Tak jak pisalem wcześniej przewód dobry jest. Cewka jest jedna i z niej poprzez rozdzielacz idzie na świece , świeca też dobra, bedę robił próbę z wymianą palca rozdzielacza zapłonu, aczkolwiek dziwne to jest że na pozostalych świecach jest iskra.
Zrobiłbym dobry serwis zacisków hamulcowych i linki hamulca ręcznego, uszczelniłbym cewkę wysokiego napięcia, przeczyściłbym/wymieniłbym kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu oraz kable WN ...no to mamy pożywkę na kolejne kilkadziesiąt postów :D Stawiam, że na początek będzie coś w stylu "wymieniłem przewody WN i nie mogę wycisnąć 160km/h = co to może...
Witam. 1 - solidna masa na pokrywie silnika . 2- solidna masa na klapie tylnej jeśli jest tam antena . 3- świece zapłonowe zalecane przez producenta [z opornikiem lub bez ],i dobrej marki przewody zapłonowe do danego samochodu,palec rozdzielacza zapłonu i kopułka. 4- alternator najczęściej szczotki i wytarty komutator. 5- dobra masa na obudowie pompy...
Palec rozdzielacza zapłonu się obraca a na skrajnych pinach nie ma napięcia ,dziś auto jedzie do elektryka zobaczymy co wynajęcie .
Wymień palec rozdzielacza zapłonu.
Wałek rozrządu potrafi pęknąć w połowie - silnik zgaśnie i będzie próbował załapywać przy kręceniu - odgłos jak przy odpalaniu "malucha". Aczkolwiek to C14NZ - trzeba zdjąć kopułkę i zobaczyć czy palec rozdzielacza zapłonu się kręci w ogóle.
Bodajże nazywa się to palec rozdzielacza zapłonu i nie dosięgał do styków wewnatrz kopułki. To oczywiście diagnoza amatora, ale po wymianie kopułki i "palca" problem ustapił.
a zapytam kolegi gdzie niby znalazł przewodzik podciśnienia w reduktorze gazu?a co do problemu,w opelkach często wilgoć wchodzi na palec rozdzielacza zapłonu,gdy auto pod chmurką stoi.
zapłon jest źle ustawiony sprawdź czy nie ma nadmiernego luzu na palcu rozdzielacza zapłonu
Witam ! Kupiłem nową kopułkę i ją zainstalowałem . Natomiast palec rozdzielacza zapłonu pozostawiłem . Miał on małe nadpalenia , które iglakiem usunąłem . Ponadto ze świec usunąłem nagar . Temat uważam za zakończony ! Pozdrowienia ! :cry:
Kolejnośc zapłonu w tym modelu to 1-3-4-2. Pierwszy przewód wsakaże palec rozdzielacza i znak na górnym kole rozrządu,względnie krzywki-widać po odkręceniu korka.
kable wysokiego napięcia, zestyki w kopułce rozdzielacza zapłonu, palec rozdzielacza zapłonu, a później mierzy opór za pomocą omomierza. W cewce zapłonowej mierzy się opór uzwojenia pierwotnego i wtórnego. To jest Corsa D.....więc małe szanse ....eh...pytający może nie mieć pojęcia, ale odpowiadający chociaż trochę...
Mianowicie rozleciała się cewka ta pod palcem rozdzielacza zapłonu i nie podaje impulsów, bo jest przerwana. Czy można samą cewkę kupić, i jak ją wymienić bo ta 'gwiazda' magnetyczna to chyba zaprasowana jest na wałku,i nie można cewki sciągnąć i ile takie coś kosztuje.
Tylko silniki 1.3 o oznaczeniach GT i HK miały zawory regulowane płytkami. Dodano po 8 Bardzo prawdopodobne że jest to palec rozdzielacza zapłonu.
Uszczelkę pod kolektorem ssącym oraz kopułkę,palec rozdzielacza zapłonu wymieniłemna na nowe.Przewody gumowe sprawdzone.Problem obrotów silnika utrzymuje stan nie zmienny.Podczas jazdy wydaje się być dobrze lecz po zatrzymaniu się obroty silnika albo za wysokie albo za niskie.brak stabilności.
