W każdym serwisie Karchera. Pokarz zdjęcie całej głowicy albo nr. katalogowy z tabliczki urządzenia (x.xxx-xxx) to ci powiem co dokładnie i w jakiej cenie.
Cylinder mógł pęknąć z kilku powodów: 1. Wada fabryczna, 2. Podczas montażu uległ uszkodzeniu, 3. Zawór przeciążeniowy cylindra jest zatkany i np na nierównościach na drodze doszło do przeciążenia i nadmiernego wzrostu ciśnienia. W takim wypadku zawór powinien zadziałać i wypuścić nadmiar ciśnienia a podnośnik opuściłby się trochę.
Witaj. Gratulacje! Tylko co ma pęknięty cylinder do ciśnienia oleju?! Pozdrawiam
Przy większym cylindrze wał będzie bardziej obciążony i może pęknąć.
Witam samochód od jakiegoś czasu wywala płyn z chłodnicy do wyrównawczego zbiornika dało się jeździć nie przegrzewal się czasem wypadal zaplon po dodaniu gazu 1 i 4 cylinder ciezko było wykręcić świece po zdjeciu glowicy cylinder nr4 ma takie przebarwienia jak na foto uszczelka nie była uszkodzona glowica raczej cala jest instalacja log. Dziwnie wygląda...
Trochę za głęboko wkręciłeś szpilkę. Kup nowy cylinder. Szkoda czasu i nerwów na kombinacje.
Zadzwoń i zapytaj. Cylinder + tłok+ pierścienie.
Skoro test na CO2 w płynie wyszedł dodatni, to znaczy że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia - czyli uszczelka pod głowicą, pęknięty cylinder/głowica albo jest tam też przy EGRze chłodnica spalin, to jeszcze może być ona.
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
To może być tak że spaliny dostają się do układu chłodzenia, czyli uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica albo cylinder.
De'Longhi Dinamica 23.210.b Popatrz dokładnie skąd wylatuje woda. Możliwe przyczyny: Uszczelka górna tłoka Uszczelka dolna tłoka Pęknięty cylinder tłoka - jest z plastiku, a ostatnio produkują z dodatkiem plastiku z recyklingu.
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
Przestań bredzić. Ognia w skuterku 50ccm. Jeszcze raz powtarzam - pierścienia uszczelniającego ciśnienie nie wypchnie. Tym bardziej że można sobie sprawić "tunningowe" - miedziane.
Pęknięta tuleja 4-rtego cylindra. W sumie częsta usterka tego silnika.
Uszczelniacze to tylko od oleju uszczelniają a nie od kompresji. Któryś zawór się nie domyka, lub gniazdo wypalone, ewentualnie pęknięta głowica w okolicach 1 cylindra.
No to masz kolego piecia273 pęknięty cylinder siłownika.
Powietrze ucieka w okolicy tloczka przebitki dol gora . Dodano po 10 Powiedz mi kolego czy może się przycinać ten toczek po lewej stronie skrzyni I jak mogę to sam naprawić ,czy dużo przy tym pracy ? Jeśli masz troche pojęcia to ogarniesz to sam.Najpierw zlokalizuj wyciek powietrza.Może być tak że puścił oring/odkręcony,pęknięty cylinder.Odkręć przewody...
Przyczyną mogą być zużyte uszczelniacze na tłoku, pęknięty cylinder lub uszkodzony częsta przyczyna zużycia uszczelniaczy.
Witam ! Koledzy mam problem z moim ursusem 4512. Po wymianie zaworu regulacji ciśnienia i zaworu sterującego w pompie hydraulicznej pękł mi cylinder. Po założeniu nowego zdarzyła się taka sama sytuacja. Proszę o pomoc. :cry:
W najlepszym przypadku bedzie jakis problem z odmą a w najgorszym trzeba by sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Możę pękł pierścień coś sie stało z tłokiem albo tuleją i dmucha olejem w odme.
Byle kto tego nie pospawa ale pospawać da się na pewno. Aby to dobrze pospawać należy zrobić bruzdę, żeby spaw dobrze penetrował oraz na końcu pęknięcia część fachowców wierci otwór żeby dalej nie pękło w przyszłości. Spawać należy odpowiednią elektrodą do żeliwa oraz odpowiednim prądem. Spaw należy nanosić warstwowo. Blok przed całą operacją należy...
