Witam mam problem z swoją skodą. tzn dziś nie działały mi światła mijania a ostatnio mi śmierdziało w samochodzie plastikiem i okazało sie że wina była płytki bezpieczników ścieżka sie wypaliła wiec zlutowałem. wszytsko było ok a po tym chciałem odpalić samochód i zapalił przez chwile i zgasł. i tak bez rezultatu. Sprawdziłem pompe paliwa na krótko...
http://www.gaznik.pl/schemat_ideowy_pier... nr 14 ją akurat możesz sprawdzić bez rozbierania bo jeśli działa to widać z góry element 15 jak wtryskuje paliwo gdy dodajesz gazu.
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Wiesz że obecnie paliwo z biododatkmi bedzie powodowało korozję w tych gaźnikach co zpowoduje probelmy z ich pracą.
musial bys dosc dokladnie mierzyc przeplyw paliwa rurkami doplywowa i odplywowa od gaznika i roznica to paliwo ktore silnik zuzywa. tylko ze ciezko bedzie z tym przeplywomierzem.
Witam płyn chłodniczy jest czysty i nie ubywa go ani przybywa doszedł kolejny problem w oleju silnikowym jest benzyna po spuszczeniu oleju okazało sie że jest go jakieś 6-6.5 litra jest bardzo żadki i cuć paliwo nie mam pojęcia z kąd taka ilość paliwa w oleju i którędy sie dostało do komory silnika.Czytałem że może to być uszkodzona pompa paliwowa lub...
Witam Mam problrmik chce zalozyc sobie do skody favorit cos co bedzie mi miezylo spalanie paliwa powiedzmy dobowo i chwilowe w danym momencie, dodatkowo cale ustrojstwo mialoby miezyc predkosc srednia i czas podrozy ma ktos jakis pomysl?? Czekam na jakies pomysly Ja mampewien pomysl : Mysle zalozyc przeplywomierz ktory bedzie mierzyl paliwo wplywajace...
A więc gaźnik zamontowany na nowej podstawce, ta nowa różni się swoją budową diametralnie, w odróżnieniu od tej taniej wyglądającej jak z jednego odlewu zalanego gumą nowa składa się z 4 części które montujemy w takiej kolejności 1- tekturowa podkładka, nakładamy bezpośrednio na kolektor dolotowy 2- wykonana z grubej około 4mm blachy podstawa łapana...
Dzisiaj był gaźnik regulowany wyciągnąłem ze zbiornika wszystkie paliwo i wlałem 8litrów więc zobaczę ile na tym przejadę bo tak normalnie 100 km powinienem przejechać i nawet powinno trochę zostać bo przedtem tak paliła.
Prawdopodobnie problem z paliwem może być w złym przełączaniu elektrozaworów . Wykręć świece i zobacz czy po przełączeniu na paliwo po pokręceniu rozrusznikiem masz mokre świece. Jeśli nie to może jeszcze być problem z pompą paliwa zatkanym filtrem paliwa.Wysokie obroty na gazie to prawdopodobnie parownik lub lewe powietrze lub też automat ssania na...
Witam. Chcialbym zalozyc do swojego samochodu elektryczna pompe paliwowa umieszczona na przewodzie paliwa.Mechaniczna pompke chce zlikwidowac.Jest to skoda favorit 1,3 na gazniku z zalozonym gazem LPG.Pompe elektryczna chce zalozyc z tego powodu,zeby uniknac dlugiego krecenia rozrusznikiem podczas przechodzenia z gazu na benzyne gdy komora paliwa i...
Witam! Rzadko się wypowiadam ale teraz chętnie zabiorę głos. Miałem kilka samochodów z gazem, skoda favorit 1.3, BMW 525, Opel Omega B 2,3 jak dobrze pamiętam transporter t3 silnik 1,9, i obecnie BMW 316. Z punktu ekonomicznego, gaz był ciekawym paliwem, lecz koszty spalania zależały od wielu czynników, pogoda (wilgotność, temperatura), jakość paliwa,...
Z tym poziomem paliwa to najpierw sprawdź pływak w baku.
Spróbował bym : 1. Otworzyć benzynę na elektrozaworze.(ręcznie , śrubą) 2.Przełączyć stacyjkę gazu na "0" 3.Przy utracie mocy włączyć na chwilę gaz. Sprawdzisz czy brakuje paliwa. Powodzenia.
