Google zablokowali? Wtrysk synchroniczny to wtrysk grupowy/mono - jedno otwarcie wtryskiwacza/grupy wtryskiwaczy wypada na każdy impuls zapłonu, nieważne którego cylindra i nie ważne jakiego suwu. Wtrysk asynchroniczny - każdy wtryskiwacz sterowany oddzielnie, wtryskujący różną ilośc paliwa. Wtrysk sekwencyjny zaś, to pojedynczy wtrysk w fazie suwu...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Tam są wtryski piezo i domowym sposobem ciężko będzie je zasterować. Zmierz oporność między pinami dla pewności. Jak masz 12-16 omów to masz zwykłe, elektromagnetyczne, jak wartości idą w dziesiątki czy setki kiloomów to piezo. Napięcie zasterowania to kilkadziesiąt do stokilkadziesiąt wolt przy chwilowych prądach kilku kilkunastu amper.
Lepiej szukać pompy na #4 Zylinder Wtryskiwacz sprawdzisz zamieniając z innym. Jeśli parametry nie zmienią się pompa do wymiany. Jeśli są to wtryskiwacze dwusprezynowe może być jeszcze jedno wyjaśnienie do niewydolności Zylindra, otóż otwarcie wtryskiwacza (1 stopień) regulowane jest trzpieniem a 2 stopień podkładkami, jeśli była regulacja prowadzona...
Witam. Ostatnio dla potrzeb brata, który prowadzi warsztat samochodowy wykonałem specjalny mikroprocesorowy sterownik do sprawdzania wtryskiwaczy gazowych (może kogoś zainteresuje). Układ umożliwia wygenerowanie ściśle określonej liczby obrotów z ustawianym czasem otwarcia wtryskiwacza oraz przy ustawianej prędkości obrotowej, dzięki czemu można sprawdzić...
Zwykle to JEDEN wtryskiwacz powoduje cały kłopot z odpalaniem- może góra dwa.Dzieje się tak bowiem prawdopodobieństwo tego, że wszystkie cztery ( lub sześć) wtryskiwaczy zepsuje się naraz jest małe. Musisz wykonać procedurę identyfikacji który wtryskiwacz cieknie, ale do tego potrzebne jest trochę specjalnych przyrządów, jak choćby nakrętka do zaślepiania...
Dzięki svavec za porady! Miałem dzisiaj chwile czasu to pobawiłem sie z tym MANem. Pierwsze co to zainwestowałem w plastikową menzurkę 1000ml. Mając menzurkę zrobiłem 7 pomiarów (każdy z nich dla pewności powtórzyłem 2 razy) i chyba sprawa stała się jasna: Przy pierwszym pomiarze gdy wszystkie wtryski pracują ilość paliwa powracająca z głowicy wynosi...
Obejrzałem ten film i nie zauwazylem sumowania cisnien. W krórej sekundzie jest to sumowanie? do czego słuzy? Koleś do konca nie rozumie co robi popełniajac ten sam błąd co ty, czyli demonstruje główne otwarcie z przekładką na 300bar. Powinien ustawic tu 370bar co zdradza na samym koncu filmiku (100,217,370 or something???)
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
W tym silniku otwarcie wtryskiwaczy 180-190 bar,minimum 160 bar.
Tak, jeśli trafię w połowę impulsu to nie zmierzę całego czasu, zgadzam się. Tylko że myśle że w czasie 250ms otrzymam pomiar co najmniej dwóch impulsów a ten drugi mogę (choć też nie muszę) już zmierzyć cały. Otrzymam nawet pomiar więcej impulsów niz dwóch, dla prędkości obrotowej silnika 3000obr/min mam otwarcie wtryskiwacza z częstotliwością 25Hz...
Modyfikacja zakończona sukcesem :) Zamontowany rezystor o podanej wartości spełnia swoje zadanie, obawiałem się że będzie powodował otwarcie wtryskiwacza więc uprzednio sprawdziłem, jednak wtryskiwacz nawet nie drgnie :) w zanadrzu miałem jeszcze stary wtryskiwacz z cinquecento o zbliżonej rezystancji, tak że w przypadku niepowodzenia pewnie jego bym...
Pompa przy rozruchu nie robi odpowiedniego ciśnienia i sterownik nie otworzy wtryskiwaczy.
