Odczytywana temperatura powinna być rzeczywista. Gdyby czujnik był uszkodzony może np. zawyżać wskazania a wtedy sterownik silnika inaczej dawkuje paliwo.
Spróbuj przesunąć ten szary koszyczek do przodu lub do tyłu ale wpierw dociśnij przewód a później wysuń
Lecz piszę bo wiem i robiłem to. Obroty są potrzebne żeby DPF osiągnął właściwą temperaturę, na postoju pisałem dlaczego. Komputer się nie obraża o taką procedurę bo to nie wypalanie przez komputer. A olej - chodzi o to żeby nie schodzić z obrotów, bo spaliny trzymają temperaturę, a nie dodatkowe paliwo.
Wygląda na tą że paliwo się cofa Zamontować zaworek zwrotny, lub wyeliminować przyczynę cofania się paliwa
Jest tak jak mówisz, tylko mój silnik pracuje cały czes nierówno, oleju nie bierze. Może, to któryś z wtrysków leje za dużo paliwa, tak mi sie wydaje, że czuć niespalonym paliwem.
To "wybuchowe " uszkodzenie nie ma nic wspólnego z pomiarem poziomu paliwa?
Tam są oringi. Czasami rdza robi robote A czasem spod głowiczki nie masz wycieku?
Sprawdziliśmy właśnie stary filtr, paliwo śmiga przez niego elegancko. Filtr powietrza czysty.
Szymitsu, a nie zgodzisz się ze mną, że czwarty wtrysk leje jak ch......ra i stąd gryzące spaliny?Źle spalone paliwo to spaliny lekkie i szczypiące.
1.5 roku bez.odpalania Spuść stare paliwo, zalej nowe i wymień wszystkie filtry i olej.
Przekaźnik - szukaj takich: https://www.euautoczesci.pl/katalog-czes...
Ale pompa paliwa elektryczna tak działa. Podaje ok 3-4 bar i paliwo wraca do baku. Paliwo jest cały czas w obiegu a pompa WC ma wytworzyć wysokie ciśnienie na listwę.
Filtr paliwa nie był wymieniany, ale paliwo dochodzi do wtrysków i wraca nadmiarem do zbiornika. Wymienić filtr?
Panowie paskudztwo nie odpala brak cisnienia na listwie, wersja multijet normalnie nie biore takich wynalazkow ale zostalem przyparty ze mam, sila wyzsza. Pacjet jak w temacie, pompe wysokiego cisnienia zasililem na krotko paliwo na powrocie jest z pompy, ale diagnostyka pokazuje brak cisnienia na listwie, bledy w kompie obecne P0657 Blad glownego przekaznika...
Jak lejesz paliwa premium to one już mają w sobie dodatki, ja tankuję najtańsze paliwo na Tesco i dolewam BlackArrow Diesel Skydd, butelka 1l nominalnie wystarcza na 1000l paliwa, ale latem leje 1/2 zalecanej dawki. Stosuję ten dodatek regularnie odkąd dwa lata temu zimą zrobiła mię się galaretka z ON w zbiorniku. Odkąd stosuję ten dodatek auto paliło...
czy ktoś orientuje się jak można sprawdzić regulator ciśnienia paliwa?
Witam po raz drugi już piszę ze znakami polskimi a więc mam pytanie może mi ktoś odpowie kto ma fiacika doblo 1.3 multijet jest zima i są mrozy i fiacik mi spala za dużo, na cały bak ok 60L ropy przejadę do rezerwy ponad 600km czy to normalne bo miał to być oszczędny silniczek a tu masakra w serwisie mi powiedzieli że tyle ma palić, ludzie piszą że...
To nie płyn, tylko paliwo, zadymił na biało bo zaczął procedurę wypalania filtra DPF, trzeba by sprawdzić poziom nasycenia filtra, być może jest całkowicie zapchany. A na plaku zapala ? Jakie ciśnienie na cylindrach ? Jakie ciśnienie paliwa ? Wybacz, ale ELM327, nie pomoże ci za dużo przy tym.