Na pierwszy rzut oka, wygląda, że silnik zaczyna oddychać "rękawami" Pojawiły się przedmuchy do skrzyni korbowej- zużyte pierścienie, może tylko jeden pęknięty, wypracowane tuleje cylindrów (czy cylindry). Pasuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Chyba, że jest jakiś myk z tą odmą, zapchany separator oleju czy coś, tu akurat nie wiem jak jest w Pajero....
Możliwe że pękł łącznik, musisz zdjąć cylinder, odblokować opaskę i delikatnie odwinąć podstawę gaźnika. Wtedy będziesz pewny że nie uszkodziłeś go. Ale ja bym stawiał że śruby się poluzowały od podstawy cylindra. Żeby to sprawdzić musisz odkręcić śruby od amortyzatorów i wyciągnąć karter. ;]
To jeszcze coś jest np. pęknięty cylinder, nieszczelny zawór przeciążeniowy cylindra, przeciek na połączeniu skręcanym lub rozdzielaczu. Jest tam kilka oringów do wymiany.
Prawdopopdobnie spadła jedna z rolek z któregoś półksiężyca. Przynajmniej mi sie przytrafiło. Mógł też pęknąć cylinder lub masz przestawioną dzwignię od wyboru reakcji.
Sprawdzałeś ten plastikowy łącznik pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, może jest pęknięty. Czyszczenie i regulacja gaźnika, jak wygląda sprawa z kompresją?
Nie no widziałem słupki nawet i za 700 ale chodzi mi o to że nawet jak dam 1000 to nie ma sensu, lepiej jak da się jeszcze uratować tego, no chyba że okaże się nie do uratowania, tak jak to kiedyś miałem z oplem, zawory wbite w tłok i pęknięty cylinder
Jeśli kompresor zasila unit stomatologiczny, i jest z 2016 r, to polecam się zastanowić czy warto. Tydzień temu naprawiałem ten sam model, z tym, że z 2018 r. Do wymiany było: - Oba węże - pęknięte. - Spalony jeden silnik. - Zużyte uszczelniacze tłoków i zatarty cylinder w drugim. - Uszkodzony zawór zwrotny. - Uszkodzony presostat (pęknięta membrana)....
Witam. Sprawdź cylinder wybieraka czy nie jest pęknięte zabezpieczenie tłoka.
Pęknięta tuleja cylindra
Podwyższone ciśnienie w komorze korbowej świadczy o nieszczelności tłok-cylinder. Może pęknięte pierścionki może zużyta powierzchnia cylindra. Rozkręć obejrzyj pokaż zdjecia i napisz co to konkretnie za kompresor.
Ale 2.0 w benzynie czy Diesel? Bo w Evasion były turbo benzyny i turbo diesle. Jakie przebiegi dzienne robi auto? Równie dobrze może być pęknięta głowica, pęknięte cylindry - przecież są chłodzone cieczą, jak i spartolona uszczelka.
Ju,z sam nie wiem co może być wszystkie łączenia potraktowałem sylikonem to raczej nieszczelności bym wyeliminował. Bardzo możliwe, że to właśnie jest przyczyną problemów. Gaźnik też smarowałeś tym nieszczęsnym silikonem? Plastikowy łącznik gaźnika z cylindrem lubi pęknąć przy mocniejszym dokręceniu. Odpowietrznik zbiornika paliwa? Odkręć tłumik z...
Dmuchnęło uszczelniacze na tłoku. Pękł cylinder siłownika. Połączenie siłownik z rozdzielaczem. Zjadło wieloklin na wałku ramion podnośnika. Zrywaj plecak i tak Cię to nie ominie.
Ogarnę to po niedzieli i dam znać
Był pęknięty cylinder ,urwało się w miejscu mocowania do karteru .pospawałem u fachowca aluminium 25 zł .Po złożeniu pilarka tylko śmiga . Pytanie jak długo?jestem zainteresowany zakupem cylindra używanego fi 50 mmm aby niedrogo .Pozdrawiam .
