To ustaw prawidłowe luzy zaworowe, przy okazji popatrz na położenie palca rozdzielacza przy tej czynności i zanotuj je. Chodzi o to, ze gdy ustawiasz zawory na 1 cylindrze, na 4 jest mijanka, to palec rozdzielacza ma być skierowany w tym momencie na wyjście na świecę 1 cylindra
Zdarza się uszkodzenie, przebicie palca rozdzielacza do jego ośki, iskra jest na kablu królewskim, na świecach już nie ma
Jak masz książkę to sprawdz jeszcze raz ustawienie rozrządu i palca rozdzielacza bo objawy raczej na to wskazują albo zdejmij pokrywę zaworów i prześledz działanie zaworów i położenie palca rozdzielacza bo to raczej nie wina komputera nawet jakby sonda lambda była uszkodzona to i tak powinien zapalic tym bardziej że jak piszesz paliwo podaje wtrysk...
może być jeszcze przyczyna kopułki lub palca rozdzielacza jeśli taki jest w tym modelu. Ewidentnie jest gdzieś przebicie wysokiego napięcia. Sprawdź po ciemku co widać pod maską podczas odpalania.
Oj stary. 7 lat jezdziłem na Twoim przypadku (poldek1,5'94 + Lovato). Odrzuciwszy temat regulacji zostaje: - wymiana filterka gazu - sprawdzenie palca rozdzielacza/kopułki (miałem takie uszkodzenie) - sprawdzenie przewodów WN - spuszczanie oleju z parownika - oczywiście świece próbuj.
Miałem ten sam problem. Dałem nową kopułkę, palec, kable, świece. Następnego dnia dławił się. Wpiełem komputer i pokazał jeden błąd (wartość biegu jałowego przekroczona).
czy to jest mechaniczny ciągły wtrysk.Jeśli tak to może mieć uszkodzony wyłącznik termiczno czasowy.I nie podaje sygnału na wtrysk rozruchowy.Pozdrawiam Dodano po 5 zapłon też możesz sam sprawdzić wałna GMP i środek palca rozdzielacza musi sie pokrywać z kreską w aparacie zapłonowym,kreska jest pod plastikową osłonką
Nie da się ocenic stanu czesci nie widzac jej i o taka ocene tez nie prosilem. Prosilem o napisanie jak ocenic stan kopulki i miałem na mysli na co zwrocic uwage przy takiej ocenie, dlatego napisałem o tych stykach. Dzisiaj jeszcze raz przetestowałem samochod. Zauwazylem, ze problemy z szarpaniem pojawiaja sie dopiero jak silnik sie nagrzeje. Gdy jest...
Może to wina zbyt dużych odstępów pomiędzy elektrodami świec albo kiepskich kabli.Palec wygląda jakby iskra nie mogła z niego przeskoczyć na styki kopułki(zbyt duża przerwa miedzy palcem a stykami kopułki).A może to po prostu jakiś tani zamiennik?
Nic się nie rozszerza, palec jest wykonany z bakelitu.
sprawdz mase
Po za kolejnością zapłonu, czy dobrze podpinasz kable do aparatu zapłonowego - kopułki? Sprawdź sobie położenie palca rozdzielacza, gdy masz pierwszy tłok w górnym położeniu. Z innego silnika V6: Jak widać, zapłon jest 123456, ale w kopułce są zamienione piny. Sprawdź miernikiem swoją kopułkę - może jest podobnie. https://obrazki.elektroda.pl/8471601100_...
nie sa wspólzamienne mimo identycznego wyglądu, jedna jest sterowna impulsem ujemnym ( zwieranie środkowego pinu na cewkomodule do masy) drugi typ dodatnim. Zwróć uwagę na ostatnie trzy cyfry oznaczenia-masz 104A i chyba drugi typ 335.
Na początek czyszczenie palca i kopułki rozdzielacza, wymiana kabli wysokiego napięcia.
