oznaczenia kondensatorow

Znaleziono około 77 wyników dla: oznaczenia kondensatorow
  • Oznaczenia kondensatorow.

    Witam. Jakie wartosci maja te kondensatory. .0068H słownie ( kropka zero zero szescdziesiatosiem H ) .82J .027J 2.0J Pozdrowienia Bassmen

    Początkujący Elektronicy   22 Lut 2003 16:12 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2942
  • J-03 Oznaczenie kondensatorow

    witam mam pytanie w J-03 mierniku pojemnosci kondensatorów na płytce mam oznaczenie C1 i przy jedej z dziurek + . skąd mam wiedzieć gdzie jest + na kondensatorze ?? CZy 0 oznacza + ??

    Projektowanie Układów   31 Sie 2009 16:26 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1729
  • jakie to oznaczenie?

    kondensator(332k),czy ktoś ma jakas tabelke z oznaczeniami kondensatorow?

    Inne Serwis   04 Lis 2003 21:24 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2600
  • Ampli.Sony STR-434S wylal sie elektrolit z kondensatorow.

    Witam Mam problem otoz z 2 kondensatorow wylal sie elektrit czy elektrolit nie wiem jak to sie dokladnie nazywa. Kondensatory sa firmy BLANK 50V8200uF takie jest oznaczenie na nich. Czy wie ktos gdzie moglbym dostac takie kondesatory?

    Audio Serwis   30 Mar 2007 12:39 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 2077
  • Wymiana kondensatorow na plycie glownej

    Witam Odkurzajac komputer ktory od dluzszego czasu nie uzywalem zauwazylem ze pare kondensatorow na plycie glownej jest lekko spuchniete. Widzac to postanowilem je wymienic. Na kondensatorach pisze 3300uF 6.3 V KZG i sa w kolorze ciemnobrazowym. Nie pisze jakiej sa firmy. Oprocz tych sa inne , koloru...

    Komputery Hardware   06 Kwi 2011 17:58 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 4822
  • Oznaczenia małych kondensatorów SMD elektrolitycznych

    Zabieram się za wymianę kondensatorów w Amigach kolegi. Utknąłem na oznaczeniach niektórych z nich. Wszystkie THT mają ładnie oznaczoną pojemność i napięcie, ale SMD są opisane dla mnie niezrozumiale. Znalazłem opis oznaczeń (), ale te które mam ja, nie bardzo pasują do tego schematu. Przede wszystkim...

    Początkujący Elektronicy   10 Mar 2019 12:04 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1788
  • Glupie pytanie co do kondensatorow

    Twój eksperyment należy zaliczyć do grupy badania słuchu muchy przez wyrywanie nóg. W tym kondensatorze zapewne nie tylko dłuższa nóżka ale i oznaczenia występują. Warto je znać i stosować.

    Początkujący Elektronicy   06 Cze 2006 12:54 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 978
  • po co nozki kondensatorow sa polaczone opornikiem ?

    heh oporniki są to na 100% 4,7 Kohm, poniewaz kupowalem lacznie 4 sztuki w 2 roznych sklepach elektronicznych, podawali mi je sprzedawcy, wiec raczej wykluczam tutaj pomylke .. a czy oporniki sa elementami bipolarnymi? bo moze je na odwrot przylutowalem? a moze cos zle odczytalem wartosc z tych starych...

    Audio Serwis   20 Sty 2008 14:23 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 1997
  • czy istnieje inna jednostka poj kondensatorow niż farad??

    Witam. Zobacz tu: Tabela 3 i 4 oraz rysunek pod "Oznaczenia kondensatorów stałych typu 1". Pzdr.

    Początkujący Elektronicy   31 Maj 2008 20:28 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1608
  • Geforce Galaxy 7300GT 256mb DDR3 wartosci kondensatorow SMD

    http://pl.wikipedia.org/wiki/SMD_... Dwie pierwsze cyfry oznaczenia to dwie pierwsze cyfry wartości elementu, trzecia cyfra na elemencie oznacza potęgę dziesiątki - ilość zer jakie należy dopisać. 000 - 0Ω (zwora - mostek) 110 - 11Ω 111 - 110Ω 473...

    Komputery Hardware   28 Sie 2008 12:21 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1730
  • Jakie są wartości podanych na obrazku kondensatorow MKT?

    Witajcie, szukam kondensatora MKT 0.47uF Niestety oznaczenia jakie znalazłem na części złomu elektronicznego przyprawiają mnie o ból głowy :/ Z tego co podałem to znam tylko wartość tego ostatniego żółtego. Wg tabelki ma 220nF. Jak mam liczyć pozostałe? Co oznacza wartość np. => .056 ? ...

