uszczelniaczy widać jak zdejmiesz pasek i osłony, jak będą ślady "olejowego brudu" to wymień. Kół przy pierwszej zmianie nigdy nie wymieniałem bo nie było potrzeby - nie zużyły się jeszcze. Pozdrawiam
No zaraz, ale jak podstawialiście? Tam czujnik jest koło koła pasowego, trzeba zdjąc osłonę paska rozrządu( i zrzucić pasek) aby go wymontować.
ja też mam dwa rodzaje śrub z wymiennymi gwintami ale to nie pasuje nigdzie... tam gdzie łapa jest przykręcana mam 10x1,25 a takiej śruby nie miałem w zestawie... w stilo też jest taka blaszana osłona na 3 śruby w miejscu środkowej wkręcam własnoręcznie zrobioną blokade która słuzy tylko do unieruchomienie wału na czas napinania paska.
jest po deklem na porywie zaworów,trzeba zdjąc tą nakładkę z napisem "ecotec".Wtedy zobaczysz wtyczkę do niego,a żeby się dobrać do samego czujnika trzeba zdjąć osłonę paska rozrządu
Moje podejrzenie jest takie, że mechanicy musieli jej odkręcać tę śrubę, inaczej mieliby problem z wyjęciem osłony, aby wymienić pasek rozrządu, a że nie dali specjalnego kleju przeciw odkręcaniu się śrub, to przykręcili tak, jak odkręcili. Jej ? Sprawdziłeś to w procedurze serwisowej, że wymagane jest użycie kleju, czy cały dalszy wywód to wolna fantazja...
Dzień Dobry ;) Mam pytanie w sprawie mojego Hyundaia nie dawno dojeżdżając do świateł Hyundai zgasł nigdy wcześniej się tak nie działo. Cztery miesiące wcześniej została założona nowa instalacja gazowa, właśnie miałem wymieniać świece razem z kablami gdyż były słabe, a także filtry i olej. Próbowałem go odpalić to zakręcił raz tak powoli, a następnym...
Pompa paliwa powinna się włączać na 15sek. po włączeniu zapłonu. Nie świeci Ci sie CODE albo "marchewa"? Wtyczkę czujnika położenia wału masz u góry na osłonie paska rozrządu. Być może padł Ci przekaźnik zespolony (taki biały, dość szeroki, jak 2 albo 3 normalne przekaźniki, przykręcony do grodzi komory silnika, pod czarną osłoną). P.S. Czego czujnik...
Albo osłona obciera, albo zbyt mocno naprężony pasek rozrządu.
Czy już czas na wymianę rozrządu ,auto ma 8 lat, 123tys.przebieg?czy dobrze z wymianą rozrządu wymieniać też łańcuch spinający wałki rozrządu aby uniknąć potem niepotrzebnych wymian,czy można zweryfikować stan łańcucha po rozebraniu czy tylko po osłuchu?i czy można ściągnąć tę górną osłonę paska rozrządu i jakoś zweryfikować jego stan?
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
nie męcz go bo może go jeszcze nie zabiłeś... rozrusznik nie powinien dać rady zniszczyć czegokolwiek, ale jak na siłę zaczniesz znów na zaciąg to już owszem. zdejmij osłonę paska rozrządu i sprawdź czy jest cały i czy znaki się zgadzają, jak nie to zdejmij jeszcze pokrywkę zaworów i zobacz czy wałek rozrządu nie jest pęknięty (pokręć kołem rozrządu)...
Odchyl delikatnie osłonę paska rozrządu, i pśiknij na pasek plakiem, ja miałem coś podobnego w Golfie, u mnie ucichło na chwilę, wymieniłem pasek rozrządu i mam spokój. Ale u Ciebie może być coś innego. Próbować nie zaszkodzi.
Właściciel auta wymieniał sam pompę wody, niestety zapomniał dokręcić śrubkę od osłony rozrządu, skutki, 3000zł. Opuściło Jego kieszeń(KOLIZJA) Śruba wtopiła się w osłonę i zniszczyła pasek rozrządu. Scaliłem i poprawiłem pisownię - ŚRUBA!!!
Paska rozrządu nie widać (jest pod plastikową osłoną z lewej strony silnika), widzisz tylko pasek akcesoriów (alternator, wspomaganie, klimatyzacja). Zalecana co 2ga wymiana razem z pompą wody, części ok choć polecają też paski GATES, cena jak za robociznę+części do przełknięcia ale na pewno da się znaleźć taniej. Filozofii tam żadnej nie ma, to jest...
Widziałem przypadki w których strzępy paska osprzętu (wyniku zatarcia kompresora klimatyzacji) dostały się pod osłonę rozrządu i doprowadziły do przeskoczenia paska rozrządu powodując bliskie spotkania tłoków z zaworami Klimatyzacja jest chyba na zewnątrz względem osłony rozrządu? (nie znam się a pod ręką diagramu żadnego nie mam). Nie zauważyłem,...
kolego z tego co pamietam jest to silnik sofimy . Więc na górze na wałku rozrządu masz znak koło ma tam nacietą szczelinkę a na pokrywie zaworów jest widoczny ząbek dodam ze naciencie na kole musi znajdowac sie na górze . Jak zdejmniesz zdejnmiesz osłone paska zobaczysz koła pompy wtryskowej tam powinien być otwór na wiertło 5 , jest tam też otwór w...
