Wskaźniki paliwa w escortach z zasady mają funkcję informacji zgrubnej. Do dokładnych nie należą. Niemniej zmiany wskazań po podłączeniu/odłączeni pompy, to nadal problem ze stanem elektryki - wspomniane masy, zasilania. Cały czas to samo. Ja mam co najmniej dwa zestawy zegarów, ale do wersji VII, czyli z nowym środkiem, ty masz starszą VI. Więc nic...
no to może zawór odcinający paliwo robi zwarcie?
Membrana pompy wtryskowej od doładowania uszkodzona i paliwo idzie do kolektora ssacego.
Żarówka zaświeci się dopiero po podaniu napięcia ok 6V na wejście... dioda Zenera ma być włączona tak, jak ją włączyłem, jak ją dasz odwrotnie to będzie działać jak zwykła dioda i żarówka zaświeci się już przy napięciu ok 1,2V. Może pomyliłeś kolejność wyprowadzeń w tranzystorach. Zdobądź się raz na wydatek i zatankuj do pełna, a potem tylko dolewaj...
Witam. Wyłącznik jak jest wciśnięty to łączy obwód pompy paliwowej.Wyłącznik powinien być na dole lewego słupka .Możesz sprawdzić i go nacisnąć,potem sprawdź bezpiecznik od pompy paliwa.
Może cofa się paliwo? Nieszczelny układ zasilania paliwem?
przed filtrem paliwa
Jeśli to gaźnik to pewnie masz przełącznik trójpołożeniowy. Odpalasz na paliwie, jedziesz, przełączasz w środkowe położenie, jedziesz dalej i jak wypali się paliwo z komory pływakowej w gaźniku (wtedy silnik zacznie szarpać) przełączasz na gaz. Przy przełączaniu z powrotem na paliwo przełączasz od razu w położenie zasilania paliwem pomijając położenie...
przez uszkodzony oring leci paliwo-normalka.
Czy po zatrzymaniu sprawdzałeś iskrę na świecy i czy podaje paliwo?
Escortem zrobiłem 170 kkm i ten objaw, który opisujesz to jest normalne i prawidłowe zachowanie silnika. Tak komputer nim steruje. Jeżeli nie masz zerowej prędkości to silnik jest trzymany na podwyższonych obrotach, aby ułatwić zmianę biegów. Jeżdżenie na luzie to głupota. Jeżeli wydaje Ci się, że w ten sposób zaoszczędzisz paliwo to jesteś w wielkim...
Prawdopodobnie masz gdzieś lewe powietrze w układzie zasilania paliwem.
Witam. Koledzy mam taki problem ze moj fordzik nie chce palic w nizszej temperatrurze. Wyienilem juz filtr paliwa, swiece zarowe grzeja, zalozylem nowy akumulator i ciagle jest to samo ;/. Moze komus wpadnie do glowy co u moze byc? Jaki masz olej napędowy w zbiorniku? Pompa dobrze podaje paliwo?
Skąd się wziął nadmiar oleju? Czy nadal go przybywa? Jaka jest tam pompka paliwa bo nie sięgam pamięcią, mechaniczna na silniku czy elektryczna? z oleju czuć paliwo??
Latem są wyższe temperatury a teraz zimą niższe. Ma to wpływ na opory pracy urządzeń. Sprawdź z jakim ciśnieniem jest podawane paliwo.
Dzisiaj sprawdzałam olej i nie zwieksza się jego ilość. Ale zaniepokoil mnie jego zapach bo było czuć paliwem!
filtr paliwa?
tak sprawdziłem iskra jest ,paliwo też
To jest silnik 1,4, pompa paliwa raczej chodzi, bo go zalewa, po wykręceniu świece są mokre i śmierdzą paliwem.
Nieszczelność w przewodach, gdzieś powietrze łapie i paliwo opada.
zawór zwrotny możesz założyć.. jeśli paliwo schodzi to przyczyną trudniejszego odpalania jest to na pewno.. może jedyną a może jedna z przyczyn..
Sprawdzałeś czy paliwo się nie cofa?
Po wyjęciu EEC nie ma prawa się załączyć. Może spieczony przekaźnik, może zgnilizna w skrzynce, może jakieś zwarcie na instalacji
Zepsuło się pewnie ... Co już sprawdziłeś ? Iskra , paliwo , rozrusznik ?