Mam niejakie doświadczenia przy wdrożeniu takich komputerków na ciężarówkach i błąd zdarzał się nawet 30%. Nazwy producenta litościwie nie wspomnę. Znane mi powody tego to: rozkalibrowanie dysz (wg serwisu) w wyniku zużycia, budowa bo urządzenie "podsłuchiwało" jedynie pierwszy wtryskiwacz zamiast wszystkich ponieważ nie każdy cylinder i nie zawsze...
żyjesz w własnym świecie więc bawisz się własnymi zabawkami ale to twoja sprawa.wtryskiwacz działa jako zawór 0-1 a wszystkie stany pozostałe są wadą tym widoczniejszą im wolniejszy wtryskiwacz.widziałeś kiedyś wtryskiwacz nie tłoczkowy lub jak wolisz iglicowy???? Dodano po 5 Valtek to nic innego jak zawor ktory ma tylko trzy pozycje-zamkniety-pol otwarty-pelne...
Sprawdzając ciśnienie otwarcia wtryskiwacza panowie nie uwzględnili zużycia rozpylacza. Samo otwarcie przy tak dużej dawce paliwa może spowodować błędną diagnozę. Wyobraźcie sobie, że zużyty rozpylacz, tz nieszczelny przy powolnym poruszaniu próbnikiem będzie przepuszczał paliwo przez wtryskiwacz do powrotu, natomiast szybkie poruszanie dźwignią spowoduje,...
Jaki komputer masz? Serwisowy daje możliwość sprawdzenia układu wys.ciśn. przez otwarcie M-prop valve na max. ciśnienie paliwa, żebyś mógł sprawdzić wycieki (na zewnątrz i te do powrotu do baku), a także wtryskiwacze na przeciek do przelewu. Jeśli nie masz takowego, to jest inny sposób aby znaleźć przyczynę, a może ich być wiele. Pierwsza, to pompa...
Jesteś z Poznania, masz pod nosem big firmę produkującą stoły CR, prowadzącą multum szkoleń dla mechaników (w tej i innych dziedzinach) i pytasz o takie rzeczy. Nazwy nie podam, bo nie wolno, ale wujek wie!
(at)żyleta67 Mówiąc o przegrzanej parze przypomniał mi się filmik z YT [url=https://www.youtube.com/watch?v=dAk... na którym facet podaje gorącą parę (chyba z myjki parowej) bezpośrednio do filtra i do sprężarki. Dzień był dość chłodny i facet był bardzo zdziwiony faktem iż kiedy silnik działa bez podawania pary z wydechu leci biały dym, a...
Stawiał bym na zawór regulacji ciśnienia na listwie, to częsta usterka. W trakcie rozruchu ciśnienie paliwa musi osiągnąć odpowiednią wartość ok 200bar. Jeżeli jest poniżej ECU nawet nie próbuje otworzyć wtryskiwaczy
Witam. Nie wiem czy miałem podobny problem, ale część objawów by się zgadzała. U mnie jechał pożądnie od jakiś 3k rpm, a poniżej mulił i było słychać nierównomierną pracę silnika. Winny był jeden z wtryskiwaczy benzyny (częsty problem przy jeździe na LPG), który zawieszał się na stałe otwarcie - myślę, że dopiero przy ok 3k rpm taka bogata mieszanka...
Witam mam problem z intalacją gazową w Renault Laguna II 1.8 16 2002 rok zatankowałem butle do pełna i po wyjeżdzie ze stacji przęłaczyło na benzynę myślałem że tylko jednorazowe ale okazuje się ze myliłem się. Objaw jest taki przy wciśnieciu pedału gazu od razu przerzuca na benzynę. przerzucę na gaz załączy i jak chce dodać gazu znowu na benzynę przerzuca...
Ja miałem coś podobnego ale w oplu wielopunktowy wtrysk. Po prostu jeden wtryskiwacz się nie domykał i lał paliwo. Nie wiem czy Twoje auto ma katalizator? Miałem też zapchany katalizator (ceramiczny trochę się podtopił) w kadecie na mono wtrysku. powodowało to otwarcie zaworu recyrkulacji spalin, a mechanicy powymieniali filtry, sondę, komputer, wtryskiwacz,...