Wymyśliłem, że )skoro po wymianie palca rozdzielacza wystąpiła zmiana objawów) przyczyna może leżeć w łożyskach aparatu zapłonowego. Zużyte łożyska mogą stawiać zmienny opór, powodując lekkie przestawianie zapłonu. Można by wyjąć aparat i obracając wałkiem, sprawdzić czy łożyska nie dają efektu, jakby, przeskakiwania. Wymiana łożysk jest możliwa, choć...
No właśnie momik przeanalizuj dokładnie co zacytowałeś. "problem nie ustał". Czytaj uważniej.
Ori sruba jest goła ,ma gwint tylko z początku. Zakładaj jak było
Zacznij od palca rozdzielacza jego mikropęknięcia dają takie objawy.
Tak jak pisalem wcześniej przewód dobry jest. Cewka jest jedna i z niej poprzez rozdzielacz idzie na świece , świeca też dobra, bedę robił próbę z wymianą palca rozdzielacza zapłonu, aczkolwiek dziwne to jest że na pozostalych świecach jest iskra.
witam posiadam opla astra z silnikiem 1.4 z 1991 roku ostatnio pojawił się problem skrapla się woda lub powietrze w kopułce i palca rozdzielacza auto nie odpala wtedy dopiero po wyczyszczeniu kopułki z wody auto pali normalnie jak to można naprawić?
Witam jakie są metody wzmocnienia iskry a raczej cewki ? Auto ma jedną cewkę na 4 cylindry sygnał jest rozdzielany za pomocą kopułki i palca rozdzielacza na aparacie zapłonowym.
Sprawdź czy nie masz przebicia palca rozdzielacza do masy w miejscu jego mocowania. Wiem, jest nowy ale jakość części często pozostawia dużo do życzenia.
W czterocylindrowych silnikach (licząc zgodnie z kierunkiem wirowania palca rozdzielacza) masz z reguly 1 4 2 3 lub 1 3 2 4 - żeby wał był mniej obciążony drganiami skrętnymi.
Czesc.Czyli podsumowujac wymieniles modul,zielony kabelek,cewke zaplonowa,napiecie na niebiwskim kabelku przy cewce jest,palec rozdzielacza sie obraca. sprawdz wiec,czy na niebieskim przewodzie przy cewce jest napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem.Sprawdz tez,jak wyglada kabelek w srodku rozdzielacza(ten,do ktorego jest podlaczony ten zielony kabelek)....
jeśli to jest od ślizgu palca rozdzielacze to to możesz dobrać podobną (np od innej kopułki), jeśli od regulatora odśrodkowego kąta zapłonu, to tylko orginał.
Przyjrzałem się uważnie fotkom tej cewki zapłonowej z rozdzielaczem. Cewka jest poniżej palca rozdzielacza i przerywacza. Z niej wychodzi styk wysokiego napięcia który dochodzi do kopułki. Można zrobić tak - osobna cewka zapłonowa 12V. Wyjście wysokiego napięcia ( przewód ) dajemy w miejsce tego oryginalnego. Stara cewka pozostaje tylko że bez podłączenia....
Potrzebny by był ci miernik uniwersalny i ustawić go na 20 KΩ jeden kabel miernika w fajkę a drugi do końcówki przy aparacie zapłonowym. Wartości sprawnych przewodów mieszczą się w granicach 0,7 – 10,4 (rezystancja będzie inna na przewodach w zależności od ich długości). Maksymalna rezystancja dla sprawnych przewodów zapłonowych wynosi 25...