    Początkujący Elektronicy   26 Lut 2018 19:50 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 384
  • kondensatory ceramiczne oznaczenia

    pomózcie mi prosze bo szukam i szukam i niemoge znalezc :cry: jak odczytac wartosci kondensatorow ceramicznych tem,at ten byl poruszany na forum z tego co zauwazyłem ale nikt nienapisal dokladnie na czym to polega....moze macie gdzies link do strony gdzie jest pokazane albo wytlumaczcie mi jak to sie...

    Początkujący Elektronicy   07 Wrz 2003 15:48 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 7806
  • oznaczenia kond. ceramicznych.

    tabela oznaczen kondensatorow

    Początkujący Elektronicy   22 Lut 2004 12:03 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 3625
  • Oznaczenia na układzie- problem

    Tak w kazdym wzmacniaczu potrzebny jest transformator ktory zasili całość. następnie transformator będzie podłączony do mostka prostowniczego i do szeregu kondensatorow elektrolitycznych o duzej pojemnosci. Teoretycznie ten układ moze oddac 150W czyli radiator bedzie musiał byc dosc sporych wymiarow,...

    Projektowanie Układów   07 Sty 2007 18:46 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1287
  • Oznaczenie, oraz napięcia kondensatorow.

    Czy kondensatory w tym układzie zapłonowym mogą mieć inne napięcie?? Jeśli tak to jakie?? Jakie oznaczenia będą miały te kondensatory?? Nie dodaję załacznika aby nie zaśmiecać forum. Jest on w innym moim poście:

    Początkujący Serwisanci   20 Lip 2005 13:39 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1097
  • Grafika Radeon R9 270 - czarny obraz

    oznaczenia kondensatorow : kondensatory (wieksze 3 sztuki) nr 1 FP5K - nie wiem co to oznacza 3XAk - tez nie wiem 271 - 270uf 16 - chyba 16v kondensatory (mniejsze 9 sztuk) nr 2 FP5K - nie wiem 37ch (1 ma oznaczenie 37nh a jeszcze inny 3Ych - te akurat wygladaja na...

    Komputery Hardware   05 Cze 2020 13:56 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 1701
  • Problem ze schemacikiem

    Super! No to mam jeszcze kilka innych pytań. 1. Na rezystorach napisana mam oporność w Ω a w sklepach widze tylko W - o co chodzi? 2. Jak mam rozkodować oznaczenia kondensatorow? Np KC1pF? Na schemacie mam napisane µF? Jak sie przelicza te jednostki? 3. Na innym schemacie widze obok...

    Początkujący Elektronicy   11 Wrz 2006 13:26 Odpowiedzi: 45    Wyświetleń: 4824
  • Płyta główna - Problem z Asus Z97-PRO

    Powinienes zadac sobie pytanie dlaczego sam nie jestes pewien skoro oznaczenia kondensatorow sa ogolnie dostepne i opisane na wielu stronach, sa nawet kalkulatory do tego.

    Komputery Hardware   20 Sie 2014 13:42 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1734
  • Zaleznosc pradu od pojemnosci w powielaczach (diodowo-kond.)

    Witam serdecznie Z gory przepraszam, ze pisze ten post 2 raz, ale raz napisalem w dziale "poczatkujacy" a tam jest taki nawal nowych postow, ze moj jest juz chyba na 5 podstronie, a tam obawiam sie malo kto zaglada :) A problem moze byc uzyteczny, bo widze, ze wielu z tego forum zajmuje sie technika...

    Inne Serwis   10 Cze 2005 01:21 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2310
  • Płyta główna VIA-napuchnięte kondensatorki

    Witam!! Moze byc ze to sprawa kondensatorow. Do ich wymiany potrzebujesz lutownicy o w miare cienkim grocie i mocy okolo 40W oraz odpowiednie kondensatory elektrolityczne (napiecie, pojemnosc). Na ich obudowie powinny znajdowac sie stosowne oznaczenia. Jezeli nigdy nie lutowales elementow montowanych...

    Komputery Hardware   19 Sie 2005 09:35 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1665
  • Radmor 5102 Te. W głośnikach słychać buczenie. Co jeszcze wymienić?

    Kurcze niemoge tego znales wiesz moze jakie oznaczenia maja te kondensatory na płytce na ktorej płytce to wogole jest ? Dodano po 5 A juz znalazlem te kondensatroy na płytce oznaczone C1004 no niewiem wymienie je a co do kondensatorow w zasilaczu to w ktorej czesci gdzie to jest wogole ???...

    Audio Serwis   31 Mar 2006 18:03 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2052
  • Jak poprawic ch-ke przenoszenia wzm. Push-pull 2xEL84?

    tak tez zrobilem. w pierwszej iteracji sprzezenie wyszlo dodatnie, ale nic nie spalilem, tylko ostro w glosnikach pie... lneło (z braku oscyloskopu musialem testowac w ten sposob). Teraz jest dobrze, gora sie poprawila, a reszta to na pewno kwestia kolumn. Poza tym od paru godz slucham coraz glosniej...

