do przegubu dlbo do osłony jest przeważnie dołączona właściwa ilość smaru więc cały smar należy wcisnąć w środek przegubu i poruszać środkową częścią aby się kulki trochę przesmarowały (czasami bywa że smaru jest za dużo więc nadmiar ściągnąć po włożeniu półosi) wypada też troszkę natłuścić smarem osłonę od środka ale nie wsadzać tam nadmiaru smaru
Tak przy skręconych kołach osłona ma wklęśnięcia i jest zapadnięta. No to podobnie robi jak jest za bardzo wyciągnięta. Po fotce widac jakby półoś była za krótka. I warto się nad tym zastanowić. Teraz siedzi w innym uno, tam mogło być dobrze, a Twój może się rozlazł na dole i jednak jest za krótka ? g107r napisał: Albo to słoik towotu w środku smaru...
jak bym tak zrobił to pewnie zaraz znowu by zaczęło tłuc, A skąd wiesz ile przejechało, na tym starym przegubie? To teraz by wypadało pomierzyć karoserię w cholerę od podstaw... Tak, jak pisałem, sprawdzenie zawieszenia silnika/skrzyni (tylko, że u mnie z jednej strony wyrywało, a z drugiej na podniesionym aucie, nie szło obrócić kołem - dodam klient...
Mój znajomy miał kiedyś samochód Chrysler Le Baron i z prawej strony zaczęła mu wypadać półoś. Kolega zakładał mu nową dwa razy i znowu się to powtarzało po przejechaniu kilku km. W końcu kumpel zapytał czy ostatnio nie miał jakiejś przygody z samochodem i ten wtedy przyznał że gdzieś miał sytuację w której bardzo ostro hamował. Po pomiarach okazało...
Lewa czy prawa, jaki stan wewnętrznego przegubu, może czas wymyć i wymienić smar? Jeśli przed wymiana wahacza było dobrze, a teraz wypada to szukaj tam gdzie grzebałeś. Cos spartoliłeś.
Przepraszam uszczelniacz jest z prawej a wypadające pierścienie z lewej . Teraz wyleciały same z siebie . Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale mam już tego dosyć i pozwoliłem sobie ten nieszczęsny seger zaspawać gdyż łoże już jest wyrobione .
Raczej w drugim tym przy skrzyni . W zewnętrznym wieloklin wskakuje w zabezpieczenie co by na skrętach nie wypadał . Drugi wewnętrzny ma troszkę inną budowę to jabłko jest wewnątrz wieloklin a po zewnątrz jest trzy kule/ łożyska . Tam zakres wahań jest mniejszy.
Takie coś może się wydarzyć tylko w przypadku: - Inna skrzynia biegów, - za krótka półoś, - luzy (wielkie) w zawieszeniu, - Złe mocowanie łap silnika/skrzyni. - krzywe podłużnice. Zmierz odległość między skrzynią a piastą koła, porównaj z długością półosi. Może mechanik przy wymianie podmienił półośkę? Na odległość nic więcej nie wymyślimy. PS. Podaj...
Najlepiej rozpiąć półosie wał i tłumiki, elektrykę, i wyjechać z całym wózkiem, razem z silnikiem i skrzynią. Dodano po 58 Przy wkładaniu będzie łatwiej nie uszkodzić skrzyni albo sprzęgła.
Z tyłu silnika na wysokości prawej półosi. Dostęp raczej z kanału. Możesz go sprawdzić oscyloskopem.
Musisz udać sie do blacharza żeby pomieżył ci wszystkie wymiaryauta czy coś sie nie przesuneło podczas wypadku.Często jest tak że po wypadku coś źle wyciągną i potem są takie problemy że coś drży albo źle sie autko prowadzi lub jak w twoim przypadku wypina sie półośka.Obejrz jeszcze dokładnie półoske może jast krzywa lub wykruszył sie rowek w którym...