Ja na początek przejrzałbym układ zapłonowy, skoro przewody i świece są nowe, to pozostaje kopułka i palec rozdzielacza zapłonu, musi gdzieś być przebicie i dlatego strzela, dla wszystkiego zmniejsz przerwy na świecach na 0,8mm. Najlepsze świece NGK Vline No 12 Wiele aut już w Niemczech uratowały od szarpania i strzelania.
witam,kondensator 3mikro między przewód zasilający cewkę zapłonową a masę,opornik 10kilo w palec rozdzielacza zapłonu,ewentualnie w fajkach świec zapłonowych włączone szeregowo,kondensator przelotowy 0,5mikro wpięty w przewód od regulatora napięcia do zacisku D w prądnicy,nie jest wymagany jeżeli zakłócenia pochodzą od układu zapłonowego.ewentualnie...
Sorki że odgrzewam takiego kotleta ale mam dokładnie ten sam silnik i ten sam problem i wymieniłem podobne rzeczy tzn. Komputer silnika Cewka zapłonowa Świece Palec rozdzielacza zapłonu Przewody są okej, kopułka w stanie bardzo dobrym, aku nowe, dolot szczelny, przepływomierz działa, krokowiec raczej też, sonda dobra. Silnik nie odpala w ogóle, czasem...
Powodów może być wiele, radziłbym zacząć od sprawdzenia świec zapłonowych czy dają iskrę, przewodów czy nie mają przebicia, elementów zapłonu (kopułkę i palec rozdzielacza w jakim stanie są styki). Może być też cofające się paliwo jeśli nie ma zaworu zwrotnego lub pompa może się kończyć jeśli jeżdzone było dużo na rezerwie. Dla świętego spokoju możesz...
Dobrze stary tylko: kopułkę rozdzielacza zapłonu i palec rozdzielacza. A ma ją tylko C14NZ,reszta ma podwójną cewke zapłonu bezposredniego. Wsio jasne?
Zamiast rozrusznika na biegu przepchać,lub podnieść koło jedno i na biegu kręcić drugim,patrzeć gdzie palec zapłonu ,na wykręconej świecy w jej górnym punkcie.
W moim Roverku (identyczne objawy) powodem była uszkodzona kopułka i palec rozdzielacza (chociaż przy sprawdzaniu na kablach na szybko iskra była, ale nie dawała zapłonu :cry: ). Warto też sprawdzić cewkę "WN".
Trudno jednoznacznie określić usterkę na odległość.Musisz sprawdzić jeszcze moduł zapłonu,palec rozdzielacza,kopułkie rozdzielacza.Warto też byłoby sprawdzić drożność katalizatora.
Napisałem w pierwszym poście że ostatecznie sygnałem steruje ECU, tak więc to on realizuje wyprzedzanie. Gubienie zapłonu powodowane było próbą załączenia cewki gdy palec rozdzielacza był pomiędzy czujnikami.
Układ paliwowy sprawdziłem. wężyk za filtrem odkręciłem dosc mocno i leje pelnym strumieniem (pompa wlaczona na krotko w złączu diagnostycznym). Po przykręceniu węża odpowietrzyłem poprzez podlaczenie pompy na ok 10sek) Podlaczyłem miernik uniwersalny do kostki wtryskiwacza i podczas krecenia pojawia się napięcię rzędu 0,3v i skacze czyli zapewne masa...
Witam. Jeżeli silnik zachowuje sie tak samo na paliwie LPG oraz na benzynie, to usterek radziłbym szukać nie w gaźniku, ale w układzie zapłonowym. W pierwszej kolejności sprawdzenie , ew. wymiana świec, później przewody WN czy nie mają przebicia na masę, następnie kopułka- czy nie nadpalone są mosiężne bolce, czy czasami iskra nie zrobiła sobie ścieżki,...
Do tego kopulke jeszcze. Moze przetrzyj papierem sciernym palec w rozdzielaczu?
W takim razie czemu po przestawieniu rozdzielacza zapłonu silnik dusi przy wyższych obrotach? I dlaczego w książce "Sam naprawiam..." piszą o regulacji zapłonu za pomocą lampy i obracając rozdzielaczem zapłonu? Czyli z tego co zrozumiałem, mam ustawić palec na znak na obudowie rozdzielacza zapłonu i tyle?