Witam, Pacjent Fiat Fiorino 1.3 D Multijet (225BXD1A, 225BXB1A, 225BXB11) 75KM, 55kW, przebieg 180 tysięcy Dymi z rury wydechowej z lekkim kolorem niebieskawym na wolnych. Kiedy Występuje ? Po rozgrzaniu silnika do osiągnięcia temperatury pracy działa prawidłowo - nie dymi. Jak już osiągnie temperaturę pracy na wolnych obrotach ( jazda w korkach ) zaczyna...
Wymieniałes swiece filtr paliwa
Jak zaślepisz i będzie błędami sypać to wyjmiesz zaślepkę i wrócisz do oryginału Chyba nie widziałeś EGRu w tym silniku - jest połączony z chłodnicą spalin, jego wymontowanie to pół dnia roboty ;) Chyba, że uda się zdjąć sam siłownik... http://obrazki.elektroda.pl/8412820700_1... Zauważ, że ten Multijet spełnia normę EURO-4 bez DPFu,...
sprawdz ile A pobiera pompa paliwa, porownaj z danymi nowej pompy
ECU puszcza paliwo na wtryski gdy widzi odpowiednie obroty wału i można to zmienić. To normalne, tak samo jak ciśnienie na szynie CR. Nie ma co tu zmieniać wystarczy dobre łądowanie, rozrusznik i dobry akumulator.
A co niby ma sterować zmienną geometrią? Zresztą i tak program musisz zmienić dla paliwa.
Ze standardowych rzeczy warto sprawdzić przepływomierz i pompę paliwa w zbiorniku czy daje odpowiednie ciśnienie podczas pracy.Przepływomierz sprawdzisz odłączając go i robiąc rundę .Jeśli się polepszy to przepływka .Chociaż u Ciebie jak mówisz moc jest , a przepływka jak pada to mocy też ubywa.Nie zaszkodzi ją sprawdzić we własnym zakresie.W sprawie...
A sprawdziłeś ciśnienia paliwa na listwie CR? Może problem leży w regulatorze ciśnienia paliwa...
Witam Mam problem z moim Punto, po wymianie sprzęgła przestał odpalać. Czujnik położenia wału dwa razy wymieniony na Valeo, wymieniony rozrusznik i sprawdzone wszystko co tylko możliwe, paliwo dochodzi, samochód kręci ale nie odpala, natomiast wystarczy mała górka lub delikatne psiknięcie plaka i samochód działa. Nie przerywa pracuje ładnie. Obroty...
Przyczyna-regulator ciśnienia paliwa
Nie jest to zbyt dokuczliwe, bo zapala i po chwili pracuje normalnie. Nie ma większego związku z temperaturą. Czasem może stać tydzień i zapali idealnie, a czasem po 4 godzinach potrafi "puścić dymka". Początkowo zwalałem to na paliwo - tankuję na TESCO, ale ostatnio zatankowałem na Shellu i niczego to nie zmieniło. Czasem trzeba dłużej (4-5s) kręcić...
Witam! Posiadam punto 1.3 multijet z 2005r. Auto ładnie pali, niedużo spala, chodzi dobrze, ale w czasie pracy słychać równomierny stuk zwiększający się wraz z obrotami, szczególnie na wolnych obrotach i to też nie zawsze. Program fiatecuscan pokazuje nierówną dawkę wtrysków podejrzewam więc wtryskiwacze. Szczególnie wtryskiwacz 1 cyl który odstaje...
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam podobne objawy.
Pisałem wcześniej zrobiłem i nie ma prawie w ogóle różnic między wtryskiwaczami Dodano po 7 Wyciągnąłem dziś pompke z baku była trochę zasyfiona wyczyściłem i brak reakcji dalej to samo. Ale gdy miałem ją wyciągniętą podpiąłem ją na krótko i gdy jest napełniona to normalnie pompuje a gdy wypompuje to nie nadąża się wlewać paliwo do niej tak powinno...
Kolego Owik nie robię z ciebie drunia. Nie chcesz - nie wypowiadaj się - nikt cie nie zmusza. Reset miał polegać na tym że ECU mógł się zawiesić np. przy spadku napięcia przy zapalaniu a nie celem skasowania błędów i jak czytam to co napisałem to nie widzę tam nic o kasowaniu błędów przez odłączenie zasilania. Jeśli KTS się od tego rozłącza to możliwe...
