Zdarza się uszkodzenie, przebicie palca rozdzielacza do jego ośki, iskra jest na kablu królewskim, na świecach już nie ma
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
To nie jest żaden cewkomoduł - zwykły rozdzielacz, tyle tylko że odmiennego kształtu. Składa się z kopułki i palca rozdzielacza. Silnik C18NZ.
Witam, u mnie pomogła dopiero wymiana rozdzielacza, palca i przewodów- astra F 1.8, wiec całkiem blisko. Przewody (zamienniki) mają tendencje do zsuwania się z kopułki (możliwe w 1,6 jest inaczej). Pozdrawiam.
Czesc chcialbym ci troche pomoc a wiec najpierw niewiem jaki jest w tej astrze rozdzielacz iskry jesli ma to sprawdz kolejnosc zaplonu ma byc 1 3 4 2 to jest wazne 1 cylinder jest od strony rozrzadu to jest bardzo wazne w silniku mozu tu byc bläd? a jesli jest na dwoch cewkach zaplonowych to to co napislaem nie dotyczy wtedy . a najlepiej to zciagnij...
witam posiadam opla astra z silnikiem 1.4 z 1991 roku ostatnio pojawił się problem skrapla się woda lub powietrze w kopułce i palca rozdzielacza auto nie odpala wtedy dopiero po wyczyszczeniu kopułki z wody auto pali normalnie jak to można naprawić?
W mojej astrze miałem to samo i po wymianie cewki i palca rozdzielacza wszystko jest ok.
Z tego co się orientuję to tam jest chyba uszczelniacz koszt do 10 pln. śmiało sobie poradzisz, zaznacz położenie palca rozdzielacza, a potem samego rozdzielacza i możesz śmiało demontować.
Silnik zapala bez problemu. Nie gaśnie.W czasie jazdy też nic nie odczuwam - no może jest głośniejsza praca (buczenie). Silnik ma system Multek M/DIS czyli nie ma palca rozdzielacza zapłonu. Iskra jest wytwarzana tylko przez cewki.
Poukładaj przewody w/g podanej kolejności po obwodzie, zgodnie z kierunkiem ruchu palca rozdzielacza. Potem w razie potrzeby przestawiaj wszystkie o jedno miejsce. Masz tylko 4 możliwości.
Plastykowy element połączeniowy wałeka aparatu zapłonowego z wałkiem rozrządu-gdyby tak było powinieneś wyczuć to kręcąc palcem rozdzielacza.
a moze nie czujnik halla tylko jest luzna kopulka lub juz wypalone styki i palec rozdzielacza?
w układzie paliwowym brak wycieków zmieniony filtr paliwa filtr powietrza zastanawia mnie tylko kat zapłonu Dodano po 2 nie jestem fachowcem ale lubie grzebać w aucie trochę operuję miernikiem nie zauważyłem zmian po wymianie sondy lambda posiadam dwie jedna od nowości druga ma 15kkm przebiegu czujnik cieczy na ECU ma prawidłową rezystancję nie wiem...
Sory że sie wtracam ale może jeszcze zacząć by trzeba od poczatku czyli od kopułki i palca rozdzielacza -tu bardzo często traci sie moc(iskre)a takie szarpniecia przypominają mi pęknięte wegliki w przewodach wysokiego napięcia -zobacz aparat zapłonowy
Okej,mądra uwaga,na razie pójdę tym tropem, napisz czy podejrzewasz moduł zapłonowy, temat nadal jest aktualny. Dodano po 5 Witam ponownie,iskra już jest lecz tylko na krótko,lecz gdy wałek rozrządu lub rozrusznik pójdzie w ruch iskry nie ma,podejrzewam czujnik Hala lub położenia koła zamachowego,czy ja dobrze rozumuję, było dużo spadków napięcia na...
Palec rozdzielacza obraca się?
