Hmm... zaświtala mi taka myśl czy nie dolano benzyny do ropy i pompa dostała po d*** to może być coś z paliwem.
Wymiana uszczelki pod głowicą lekiem na wszelkie zło :) A układ paliwowy w ogóle był sprawdzany? Filtry wymienione? Pompa nie ma obawień? Czy wtryskiwacze dobrze i równo podają paliwo?
Pozwólcie że podepnę się pod temat Ma ten sam problem. Wymieniałem oringi na powrocie z wtryskiwacza. po przejechaniu paru kilometrów po autostradzie znowu cieknie. Wymieniłem cały zestaw przelewów tzn (nowy oryginalny wąż z króćcami i efekt ten sam. Paliwo leci dopiero przy większym obciążeniu. Czy gdzieś na powrocie jest jakiś zawór sterujący albo...
Jak zapalają się te kontrolki ,to błędy muszą być zapisane. Masz problem ze złymi parametrami mieszaki paliwo-powietrze.
Ciśnienie paliwa do sprawdzenia. Szarpie wtedy, kiedy ma duże zapotrzebowanie na paliwo.
No właśnie zapomniałem dopisać ze czuć w spalinach paliwo
Może po drodze z baku do silnika lub w baku jest przeciek, który wyciekł do kratki ściekowej? Na pewno na forum nie było o Gangu Olsena, który ukradł paliwo z baku. A tak na serio to paliwo jest czy nie ma?
Do sprawdzenia poziom oleju na bagnecie, czy jest iskra na świecach , czy pompa paliwa podaje paliwo.
Witam was.czuje paliwo po otwarciu bagażnika Fabia 1 Czy ktoś mi doradzi czy to odpowietrznik a może coś innego. Na wskazówce chyba widzę ubytek. Może ktoś miał podobny problem,niech się podzieli co zrobił.z góry dzięki. Litości!!! Masz auto i nie możesz sobie sprawdzić czy i gdzie ci leci paliwo? Jak ma to zrobić ktoś z forum online?
Prąd a aucie jest, paliwo też. Prąd chyba w akumulatorze a paliwo w zbiorniku o tym piszesz czy sprawdzałaś iskrę na świecach i paliwo na wtryskiwaczach?
A jaką ECU widzi temperaturę paliwa?
Taki silnik chyba powinien mieć homologa... http://www.paranormalne.pl/topic/13530-s...
Zalej pompę wtryskową paliwem przez otwór w który jest wkręcona śruba przelewowa od powrotu, na samej górze.
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia na tłokach, wtedy będzie można określić czy to wina mechaniki czy elektroniki. Czy problem jest na obu paliwach?
Raczej nie. Paliwo spływa po demontażu pompki.
Tak , wyskoczyły dwa bledy: 16804 i 16955 czujnik stopu Wczesniej swiecila sie ciagle kontrolka od check engine, ale po wymianie sondy zniknęła. Dodatkwo czasami samochod jak jade na gazie chce ponownie przeskoczyc na paliwo.
Sprawdź właśnie przewody i czy nie ma jakichś wycieków przy listwie.Jak sucho to pewnie za bogata mieszanka.Sprawdź parametry,praca sondy map,itp.Co do abs obejrzyj dokładnie jeszcze raz bezpieczniki na aku.Jak dobre, prądy na wtyczce abs do kontroli.
Dziękuję wszystkim za pomoc i poświęcony czas. Okazało się że przyczyną najprawdopodobniej było jakieś trefne paliwo. Po zatankowaniu dziś paliwa z Orlenu objawy ustały. Teraz sobie przypominam że tankowałem ostatnio na jakieś mniejszej stacji i wtedy pojawiły się problemy. Także, gdyby ktoś miał podobny problem to radzę przyjrzeć się paliwu.
A skąd masz pewność czy zawory nie dostały? Pewnie stąd: Kompresja kolejno 12-12-13bar Jeśli ma ciśnienie paliwa na szynie i zasilanie wtryskiwaczy to zapalić musi. Te puszczenie chmury jest zastanawiające - żeby się nie okazało że silnik zalało paliwem.
A co ma paliwo do rozrządu?