Wykręć zaślepkę ze skrzyni biegów i pokręć wałem tak, aby widzieć 0 w okienku, palec rozdzielacza powinien wtedy być skierowany na kreskę na obudowie aparatu, jest to punkt zapłonu 1 lub 4 cylindra i kable powinny być stosownie podpięte do kopułki (w kolejności 1342 zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
Mam pytanie czy będzie problem z jej wymianą? Czy wystarczy tylko zdjąć kopułkę aparatu zapłonowego i palec rozdzielacza zapłonu? Dodano po 3 Ale nie potrafię zlokalizować który Pin z przekaźnika idzie do pompy bo z 5 pinów 2 są poziome i 3 pionowe (tak obrazowo piszę) napięcie dochodzi do 1 pionowego i 1 poziomego pina natomiast z przekaźnika napięcie...
witam. Wiem że temat był poruszany wiele razy ale u mnie objawy są takie: Autko zawsze odpalało lecz po wymianie sprzęgła przestało palić. Przy wymianie sprzęgła żadne przewody nie były rozłączane. Po tygodniu postoju wyczyściłem cały aparat zapłonowy i kupiłem nową kopułkę oraz palec rozdzielacza zapłonu. Auto nadal nie odpaliło. Poruszałem wszelkimi...
do sprawdzenia - silnik krokowy , sonda lambda (kabelki), rozdzielacz zapłonu (pękniety "palec")
Są dwa impulsy na jeden obrót wału. Tłoki w większości 4 cylindrówek chodzą parami. tzn 1-4, oraz 2 -3... Pozatym wystarczy spojrzeć na stary rozdzielacz zapłonu. Gdy palec rozdzielacza wykonuje pełen obrót to wtedy mamy 4 impulsy zapłonowe, tyle że palec kręci się o połowę wolniej niż wał silnika :D
No faktycznie problem błahy. Dziwnie że pracował tak dwa dni i nic się nie działo.Toż to podstawa skontrolować palec rozdzielacza przy aparacie rozdzielaczowym zapłonu
Po co od razu wymieniać? Nie lepiej najpierw zdiagnozować? Kod błędu nic nie powie. Od tego są bloki pomiarowe. Będzie kod błędu mówiący o braku sygnału z G40 bo to normalne w tym aucie jak silnik nie pracuje. W Golfie 3 jest taka opcja by wyświetlacz na liczniku pokazywał np. obroty silnika lub inne rzeczy. Można to wykorzystać. Tutaj sygnał z czujnika...
Nie dysponuje sprzętem żeby ci pokazać ale jak zdejniesz kopółkę to pod palcem rozdzielacza ją zobaczysz jak poruszasz nią to będziesz wiedział co z tym zrobić
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten sposób...
Zdemontuj kopułkę, wrzuć np. 3 bieg. Popatrz na palec rozdzielacza i pociągnij autko do przodu - zobaczysz, w którą stronę kręci się palec. Jeżeli będziesz kręcić kopułką zgodnie z ruchem palca to opóźnisz zapłon. Jeżeli w przeciwnym kierunku to oczywiście zapłon będzie wcześniejszy /kąt wyprzedzania zapłonu przed OT ulegnie zwiększeniu/. Do prawidłowego...
Zastanawiam się jak zrobić odcięcie zapłonu w Golfie jedynce 1,8 GTI. Czy należy umieścić inny palec zapłonowy w kopułce rozdzielacza zapłonu, czy modyfikować instalcję elektryczną. Może są jeszcze jakieś inne sposoby? Mile widziane byłyby jakieś schematy itp. W modelu tym jest Tranzystorowy Układ Zapłonowy. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam
powiem tak, jest to zazwyczaj kwestia mieszanki paliwa, najważniejszy jest doplyw powietrza ( kiedy wymieniany filtr powietrza ) drugie ( wymiana filtru paliwa jak kupujesz to ulatwie ci to symbol do poloneza to kl-63 ) jesli to jest dobrze to lecimy dalej ( przewody wysokiego napiecia, świece, kopułka i palec rozdzielacza, ustawienie zapłonu ) dodatkowo...
