Witam, mam nietypowy problem z samochodem otóż podczas jazdy prawa półoś wypada od strony koła samochodu. Po założeniu nowej o tych samych numerach problem się powtarza, podczas jazdy półoś wyskakuje (nie można nawet ruszyć z miejsca).
Gdybasz i gdybasz a geometrie kół zmierzyłeś, czy są cztery ślady za autem? Od gdybania samo się nie naprawi. Amortyzatory sprawne czy tylko ładnie wyglądają? Zajmij się geometrią, a wszelkie niesprawności wyjdą od razu. "półoś wypada" -samo się naprawi. 40PLN szkoda na diagnostę?
No jak? Zlać olej ze skrzyni, zdjąć osłonę gumową przegubu (jej resztki), oczyścić wszystko, nałożyć nową osłonę na półoś i zamontować ją wewnątrz skrzyni (trafiając satelitkami w odpowiednie miejsce). Przytrzymać wtedy półoś aby nie wypadała i zmontować ją po drugiej stronie z piastą (wstępnie układając)
To i wypadało by sprawdzić półoś prawą jak i frez na wałku,poduszka pod silnikiem cała?
Właśnie wyskakuje tak delikatnie że nie ciągnie na jedną półoś. Delikatnie pchnę spowrotem i jest ok
U mnie po wymianie tego zabezpieczenia pomogło,na starym też wypadała.
Zdarza się tak że przy uszkodzeniu poduszki pod skrzynią biegów któraś z półosi wypada ze swojego miejsca powodując taki hałas . Generalnie wjazd na kanał i obserwacja tego co się dzieje . Jeżeli problem nie tkwi w półosiach to skrzynia do wyjęcia .
do przegubu dlbo do osłony jest przeważnie dołączona właściwa ilość smaru więc cały smar należy wcisnąć w środek przegubu i poruszać środkową częścią aby się kulki trochę przesmarowały (czasami bywa że smaru jest za dużo więc nadmiar ściągnąć po włożeniu półosi) wypada też troszkę natłuścić smarem osłonę od środka ale nie wsadzać tam nadmiaru smaru
Witam, ostatnio wymieniałem u siebie w tico przeguby, musiałem wyciagac całą pół oś ze skrzyni bo inaczej bym przegupu nie zbił, wszystko rozebrałem i złożyłem i pojechałem na jazde probno i sie daleko nie najechalem , po przejechaniu 500 m cała półos z lewej strony wypadła, prosze o jakies szybkie rady co zrobiłem nie tak z gory dziekuje
Myślę podobnie,przy zakładaniu nowej łapy musiał ktoś zbyt mocno szarpnąć za silnik i półoś wyskoczyła,a sama już nie wskoczy na seger
Dzięki za infotmacje, bo kolega miał dobry trop, ale nie do końca, to znaczy, mechanik się przejechał dla testu bo o dziwo znów napęd zaczął działać, a później znów grzechotanie, pobijał samochodem, i znów zaczął działać. Przyczyna? Poszło zabezpieczenie półosi na przegubie od strony silnika ( półoś od strony kierowcy) i przegub kręcił się na uszczelniaczu...
Lewa czy prawa, jaki stan wewnętrznego przegubu, może czas wymyć i wymienić smar? Jeśli przed wymiana wahacza było dobrze, a teraz wypada to szukaj tam gdzie grzebałeś. Cos spartoliłeś.
Panowie, piszecie coraz ciekawsze opowieści dziwnej treści, nie napiszę inaczej bo mi nie wypada. Drgania może wywołać tylko i wyłącznie masa wirująca, czyli koło, piasta, tarcza, półoś. Te elementy podlegają kontroli. Zamykam bo pisarstwo osiągnęło zenit.
Wypadał by ją skręcić na jakimś uszczelniaczu po tym szlifowaniu łba, bo olej będzie lał się do przegubu wewnętrznego półosi (przegubowi to nie zaszkodzi, ale jak ktoś będzie demontował półoś to się wk.... jak dostanie niespodziewany prysznic ze śmierdzącej przekładniówki)
jak bym tak zrobił to pewnie zaraz znowu by zaczęło tłuc, A skąd wiesz ile przejechało, na tym starym przegubie? To teraz by wypadało pomierzyć karoserię w cholerę od podstaw... Tak, jak pisałem, sprawdzenie zawieszenia silnika/skrzyni (tylko, że u mnie z jednej strony wyrywało, a z drugiej na podniesionym aucie, nie szło obrócić kołem - dodam klient...