Może. Silnik nie widzi ilości dostarczanego powietrza i daje większą dawkę paliwa.
A diagnostyka i podgląd parametrów? Ciśnienie paliwa?
Witam! Ten sam(?) temat w drugim miejscu.Czy sprawdzales ze pompa podaje paliwo do wtryskiwaczy? Pozdrawiam.Stefan.
Masz pare opcji: albo bezpiecznik od pompy paliwa, na gazie zimny silnik nie powinien ci odpalić a tym bardziej jeżeli tak długo stał. albo masz gdzieś wyłącznik wstrząsowy pompy u mnie jest koło przednich dźwi kierowcy na dole za ścianką przy podłodze. sprawdż trż czy masz paliwo.
Filtr paliwa. Miałem to samo. Wyciągnij i zobacz jakie jest paliwo w nim
Stary, szczerze? Ten grzmot będzie pracował nawet jak mu wyjmiesz PCM. On jest tam tylko do pracy zaworu EGR. Niejednokrotnie wywalałem tam wiązke silnika, na zawór odcinający paliwo ( po wymianie zaworu kodowego!) dawałem plus po stacyjce i wszystko działało jak dawniej.
Nakrętki na przewodach doprowadzających paliwo pod ciśnieniem do wtrysków. Na wtryskach . Luzujesz po kolei i kręcisz. Jak się pokaże paliwo zakręcasz. Chodzi o to, by usunąć powietrze z całego układu wtryskowego, czyli z pompy i przewodów.
Pompa jest mechaniczna. Ta ceweczka to zawór paliwa, który odcina dopływ paliwa do silnika po wyłączeniu stacyjki. Bo dla ciekawości zadaj sobie pytanie: jak wyłączyć silnik diesla skoro nie potrzebuje on zasilania układu zapłonowego i ma mechaniczną, napędzaną od silnika pomę dozującą paliwo?
Po pierwsze sprawdź iskre,po drugie paliwo czy dochodzi.
sprawdzić zasysacz w zbiorniku paliwa
Witam.sprawdzić pompkę ,odłącz przewód przed gaznikiem,włącz zapłon powinno pokazać się paliwo w butelce.
Witam Skoro jest iskra i paliwo to sprawdź rozrząd.
Witam. Mam problem z ręczną pompką paliwa Ford Escort 1.8 TD 1996 rok. Puszcza paliwo z powrotem do baku i jak postał chwilę to ciężko palił. Znajomy powiedział, żebym założył zaworek zwrotny na zasilaniu pompy wtryskowej, między ręczną pompką a pompą wtryskową i tak zrobiłem. Paliwo się nie cofa i pali troszkę lepiej ale pojawił się inny problem, auto...
Filtr jest nowy został przerobiony na filtr z golfa 2 bo oryginalna pompka sie rozleciała escort na założoną kaciałke paliwo jest odkręcałem śruby na wtryskach paliwo dochodzi . Zastanawia mnie ten EGR bo auto ma 22 lata i mam go 16 lat i nigdy EGR nie był czyszczony Dodano po 1 I czytałem i jeszcze mnie zastanawia zawór stop czy przypadkiem się nie...
Niby ma z 16000 przejechane silnik wymieniłem świece też nie wiem kiedy wymieniane były jak wtryski patrzyłem wszystkie grzały . Podgrzewacz mam wyrzucony jeden zaworek za pompą , drugi przed filtrem , bo wcześniej paliwo schodziło .
Kolego , Twoje pytania powinny być w dziale "POCZATKUJACY". Emulator to takie zmyślne urządzenie które , po przełączeniu na gaz , odcina zasilanie na wtryski , aby silnik nie pracował na dwóch paliwach. KPW?
Witam Mam problem z Fordem Escortem 93 rok 1.8 16V. Nie włącza się pompa paliwa w zbiorniku. Bezpieczniki sprawdzone i bezpośrednie zasilanie do pompy paliwa włącza ją i podaje paliwo. Po włączeniu zapłonu pompa nie podaje paliwa.
Mam to samo i tez nie mam pojecia co się dzieje. Moze ktos ma jakis pomysl? Dodano po 4 Nie wiem czy jak sie naciśnie ten zaworek co wyglada jak wentyl od koła który jest przy listwie wtryskiwaczy to powinno leciec paliwo? U mnie nie leci. Pompę słychać, iskra jest. Powinno i to dość mocno... Jeśli nie tryska to po prostu nie dochodzi paliwo.