    Elektronika Retro   28 Sty 2008 11:11 Odpowiedzi: 45    Wyświetleń: 13228
  • Po zainstalowaniu sterowników grafiki zawiesza się komputer

    Jezeli dzialalo i przestalo to raczej jest to wina zasilacza. Modecom Feel ma to do siebie ze bardzo czesto puchna w nim kondensatory [wlasciwie po kilku miesiacach do roku na 100% sie tak stanie] i trzeba to naprawic albo wymienic zasilacz. Sprawdz czy spuchniecie kondensatorow w zasilaczu nie wywolalo...

    Software serwis   27 Wrz 2008 08:10 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 2854
  • Jamo E430 podłączenie głośników

    Tylko na jednych fotkach widać ,że kondensatory są dołączone do plusa ,a na innych do minusa A pozostałe głośniki, oraz kabel zewnętrzny? Jeżeli "+" kabla wchodzi na "+" i "-" w każdej z kolumn na odpowiedni głośnik (wszystko jedno przez kondensator czy bezpośrednio) - to jest O.K. Nie ma w tej sytuacji...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   31 Gru 2017 15:46 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 1059
  • antywyswietlacz 7-segmentowy...

    Bardzo dziękuję :) Rozwiałeś wszystkie moje dotychczasowe wątpliwości :) Nie trzeba nic wylutowywać, przecinać, niszczyć, a jedynie wlutować się w piny od wyświetlacza - względnie duże i nie powinno być to problemem. Co do obliczeń prądu - po lewej jest jesszcze taki charakterystyczny rządek pinów...

    Projektowanie Układów   02 Mar 2014 18:09 Odpowiedzi: 41    Wyświetleń: 10392
  • karta graficzna - problem i wielka prosba

    Dzieki za zainteresowanie, co do tego, ze koszt niewielki to zgadzam sie w pelni; warto sie pobawic, a noz sie uda. Ja etz szukalem rzecz jasna na googlu (przegladalem te dokumenty), jednak jak powiedzialem jestem laikiem w elektronice i nie potrafie dobrac sobie podobnych komponentow na podstawie...

    Komputery Hardware   01 Maj 2006 17:03 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 921
  • VCO w ukladzie Colpittsa

    Witam, Dzieki za pomoc, troche mi to rozjasnilo sytuacje :) proszę. Nasuwa mi sie jednak jeszcze jedno pytanie. Mianowicie: Wiadomo,ze aby generator drgal musi byc spelniony warunek rownosci reaktancji indukcyjnosci i pojemnosci w obwodzie rezonansowym tj. w przypadku generatora Colpittsa...

    Początkujący Elektronicy   08 Cze 2007 19:25 Odpowiedzi: 45    Wyświetleń: 8006
  • Etykieciarki Bizerba - identyfikacja spalonego elementu

    Te dwa okrągłe elementy ,to kondensatory elektrolityczne . W celu określenia wartości nominalnej skorzystać należy z[url=]oznaczenia kodowego kondensatorów elektrolitycznych smd .

    Początkujący Naprawy   04 Gru 2017 09:30 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 414
  • Unitra WS 304s - Mocne wychylenie membrany i pisk przy włączaniu.

    Gdy podłączam wzmacniacz do prądu to poza głośnikami również słychać chwilę głośniej trafo. Tak, aż drży cała konstrukcja. Potem trafo już tak nie buczy, ale i tak byczy słyszalnie. To wskazuje na rozkręcenie (poluzowanie blaszek rdzenia transformatora) i być może za duży pobór prądu z zasilacza....

    Audio Początkujący   03 Maj 2020 15:45 Odpowiedzi: 37    Wyświetleń: 1509
  • MD 1772ie

    hot - horizontal output transistor (twoj kochany c5048) skoro jest tam taki hot, to sprawdz czy nie ma paru innych rzeczy - np 3 rezystorow po 1mohm/1w i 3 kondensatorow 220uF/450V zwykle leca razem z hotem, do sprawdzenia jest tez kondensator ceramiczny o ktorym pisze jaro i tu taka uwaga do jozefg...

    Monitory Serwis   27 Maj 2003 10:57 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 2698
  • Kilka pytań nowego:)

    ad 2. 101 to jest kondenastor 100p, podam Ci uniwersalny sposob na odczyt wartosci kondensatorow Wiec przyjmijmy ze kolejnymi cyframi 3 cyfrowego oznaczenia sa litery a,b,c Wtedy wzor na wyliczenie wartosci ma postac: (a*10 + b ) * 10^c * 10^-12 przyklad: 101 : a=1, b=0, c=1 (1 * 10...