Witam, mam zonka z Polonezem. Nie zapali choc iskra jest, benzyna tez dochodzi. Co stwierdzilem to, ze nie otwiera sie wtryskiwacz(wtrysk jednopunktowy Abimex) jak probuje palic fure i strzelaja przekazniki kolo komputera. Jak wymusze otwarcie wytrysku to leci benzyna i auto zaskoczy na sekunde. Komputer wymienilem na inny i dalej nic nie dalo. Prosze...
Bo wtryskiwacze są sterowane przez komputer. Komputer musi wiedzieć w jakim położeniu jest silnik żeby otworzyć wtryskiwacz. A bez informacji z czujnika nie zrobi tego. Bo wymieniłeś uszkodzoną rzecz, wiec czemu ma nie działać? To nie człowiek, że po operacji jeszcze tydzień boli wszystko i kuleje.
Inne dane (silnik 4CT90-1BE) Jednostkowe zużycie paliwa - około 255 g/kWh (187 g/KMh) pompa rozdzielaczowa firmy Bosch Minimalna prędkość obrotowa biegu jałowego - 800 RPM Zużycie oleju smarującego - max. 0,178 kg/h Ciśnienie oleju w rozgrzanym silniku - 0,35-050 MPa Ilość oleju silnikowego do wymiany - 7 L, 7,5 L dla samochodu HONKER Wtryskiwacz -...
Zobacz na wtryskach zazwyczaj jest wybite na ile bar się ustawia otwarcie wtryskiwacza.
No mam świadomość tego że wskazania na desce mogą być zupełnie inne niż rzeczywistość. Sprawdzę to przy najbliższej okazji. Co do sondy to sam nie wiem co myśleć. Nie chce kupować nowej w ciemno, za duży koszt. Auto co prawda 15 lat ale tylko 94 tys. no a przecież kiedy kupiłem miało 10 lat i 31 tys. a było tak samo. Dodano po 7 A właśnie dolot…...
Ty się chyba z księżyca urwałeś, Common Rail to system wtrysku w silniach diesla, a jak dobrze wiesz piszemy tu o silniku 1,7 z gazem. Napisze Ci jak dla dziecka może zrozumiesz. Na listwie z wtryskami w silniku benzynowym jest podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe ciśnienie paliwa na listwie (regulator...
witam tego nie można określić z góry , komputre dobiera mieszanke w zależności od parametrów temperatura silnika prędkość pojazdu obroty silnika otwarcie przepustnicu odczyt sondy lambda oprucz dawki paliwa zmienia sie tez kąt wyprzedzenia zapłonu , komputer po analizie tych parametrów dobiera z mapy charakterystyk odpowiednie wartości ( dawke paliwa...
Rozumiem że mowa o "słynnym" silniku 460cc z Piaggio? Kiedyś interesowałem się tematem, tylko z tego co pamiętam chodziło o czujnik temperatury silnika a nie termostat (czujnik po którym ECU ustala zwiększoną dawkę przy zimnym silniku odpowiednik "ssania"). Druga rzecz - teoria z otwartym wtryskiwaczem: daj równolegle z wtryskiwaczem diodę z rezystorem,...
Niby tak, spróbuję je zmierzyć. Możesz podrzucić na których pinach jest zasilanie 5V a na których powrót do sterownika wartości odczytanej? Ja odkręciłem czujnik TPS z korpusu przepustnicy i próbowałem ustawiać wartości 1-10% tak żeby je utrzymać przez kilkanaście sekund na stałym poziomie. Nie było z tym problemu. W ogóle dziwi mnie trochę konstrukcja...
ODCZYT PARAMETRÓW jakie powinien być wartości prawidłowe ECU ISO Code: FD 86 2C 83 07 2013-03-15 14:06:35 CONNECTED TO: FIAT STILO 1.9 JTD Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4) ----------------------------------------... Kod ISO: FD 86 2C 83 07 Numer rysunku FIAT: 55191209 Numer sprzętu: 0281011553 Wersja sprzętu: 00...
muszę go odpalać na wciśniętym do końca pedale gazu aż zaskoczy To moim zdaniem sugeruje nieszczelną instalację gazową i to powoduje zagazowanie dolotu. Przy odpalaniu na benzynie, dostaje dodatkowo jeszcze benzynę i mieszanka jest niezapalna. Silnik zapala wtedy jak już przewentyluje sobie dolot - otwarcie przepustnicy to przyspiesza. Spróbuj pojeździć...