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
FIAT DUCATO 3.0 MULTIJET Nie pali zgasł podczas jazdy problemem był uszkodzony czujnik listwy paliwowej dośc czesta usterka tego samochodu
Witam, problem pojawił sie w styczniu podczas pierwszych mrozów, a mianowicie jadac na 6 do pracy samochod normalnie odpalil a po 14 juz nie, stacyjka zaczela ciezej chodzic. Odpalal i gasl. Uznalem ze zamarzlo paliwo wiec scholowalem auto do garazu na kilka dni w celu rozmrozenia, wymienilem odrazu filtr paliwa i jezdzilem miesiac... Auto ponownie...
Wybijalem je mlotkiem inercyjnym za dopływ paliwa do wtrysku.
Rozumiem, że brakuje Ci sygnału plusowego na cewkę przekaźnika od pompy paliwa? Bo masa na cewkę ma być stała. Jeśli wymieniłeś już ECU to tylko i wyłącznie została Ci wiązka między przekaźnikiem a pinem A94 w sterowniku. Choć myśle że warto sprawdzić czy aby na pewno masz masę do cewki przekaźnika
A to się porobiło ja sprawdziłbym jeszcze czujnik wału weź zwykły Miernik sprawdź czy masz zasilanie 5v najlepszy byłby oscyloskop a to 400bar ? Odepnij czujnik na listwie i zobacz czy się zmieni lepszy komp by się przydał albo coś przy pompie pomyliłeś popuść nakrętki na przewodach przy wtryskach i pokręć czy paliwo leci z resztą każdy czujnik sprawdź...
Kontrolka świec zaświeca się na dość krótko, dopiero poniżej 5*C świeci się dłużej. Skoro piszesz, że silnik się uruchamia i po kilku sekundach gaśnie - nie sądzę abyś miał problem ze świecami. Łańcuch rozrządu jest raczej bezobsługowy, choć np. w moim aucie był wymieniany na gwarancji przy przebiegu 90 tys. km, jako powód wymiany było podane, że hałasował....
Jakiej firmy polecacie filtr paliwa do Grande Punto 1.3 multijet? W serwisie podali mi cenę za filtr paliwa - około 370 pln. Wydaje mi się, że strasznie drogo. Jakie polecacie zamienniki ??
Dalej to samo.
Witam,mam problem z połączenie ECU z komputerem.Próbowałem FIAT ECUSCAN, PCMSCAN,i nic.Od czego zacząć?jakie połaczenia sprawdzic najpierw?co może być przyczyna?,auto po kompletnej rozbiórce silnika ,po złożeniu silnika wtryskiwacze nie wtryskuja paliwa,do wtryskiwaczy dochodzi paliwo.Czy wtryski mogły zgubić kody zawarte w ecu?,czy ma ktoś schemat...
zatankowałem dodatke pochłaniający wilgoć,potem nast oczyszczający wtryski,wyjezdziłem paliwo,zatankowałem w BP i.........auto jest takie jak powinno być,teraz tankuje tylko w BP (może w Waszych miastach będzie inaczej ze stacjami,ale u mnie widocznie ta firma to ta własciwa-już nie bede kombinował),co do mocy -podniesienia-to fiat odpowiedzial mi na...
Czy masz podgląd ciśnienia paliwa w momencie rozruchu gdy ciężko pali?
wyświetla się komunikat wymień olej silnikowy który wymieniałem jakieś 7tys temu Musisz powiedzieć sterownikowi silnika, że zmieniłeś olej. On tego nie wie. Użyj testera diagnostycznego. Fiatowskie diesle sterują kontrolą na podstawie dwóch parametrów: a) analiza stanu oleju pokazuje że jest on "zużyty" b) zliczanie ilości wypaleń zachodzących w filtrze...
Witam, mam problem z Fiat-em Doblo 1.3 JTD MultiJet z 2006 roku. A dokładnie to auto po odpaleniu pracuje wzorowo, na postoju wchodzi na obroty i równo pracuje. Po podpięciu komputera wszystkie wartości zmierzone pokrywają się z pożądanymi (doładowanie, powietrze, paliwo). Jednak po przejechaniu około kilometra zaczyna dymić na biało z wydechu (spaliny...