Przyczyn może być wiele. Sprawdziłbym czystość przepustnicy i silniczka krokowego oraz stan aparatu zapłonowego (zdjąć kopułkę i obejrzeć mocowanie palca rozdzielacza czy nie jest mechanicznie "zestarzałe"). Losowość udanego zapalenia sugeruje raczej układ ssący powietrze. Warto przyjrzeć się też spalinom czy np. nie wylatują wyraźnie słabiej
Witam Temat znany ale chce opisać moja sytuacje osobno. Wszystko bylo ok z odpalaniem. Pomimo mrozów samochód palił bardzo ładnie pomijając fakt ze przez początkowe etapy pracy silnika czuć było coś w stylu "tur kocenia" ale po chwili to ustąpywalo. Samochód przestał mi odpalać. Na gazie a przede wszystkim na benzynie także. Niby coś tam łapie no ale...
czy tam od strony palca jest simering ? http://obrazki.elektroda.net/48_12379337... A tak poza tym to tam w srodku procz tego czujnika hallotronowego to nic nie ma i za to chcieli tyle kasy ?! Ale jest jeden fakt, bez tego auto nie pojedzie :P
Wymień palec rozdzielacza, o którym piszesz.
kolega nie określił czy kreci z oporami czy bez, a co do palca rozdzielacza napisał że jest ok a nie że obraca się przy kręceniu silnikiem, dlatego napisałem żeby sobie rozrząd sprawdzil. a łatwiej jest odczepić dwa zaciski i odsunąć pokrywe rozrządu niż w tym przypadku odkręcać kopułke
Po ente to nie ma silnika DOHC 8V w Lanosie i nigdy nie było. Z tego co pamiętam to stare silniki oploskie montowane w Lanosie i Nexii to było OHC (lub SOHC) 1.5 8V lub 1.5 16V DOHC. Silniki trwałe pod warunkiem dbania o nie. Zestawienie silników w Lanos i Nexia: https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Nex... https://pl.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Lan...
No,no,no. Jaki tam rozwiązany jak auto wariuje! Jeżeli przeprowadziłeś taką operację i silnik odpalił zrób tak: 1 odepnij spinki z kopułki aparatu zapłonowego 2 zdejmij kopułkę 3 chwyć palcami palec rozdzielacza i pociągając w górę zdejmij go z wałka 4 jeżeli posiadasz omomierz i dostęp do danych serwisowych aby znać właściwą rezystancję owego palca...
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
miałem kiedyś taki sam problem w peugeot 305 winny był rezystor przeciwzakłóceniowy na palcu rozdzielacza wn po rozgrzaniu robił przerwę
Trzeba by sprawdzić stan świec, kabli i rozdzielacza z palcem jeśli to starszy silnik.
Zdejmij kopułkę i zobacz czy przy rozruchu obraca się palec rozdzielacza, być może pęknięty walek rozrządu.
Wałek rozrządu potrafi pęknąć w połowie - silnik zgaśnie i będzie próbował załapywać przy kręceniu - odgłos jak przy odpalaniu "malucha". Aczkolwiek to C14NZ - trzeba zdjąć kopułkę i zobaczyć czy palec rozdzielacza zapłonu się kręci w ogóle.
Ten temat jeszcze długo będzie bardzo aktualny tak długo, jak będą istniały Astry F w związku z powyższym podzielę się z wami spostrzeżeniami Miałem podobne problemy z wolnymi obrotami temat mam opracowany proponuję sprawdzić : 1. silnik krokowy wyczyścić , sprawdzić złącze , przewody ew. podstawić drugi. 2. stan instalacji zapłonowej w tym świece -przewody...
Jeśli to uszkodzone sprzęgiełko to palec rozdzielacza da się obrócić ręcznie, rozrząd naturalnie nieuszkodzony.
Najczęściej takie objawy daje uszkodzona kopułka lub palec rozdzielacza. Obniża się ciśnienie w kolektorze to iskry sobie latają we wszystkie strony. Rozrząd sprawdź a nie zgadujesz.
Witam z tym filtrem to poczekam ale generalnie to się pogorszyło teraz bo wyskoczył kolejny błąd 42 jest to : 42 Obwód pierwotny układu zapłonu z rozdzielaczem lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec) 42 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic) Dodatkowo zauważyłem że w kopułce są takie dwa przewody które są dołączone...
a zapytam kolegi gdzie niby znalazł przewodzik podciśnienia w reduktorze gazu?a co do problemu,w opelkach często wilgoć wchodzi na palec rozdzielacza zapłonu,gdy auto pod chmurką stoi.