Kolego z tym czujnikiem to jest tylko jedna z wielu możliwości. Czy zaglądał ktoś u ciebie do rozdzielacza zapłonu, możesz mieć przebicie na kopułce lub uszkodzony palec rozdzielacza itd. itd. Podaj chociaż dokładne oznaczenie modelu silnika.
Podam krok pokroku,na kole pasowym dolnym od strony silnika jest nacięcie trzeba je oczyścić i ustawić na znak który jest na pokrywie rozrządu \\\ tak to wygląda,zdiąć obudowę filtru z gażnika i pokrywę zaworów,zaopatrzyć się wduży klucz 36 założyć na nakretkę koła pasowego dolnego niewielkimi ruchami klucza około 2cm góra dół w obrębie znaków sprawdzić...
Nie znam dobrze Seicento. ale warto jeszcze sprawdzić palec rozdzielacza, kopułkę i ustawienie zapłonu, może jest za wczesny. Czy na benzynie chodzi ok.? Kiedy wali w gwizdek? Jeżeli podczas przyspieszania to prawdopodobnie za mało gazu dostaje.
no tak ale jeszcze powinno sie sprawdzic luz wałka rozdzielacza w obudowie zapłonu jesli bedzie zbyt duzy to tez moze byc powodem złego funkcjonowania zapłonu. I czy w momencie obracania palec rozdzielacza nie zacina sie
Mój Peugeot jest wyprodukowany w czerwcu 92 roku. I tak jak patrze to czujnik położenia walu korbowego jest wyprowadzony ale nie jest do niczego podłączony, wisi sobie ba clipie przy cewce zapłonowej, poza tym u mnie jest jeszcze rozdzielacz zapłonu kopułką i palcem rozdzielacza, wiec ten czujnik to chyba dali tylko do diagnostyki kąta wyprzedzenia...
Aparat zaplonowy z "palcem" rozdzielacza.
A może masz uszkodzony rozdzielacz zapłonu? W moim Passacie tylko,że silnik 1.8 wymieniłem kopułkę i palec rozdzielacza i pomogło.
To z tym palcem rozdzielacza nie będzie dawał takich objawów, bo wypadanie zapłonów miałbyś przypadkowe i szybko silnik by stanął albo bardzo szarpał. Jeśli przy wypadaniu zapłonu miałby wyłączać jedną stronę, to winna będzie kopułka rozdzielacza, przewody albo świece , w ostateczności zły stan techniczny silnika. Chociaż w tym roczniku jakoś nie wydaje...
Na tym kole nie ma żadnego znaku bo nie jest potrzebny. Ustawiasz rozrząd na znaki, ustawiasz palec rozdzielacza na pierwszy cylinder i finito, później tylko lampa, wyprzedzenie zapłonu i ma jeździć.
Witam. Mam Seata Ibiza Cupra z 97 roku. Ostatnio pojawił mi się dziwny problem. Odpalam jak co rano autko i po przejechaniu ok 300 - 400 metrów auto nie ma mocy, nie chce się wkręcić powyżej 3 tyś obr. nawet z gazem wdepniętym w podłogę. Strzela wtedy w dolot i w wydech. Auto ma sekwencyjną instalację gazową na STAG-u 200. Opis tego co w autku było...
Po pierwsze podaj model silnika. Zacznij od wymiany przewodów zapłonowych, wymień palec rozdzielacza, i sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu. Chlapanie z wydechu może być efektem skraplania się pary wodnej w wydechu. Ubywa płyn chłodniczy?
i przy każdym takim mocnym szarpnięciu słychać jakieś takie dziwne uderzenie, stuk nie wiem Po sprawdzenia -- przewody świece i przewody zapłonowe, rozdzielacz zapłonu, ( palec i kopułka ), moduł zapłonu ( cewka zapl. ) Ps. A filtra powietrza Ci jeszcze nie rozwaliło ???