Na korbowodzie pozostał ślad, uderzenia o dolną krawędź cylindra. Sprawdź czy cylinder w tym miejscu nie jest pęknięty, czasami pęka, szczególnie gdy ma żeliwną tuleję.
u mnie był pęknięty cylinder a przy okazji jaki daje się tam smar czy taki jak np do młotka makity HR2470? Zdanie zaczyna się wielką literą. Proszę o zachowywanie zasad poprawnej polszczyzny i właściwej pisowni jednostek, symboli i nazw technicznych.
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Kopułka może być uszkodzona. Sprawdź czy nie jest nigdzie pęknięta.
Tedi30 Przestań póki co doszukiwać się kolejnych defektów w tym aucie . Zakończ najpierw jedno potem szukaj drugiego . Wymień włącznik wentylatora i czujnik temperatury , sprawdź czy wentylator masz I czy II biegowy , czy oba biegi ewentualnie działają , sprawdź czy przy zimnym silniku po odpaleniu chłodnica robi się ciepła , czy węże twardnieją po...
Jakie są koszta związane z pękniętą tuleją cylindra?
Dolicz jakieś 500-600 zł na tulejowanie, to go odratujesz. Choć pewnie znajdą się ludzie którzy wyrzucą ułamany fragment i będą na takim uszkodzonym cylindrze jeździć, jednak będzie to powodowało zużycie tłoka. Albo sprzedaj cylinder w cenie złomu, może ktoś będzie szukał dawcy do własnych przeróbek i tulejowania. A pękł pewnie dlatego, że nie ustawiłeś...
Podstawowa czynność, to wywalić termostat na czas testu. Czy podczas pracy na postoju, objawy są takie same? Jeśli jest pęknięcie głowicy, puszcza uszczelka lub jest pęknięta tuleja cylindra, to pod obciążeniem silnika natychmiast może zagotować i wypluć wodę. – Termostat nie zdąży się otworzyć.
Luzy ok. Problemem okazała się pęknięta tuleja cylindra.
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy zaparzacz pracuje lekko i bez zacięć. Jeśli tak to do sprawdzenia czy cylinder zaparzacza nie jest pęknięty.
Chyba została znaleziona przyczyna, pierścień olejowy na 3 cylindrze jest pęknięty i wżery na panewkach korbowodowych.
Korbowód, tłok w cylindrze, któryś zawór (pęknięta sprężyna, źle wyregulowany, źle ustawiony EVB) sprężarka, rozrząd - to przychodzi mi do głowy.
Pęknięcie pierścienia, pęknięty korpus. Uszczelka.
Przykro nawet pisać ale mam pęknięta tuleje cylindra , silnik na złom trzeba szukać innego :(
Pokaż zdjęcie tego uszkodzenia.
witam Mam pękniętą tuleję cylindra i muszę ją wymienić. Tuleja to typ mokry uszczelniana oringami w bloku. Pomiędzy blok, a górny kołnierz ( na którym opiera się tuleja w bloku) przychodzi podkładka. Pytanie czy w zależności od grubości tej podkładki reguluje się wysokość tulei względem bloku, czy występuje ona w jednej grubości? Jeżeli ktoš posiada...
Wygląda na to że nie masz kompresji na trzecim :(. Podejrzewam że podstawienie drugiego wtryskiwacza nie pomoże. Powodem może być; niedomykający się zawór, popękane lub zapieczone pierścienie, pęknięty lub wypalony tłok, uszkodzona uszczelka, pęknięta głowica.
jeśli iskra jest wtrysk podaje paliwo to jedyną przyczyną nie palenia na ten cylinder jest lewe powietrze na kolektorze ssącym pomiędzy przepustnicą a głowicą - tam jest plastikowy kolektor obejrzyj dokładnie czy gdzie pęknięty nie jest może po tym ogniu się odkształcił i nie trzyma uszczelka przy głowicy
Nie trzeba wymontowywać cylindra aby wyjąć tłoczek. Wystarczy wyjąć wał korbowy 86 ku dołowi. Jeśli chcesz szybciej to możesz pod dłutować korbowód 36 dwoma śrubokrętami ku górze mając korbowód wysunięty maksymalnie na zewnątrz (tzn. masz go jak najwięcej widzieć). Po wyhaczeniu elementu 36 z elementu 86 cały korbowód wraz z tłokiem przepychasz przez...