To ja mam dejavu czy co? Witam ponownie. Udało mi się zregenerować wtryskiwacze na YouTube znalazłem filmik gdzie pokazuje od A do Z jak to zregenerować. Zamontowałem i pojeździłem i wygląda na ok. Muszę robić kalibracji po regeneracji ? Nic nie robiłem tylko zamontowałem podpiąłem wtyczki i jazda . To prowadzisz inny wątek do innego auta czy do tego...
Kolega również nie lubi Wujka Google ? Dla ułatwienia : http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/F...
Świece żarowe nowe ale sprawne? Szczelność układu wtryskowego (u mnie w 1.8TD dawno temu miałem identyczny przypadek. Zawsze po nocy, gdy długo stał. Ponoć paliwo się cofało i zapowietrzał się).
Witam, dzisiaj zauważyłem problem z moim samochodem - Skoda Fabia I 1,9 TDI. Po przejechaniu krótkiego dystansu, ok. 500 metrów, zauważyłem, że wskazówka pokazująca poziom paliwa zaczęła dosyć szybko spadać. Wróciłem do domu i ostateczne na dystansie maksymalnie 1 km wg wskazówki ubyła 1/8 baku. Nie widzę żadnego wycieku paliwa, karton pozostawiony...
(at)piachu1994 autor napisał Poza kontrolka nic totalnie się nie dzieje ( chodzi płynnie, spalanie jak zwykle, nie gaśnie, nie ma problemu z odpaleniem ciepłego jak i zimnego silnika ), choć często mam wrażenie że czuje paliwo. Przypuszczam, że gdyby to były świece czy cewki auto by nie trzymało obrotów, silnik chodził jak traktor, albo w ogóle by nie...
I co z tego że nowa. Uszczelka dana nowa? Dwa gumki na pompkach sprawne? Tędy też paliwo może schodzić.
A nie dasz rady przełożyć starego pływaka lub poskładać stary kosz z nową pompą? Generalnie wymienia się tylko wkład pompy ,tym bardziej że w 1,4 tdi jest pompa niskociśnieniowa (podaje tylko paliwo do filtra ).
Szczerze to na dzien dzisiejszy tylko pod kompa i po skasowaniu bledu dwa dni jest ok i spalanie rowniez ale po dwoch dniach blad wraca i paliwo z baku idzie jak durne ucieka w oczach wskazowka opada jak by palil z 20l na 100km nie dawno go kupilem a byl w serwisie asso serwisowany tak jak w kasiazce pisali wszystko co bylo wymieniane to 3tys km temu...
Jeśli po wymianie filtra paliwa zalejesz ponownie naczynie to kilkanaście razy zapłon i powinno wystarczyć. Jako mechanik zawsze jednak popuszczam przewód od wtryskiwacza i kręcę kilka sekund aby pojawiło się paliwa. Czy pompą może uszkodzić się od tego? Raczej nie najczęściej winne są inne rzeczy jak jazda na rezerwie, benzyna zamiast diesla czy kiepskiej...
Witam! Czy ktoś ma pojęcie gdzie jest przekaźnik główny silnika J271? Skoda fabia 1.2 3 cyl. 2003r. Mam błędy 19725, P1517. Otwarty obwód przekaźnika głównego silnika J271. Czy ktoś wie gdzie on się znajduje? Jak to zdiagnozować? Skoda z dnia na dzień przestała zapalać, kontrolki są, iskra jest , rozrusznik kręci ,paliwo dostaje,pompka chodzi... i nic...
Dobra rada: Na ten plastikowy wciskany zaworek załóż nowe uszczelki. Powinny być w komplecie z filtrem. Dobrze jest też przed wciśnięciem lekko przesmarować je silikonem. Bo w tym miejscu paliwo lubi się przesączać.
Jak wypada tylko na wolnych a po dodaniu gazu jest poprawa, to klasyka czyli lewizna na wolnych. Jak np lambda control masz na plus, i po do daniu gazu korekty się stabilizują a więc zbliżają się do zera,to masz potwierdzoną lewiznę w dolocie. To klasyka gatunku i tak się to sprawdza. Jak po dodaniu gazu się pogarsza to są problemy z paliwem. Nie wykluczone...