Corsa D i Grande Punto/Punto EVO to bliźniaki, Opel trochę lepiej wykończony, Fiat sporo tańszy. Silnik 1.3CDTI/MultiJet (nagradzana i ceniona konstrukcja Fiata, produkowany w Polsce) ekonomiczny i bezawaryjny, niskie opłaty, przyzwoite osiągi. Pompowtryski to wymysł VAG, tutaj jest Common Rail (również wynalazek inżynierów Fiata), czyli elektroniczny...
Witam wszystkich forumowiczów, proszę o pomoc obeznanych w temacie. Mam problem z Fiat Strada 1.3 Multijet 2008r., 72tys km. Auto do niedawna pracowało bez zarzutów. Miałem niemiłe spotkanie z dziczkiem :) Auto odstawione do mechanika stało 2 tygodnie przyjechałem odpaliłem i było w prządku. Ostatnio w trasie około po 50km od domu zapaliła się kontrolka...
korekty na zimnym na 2 wtryskach są ok 2,4 na drugim -2.4 a na pozostałych w granicach 0,8. Na ciepło wszystkie korekty zbliżają się do granicy 0.5 Filtr powietrza i paliwa również wymienione
Chcesz tanio jeździć, a przy tym nie odwiedzać codziennie stacji paliw - mój typ jest jeden: Panda 1.3 Multijet (ew. Punto IIFL z tym samym silnikiem). Realnie toto pali ok 4l/100km i na zbiorniku ON zrobisz ok 1000km.
To jest błąd specyficzny dla producenta... nie znalazłem jego opisu dla Suzuki, ale to silnik Fiata i dla Fiata (Multijet) te błędy oznaczają obecność wody w filtrze paliwa i usterkę podgrzewacza filtra paliwa.
U mnie okazało się, że problem to zatkane sitko od regulatora ciśnienia paliwa. Ciśnienie w szynie paliwowej było za wysokie, i samochód gasł (błąd P0191) Sitko jest tak miniaturowe, że trzeba było je odciąć, teraz jest ok, dodatkowo wymieniony filtr paliwa. http://obrazki.elektroda.pl/9991710700_1...
Alfa 159 to dość duży samochód, zaliczany do klasy średniej, czyli segmentu D. Według mnie jedno z najładniejszych aut jakie jeździ po naszych drogach, zupełnie nie widać po nim, że to projekt sprzed dobrych kilku lat. W tym modelu Fiat bardzo się przyłożył do poprawy jakości. Niestety bardzo atrakcyjny wygląd (przynajmniej moim zdaniem) okupiony jest...
Jak sterownik ma sprawdzone masy, stałe plusy,dostaje plus po zapłonie a dalej "nie wstaje " np nie włącza głownego przekaźnika ,pompy paliwa itd to wychodzi na to że jest uszkodzony. Tak to widzę.
Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla. W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub...
Witam, Walczę z Fiatem Ducato 2007 rok 2.2 HDI (ten fordowy) Problem jaki w nim występuje to gaśnięcie w momencie gdy silnik się rozgrzeje, udało mi się zaobserwować że w momencie gdy jest ciepły zaczyna pracować delikatnie nie równo, pracuje tak jak jak silnik benzynowy podczas wypadania poszczególnych zapłonów, gdy zaczynają się te problemy na 2 cyl...
Bzdury opowiadasz. Zawsze pokazuje ciśnienie panujące, jak silnik nie pracuje to pokazuje również ciśnienie panujące w układzie, tylko że u ciebie pompa CR nie jest w stanie nabić odpowiedniego. Na moim wykresie pompa dobiła do 884.6 bara i ECU wyłączył silnik z powodu zbyt wysokiego ciśnienia (tylko dziwne że bez żadnego błędu), a Ty mówisz że pompa...
No i jeszcze kwestia parkowania pod chmurką - minus 20°C i chłodniej i może być podieslowane. Kiedy Ty ostatnio miałeś -20*C, takie zimy już nie wrócą. Tankuję na TESCO i problem miałem raz, jak przyszły mrozy nagle i miałem letnie paliwo w zbiorniku. Od tego czasu leję 40ml Diesel Skydd na zbiornik paliwa i problem ani razu już się nie powtórzył....