chcesz powiedzieć że przez pierścienie albo cię gnie dużo oleju albo wcale ? Dymion-i pisałeś ze głowica była robiona - co było w niej robione ? wymieniali uszczelniacze zaworowe ? sprawdzali szczelność kanałów wodnych ? a może tylko pan henio tylko ją obejrzał ? Jeżeli będzie ciągnął olej przez pierścienie to wcale nie musi być słabsza kompresja ....
Sprawdź kolektor ssący, czy nie jest pęknięty, poluzowany przy cylindrze, o-ring pod gaźnikiem wytarty. Rozumiem, że filtr powietrza jest czysty. Dysze główną, czyli tą mosiężną śrubę od spodu, przeczyść dokładnie.
Możliwe ze któryś z cylindrów pękł.
Ja miałem podobną sytuację, ale u mnie była pęknięta głowica. Między zaworem a świecą, i to na dwóch cylindrach. Ale jak twoja głowica była sprawdzana na szczelność to może uszczelka wadliwa lub niepoprawnie zamontowana.
Wygląda na przegrzany silnik, sprawdź ciśnienie w cylindrach, uszczelka do wymiany, może głowica krzywa lub pęknięta wtedy trzeba spawać i splanować, ale to już naprawa warsztatowa.
Ciśnienie na rozgrzanym silniku w układzie chłodzenia zawsze jest, a po odkręceniu korka naturalnym jest, że spadnie. Ale tak jeżeli już odkręcisz korek to można zaobserwować czy występuje bulgotanie czyli wydostają się spaliny, które właśnie mogą świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą, pękniętej głowicy lub pękniętej tulei cylindra.
Niestety dalej kopci. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Płyn najprawdopodobniej przez pękniętą głowicę dostaje się do cylindra.
Dzięki wszystkim za rady. Przyczyna moich objaw była pęknięta tuleja cylindra:( Ale juz po wszystkim wymieniłem silnik:( (napraw mi sie nie opłacała)
Pierścień zabezpiecza metalowy sworzeń trzymający cylinder z dolnym tłokiem w bloku zaparzającym. Są dwa takie zabezpieczenia, a na sworzniu jest rowek..
Poszukuję firmy, która potrafiłaby naprawić fonograf (na woskowe cylindry). Prawdopodobnie pęknięta sprężyna. Wymaga oczyszczenia i oceny, czy niczego nie brakuje. https://obrazki.elektroda.pl/8128055300_... https://obrazki.elektroda.pl/7298671400_... AI: Jaka jest marka i model tego fonografu? Edison Standard Phonograph...
Gotuje się, czy wywala zimną wodę? Takie zachowanie wskazuje na uszkodzoną uszczelkę, lub pękniętą głowicę, ewentualnie cylinder. Zdejmij głowicę, będzie widać...
Głowica jest przypadkiem 9/10 , ale blok może nie mieć płaszczyzny , albo będzie pęknięta tuleja cylindra i objawy te same . Ale żeby to zweryfikować trzeba wydrzeć motor z auta i rozebrać na części pierwsze , co w takim przypadku taniej wychodzi drugi słupek.
Czy przy wymianie uszczelki dałeś głowicę do sprawdzenia czy jest szczelna i do planowania? Sprawdziłeś czy nie jest pęknięta tuleja cylindra? Pompa cieczy sprawna? Spróbuj wypłukać układ chłodzenia, może rzeczywiście jakiś kanał zakamieniony i nie umie się dobrze odpowietrzyć.
Pęknięty izolator świecy. Wymień i połowa problemów ubędzie.
Może przegrzał ją. Odkręć tłumik i zobacz w jakim stanie jest tłok i cylinder. Nie wiem dokładnie ale mógł również pierścień pękł. Bo chyba to ciecie i to przegrzanie prowadnicy było następstwem tych niedomagań. Pozdrawiam.
Pęknięta głowica, tuleja cylindra, wypalona uszczelka. Bez rozebrania nie dookreślenia.