Witam, czy jest tu jakiś spec od gaźników? ;) Skoda favoritka 93, 1.3 benzyna. Dziś złapała focha, jutro czeka mnie grzebanie w gaźniku. Po odpaleniu i zagrzaniu się coś jej odwaliło i nie trzyma biegu jałowego (obroty spadają do 500 lub i niżej i gaśnie). Dodając gazu łapie bez problemu, ale zaraz spada w dół nie trzymając obrotów wysokich. Odpowiednio...
Witam. Wygląda na dziurawy pływak lub zawór iglicowy który ma zamknąć dopływ paliwa do gaźnika po uniesieniu pływaka. W/w zaworki były obliczone na 150 000 km. Tylko tu szukaj przyczyny. Odpisz jak będzie OK. Miałem taką gablotę z tego samego rocznika. Pozdrawiam
zbyt wczesny zaplon jak i zbyt pożny powoduje zwiększony apetyt na paliwo,co się tyczy łańcucha to wyciągnięty jest wyrażnie słyszalny na wolnych obrotach jako ,,szeleszczenie,,i normalny mechanik bez trudu to wyslucha.a jakie były wyniki analizy spalin szczególnie na podwyższonych obrotach i jeszcze coś-w tych gażnikach lubiło się zaciąć automatyczne...
Witam jeśli dobrze rozumiem to mówimy o kablu łączącym aparat zapłonowy z modułem znajdującym sie koło cewki.Kabel ten nie jest przerwany ,co prawda jego izolacja przy aparacie zapłonowym jest zniszczona i rdzeń jest odsłonięty ale to stare auto i kabel też więc to nie stało sie z dnia na dzień i nie wiem czy ma taki wpływ bo do tej pory auto odpalało.Przy...
Witam! mialem taka lalunie chodzila jak na dame przystalo bez zarzutu. pewnie to wiesz ale ssanie wlancza sie po wl stacyjki naciskajac pedal gazu do dechy na chwile. jesli to nie dziala to masz po prostu przepalona spirale (podgrzewacz) od ssania to takie ustrojstwo pod filtrem paliwa przykrecone do gaznika dochodzi do niego zasilanie i 2 weze z plynem...
Witam.Winę za ten stan rzeczy ponosi paliwo.Po dolaniu octanów na innej stacji skorupka ciągnie żwawo do przodu.Trzeba było tylko przywrócić na stacji diagnostycznej poprzedni stan regulacji gdyż miała za wysokie obroty na biegu jałowym.Mam nauczkę i felerną stację paliw w moim mieście omijał będę z daleka.Dziękuję za porady,pozdrawiam.
Skodawa rodziców paliła gdy jezdził nią ojciec 6,5-8 l.Gdy ja nia jezdziłem 7,5-9 l. Dodano po 39 Na paliwie.
Witam, sory ze tu ale moze ktos da rade bo ja ju znie mam sily. Po Zamontowaniu nowej nagrzewnicy i podlaczeniu akumulatora, przestaly mi dzialac migacze, wskaznik obrotów oraz wskazniki temperatury i stanu paliwa. Cala reszta czyli awaryjne, swiatla, wycieraczki, dmuchawa dzialaja. Gdzie szukac problemu ?
Polecam artykół [url=http://gazeo.pl/lpg/oleje-lpg-paliw... to wiele wyjaśni.
Mam skode i wydaje mi sie że spala mi ciecz chłodzącą bo nigdzie wycieków nie ma a są ubytki. Głowica była planowana uszczela pod głowicą jest nowa. Wydaje mi się też, że duzo pali bo około 10 litrów w zimę a poprzedni właściciel mowił ze palił mu bardzo mało. Co może byc przyczyną ubytków i palenia takiej ilości paliwa. Pozdrawiam z góry dzięki
Nie pamiętam jaka tam jest pompa paliwa ale piszesz że membrana zmieniona to pozostała głowiczka tejże pompy coś jak Samarze czy Maluchu. Spróbuj polać głowiczkę pompy paliwa zimną wodą jak zgasnie, jak po tym zabiegu odpali to wiadomo
Laik w dziedzinie motoryzacji składa podziękowania kolegom za pomoc(wiem gdzie wlew paliwa i oleju)Brak masy był przyczyną w/w przezemnie problemów.Pozdrawiam,życzę powodzenia.