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
mam aparat właśnie z golfa III 1.8 zostaje mi tylko poprawne włożenie a że te aparaty znacznie się od siebie różnią to nie mogłem zrobić sobie znaków na silniku i starym aparacie a później przenieść ich na nawy aparat i właśnie: 1 Sprawdzić czy tłok 1 znajduje się w punkcie zapłonu http://obrazki.elektroda.net/92_12349847... 2. Ustawić występ...
a jak z zapłonem jest tam palec z rozdzielaczem i kopułką czy osobne cewki a ten silnik to na wielopunktowym wtrysku czy jednopunkt
tak sprawdzałem dla naprowadzenia ten zapłon jest indukcyjny i identyfikacje 1 gara bierze z tej większej przerwy. palec rozdzielacza kręci się ...
Odp. na pytanie nr 2: Jeżeli przykręciłeś palec rozdzielacza w tym samym położeniu nie trzeba ustawiać zapłonu. W każdym razie dla pewności polecałbym to sprawdzić.
Zapomniałeś o palcu rozdzielacza zapłonu , w obecnie produkowanych kablach WN nie wstawia się oporników , sama żyła wewnętrzna ma właściwą oporność!
Ja mam starego Swifta, ale to chyba nie ma znaczenia. Przed chwilą przeczyściłem śrubokrętem i papierem ściernym bolce rozdzielacza zapłonu i palec rozdzielacza. Pojeżdżę wieczorem trochę, zobaczę czy pomogło. http://obrazki.elektroda.pl/4195393800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4823066400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5250928200_1...
Rozdzielacz zapłonu to kopułka i palec , napędzany z wałka rozrządu. To jest silnik przystosowany do sterownika MPFI , tam nie będzie platynek , zastępuje je czujnik położenia wału .Tak z przyśpieszeniem zapłonu będzie problem.
trafiłeś silnik na gaźniku 2EE, zapłonu sie nie ustawia , w rozdzielaczu palec ma trafic w rdzeń na kopulce .
Witam. W mojej kosiarce jest odśrodkowy regulator obrotów, ogranicza przy 3500 obr. min. W BMW. mam sprężynkę w palcu rozdzielacza zapłonu, też działa. Pozdrawiam
Rozdzielacz zapłonu tzn kopułke i palec sprawdziłem wszystko ok.(tak myślę) bo nie mam wogóle napięcia na wyjściu z cewki do rozdzielacza.Może ma ktoś schemat modułu zapłonowego lub wie gdzie go znaleź.I jesze jedna sprawa mnie nurtuje obok przewodu podającego napięcie na moduł są jeszcze dwa inne (w jednej kostce żółte) czy mogą one być od jakigoś...
Hej, mam w zasadzie taki sam albo bardzo podobny problem do Twojego. Moje BMW to tez E36, 1,6 kat. (M40), 73kW, 92 rok. Szczególnie przy wyższych prędkościach autu brakuje mocy, wtedy czasami lekko poszarpuje przy dynamicznym wciśnięciu gazu, nie osiąga prędkości maksymalnej, przyhamowuje już przy max. 150-170 km/h, zamiast fabrycznych 190), przy przechodzeniu...
Skoro na gazie i benzynie robi to samo to usterki szukałbym raczej w układnie zapłonowym. Na początek proponuje dokładnie wyczyścić kopułkę rozdzielacza zapłonu i palec. Jesli to nie pomoże to można zająć sie modułem. Pozatym przyczyn może być wiele np. TPS lub czujnik położenia wału...Pozdrawiam i życzę powodzenia
Czujnik jest po lewej stronie głowicy. Rezystancja przy temperaturze 20 stopni 3060 Ohm do 4045 Ohm. Przy temperaturze 80 stopni 300 Ohm do 370 Ohm. Jeszcze jedna sprawa, jeśli przy uruchamianiu silnika masz strzały w kolektor lub wydech sprawdź kopułkę rozdzielacza zapłonu. Istotny jest stan "węgielka". Oczyść kopułkę i palec rozdzielacza spirytusem...
wymieniłem kopułke zapłonu, świece, przewody, moduł,palec rozdzielacza,nowy akumulator, samochód kręci z rozrusznika i nie zapala brak iskry a gdy go popchnę odpali z miejsca Proszę o rade może ktoś ma jakiś pomysł.
