Witam, może tu zasięgnę trochę wiedzy bo już nie mam pomysłów ,w MB tourismo jest silnik om442 v8, 2 czujniki na kole zamachowym ,pompa z edc, wkręca tylko się na 1500 obr,układ paliwowy zrobiony nowy ,nowe filtry .nowa pompka paliwa wtryskiwacz sterujący nowy,wszystko wymieniane sukcesywnie po kolei, brak poprawy, na serwisie autoryzowanym w Krakowie...
Wydaje mi się że problem leży po stronie systemu paliwowego brak utrzymania ciśnienia poprzez nieszczelność w układzie paliwowym wysokiego ciśnienia. Trzeba sprawdzić system niskiego ciśnienia za pompą paliwową (7), zawór awaryjny listwy (4) i przelew wtryskiwaczy wyjście (3) na 1 minutę za pomocą pomiaru menzurki. Schemat paliwowy poniżej.
sądząc po roczniku i zdjęciach najprawdopodobniej MPFI bo widzę listwę paliwową i 4 wtryskiwacze na Kolegi zdjęciach, co do samego silnika to spotkałem się z nim kilka lat temu w internecie i dużo tych silników zostało uturbionych i to chyba z powodzeniem. Na fillmiku bazą jest właśnie ten 1.0 MPFI [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Obok bagnetu, to ten jedyny przewód do listwy.
Masz rację, nic nie wiem: sterownik ABS wysłany do sprawdzenia i jest sprawny, reszta sprawdzona komputerowo — turbina, EGR, korelacja wtryskiwaczy, listwa paliwowa, kable przejrzałem, masy posprawdzane, aku dobry i dlatego napisałem na forum, bo nie mam dalej pomysłu. PS. Koła sprawdzone dynamicznie i wszystkie pokazują taką samą prędkość i do tego...
Nigdzie o tym nie napisałeś, ale sprawdziłeś chociaż czy jest ciśnienie na listwie? Chociażby organoleptycznie odkręcając jakiś przewód paliwowy przy listwie bądź wtryskiwaczu?
Wychodzi na to że masz uszkodzony gwint na litwie, przy czym ten w nakrętce rurki paliwowej też jest uszkodzony. Najlepiej wymienić i listwę i rurkę paliwową, kiedyś zdziwiłem się jak wyrwało mi rurkę paliwową z listwy podczas jazdy na trasie po środku niczego.
dzięki, a może wiesz jaka jest średnica wewnętrzna tej złączki ? Czyli konieczna tulejka ( przejściówka ) którą połaczymy przewód paliwowy z wężem manometru czy raczej przewidziany jest tu trójnik podłączony pomiędzy przewód paliwowy i listwę wtryskiwaczy oraz przewód manometru ? Jakie średnice przejściówki ( trójnika ) są konieczne ??
W Pandach dość powszechne jest zjawisko powstawania w zbiorniku benzyny podciśnienia, które prowadzi do cofania się paliwa z listwy wtryskowej i jej zapowietrzenia (oparami paliwa). W tym samochodzie regulator ciśnienia paliwa znajduje się w zbiorniku, przy pompie i nie ma powrotu/przelewu paliwa z listwy wtryskowej do zbiornika. Także EVAP nie pochłonie...
Temat rzeka. Osobiście zacząłbym od sprawdzenia połączeń listwa paliwowa - wtryskiwacze oraz sprawdzenia wtryskiwaczy, gdyż jeden (lub więcej) może się zawieszać (zwykle samochód trochę bardziej kopci na czarno, choć nie zawsze). Co do możliwych przyczyn, to mogą być jeszcze: - pompa wysokiego ciśnienia - uszczelnienia listwy wysokiego cisnienia - zawór...
Może leje któryś wtryskiwacz. Wyciągnij listwę paliwową z wtryskiwaczami i do każdego wtryskiwacza przyłóż 4 identyczne naczynia, następnie zakręć silnikiem na ok 30 s. i porównaj ilości paliwa w naczyniach. Jeśli w którymś naczyniu będzie znacznie więcej paliwa znaczy, że on leje. Wykonaj pomiar najlepiej na zimnym silniku (zwiększone dawkowanie paliwa)
Ciśnienie na listwie jest ? Kto jest producentem wtryskiwaczy ? Zakładam, że Continental.
Na początek zrób diagnostykę komputerową, odczytaj błędy. Podejrzewam że będzie za niskie ciśnienie w listwie paliwowej, wymień filtr paliwa, a jak nie pomoże to sprawdź wtryskiwacze- zrób próbę przelewową.