    Początkujący Elektronicy   12 Lis 2003 16:22 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 3065
  • SELECO 28SS653 Chassis BS990.0 Uszkodzona przetwornica.

    Witam, Wymienilem C415-100uF/25V, C410-100uF/25V, C409-100uF/40V Nie wymienilem C413-1uF/100V. (muszę odwiedzić sklep oddalony o 50 km, w przyszlym tygodniu dopiero pojade po czesci) Wyjelem dlawik a na obciazenie przetwornicy dalem zarowke 60W. Potencjometr 4,7 kohm jest ok. (na maxa ma 4,1...

    TV Serwis   27 Lip 2004 19:13 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 2994
  • Co zrobic z kolumnami YAMAHA

    Witam Kupilem starawe kolumny yamaha. W opisie bylo ze jeden resor troche uszkodzony i jeden sopran nie gra ale okazalo sie ze to nie sopran tylko jeden z kondensatorow na zwrotnicy wybuchl a resory nie uszkodzily sie komus przypadkiem tylko sa po prostu tak sparciale ze wlasciwie kazde ich dotkniecie...

    Audio Serwis   02 Sie 2004 00:40 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 882
  • Tda 7294 jaki trafo i kondy do przyszlosciowej rozbudowy

    Mysle ze trafo 600W spokojnie wystarczy , niebede sluchal muzy na max-a caly czas :-) . Chcialem sie jeszcze zapytac jakie rozwiazanie lepsze i czy bedzie roznica stosujac 1 mostek i duze kondy czy na kazda kosc male kondy i oddzielny mostek. Mostek to chyba nieduze koszta? A i jeszcze na jakie...

    Projektowanie Układów   17 Paź 2004 10:10 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1289
  • Aparat cyfrowy CASIO QV-R40 wpadł do morza. Jak go naprawić?

    Witam...kazdy jubiler i sprzedawca zegarkow ma komore ultradzwiekowa do czyszczenia osadow z bizuteri i zegarko recznych...a wiec podzwon, popytaj i sprawa zalatwiona oczywiscie na Twoja odpowiedzialnosc ;) pozdr.R ..i jeszcze sie wtrace...skala na Twoim mierniku z oznaczeniem F to wlasnie pojemnosc...

    Początkujący Serwisanci   03 Maj 2005 08:18 Odpowiedzi: 85    Wyświetleń: 14446
  • Sanyo 5100EE wyświetlacz. Pali się tylko zielona kreska i pomarańczowa kropka.

    Wiem ze temat byl duzo razy poruszany ale moj problem jest troche inny. Na wyswietlaczu pali sie tylko zielona kreska i pomaranczowa kropka. W zasilaczy brakuje napiecia -45V i zawyzone jest napiecie 55V, moje pytanie brzmi: czy wymiana kondensatorow napewno pomoze? i jaka dioda znajduje sie tam kolo...

    DVD/VCR/Kamery/BD Serwis   05 Sty 2005 08:35 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1257
  • Jaki typ kondensatora jest stabilny w czasie i temp?

    Jaki typ kondensatora jest stabilny w czasie i temperaturze w zakresie pojemności 100pF do 1nF może nawet 10nF. JAkie oznaczenie lub nazwa i czy łatwo takie dostać? Dodano po 33 dodam do czego jes mi potrzebny bo byc moze cos innego zastosowac. Potrzebuje odseperowac elektrycznie pojemnosciowa...

    Projektowanie Układów   18 Mar 2005 20:58 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2145
  • Kondesatory nisko impedancyjne jak poznać?

    Szukaj pdf'ow do kondensatorow bo co firma to inne oznaczenia.

    Komputery Hardware   19 Lip 2005 08:24 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1053
  • Nie dziala ;(

    Witam! Zbudowalem cykliczny wlacznik czasowy Nord Elektronik wedlug schematu ktory tutaj zamieszczam, niestety cos nie dziala :(. Za pierwszym razem podlaczylem na odwrot diody LED(przez przypadek), ale z tego co wiem to nic sie nie stalo tylko to ze nie swiecily :P, moj uklad mial mala przerobke,...

    Początkujący Elektronicy   13 Sie 2005 23:59 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 1402
  • MITSHUBISH DA-U55 - strzelily tr. mozy, na co wymienic ???

    eureka !! znalazlem, a przyczyna....... spalony jeden z resystorow drutowych 0.33R na wyjsciu koncowki. podsumowujac to wylecialy w powietrze: 1. driver 2. koncowe tr. mocy 3. resystor drutowy 4. tranzystor w obwodzie sp. zwotnego niewykluczone tez, ze ktorys z kondensatorow (w akcie desperacji...