Witam panowie ponownie i dziękuję za dość zrozumiałe odpowiedzi. Co do stanu tego zabezpieczenia to nie było ono okrągłe tylko bardziej owalne więc poprzedni właściciel samochodu najprawdopodobniej to zabezpieczenie "rozgiął" aby mu nie wyskakiwała półoś. Ja do celów testowych to zabezpieczenie delikatnie bardziej rozgiąłem, wsadziłem półoś oraz stukając...
Myślę podobnie,przy zakładaniu nowej łapy musiał ktoś zbyt mocno szarpnąć za silnik i półoś wyskoczyła,a sama już nie wskoczy na seger
Witam Nie koniecznie to musi być sprzęgło jeżeli dajesz rade wrzucić bieg to znaczy, że sprzęgło działa może to być półośka która wypadła z jarzma ja tak miałem bo jakiś osioł nie założył zawleczki końcowe na półosi i wypadała. Owszem warto sprawdzić sprzęgło ale jeśli bieg wchodzi to nie koniecznie może to być właśnie ono. Druga rzecz to po czym wnioskujesz...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Zdarza się tak że przy uszkodzeniu poduszki pod skrzynią biegów któraś z półosi wypada ze swojego miejsca powodując taki hałas . Generalnie wjazd na kanał i obserwacja tego co się dzieje . Jeżeli problem nie tkwi w półosiach to skrzynia do wyjęcia .
Wklejam wiadomość otrzymaną od wieloletniego posiadacza E36 compact. Podesłał mi to kiedy zastanawiałem się nad jakimś tanim dupowozem (skończyło się Toyotą Celicą VII, za dwa razy większe pieniądze niż planowałem). Miałem kompakta 323ti - to taki pocieszny popierdalacz z M52B25, czyli 2.5 litra R6 na pojedynczym vanosie, 170KM i 245NM przy 4K RPM,...
Panowie, piszecie coraz ciekawsze opowieści dziwnej treści, nie napiszę inaczej bo mi nie wypada. Drgania może wywołać tylko i wyłącznie masa wirująca, czyli koło, piasta, tarcza, półoś. Te elementy podlegają kontroli. Zamykam bo pisarstwo osiągnęło zenit.
Historia po krakowsku. "Padło wspomaganie" Szybka konsultacja u znanych mechaników od francuskich samochodów i diagnoza, że pompa jest do naprawy. Jednak z braku wolnego terminu jak czasu zasugerowano regenerację pompy. Wraz z kolegą, przed wyjęciem pompy stwierdziliśmy brak zasilania . Po odkręceniu pompy i podłączeniu do aku silniczek pompy pracował...
Witam. Chciałbym przedstawić moją konstrukcję samochodu a właściwie to trochę takiego "monstrum" zdalnie sterowanego z napędem 4x4 wykonanego zerowym nakładem finansowym po prostu "ze śmieci". Założenia: -napęd na 4 koła -terenowy protektor -skrętna przednia oś -mechanizm różnicowy Jako że nie chciałem aby mi ciągły jednocześnie cała przednia i tylnia...
Co z tego, że miały kalamitki, skoro nie dało (i nie da) się tego "normalnie" nasmarować. Smar od kalamitki poprzez wydrążony wewnątrz sworzeń wędruje na dół i dopiero poprzez wyżłobienie w sworzniu "idzie" do góry i go smaruje. Na dole zwrotnicy jest "zapunktowany" dekielek / zaślepka i tenże dekielek wypada podczas smarowania, sworzeń nie jest nasmarowany....
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Witam.Otóż zanim zapytam opowiem historię przyczyny.Pewnego dnia w ostre mrozy podczas zawracania na oblodzonej ulicy zarzuciło mną i prawym bokiem auta równolegle do krawężnika przydzwoniłem autem.Wygiął się wahacz prawy, aluminiowa belka trzymająca chłodnice i z lewej strony pękły 2 ucha łapy trzymające skrzynie, Efektem czego skrzynia była opuszczona...