Auto normalnie nie pali, cisnienie na listwie waha sie miedzy 3-5 bar. wytryski sprawdzone przelewowo sa spoko. Teraz pytanie co jeszcze sprawdzic zeby nie narobic kosztow? Koszt testu =2 do 4zł :D Wiem, że sprawdziłeś wtryskiwacze, ale zrób test. Zaślep kulką np. łożyskową (z "wianka" rowerowego) wszystkie 4 rurki paliwowe między listwą a wtryskiwaczami...
No to wyjeździj cały gaz i po kłopocie. Albo odłącz i zaślep przewód od listwy wtrysków gazu. Jak pachnie benzyną to musisz dokładnie obejrzeć przewody: od listwy wtryskowej do zbiornika paliwa a szczególnie okolice filtra paliwa. Poruszaj delikatnie przewodami paliwowymi podczas pracy silnika - tą usterkę musisz znaleźć dla własnego bezpieczeństwa....
Hej grupowicze, Mam problem z Iveco Daily, model rok 2006, 3.0. Po zimie samochód przestał odpalać, tzn. wywala błąd "za wysokie ciśnienie paliwa w listwie powyżej 1800 bar" i gaśnie po 30 sekundach. Po moich diagnozach i wymienionych częściach, problem nadal występuje. Wymieniłem: - pompę wysokiego ciśnienia, - regulator na pompie paliwa, - czujnik...
Absolutnie się nie zgodzę, jakoby sterowanie wtryskiwaczy było uzależnione od ciśnienia paliwa w listwie.To wychodzi na to,że zapowietrzonego common raila nigdy nie odpalisz tylko przez kręcenie ( no bo jak powietrze ucieknie z układu, jak wtryskiwacze nie pracują?) Listwa się nie odpowietrzy sama z siebie i nawet pracujące wtryskiwacze bez ciśnienia...
Nie pamiętam już tego auta,ale poszukałem listwy wtryskowej i jest bez przelewu. Znaczy to że ma jeden przewód paliwowy i regulator ciśnienia paliwa w zbiorniku przy pompie. Przewód paliwowy z pompy podłączasz do listwy wtryskowej. Nie odpala bo może immo nie działa. Patrzyłeś czy wtryskiwacze się otwierają? Wtryski mają plus po kluczyku a sterowanie...
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu wchodzenia na wyższe obroty silnika w samochodzie Renault Master 2.5 DCI . Po zapaleniu silnik pracuje równo bez problemu , gdy chcę dodać gazu nie ma reakcji , dopiero po upływie około 4 minut silnik zaczyna reagować na pedał gazu , nie ma żadnych błędów w układzie sterownika a wszystkie elementy systemu paliwowego...
Więc ciśnienie wygląda na właściwe. Miałem kiedyś przypadek że wewnątrz listwy paliwowej pojawiła się korozja i wtryskiwacze były przytkane, po wyjęciu i wyczyszczeniu oraz przedmuchaniu samochód zaczął odpalać normalnie
W p1 regulator ciśnienia paliwa jest przy listwie, a w seicento znajduje się w baku przy pompie i jak na mój rozum powinno to działać bez żadnych problemów. Dobrze myślę? Listwa, to tylko zasobnik - ma magazynować zasób paliwa, pod stałym ciśnieniem - pozostaje kwestia regulatora. Ciśnienie ma być stałe , względem ciśnienia bezwzględnego, czyli w kolektorze...
Przede wszystkim, żeby nie wróżyć ze szklanej kuli, wskazane byłoby podanie jaką instalacją zainfekowałeś silnik. Błąd jak w temacie :"P0171-92 zbyt uboga mieszanka, rząd 1 - Nieprawidłowe osiągi lub działanie" Po tym wpisie od razu nasuwa się pytanie, czy ta sytuacja dotyczy tylko jazdy na gazie, czy występuje również na benzynie. Jeżeli tylko na gazie,...
Dzięki za pomoc już sobie poradziłem. Szukałem po kolei wg schematu sygnałów do wtrysków. Oczywiście przekaźniki w brązowym 15-to stykowym pudełku sprawdzałem. A usterka okazała się być bardzo banalna.. nie łączył jeden ze styków na na wspólnym złączu do wtryskiwaczy, które znajduje się pod listwą paliwową.
A gdzie to auto ma pompę paliwa? W zbiorniku czy gdzieś na zewnątrz przy progu? Sprawdź szczelność układu paliwowego od pompki do listwy wtryskiwaczy. Tak jak kolega radzi poruszaj giętkimi przewodami itp
Temperatura wrzenia rośnie wraz z ze wzrostem ciśnienia. Zawór przy pompie nie pozwoli cofnąć się paliwu, więc ze wzrostem temperatury będzie wzrastało ciśnienie paliwa w listwie zapobiegając wrzeniu paliwa. Prędzej nadmiar oparów przedostanie się przez wtryskiwacz niż paliwo cofnie się do zbiornika. Z drugiej strony pompa i regulator ciśnienia paliwa...
