najlepiej jak zaczniesz od sprawdzenie czy paliwo dochodzi to wtrysku. zdejmnij wąż zasilajacy włóż go do do słoika przekręć zapłon i sprawdz czy pompa podaje paliwo
zaciągnij paliwo przez przelewy i nie pozwól mu uciec, popuść wszystkie przewody wys. ciśnienia i niech ktoś kręci rozrusznikiem, gdy zacznie walić z któregoś dokręcaj i tak dalej. Pamiętaj że sterownik jest chłodzony w VP44 paliwem. WSZYSTKO JEST NA FORUM.
Tam pompa wtryskowa sama ciągnie paliwo ,jak nie ma w filtrze paliwa to zeszło przez nieszczelne przelewy trawersy lub uszczelki na filtrze.Ściąg wąż przy filtrze ten zasilający i pompką spróbuj podciągnąć paliwo jak nie leci coś przytkane.
Wężyki przelewowe do wymiany, przelew tam zwraca paliwo właśnie w stronę zasysająca.
Masz cofkę paliwa lub , podmarznięty przewód paliwowy na odcinku - bak, filtr paliwa. Zdejm z filtra paliwa przewód /rurkę/ doprowadzający paliwo do pompy , zalej paliwem i próbuj odpalić.
Zapodaj plaka w dolot zobaczysz czy zagada.
Przecież widać że się pokrywa. Jak jest dobrze ustawione to szukać paliwo iskra.
To też jest normalne, chociaż niektórzy robią wyłącznik pompy, żeby ją oszczędzać, ale jak paliwo jest w zbiorniku, to nic jej się nie dzieje. Krótko: tak ma być. I nie jeździć na oparach.
Otwórz filtr paliwa i zobacz czy pusto czy jest paliwo
uszkodzony stabilizator napiecia bądź zimne luty w zegarach.
Na początek lepsze paliwo.
-zatem sprawdź czujniki prędkości obrotowej i położenia wału - układ powietrza do silnika czujnik przepływowy powietrza, czujnik temperatury powietrza - zasilnie paliwem
Nie powinno tym zaworem lecieć paliwo.Z taką hybrydą (zawór i czujnik w jednym) jeszcze się nie spotkałem.Z reguły na szynie common Rail zawór i czujnik ciśnienia zamontowane są osobno na listwie. Tak czy siak zaworem przelewowym nie powinno lecieć paliwo.
Trzeba dwie osoby i strzykawa do wymiany np oleju w srzyni. Na zasilanie pompy podajesz ropę pod ciśnieniem ze strzykawki. Jak zapali to zalać filtr paliwem.
A slychac syczenie jak po dluzszym czasie odkrecisz korek wlewy? Uklad powinien byc hermetyczny. Jak nie jest, to moze dlatego paliwo tak szybko wietrzeje. Inna sprawa, to dlaczego silnik jest tak wrazliwy na stare ( w sumie nie stare) paliwo?
Faktycznie ,pisze jak wół !!! Jak chcesz , nie powinno być dużej różnicy. warto jeszcze sprawdzić czy działa elektrozawór na pompie który odcina paliwo
A iska, immo (jak zachowuje się lampka niesprawności silnika zapala się i gaśnie?). Sprawdź czy rzeczywiście pompka podaje paliwo.
A pod jakim ciśnieniem te paliwo?
Kolego tak jak pisał "kmitki" przywróć do stanu pierwotnego bez żadnych trójników i kombinacji. Poszukaj może nieszczelność ma pompa paliwa!
Masz przytkane wtryski od jazdy na gazie. Wlej srodek do czyszczenia wtryskiwaczy np wynns lub inny. Sprawdz pompe paliwa na cisnienie i wydajnosc. Odkrec przewód powrotny i zobacz czy leci paliwo jak pracuje pod obciazeniem.
powinno wywalić błąd zaworu-coś w stylu sygnał za słaby lub za silny. Całkowicie się mylisz. Wymiana tranzystora często jest pudrowaniem usterki. Tak naprawdę naprawy wymaga pompa. Jednym z wyjątków jest sytuacja, gdzie układ się zapowietrza i sterownik nie jest właściwie chłodzony paliwem. Drugi wyjątek, to złej jakości paliwo.
witam jest iskra pompa podaje paliwo ?