W HPI Jumpshot jest 2WD drogie części i tak samo się sypie. ( wypadające półosie ) Jumpshot MT V2.0 945,00 zł W Traxxas jakość o wiele lepsza zależy które modele ale części drogie. Jakość Traxxas zaczyna się dopiero około 2000 - 3000 zł. Traxxas E-REVO BRUSHLESS 4WD z TSM 2900 zł https://traxxas.com/products/models/elec...
Witam Nie koniecznie to musi być sprzęgło jeżeli dajesz rade wrzucić bieg to znaczy, że sprzęgło działa może to być półośka która wypadła z jarzma ja tak miałem bo jakiś osioł nie założył zawleczki końcowe na półosi i wypadała. Owszem warto sprawdzić sprzęgło ale jeśli bieg wchodzi to nie koniecznie może to być właśnie ono. Druga rzecz to po czym wnioskujesz...
Z tyłu silnika na wysokości prawej półosi. Dostęp raczej z kanału. Możesz go sprawdzić oscyloskopem.
Jeśli zamierzasz wymienić osłonę przegubu to po odsunięciu starej musisz zdjąć z półosi przegub. Jeśli w osłonie była dziura, to prawdopodobne jest, że spora część smaru się nią ulotniła, a w drugą stronę mogła przedostać się woda z zanieczyszczeniami. Jeśli kupisz nowe osłony, to w komplecie dostaniesz obie opaski oraz tubkę smaru do przegubów homokinetycznych....
przegub trudno zdiagnozować w warunkach domowych ponieważ nawet gdy wiedziesz na kanał półoś i przegub jest naprężony i luz jest niewyczuwalny. Ja u siebie zrobiłem tak: Zdjąłem koła i postawiłem samochód na drewnianych klockach podkładając je na wahaczach tak aby zawieszenie zachowywało się jakby koła były na swoim miejscu. Wtedy ktoś wsiada do samochodu...
Tak przy skręconych kołach osłona ma wklęśnięcia i jest zapadnięta. No to podobnie robi jak jest za bardzo wyciągnięta. Po fotce widac jakby półoś była za krótka. I warto się nad tym zastanowić. Teraz siedzi w innym uno, tam mogło być dobrze, a Twój może się rozlazł na dole i jednak jest za krótka ? g107r napisał: Albo to słoik towotu w środku smaru...
Zauważ, że układ różnicowy chcę zaspawać a nie zablokować jedną z półosi, taka jakby szpera, dzieki temu obroty nie zwiększą się, układ róznicowy nie będzie obciążony i spokojnie będę mógł wykorzystać jedną półoś do napedu, zaś zastosowanie mostu od Żuka za półosią zredukuje mi prędkość maxymalną (i bardzo dobrze). Koniecznie chcę użyć silnika od mojego...
Może problem leży gdzieś indziej - np wypadanie zapłonu w silniku + uszkodzone poduszki.
Witam ponownie trafiłem dziś do zakładu który się może podjąć skrócenia wałka sprzęgłowego i zeszlifowanie na kwadrat plus dorobienie do tego flanszy. Powiedzieli mi że mogą nawet naciąć gwint na końcu metodą szlifowania. Radość moja trwała tylko do chwili w której dowiedziałem się ile będę musiał za to zapłacić. I tu uwaga- ok 500 PLN. Zatkało mnie...
Witam serdecznie wszystkich użytkowników Hondy Jazz. Posiadam Hondę Jazz z 2008 r. poj. 1.2l. Jestem w trakcie wymiany przegubu wewnętrznego, krótkiej półosi (od strony kierowcy). Czy ktoś z Was ma doświadczenia z taką wymianą? Mam dwa pytania. 1. Czy łożyska znajdujące na wianku umiejscowione na półosi wewnątrz przegubu są luźne i same wypadają po...
Skoro u mnie wystarcza na komplet, jest szansa że odkręcisz jedno koło. Chodzi mi o to że 500l może nie wystarczyć, bo półoś czasem jest tak zapieczona, że nawet najlepszy klucz 1/2" nie da rady, rozumiesz? Albo bijesz takim kluczem pół dnia i wreszcie drgnie ;-) Nakrętka półosi to może być najgorsza rzecz w aucie osobowym do odkręcenia, dlatego jeśli...
Historia po krakowsku. "Padło wspomaganie" Szybka konsultacja u znanych mechaników od francuskich samochodów i diagnoza, że pompa jest do naprawy. Jednak z braku wolnego terminu jak czasu zasugerowano regenerację pompy. Wraz z kolegą, przed wyjęciem pompy stwierdziliśmy brak zasilania . Po odkręceniu pompy i podłączeniu do aku silniczek pompy pracował...
Kolego MIREK wymiana synchronizatora w sdi i zarazem łożyska oporowego piątego biegu to nie problem ale pewnie sam tego nie zrobisz bo nie dostaniesz części bo bardzo o nie trudno i przydały by się konkretne narzędzia aby to szybko i ładnie zrobić. A co do wymiany to nie trzeba wyjmować skrzyni tylko okręcić dekiel na skrzyni który widać za kołem od...