Jezeli jezdzisz na gazie i moze zapalasz na gazie, to moze nie masz benzyny w baku,musisz miec przynajmniej 5 litrow.Ja tak mialem ze bez benzyny zatarlem pompke,a z nie odlaczona pompka i benzyna w baku mozna jezdzic wtedy paliwo wraca przez powrot paliwa do baku i nic sie nie stanie,a pompka sie smaruje-najlepiej paliwo z dobrej stacji.
Tylko że regulacja jest w przypadku ,gdy został przestawiony. A taka sytuacja nie jest możliwa bez ingerencji kogoś lub czegoś. no chyba że masz luźne śruby ale wtedy by ciekło paliwo. Raczej nastawnik do wymiany.
nie znalazłem tam nic. mysle ze jest jakis babol z instalacją bo auto nie pali , nie ma iskry ale zato wtryski podaja paliwo
Witam !!! Przykro mi kolego ,ale to co napisałem nie jest moim wymysłem tylko mechanika samochodowego . Zupełnie niepotrzebnie jest Ci przykro, tylko śmeszy mnie jak mechanicy z ASO większość problemów "zwalają" na brudne paliwo tak jakby zapomnieli, że jest przecież filtr paliwa. :-)
Na razie nic nie rób, obserwuj czy się powtórzy. Może zatankowałeś wojskowe zapasy kiepskiej jakości paliwa.
Wtryskiwacze itd sprawdzone też wszystko w normie. Błąd tylko wypadanie zapłonu na 3 cyl. Paliwo w baku ok20L połowa baku
Mokre są bo paliwo jest podawane ale zaplonu nie ma.
A ja mysle ze wypadanie zaplonu na którejś cewce
Czy teraz odpala z plaka? Czy w czasie rozruchu widać obroty silnika na VAGu? To że z przewodów przy wtryskiwaczach leci paliwo nie oznacza że jest odpowiednie ciśnienie by je otworzyć. Raczej to nie wina przekaźnika bo wtedy brak by bylo kontrolki na liczniku i było by widać to na VAGu.
Wykasuj adaptacje sterownika silnika. A paliwo w baku nie jest jakieś stare?
Dzień Dobry . Proszę o pomoc ze schematem instalacji pompy paliwa - brak plusa sterującego przekaźnikiem pompy paliwa skoda fabia 2 2011 rok 1,6 TDI. Czy ktoś dysponuje schematem elektrycznym ?
Mechanik chciał się dostać do wtrysków i musiał ściągnąć pompę paliwa i się okazało że po niej leci paliwo także znalazł się prawdopodobnie winowajca 🫣🫣🫣
Tylko że paliwo może schodzić z układu do baku i potrzebuje czasu dlatego mierzy się gdy jest problem. Ale wg mnie bardziej pasuje zalany silnik oparami benzyny z systemu EVAP przez niezamykający się zawór. Można by też podejrzeć parametry silnika jak jest problem (temperaturę zasysanego powietrza, odczyt temperatury silnika). Ewentualne błędy.
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Zbyt bogata mieszanka. Jakie pokazuje czasy wtrysków gdy pojawia się problem? Jakie jest ciśnienie paliwa?
Może też być za niskie ciśnienie paliwa w szynie i wtryski leją, zamiast rozpylać paliwo.
W wartościach rzeczywistych widać poziom paliwa.
Cześć, Posiadam Skodę Fabię 2 1,6 TDI i chciałem przepłukać układ paliwowy za pomocą Tec2000, jednak mam problem z podłączeniem zestawu. Otóż, jeżeli dobrze rozumiem, muszę jeden wężyk podłączyć do zasilania, a drugi do powrotu. Powrót w układzie common rail jest bezpośrednio do zbiornika paliwa, więc musiałbym znaleźć ten wężyk i podpiąć powrót do...
Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach, inaczej nazywa się ją właśnie czujnikiem tlenu (02 sensor)... podczas gwałtownego przyspieszania mieszanka powinna być bogata, podczas hamowania silnikiem - uboga (z wydechu idzie czyste powietrze, paliwo nie jest podawane).
jak paliwo to może filtr ewentualnie jakieś odpowietrzenie zbiornika
a filtr paliwa?
Tak.