Kostka stacyjki nowa...wczoraj odziwo było w porządku ale nadal nie było pradu między innymi na zapalniczce i nie gasł z kluczyka.. dziś po wczorajszej pogodzie ( wilgoc ) odziwo pokazał się prąd na przyrządach i gasnie normalnie z kluczyka , ale dodatkowo zaczął samoistnie gaśnąć.. Wywala błędy Ciśnienia paliwa Kodu nie pamiętam teraz ale " EC relay...
Logi dynamiczne sprawdzone. Wszystko w normie. Wartości zadane a odczytana bardzo podobne. Wyskoczył błąd: woda w filtrze paliwa. Jutro jadę po nowy filtr i zobaczymy.
Do tej pory myślałem, że problemem jest ten drugi wtrysk, ale po próbie przelewowej już sam nie wiem. Wielkość przelewu, a sprawność rozpylacza to dwie różne historie. Proponowałbym puścić go na płukance z pominięciem zbiornika paliwa. Odpala tak jak by miał problem z zasilaniem w paliwo, może gdzieś z powietrzem idzie.
Właśnie odkryłem ciekawy przejaw włoskiej myśli technicznej - mocowanie pompy podciśnienia w MultiJet 1.3 90CV. Tak sprytnie sobie to wykombinowali, że nie da się wyjąć vakupompy bez rozpinania układu paliwowego przy pompie CR, a wszystko przez jeden uchwyt trzymający przewód powrotny do pompy z przelewów (nad którym przebiega przewód HP). Nie da się...
Niestety na niektórych wersjach sterownika niektóre parametry nie są odczytywane, lub są odczytywane nieprawidłowo (u mnie korekta jest zawsze 0). Możesz robić wykres, który przy okazji robi eksport danych do pliku CSV. W tym trybie można rejestrować maksymalnie 10 parametrów. Mam nadzieję, że używasz oryginalnej i aktualnej (3.3) wersji programu......
Witam posiadam fiata punto 2 wieczorem auto jeżdziło normalnie nad ranem autko odpalało na 2 sekundy i gasło odrazu. auto było odpalane na innym kluczyku i to samo było pompa paliwa działa filtr paliwa został wymieniony i nic to nie dało. Co moZe być ??? prosze o szybkie odpowiedzi. pozdrawiam
Zmień garaż ma taki w którym potrafią zdiagnozować a nie tylko czytać błędy. Obecnie testuje trzeci garaz. i to we Wloszech. Wyszlam z zalozenia, ze tutaj moze maja wieksze doswiadczenie z fiatami. Panowie podlaczyli znowu komputer ktory nic nie pokazal, pokiwali glowami i zaproponowali wymiane filtra paliwa. za dwa tygodnie czeka mnie dluga podroz...
Witam wszystkich. Posiadam Fiata Doblo 1.3 multijet 2011 diesel. Wymieniłem rozrząd, EGR, przepływomierz i filtr paliwa i nadal poszarpuje silnikiem przy obrotach 1500 a 2000. Ciśnienie ok, turbo niby też, majster tak powiedział. Czy ktoś może mi doradzić gdzie szukać, bo mechanik nie ma pojęcia , komputer nic nie pokazuje zero błędów. Ma ktoś pomysł?
Może po prostu trafiłeś na samochód po kimś kto uwierzył w teorię, że konieczność wymiany oleju to spisek koncernów paliwowych. Z drugiej strony ten pomiar coś trochę dziwny, bo żeby diesel w ogóle odpalił przy takim ciśnieniu sprężania :/ Ten silnik to tak na prawdę konstrukcja FIATa - 1.3 MultiJet. Silniki z początku produkcji miały wadliwe napinacze,...
Witam, otóż po zgaszeniu silnika nie chciał ponownie odpalić, rozrusznik kręci ale nie odpala. Na komputerze wyszły 3 błed:Czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik temp. paliwa i przepływomierz powietrza.Na samostart łapie.Czy przez uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu nie da się uruchomić silnika??
Zasadniczo nie widzę różnic, poza układem dopalania siarkowodoru. Jeśli masz na myśli AdBlue w osobowych autach europejskich, to jest również stosowane od kilku lat. Jest natomiast w artykule mowa o jakości paliwa, tu myślę, że różnice są znaczne. Możliwe. Nie znam europejskich TDI, ale np. w MultiJet'ach Euro IV jest tylko dpf zintegrowany z katalizatorem,...