Cewki zapłonowe są ok skoro iskra jest to jest corsa b 1.0 12v tu nie ma palca rozdzielacza ani kopułki czy jakich kolwiek kabli do swiec Dodano po 2 Rozwiń swą myśl o co ci chodzi nie jestem mechanikiem
Na rozdzielaczu i przy świecach powinny być numer jak '1' , '2' itd. Poza tym przewody od świec mają odpowiednią długość tak, żeby się nie pomylić przy podłączaniu. Jakbyś miał źle podłączone to byś nigdzie nie pojechał ;) Kiedyś prosta metoda na sprawdzenie czy na każdą świecę idzie iskra było odpięcie kopułki rozdzielacza i lekkie jego odchylenie...
W tym modelu niema palca rozdzielacza ani kopułki:!:
Sprawdz naped (palca)rozdzielacza iskry elektrycznej
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten sposób...
Nie mogę założyć prze rozdzielacz ponieważ nie mam palca rozdzielacza.
W mojej astrze miałem to samo i po wymianie cewki i palca rozdzielacza wszystko jest ok.
Niestety po wymianie palca rozdzielacza na oryginalny problem pozostał. Czyżby jednak kopułka???
jaka jest rezystancja palca rozdzielacza ?? nie jest pęknięty
Zacznij od podstaw. Wymiana świec zapłonowych, kontrola lub wymiana kabli wysokiego napięcia, czyszczenie kopułki i palca rozdzielacza.
W tym silniku nie ma palca rozdzielacza, a rura od filtra nie ma wiekszego znaczenia (silnik pracuje prawidłowo nawet bez filtra) Sorry, ale nie znam tego silnika. Opieram się na wiedzy z silników Mazdy :) Tam palec rozdzielacza jest zaś przewód przed dolotem idzie od przepływomierza - dosyć newralgiczna część osprzętu silnika...
Nie dziw się , może mu dołożyli "przekaznik zapłonu" , gorzej bo nie dali palca rozdzielacza.
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
To nie jest żaden cewkomoduł - zwykły rozdzielacz, tyle tylko że odmiennego kształtu. Składa się z kopułki i palca rozdzielacza. Silnik C18NZ.
Poukładaj przewody w/g podanej kolejności po obwodzie, zgodnie z kierunkiem ruchu palca rozdzielacza. Potem w razie potrzeby przestawiaj wszystkie o jedno miejsce. Masz tylko 4 możliwości.
Palec, kopułka, kable WN. Często występuje przebicie palca rozdzielacza do ośki aparatu zapłonowego.
Witam . Jeżeli nie jesteś pewien ,to zdejmij kopułkę zostaw palec rozdzielacza w aparacie.Wykręć świecę z pierwszego cylindra,przyłóż delikatnie palec w miejsce świecy.Druga osoba niech zakręci rozrusznikiem,obserwuj palec na aparacie.W momencie dmuchnięcia kompresji ,zobacz w jakiej pozycji jest palec.Ta pozycja palca powinna wskazać pierwszy cylinder...
napisz jaki tam masz kod silnika,nz,mh,sc? wygląda na przebicie palca rozdzielacza, pozdrawiam
Podobny problem miałem kiedyś z 6N, pomogło wymiana kopułki i palca rozdzielacza. Podobnie kable, kupiłem najpierw tanie, jakieś polskie zamienniki. Zimno/mokro odpalał bardzo ciężko. Dopiero jak wymieniłem wszystko, czyli kopułka, palec (bosch), świece i kable (NGK), auto paliło od strzała. Ale to tylko taka dygresja, bo nie wiem jakie są różnice między...
do usciślenia jaki to rocznik bo niektórzy mylą I z II układ nie może być tak zapowietrzony kopułke oczysc od wewnątrz od palca rozdzielacza bo może tam być woda.
Sprawdź jeszcze czy faktycznie to zapłon sieje. Można to zrobić tak, ustalasz obroty na około 3 tys. i na moment odłączasz + z cewki zapłonowej, jeżeli w tym momencie zakłócenia nikną to masz pewność że zapłon sieje. Jeśli okaże się że po sprawdzeniu i przeczyszczeniu styków przewodów styków kopułki i palca rozdzielacza nadal występuja zakłócenia to...