Samochód VW Golf 1,6 z mono wtryskiem i centralką gazową jak w opisie. Córa przyjechaóła do mnie z takim prolblemem. Samochód niby przechodzi na gaz, ale dalej chodzi na paliwie. Dowiedziała się o tym dopiero gdy zabrakło jej benzyny, a na samym gazie nie dało się już odpalić. Może ktoś sie juz spotkał z takim problemem. Próbowałem sterownik przejrzeć...
Jak sekcja jest nieszczelna/zużyta to nie zrobi ciśnienia które otworzy wtryskiwacz. Na starych wtryskach ciśnienie otwarcia było pewnie sporo niższe i jakoś to działało.
Co najmniej kilkaset kΩ? Oczywiście pomiaru dokonujesz we wtyczce od wtryskiwacza benzyny. A czy masz wiązkę od STAGa wpiętą pomiędzy wiązkę silnika a wtryski benzynowe na złączach, czy wlutowaną w wiązkę silnika?
Chodzi mi bardziej o różnice w budowie samej pompy. Może większa sekcja lub inny jej skok. Może większe ciśnienie wewnętrzne. Wiadomo że w golfie wtryski otwierają się przy ciśnieniu około 125 barów, a w c-360 180 barów (nie znam dokładnych ciśnień.) Pompa z pośredniego wtrysku z powodzeniem otworzy wtryskiwacze z bezpośredniego wtrysku. Dawkę dla większego...
Trzeba przejrzeć wartości podczas kręcenia rozrusznikiem. Coś tam musi się nie zgadzać skoro nie pozwala na otwarcie wtryskiwaczy.
A jak chcesz to zrobić skoro moduł silnika odpowiada za otwarcie wtryskiwaczy. Drugie pytanie to co dla ciebie znaczy na krótko i z jakiego powodu? Bo stacyjka uszkodzona, czy nie kreci rozrusznik czy jak?
najczęściej padają moduły w aparatach zaplonowych iskra będzie a wtryskiwacza nie otworzy ,miałem tak kilka razy.
Te odczyty nasz całkiem z dupy. Czas wtrysku na wolnych powinieneś mieć w granicach kilku milisekund. „W pełnym bucie” nie przekracza 25 milisekund, masz wtedy otwarcie wtryskiwaczy 100%, czyli właściwie się nie zamykają. Wystarczy policzyć z prędkości obrotowej silnika. Poza tym rozbieżności pomiędzy cylindrami nie powinny przekraczać 3%. Takie odczyty...
Nie wystarczy sama końcòwka. Tu właśnie chodzi o peak&hold, czyli pełne otwarcie wtryskiwacza a potem ograniczenie prądu. Maleje prąd 'średni' , straty na tranzystorze i grzanie się wtryskiwacza, szczegòlnie przy otwarciu wtryskiwaczy bliskiemu100%.
ciśnienie otwarcia wtryskiwacza to 4,7 bar:) Jak pompa tłoczy mniej to się nie otworzy.
Witam. Próbuję założyć instalację do Mitsubishi Pajero 3.5 V6 GDI i prawie by mi się udało, gdyby wtryskiwacze miały większą oporność co najmniej 12Ω, tak jak mają auta z USA, a wtryski mają 3-4Ω, czyli układ renixa. Są emulatory do renixą i bym miał czasy wtrysku, ale chodzi mi o to, żebym jeszcze otworzył wtryskiwacz benzynowy żeby się nie...
Przy 230bar powinien otworzyć wtryskiwacze. A jak z egr? Przepływomierz dobrze pokazuje?
A pompa wtryskowa wytwarza wystarczające ciśnienie by otworzyć wtryskiwacz? Wyjmij wtryskiwacz i przykręć z powrotem do przewodu od pompy z boku silnika i kręć silnikiem. A jak zapalanie ciepłego silnika?
Teraz to palnałes. Cisnienie zmienia sie o 0,5 bar. To co to za wzbogacanie? Palnąć to ja dopiero mogę... A jeśli około 20% wzrost ciśnienia nie jest wzbogaceniem mieszanki to może trochę lektury. Twoje następne pytanie, jasno sygnalizuje, że nie bardzo wiesz jak funkcjonują poszczególne elementy układów wtryskowych. Pojawienie się układów bez powrotu,...
Najwyraźniej masz uszkodzony sterownik silnika jeżeli nie ma żadnego zwarcia do masy na tym przewodzie od wtrysku. Co to za tryb awaryjny by podawać zasilanie na wtryskiwacz który będzie zalewał cylinder. Błąd sondy może być przez otwarty wtryskiwacz przez cały czas. Co było że nie gadał na początku a BSM niby sprawne?