Witam Sprawdz sygnał na wtryskach jeżeli jest to sprawdz ciśnienie paliwa pozdrawiam
Dla sprawdzenia wydajności i ciśnienia nie trzeba wymienać pompy , manometr na zasilanie paliwem i zobaczysz. Jescze może być filtr paliwa.
Może paliwo letnie i zablokowało filtr.
ok sprawdzę ale to raczej nie to bo gdy popuszczę nakrętki przy wtryskach to przy kręceniu nie pojawia się paliwo tak jak by pompa nie podawała... witam problemem było złe paliwo tak ze problem rozwiązany. dzięki
Iskra jest i to bardzo ładna, świece wyczyszczone, kable sprawdzone. Wszystko jest. Kolejność iskier także. Świece są suchutkie, nie zamoczyły się. Gdybym wiedział co to jest to zaznaczone na zdjęciu to bym się głupio nie pytał. A powrót proszę Pana jest z drugiej strony. No chyba że fabrycznie były zamienione przewody idące od zbiornika paliwa i się...
Witam . Po wymianie filtra paliwa w Fordzie Escorcie 1,8 td 95 r samochód słabo odpala . Wygląda na to jak by się zapowietrzał , albo paliwo schodziło . Wcześniej nie było tak , jak to możliwe .
To jak ma ci tryskać paliwem jak wtryski nie mają zasilania.
Sprawdź olej morze walnięta uszczelka pod głowina i idzie paliwo do oleju, ustaw zawory.
cos masz z paliwem pompa małe ciśnienie wtrysk itd!!! zaczyni od filtrów następnie sprawdź ciśnienie paliwa
U mnie taki objaw występuje gdy jadę już na "oparach" czyli że do pompy dostaje się powietrze z paliwem. Sprawdź szczelność połączeń
Podgrzewacz pobiera znaczny prąd, i w pewnym stopniu podgrzewa paliwo przed wejściem do filtru paliwa. W zimie jest to istotne zwłaszcza przy gorszej jakości paliwach, chroni filtr przed zaklejeniem parafiną.
To jest pompa bez turba. Będziesz miał problem z wyregulowaniem dawki. Albo będzie słaby, albo będzie dymił. Tak to jest śruba regulacji dawki. Ty potrzebujesz pompy jak na zdjęciu, ale Bosch nie robił takiej pompy do Forda 1,8 TD. Tylko i wyłącznie Lucas.
a może jest nieszczelność na przewodach i ciągnie powietrze . Spróbuj mu zapodać paliwo z jakiejś butelki umieszczonej bezpośrednio nad pompą żeby paliwo samo dopływało do pompy .
Pewnie znowu się zapowietrzył. jak jest reczna pompka to podpompuj aż będzie twarda i pomóż sobie plakiem. Jak nie poskutkuje to sprawdż zawór stop, podaj mu prad z akumulatora czy wyciąg z niego tłoczek. Immo chyba na pompie nie masz?
Sprawdź czy coś leci przelewem do zbiornika jeżeli nie to wina zbyt małej wydajności pompy, a jeżeli leci paliwo przelewem to wina leży po stronie regulatora ciśnienia
Grube są od pompki, cienkie od czujnika poziomu i rezerwy paliwa.
Może cofać się paliwo z pompy. Kup zaworek zwrotny, wpina się go w przewód paliwowy, miedzy pompę a filtr paliwa, może pomuc, nie zaszkodzi i gumowe przewody na wtryskach odprowadzajace nadmiar paliwa.
Jak w wężyku podciśnieniowym jest paliwo, to pękła membrana regulatora ciśnienia, regulator do wymiany
W samochodach z gazem często psują się pompy paliwa sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym, sprawdź potencjometr przepustnicy. Ale jak sprawdzić to ciśnienie bo tak wizualnie jak odłaczylem wężyk za filtrem paliwa i podstawiłem naczynie to paliwo leci dużym strumieniem.
Gumiś, odpowietrz go.Przecież to zwykły klekot.