Odległość musi być pomiędzy tymi nazwijmy konektorami a palcem rozdzielacza rdzeń cały czas jest dopychany przez sprężynkę do palca rozdzielacza. Skoro twierdzisz, że jest ok to tak załóżmy zastanawiam się nad tą temperaturą o której piszesz że na postoju jest ok a jak jedziesz to wysoka?
Już nie mam pomysłu co z nim może być nie tak. Mam pytanie, czy po wymianie palca rozdzielacza i kopułki trzeba regulować zapłon?
podaje iskrę, ale gubi gdzieś na rozdzielaczu Palec rozdzielacza ma przebicie do ośki
Witam Przepraszam że wtrącę się do ale miałem u siebie w Warsztacie podobny przypadek, okazało się, że walnięty był palec rozdzielacza. Na końcu palca rozdzielacza w Fordzie jest blaszka która trzyma się tylko na dwóch cienkich drucikach, sprawdź czy się nie ułamała i nie zostały tylko te dwa druciki. Pozdrawiam
cewka nowa a palec rozdzielacza gdzie jest?opiszesz? Palec jest pod kopułka rozdzielacza.
Więc co do palca rozdzielacza i kopułki to już sprawdzałem sa dobre. Gaźnik musze sprawdzić jaki bo nie pamiętam. Rezystancję zmierzę jutro i podam.
witaj ja mam golfa II 1,3 wielopunkt co prawda ale mialem ten sam objaw, po wymianie przewodow, swiec i palca rozdzielacza wszystko jest ok pozdrawiam lucas
Z tego co się orientuję to tam jest chyba uszczelniacz koszt do 10 pln. śmiało sobie poradzisz, zaznacz położenie palca rozdzielacza, a potem samego rozdzielacza i możesz śmiało demontować.
Jeżeli nie pomyliłeś kolejności przewodów zapłonowych (?) to masz przestawiony zapłon. Obróć go przeciwnie do kierunku obrotu palca rozdzielacza. Trzeba też sprawdzić przewody zapłonowe czy są dobre.
Aparat Zapłonowy jest bez Palca rozdzielacza . tak przerwa jest Odpowiednia ... Dodano po 31 jak się kasuje luz aparatu Zapłonowego ? pokręcając nim ?
No to jak przewody są dobrze, aparatu nie tykałeś to z palcem masz trzy możliwości. Z całą pewnością będzie to szybciej przetestować niż zagłębiać się w temat od strony naukowej. Generalnie pierwszy tłok w gmp, wałek na pracy, a palec na przewód pierwszego cylindra. Amen
Możesz mieć zmodyfikowany w międzyczasie aparat. Spisz numery OEM ze starych elementów i zażycz sobie w sklepie takie same. A przypadkiem nie wbiłeś tego palca na oś wirnika do oporu?
Witam problem jak w temacie. Auto zgaslo podczas jazdy i nie pali. W czym moze lezec problem? Sprawdzalem przewody przy pompce paliwa, podczas krecenia po wyciagnieciu przewodow z pompki nie leci paliwo. Wyciagnalem tez przewody z palca rozdzielacza zaplonu jedna miedziana koncowka zostala w kooulce ale wyciagnalem ja obrobilem i zlaozylem znow na przewod...
a mnie się wydawa że impulsy są pobierane ze strony niskiego napięcia tzn ze styków przerywacza, i nie ma znaczenia ile jest cylindrów. Chyba że pobiera z palca rozdzielacza za cewką na wysokim.
sprawdź przewody wysokiego napiecia i palec rozdzielacza
Zasadniczą przyczyną w takich sytuacjach jest kopułka i palec rozdzielacza.
