Sa warsztaty ktore zajmuja sie spawaniem glowic, ale praktyka dowodzi ze taka glowica jest juz narazona na kolejne pekniecia. Wystawic ja zawsze mozesz, ale moim zdaniem lepiej oszczedzic sobie problemu i oddac ja na zlom.
Głowica jest do zespawania. A co do korbowodów to wydaje mi się, że nie powinny być w żaden sposób wygięte. Główka korbowodu musi być równoległa do stopy. Nie znam aż tak dokładnie tego silnika, ale nie przypominam sobie, żeby był wygięty korbowód. To raczej będzie zużycie. Pewnie dostał ostro "po garach". :wink:
Pompowtryskiwacze do wyjęcia i do wymiany komplet oringów.
Można polutować, ale należałoby wtedy lutować na nakrętce już nakręconej na gwint M30- wtedy geometria gwintu mimo nacięcia zostanie zachowana. pzdr Nix
A czy jeśli wrzucę inne używane wałki z mojej głowicy to czy osiowość nie będzie inna? Nie, wałki są zawsze ok. a stopy są surowe dokręcane do głowicy i dopiero w ów czas są obrabiane na gotowo...
Pęknięta głowica to chyba norma w nissanach...miałem ten sam silnik w primerze P12-pęknięta głowica.Szukaj nie popekanej używanej.
Uszczelka pod którąś z głowic, pęknięta głowica, korki - zaślepki otworów w głowicy przeżarte.
Witam, czym można skleić głowicę Kärchera K2, czy nada się do tego kotwa chemiczna?
To może być tak że spaliny dostają się do układu chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo cylinder.
ja bym sprawdził głowicę objawy te co napisałeś to objawy pękniętej głowicy
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
Aktualny koszt sprawdzenia, spawania głowicy oraz obróbki z uszczelkami to 850zł. W golfie problem objawiał się ubytkiem płynu ok. 1 litr na 500km w okresie od Października do Marca. W okresie wiosenno letnim płyn dolewałem raz ok. 1 litra. Robocizny nie wliczam w własnym zakresie.
Ja miałem podobną sytuację, ale u mnie była pęknięta głowica. Między zaworem a świecą, i to na dwóch cylindrach. Ale jak twoja głowica była sprawdzana na szczelność to może uszczelka wadliwa lub niepoprawnie zamontowana.
Wygląda na to że nie masz kompresji na trzecim :(. Podejrzewam że podstawienie drugiego wtryskiwacza nie pomoże. Powodem może być; niedomykający się zawór, popękane lub zapieczone pierścienie, pęknięty lub wypalony tłok, uszkodzona uszczelka, pęknięta głowica.
Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
A co się stało z tą pękniętą głowicą? Na podstawie niej, można by było lepiej coś doradzić.
Nie chcę Cię straszyć ale to może być pęknięta głowica chociaż mogło się zacząć od uszczelki, jeśli ubywało płynu to mogłeś ją przegrzać.
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
No to mechanik odpowiedział i po po co pytać. Na tym forum nie ma wróżbitów. Oprócz tego co powiedział mechanik pobieżnie to może być wiele przyczyn: brak kompresji, pęknięta głowica, uszkodzony zawór, uszkodzona wiązka elektryczna, sterownik silnika, pęknięty tłok, zapieczone pierścienie i wiele innych. Wybierz coś sobie. Samochód na porządny warsztat,...
O ile go nie przegrzałeś to raczej uszczelka , w innym wypadku może być pęknięta głowica do kanału wodnego i też będzie sadzić . Dobrym testerem jest własna nagrzewnica , bo się zapowietrza i nie grzeje . :|
Powiem ci że masz poważny problem. Ja mam to samo i po zdjęciu głowicy okazało się że jest pęknięta głowica. Tak czy inaczej szykuj się na koszta i nie jeżdzij nim bo szkoda motoru.
Płynu nie ubyło ale po 7dniach znowu mi wrzucil wodę zbiorniczkiem.Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!! Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. ps Wymiana chłodnicy w tym modelu jest możliwa po zdemontowaniu zderzaka i lamp.
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Wygląda na pompę wody ale może to być także uszczelka pod głowicą/pęknięta głowica. Ściągnąć osłonę rozrządu szukać gdzie cieknie, warto sprawdzić obecność spalin w płynie chłodniczym. Używanie auta z taką usterką to proszenie się o kłopoty, przegrzejesz uszczelkę głowicy o ile jest sprawna.
