Uszczelka pod którąś z głowic, pęknięta głowica, korki - zaślepki otworów w głowicy przeżarte.
Opisane objawy wskazywałby na uszkodzoną uszczelkę lub pękniętą głowicę.
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
zgadza się: 1. uszczelki głowicy 2. zaślepki głowicy 3. oringi tulei w skrajnych przypadkach 4. pęknięta tuleja 5. wżera w korpusie bloku na uszczelnieniu tulei 6. pęknięta głowica lub blok silnika
Gdyby pękła tulej to prędzej będziesz miał wodę w oleju.Takie jest moje zdanie.Najprędzej obstawiłbym uszczelkę pod głowica lub pękniętą któraś głowice!
Ciągnik wiekowy głowica pewnie też, nie znamy jej historii. Może być pęknięta. A może to być tuleja przegnita, pęknięta. Szukać.
Witam. Na mrozy nie została spuszczona woda z silnika i chłodnicy, mimo że stał w garażu temperatura spadła tam kilka stopni poniżej zera więc wszystko zamarzło. Po rozmrożeniu i wstępnej ocenie okazało się że woda przedostaje się do oleju. Po zalaniu chłodnicy wodą do pełna na drugi dzień prawie cała woda przedostała się do oleju, bagnet był do połowy...
Uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub blok. Oleju nie przybywa?
Sprawdź ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach, możliwe ze pękł pierścień lub wada w głowicy.
Głowica nie jest pęknięta tylko a uszczelka była dobrze założona
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę?
Masz jakieś doświadczenie w mechanice jeśli nie to lepiej oddaj do naprawy. Głowica do ściągnięcia i sprawdzenie. Blok jeśli pękł to można go zszyć, pokleić, pospawać i na końcu wymienić na nowy.
Przyczyn może byc kilka - dziura w tulei, wypalone oringi tulei, pęknięty blok, pęknięta głowica - nikt nie zgadnie, trzeb rozebrać i zobaczyć.
Jeśli na uszczelce pod głowicą nic nie widać to może to być pęknięta głowica niestety. Pęknięcie tulei raczej nie wchodzi w grę.
Pęknięty blok w miejscu wkręcania szpilki. Nie przeciągnąłeś za mocno przy dokręcaniu głowicy.
Witam. Tak jak już wspominałem oddałem głowicę do sprawdzenia i okazało się że jest pęknięta. Wyremontowałem starą głowicę, dałem nowe uszczelki i podkładki i jest ok:) Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. temat zamykam:)
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
Dobrze pali- zapłon niby dobrze ustawiony. Cofanie spalin w stronę ssania decyduje jedynie o jakiejś nieszczelności. Wykluczam iż tłok może bic o zawór. Nie wiesz dokładnie ile wystawały zawory ponad płaszczyznę głowicy? Ta głowica była pęknięta od tego czasu jak kupiłeś ciągnik?
Sprawdź czy tuleje nie są pęknięte, nieraz same ze starosci robią się dziurawe.
przyznam rację z tym starym blokiem można sobie więcej kłopotów narobić,sprawdzę głowicę jeśli się okaże że jest pęknięta to kupię cały silnik.
Ile miałes tego mrozu 12 stopni? to dziwne,że wszyscy uczepili się bloku,który może pęknąć na końcu,chłodnica jest cała?,może pęknąć głowica przy gnieżdzie zaworowym,albo przegnite zaślepki przeciwmrozowe,poczują trochę mrozu i lecą,najpierw sprawdż ściągając głowicę,bez paniki,to tylko 1 godz. roboty
W zeszłym roku też mi olej leciał z kolektora wydechowego ale w C360-3p. Myślałem że to cos poważniejszego. Ale wyjąłem wtryski i dałem do sprawdzenia. Okazało się że jedna końcówka jest pęknięta. Po wymianie problem ustąpił. :)
Zapomniałem dodać ze turbina tez jest na schyłku, wyciekał z niej olej (rozpylało w bardzo małych ilościach na zewnątrz) ale chyba to nie aż tak istotne. Kolego majdus76 jeśli głowica będzie pęknięta to da się ją gdzieś regenerować czy trzeba od razu kupować nową?
Nie prawda, że przedmuch do kanału wodnego zdaża się żadko, w c360-3P, którym jeżdżę w firmie to na 90% przedmuchy były do kanału wodnego i co 3 miesiące wymiana uszczelki, poszła głowica do planowania i narazie jest spokój Rózróżniasz 3 cylindrowego 3P od 4 cylindrowego C360 ? To całkiem inne silniki, łączy je tylko rodzaj paliwa i zasada działania....