Przełożenia to ci się nie zmienią, ale jak wymieniłeś tyle elementów powinna skodisza lepiej pracować :). W starszych skodach podstawa to czyste filtry, dobrze wyregulowany zapłon, świece czyste i z dobrą szczeliną i oczywiście wyregulowany gaźnik, ale tu trzeba uważać. Ja po przeczyszczeniu gaźnika (skoda 120) miałem problem z ustawieniem właściwego...
co do włącznika , kup oryginalny skody nie kąbinuj z innymi bo poco. Po to, że fabryczny termowłącznik włącza zbyt późno (powie ci to każdy, kto dobrze zna się na Skodach Favorit/Forman/Felicia 1.3) i dlatego właśnie wstawia się termowłącznik 92*/87* (niekoniecznie z Poloneza).
u mnie w skodzie favorit tez nie zapali, ponieważ pompa paliwa musi wyciągnąć paliwo do komory pływakowej w gaźniku(ja mam ręczną pompę- dźwignię przy pompie paliwa). Może nie "wypalasz" benzyny przed przełączeniem na gaz i dlatego lepiej zapala jak jest "rozgrzany". Instalacja gazowa idzie poza gaźnikiem i gaz jest podawany na przepustnice odrazu z...
Witam mam skode favorit z silnikiem od felicji 1.3 mpi na jednopunkcie i problem tkwi w tym że nie dochodzi prąd do pompy paliwa. i samochód nie odpala. pompa natomiast jest sprawna bo sprawdzałem na krótko. wie ktoś gdzie się znajduje przekażnik od paliwa albo jakiś bezpiecznik który jest odpowiedzialny za tą awarie?? proszę o pomoc . czekam i dziękuje...
Witam mam problem ze Skodą przestawia się notorycznie zapłon czy to po odpaleniu lub po przejechaniu kilku kilometrów. Raz pali na dotyk czasami trzeba ciągnąc nie ma różnicy czy na gazie czy tez na paliwie. Raz ustawiam go na zero raz na 7 raz na 15 raz na 20. Wymieniony aparat, kable, nowa głowica z Felicji w starej wpalało zawory, wyregulowane luzy...
Witam. To,że parownik Ci zamarza, to jest wina zbyt małej ilości płynu w układzie chłodzenia, sprawdź i dolej. Ja już dziesiąty rok jeżdżę na LPG i naprawdę NIGDY nie odpalałem na benzynie, nawet w największe mrozy. co sie tyczy zwiększena zużycia paliwa zimą, to jest to zgodne z prawami fizyki.Zwiększaja sie opory toczenia.
otworzyłeś duży obieg ,silnik będzie nie dogrzany wzrośnie zużycie paliwa i zlikwidowałeś tym sposobem ciśnienie w bloku silnika ,a u ciebie napewno uszczelka do wymiany i jesli samochód ci jeszcze służy to warto ją wymienić
Witam, buggy ma konstrukcję ramową (kratownica) z favoritki możesz wykorzystać cale przednie zawieszenie z przegubami i silnikiem ... oczywiście musisz wyspawać odp. konstrukcje pod silnik i zawieszenie żeby pewnie trzymało się ramy :) i podobnie musisz zrobić z tylnym zawieszeniem i skołuj sobie pewny zbiornik paliwa :) i pomyśl o tym żeby umieścić...
Moja maszyna przekroczyła 1000 kilometrów, silnik spisuje się przyzwoicie. Niestety ujawniły się dalsze wady: 1. Odpadł tłumik, zmęczenie materiału koło spawu na wejściu rury do tłumika. Naprawa: spawanie i podparcie tłumika objemką i zamocowanie do ramy. 2.Oberwanie osłony łańcucha przy mocowaniu do silnika. Naprawa: wzmocnienie osłony kawałkiem blachy...
Zdecydowanie jest coś uszkodzone.Tutaj skład mieszanki jest regulowany bardziej przez MAF a sondy są do kontroli.Także przyjrzyj się lepiej wskazaniom MAF. A to jak żyję pierwszy raz słyszę żeby ktoś coś takiego zrobił :lol: :lol: :lol: W Poprzednim Aucie Skoda Favorit miałem na wężu LPG zawor połaczony z linka w kabinie i na biezaca podczas jazdy regulowałem...