5. Katastrofalna możliwość - silnik słabiej chodzi na jeden garnek ale tylko w specyficznych warunkach obciążenia i obrotów. Tu winny może być wtryskiwacz, popychacz zaworu itp, zależy od konstrukcji silnika. na gazie czesto pokazuje p304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze pokazuje .hmmm moze to faktycznie cos z silnikiem. sprawdzono kompresje i jest...
Nie zapala sie żaden błąd. Świece wymieniałem niedawno na Denso, silnik pracował tak samo przed i po wymianie. Diagnostykę na komputerze robiłem w związku z innym problemem i błędów nie było. W ogóle silnik właśnie przeszedł mały remont (pierścienie i uszczelniacze bo siorbał olej) i co do kultury pracy nie ma żadnych zastrzeżeń, przeciwnie każdy z...
Najlepiej rozpiąć półosie wał i tłumiki, elektrykę, i wyjechać z całym wózkiem, razem z silnikiem i skrzynią. Dodano po 58 Przy wkładaniu będzie łatwiej nie uszkodzić skrzyni albo sprzęgła.
Raczej w drugim tym przy skrzyni . W zewnętrznym wieloklin wskakuje w zabezpieczenie co by na skrętach nie wypadał . Drugi wewnętrzny ma troszkę inną budowę to jabłko jest wewnątrz wieloklin a po zewnątrz jest trzy kule/ łożyska . Tam zakres wahań jest mniejszy.
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Co z tego, że miały kalamitki, skoro nie dało (i nie da) się tego "normalnie" nasmarować. Smar od kalamitki poprzez wydrążony wewnątrz sworzeń wędruje na dół i dopiero poprzez wyżłobienie w sworzniu "idzie" do góry i go smaruje. Na dole zwrotnicy jest "zapunktowany" dekielek / zaślepka i tenże dekielek wypada podczas smarowania, sworzeń nie jest nasmarowany....
Powiem coś o lagunie : Czy bity ? -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra) -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane) -Tylnią maskę sobie olej ciężka...
Witam. Mam małe pytanie co do dziwnej anomalii . Ostatnio był wymieniany rozrząd w zakładzie mechanicznym i tak miałem wrażenie jakby stracił jad podczas jazdy ,ale najważniejsze,że po wymianie czuć wibrację-rezonans w chwilę po odpaleniu . Dokładnie gdy opadnie i zaczyna się samochód podnosić , słychać w kabinie rezonans i czuć wibrację.Czasem bardziej,czasem...
http://obrazki.elektroda.net/12_12846494... Witam. Chciałbym przedstawić moją konstrukcję samochodu a właściwie to trochę takiego "monstrum" zdalnie sterowanego z napędem 4x4 wykonanego zerowym nakładem finansowym po prostu "ze śmieci". Założenia: -napęd na 4 koła -terenowy protektor -skrętna przednia oś -mechanizm różnicowy Jako że nie chciałem...
Tak jak pisałem wcześniej zabrałem zie za wymianę wszystkich zewnętrznych uszczelek jak i regeneracji elektrozaworów. Wymiana oleju filtra i uszczelki z pod dekla od strony koła . BANAŁ :) Natomiast z pod osłony Dyferencjału to już nie taki pikuś bo skrzynkę trzeba było unieść odrobinę ale bez znaczących przeszkód :) Po zalaniu nowym olejem nic z pod...
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. Podesłał mi to kiedy zastanawiałem się nad jakimś tanim dupowozem (skończyło się Toyotą Celicą VII, za dwa razy większe pieniądze niż planowałem). Miałem kompakta 323ti - to taki pocieszny popierdalacz z M52B25, czyli 2.5 litra R6 na pojedynczym vanosie, 170KM i 245NM przy 4K RPM,...
Co za bzdura, Hanula. U mnie w rodzinie tylko Fiaty i wszystkie na dodatek stare. Sieny, Punta, Palio, Uno. Sam mam truposza którym wożę materiały (Palio kombi). Nie wiem ile ma przejechane. Licznik stanął w 2009r. Gdy jeszcze działał było na nim coś około 170.tys.km ale na bank był przekręcony bo jedynka była jaśniejsza od reszty i cyfry krzywo stały...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
wypadać półoś półoś półoś wypadać popychacz
cewka gwarancja pcmcia telewizor panda elektryczne
krups napełnianie krups napełnianie
Jak skasować inspekcję w Volvo S60 2.5T 2006? Zalana płyta gazowa: palnik iskrzy, nie zapala, kod G