Witam mam kłopot z moim ursusem. Po odpaleniu strasznie dymi na niebiesko i na wysokich obrotach przerywa,występuje to na zimnym i ciepłym silniku(na ciepłym troszeczkę mniej). W ciągniku została zrobiona cała góra silnika, (spowodowanie było to pękniętą głowicą i małym ciśnieniem w silniku).Co może być tego przyczyną dymienia i przerywania obrotów?
Ja jak kiedyś sprawdzałem czy dwu wskaźnik działa włożyłem go do wrzątku ok.90 ° to wyszło na czerwone pierwsze pole. Na zielonym już jest nie za dobrze, ja wtedy przestaję pracować i dam ciągnikowi ochłonąć, nie gaszę tylko chwilę czekam 5 -10 minut. I czy wejście wskazówki na czerwone pole powinno skutkować zatrzymaniem silnika do ostygnięcia? Czerwony...
Ja proponuje;daj głowicę do sprawdzenia szczelności i czy nie pęknięta, trzeba prześwietlic i splanowanie jest konieczne. Sprawdź czy tuleja nie jest za głęboko w bloku a może jest też pęknięta jęśli jest w porządku to tylko należy dodac nową uszczelkę w prawidłowej kolejności i z odpowiednią siłą dokręcic śruby i wszystko.
U mnie w c360 wydobywał się dym (sporo) i olej po rozebraniu okazało się że pękł drugi tłok. Pierścienie jak również uszczelki , panewki były ok. ciśnienie również było dobre. Po odkręceniu bocznych pokryw zewsząd leciał dym wiec trzeba było zrzucać górę.
Też miałem problem z bulkaniem wody po odkręceniu korka zawsze wyszczliwało powietrze wszystkie połączenia były szczelne. i tak odkręciłem korektor wydechowy i okazało się z 4 dmucha woda po rozebraniu głowicy znalazłem pęknięcie wymieniłem głowice i teraz hula
Uszkodzenie w układzie korbowo-tłokowym. Nie ruszaj pompy i rozrządu. Zdejmij głowicę może urwał się tylko zawór i rozwalił ją. Nieraz urywają się tłoki na pierścieniu zgarniającym. Tuleja też jest prawdopodobnie pęknięta. Wypuść olej z misy olejowej powinien być wymieszany z wodą.
Na starej głowicy klepało, na nowej to samo dekle były podmieniane bez efektu Luzy zaworowe książkowo szczelinomierzem Zaznaczam że słychać tylko z 4 garnka i głowica jest nówka sztuka ze składnicy w Miechowie nie jakaś z aukcji Dźwigienki mają luz ale wzdłuż osi i żaden inny ale chyba on nie ma nic do tego Zobaczę zamienię jeszcze klawiaturę z innym...
Jeżeli stuknięć jest tylko kilka przy zimnym rozruchu po dłuższym postoju sprawdź czy ciecz chłodząca nie przedostaje się na tłok. Przy luzie na panewce albo tulejce korbowodu stuka raczej cały czas. W przypadku pękniętej tulei z dołu ciecz na wyłączonym silniku przedostaje się do miski olejowej, jeżeli pęknięcie jest z góry tulei ciecz przedostaje...
Wtryski już woziłem do sprawdzenia, są ok. Głowica nie jest pęknięta ani krzywa. Dałem ją do regeneracji, mechanik po wyjęciu zaworów powiedział że nie przylegają one prawidłowo do gniazda, tam gdzie się styka zawór z głowicą jest sadza a powinna być czysta błyszcząca powierzchnia. Jutro ją odbieram i zobaczymy czy to to. A... zawory nie były podparte,...
Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy: 1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro...
Jeśli nie ma wody w oleju i blok cały to zaślepki w głowicy do wymiany. W moim C-330 dodatkowo pękł blok nad pompą wtryskową i rozszczelniły się tuleje. Zaślepki zabite, blok pospawany, oringi na tulejach wymienione i jest OK.
Układ nie odpowietrzony, lub dostaje się kompresja do układu chł. Dróg jest wiele: pęknięta tuleja, uszczelka, pęknięta głowica. Uszczelnienie tulei-mniej prawdopodobne. Jeśli masz możliwość zakręcenia korka z króćcem i wężykiem do manometru o małym zakresie, to polecam. Wtedy popracuje z pół godziny na różnych obrotach, czy nawet na jałowych, i zobaczysz...