Dziękuje za wszelakie podpowiedzi był upalony sterownik pompy , nowy nastawnik zatarty , wymiana nastawnika i naprawa sterownika pomogła , prawdopodobna przyczyna to złej jakości paliwo.
może podlutowac przełącznik wystarczy,może coś w odcinaniu paliwo/gaz,raczej prosta usterka elektryczna ,zwykly gazownik załapie o co biega w 10min
jak odłączę pompę paliwa i przekręcę zapłon to już nie leje paliwem
O widzisz, a już miałem wywalać do kosza za lenistwo. Tak to ten zaworek i brakuje gumowego wężyka. Niestety to nie ma wpływu na dolegliwości które opisujesz. Chyba że filtr węglowy się już całkiem zapchał i pompa paliwowa nie daje rady przez niskie ciśnienie w zbiorniku. Sprawdzić można po prostu nie zakręcając korka wlewu paliwa.
Z tego co pamiętam to pod maską po lewej stronie obok akumulatora, chyba zielony lub fioletowy . Ważne że idzie do niego gruby czerwony i gruby czerwono-fioletowy przewód.
Vectra c 2,2 DTI 2002r. Nie odpala. Zdjąłem przewody paliwowe z filtra paliwa i włożyłem do bańki z paliwem. Po około 10 s silnik odpalił . Pomyślałem , że padł filtr paliwa. Wymieniłem na nowy ale silnik nie odpala. Co mogę jeszcze sprawdzić. I mam pytanie , czy w.w Vectra ma też pompę w zbiorniku paliwa.
Gaz tankowałem w sobotę .a paliwo w poniedziałek.
Witam tam niema pompy w baku paliwo zaciąga pompa wtryskowa przez smoka bezpośrednio ze zbiornika i właśnie temu bym się przyglądną może jest na samym dole smoka jakaś nieszczelność
https://www.ilcats.ru/opel/?function=get... Tak to u Ciebie wyglada. To samo podaje mi program u mnie, tylko latwiej mi sie posluzyc zdjeciem z linka. Generalnie jest tam tylko oring, ktory u Ciebie ma nr : 90411085
Witam ma może ktoś schemat podłączenia wtryskiwacza paliwa do vectry 1,8 bo na gazie ładnie pali a na benzynie nie chce wtrysk jest doby bo jak podłączałem go na krótko do akumulatora to podaje paliwo
Silnik ładnie odpala i dobrze pracuje.Zaznaczę że drugie wtryski już siedzą bo i podejrzewałem ze leją
swiniaa napisał: Na noc nawet zostawiłem kartony , suchutko. szukaj wycieków na pracującym silniku. Prawdopodobnie auto jeździ cały czas na benzynie. Ile pali gazu na 100 km, ile pali benzyny na 100 km? Nie tankuj za 30 zł bo to 6 litrów paliwa a wystarczy na 50 km i w tej sytuacji uszkodzisz pompę paliwa. Szukaj na forum temat wielokrotnie przerabiany.
a może koledze paliwo się cofa
Jak trzymasz samochód na dworze to prawdopodobnie przymarzła ci "benzyna" bo naprawde mało stacji z prawdziwym paliwem
Prawdo podobnie mało jeżdzisz wilgoc odstawała w tłumikach i sie skraplała stad ta woda. Nastepnie złej jakosci paliwo.
Tak jak najbardziej pompa ciągnie paliwo i powietrze
pewnie jest zatarta pompa paliwa,to cząsty przypadek jak się jezdzi na gazie to w baku sucho;) a pompa smaruje się paliwem więc.....
Problem jest głębszy, bo jeśli w momencie kiedy pracuje na gazie wypniesz np. wtykę w baku od pompy paliwowej i auto nie pracuje na gazie, to znaczyłoby, że ktoś "ustawił" dawkę gazu już razem z paliwem, co jest praktycznie nie możliwe......coś robisz nie tak z tą diagnostyką Możesz też przełączyć na gaz i wtedy odłącz konektor od zaworu gazu na parowniku...
puszka DPF widać że była rozcinana ale ktoś mógł program skopać i może dpf próbować wypalać mimo że fizycznie go nie ma i dlatego może iść paliwo do oleju, ale o tym co z dpf dowiem się jak podepnie mi ktoś pod komputer, i odrazu przy okazji sprawdzi dawkę paliwa na wtryskach...i przy okazji czy problem z wypaleniem dpf może mieć wpływ na to że od 1...