Zauważ, że układ różnicowy chcę zaspawać a nie zablokować jedną z półosi, taka jakby szpera, dzieki temu obroty nie zwiększą się, układ róznicowy nie będzie obciążony i spokojnie będę mógł wykorzystać jedną półoś do napedu, zaś zastosowanie mostu od Żuka za półosią zredukuje mi prędkość maxymalną (i bardzo dobrze). Koniecznie chcę użyć silnika od mojego...
Skoro u mnie wystarcza na komplet, jest szansa że odkręcisz jedno koło. Chodzi mi o to że 500l może nie wystarczyć, bo półoś czasem jest tak zapieczona, że nawet najlepszy klucz 1/2" nie da rady, rozumiesz? Albo bijesz takim kluczem pół dnia i wreszcie drgnie ;-) Nakrętka półosi to może być najgorsza rzecz w aucie osobowym do odkręcenia, dlatego jeśli...
Jeśli zamierzasz wymienić osłonę przegubu to po odsunięciu starej musisz zdjąć z półosi przegub. Jeśli w osłonie była dziura, to prawdopodobne jest, że spora część smaru się nią ulotniła, a w drugą stronę mogła przedostać się woda z zanieczyszczeniami. Jeśli kupisz nowe osłony, to w komplecie dostaniesz obie opaski oraz tubkę smaru do przegubów homokinetycznych....
Wypadał by ją skręcić na jakimś uszczelniaczu po tym szlifowaniu łba, bo olej będzie lał się do przegubu wewnętrznego półosi (przegubowi to nie zaszkodzi, ale jak ktoś będzie demontował półoś to się wk.... jak dostanie niespodziewany prysznic ze śmierdzącej przekładniówki)
Gdybasz i gdybasz a geometrie kół zmierzyłeś, czy są cztery ślady za autem? Od gdybania samo się nie naprawi. Amortyzatory sprawne czy tylko ładnie wyglądają? Zajmij się geometrią, a wszelkie niesprawności wyjdą od razu. "półoś wypada" -samo się naprawi. 40PLN szkoda na diagnostę?
Witam serdecznie wszystkich użytkowników Hondy Jazz. Posiadam Hondę Jazz z 2008 r. poj. 1.2l. Jestem w trakcie wymiany przegubu wewnętrznego, krótkiej półosi (od strony kierowcy). Czy ktoś z Was ma doświadczenia z taką wymianą? Mam dwa pytania. 1. Czy łożyska znajdujące na wianku umiejscowione na półosi wewnątrz przegubu są luźne i same wypadają po...
Witam! Problemów technicznych przy napedzie 4x4 jest sporo więc nie chce Cie zniechecać ale konstrukcje typu SAM z dobrze zrealizowanym 4x4 cięzko znaleźć. Wynika to z kilku przyczyn: - Napęd przod i tyl muszą być odpowiednio zsynchronizowane, adaptujac mosty z samochodu 4x4 musimy liczyć się z koniecznością użycia takiej samej srednicy kół z przodu...
U ciebie podwozie to TL-01B - od TL-01 dłuższe wahacze - no i wszystkie elementy zależne. I takie elementy obowiązkowo do TL-01B kupujesz. Przy C-Hubach, zwrotnicach, kielichach i przekładniach (oraz ramie) to nie ma znaczenia ale wahacze górne i dolne, półośki, drążki kierownicze (no i koła :) ) muszą być do twojego. PS. Białe aluminiowe C-Huby (czyli...
W Fiatowskich 1.4 16v, z Turbo czy bez, potrafią pękać zawory na gazie. Nie tyle wypalają się, co po prostu wykrusza się grzybek. Do samego końca silnik nie daje żadnych znaczących objawów zbliżającej się niespodzianki. W Turbo niespodzianka może być bardziej bolesna. 1.4 8v tego problemu nie ma, choć często wypada kontrolować luz. Ale z dbanymi zaworami...