Wtrysk pośredni kontra bezpośredni. Jeśli już by pasowało (z tłokami) to wtryskiwaczy stara pompa nie otworzy. Napraw starą głowice najlepsze rozwiązanie.
Witam. Czy wie ktoś, co może być powodem spontanicznego, pełnego otwarcia losowego wtrysku benzyny? Następuje wtedy "szarpnięcie" jak przy wypadnięciu zapłonu. Odkryłem to dopiero po zmianie komputera gazu na szybszy, który zaczął sygnalizować pełne otwarcie wtryskiwacza gazowego. Na oscyloskopie wyszło, że za ten stan odpowiada wysterowanie na full...
Nie prościej wziac to 555 zrobic generator o zmiennym pwm i np 10hz wyjscie podlaczyc do nmosa i z drenu zasilac do plusa wtrysk. Gaszenie zrobic dioda rownolegle do wtrysku. Max czas wtrysku przy 12v to 3 do 4ms. Jak dasz mniesze napiecie to otwarcie moze byc wieksze.
Przy tym cisnieniu nie otworzy wtryskiwaczy ,zobacz zawór regulacji ciśnienia.
Twoja wersja autocoma pokazuje dane live? zobacz jak pracuja sondy w czasie trasy, powiedz która wstaje i jak oscylują. Otwórz tłumik i zobacz czy nie jest zapchany wtryskiwacz adblue plus czy tłumik nie jest pełny kamienia. Możesz występować pompe adblue tym? Otwórz egr z przodu i z tyłu zobacz czy sa klapki na poczatek i jak wyglada przod.
Peugeot 206 1,4i szarpie na ciepłym. Błędy : obwód wtryskiwaczy otwarty - (P0200) oraz obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego (P0110). Potrzebuję zidentyfikować gdzie dochodzą przewody wtryskiwaczy żeby przemierzyć bo została wymieniona listwa zasilająca, przeczyszczone wtyczki. Tak samo dla obwodu czujnika temperatury... Mam schematy ale bardzo...
Witam. Mój problem to ciągłe napięcie na jednym z wtryskiwaczy .(cały czas otwarty) wtryskiwacz sprawny, Golf III 1.4 AEX gdzie szukać przyczyny ?
Aktualizacja: Byłem u gazownika. Podłączył do diagnostycznego wejścia LPG i OBD przejechaliśmy się i wyszło że wtryskiwacz jest cały czas otwarty. Jest również wypadanie zapłonu. Wtryskiwacze gazu mają 10lat. Valtek czerwone. Wymiana listwy na taką samą wraz z regulacją cena około 300zł.
W czasie pomiaru unieś klapę spiętrzającą ręką, powinien nastąpić wzrost ciśnienia i otwarcie wtryskiwaczy.
Więc może to jakiś czujnik powoduje ciągłe otwarcie wtryskiwacza? Nie ma takiej opcji. Jedyne co zostało to podmiana ECU.
Ciśnienie otwarcie wtryskiwacza dla wtrysku zasadniczego to 300 bar więc gdyby pompa miała podawać paliwo kropelkowo to zamiast przewodów wysokiego ciśnienia producent zastosowałby tam plastikowe lub gumowe kapilary.
po co ruszasz ta pompe , zostaw na tych 55 i tez bedzie dobrze ... No jak to po co, hobbystycznie, ale jak odpowiedziałeś w wątku, to mam inne pytanie zmiana ciśnienia z 190 na 220 powoduje późniejsze otwarcie wtryskiwaczy czyli kręcimy pompą w którą stronę? zielona strzałka czy czerwona? aby ustawić prawidłowy kąt wtrysku.
W jaki sposób sprawdzasz czas wtrysków? Wiesz o tym że Ty widzisz czas jaki podaje sterownik i nie ma on nic do tego czy wtryskiwacz otworzył się do końca czy też zamknął? Nawet jak odepniesz z niego wtyczkę to i tak sterownik pokaże czas wtrysku chociaż nie otworzył wtryskiwacza.
Tak elektrycznie tym steruje "komputer", ale jesli nie bedzie okreslonego cisnienia paliwa to komputer chyba nie "otworzy" wtryskiwaczy prawda?