Jeśli nie ubywa płynu chłodzącego to głowica nie jest pęknięta. Przed postojem zakryj wydech i wtedy sprawdź, prawdopodobnie zbiera się w kolektorze woda deszczowa lub skrapla z powietrza. Sprawdź czy w dole kolektora masz mały otworek przez który woda może wykapać i nie dostaje się do cylindrów silnika.
Witam serdecznie, Właśnie zdjąłem głowice przy mojej maszynie C-360 w celu wymiany uszczelek, bo mi dmuchało do chłodnicy, i przy okazji chciałbym sprawdzić szczelność płaszcza wodnego (czy to dmuchanie to oby nie pęknięta któraś głowica) i czy nie jest krzywa. Na forach piesze się, że jak krzywa głowica to splanować, ale ja mam pytanie - co to znaczy...
Witam mam problem z c360 jakiś czas temu zauważyłem że w chłodnicy robi się ciśnienie i wyrzuca płyn zwłaszcza jak się przygazuje, pomyślałem że to może być wina uszczelki pod głowicą żeby to zdiagnozować odkręciłem kolektor wodny i kręciłem rozrusznikiem okazało się że na 4 głowicy coś jest bo było ciśnienie i wydobywała się para także zrzuciłem głowicę...
Być może turbo pompuje za dużo powietrza robi się wysoka temperatura i wysadza uszczelkę ciśnienie w komorze jest za wysokie Ważne sprawdź układ wtryskowy i kąt wyprzedzenia wtrysku. I tak jak wyżej wspomniano sprawdź kanały wodne chociaż że mało prawdopodobne bo głowica by pękła ale sprawdzić można
Objaw ten sugeruje że jeżeli po zdjęciu głowic uszczelki będą całe to jest pęknięta tuleja
witam ostatniej zimy zapomniałem spuścić wody z majora3011 wyskoczył jeden brok przy okazji wymieniłem pierścienie panewki pompa wtryskowa do regeneracji, uszczelki pod głowicą zalalem nowym olejem i po kilku godzinach poszła woda do oleju okazuje się pęknięcie za popychaczami zakleilem to poxykina ale dalej ubywa wody w chłodnicy chce go zalać płynem...
Sprawdż tuleje czy nie zerdzewiały albo może któraś osiadła niżej,uszczelka głowica??
Mam możliwość kupna cylindra (takiego samego i sprawnego), więc to nie problem, temat założyłem w celu porady czy jest sens zmieniać typ głowicy na np. taką, jak jest w sprężarce od Ursusa C-360? Ten typ co ja mam, to niestety jest to takie typowe made in china, blaszki zawsze trochę przepuszczają i przez to spada wydajność.
Cześć wszystkim, tak jak mówiłem,że odezwę się jak wybadam problem.a więc pęknięty pierścień powodował problem. wyleczyłem ursuska i pali na tyk.wymiana pierścieni,frezowanie gniazd zaworów,wymiana zaworów, planowanie głowicy itp.,pomogło i go wyleczyło,pozdrawiam wszystkich co pomagali. Nie wiem tylko o co chodzi, bo teraz przez filtr powietrza wydobywa...
Widać że jest to szlam z wodą na moje oko. Podejrzewam że poszła Ci woda do oleju. Jak już wspominałem czy widzisz jak oleju przybywa a wody ucieka? Może pękła tuleja podczas montażu albo uszczelka pod głowicą
Spaliły się oringi na tulejach, ew. któraś pękła.
Za wczesny w tryk paliwa -głośna praca silnika ,grzeje się,ciężko przyśpiesza,pali nadmiernie ,brak mocy, (może pęknąć wał korbowy,zgiąć się może korbowód albo może wydmuchnąć uszczelkę pod głowicą).Przyczyną w/w szkód jest wzrost ciśnienia na tłoku przed osiągnięciem GMP. Za późny w trysk paliwa -pracuje cicho (jak benzyniak),przeważnie ciężko odpala...
Skoro ma mi miska pęknąć to może ktoś konkretnie napisze mi jak to dokręcić. Szybciej znalazłem to w instrukcji niż odpisałem Ci na ten post https://obrazki.elektroda.pl/8207568900_... Tutaj brakuje poprzedniego zdania:" Z zasady, duże powierzchnie np. głowice silników, misy olejowe dokręca się, rozpoczynając od środka i kończąc na...