    Audio Serwis   21 Sie 2005 12:12 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 1208
  • eltron 100U - końcówka mocy - pytanie amatora

    :idea: Czy taki zestaw, jak ponizej wypisalem, moge zostawic, a jesli nie, to na co powymieniac by "ladnie" gralo :?::?: w koncowce mocy eltrona 100U tranzystory T 101 do 103 i 106 = BF459 T 5 i 104 = BC238C T 107 = BC238B T 108 = BC308B T 109 = BD912 T 110 = BD911 kondensatory C103 22uF...

    Początkujący Serwisanci   05 Lis 2005 22:16 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 4483
  • Wzmacniacz o wysokiej mocy rms jak sprawdzic

    co do kondensatorow to wlasnie myslalem ze tak sie sprawdza, sa ok, rezystory wyrownawcze sa tez ok jak sie nie myle, znajduja sie one przed wyjsciem na glosniki i maja 10ohm wydaje mi sie ze to te,co do tego zwarcia wyjscia do masy to chodzi ci ze mam podlaczyc miernik pod plus i minus jednego kanalu...

    Audio Serwis   26 Paź 2005 22:25 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 4179
  • Kolumny SILTON LB 50

    Witam Przynioslem do domu kolumny marki SILTON LB 50, wg tabliczki znamionowej moc 50W, Z=8ohm. Przypuszczalem, ze to stare kolumny tonsila. Wymiary 45.5 x 25.5 x21 cm. Same glosniki w stanie bym powiedzial rozsypki, zawieszenia glosnikow niskotonowego i sredniotonowego sa, ale jak sie je dotyka...

    Technika Sceniczna i Studyjna   25 Sty 2006 13:43 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 2199
  • Kondensatory-jak odczytać wartości ?

    Zdecydowałem się napisać na to forum nie wiem czy dobrze trafilem ale mam problem a mianowicie jestem w trakcie skladania przestera go gitary (lamopowego) miedzy innymi zakupiłem wymagane kondensatory ale nie moge nigdzie znalezc jakie oznaczenie odpowiada jakiej pojemnosci kondensatorow, niektore odczytalem...

    Początkujący Elektronicy   17 Gru 2005 23:42 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 942
  • Gran pa-100

    mogly mi ktos pomoc w rozszyfrowaniu usterki grana pa-100. jest to wzmacniacz z wyjsciem radiowezlowym i tu jest problem bo chodzil normalnie az tu ktoregos dnia "pierdziut" i lipa niema wyjscia na radiowezel. jeden z kondensatorow 4700µf 50V jest napuchniety mysle zeby go wymienic i tak samo...

    Audio Serwis   22 Lut 2006 18:39 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 2069
  • k7vta3 1.0 - tranzystor smd Q2. Czy ma ktoś taki?

    Witam Napisz w jakich okolicznosciach padl ci ten tranzystor i czy napewno jest walniety. Jesli mozesz to napisz jakie sa na nim oznaczenia i czy reszta elementow np kondensatorow dookola niego jest cala. pozdrawiam glizda11125 Dodano po 3 Witam W robocie znalazlem na szrocie taka plyte...

    Komputery Hardware   09 Mar 2006 00:08 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 684
  • Szukam dwa kondensatory 3300uF/71V

    Szukam dwa kondensatory elektrolityczne 3300uF/71V do miniwiezy Aiwa XR-H100. Tam sa firmy SMG (jesli to oznaczenie to firma - czy ktos zna moze adres intrnet., kontakt do tej firmy?). Czy ktos sie orientuje czy mozn dac kondensatory na taka sama pojemnosc, ale na wieksze napiecie np. 80V lub 100V,...

    Elementy elektroniczne Bazar   21 Kwi 2006 13:35 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1079
  • Podczerwień pod USB rozwalilem niechcący, pomóżcie naprawić.

    hmm, z ta dioda tez tak mysle, co do kondensatora to wlasnie jest to kondensator a nie zadna dioda, pomozcie mi rozszyfrowac oznaczenia tych kondensatorow, wymienie je i zobacze moze nie poszedl uklad (nie wszytkie uklady rozwalaja sie od odwrotnego podlaczenia, sam kiedys niechcacy wlozylem w podstawke...

    Początkujący Serwisanci   14 Maj 2006 23:57 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1068
  • Płytka ne 025b - co to jest?

    witam. posiadam zdewastowaną płytke z oznaczeniami ne025b.pewnie pomyliłem działy ale sugerowiłem sie czterema wyswietlaczami umieszczonymi na płytce. Oprocz tego płytka posiada 3 tranzystory bc557 kilka rezystorów kondensatorow oraz podstawki na układy: ucy7447 oraz cd4553 prosze o pomoc

    Optoelektronika   03 Cze 2006 14:20 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 870
  • Laptop Aristo Spectron XP- uszkodzony inwerter

    Witam! W w/w laptopie wystepuje brak podswietlenia matrycy. Pod swiatlo da sie zaobserwowac obraz. Kiedy laptop jest "zimny" podswietlenie normalnie wlacza sie i wszystko jest ok (slychac tylko takie jaby skrzeczenie dobiegajace z inwertera), lecz po okolo 1-2 minutach gasnie podswietlenie. Podlaczylem...