Nie ma synchronizacji to nie otworzy wtryskiwaczy. Oscyloskop w rękę i do dzieła.
To zależy od rodzaju układu wtryskowego. W nowszych silnikach gdzie występuje wtrysk sekwencyjny otwarcie wtryskiwacza jest zsynchronizowane z pracą układu rozrządu. Podobnie jest terz w oplach z piątym wtryskiwaczem ( np. niektóre Manty ).
Ciśnienie paliwa, czasy otwarcie wtryskiwaczy, wydatek wtryskiwaczy, jak wygląda spożycie oleju, analiza spalin, no i co się dzieje poza błędami? Jak wygląda rozruch na zimno, na ciepło, co tam z mocą...
Sprawdzilem na wtyczkach: - + i - jest, przejscie miedzy wtyczkami poszczegolnych cewek na jednym przewodzie jest "(sygnal odpalenia) a jeden jest dla kazdej cewki osobno Z tego co pamiętam, to sterownik nie otworzy wtryskiwacza jeśli nie widzi odpowiedzi z cewki. Wtryskiwacz pracuje, świeca mokra czy sucha?
Wykręcasz wszystkie świece, brak kolektora to nie problem uważaj tylko by nic w doloty nie wpadło. Co z wtryskami ? Maja zostac wpiete ? Czy odlaczyc zasilanie wtryskiwaczy ? Itp. Odłączasz czujnik ciśnienia na listwie CR. Wtedy system nie otworzy wtryskiwaczy' Samych wtrysków nie odłączaj bo możesz sterownik uszkodzić.
jedno otwarcie jednego wtryskiwacza na każdy obrót Zasady działania silnika nie znasz, a za komputer do niego się bierzesz? ;)
Sprawdź wtryskiwacze , może jeden jest cały czas otwarty , jeżeli nic nie znajdziesz w wtryskiwaczach , to sprawdź pompkę zasilającą przykręcona jest do pompy wtryskowej.
To coś dziwnego bo otwarcie wtryskiwacza "mówi", że ciśnienie na sekcjach jest większe. Edit: Coś z rozrządem musi być nie tak. Może znaki były źle nabite. Kół rozrządu nikt nie zmieniał, może kiedyś?
Pompa paliwa , za małe ciśnienie rozruchowe. Przy niskim ciśnieniu w czasie rozruchu sterownik nie otworzy wtryskiwaczy na listwie.
Świece żarowe , słabo kręci rozrusznik lub pompa podaje za niskie ciśnienie przy obrotach rozrusznika! Nie osiągnie ciśnienia na szynie nie otworzy wtryskiwaczy.
Robisz w fordzie-super.Pytanie-czy testerem diagnostycznym,np w EEC V ,powiedzmy Mondeo zrobisz test aktuatorów?Tzn otworzyć wtryskiwacz,wysterować zawór biegu jałowego itp.
Czy ECU by otworzyć wtryskiwacze zwiera je z masą? Tak wynika ze schematu, ale na schemacie jednocześnie jest podane, że wtryskiwacz ma 1 do 2 Ω. To by dawało dziesiątki A i setki W na komplet. Ma ktoś o tym pojęcie? Dziękuję.
Wtryski masz do naprawy bo cisnienie na rampie ci ucieka nimi za bardzo.Sprawdz kompresje oraz swiece i samochód musi palic.Czujnik wału jak jest uszkodzony to sterownik nie otworzy wtryskiwaczy i nigdy nie zapali.A skoro pali to jest dobry.
Oznacza to że zawór ma zasilanie więc problem w pompie lub może zawór uszkodzony. Żarówka przygasa bo spada zasilanie z powodu dużego poboru prądu przez rozrusznik. Odczytaj błędy ze sterownika silnika. To że masz paliwo w rurkach i odpycha palec nie oznacza że ciśnienie jest na tyle wysokie by otworzyć wtryskiwacze.