Koledzy jak w temacie Fiat Scudo 1.6 multijet 2007 rok . Zgasł i nie odpala. Po podłączeniu komputera wywala błąd P2670 . W wolnym tłumaczeniu Napięcie zasilania siłownika B - niski obwód . Teraz moje pytanie czy ktoś miał może podobny przypadek bo z tego co czytałem chodzi chyba o niskie napięcie 5V . Powodem może być wiązka - zwarcie do masy lub uszkodzony...
Przepływomierz może być niesprawny i zaniżać, tak podjerzewam. Mam jeszcze dwa, w tym jeden oryginał używany i jeden chiński nowy. Na tym drugim oryginale idzie lepiej zwłaszcza z niskich obrotów, a na chińskim jest rakieta ale na obu jednocześnie dymi jeszcze bardziej, więc jeżdżę na tym który był z tym autem (też oryginał). Spadku mocy nie ma, przeciwnie...
Ja bym poszukał w necie a tak na szybko . 1.Większe ciśnienie paliwa nawet do 1600bar 2. Kilka sekwencji wtrysku na jeden cykl. 3. Turbina ze zmienną geometrią co przekłada się na większa wydajność. 4. Nowe mapy w sterowniku. 5. Po przejechaniu większej ilości kilometrów droższe naprawy lub po wlaniu nie właściwego paliwa. 6.Jak zwykle części będą inne...
Witam wszystkich, samochód służbowy kierowca stwierdził że ślizga się sprzęgło, więc mechanik wymienił cały zestaw i od tamtej pory samochód nie pali. Stoi na kanale rozrusznik kręci ale nie odpala, komputer nie łączy się z sterownikiem silnika, łączy się tylko z abs, bezpieczniki sprawdzone, może nie podłączył jakiejś masy,plus nie działa wskaźnik...
Witam, Dziś miałem dostęp o kanału i Problem rozwiązany - skrzynka bezpieczników sama w sobie była ok, problemów nałożyło się kilka tzn Wymieniłem kabel masowy okazał się przepalony w środku, raz była masa raz nie, mimo że założona była druga masa nie pomagało. Przeczyściłem styki przewodów idących do rozrusznika,poprawiłem przewód wzbudzenia. Padł...
To wszystko nie jest takie proste jak by się wydawało. Dzisiaj byłem w serwisie Fiata. Termostat ok, w końcu autko ma nie cały rok ale nie takie cuda się zdarzają. Co do dogrzewania silnika zasięgnąłem porady fachowców i sprawa wygląda następująco. Oryginalnie Fiaty z silnikami Multijet nie są zaopatrzone w ustrojstwo o nazwie dogrzewacz silnika. Można...
Witam. Przedmiotem spędzającym sen z powiek jest w.w egzemplarz wypuszczony ze stajni Fiata, mianowicie Ducato 120 multijet 2.3 jtd 88kw z 2011 roku. Problemem jest niskie ciśnienie paliwa na common rail (ok 26-28 bar) pompka z baku podaje pomiędzy 4 a 6 bar. Pompa wysokiego ciśnienia została wysłana do Stalowej Woli gdzie w serwisie bosch wymieniono...
Witam szanownych forumowiczów. Chciałem poruszyć temat, który był za pewne wiele razy wałkowany. Czytałem trochę, ale każdy przypadek może wydawać się nieco inny, a wiec założyłem temat. Kilka dni temu zakupiłem Fiata Bravo 2 Multijet 1.9 JTD 8V rocznik 2007 sedan skrzynia 5 biegów 120km. W ferworze kupowania nie zauważyłem świecącej się kontrolki poduszki...
ciśnienie paliwo multijet multijet gaśnie multijet świece
odgłosy luzie pilot zmiennym kodem hasło wygasa
technicolor tc7230 win11 potrzebny restart
Growatt 5000 TL3-S – hasło serwisowe, dostęp do menu instalatora, zmiana ustawień Programowanie pilota RC 2011 do telewizora LG – kody LG, instrukcja, uniwersalny pilot