Oj. Obawiam się, że skoro zadajesz tak pytania to lepiej byłoby jednak pozostać przy cewce dwubiegunowej. Rozdzielacz to palec, kopułka i ustawianie kolejności zapłonu. Cewki dwubiegunowe są stosowane w wielu konstrukcjach starszych więc odwiedzamy złomowisko samochodowe i coś można trafić.
Silnik zapala bez problemu. Nie gaśnie.W czasie jazdy też nic nie odczuwam - no może jest głośniejsza praca (buczenie). Silnik ma system Multek M/DIS czyli nie ma palca rozdzielacza zapłonu. Iskra jest wytwarzana tylko przez cewki.
Jeżeli masz tradycyjny rozdzielacz zapłonu z kopułką i palcem wirującym wyczyść słupki w kopułce drobnym papierem ściernym i zdejmij nagar z palca powinno pomóc. Ewentualnie. Sprawdź sobie ustawienie zapłonu, czy czasem nie jest za bardzo opóźniony, bo na taki wygląda.
Rozdzielacz zapłonu w tym wynalazku palec z kawałka blachy i trzy miedziane styki. Nie ma takiej opcji żeby "iskra" wychodziła z cewki i ginęła w rozdzielaczu. Albo kupiłeś słaby rozdzielacz albo masz problemy z napięciem na cewce zapłonowej albo nawet z samą cewką. Może za mało energii daje żeby wywołać iskrę na świecy. Sprawdź jakie napięcie dochodzi...
otwórz kopułkę i wyczyść palec rozdzielacza, podmien kable na sprawne i powinno być ok
Jestem posiadaczem CorsyB z silnikiem C12NZ - monowtrysk, bez przepływomierza, bez czujników: spalania stukowego i na wale korbowym. Temat "gubienia zapłonów " drążę od dwóch lat -bezskutecznie! Problem jest b. ciężki do rozwiązania! Odwiedziłem diagnostykę w ASO OPLA, prywatny zakład elektroniki samochodowej- test Techem, pomiar ciśnienia sprężania,...
Możliwe że masz problem z rozdzielaczem zapłonu (stawiając na to że nowe przewody i świece są sprawne). Zdejm rozdzielacz, przeczysć zarówno palec jak i kopułkę.Jeśli dalej tak będzie to zdejm pokrywe klawiatury i sprawdź luzy zaworowe.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym moduł w aparacie zapłonowym i Cewkę też w aparacie. Możwsz zobaczyć w jakim stanie jest kopułka i palec rozdzielacza.
Witam, Czy przypadkiem nie został przestawiony czujnik Halla w aparacie zapłonowym (najszersza przerwa odpowiada zapłonowi pierwszego cylindra). Palec rozdzielacza ok? Nie ma przebicia na ekran kopułki?
Czy to ma znaczyć że brak iskry na świecach? A jak go rozgrzewasz żeby ponownie zapalił? - sporo krecisz rozrusznikiem? Wg mnie to kopułka i palec rozdzielacza - chyba że w tym modelu jest bezstykowy.
Witam!! Odpiąłem przewody WN. Od kopułki i świec. Tylko głupi ja nie zaznaczyłem kolejności i tu pytania: 1. Jaka jest kolejność zapłonu i od której strony jest zapłon "1" (Przy kopułce, czy przy pasku rozrządu??) 2. W którą stronę kręci się palec rozdzielacza?
Wymyśliłem, że )skoro po wymianie palca rozdzielacza wystąpiła zmiana objawów) przyczyna może leżeć w łożyskach aparatu zapłonowego. Zużyte łożyska mogą stawiać zmienny opór, powodując lekkie przestawianie zapłonu. Można by wyjąć aparat i obracając wałkiem, sprawdzić czy łożyska nie dają efektu, jakby, przeskakiwania. Wymiana łożysk jest możliwa, choć...
witam chciałem się dowiedzieć w jaki sposób ustawić zapłon,,,auto gdy ruszam przerywa {nie ma mocy takiej jak powinien mieć},a po chwili idzie dobrze i znowu przerwie i znowu idzie dobrze i tak cały czas ,,aparat zapłonowy mam obrócony maksymalnie w stronę przeciwna do ruchu palca rozdzielacza zapłonu ,bo tak pali najlepiej ,, gdy odpalam na zimnym...