A świeca mokra? Jeśli mokra, to paliwo czy olej?
witam proszę o podpowiedź- jak można spuścić paliwo z vectry ? przez wlew paliwa nic nie moge zrobić. Dzięki
następnie rozrząd czy paliwo dochodzi
Jedź na szrot i wytnij z kawałem kabla z dowolnego Opla >98r. Łączenie zrób w miejscu gdzie nie będzie narażony na drgania, deptanie, rozciąganie, itp bo żyły stalowe więc lutowanie nie będzie pewnie trzymać.
Witam Czy dymi chociaż z wydechu?,może schodzić paliwo,należy to sprawdzić.
To gdzie się podziewa to paliwo :?:
niebieski/czarny brązowy/biały - czujnik poziomu paliwa ....
Prędzej wiązka elektryczna silnika, niż rozrząd... Okazało se że miała w sobie kanały zapchane jakąś zawiesiną. I co pozbyłeś się tej zawiesiny, układ paliwowy dokładnie wyczyszczony, filtr paliwa wymieniony?
Przy takich mrozach nie odpala się samochodu na gazie a jeżeli chodzi o jazdę bez benzyny w zbiorniku to możesz zniszczyć (zatrzeć) pompę paliwa gdyż jest smarowana paliwem.
Kolego naprawa tej usterki polega najczęściej na wymianie tranzystora sterującego nastawnikiem i w serwisie kosztuję ok 1500 zł.Nie myśl że ten tranzystor tyle kosztuje,spalenie się tego tranzystora nastepuje po zatarciu aluminiowego tłoczka w pompie,lub na nieumiejętnym odpowietrzaniu silnika po wymianie np:filtra paliwa.
Pompa to nie jedyny koszt, bo musisz jeszcze ruszyć rozrząd, a jak dawno nie robiony to przynajmniej pasek rozrzadu wymienić (chyba że chcesz bardzo długo nim jeżdzić to i resztę osprzetu). Co do pompy to upewnij się czy ma te same numery, i czy napewno będzie pasowała, ale jeśli ktoś sprzedaje regenerowane to powinien wiedzieć. Jak bedziesz przepinał...
Ktoś miał niedawno taki problem na forum, przyczyną był komputer- dawał za dużą dawkę paliwa.
Jeśli świece żarowe sprawne ( układ podgrzewania wstępnego sprawny )to pewnie się zapowietrza .W przypadku zapowietrzania do sprawdzenia obudowa filtra paliwa , przelewy i nieszczęsne uszczelniacze na wtryskiwaczach (ten silnik ma specyficzne rozwiązanie zasilania wtryskiwaczy w paliwo - posiada uszczelniacze metalowo gumowe pomiędzy trawersami doprowadzającymi...
kolego zobacz po nocy do filtra paliwa bedziesz widział czy paliwo schodzi
Oczywiście że można zrobić test jak nie odpala. Będzie widać czy idzie paliwo przez wtryskiwacze
A powiedz mi kolego od czego jeszcze prócz słabej jakosci paliwa siada pompa wtryskowa w oplu ?? A filtr teoretycznie powinien zbierac zanieczyszczenia. Mnie jak wyjeli bak i wylali reszte paliwa jakaś dziwna maź była nie jestem mechanik wiec mogę sie mylić.Ale mnie nie wygladało to na normalne paliwo.
Na 1000% procent nie pomyliłem przekaźników. Wczoraj jeszcze po wypięciu bezpiecznika pompa nie działała a dzisiaj działa cały czas czyli gdzie jest zwarcie ,będę szukał po wtyczce od pompy.
Iskra jest, a jak sprawdzić czy paliwo wtedy dostają?
To zależy czy sterownik gazu odłącza pompę paliwa, a jeżeli przekaźnika nie słychać to możliwe że sterownik gazu nie ingeruje w obwód pompy paliwa.
Podobny problem mają setki właścicieli tego dziadowskiego 2.0 dti. Po pierwsze trzeba sprawdzić czy układ paliwowy jest szczelny, ale prawdopodobnie pada ci pompa paliwa.
postawiłem u następnego mechanika,powiedział że jutro będzie szukał ale na początek wymieni paliwo ponoć miał przypadek "że w paliwie była za mała zawartość paliwa"
Po wyłączeniu zapłonu ciśnienie w układzie nie powinno spaść więcej niż 0,1 atm przez okres 10 min. W przypadku braku manometru wystarczającym sposobem kontroli kondycji pompy jest zdjęcie przewodu przelewowego i sprawdzenie czy leci paliwo z końcówki.