    Monitory Serwis   08 Cze 2006 09:33 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 1209
  • rozpoznanie polaryzacji dla tantalowych

    kupilem kilka kondensatorow tantalowych 100nF ale nie ma na nich zaznaczone gdzie "+" a gdzie "-". oznaczenia to: ase 104 mas 143 (tak mi sie przynajmniej wydaje bo literki sa bardzo male a nie mam lupy) w jaki sposob moge sprawdzic polaryzacje? moze na podstawie koloru tasmy do ktorej sa przyczepione?...

    Początkujący Elektronicy   26 Cze 2006 01:00 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 789
  • Wzmacniacz do podłączenia do akumulatora 12V

    no zgodze sie takie rozwiazanie jest dobre. Albo mozna uzyc malych ukladzikow jak w glosniczkach komputerowych (niestety nie mapietam oznaczenia). Kiedys zrobilem kilka mini wzmacniaczy na takich kladach. Podlacza sie tam kilka kondensatorow i mozna wybrac albo 2*4W albo1*8W. Uklady takie sa w obudowach...

    Projektowanie Układów   23 Sie 2006 17:08 Odpowiedzi: 34    Wyświetleń: 5738
  • Amplituner R8040 - bucza dwa kanaly

    Oki kupilem tak jak napisales a zamiast BC211 (T209) kupilem 2N2212 o ile dobrze pamietam ;) Źle pamiętasz , bo to germanowy tranzystor mocy w obudowie TO41 . Tak się nie da - musisz podawać poprawne oznaczenia . Rozumiem ze posprawdzac rezystory to po prostu przemierzyc czy maja swoje opornosci....

    Audio Serwis   18 Gru 2006 07:21 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 2507
  • VCP Panasonic NV-P2U - zasilacz

    Witam. Przeczytalem wszystkie posty odnosnie zasilacza odtwarzacza panasonic o takim wlasnie oznaczeniu i mam taki sam problem. Aasilacz nie dziala. W kilku postach bylo napisane, ze nalezy wymienic kondensatory po stronie pierwotnej i tutaj zaczynaja sie schody poniewaz nie znalazlem w handlu dostepnych...

    DVD/VCR/Kamery/BD Serwis   21 Lut 2007 23:27 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1269
  • przeróbka schematu wzmacniacza słuchawkowego ..

    juz rozumiem ... teraz sprawa kondensatorow - biale oznaczenia w C10 , C3 , C4 to + a w C9 , C1 , C2 obojetnie jak sie podłączy ?

    Projektowanie Układów   08 Mar 2007 07:21 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1726
  • Radio kenwood padla koncowka mocy?

    Model mojego radia to KDC 4080R a problem to brak dzwieku przy podlaczeniu do kostki. Sygnal przez RCA jest ok i wszystko dziala. Zmierzylem napiecie w odniesieniu do masy radia kanal lewy kostki (front left oraz rear left) maja napiecia 3,7v (zarowno + jak i -) natomiast prawy kanal (front right...

    Radia Samochodowe Serwis   11 Mar 2007 09:02 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1055
  • Problem z płytą Asus P4S800, nie moge postawić XP

    Myślałem ze na intelu bo mam tez takie oznaczenie ale na koncu delux lub cos w tym stylu wiec jest inna plyty raczej ciezko naprawiać czesto sie nie opłaca bo za cene naprawy (jesli to nie wymiana kondensatorow) kupi sie nową Pozdrawiam i powodzenia

    Komputery Hardware   18 Mar 2007 00:01 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 2939
  • Czy to kondensator ? FZ51 470 16V

    Witam Zauważyłem dziwne objawy w mojej karcie graficznej (falowanie obrazu). Wyjąłem kartę graficzną i wybrzuszony coś kolo kondensatorow. ma oznaczenie FZ51 470 16V prosze o info co to za ustrojstwo Dodam ze mam karte Gecube 9550 xt 128 mb

    Komputery Hardware   20 Lip 2007 16:14 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1895
  • brak napiecia w silniku w magnetofonie

    na oko to chłop w szpitalu umarł, przede wszystkim napisz co to za sprzet, model, oznaczenie. jest kilkanascie rodzajów głowic, w każdej zmienia sie niektore kondensatory, ale na wiekszosc sa gotowce i nie musisz eksperymentowac. generalna zasada, zmniejsza sie wartosci kondensatorow rownoleglych...