Cześć mam problem od jakiś 2 tygodni z moją Favorit dzieje się coś dziwnego,najpierw zaczeła furczeć tak jakby miała wydmuchaną uszczelkę na mocowaniu rury z kolektorem wylotowym fakt jest uszczelka wydmuchana,ale czy to jest powód że skoda na 1 biegu i dodaniu gazu do dechy doszła do 3000 obr/min i dalej nie da rady? Rozkręciłem obudowę filtra wyczyściłem...
po pierwsze musisz wyczyscić WYDMUCHAĆ wszystkie dysze i otwory spręzonym powietrzem, tez całą drogę paliwa od filtra Jak wszystkie kanaliki i dysze bedą czyste możesz szukać przyczyny...a zapłon? masz na module i dobrze jest dać 2stopnie. Moja śmiga żwawo....140robi a zgórki 145... przed czyszczeniem 10L/100 po dmuchaniu 8,5/100 w mieście...
Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki : https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole... A ja Ci polecam taka: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole...
Witam Wszystkich ,posiadam skode favorit z silnikiem 1.3 gaznik ,skoda ma przejechane 23tys km od nowosci,nie byla jezdzona kilkanascie lat . Po uruchomieniu jej (wymianie aparatu zaplonowego ,przewodow ,swiec ,wyregulowaniu zawor )auto odpala ,na pierwszy rzut oka auto ladnie pracuje ,niestety po nagrzaniu sie i jezdzie probnej auto okropnie spala...
Przyczyn może być bardzo dużo ale na początek to jedno pytanie czy poziom paliwa w gaźniku jest prawidłowy i czy trzyma zawór iglicowy bo w przypadku zbyt wysokiego poziomu samochód zawsze pali jak smok. Drugie co mi się nasuwa to czy jest w porządku uszczelka w samym gaźniku i czy przypadkiem nie nastąpiło odkształcenie górnej pokrywy gaźnika od zbyt...
Witam wiem że to już podobny kolejny temat związany z brakiem iskry w skodzie ale i tak nie do końca jest taki sam problem jak w innych przypadkach. Kilka dni temu wracałem z pracy i auto po prosu zgasło myśalałem że to brak paliwa jednak to nie było to wiec zdjąłem przewód i okazało sie ze brak iskry. Cewka jest z wbudowanym modułem jak w VW czy Audi...
https://obrazki.elektroda.pl/4487181300_... Ponad dekadę temu na "Elektrodzie" zobaczyłem fajny projekt zabawki dla dziecka: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Pomyślałem szkoda, że moje dzieci już są za duże na taką zabawkę. Ale czas szybko leci i w między czasie mój wnusio skończył dwa latka. I przypomniał mi się...
witam mam skode favorit 91r. gaźnik jikov, pompa paliva jikov. po niedawnych mrozach nie mogłem odpalić padł rozrusznik, jak juz go załozyłem autko nadal nie chciało zapalić wlałem wiec bene prosto w gaźnik i zadziałało, silnik pracował ładnie na gazie i na benzynce. nastepnego dnia juz zaczał wariować rano odpalał ładnie ale jak sie już rozgrzał to...
jack63 Przede wszystkim dzięki Panowie za odpowiedzi i pomoc. Odpowiedź na wykonie map jest bardzo prosta, jestem elektronikiem informatykiem, zatem wykonie elektroniki czy napisanie softu nie jest czymś odległym od tego co robię na co dzień. Pewnie szybciej zbuduję nowy elektroniczny zapłon np TCI, niż znajdę uszkodzenie elektryczne bo tu faktycznie...
Witam, nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem. W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem: 1....
Witam! Niedawno wymieniłem silnik w mojej favoritce. Wszystko niby chodzi ładnie ale niepokoi mnie jedna rzecz. mianowicie autko nie chce rozpędzić sie powyżej 90 km/h. próbowałem juz wymiany pompki paliwowej oraz gaźnika ale to nic nie pomogło. Regulacja zapłonem również nie pomaga. Była tez wymieniona głowica i uszczelka (stara pękła) ale w tym przypadku...
Sprawdź dolot pod katem szczelności. Jeśli nic nie było ruszane i jest fabryczne to często nieszczelność jest na styku kolektor ssący/ głowica- te pojedyncze uszczelki sa do bani. Lepiej zastosować cala uszczelkę w Favority (ona jest pod oba kolektory). Sprawdź szczelność psikając jakimś plakiem/ zmywaczem do hamulców w okolice : pod przepustnica, gniazda...
favorit skoda paliwo skoda favorit favorit skoda
oporność głośnik tłumić przelotowy odległości pomiędzy przewodami
lutownica transformatorowa nagrzewnica olejowa
Budowa i działanie cęgów prądowych: transformatorowe, Hallotronowe, Rogowskiego Wyświetlanie czasu mm:ss na HMI Weintek z Siemens LOGO! 8.4