Co to może być? Opętał go zły duch. Albo odprawisz egzorcyzmy albo sprawdzisz podstawy jak iskra,paliwo(pompka)sterowanie wtryskami,błędy itp.
a może spadek mocy to coś z paliwem ,pompa czy filtr.
jeżeli brak reakcji na pedał gazu to brak wystarczającej dawki paliwa, może zapowietrzać się trawersami, sprawdż czy paliwo w filtrze nie jest czarne,
Obrotomierz pokazuje obroty przy kręceniu,.albo odpaleniu na "plaku"? Po poluzowaniu przewodów na wtryskach pokazuje się paliwo? Próba przelewowa robiona?
gdybyś miał problem z zapaleniem rano to daj znac meilem przesle ci jak to zrobic bez wkładu finansowego ja juz zęby zjadłem na swojej pozdrawiam
Jeśli na gazie chodzi ok, to jest to coś z zasilaniem paliwem,może coś poknocili
Za małe ciśnienie paliwa,zasyfione wtryskiwacze,stare paliwo,i takie tam.
A paliwo nie cofa się?
W tym silniku nie zaślepia się całkowicie egra, tzn. można, ale trzeba wyprogramowac z kompa, czy to zrobiłeś? Jeśli nie to już masz przyczynę. Co z moim pytaniem o ciśnienie paliwa?
sprawdź też bezpiecznik od świec żarowych jak diesel ma kłopoty z paleniem to możesz mieć niskie ciśnienie sprężania lub rozrusznik za wolno kręci ważne jakie paliwo tankujesz
Sprawdż czujnik temperatury cieczy,ten co daje sygnał do komputera,byc może uległ uszkodzeniu i pokazuje z cały czas niską temp silnika .Na zimnym silniku komputer podaje wieksza ilość paliwa
Podłącz paliwo bezpośrednio z kanistra by wykluczyć problemy z dostarczaniem paliwa, lub sprawdź drożność przewodów i smok. Sprawdź w parametrach czy kąt wtrysku jest prawidłowy i inne parametry.Sprawdź kondycję silnika np sprężanie. Jak wszystko będzie ok to pewnie pompa szrot a może i wtryski też.
Masz nieszczelny uklad paliwowy i cofa ci sie paliwo,sprawdz przewody przy filtrze! Pozdrawiam
Sprawdź przewody od sterownika pompy do zaworu przestawiacza. Ale raczej będzie tak jak kolega wyżej napisał pompa do naprawy.
Wygląda to na tłumik pulsacji ciśnienia paliwa.
Witam. Mam taki problem z moim Oplem Vectra. Zatankowałem paliwo na stacji. Po przejechaniu ok. 10 km. samochód nagle zwolnił i zatrzymał sie. Po chwili zapaliłem go i po przejechaniu znowu paru kilometrów znowu zgasł. Tak działo się aż dojechałem z powrotem do domu. Wymieniłem filtr paliwa. Przez 3 dni nic sie nie działo. Znowu zatankowałem paliwo...
Sprawdzić iskrę i paliwo oraz kody błędów. Pozdrawiam.
to ją podłącz odłącz wtryskiwacz (kostka z kabelkami czarnym i niebieskim) potem niech ktoś ci zakręci rozrusznikiem a ty obserwuj czy poleci paliwo na przepustnicę
Lovato to lepszy pomysł ze względu na termike reduktora. Tomasetto jest gorszy i do tego żywotność krótsza. Jedyna jego zaletą to łatwiejszy montaż. Do kolegi wyżej niech sobie oglądnie jak wygląda strona wodna i gazowa i pomyśli. To co jest napisan na reduktorch to wydolność ciśnieniowa a nie termiczna. Trzeba jeszcze pamiętać że w drugiej generacji...
Z tego co kojarzę to różnica była w montażu. Po założeniu altka z małego bloku(1.6) do dużego(2.0) pasek był krzywo. Nigdy nie kombinowałem w tym kierunku, opieram się na tym co widziałem na forach jak chłopaki kombinowali Pompa paliwa zapewne jest taka sama. Oba to wielopunkty więc w obu będzie pompa 3barowa.
Po pierwsze sprawdź czy pompa podaje paliwo? Czy jest iskra?
Cześć. mamy Vectrę C z sinikiem 1,8 , w której zapala się check i występuje błąd P0170(12) i okresowo błąd wypadanie zapłonu w cylindrze 2. Jadąc na dwójce na wolnych obrotach opcom pokazuje masę powietrza 9kg/h i korekty częściową -38, a pełnego obciążenia -45. Załączam plik excela z prośbą, czy mógłby ktoś z Was rzucić okiem i podpowiedziec, gdzie...