Nie mierzyłem jeszcze przelewu, widzę, że wszystkie przelewy wtryskiwaczy łączą się z przelewem pompy, oraz z króćcem w listwie paliwowej. Co tam jest za przelew z tej listwy mnie zastanawia czy tamtędy nie "gubi" ciśnienia.
Miałem podobny problem przed i po wymianie pompki paliwowej. Po czyszczeniu wtryskiwaczy i listwy zasilającej w paliwo okazało sie że jeden wtryskiwacz był zapieczony a drugi do wymiany. Na http://autokacik.pl znajdziesz manuala do czyszczenie wtryskiwaczy, tylko że musisz sie zalogować by móc przeglądać forum. Zrób to, a później kombinuj z filtrami...
jeśli tylko wtedy to przyczyna będzie w zbiorniku lub obok (wężyk ze zbiornika do pompki paliwa) niestety o ile dobrze pamiętam trzeba wyciągać zbiornik w zasadzie to mechanik mógłby sprawdzić czy kiedy nie chce zapalić to ukł paliwowy jest zapowietrzony (na listwie wtryskiwaczy powinien być wentylek taki sam jak w kole)
Niestety takie rzeczy dopiero na przyszłą sobotę, bo teraz nie mam jak. Gryzło mnie to i poszedłem znowu do auta, poruszałem przewody od wtryskiwaczy, przewód paliwowy i listwę z wtryskami, odpaliłem i bajka, chodził idealnie. Gasiłem, zapalałem, ktoś mi sugerował, że problem pojawi się jak się rozgrzeje, i to mogą być zimne luty, rozgrzałem, jeździłem...
Reduktor II generacji daje niskie ciśnienie i jest dwustopniowy. Reduktory III generacji są jednostopniowe i dają ciśnienie około 1 bar. Reduktory IV generacji są jednostopniowe i dają gaz o określonym wysokim ciśnieniu potrzebnym do prawidłowego zasilania listwy wtryskiwaczy ( około 2 bar) . Komputer gazowy IV generacji koryguje oryginalne impulsy...
Kolego możliwe przyczyny to wtryskiwacz,czujnik ciśnienia listwy paliwowej lub sam układ paliwowy ewentualnie elektrozawór pompy wysokiego ciśnienia, w razie pytań pisz na PW Pozdrawiam
Po odłączeniu czujnika od listwy wyskakuje błąd wtryskiwacza ale wartość ciśnienia jest taka sama czyli 8bar.
sprawdź czy masz ciśnienie na listwie paliwowej (i jakie masz), jeżeli ciśnienie jest, to sprawdź czy wtryskiwacze pracują, tzn. czy są wyzwalane przez ECU..
Nie posiadam aparatu niestety. Jest to wężyk ostatni z całego układu paliwowego. Ten, który bezpośrednio podłączony jest do listwy wtryskiwaczy...
Możliwe, że i filtr. Może być też regulator ciśnienia...Żeby wyeliminować raz na zawsze podejrzenia o sprawy paliwa, trzeba podłączyć do listwy paliwowej manometr, plastrem go na szybę i w droge.... :D. Te różne ,,czarodziejskie mazidła" STP to nic innego jak zwykła nafta, trochę toluenu, jakiś olej. W/g mnie, szkoda na to forsy. Ja używam 50-100 g...
Kolego prawdopodobnie masz zapieczone wtryskiwacze od jazdy na gazie. Jeżeli masz minimalny dryg do mechaniki to możesz to sprawdzić wyjmując z kolektora całą listwę wtryskową nie odłączając przewodów paliwowych i sprawdzić czy wszystkie wtryskiwacze podają paliwo w prawidłowy sposób tzn rozpylają w pełni.
nie został wyczyszczony dobrze zbiornik oraz układ paliwowy, opiłki z pompy poszły na wtryski i nowy komplet wtryskiwaczy poszedł w śmieci,
Procedura odpowietrzania układu wtryskowego w silniku 1.6 e-HDISprawdzenie stanu paliwa i przewodów:Upewnij się, że w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa (minimum kilka litrów, aby pompa mogła je zaciągnąć). Sprawdź, czy przewody paliwowe (od zbiornika do filtra i dalej do pompy wysokiego ciśnienia) nie są uszkodzone, zatkane lub luźne. W szczególności...