Sory że sie wtracam ale może jeszcze zacząć by trzeba od poczatku czyli od kopułki i palca rozdzielacza -tu bardzo często traci sie moc(iskre)a takie szarpniecia przypominają mi pęknięte wegliki w przewodach wysokiego napięcia -zobacz aparat zapłonowy
Do twojego typu aparatu zapłonowego (bez palca rozdzielacza) - schemat i zdjęcie poglądowe. http://obrazki.elektroda.pl/3658145800_1...
Jak masz wypaloną dziurę oznacza to że jest wysoka temperatura, w kopułce źródłem wysokiej temperatury jest łuk elektryczny. Łuk elektryczny pojawia się gdy jest odpowiednio duża przerwa między elektrodami. Więc albo jest przerwa między przewodem z cewki a kopułką albo między kopułką a palcem rozdzielacza. Nie piszesz z której strony kopułki wypala...
Silnik zapala bez problemu. Nie gaśnie.W czasie jazdy też nic nie odczuwam - no może jest głośniejsza praca (buczenie). Silnik ma system Multek M/DIS czyli nie ma palca rozdzielacza zapłonu. Iskra jest wytwarzana tylko przez cewki.
zapłon jest źle ustawiony sprawdź czy nie ma nadmiernego luzu na palcu rozdzielacza zapłonu
Drogi mpn105,musisz rozróżnić przerywacz od palca rozdzielacza i kopółki.W twoim samochodzie nie ma przerywacza tylko jest cewka połączona zielonym kablem do modułu.Nie ma przerywacza i nie ustawia się przerwy.Tym sie różni zapłon mechaniczny od elektronicznego.
czy palec rozdzielacza w ogóle się obraca?
witam ! Powinien po nagrzaniu ciągnąć zimne. Z dwojga złego dla silnika korzystniejsze jest zimne powietrze (więcej tlenu). Z boku filtra powietrza masz taki "dyngs" z bimetalem w środku, który jest odpowiedzialny za przełączanie klapy. Stosowano to by przy dużej prędkości powietrza w gardzieli zespołu wtryskiwacza nie zamarzało tam powietrze. Jeszcze...
ja miałem podobny problem i po wymianie kopułki i palca rozdzielacza wszystko wróciło do normy na jakieś 15 tys i znowu mi się wypaliły styki na kopułce i ponownie musze wymienić ale tym razem kopułka palec kable i świece Pozdrawiam i wytrwałości
Na zdjęciu #3 jest aparat zapłonowy z silnika 1,3 lub 1,4, który kręci się w lewo, Twój kręci się w prawo, więc ustawienie kabli takie jak na fot #4. Na aluminiowym korpusie aparatu powinna być kreska, palec rozdzielacza ustawiony w jej kierunku wskazuje cyl. 1
Przewody zapłonowe do sprawdzenia i styki w kopułce i w cewce. Trzeba jakoś zmierzyć szczelinę pomiędzy stykiem palca rozdzielacza a stykiem w kopułce w której musi byc węgielek w chwili gdy ma przeskoczyć iskra. Zmniejszyć przerwę na świecach na 0,45 mm. Moduł montujemy na pastę termoprzewodzącą.
Nie bardzo rozumiem, jak ręką przytrzymać palec rozdzielacza, tam jest przecież pokrywa z kablami do świec. Więc podczas pracy nie da się przytrzymać palca rozdzielacza. Chyba że masz na myśli wciśnięcie palca rozdzielacza głębiej na swoja pozycje bo lubi z niej wypadać. Dodano po 1 Panowie mała pomyłka, okazuje się że nieprawidłowo sprawdzałem punkt...
To że czujnik jest i impulsator to wiem, ale nie chcę ciąż kabli tylko zdobyć męską i żeńską wtyczkę, po prostu taką złodziejkę zmontować. Ja mam jedną cewkę, która kablem idzie do rozdzielacza który składa się z kopułki i palca rozdzielacza. Cała filozofia, kawałek metalu kręci się i jeśli zbliży się do elektrody w kopułce to iskra przeskakuje. Więc...