    Audio Serwis   29 Sie 2007 17:39 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 1768
  • DSR 5001 -dziwne zachowanie

    Sorki za moja ignorancje,ale czy to 22 w oznaczeniu to pojemnosc? mam dostep do takich kondensatorow czy to ma byc ten 220 mikroF? aha,i czy lutownica 50w z cienkim grotem nie bedzie za mocna do takich celow? -taka posiadam. Czy lepiej skombinowac slabsza (30W)

    SAT Serwis   16 Lis 2007 21:13 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1371
  • Problem z zasilaczem do diod LED

    Witam!! Chcialbym podlaczyc 3 diody LED superjasne, a jako zasilacz wykorzystac zasilacz wtyczkowy (prawdopodobnie od wzmacniacza antenowego) o napieciu 12V i 100mA. Zasilacz po odkreceniu sklada sie oczywiscie z mostka gretsa, 2 kondensatorow, rezystora i diody LED sygnalizujacej wlaczenie oraz tranzystora...

    Początkujący Elektronicy   16 Maj 2011 19:31 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 2733
  • klon ICD2 99% SMD - wstep

    witam, projekt mial byc dawno, ale go nie bylo jakos tak, wiec wyszlo jak wyszlo <: bedzie niedlugo... po co jest ten temat? wiem ze wiele osob jest zainteresowanych ICD2 w wersji SMD, ktore dodatkowo byloby pozbawione paru popularnych bledow wersji zwyklych. temat ten w moim zalozeniu...

    Mikrokontrolery PIC   21 Mar 2009 16:45 Odpowiedzi: 208    Wyświetleń: 28096
  • Wzmacniacz AVT 2762 (100W na MOSFET'ach) problem

    Ten bezpiecznik bedzie ograniczal udar pradowy podczas wlaczania trafa do sieci, zwiazany z wlasnosciami rdzenia trafa toroidalnego. Do tego jeszcze dochodzi impuls pradowy zwiazany z ladowaniem kondensatorow w zasilaczu. Bedzie tez zabezpieczał przed zwarciem od strony wtornej. Przy wiekszych mocach...

    Projektowanie Układów   28 Gru 2009 21:23 Odpowiedzi: 624    Wyświetleń: 127946
  • Rozpoznanie kondensatora ("1 50A")

    Witam, na wstepie przepraszam, ale moje pytanie jest dosc mocno banalne. Nie moge sobie jednak poradzic z problemem. Skladam uklad na bazie plytki drukowanej, zakupionej przez internet. Przygotowalem sobie liste zakupow no i znalazlo sie na niej kilka rodzajow kondensatorow - wszystkie po 1szt. Facetowi...

    Początkujący Naprawy   13 Gru 2009 21:21 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1155
  • ASRock P4 COMBO - tranzystor?

    Witam! Plyta miala popuchniete kilka kondensatorow 1000/6,3. Wymienilem je. Plyta normalnie startuje, ale nie uruchamia sie procedura post. Zauwazylem jeden tranzystor z malym bąblem. Jego oznaczenie to APMx30N GG65L (gdzie x to nie wiem co za symbol). Pomiary przeprowadzilem miedzy masa a poszczegolna...

    Komputery Hardware   10 Sty 2010 18:37 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 1092
  • samsung 214t problem + problem z toshiba a300

    dobra wiec tak.... nikt nie pomogl wiec metoda prob i bledów!! jesli ktos bedize mial taki problem a nie ma gwarancji to niech rozkreci sam monitor mowa teraz o samsungu 214 T nie ma tam wiele rozkrecania lacznie jakies 15 śrubek i wszystkie kondensatory jakie sa wypukłe wymieni!!!! u mnie byly do wymiany...

    Laptopy Hardware   25 Lut 2010 13:03 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1571
  • Gateway FPD 1830 - wyłącza się

    Po pierwsze dzięki za odpowiedzi, Mysle ze ograniczę sie do wymiany tylko tych czterech które w każdym topicu na tym forum wymieniane sa jako sprawcy większości problemów w tym monitorze. Tylko te na inwerterze opisane sa tymi wartościami 100uF i 25V, wiec mniemam ze o nie chodzi. Pytanie jeszcze...

    Monitory Początkujący   11 Gru 2010 07:34 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 3658
  • Problem z przyciskami w monitorze Smasung 2043NW

    Witajcie. Mam problem z panelem przyciskow w monitorze Samsung 2043NW. Chodzi o to ze czasami jak dotykam do nich palcem to mi nie lapia. Nie lapia czasami nawet jak dotkne bezposrednio do pol na plytce drukowanej. Pomaga wtedy tylko odpiecie od plytki z przyciskami tasmy polaczeniowej i podpiecie...