Mozliwe ze masz za małe cisnienie na reduktorze przy dodaniu mocno gazu z chodzi zbyt nisko ewentualnie sprawdz jakie masz otwarcie wtryskiwaczy moze jest za małe zmien w parametrach cisnienie przełanczania gazu na benzyne
Witam Ciśnienie końcówek wtrysku reguluje się przed podłożenie podkładek pod sprężynę wewnątrz wtryskiwacza.Dołożenie podkładki powoduje że sprężyna jest bardziej ściśnięta.I teraz pytania: -czy jak spręzyna jest bardziej ściśnięta to pompa musi dać większe ciśnienie, żeby otworzyć wtryskiwacz? -czy jak ciśnienie otwarcia jest mniejsze niż powino być,...
były by błędy w ECU PB W przypadku braku kluczowania również - "wtryskiwacz 1,2,3...8 - przerwa w obwodzie/zwarcie". Tak czy inaczej - bez fizycznego sprawdzenia diodką nic z tym nie zrobi. Bo jeszcze jest możliwość że pomylono kable - i sekcja emulatora nie łączy prawidłowo wtryskiwaczy - sygnał dostają, tyle że zbyt słaby by się otworzyć. Nie jeśli,...
I myślisz że ecm otworzył by wtryskiwacze przy braku sygnału czujnika wału? myślę że nie mamy potwierdzonego braku tego sygnału i właśnie po tym można by coś wnioskować.
Bezpieczniki sprawdzone...żarówka Pytałem o wtryskiwacze, nie o bezpieczniki. Jakie ciśnienie na listwie ? poniżej ~180psi nie otworzy wtrysków.
Odnośnie pierwszego błędu do sprawdzenia 16688-Wykryto przerwę zapłonu w cylindrze 4 1 Czujnik Halla/MRE na wałku rozrządu 2 Przemiennik magnetyczny na wale korbowym 3 Wtryskiwacz 4 4 Moduł zapłonu 17582-Obwód regulujący ustawienie czasu wtrysku/otwarty 1 Wtryskiwacz 1 2 Wtryskiwacz 2 3 Wtryskiwacz 3 4 Wtryskiwacz 4 5 Czujnik Halla/MRE na wałku rozrządu...
W regulatorze wysokiego ciśnienia jest sprężyna która dociska iglicę wraz z kulką do gniazda zaworu. Przy odłączonej wtyczce ciśnienie na listwie powinno wynosić 100 bar, oczywiście jest to za mało aby silnik odpalił bo ECU nie otworzy wtryskiwaczy jeśli ciśnienie nie przekroczy 120–140 bar. Może sprężyna w regulatorze jest pęknięta? Siła sprężyny jest...
Chodzi o to że ten monowtrysk już raz podkładałem i nic. Emulację wywaliłem. Na manometrze mam 1 - 1.2 w trakcie pracy skaczące czyli dobrze mówisz widać dobijanie ciśnienia i otwarcie wtryskiwacza czyli tutaj raczej jest ok. Co do czasu to mój błąd sugerowałem się wielopunktem.
A teraz dokładnie,otwarty wtryskiwacz przelewam srodkiem(jak długo?)Nastepnie wkładam go do pojemnika z tym środkiem(wtryskiwacz ma byc juz wtedy zamknięty?)W jaki sposób mam go zanurzyć...tak aby nie zalać kostki przyłaczeniowej?Gdzie mogę kupic ten środek.Dziekuję za wskazówki
Hej. masz racje ...faktycznie znalazłem schemat.od obwodu nr 15 idzie plus do wtryskiwacza i z niego do urzedzenia sterujacego. CZy bez problemu moge sie wpiąc do tego obwodu po stronie układu? nie bedzie to w zaden sposób wpływać na prace wtryskiwacza?gdzie najłatwiej znależć ten obwód? Chcialbym wpiac się do tego miejsca poprzez dzielnik R1 i R2....
moze to mało pocieszające ale w tych silnikach wlasnie takie objawy dają: 1. uszkodzone wtryskiwacze mozna to sprawdzic zakładając przezroczyste przewody na powroty na wtryskiwaczach podczas krecenia oraz po kilku kilkunastu sekundach po odpaleniu powinno byc kilka cm powiedzmy od 1cm do 5cm podczas kręcenia rozrusznikiem a po odpaleniu załuzmy przy...
Przecież już pisałem: Paliwo w baku paski na miejscu ale zauważyłem że po poluzowaniu śrub na wtryskiwaczach pompa podaje bardzo słabo paliwo. to paliwo raczej się wylewa z przewodu a powinno jak napisałeś "strzykać" tak małe ciśnienie niema siły otworzyć wtryskiwacza.