(...) mam ten problem ,auto po tamtej zimie przestało odpalać dopiero przy pomocy płakać wchodzi na obroty chodzi do 3 tyś obrotów max i zaraz pojawiają się kontrolki czerwony silniczek miga i gasnie po czym jak zimny odpali sam czasami ale i tak po jakimś czasie gasnie ręce mi opadają proszę expertow o pomoc Witam serdecznie na forum elektroda.pl,...
kolego podłącz manometr do listwy masz tam takie przyłącze z zaworkiem jak wentyl od koła, zobacz jakie jest ciśnienie zaraz po zgaszeniu i po kilkunasto minutowym postoju jeżeli jest znaczna różnica i ciśnienie po postoju spada do zera to do sprawdzenia--zaworek zwrotny-pompka paliwowa-wtryskiwacze. ciśnienie na listwie powinno być w granicy 1,5-3bar
Nie wiem jak w tych większych crdi ale w no 2.0 crdi lub 2.2 częstym objawem kontrolki ciśnienia jest zapchany nagarem smok olejowy. Zapycha się przez nieszczelne podkładki pod wtryskami. Też obstawiam zatkany smok . Bo jeździł na mazucie nie oleju wcześniej. A co wspólnego maga mieć podkładki pod wtryskiem?? U mnie wywala błąd ciśnienia na listwie...
znajomy mi mówił żebym zrobił taki mały test ściągnął przewody wysokiego napięcia z świec i próbował odpalić silnik i zobaczył czy świece są mokre u mnie były suche . Co o tym sadzicie ? I czy to możliwe ze przy zgaszonym silniku be kluczyka w stacyjce było ciśnienie w przewodzie paliwowym ? Bo odkręciłem przewód paliwowy pzezd tą listwa na której są...
Problem rozwiązany wystarczyło popuścić każdą z 4 przewodow od wtryskiwaczy duzo bąbli powietrza uciekło i odpaliła po problemie. Trochę za bardzo panikowałem bo maszyna byla potrzeba na juz i człowiek nie myślał. Co do mojego pojęcia to je mam bo umiem sobie poradzić ze wszystkim sam. I w ten maszynie sa pompowtryski nie ma tu listwy comon Rail tylko...
LBS/HR 14,25 Wydatek w funtach na godzinę. CC/MIN 149,8 Wydatek w centymetrach sześciennych na minutę. Oba powyższe parametry zajdą przy ciągłym otwarciu wtryskiwacza i danym ciśnieniu które oznacza różnicę ciśnienia pomiędzy listwą paliwową/a kolektorem dolotowym. GRAMS 107,7 Masa wtryskiwacza w gramach......
Witam mam problem z Fordem escortem 1.6 nie odpala na benzynie sprawdzona została już pompa paliwa wtryskiwacze nowa listwa paliwowa, euroscan pokazuje błąd tylko sondy, rozrząd ustawiony prawidłowo na znakach, iskra jest, ciśnienie na cylindrach 1-10bar 2-12bar 3-13bar 4-12bar Co można jeszcze sprawdzić? (Na kar plaku silnik prubuje zapalić)
ok widze ze sam sie zabierasz wiec postaram sie ci pomóc 1sprawdz błedy w sterowniku 2zobacz czy rosnie cisnienie w listwie podczas krecenia sprawdz wtryskiwacze na przelewach wymień na wszelki wypadek uszczelniacze na zaworze ciścnienia listwy
Odczyt parametrów podczas jazdy może dużo powiedzieć. Wykonać test wtryskiwaczy, dobrze by było podczas jazdy. Jakie są błędy zapisane? Sprawdzić wtryskiwacze - wszystkie i czujnik ciśnienia w listwie.
Witam Zrobiłem dzisiaj sekcję zwłok pompy. Diagnoza: zawieszona jedna szczotka. Pompa wypełniona benzyną. Myślę że rozłączanie pompy nie powinno jej zaszkodzić. Problemem może tylko być, szybki powrót z gazu na benzynę. Muszę jeszcze sprawdzić jak długo utrzymuje się ciśnienie po wyłączeniu pompy. Co do chłodzenia wtryskiwaczy, to benzyna w moim silniku...
Za układ paliwowy i jego sterowanie. Nikt za Ciebie nie wejdzie pod auto i nie sprawdzi drożności przewodów, filtra paliwa, listew, wtryskiwaczy, wysterowania wtryskiwaczy, wiązki elektrycznej czy sterownika. Nikt nie wie więcej o aucie i przebiegu awarii od Ciebie kolego.
Demontujesz listwę wtryskową podpinasz pompę paliwową 3 bar i sprawdzasz czy wtryski puszczają.
listwa paliwowy listwa wtryskiwacz scania listwa paliwowy
flashowanie android edifier głośnik r2600 dopasowanie impedancji słuchawek
massey ferguson schemat massey ferguson schemat
Serwis pompy ciepła Nulite - jak znaleźć? Bosch KGN vs Bosch KGVH – różnice, No Frost, Low Frost, HydroFresh, oznaczenia modeli