Pompa sprawna była podpinana na krótko pod aku daje ciśnienie na listwę bo po chwili paliwo zaczyna lecieć z listwy powrotem.
gdzie szukać jakiejś usterki . w układzie paliwowym,zapłonowym ,wysokiego napiecia,elektrycznym zbyt dużo wymagasz,Czy cokolwiek sprawdzileś? (paliwo,iskra) od czegos trzeba zacząć.
odnośnie zamulenia i dziwnego zachowania na wyższych prędkościach-jeśli nie kopci(wtryski) to sprawdź zasilanie w paliwo tzn filtr oraz pompkę przetłaczającą.
Witam mam forda escorta z 1993r z silnikiem diesel 1,8. samochód stał jakies 2 tygodnie nieuzywany dzis chciałem odpalić i...... nic.... zdjełem przewody z filtra paliwa i co tam zastałem.... też nic suchutko.... jak to sie stało ze nagle cofneło sie paliwo??prawdopodobnie węzyki są całe bo nie ma wyciekłów itp. co tam może być odpowiedzialne za podtrzymanie...
Jaką masz instalację gazową ?
Wtriskiwaczy nie sprawdzałem filtr paliwa nowy miesiąc temu wymieniałem jak rownież wstawiłem zaworek zwrotny by paliwo się nie cofało i przewodypaliwowe nowe
Zacznie działać jak zacznie pracować silnik. Gdyby miała pracować czały czas, pracowałaby w 90% niepotrzebnie, filtrując cały czas paliwo i pchając go na przelew. Uruchom silnik i dobiero sprawdz. Pozdrawiam.
buduje komputerek do tego autka i nigdzie nie moge znalezc takiej charakterystyki, moze macie jakies namiary??
Minęło sporo czasu i jest ok. Wnioskuję, że w moim przypadku stare paliwo utrudniało zapłon na zimnym silniku. Pozdrawiam.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... zerknij jest trochę podpowiedzi do twojego problemu
Jeżeli jest iskra, dochodzi paliwo to mógł się urwać katalizator i zapchał wydech.
paliwo podaje ? pewnie nie wiesz ! iskra jest ? pewnie nie wiesz !
100% regulator wolnych obrotów...zmieniłbym jeszcze filtr paliwa...
Witam, wracając od rodziny [200km] padła pompa wtryskowa,lawetą dotarłem do domu.Kupiłem pompę używaną która w innym esim pracowała .Po założeniu ustawiłem wszystko na 3 bolce i na znaki .Wszystko odpowietrzyłem na przewodach wysokiego ciśnienia,paliwo jest na 4 wtryskach. Ale silnik nie odpala tylko z rury wydechowej wydobywa się para [mgiełka] .Na...
Witam mam problem z moim escortem problem tkwi w tym ze jak chce odpalić auto to muszę pod pompować mu paliwo pompka ręczna wtedy odpali. Powiem ze mam założone wężyki przezroczyste i nie widać powietrza mam tez założony zaworek zwrotny przed pompa i dalej mam problem z odpalaniem co to może być ? Dodam ze jak na pompuje paliwo 4 razy odpali i tak mam...
Witam! nori67 czy znalazłeś usterkę w aucie, co było jej przyczyną, bo mam taki sam problem: pompa podaje paliwo, iskra jest i jest napięcie na wtryskach. Pozdrawiam!
Nie sama benzyna Dodano po 3 Paliwa jest dostaję paliwo a może to być wina przepływomierza
Zobacz cy pompka i filtr paliwa nie są przypadkiem zapchane bo jak kończyło Ci sie paliwo to pompka mogła zassać jakiegoś syfu
coś na układzie paliwo-powietrznym , może pompka paliwa zasyfiona albo filtr paliwa zapchany lub lewe powietrze
Witaj. -zawieszony pływak najlepszy sposób zatankować do pełna -popsuty pływak -popsuty wskaźnik paliwa -lub uszkodzony przewód instalacyjny.
Witam!Kolega miał podobny problem ze swoim escortem ten sam model diagnostyka nic nie wykazała a winna była ugnita masa do komputera tam są zaprasowane końcówki a w środku była jedna śniedź.Piszę o końcówce przy aku.Pozdrawiam!Po prostu komp stale chodził w trybie awaryjnym auto żarło paliwo i nie miało mocy.