Na benzynie czy na LPG to sonda stoi tak samo. Zbyt uboga mieszanka wyskakuje na benzynie i LPG to coś nie tak z benzyną. Skoro coś jest nie tak z głównym paliwem benzyna to mam sprawdzić ustawienia LPG ?
Witam. Nie wiem czy autko naprawiłeś ale miałem u siebie na warsztacie taki silnik jak twój. komputer pokazywał wypadanie zapłonu na 4 cyl.fachowcy od vw mówili ze padł pompo wtrysk.Albo wiązka do wtrysków. ALE NIE. Winowajcą był zaworek zwrotny na filtrze paliwa, po prostu paliwo które wracało leciało prosto do baku a nie do filtra. i efektem tego...
Oto i rysunek z opisem od zbiornika do filtru: http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-...
Układ paliwowy. Pompa wysokiego/niskiego cisnienia, filtr paliwa, albo powietrze w układzie. To obstawiam. Bo plak jest tłusty i przez chwilę jest powiedzmy "paliwem obcym" i dlatego tylko odpala... ;)
Proszę wysłać VCDS log file odczyty czujnika MAP? Lambda correction? Ciśnienie paliwa?
Pkt. 1 podłączyć pod Vag-a a nie uniwersalny program i podać kody błędów,może coś pomożemy Pkt. 2 jeśli nie był wymieniany to wymienić na nowy np. firmy MAN dobre, filtr paliwa !!!!
jak sprawdzic cienienie paliwa????
Witam . Mam pytanie jakie ciśnienie powinna dawac pompa paliwa w skodzie Fabii 1,4 MPI
Dziękuję za odpowiedź. W moim wypadku gdy komora silnika jest nagrzana od słońca a sam silnik jest zimny, to przy rozruchu jakby mu paliwa brakowało. Pierwszą sekundę rozrusznik pracuje normalnie, a później już jakby na sucho, bez paliwa.
Skoda Fabia silnik 1.4 MPI AEZ (albo AZE) pływa i szarpie na wolnych obrotach wyrzuca błąd 17549 i czuć paliwo w spalinach wymienione świece, wyczyszczona przepustnica (reset+adaptacja), spawdzone wtryskiwacze na menzurkach i dalej nic. Miał ktoś podobny problem? Ja mam tylko pomysł podmiany przepustnicy, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Stawiam na brak ciśnienia na listwie lub uszkodzony czujnik ciśnienia. Poprosimy więcej informacji odnośnie samej instalacji. Co możesz zrobić sam? Sprawdzić czy dochodzi zasilanie do elektrozaworów (butla, reduktor). Jeśli któryś się nie otwiera nie będzie gazu w listwie i sterownik nie pozwoli na zmianę paliwa.
z góry wiem ze raczej nie wtrysk albo działa albo nie a skoro na obu paliwach jest problem cza szukać w kompie co go boli sonda? czujnik położenia walu ?
Zdejmij wężyk zasilanie paliwem silnika. Włacz pompkę chwila i wypompowany bak.
Możesz mi przybliżyć o co chodzi z tą grupą 13 i jak sprawdzić dawki paliwa ?
A jak "siadają", cewki dostają przerwy, czy "pstrykają" ale nie wtryskują paliwa?
Ciśnienie paliwa do sprawdzenia,. Nie jestem znawca tematu' ale pozwolę sobie, podzielić się swoim przypadkiem. Miałem kiedyś podobna sytuację w poczciwej Felicji, powodem była pompka paliwa.
Sprawdz odpowietrzenie silnika tz odmę. Sprawdz czy lpg nie chodzi razem z paliwem Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/1082957100_1...
Witam!potrzebuje wskazówek gdzie mogę znaleść przewody,które można podpiąć pod nawigację chodzi mi głównie o :obroty,paliwo,drzwi. W pojazdach matrki:TOYOTA COROLLA , SKODA OCTAVIA ,SKODA FABIA, VOLKSWAGEN , LANOS wymienione marki w benzynie. Ewentualne lokalizację tych przewodów i kolory bardzo mi pomoga w pracy, wiec z góry dziękuje.
po latach odświerzam bo mam pytania na pw dotyczące tego tematu Skoda fabia - na wężach łączących pompę paliwa z filtrem posiada szybkozłączki Szybkozłączka (korpus) jego jodełka wciśnieta jest z jednaj strony w wewnętrzną średnicę wężą Druga strona nasunięta jest - na metalową "rurkę" filtra Szybkozłączka posiada "przycisk" jest to tak jakby kolorowy...