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Teraz to już ciekawe!Jeśli nie podcieka od czegoś innego a tam chyba nie ma raczej z czego,to może być pęknięta głowica od któregoś z kanałów smarnych do tego"gwizdka",co raczej mało prawdopodobne.Może cieknie gdzieś spod cylindrów a wentylator wydmuchuje akurat w tym miejscu?Może coś jeszcze wymyślę to spróbujemy poradzić.
Wymiana pękniętej głowicy
Jaki przebieg ma auto? Być może pierścienie ale mogła pęknąć także głowica.
Prawdopodobnie padnięta jest uszczelka lub pęknięta głowica. Płyn wcale nie musi przedostawać się do oleju. Może do cylindra(najczęstsza usterka), może również do kanału dolotoweg lub wylotowego. Jeśli chodzi o sprawdzenie po zdemontowaniu głowicy to jeżeli nieszczelność powstała w uszczelce każdy mechanik to zauważy. Natomiast jeżeli w głowicy to trzeba...
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Jakie są objawy tego że pękła ???
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Witam. Problem z Manem F 2000, mianowicie nie pali na jeden cylinder. Ale co mnie zastanawia to powietrze w powrocie paliwa w zbiorniku. Widać jak idą bąbelki powietrza. Jest opcja że może być pęknięta głowica i przedmuch powietrza z Komory spalania przedostaje się do powrotu paliwa? Kanał powrotu jest właśnie w głowicy. Jeśli ktoś przerabiał taki problem...
tam są pompowtyskiwacze. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Zgadza się - tam są pompowtryskiwacze. Wiem, że głowice tego typu silnika mają tendencje do pękania ale taki zbieg okoliczności. Zastanawia mnie też ta rdzawa maź między 1 i 2 cylindrem Najprawdopodobniej jednak pęknięta głowica = do sprawdzenia. Maź owa, to najprawdopodobniej mieszanina...
Jeśli silnik nie posiada podgrzewanej podstawy filtra paliwa czynnikiem chłodzącym to stawiam "optymistycznie" pęknięta głowica. Raport: Co ma pęknięta głowicą do paliwa w płynie? Przecież tam nie ma żadnych kanałów paliwowych w głowicy. Wtrysk ma zasilanie i odpływ a paliwo podaje końcówka która jest w komorze spalania. Przecież nawet gdyby pękła głowicą...
Przy małym pęknięciu głowicy dopiero po pół roku zrobi się czarny osad w zbiorniczku. Jak przy ostrej jeździe pod zbiorniczkiem jest mokro to albo chłodnica EGR (płyn w wydechu) albo pęknięta\krzywa głowica.
Niestety jest jeszcze jedna możliwość, z identycznymi objawami ( u mnie w BMW E91), pęknięty był kadłub silnika. Skończyło się na wymianie silnika.
Tak, to kanał powietrzny chłodzący głowicę, z drugiej strony ma dwie szczeliny pionowe po obu stronach wtryskiwacza, tam jest jego gniazdo. Więc albo luźny wtryskiwacz, coś z uszczelką wtryskiwacza (miedziana podkładka), albo niestety pęknięta głowica. Wykręć wtryskiwacz i zobacz jak wygląda uszczelka, czy nie widać okopceń na niej, daj nową podkładkę...
Witam Patrząc na zdjęcie nr. 2 mam wrażenie, że i cylinder też jest pęknięty: widać coś jak pęknięcie idące od prawego górnego otworu w kierunku tłoka. Pozdrawiam
Niestety nie wiem (u mnie te elementy i uszczelniacze były OK, wymieniałem tylko pękniętą głowicę napędu) - możesz jednak spróbować przewiercić - jeśli mocowanie jest jeszcze w jakiś sposób (typu ukryte zgrzewy, klej) to co najwyżej spalisz jeden ze sposobów rozbiórki, jeśli się poluzuje i da zsunąć - bez problemu znitujesz, przygotowując stożkowe gniazda...
A jak sprawdzić czy termostat otwiera . I jak sprawdzić czy pompa kręci? Na poziomie takiej wiedzy możesz tylko narobić więcej szkód, przyczyn może być naprawdę wiele, uszczelka głowicy, pęknięty blok, głowica, termostat, nie działający wentylator, zabita chłodnica. Dobra rada pierwszy lepszy mechanik postawi diagnozę w 5min
Może być uszkodzona chłodnica oleju , uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica .
Masz tam kolego silnik z rodziny FMB rodem z CHRL. Kup nową głowicę i po problemie - koszt znikomy.