Sprawdziłem pompke paliwa i powiem tak podaje paliwo tylko tak powoli jak przekrece około 15 razy stacyjką to dopiero zapełnią sie przewody i wtedy nie ma problemu z odpaleniem teraz nie wiem czy to pompka czy jest jakiś czujnik co steruje tłoczeniem paliwa.
ostatnio mój kolega w escorcie 1,6 mial podobny problem ze nie chciał zapalić .Pompa pompowała ale jakos słabo dochodziło paliwo i okazało sie ze ma zapchany filtr paliwa który blokowal dopływ.Radze sprawdzic filtr paliwa i gazu.Pzdr
Paliwo zawsze było w zbiorniku często zdarzało się tak że zamiast na gazie jeździłem na paliwie i do pewnego czasu wszystko było ok.
paliwo jest sprawdzałem , ja myslałem ze moze byc to wina aparatu zapłonowego ?
Witam skoro był przecinany przewód paliwowy to sprawdz czy nie zasysa powietrza razem z paliwem (jeżeli masz przezroczyste przewody to zaobserwujesz pęcherzyki powietrza)
Trabant ma gaźnik opadowy jak w motorze tam nie ma powrotu paliwa bo nie ma pompy paliwa - bak jest nad silnikiem. Taki przepływomierz okropnie by oszukiwał w silniku z innym typem zasilania w paliwo.
Czujnik na wale korbowym bo zakładam , że masz tą wersję powinien mieć 200-800 Ohm , czyli Twoj mieści się wtych widełkach zmierz opor na cewce zapłonowej pierwotne powinno mieć 0,8 Ohma a wtórne 8200 Ohma. Zobacz czy dochodzi napięcie jak występuje brak iskry i czy wtryskiwacz podaje paliwo w tym czasie.
Od razu pali bez problemu tylko też od razu gaśnie. Dodano po 6 To zobacz co ginie, iskra czy paliwo. Jak sprawdzić co ginie?
Psiknij trochę plaka w dolot, a druga osoba niech spróbuje odpalić. Jeśli załapie, to problem jest z paliwem, jeśli nie, to rozrząd, zawory itd.
żle pracuje tylko na wolnych obrotach,a gas włącza się po nagrzaniu do 35 stopni.Zła praca tylko przy zimnym silniku.Ponagrzaniu na gazie i bęzynie pracuja równo. Nie ma prawa w ogóle pracować! Takie paliwo NIE ISTNIEJE!
Witam. Zakupiłem właśnie Forda Escorta MK6 1.6 16v GHIA 1993. Nie działa w nim prędkościomierz. Co ciekawe zlicza on przejechane kilometry. Z tego co się dowiedziałem to linka łączy licznik z jakimś czujnikiem, tyle, że jeśli zlicza km to chyba i linka i czujnik jest w porządku? czy się mylę? Problem jest także ze wskaźnikiem paliwa. Pokazuje jak chce....
Masz prawdopodobnie uszkodzony regulator ciśnienia paliwa. Ja tez to miałem. Zdejmij z niego gumowy wężyk i jak leci paliwo z regulatora to znaczy że miałem rację.
Ok;) w sumie masz rację, znów by jakieś brudy zaciągnęła, tankowałem ostatnio na stacji Poczty Polskiej Pb 95 podejrzewam że pompę miałem już zjechaną ale to suche paliwo ją dobiło, bo mając w baku 12l nie powinna się zatrzeć...
gdzie znajduje się filtr paliwa escort 1.6 16v szukałem i nie znalazłem może ktoś podłączył bez ?
Wymieniłem pasek rozrządu ustawiłem na znaki samochód jeździ ale nie pracuje równo. Z tłumika zdaje się leci paliwo, sprawdziłem świece wszystko sprawne. proszę o rade.
Sparwdzić czy jest napiecie na gaszaku, czy z rurek strzyka paliwo, to prosty diesel i nie trzeba zaprzęgac do niego pomocy forum.
W escortach nie jest montowana kontrolka rezerwy paliwa
escort paliwo wtrysk paliwo escort escort pompa paliwo
simlock alcatel kodem bezpiecznik klatka schodowy marshall footswitch
schemat fotela peugeot schemat fotela peugeot
Lusterko zewnętrzne Audi A6 C5 1.8 2000 - liczba pinów Wymiana serwa hamulcowego VW Touareg 1 2.5 TDI