Jeśli strzela i nierówno pracuje to może być wina układu paliwowego ale także zapłonowego. Spraw regulację wyprzedzenia zapłonu jak również wyczyść z nalotu palec rozdzielacza i styki w kopułce, sprawdź kondensator i styki przerywacza, czy krzywka na wałku aparatu zapłonowego nie jest pokryta nalotem, ruchomość styku przerywacza itp
cewkę lepiej sprawdź multimetrem jeśli posiadasz bo jeśli jest sprawna to cie popieści a co do tego to on tam ma czujnik położenia wału korbowego czy aparat zapłonowy? możliwości jest kilka bezpiecznik od zapłonu przewód zasilający ( ten od stacyjki ) no chyba ze on ma tam moduł zapłonowy tak jak w moim AXie jest komputer bo to jest na wtrysku to mam...
Zdjęcie,pisak i kropki ... trochę inwencji. Kolejność zapłonu masz 1-3-4-2 zgodnie z obrotami aparatu. Poszukaj na 1 cyl. kiedy masz sprężanie zapłon wtedy wskazuje palec rozdzielacza (zatykajac palcem otwór po świecy). Potrzebny pomocnik do włączenia rozrusznika. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9...
Podpinałem nową świece pod przewód wys. napięcia na każdym cylindrze i kręciłem silnikiem i nie było iskry na 2,4,6 cylindrze na pozostałych była. Podpinałem też świece pod przewód idący z cewki i kręciłem silnikiem,iskra była przez cały czas kręcenia silnikiem.Kolejność zapłonu jest dobra.Dziwne bo przecież palec rozdzielacza rozdziela iskrę na poszczególny...
Sprawdź kopułke , palec rozdzielacza i przewody zapłonowe (czy nie ma przebicia) . Miałem podobny problem w mojej cordobie 1.4 , przyczyną był wypalony palec rozdzielacza i kopułka ;) Wlepić ostrzeżenie za wypisywanie bzdur?
czyli paliwo prawdopodobnie jest ok... jak masz możliwość to podmień cewkę zapłonową, prawdopodobnie jest na 3 piny, często siadały, sprawdź kostkę czy nie jest skorodowana. i jeszcze jedno, kolejność zapłonu musi być prawidłowa. można sprawdzić też kopułkę, palec rozdzielacza i same kable. teraz dużo samochodów z tym przyjeżdża ze względu na wilgoć.
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Jeżeli pojemność 2.6 to jest to silnik 103 i czujnika hala nie posiada tylko indukcyjny.Czujnik występuje osobno i jest podłączony do modułu zapłonowego.Moduł zapłonowy psuł się dosyć rzadko.Sprawdź oporność czujnika i podczas rozruchu jakie wytwarza napięcie.Pod rozdzielaczem zapłonu jest zamontowany palec zapłonowy osadzony na napędzie mocowanym do...
Zapłon na platynkach, a palec rozdzielacza wygląda mi na stan bardzo dobry, Może i faktycznie krzywki nierównomiernie się zużyły... Mam drugi aparat zapłonowy ale moje się że mogą być problemy z ustawieniem zapłonu, z tego co zauważyłem to jest specjalne miejsce to zaznaczania zapłonu na danym miejscu, czy jak bym wymienił aparat zapłonowy i ustawił...
Witam Problem już rozwiązany, po rozebraniu połowy osprzętu silnika doszedłem w końcu do "kopułki rozdzielacza zapłonu", palec rozdzielający oraz styki były całe "zaśniedziałe" (wiek robi swoje), oczywiście iskra była nawet przed oczyszczeniem lecz na 100% zdmuchiwało iskrę w cylindrze. Po oczyszczeniu i złożeniu, samochód odpalił za drugim razem :-)...
nie chcesz nic szerzej opisać więc napiszę co się domyśliłem jak zapalisz to chodzi normalnie ale może zgasnąć jeśli zgaśnie to po próbie odpalenia zalewa swiece a przynajmniej tak to rozumiem sprawdź czy jest iskra w momencie gdy nie chce zapalić jeśli jest to raczej coś z ECU jeśli nie ma to moduł zapłonu, cewka, palec rozdzielacza, kopułka i kable...