Czy da się wtryskiwacz otworzyć na dłuższy czas? Myślę nad systemem przez który będzie wdmuchiwał wyłącznie powietrze o nadciśnieniu około 150 mbar. Czy można jeden wtryskiwacz otworzyć np na 15 minut? No i najważniejsze jaka jest maksymalna możliwa średnica przelotu?
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
Podejrzewam ze jak go zdusi to pojawia sie długi impuls jak w większości. Impuls długi ale mały prąd który nie otworzy wtryskiwacza benzynowego. Gaz pobiera tylko czas wtryskiwacza ( nie mierzy jaki płynie prąd) i przerabia na swój;) wtedy go zalewa nawet słychać jak wtryskiwacze są otwarte i śmierdzi gazem;) wtedy map może widzieć nadwyżkę ciśnienia.
Witam. Jeśli mogę coś podpowiedzieć to czas wtrysku gazu powinien być większy od benzyny o około 1,5ms a u ciebie jest większy tylko o 0,2ms. Minimalny czas otwarcia wtrysku MJ to 2.2ms (według danych producenta), gdy będzie sterowany mniejszym czasem po prostu nie zdąży się otworzyć...
Przy dobrze wyregulowanych zaworach, przy odpalaniu na odprężniku dymu nie powinno być, bo praktycznie kompresji w tedy nie ma. Dym jakikolwiek dopiero po zamknięciu odprężnika. Z przewodów wtryskowych nie wiadomo ile paliwa nie będzie leciało. Wykręć wtryskiwacz z głowicy i przykręć do przewodu z pompy i sprawdź jak pyli. Może pompa nie może wytworzy...
Witam. W chwili załączenia zapłonu powinna się uruchomic pompa paliwa na 2-3 sekundy. Nestepnie elektrozawór powinien otworzyć wtryskiwacz do rozruchu. Jeżeli to działa to auto powinno odpalic. Elektrozawór możesz uruchomić ręcznie poprzez podanie mu zasilania dodatkowego. Sprawdź te dwie rzeczy a potem można działać dalej.
W moim przypadku dane katalogowe podają że 0,00898 l/s tymczasem po kalibracji wychodzi że dosyć spadła wydajność tzn. 0,00660 l/s. To byłby straszny spadek wydajności (może warto skontrolować pompę paliwa i regulator ciśnienia), myślę jednak, że dokumentacja podaje przepływ przez otwarty wtryskiwacz, a Twój komputer liczy nie czas otwarcia wtryskiwacza...
Czyli na benzynie zalewa Ci go? Nie cieknie Ci gdzieś paliwo koło regulatora na monowtrysku? Kiedyś się z takim czymś spotkałem. Ewentualnie zobacz zdejmując górę jak Ci wtrysk rozpyla bo chyba masz za dużo paliwa i może masz cały czas otwarty wtryskiwacz a jak na lpg przełączysz to jest odcięcie zasilania i silnik pracuje poprawnie.
Z tego co wiem, to wtryskiwacze sterowane są przez "podawanie masy", a więc po włączeniu zapłonu na wtryskiwacze podane jest pełne napięcie. W trakcie kręcenia rozrusznikiem i w czasie pracy silnika, napięcie na wtryskiwaczach może się nieznacznie zmityeniać (spadać) w momencie gdy wtryskiwacz jest otwarty (gdy po podaniu na niego masy, płynie przez...
Witam, Samochód Opel Corsa D 2011r 1.0 16V Z10XEP Problem z uruchomieniem silnika po wymianie oleju. Kolega postanowił wymienić olej więc wyjechał z garażu i wymiany dokonał na podwórku. Niestety po zakończonym procesie silnik nie chciał się uruchomić. Sprawdzona została cewka i iskra jest. Pompa paliwa w baku również podaje paliwo na szynę(magistralę)...
Może tak być, że dopóki nie otworzą się zawory gazowe, to wystarcza prądu do poprawnego działania przełącznika. W momencie gdy zawory LPG albo już wtryskiwacze gazowe się otwierają napięcie może spadać, jeśli jest gdzieś słaby kontakt.
ciśnienie otwarcie wtryskiwacz minimalny otwarcie wtryskiwacz pomiar otwarcie wtryskiwacz
uszkodzić zmywarka bosch podstawa telewizora derbi licznik
serwis viessmann optotriak obciążenie indukcyjne
Diagrama płyty 715G5678 TPV Sony KDL-40R470A – gdzie znaleźć schemat? Pralka z autodozowaniem - czy warto inwestować?