Pęknięta głowica
Skoro test na CO2 w płynie wyszedł dodatni, to znaczy że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia - czyli uszczelka pod głowicą, pęknięty cylinder/głowica albo jest tam też przy EGRze chłodnica spalin, to jeszcze może być ona.
Jeżeli Masz dobrze odpowietrzony układ chłodzenia a on ciągle wypycha płyn to na sto % uszczelka albo pęknięta głowica.Pozdrawiam.
Witam mialem ten sam problem w myjce innej firmy klejenie klejami nie pomoglo a spawanie alu. nie jest tanie wiec lepiej chyba kupic nowa ale tym razem polecam firmy karcher dodam ze pekniecie to nie mroz tylko te pompy tak pekaja jakas wada fabryczna.pozdrawiam
jest dobre ogrzewanie :?::?::?: jeśli nie to już masz odpowiedż na swoje pytanie uszczelka uszczelka lub głowica a jeszcze jedno sprawdż połączenie nagrzewnicy z zaworem sterującym tam też lubi ' puszczać '
To zrób test jak Ci te bąbelki idą. Może głowica pęknięta i dmucha jak się dobrze rozgrzeje.
Głowica splanowana, zawieziona była kompletna z wałkami i popychaczami, a po splanowaniu była goła, do skręcenia, i okazało się że są 2 rodzaje popychaczy, głębsze i płytsze, jest ich po równo, w zakładzie w którym był robiony szlif nie wiedzą o co chodzi i nie pamiętają które gdzie były. Spotkał się ktoś z takim problemem?? Dodam że wymiary zewnętrzne...
Powodem zapowietrzenia może być: uszkodzona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, nieszczelne obsady wtrysków, awaria sprężarki powietrza, opadnięte lub pęknięta tuleja cylindrowa, niedostateczne odpowietrzenie układu chłodzenia np. po wymianie płynu. Wykonanie testu na CO2 pomaga w diagnozie.
Jak nie dostaniesz, to będziesz musiał spawać. Tutaj wszystko Ci pospawają. "Al-Spaw" Kazimierz Fiłonowicz ul. Warszawska 62, Łomianki 501 138 612
Napisałem ci w poscie . Połącz razem węże od chłodnicy oleju i przepłucz układ . Zrób ze 100-200km i sprawdzaj w zbiorniku wyrównawczym co sie dzieje , jak pojawi się to samo to uszczelka lub pęknięta głowica. Jak będzie czysto to masz mniejszy kłopot tylko chłodnica oleju. Dodano po 2 A koszt naprawy to ci nie podam bo jestem za granicą . U mnie w...
Co prawda doświadczenia dot. ciągników mam niewiele, ale sprawdził bym śruby głowicy - w Ursusie są chyba dwustronne szpilki? Były zmieniane? Może któraś nie trzyma głowicy z odpowiednią siłą? Czy przy wymianie były jakieś ślady na uszczelce w którym miejscu mógł nastąpić "przeciek"? Jeżeli nie to, to pewnie jak sugerujesz - pęknięcie w głowicy lub...
Zrób diagnostykę, może błędy coś podpowiedzą. Uszczelka nie powoduje gaśnięcia samochodu po dodaniu gazu i długiego odpalania. Raczej byłby to problem z zasilaniem w paliwo. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i szybkie nagrzewanie się (brak odbioru ciepła przy zakłóconym obiegu chłodzenia) z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na uszczelkę albo pękniętą...
HDS 551, tylko pytanie co pęknięte, czy głowica czy korpus pompy
Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
Tak,czasem siedzi mocno,trzeba uważać żeby nie ugiąć tej rurki w jarzmie .
Po długich próbach stwierdzam, płynu nie ubywa a problem jest w sygnalizacji poziomu płynu. Niestety po wymianie czujnka poziomu nadal pokazuje brak płynu chodż poziom jest ok. Przjżałem też instalacje wydaje się że ok. Bardzo proszę o rady bo gotowym się poddać i wysłać klienta do innego warsztatu - a to przecież nie chonor :cry: Dodano po 1 sory sory...
na 110% przyczyną pękania głowicy jest zakamieniona chłodnica - wymień ją jak najszybciej na nowa. Płukanie itd. nic tu nie pomoże (i jak piszesz, nie pomogło) Autem z taką zakamienioną chłodnicą możesz jeździć np. po mieście ewentualnie spacerkiem po trasie i często nic się nie wydarzy, ale gdy np będziesz gdzieś chciał popędzić szybciej, albo trafisz...
Niestety dalej kopci. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Płyn najprawdopodobniej przez pękniętą głowicę dostaje się do cylindra.