Warsztat robił tylko obróbkę. Montaż tuleji, szlif bloku,szlif wału no i stwierdzil pęknięta głowice. Ja składałem
Jak zmieniałeś głowice zerknąłeś na tuleje czy nie pękły? Rzadko się to zdarza, ale nie można wykluczyć takiej opcji. Traktor stoi na mrozie czy w cieple? Spróbuj tak jak koledzy podpowiadają samostartu.
A głowice masz nie pęknięte . I silnik był zimny czy ciepły ?
NAJPIERW POKRĘĆ GO RĘCZNIE!!!!!!!! Istnieje taka możliwość że z powodu słabych aku jeszcze nic się nie pogięło w silniku. Możliwość taką generuje np pęknięta tuleja cylindra z powodu zamarzniętej wody której nikt nie spuścił na zimę, skorodowana uszczelka głowicy i jest woda w cylindrze i z tego powodu nie możesz go obrócić itp. Jest naprawdę wiele...
Witam, wczoraj tj. 26 luty, pękł mi blok silnika w c-330, 3 cm pod głowica. Jaki klej polecacie do sklejania tego? Kupiłem dziś distal i nie wiem czy będzie dobry. Proszę o propozycje kleju, wiem ze trzeba nawiercic otwory, aby zabezpieczyć przed dalszym pekaniem i trzeba też pęknięcie naciąc. Z góry dziękuję za propozycje. Zdjęcia pęknięcia w załączniku.)l
Na dodatek prawdopodobnie kompresor ładuje za duże ciśnienie, albo wycieka tłokami. Ciągnik jest w fazie rozbierania to zobaczymy co będzie. Dodam ze biały dym leci też z tą gdzie sie wlewa olej silnikowy, tuż zaraz przy pompie wtryskowej. Biały dym też wylatuje z wężyka która odprowadza nadmiar oleju z pokrywki zaworowej. Regulamin pkt 10,9 i 11 wraz...
Taka sytuacja może być spowodowana przedostawania się cieczy nad tłok . Czyli może być to ,płyn chłodniczy ,olej ,paliwo ,to musisz sprawdzić. Ta "ścieżka" myślenia wydaje się być prawidłowa. Miałem podobny przypadek w silniku Stara 200 (S 359) tam nad tłok przedostawała się ciecz chłodząca przedostająca się przez pękniętą mosiężną tulejkę w głowicy...
Po co chcesz kupić drugą głowice starą splanuj dotrzyj zawory i nowa uszczelka i do przodu, a u mnie woda na zimę spuszczana i dziadek przy dużych mrozach leje ciepłą wodę i lepiej odpala. Tak jak koledzy tu mówią zrób i będzie dobrze. Dodano po 5 A i jeszcze jedno przyglądałem się zdjęciu gdzie masz olej zmieszany z wodą ja tak miałem jak nie spuściłem...
Witam, Remontuję z wujem Ursusa C-328, niestety z przyczyny braku części oryginalny silnik (wał korbowy pękł na pół) został wymieniony na inny od C-330. Po wielkich trudach i wymianach praktycznie wszystkich części (pierścienie, głowica itd.) ciągnik zaczął zapalać :D Niestety po dniu docierania silnika traktor podczas jazdy zgasł. Nie usłyszałem żadnego...
Witaj Kolego ,sprawdź czy nie zacinają się zawory w prowadnicach ,może jest źle wyregulowany wałek odprężnika lub zacina się/nie odcina paliwa/ zaworek zwrotny w króćcu pompy wtryskowej,wykręć wtryskiwacze z głowicy i zamocuj tak z przewodami /rurkami/wysokociśnieniowymi aby było widać jak rozpylają paliwo przy kręceniu rozrusznikiem,jeśli oba zestawy...
Jednak zmieniam cały zestaw, jednak 2 tuleje pękły i pierścionki były zapieczone na tłokach i głowice do sprawdzenia.
Mówisz chyba o zaślepkach z boku głowicy, nimi woda leciałaby na zewnątrz. W twoim przypadku pękła głowica lub raczej tuleje albo blok. Czeka Cię rwanie tulei, żeby zobaczyć co się stało.
Witam Mam nadzieje że ktoś z was miał podobny problem i ma na to rade, mianowicie Ursus miał robiony remont pierścienie, głowica(prowadnice zawory,planowanie), pompa olejowa remont był spowodowany małym ciśnieniem oleju i wyrzucaniem oleju z miarki co się później okazało jeden tłok był pęknięty, po naprawie wszystko w porządku, ciśnienie ok i reszta,...