Przecież słychać czy rozrusznik kręci wałem normalnie, czy szybko bez kompresji, po za tym jaki problem odkręcić 3 śruby, zdjąć górną osłonę paska rozrządu i zobaczyć czy się kręci. Taka operacja trwa krócej niż napisanie postu na forum !
Auto: Opel Corsa wersja: B rocznik: 1995 silnik: 1.5D bez Turbo Isuzu Dostałem autko w prezencie w którym ktoś próbował zmienić pasek rozrządu. Zdemontowano osłony i zdjęto pompę wtryskową. Pasek poluzowany został na rolkach. Nie wiem czy nie przestawiono rozrządu. Czy ktoś mógł by mi powiedzieć, jak przywrócić ustawienia? Nie chciał bym źle tego ustawić....
Ustaw jak na znaki jak radzili koledzy, dodatkowo możesz zaznaczyć np markerem kilka ząbków na pasku i kółkach potem ze starego paska przenieś znaki na nowy i poskładaj do kupy. Jak masz 16V to musisz zablokować kółka wałków rozrządu bo po zdjęciu paska mogą się poprzekręcać. Ściągasz koło, nadkola, osłony i kółko pasowe alternatora, (do tego potrzebujesz...
Sprawdź rozrząd.Górna osłona paska do zdjęcia.Blokada wału jest w okolicach półosi.W tym aucie łatwe jest tylko wlanie płynu do spryskiwaczy. :D
Zdejmij osłony i sprawdzić dokładnie pasek i koła rozrządu, jeśli tam będzie dobrze to do sprawdzenia ciśnienie oleju tak jak sugerował Daro122
a spróbuj od tej strony : 1.sprawdź kolejność podłączenia przewodów cewki-świece, jeżeli jest ok. to:poluzuj alternator, zdejmij pasek klinowy zdejmij osłonę paska rozrządu i sprawdź zestawienie kół - inna sprawa - kiedy wymieniałeś pasek ? bo jak przeskoczył albo poszły zęby to wygniesz popychacze o ile już tego nie zrobiłeś pozdro
a Prosze cię bardzo Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenia na kole napędowym / kole przekładni pośredniczącej i kole zamachowym / korpusie sprzęgła zgadzają się. Osłona z tworzywa sztucznego paska zębatego. Zwracać uwagę na to, by pasowała pozycja na godzinę 12. Osłona metalowa paska zębatego. Zwracać uwagę na...
Sprawdzę jeszcze rozrząd, czy rzeczywiście całość jest na miejscu. Swoją drogą, osłona rozrządu w tym aucie to jakiś śmiech, szmatka ochroni przed wszystkim. 🤣 Dodano po 7 Pasek rozrządu, rolki na swoim miejscu, naciąg również jest. Sprawdziłem dojścia z listwy wtryskowej na 2 wtryski, nie idzie paliwo na wtryski.
Blokada pompy jest. Od początku. Musisz zdjąć pasek klinowy, osłone paska rozrz. Następnie koło pasowe na wale korbowym( 4 śruby imbus)no i dolna osłona. ustawiasz punkty wał korbowy, pompa, rozrząd, blokujesz pompe (śruba 8) , odkręcasz napinacz. Po założeniu paska pamiętaj aby przekręcić silnik kluczem 2 razy i następnie sprawdzić jeszcze raz punkty....
A dobrze masz kolejność zapłonu? Zwal kopułkę, zakręć silnikiem i zobacz w którą kręci się palec. Następnie ustaw pierwszy gar u góry i masz mieć zapłon w pierwszym albo czwartym. Jak jesteś ambitny to odchyl osłonę paska rozrządu i zobaczysz dokładnie który pali. Ale ambitny pewnie nie jesteś to wsadź tak aparat, aby palec pokazywał na styk pierwszego...
Mam mały problem z tym rozrządem, po wymianie silnik szybko się nagrzewa, one tak miały ? Odpala na strzał i chodzi równo. Co do znaków, wał ustawiłem na O | T o dziwo nie pokrywa się to ze znakiem na kole pasowym, które jest jakby ząb wcześniej. A wałek jest ustawiony na wewnętrznej stronie osłony, ale jak ma się zgrać znak na obudowie do koła walka...
jeśli masz pod ręką multimer sprawdź czujnik położenia wału, https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9sp... Dodano po 2 tak sprawdzisz, bez problemu zdejmiesz plastikową osłonę paska rozrządu, zwróć uwagę cze niema zerwanych lub lekko nadszarpanych ząbków na pasku, co mogło by świadczyć o przeskoku paska.
osłona paska osłona rozrządu paska rozrządu paska rozrzadu
android bluetooth aplikacja podana ścieżka wewnętrzny telefon
ładowarka giant ładowarka giant
Bezpieczniki w kuchenkach indukcyjnych Amica: lokalizacja i funkcje Przekaźnik dmuchawy: funkcje, problemy, diagnostyka