No jak dla mnie to trzeba sprawdzić czy pompa dostaje zasilanie bo masz tam napisane że jest zwarcie przekaźnika który podaje napięcie na pompę paliwa. Jeśli pompa nie pracuje to samochód zadziałą ale tylko na chwilę bo wyciągnie całe paliwo z szyny paliwowej. Co do przepływki to też nie jest ok bo masz napisane że jest za duży sygnał czyli prawdopodobnie...
Brak ciśnienia paliwa ,odpowiedniego oczywiście
To w końcu jak jest 1.6 L, czy 1.6 tdi ?, pytanie do autora, wiesz co piszesz chociaż?. Dużo sadzy w EGR oznacza: Wtryskiwacze za dużo podaje paliwo niż powinno, sprawdź komputerowo ilość dawki paliwa. Nieszczelność na zaworach przez uszczelniaczy w głowicy. Nieszczelność turbiny.
http://mojafirma.infor.pl/moto/naprawa-a...
Test ten ma na celu sprawdzenie, czy nie brakuje mu np. paliwa podczas przyspieszania. Chodzi o to, żeby było wiadomo, co jest w danym momencie. Musi być konkretny stan, a nie randomowe przyspieszania i przygazówki, jak to robiłeś. Myślę, że położenie przepustnicy też wystarczy, a nawet można go dodać do kompletu. Szarpnięcia podczas przyspieszania...
Po mojemu to tylko bym się skupił na zasilaniu paliwem. A sprawdzałeś ciśnienie paliwa? Rano po przekręceniu zapłonu słychać pompę paliwa? Ma jakąś blokadę (alarm,odcięcie zasilania...)?
ha, może jakieś ruskie paliwo zalałeś lub panewki sie kończą jaki przebieg ?co za silnik???nikt ci nie wyczaruje odpowiedzi, podaj więcej informacji
Próbnik w dłoń i jazda, bo zaczyna pachnieć przedszkolem...
Kończąc temat. Wtryski Delphi sa koszmarnie łatwe do zapowietrzenia, a przy tym mozna narobić ambarasu i kosztów. Jeśli się zapowietrzyły to nie próbować odpalać z plaka bo tylko rozwalimy wtryski. Takie wtryskiwacze nalezy oddac do serwisu wtryskow celem odblokowania, gdyż zostało w nich uwięzione powietrze ktore zawiesił elektrozawor. Aby temu zapobiec,...
Wyczyści i zaadaptuj przepustnice, przy okazji wyciągnij wtryskiwacze i tez do czyszczenia (sprawdź ciśnienie paliwa). Jeśli błąd powraca na benzynie oznacza to ze jest problem z zasilaniem w paliwo często padają tam wtryskiwacze.
najbardziej chytre jest odciąć mase ,kiedyś się naszukałem takiego odcięcia
Witam. Zacząłbym od sprawdzenia pompy paliwa. Pozdrawiam.
Witam, jestem posiadaczem Skody Fabii II 1.2 benzyna z 2004 r. Mam taki problem, że Skoda rano odpaliła bez problemu, zaparkowałem pod pracą i jak wróciłem po 8 h do auta, nie odpala. Kręci rozrusznikiem prawidłowo, żadnego błędu nie pokazuje, check się nie świeci. Mam takie wrażenie, jakby nie dochodziło paliwo. Bardzo bym prosił o jakieś porady, bo...
Witam !!!! Miałem do czynienia z takimi objawami. Przeważnie jak nie widać samochodu, to głównie występują 2 rzeczy. Albo coś się dzieje z czujnikiem halla, modułem zapłonowym. Jeżeli nie to, to jak to w naszym kraju bywa, częstą przyczyną gaśnięcia samochodu, jest po prostu słabej jakości benzyna. Wytrąca się z niej woda, ewentualnie może być zatkany...
No to teraz pytanie czego brakuje, czy paliwa, iskry może powietrza?
Napiszę pierwszą moją myśl, "czujnik temperatury", a drugi post możliwe, że to potwierdza, komputer widzi czujnik (brak błędów), ale wskazania są błędne, przez co dawka paliwa jest zła.