Proszę kolegów o pomoc w doborze zamiennika kondensatora. Zamarznięta woda uszkodziła kondensator oscylatora, pękł cylinder ceramiczny. Został starannie sklejony klejem epoksydowym, wzmocniony włóknem szklanym. Po tej operacji jest szczelny jednak piec nie grzeje. Kondensator chłodzony wodą, prod NRD, typu RF-4500. Pojemność 4500 pF/14 kV. Piec 5,5...
Pęknięty jest, wstaw tuleję i sprawdź chłodnicę spalin.
Ciśnienie sprężania po 9 na każdym cylindrze, moc jest silnik pracuje równiótko. Pierwsze stwierdzenie wyklucza 2 następne. Głowica sprawdzona, uszczelka wymieniona dwa razy objaw ten sam. Głowica jest żeliwna, nigdy się z nią nic nie działo. Skoro Po ściągnięciu głowicy uszczelka uciśnięta idealnie na każdym z cylindrów, brak wizualnych objawów uszkodzenia...
Jeżeli uszczelka i głowica są na 100% sprawne to istnieje prawdopodobieństwo że pęknięta jest tuleja cylindra.
Właśnie udało mi się zdobyć Husqvarnę 51. Po zdjęciu cylindra okazało się ze pękł pierścień bo nadmiernie się wytarł od strony wylotu . Może to jakaś wada fabryczna? tłok mam do wymiany cylindra nie ruszyło prawie wiec jeżeli nie jest wytarty to jeszcze może ja uratuje :)
Jedynie przedmuch z cylindra przez pękniętą uszczelką/głowicę/blok.
Nie jeden remont silnika mam za sobą i żadna fantazja mnie nie ponosi. Przy tej ilości oleju sama turbina na pewno nie jest winna. Przypadków jest mnóstwo od nieszczelności silnika ( wycieków ) aż po pęknięte pierścienie zbierające a nawet pęknięte tuleje cylindrów.
W takim samym modelu wymieniono 3 razy dwumas z powodu takiego głuchego stukania wraz z obrotami silnika, czuć było stukanie na pedale sprzęgła- i dalej nic aż po paru set kilometrach później wał pękł przy 4 cylindrze.
tam są pompowtyskiwacze. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Zgadza się - tam są pompowtryskiwacze. Wiem, że głowice tego typu silnika mają tendencje do pękania ale taki zbieg okoliczności. Zastanawia mnie też ta rdzawa maź między 1 i 2 cylindrem Najprawdopodobniej jednak pęknięta głowica = do sprawdzenia. Maź owa, to najprawdopodobniej mieszanina...
Ile ma już lat? Uszczelniacze wału, styk cylindra z dołem, uszkodzony łącznik gumowy gaźnik-cylinder pęknięty wężyk w zbiorniku. Posprawdzaj to.
Zbyt mocno i nie w/g istrukcji dociągnięta głowica, bądź bardzo mocno przegrzany silnik. Tuleja ma kołnierz który pękł i tłok wciągnął ją do karteru.
Witam. dzisiejszego dnia zauważyłem usterkę w moim crossie. Dokładnie chodzi mi o pękniętą głowicę cylindra w crossie 140 (Jest to angielski/włoski cross 140, 18 KM) czy taką głowicę da się pospawać, bo mam rozumieć że z taką usterką nie da się jeździć? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Ja przy podobnych objawach miałem pękniętą głowice na 3i4 cylindrze.
Jeżeli nie widać na 100% wycieków (i nie przedostaje się do miski olejowej), to najprawdopodobniej płyn dostaje się do cylindrów (pęknięta głowica, uszkodzona uszczelka pod głowicą etc) i zostaje odparowany do atmosfery.
pęknięta głowica lub tuleja cylindra (rozumiem że termostat sprawdzony)
Zacznij od sprawdzenia: - czy wyłączona jest regulacja siłowa ( mała dźwigienka pod siedzeniem z prawej strony) - czy rurka od cylindra do rozdzielacza nie jest pęknięta - czy zawór przeciążeniowy mocujący rurkę (wkręcony w cylinder) nie jest zablokowany
zapomniałem dodać, że tzw. króciec gaźnika czyli przewód między gaźnikiem a cylindrem był lekko pęknięty. Skleiłem go i szczelnie obkleiłem taśmą izolacyjną. Tylko czy przez to nie brało by w ogóle ani trochę paliwa?