Jeśli wraca się paliwo chyba lepiej zrobić uszczelniacze wtryskiwaczy i przelewy i nie montować zaworka zwrotnego ..... oczywiście standardowo do sprawdzenia też szczelność obudowy filtra paliwa ..
A ile masz benzyny w zbiorniku w ogóle? No nie za dużo ale ponad rezerwę ponadto jak juz wcześniej napisałem ze widać ze z wtrysku psika to chyba paliwo jest?
początkujący gazownik zakładał mi kiedyś LPG, i właśnie zrobił odcięcie pompy, a że ładnie palił na gazie a benzyna była droga to przez pół roku auto benzyny nie oglądało. Przewody rozeschły się, na zakrętach popękały a na jesieni jak chciałem użyć benzyny paliwo rozlało się po kolektorze wydechowym ....
Wydaje się że wszystko jest ok. Pompa pompuje benzyne z tym że jest coraz głośniejsza. Auto kupiłem 2 miesiące temu i w tedy już było ją słychać. Z czasem "bzyczenie" nasiliło się. Wydaje mi sie że ona powinna podac paliwo zaraz po przekręceniu stacyjki do miejsca kiedy zapalaja się wszystkie kontrolki, tak się nidziej , może tak ma być, zapala normalnie....
dzieki wam za wczesniejsze porady . tylko teraz nie wiem ile wynosi cisnienie pompy pompujacej paliwo do wtrysku. Dzieki
Jakie powinno być ćiśnienie u ciebie to nie wiem, bo każde auto ma inaczej. Sprawdż w książce serwisiwej (jeżeli masz), albo spróbuj wypytać na stacji kontroli pojazdów. Co do mierników to jest tego pełno, poszukaj w necie. Np.: http://www.tuningbaja.pl/sklep/?search=2... :) Lub tańszy : http://sklep.tuning.pl/produkt.php?p_id=...
Byłem dzisiaj umówiony w kolejnym warsztacie, ale auto nie odpaliło... Ciśnienie w listwie jakieś jest, jak zdejmę plastikową nakrętkę z zaworu na listwie to wylatuje z niego paliwo, więc chyba to niemałe ciśnienie skoro przebija ten zaworek. (jak auto trochę postoi to z zaworka nic nie leci). Skoro ciśnienia w listwie wystarczy do pracy na wolnych...
A może to wina pompy paliwowej? Zanim odpalisz kilka razy włącz i wyłącz stacyjkę, tak żeby pompa pochodzliła i podała paliwo do wtrysku.
Jak filtr był czarny to znaczy że cofa się paliwo i do wymiany są trawersy.
Też mi się wydaje, że paliwo Ci się cofa, zawór trzeba założyć, bo go nie ma.
Jeśli kod na silniku Twojego auta jest taki: C18NZ to poniżej masz bezpieczniki. Wartość tego o który pytasz to 20A a numer 11
Ile ma przejechane?jeżeli koło 200 tys km to sterownik pompy się skończył,powinna odpalić bez świec,paliwo z pompy wychodzi?
A może brak obrotów silnika ? tester pokazuje jakieś błędy ? COS OD SIEBIE.....!!!! Czego oczekujesz po tak mizernym opisie ? Brak reakcji podczas rozruchu ? , bo po włączeniu zapłonu nie będzie pracować... Zasilanie na pompę jest podczas rozruchu...mierzone na wtyczce do zbiornika.? Coś więcej ?? Sorry , ale na razie nic więcej nie jestem w stanie...
Te wskaźniki nigdy nie działają prawidłowo. W prawdzie nigdy nie zaglądam na ten w butli, ale ten kabinowy traktuję jako gadżet a nie wskaźnik. Najlepiej kasować licznik przejechanych kilometrów co tankowanie, będziesz wiedzieć na ile km pozostaje paliwa/LPG.
Krótka sprawa - jak nie pali po postoju to paliwo ucieka. Zaworek i problem minie.
vectra paliwo vectra vectra filtr paliwo czujnik paliwo vectra
zasilacz impulsowy startuje czujnik biegu wstecznego nagrzewnica power
nissan quasquai nissan quasquai
Renault Scenic: Kod błędu 001477 - ABS/ESP lub klimatyzacja Falowanie obrotów Audi A3 8L 1.6 AVU po wyłączeniu klimatyzacji