Przewody zapłonowe do sprawdzenia i styki w kopułce i w cewce. Nieprawda. Trzeba jakoś zmierzyć szczelinę pomiędzy stykiem palca rozdzielacza a stykiem w kopułce w której musi byc węgielek w chwili gdy ma przeskoczyć iskra. Nieprawda. Nie ma w Daewoo "węgielka" - jest sprężysta blaszka. Zmniejszyć przerwę na świecach na 0,45 mm. Po co? Moduł montujemy...
Miewałem również gubienie zapłonów, suszyłem kopułkę, sklejałem na silikon, bo wilgoć była. Ostatnio jak wysuszyłem, to dolutowałem do palca kawałek blaszki, która wydłużyła palec o jakieś 3mm, bo według mnie to za duży odstęp był. Kupiłem wcześniej nowy palec i też był taki duży odstęp. Nie wiem dlaczego taki duży robią, ale odpukać ze 2 tygodnie na...
Palec w rozdzielaczu chodzi , masz sterowanie na pinie 4 modułu zapłonowego?
A może to kable wysokiego napięcia . Zmierz omomierzem - powinno być ok. 2-8 KOM. I jeszcze sprawdź palec rozdzielacza- nie powinno być więcej jak 100 KOM.
wykręc świece 1-go cylindra,ściąg kopułke,przytkaj 1-szy cylinder,pokręć rozrusznikiem i obserwuj palec rozdzielacza a reszta jak wyżej.
Kolego z tym czujnikiem to jest tylko jedna z wielu możliwości. Czy zaglądał ktoś u ciebie do rozdzielacza zapłonu, możesz mieć przebicie na kopułce lub uszkodzony palec rozdzielacza itd. itd. Podaj chociaż dokładne oznaczenie modelu silnika.
Zalecam "ścieżkę zdrowia" dla elektryki silnika. Do wymiany świeczki, przewody - do sprawdzenia kopułka+palec rozdzielacza (o ile jest). Jeżeli problem nie ustąpi - pomyślimy dalej. Jest LPG?
Sprawdź kopułke , palec rozdzielacza i przewody zapłonowe (czy nie ma przebicia) . Miałem podobny problem w mojej cordobie 1.4 , przyczyną był wypalony palec rozdzielacza i kopułka ;) Wlepić ostrzeżenie za wypisywanie bzdur?
Z powodu swapu silnika z C14NZ na C14SE w Astrze F mam kłopoty z centralką(przełącznikiem) Brc Elegant 51 w instalacji II (a w zasadzie I) generacji - zawór krokowy został pozbawiony trzpienia i sprężyny i "reguluje nic" a regulację zgrubną przejął register ze śrubką. Wszystkie elementy instalacji gazowej które pozostały pracowały bez usterek przez...
Dobrze stary tylko: kopułkę rozdzielacza zapłonu i palec rozdzielacza. A ma ją tylko C14NZ,reszta ma podwójną cewke zapłonu bezposredniego. Wsio jasne?
W moim Oplu Calibrze miałem identyczny objaw. Równierz na początku wymieniłem czujnik temperatury i nic to nie pomogło. Następnie za jednym zamachem wymieniłem kopułkę, palec rozdzielacza, kable do świec oraz świece i po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. pozdrawiam
Mam astrę f '97r silnik 1.4 (60KM) LPG Autronic + parownik Lovato. Mój problem polega na tym że na gazie przy gwałtownym wciśnięciu gazu (np przy wyprzedzaniu na trójce) samochód zaczyna się dławić i prawie gaśnie.. dopiero gdy puszcze gaz i delikatnie go dodaję to jest ok.. podobnie jest przy przyspieszaniu na dwójce i na jedynce.. nie zawsze się tak...
Zdejmij kopułkę z aparatu zapłonowego. Za palcem rozdzielacza jest czujnik indukcyjny. Zobacz, czy wszystko jest sztywno, czy cewka nie lata luźno. Obadaj też kabelki, czy nie spróchniały.
i przy każdym takim mocnym szarpnięciu słychać jakieś takie dziwne uderzenie, stuk nie wiem Po sprawdzenia -- przewody świece i przewody zapłonowe, rozdzielacz zapłonu, ( palec i kopułka ), moduł zapłonu ( cewka zapl. ) Ps. A filtra powietrza Ci jeszcze nie rozwaliło ???