Witam szanownych kolegów! Szukam kogoś kto wie cokolwiek o silnikach Vetus a konkretnie M 4. 14. Znajomy ma taki silnik zamontowany w łodzi i chodzi mi o to, że w misce olejowej pojawiła się woda i moje pytanie jak się tam dostała. Mam pewne podejrzenia co do pompy wody obiegu zewnętrznego (wody brudnej) lub pękniętą tuleję cylindra o ile tuleje te...
Paręnaście lat temu moja Mz250 też nie paliła, uszkodzony był krociec ssący pomiędzy cylindrem a gaźnikiem. Krociec był pęknięty, przez co połączenie pomiędzy gaźnikiem i cylindrem było nieszczelne i zasysane było fałszywe powietrze. Po wymianie kroćca problemy znikły. Sprawdź czy połączenie gaźnika i cylindra jest szczelne, może masz identyczny problem.
Witam. Mieliśmy podobny problem w volvo fh12 z 04 roku. Pod uwagę braliśmy chłodniczkę oleju, pompę wody i coś jeszcze czego nie pamiętam ;p Jednak okazała się pęknięta tuleja cylindra i to był cały problem. Po wymianie tulei wszystko wróciło do normy. Najlepiej sprawdzić na początku pompę wody, później sprawdzenie ciśnienia na cylindrach. Pozdrawiam....
Kolego silnik po wymianie cylindra i tłoka musi się dotrzeć (np. ok. 500 km) i wówczas wróci mu moc. Może podczas montażu niewłaściwie założono tłok, lub pękł pierścionek i silnik nie ma właściwego ciśnienia w cylindrze. Jeśli usunąłeś dozownik, to zaślep zbędne wężyki i króciec w gaźniku od oleju.
Jak pali na 4 cylindry to nie ma co się palić w tłumiku i tłumik nie będzie robił za żarówke.
Co zostało wymienione. Bo wygląda na nieszczelność tłok/pierścienie/cylinder (ewentualnie głowica pęknięta).
Nie chcę siać strachu, ale wygląda to na uszkodzone - pęknięte tuleje cylindrów. Płyn chłodzenia dostaje się na 2 -3 tłok ,pytanie tylko którędy? Może głowica trzaśnięta . Ogólnie silnik prawdopodobnie przegrzany i to bardzo. Dodano po 6 Jeszcze jedno pytanie , czy montowałeś głowice jak to trzeba robić? czy na tak zw pałę? dokręcić jak się da. Bez...
Jaki był powód pęknięcia korbowodu? Takie pęknięcie korbowodu zawsze pozostawia jakiś ślad w silniku, na przykład skrzywiony wał lub wałek rozrządu, pęknięty blok lub cylinder na samym dole. Luzu na łączniku przeciwwagi też nie było?
mi to bardziej wygląda jakby zimna woda była wlana na gorący silnik blok dostał "szoku termicznego" hehe To pękł by tylko cylinder, ewentualnie głowica.
Pęknięty tłok grzechocze w cylindrze - kto widział "live" to wie. Proszę przestać wypisywać niestworzone rzeczy i pozwolić autorowi określić się w końcu.
Panowie i nastał koniec. Moj silniczek zakończył żywot. Dzisiaj jechałem i nagle silniczek stanął. Okazało się że pękł pierścień. Mogł pęknąć bo miałem trochę połamany cylinder(ci którzy pamiętają,wpadła mi kiedyś nakrętka w kartery). Dobra,spoko,liczyłem się z tym i kiedyś kupiłem zestaw cylindra z tłokiem i pierścieniami. Problem sięga głębiej. Podczas...
błąd zapłon cylinder cylinder pęknięty dźwigienka lodówka pęknięty
medion instrukcja obsługa laser biała kartka sprzeglo sprezarki
junkers usterki wałek magnetofon szpulowy
Jak wyłączyć pocztę głosową w T-Mobile? Jak bezpiecznie usunąć plik instsh_x64?