Po ściągnięciu głowicy z Ursusa C330 zauważyłem pęknięcie między tulejami - niżej jest link zdjęcia i wskazane miejsce pęknięcia bloku. Mam pytanie - czy to da się jeszcze naprawić, czy trzeba szukać 2 bloku albo silnika? Jutro ściągnę tuleje i zobaczę, jak to wygląda w środku. http://obrazki.elektroda.pl/6514175600_1...
A ja miałem taki przypadek że ktoś dokrecał głowice bez pojęcia i bez klucza dynamometrycznego tak że pękły 2 tuleje przy szpilkach
A remont robiłeś ty? Znaczy widzę, że z rozrządem nic nie robiłeś. Jak napisałem wyżej - wszystkie elementy do weryfikacji, skoro żadnego nie jesteś pewien. Rozrząd ustawiony źle, musisz dojść dlaczego. ciągnik był rozebrany przez nas na części pierwsze nowe tuleje tłoki (jeden pęknięty) glowica gniazda wypalone jakieś pęknięcia
Temat powraca jak bumerang. Chwile było jak by ciszej, teraz jest gorzej, na zimnym silniku jest cisza ale im cieplejszy tym głośniejszy jest ten metaliczny dźwięk, ciężko go określić czy to stuk czy bardziej pisk, osłuchując go dziś dochodzę do wniosku że to nie w głowicy ale w pompie wtryskowej lub w którymś cylindrze ten dźwięk powstaje. Szukając...
Tak jak się obawiałem, uszczelniacze z Perkinsa nie pasują ze względu na dużą średnicę zewnętrzną. Nie mieszczą się w sprężynie wewnętrznej. Poza tym okazało się że jedna z gumek pękła. (at)piotr1eo Jak wyszła przeróbka głowicy z dedykowanymi prowadnicami? Silnik chodzi, nie zaciera się? Zawory suche?
zacznijmy od panewek oczywistą rzeczą jest że dostały w d.... bo olej był rozcienczony ropą wał: czy przypadkiem nie wyszło tak że szlif się zrobił przez rozcienczony olej??? pomiary owalizacji czopów korbowych powinny to wyjaśnić Laski popychaczy: może to być wina oleju z ropą zawory: jeśli są nieszczelne tzn że nie dotarte zużycie gniazd nie ma tu...
W tych ciągnikach było to wadą. Połączenie kołkowe się luzowało, wtedy widełki się kosiły, powstawał duży luz podczas zmiany biegów, dochodziło do zgrzytów i niezazębiana się kół zębatych co było skutkiem wypadania biegów. Na twoim zdjęciu coś było modernizowane bo normalnie widełki powinny być zakołkowane jak na dolnej listwie. Zanim to złożysz radzę...
Dzięki za dobre rady. Mam jeszcze pytanie, odnośnie wałka rozrządu. Ma w znacznym stopniu wytarte krzywki i chciałbym go wymienić na nowy. Czy mogę wyjąć stary wałek i wsunąć nowy, czy konieczne jest szlifowanie bloku pod nowy wałek. Nie chciałbym wyjmować bloku tylko dlatego, aby móc wymienić wałek rozrządu. Ciśnienie oleju 4,0 atm. Głowice 3 po regeneracji,...
Gdy nie będzie chciał zapalić delikatnie ostudź głowicę pompy wtryskowej. To jest tył pompy tam gdzie wychodzą przewody do wtrysków. Delikatnie polewaj wodą, żeby od różnic temperatur nie pękła. Gdy ją wystudzisz próbuj zapalić.
napisz coś wiecej . naprzykład czy nie ubywa wody ?.czy ciśnienie idzie do wody? ja miałem przypadek ze po złozeniu dymił na jasno niebiesko ,okazały się winne wtryskiwacze , trzpienie które dociskają końcówki były wybite na próbniku było dobrze a po założeniu do silnika dymił na jasno niebiesko .po wymianie jest wszystko ok .ważne jest terz czyste...
Witam, ostatnio mój traktor zamroziłem po czym razwalilo blok. Kupiłem drugi lok używany i ciagnik przeszedł kapitalny remont. Pochodził może że dwa miesiące i w chlodnicy zaczął zbierać się szlam . Myślałem że się silnik czyści po remoncie jednak to nie ustepowało. Zaprowadzilem ciagnik do mechanika i okazuje się że po zdjęciu głowicy i dmuchajac w...
głowica pęknięta pęknięta głowica ursus głowica
sprawdzić tętnienia oscyloskopem biquad wymiary uzwojenie robocze
weintek symulator weintek symulator
Magnetofon 2411 Aria - dane serwisowe i regulacyjne Jak odzyskać hasło do nawigacji Navigon 33XX?