A skąd pomysł że te pęknięcie sięga do płaszcza wodnego? Sprawdzone że to właśnie stamtąd się leje? Bo jeśli to jest rysa pomiędzy gniazdami zaworowymi tego samego cylindra, to może nie być żadne uszkodzenie.
Jeżeli uszkodzona byłaby pompa wodna silnik by się gotował , a jak pisałeś tak nie jest, pisząc o pękniętej głowicy miałem na myśli mikropęknięcia wewnątrz cylindra przez które ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia ,takich pęknięć nie jesteś w stanie wykryć bez ściągnięcia głowicy i poddaniu jej badaniu na specjalnym stanowisku. Ja na 90 % jestem...
Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
Witam, mam problem z Toyotą Proace 1.5 HDI. Pasek rozrządu pękł, głowica zrobiona, zawory wymienione, dźwigienki tak samo, wałki rozrządu również. Wtryski sprawdzone w diesel serwisie. A samochód nie odpala, kręci i nic, wyskakuje błąd P050B, problem z rozruchem.
Witam Pękła mi głowica w karcherze 270 przy jednym tłoczku - pęknięci jest minimalne ale woda leci. Co prawda karcher chodzi i da sie normalnie myc nim ale z boku leci woda. Czy da sie czymś skleić plastykowa główcie? Jakiś mocny klej - może jakiś inny sposób?
Problem wygląda na pękniętą głowicę, możliwe że przy wymianie pompy wody, układ został źle odpowietrzony i doszło do przegrzania silnika, a w takim przypadku zawsze pierwsza obrywa głowica.
Ludzie pęknięta głowica i wszelkiego rodzaju nieszczelności odpadają. Zmień ten korek i zobacz co się będzie działo. :D
Na górze głowice z lewej strony masz EGR a przed nim w głębi silnika masz chłodnice EGR. Dochodzą do niej dwa węże 18mm. Uszczelka padła bo albo była pęknięta głowica albo coś spaprali (a że głowica duża to sporo rzeczy mogło pójść nie tak). Temperatura ok nie ma skoków.
Pęknięta uszczelka, pęknięta głowica, rzadko pęknięty blok.
Mam jakieś zwłoki po starszym modelu Sanyo i w głowicy są rdzenie o średnicy 4,5 mm ; dł. 7 mm . Skoro 4,85 chodził z dużym oporem , to 4,5 powinien się lekko regulować . Tylko po zestrojeniu trzeba zalać , jak napisał Kolega wyżej . Jak jesteś zainteresowany , to pisz na pw.
Jak miałem Matiza to działo się to samo. W moim przypadku była pęknięta głowica. Sprzedałem go dalej i tyle. :D
Sprawa rozwiązana, jednak pęknięta głowica. Auto u mechanika. Dziękuję za pomoc
Ja dodam od siebie, że BKD z początku produkcji to słaby motor. Możesz mu podnieść moc, ale licz się z tym, że może pęknąć głowica lub rozsypać się turbo. Jak masz hajs na późniejsze naprawy i bierzesz to ryzyko na klatę, to ja bym się nie zastanawiał. Mi też chodzi po głowie, żeby zrobić więcej mocy z 2.0 CR. Tylko muszę kogoś konkretnego znaleźć.
Nieszczelny korek. Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Pęknięty blok silnika. Pęknięta głowica. Jeżeli korek jest sprawny, a węże są twarde, to znaczy, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie. Powodem może być którekolwiek z powyższych.
Jak nie ma chłodnicy EGR to uszczelka albo pęknięta głowica.
MF ma przedmuchy do silnika. Remont silnika był zrobiony około 3 lat temu. Uszkodzona głowica, pierścienie, pęknięty tłok. Na początek sprawdź ciśnienie sprężania, następnie ściągnij głowice i sprawdź tłoki. Jeżeli będzie jeden pęknięty to warto sprawdzić wtryski czy nie leją.
A może mała podpowiedz jak zaczać ?ale dlaczego strzeliła ? Przeskoczył prawdopodobnie pasek zębaty i zawór spotkał się z tłokiem... Wyjmij kawałki starej dżwigienki i podsuwaj pod wałek nową - czasem trzeba przycisnąć wkrętakiem trzonek zaworu.
Ty masz pękniętą głowicę. Jeżeli jest pęknięta chłodniczka oleju to olej dostaje się do wody, u ciebie jest odwrotnie woda idzie do oleju.