Witam!! Panowie a czy jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za zapalenie samochodu?? Bo sprawa jest taka, że raz mi zapali, a drugi raz nie zapali kręci ale nie zapali??Wymieniłem już kopułkę,palec rozdzielacza,przewody,świece. Jeszcze jeszcze jedno pytanie do czego służy moduł??Mam Astrę 1.4 93r pozdrawiam
Witam, proszę o informację: dotyczy Astry F (1998) z silnikiem X14NZ. Zapłon z modułem, cewką i rozdzielaczem (kopułka +palec). Po wymianie modułu zapłonowego na zamiennik zauważyłem zwiększone spalanie (do 10l/100km). Czy konieczny jest jakiś reset? Niestety, w przypływie radości, że auto znowu odpala wyrzuciłem opakowanie z modułu, ale w sklepie zapewniali,...
Dziękuję za podpowiedzi, ale tych elementów nie brałem pod uwagę, bo jakieś trzy miesiące temu wymieniłem palec rozdzielacza, kopółkę, świece i przewody. Ale może one są takie same jak ten fachowiec. Jeszcze sprawdzę te elementy jutro. Jeszcze raz dzięki.
To aparat zapł.przydałoby się uszczelnić aby olej nie dostawał się do środka bo to ma też wpływ na jakość iskry,a co do kopułki to ją dokładnie oczyść ( umyj benz ) i osusz lub wymień bo może jest już mocno ponadpalana palec rozdzielacza przetrzyj delikatnie drobnym papierkiem spójrz na te gniazda co zakładasz przewody czy tam nie ma śniedzi. a jak...
Witam. Luke1 to bardzo interesujące co piszesz i czekamy na odpowiedz co z tymi pierdzącymi radiami. Tak poza tym to jestem też od nie dawna posiadaczem ( 2 miesiące) harry II z antenką president Michigan 80 cm. Terkotanie straszne wpadające przez antenę, sprawdziłem. Auto Opel Astra I ben. 1.4 (60km). Wymieniłem kable na porządne firmy NGK, świece...
Problem mam z moją Astrą 1998, silnik C14NZ bodajże. Otóż zaczęła mi niedawno przerywać. Zauważyłem to podczas silnych deszczów, kiedy było bardzo mokro. Na wolnych obrotach wypadają poszczególne "zapłony", najgorzej podczas przyspieszania - brak przyspieszenia, silnik "zdycha". Ale także podczas normalnej jazdy - zdarza się dość silne szarpanie. Jak...
Miałem podobny problem. Astra 1.4 silnik X14NZ na niskich obrotach szarpał i był mułowaty. Dopiero przy wyższych obrotach było lepiej (40km na 3 biegu). Problem występował okresowo, najczęściej jak było zimno lub jak jeździłem, a potem zostawiłem samochód na taki czas że nie zdążył do końca ostygnąć - np na godzinę. Wymieniłem świece, przewody zapłonowe,...
To chyba będziesz miał uwaloną sondę lambda, i zalewasz świece. Zakładam że wiesz gdzie się znajduje. Można ją sprawdzić podłączając się do komputera. Jeśli nie masz takiej możliwości to weź miernik cyfrowy, nastaw na zakres pomiaru do 20V DC. Odepnij sondę (jeden kabelek), zaciski miernika podłącz między masę (czarny) a wyjście z sondy (czerwony) i...
Witam wszystkich. Od razu zaznaczam, że przeczytałem już multum postów na ten temat na tym i innych forach, ale nie rozwiązało to moich problemów (być może kwestia niezgodności postów z moim modelem silnika, albo kiepskimi umiejętnościami bo nie mogę sobie poradzić na przykładach innych ;) ). Problem jest z odpalaniem. Wygląda to tak: załączam stacyjką...
palca rozdzielacza rezystancja palca rozdzielacza wymiana palca rozdzielacza
programator samochodów satel czujka pożarowa nagrzewnica power
pralka gorenje klapka lodówka samsung
Alternatywy dla smartfona Tecno z problemami dotykowymi Suszarka Hotpoint TVFM 70 - Bęben nie obraca się: Przyczyny i Diagnostyka