Jeżeli jest tam układ zapłonu z rozdzielaczem to wymień kopółkę i palec ,a jeżeli cewka DIS to sprawdź rezystancję cewki . Na tym drugim cylindrze sprawdź kompresję , zmierz oporność wtrysków i spróbuj je wysterować kompem aby usłyszeć czy pracują szczególnie ten na 2 cylindrze
Witam ... Otoz mam mały problem z Seatem. Po wymianie uszczelki pod głowica auto odpalło normalnie i bez wiekszego problemu, a od dwóch dni jest problem z jego odpleniem. Otóż auto kreci, Jest iskra ale zalewa swiece benzyna i swiece sa okopcone na czarno .... Rozrząd jest ustawiony zgodnie ze znakami, po przyśpieszeniu/Zwolnieniu zapłonu zadnych zmian....
Na oguł jest tak że gaz jest bardzo czuły na wszelkie uszkodzenia układu zapłonowego i jeżeli na gazie szarpie na benzynie tego nie odczujesz. Gdy już przebicia będą na tyle duże że na benzynie zacznie szarpać to na gazie będzie już strzelał. Równie dobrze może to być za bogata mieszanka ale wtedy przy wyzszych obrotach nie miał by mocy. Wymiana przewodów...
Sprobuj nawinac troche cienkiego drutu (rozbierz jakas cewke od kontraktona) na kazdy przewod przy swiecy i podlacz neonowki. Zlokalizujesz na ktorej swiecy nie masz zaplonu. Jezeli sprawdzales kopulke to zwroc uwage czy nie masz powypalanych stykow i wiekszych odstepow miedzy ktoryms stykiem a palcem rozdzielacza. Pozdrawiam.
kolego piotr5000 zwracam honor. masz rację. w zapłonie z kopułką i palcem rozdzielacza na każdej świecy iskra pojawia się raz na 2 obr. bo każdy obrót to 2 suwy tłoka. natomiast cewka WN podaje napięcie na kopułkę co jeden obrót a reguluje palec.
Kolego masz prawdopodobnie źle wyregulowany zapłon. Jeżeli palec rozdzielacza jest "zbyt daleko" od kontaktu, to wtedy iskra zamiast na świecę "bije" na masę. Jeżeli jeździsz z taka usterką już spory kawałek czasu i nie padła całkiem cewka zapłonowa to najprawdopodobniej masz auto z 95, 94 lub końcówka 93 roku. Czy mam rację? Jeżeli to silnik ABK (raczej...
Ja najpierw wymieniłbym radio na markowe np. Blaupunkt, Philips, Grundig ew Sony, Pioneer.... a potem przewody wysokiego napięcia. W wilgotny wieczór jak będzie ciemno a auto zimne włącz silnik i podnieś maskę, obejrzyj czy nie "biegają" iskry na przwodach wysokiego napięcia, rozdzielaczu zapłonu ... Kopułkę rozdzielacza można umyć alkoholem czy rozpuszczlnikiem...
W jaki sposób objawia si to szarpanie? silnik pracuje na 3 cylindry? czy jak dodajesz gazu to nierówno pracuje? Rozdzielacz, kopułka, palec w jakim stanie? Proszę mnie poprawić jeśli ktoś mi inne zdanie. W takim razie poprawiam Cie bo w tym aucie nie ma rozdzielacza zapłonu - tu jest jedna cewka która zakłada się jednocześnie na 4 świece. Brak przewodów...
Prawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu to podstawa do prawidłowego funkcjonowania silnika !!! Sprawdź go-przy okazji zwróć uwagę na stan regulatora podciśnieniowego ,regulatora odśrodkowego. Zespolonego z aparatem zapłonowym ( one decydują czy silnik ładnie wchodzi na obroty i ma " kopa"). Przy okazji sprawdź stan palca rozdzielacza zapłonu i i styki wewnątrz...
palec rozdzielacza palec zapłonu astra palec rozdzielacza
pianka klimatyzacja różnicowy regulator temperatury magneto naprawa
ciśnienie układzie klimatyzacji numer seryjny
Mastercook IGD 22S - Kompaktowa płyta indukcyjna Montaż wałka rozrządu VW LT 2.5 po wymianie głowicy i popychaczy