Ja jak kiedyś sprawdzałem czy dwu wskaźnik działa włożyłem go do wrzątku ok.90 ° to wyszło na czerwone pierwsze pole. Na zielonym już jest nie za dobrze, ja wtedy przestaję pracować i dam ciągnikowi ochłonąć, nie gaszę tylko chwilę czekam 5 -10 minut. I czy wejście wskazówki na czerwone pole powinno skutkować zatrzymaniem silnika do ostygnięcia? Czerwony...
Pęknięta głowica.
Zadajesz takie pytania jakbyś w życiu silnika nie widział. Nie grzebałem w takim, ale z tego co patrzę teraz to możliwa by była opcja i 8 i 16 zaworów, napęd bezpośredni z wałków, bez dźwigienek. W najlepszym wypadku poprzebijane popychacze i pogięte zawory, w najgorszym rozbite mocowania wałka(ów), pęknięty kadłub głowicy. Nie rozbierzesz, nie zobaczysz...
uszczelka głowicy. Miałbyś albo masło w misce olejowej, albo przedmuchy spalin do układu chłodzenia. Wątpliwe. Mogła też pęknąć głowica lub blok.
Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem...
zgadza się: 1. uszczelki głowicy 2. zaślepki głowicy 3. oringi tulei w skrajnych przypadkach 4. pęknięta tuleja 5. wżera w korpusie bloku na uszczelnieniu tulei 6. pęknięta głowica lub blok silnika
Zapytaj się tam gdzie remontowales głowice, w czym leży problem. Czy idzie poprawić fabrykę. Wiem że taki myk dało się zrobić w grupie VW tylko że tam nie pękało, a korodowal bardzo cienki kanał cieczy, i lało do cylindra. Nie widzę innego rozwiązania jak pieścić się z gazem do temp 90st, dopiero jak masz pewność że silniczek gorący to wtedy można go...
Przyczyną może być uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Sprawdź, czy nie czuć spalin w zbiorniczku na ciecz chłodzącą i czy nie ma tam bąbelków.
Witam. Kolega ma pękniętą głowicę w Audi A4 B5 1.9 TDI AJM i ma do kupienia inną. Czy musi kupić głowicę razem z wałkiem rozrządu czy może wałek przełożyć ze swojej starej, pękniętej głowicy?
myslę,że twój problem to pęknięta głowica lub uszczelka pod głowicą.
Opisane objawy wskazywałby na uszkodzoną uszczelkę lub pękniętą głowicę.
Jeśli plastikowa (tuleja-panewka) nie jest pęknięta sprawdź, czy głowica termiczna prawidłowo pracuje na sprężynach, bo że nie jest dociskana do wałka to pewne. Czasem wystarczy nią poruszać i jest ok. Sprawdź też, czy ta plastikowa tuleja jest prawidłowo założona. Nawet gdyby była wytarta, to sprężyny powinny docisnąć głowicę do wałka.
Auto obecnie już u mechanika... dam znać jaki będzie efekt końcowy. Mam nadzieję tylko że to nie pęknięta głowica :/
Uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub blok. Oleju nie przybywa?
Pęknięta głowica to właśnie CO2 w układzie.
Tutaj ma zastosowanie diagnoza postawiona wyżej - przedmuchy do układu chłodzenia. Może być uszczelka pod głowicą, ale nie koniecznie, np. u sąsiada garażowego w oplu była pęknięta głowica.
Płyn nie ma innej drogi,uszkodzona uszczelka lub pęknięta głowica. 2 świece mokre?płyn czy ropa?
Ja bym sprawdził chlodnicę egr. Jeżeli to możiwe całkiem ją odłączyć od chlodzenia i wtedy sprawdzać. Uszczelka jeszcze nie jest taka zła może być gorzej pęknięta głowica itd... Z tego co piszesz ubytki są dość duże wiec płyn musi gdzieś uciekać. Jak nie ma plam to albo w wydech albo silnik.
Polecamy wymianę głowicy... Nie słyszałem o uszczelniaczach sklejających pękniętą głowicę.
Stawiam na pękniętą głowicę.
Przyczyn może byc kilka - dziura w tulei, wypalone oringi tulei, pęknięty blok, pęknięta głowica - nikt nie zgadnie, trzeb rozebrać i zobaczyć.
głowica pęknięta pęknięta głowica ursus passat pęknięta głowica
płytka stykowa atmega8 zbiornik nadkole koszt naprawa telewizor samsung
Sony Bravia nie włącza się - diagnostyka i rozwiązania Połączenie czujnika wału z ECU: pin sygnałowy