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
Powiem coś o lagunie : Czy bity ? -Sprawdź spasowanie maski ( ciężko ją spasować ) ( fabrycznie ideał co do milimetra) -Sprawdź drzwi czy uszczelka idealnie przylega po zamknięciu, nie powinno być dwóch śladów wytarcia na lakierze , nie powinna wystawać za obrys samochodu i być za glęboko ( fabryczne są b.dobrze spasowane) -Tylnią maskę sobie olej ciężka...
To i wypadało by sprawdzić półoś prawą jak i frez na wałku,poduszka pod silnikiem cała?
Nie zapala sie żaden błąd. Świece wymieniałem niedawno na Denso, silnik pracował tak samo przed i po wymianie. Diagnostykę na komputerze robiłem w związku z innym problemem i błędów nie było. W ogóle silnik właśnie przeszedł mały remont (pierścienie i uszczelniacze bo siorbał olej) i co do kultury pracy nie ma żadnych zastrzeżeń, przeciwnie każdy z...
Kolego MIREK wymiana synchronizatora w sdi i zarazem łożyska oporowego piątego biegu to nie problem ale pewnie sam tego nie zrobisz bo nie dostaniesz części bo bardzo o nie trudno i przydały by się konkretne narzędzia aby to szybko i ładnie zrobić. A co do wymiany to nie trzeba wyjmować skrzyni tylko okręcić dekiel na skrzyni który widać za kołem od...
Witam ponownie trafiłem dziś do zakładu który się może podjąć skrócenia wałka sprzęgłowego i zeszlifowanie na kwadrat plus dorobienie do tego flanszy. Powiedzieli mi że mogą nawet naciąć gwint na końcu metodą szlifowania. Radość moja trwała tylko do chwili w której dowiedziałem się ile będę musiał za to zapłacić. I tu uwaga- ok 500 PLN. Zatkało mnie...
Tak jak pisałem wcześniej zabrałem zie za wymianę wszystkich zewnętrznych uszczelek jak i regeneracji elektrozaworów. Wymiana oleju filtra i uszczelki z pod dekla od strony koła . BANAŁ :) Natomiast z pod osłony Dyferencjału to już nie taki pikuś bo skrzynkę trzeba było unieść odrobinę ale bez znaczących przeszkód :) Po zalaniu nowym olejem nic z pod...
Witam. Mam małe pytanie co do dziwnej anomalii . Ostatnio był wymieniany rozrząd w zakładzie mechanicznym i tak miałem wrażenie jakby stracił jad podczas jazdy ,ale najważniejsze,że po wymianie czuć wibrację-rezonans w chwilę po odpaleniu . Dokładnie gdy opadnie i zaczyna się samochód podnosić , słychać w kabinie rezonans i czuć wibrację.Czasem bardziej,czasem...
Co za bzdura, Hanula. U mnie w rodzinie tylko Fiaty i wszystkie na dodatek stare. Sieny, Punta, Palio, Uno. Sam mam truposza którym wożę materiały (Palio kombi). Nie wiem ile ma przejechane. Licznik stanął w 2009r. Gdy jeszcze działał było na nim coś około 170.tys.km ale na bank był przekręcony bo jedynka była jaśniejsza od reszty i cyfry krzywo stały...
przegub trudno zdiagnozować w warunkach domowych ponieważ nawet gdy wiedziesz na kanał półoś i przegub jest naprężony i luz jest niewyczuwalny. Ja u siebie zrobiłem tak: Zdjąłem koła i postawiłem samochód na drewnianych klockach podkładając je na wahaczach tak aby zawieszenie zachowywało się jakby koła były na swoim miejscu. Wtedy ktoś wsiada do samochodu...
W HPI Jumpshot jest 2WD drogie części i tak samo się sypie. ( wypadające półosie ) Jumpshot MT V2.0 945,00 zł W Traxxas jakość o wiele lepsza zależy które modele ale części drogie. Jakość Traxxas zaczyna się dopiero około 2000 - 3000 zł. Traxxas E-REVO BRUSHLESS 4WD z TSM 2900 zł