Witam! Czy ktoś ma pojęcie gdzie jest przekaźnik główny silnika J271? Mam błędy 19725, P1517. Otwarty obwód przekaźnika głównego silnika J271. Czy ktoś wie gdzie on się znajduje? Jak to zdiagnozować? Skoda z dnia na dzień przestała zapalać, kontrolki są, iskra jest , rozrusznik kręci paliwo dostaje,pompka chodzi... i nic... Pomocy!!! Reg. pkt 10.1,10.9...
Witam, wymieniłem filtr paliwa w Skodzie Fabii 1 1,9 tdi 101 KW (6Y2). Oznaczenie części od Filtrona to PP839/5. Samochód po wymianie sprawia problemy podczas jazdy. Po ruszeniu i zmianie biegu na 2,3 lub 4 traci moc na około 2/3 sekundy mimo naciskania pedału gazu. Po chwili moc wraca i samochód normalnie przyspiesza. Potem przy jednostajnej jeździe...
Błędy , wskazują na uszkodzony czujnik wałka rozrządu, lub instalacje elektryczną . Ze zdjęć można wywnioskować : Czysty wlew korka - normalne przy tym przebiegu . Nadmiar oleju - 2 przyczyny , albo przelany olej podczas zmiany , albo wtryskiwacze leją i paliwo przedostaje się do oleju . Możesz upuścić olej do odpowiedniego stanu i zaobserwować czy...
Zasilanie w paliwo (ciśnienie z pompy) i wydech czy drożny? Procedura adaptacji nie przejdzie jeśli są błędy w sterowniku. Wartości otwarcia przepustnicy prawidłowe?
Wyjścia Dout lokalizatora nie powinieneś podłączać do żadnego istniejącego w aucie przekaźnika! Wolno Ci go użyć do rozłączania jakiegoś obwodu przy pomocy dołożonego przekaźnika, podłączonego w sposób pokazany na ilustracji. Przedstawiony przykład pokazuje rozcięcie obwodu sterowania rozrusznika i jest to jedyny obwód, jaki zgodnie z prawem można rozciąć,...
czuć WYRAŹNIE benzynę w chłodnicy, to jeszcze często opary wręcz duszą mnie w samochodzie. Odkręcałeś korek płynu chłodniczego i wąchałeś? Wg. mnie paliwo gdzieś ucieka pod maską na zewnątrz i odparowuje a opary dostają się do kabiny.
A ja bym sprawdził Sonde Lambdę i jeśli możliwe przeciścił ją lub w razie bardzo złego stanu wymienił na nową. Może głupieć i ona reguluje dawką paliwa i najprawdopodobniej to jej wina. Radzę ją sprawdzić i odpisać. Dodano po 2 Ona właśnie wytrzymuje do 100tyś km, ale awarie zdażają się wcześniej przez np. większe zużycie paliwa.
Im słabiej zestrojone tym większy wpływ na żywotność silnika i katalizatora. tak jak ze wszystkim, zatankujesz słabszej jakości paliwo (PB) i też może zapalić się check od złego składu mieszanki i nie mamy na to wpływu
Dzień dobry. Mam podobny problem z uruchomieniem silnika skody fabia 1. Po włączeniu zapłonu brak napięcia na pompie paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka pojawia się ale nie za każdym razem. Który przekaźnik wymieniłeś w mojej skodzie są trzy ?
(at)brathanki Przestań, proszę. W skodzie pompa paliwa sterowana jest canem i nawet windows 95 pokaże jej usterkę.
No właśnie.... tego typu usterki są najgorsze, bo są związane z wieloma rzeczami... ble. To co zauważyłem w tym aucie to smród oleju paliwem - jazda na krótkich dystansach. Zacznę sprawdzanie od dolotu, ale czuję że na tym się nie skończy :(
układ paliwo skoda fabia wtryskiwacz paliwo skoda fabia skoda fabia ciśnienie paliwo
odbiornik podczerwieni kablu zablokowany telefon samsung komunikat inspekcji
grzanie blachy prądem kupię sprzedam
Jak dorobić folię odblaskową w telewizorze? Subwoofer Koda SW/1000 - Diagnostyka i Naprawa