    Monitory Początkujący   26 Sty 2011 01:51 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 878
  • [Sprzedam] Kondensatory 1004 szt. 26 rodzajów Zapraszam

    Witam, mam do sprzedania ponad 1000 kondensatorów (dokładniej 1004 sztuki, 26 rodzajów) Jestem Laikiem, więc napiszę wszystkie oznaczenia na kondensatorach ;) ?- oznacza, że na kondensatorze nie było nazwy producenta Rodzaje : Rubycon 25v 1500uF 42szt. Rubycon 10v 2200uF YK 74 szt. ?...

    Elementy elektroniczne Bazar   02 Mar 2014 23:52 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 1605
  • Dysk twardy 500 giga spalony

    Dysk WD5000AAKS , zaraz zalacze zdjecia Zasilacze sprawny jedyne oznaczenie jakie na nim jest to CCC-PSU3 - napewno jest sprawny bo rozbierał mi dzisiaj go znajomy elektronik i nie bylo zadnych kondensatorow napuchnietych i podlaczalem go pod inny pc i normalnie smigal. jak slabo widac to zaraz...

    Naprawa nośników i odzysk danych   27 Maj 2014 07:20 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1359
  • Toshiba 40bv700b - brak dzwieku 3 z 4 hdmi nie dzialaja

    Witam Powyzszy model tv toshiby. Dostalem od znajomych za przyslowiowa flaszke. Nie wlaczal sie - mrugajaca dioda. Wymienilem kilka kondensatorow w zasilaczu i obecnie startuje, ladnie swieci, mozna poruszac sie po menu ale brak dzwieku. W menu serwisowym w diagnostyce mowi ze wszystkie uklady, pamieci...

    TV LCD OLED Plazma Serwis   22 Gru 2015 20:59 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1134
  • Wzmacniacz lampowy AVT5289 - gra cicho

    V5 Pin2 - Faktycznie, to był błąd pomiaru. Na tej nóżce jest takie samo napięcie jak na nóżce 7. Co do lamp V7 i V8 rezystor 40 i 41 faktycznie jest nieprawidłowy. Sprzedawca się pomylił i na opakowaniu napisał 10Ohm - wg pomiarów wsadzony jest 10k. Nie sprawdziłem wcześniej i wsadziłem na słowo....

    Początkujący Elektronicy   19 Paź 2017 09:48 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 3267
  • Buczenie końcówek mocy przy bliskim kontakcie z crossoverem !

    Witam. Problem jest złożony. Posiadam dwie końcówki mocy qsc oraz crosover behringer cx3400. Ciągle miałem problem z buczeniem 50hz w głośnikach...gdy nagle coś mnie tknelo że by sprzęt wyjąć z kejsa i je odseparowac od siebie... Wcześniej było wiele różnych prób czym to może byc spowodowane...

    Technika Sceniczna i Studyjna   22 Mar 2018 09:50 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 933
  • Reanimacja przedwojennego radioodbiornika - wymiana kondensatorów

    Witam Wszystkich. Przyszedł czas na reanimację stareńkiego radia z mojej kolekcji. Jest to ciekawy odbiornik zasilany na 220V DC z 1931r. Przejżałem go w całości i wyprułem z niego kondensatory(foto). I tutaj niespodzianka: 1. pojemność - choć oznaczona literką M odnosi się (tak mi się wydaje)...

    Elektronika Retro   25 Lut 2020 20:47 Odpowiedzi: 22    Wyświetleń: 1347
  • Radiobudzik ABA NS-927 - brak sygnału FM/AM

    Dioda sprawdzona, jest sprawna, wymieniłem kilka kondensatorow, miały spory ubytek pojemności, pojawiło się kilka stacji na AM, natomiast na zakresie FM nadal tylko szum. Wymienię resztę kondensatorów i zobaczę czy coś się zmieni. Mam na płycie kondensator o oznaczeniu 2u2/50V jaką on będzie miał pojemność?...

    Audio Początkujący   18 Sty 2020 17:34 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 801
  • Panasonic SĄ PT 850 - Kondensator L 77 684 czy da się go zastąpić?

    bardzo bym był wdzięczny za pomoc. jeżeli da się go zastąpić jakimś innym to prosił bym o oznaczenia iż jestem w tym fachu zielony 😊 tutaj serwisowka a na koncu spis kondensatorow

    DVD/VCR/Kamery Początkujący   22 Lut 2020 22:02 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 336
  • Jubilat czy zastapic tranzystory germanowe?

    Witam kupilem radio jubilat mozna powiedziec zlomka w totalnej rozsypce :/ Kondensatory germanowe ugnite czym moge je zastapic BD139 to NPN BD140 to PNP AC180 to PNP AC181 to NPN. Na zdjeciu jeden u mnie jest ac180 ,a ten drugi brak oznaczenia ? . Obok tranzystorow germanowych znajduje sie ? Moze...

    Początkujący Naprawy   14 Paź 2020 16:13 Odpowiedzi: 25    Wyświetleń: 1746