Trochę to trwało, ale problem częściowo rozwiązany. Uszkodzony(pęknięty na pół) uchwyt palca rozdzielacza znajdujący się na wałku rozrządu. Teraz silnik normalnie odpala. Mrugające kontrolki, niedziałające wskaźniki są prawdopodobnie spowodowane uszkodzeniem elektroniki licznika. Jutro podmienię licznik i zobaczymy
Źle ustawiony aparat zapłonowy po zdjęciu paska rozrządu.Rozrząd ustaw na znaki i zobacz gdzie "patrzy" palec rozdzielacza.
Sprawdż czy podczas kręcenia rozrusznikiem kręci się palec rozdzielacza (aparatu zapłonowego), jezeli stoi w miejscu to znaczy ze zerwnany pasek rozrządu
Rzeczywiście były kiedyś takie palce rozdzielacza ze sprężynką i takim jakby ciężarkiem który pod wpływem siły odśrodkowej zwierał iskrę do masy po przekroczeniu jakiejś tam prędkości obrotowej http://obrazki.elektroda.net/80_12268340...
kolega nie określił czy kreci z oporami czy bez, a co do palca rozdzielacza napisał że jest ok a nie że obraca się przy kręceniu silnikiem, dlatego napisałem żeby sobie rozrząd sprawdzil. a łatwiej jest odczepić dwa zaciski i odsunąć pokrywe rozrządu niż w tym przypadku odkręcać kopułke
Czesc chcialbym ci troche pomoc a wiec najpierw niewiem jaki jest w tej astrze rozdzielacz iskry jesli ma to sprawdz kolejnosc zaplonu ma byc 1 3 4 2 to jest wazne 1 cylinder jest od strony rozrzadu to jest bardzo wazne w silniku mozu tu byc bläd? a jesli jest na dwoch cewkach zaplonowych to to co napislaem nie dotyczy wtedy . a najlepiej to zciagnij...
Szczelina w tarczy aparatu ma ok 0,5cm szerokości, nie mierzyłem, ale na oko da to ok 1,5cm ruchu końca palca rozdzielacza. Jak kreska na obudowie jest pośrodku "okienka" otwierającego halla, to oczywiście bez znaczenia w którą stronę się kręci, ale jak jest na krawędzi, to już różnica ustawienia aparatu kręcącego się w drugą stronę jest spora
filtr powietrza, świece oraz kable wysokiego napięcia też były wymieniane w wakacje. tankuje cały czas na tej samej stacji ale może faktycznie mają jakiś "zimowy" już. potestuje jeszcze na cieplejszym silniku czy po tej wymianie palca rozdzielacza, należy ustawiać zapłon? jak zrobić to w domu czy trzeba jechać do specjalisty?
zdejmij kopułkę i sprawdź czy obraca palec rozdzielacza jak kręcisz rozrusznikiem jak obraca postawił bym na czujnik hala
Nic nie wspomniales o wymianie Palca rozdzielacza ,to on moze byc przyczyna ,nie kosztuje drogo -a wrazie czego bedziesz mial zapas. (nowy z podrobki nie musi byc sprawny 2% w mojej karierze byly felerne) nie piszesz czy to sie dzieje na zimnym/cieplym silniczku !!!
Maluch z 85 roku zapłon w stacyjce i bez palca rozdzielacza tylko na kowadełko , cewka olejowa ma 2 styki jeden ze stacyjki czy tam od bezpieczników a drugi jakiś zielony przewód i 2 wysokiego na świece , i chyba mi ten plusowu niewygląda na jakis oporowy kabel a raczej na polutowany i zmarnowany ,
Najczęściej takie objawy daje uszkodzona kopułka lub palec rozdzielacza. Obniża się ciśnienie w kolektorze to iskry sobie latają we wszystkie strony. Rozrząd sprawdź a nie zgadujesz.
Nie dysponuje sprzętem żeby ci pokazać ale jak zdejniesz kopółkę to pod palcem rozdzielacza ją zobaczysz jak poruszasz nią to będziesz wiedział co z tym zrobić
Przyczyn może być wiele. Sprawdziłbym czystość przepustnicy i silniczka krokowego oraz stan aparatu zapłonowego (zdjąć kopułkę i obejrzeć mocowanie palca rozdzielacza czy nie jest mechanicznie "zestarzałe"). Losowość udanego zapalenia sugeruje raczej układ ssący powietrze. Warto przyjrzeć się też spalinom czy np. nie wylatują wyraźnie słabiej
Wał na kropke, palec rozdzielacza na cylinder 1 kopułki. Masz tylko 2 możliwości. -Jak ustawisz to najwyzej zamień tylko przewody o 180st. wszystkie jak bedzie kichał. -Mozna tez sprawdzić czy cisnienie sprężania jest wtedy kiedy palec pokazuje cylinder 1. Doreguluj potem zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej na 10-12st na wolnych.
Gdy auto jest zimne obroty biegu jałowego na poziomie 400 obr.min, kiedy się rozgrzeje obroty w granicy 750 obr.min ale przy zdjęciu nogi z gazu auto strzela. Po wymianie świec,kabli kopułki i palca rozdzielacza,sondy lambda i wyłaczeniu komputera na kilka godzin reakcje bez zmian.
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Wg mnie to wina przewodów WN ( i palca rozdzielacza) Takie przewody w serwisie kosztują podobno koło 500 euro Ufffffff ale cena. Jak będziesz potrzebował takich przewodów to daj znac . Wiem kto ma do sprzedania w b.dobrym stanie. Niedawno wymieniał silnik i cały osprzęt mu się ostał. SlawekBB. pisz na : unknow2000(at)wp.pl
Mialem ten sam problem ale w troche starszym aucie chociaz tez w oplu. byla to Vectra A 1.6i. Pomogla wymiana przewodow WN kopulki i palca rozdzielacza. U ciebie tych dwoch ostatnich pewnie nie ma, ale przewody latwo sprawdzic zapalajac silnik w ciemnosci i patrzac czy nie iskrzy. A moze wymien swiece.
Witaj, nie dziwie się że nie ma nic na ten temat, instalacja schematycznie tak prosta że prościej już się nie da, cewka zasilana plusem z akumulatora, przerywacz mechaniczny, uzwojenie wtórne doprowadzone do palca rozdzielacza który rozdziela wysokie napięcie na konkretne świece. Nad czym tu się rozpisywać, diagnostyka to zasilić - odciąć zasilanie...
w moim przypadku był uszkodzony palec rozdzielacza(przebicie po zagrzaniu silnika) . wymieniłem też kopułkę i problem się skończył, a objawy były identyczne.
W moim AUDI 80 B3 88R. silnik 1.8 S PM problem był podobny. W okolicach 2800 obrotów samochód szarpał i nie chciał jechać, musiałem wyrzucić na luz, dodać mocno gazu parę razy i wracało do normy do następnego razu. Diagnosta podejrzewał luzy na aparacie zapłonowym, ale problem się skończył po wymianie kopułki i palca rozdzielacza (przy okazji ustawiony...
Sprawdź kable WN , świece i palec rozdzielacza. Pierwsze dwie rzeczy jak masz gaz w aucie to zmieniaj co 10 tys km.
palca rozdzielacza astra rezystancja palca rozdzielacza wymiana palca rozdzielacza
schemat gniazdo przyczepki dmuchawa wtyczka lodówki inwerter
pralka gorenje klapka lodówka samsung
Vestel 17IPS72 Schematic Download, Faults, and Repair Tips for Hitachi, JVC, Toshiba TVs MAN TGE 3.14 2.0 TDI 2019 – lokalizacja czujnika temperatury G62, wpływ na świece żarowe i Start-Stop