Padających alternatorów z łatwym demontażem! :lol:
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
Gaz kij wie której generacji, może z odcięciem zasilania na pompie paliwa. Na wtrysku rzadko spotykane, ale jednak. Możliwe spadki w instalacji, albo niedomaganie samego alternatora, i spada na tyle że fiksuje wskaźnik i gaz. Albo luz na klemie z której ECU gazu pewnie bierze zasilanie. I odcina elektrozawór butli. Bo nic innego w Pandzie nie może klikać...
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Coś mi się zdaje, że tam jest coś pokroju BCM- taki "komputerek" sterujący zasilaniem na różne obwody. Słyszalny alternator w głośnikach to objaw złego ładowania akumulatora - prawdopodobnie pęknięta obudowa, i lub uszkodzony regulator. Cykające przekaźniki to brak stabilnego zasilania cewek - prawdopodobnie siada elektronika sterująca nimi.
Alternator nie szaleje z ładowaniem?
to eksperymentować można na całej drugiej przepustnicy, też powinienem mieć :) albo kolega, bo to chyba to samo co Uno 1.4 (silnik 128) Eprom z tego co pamiętam jest normalnie w podstawce, nic nie trzeba lutować, podważa się śrubokrętem :) Alternator to wątpię że cokolwiek pomoże, jak tam będziesz grzebać to już 10min i ściągnięte koło pasowe i pokrywka...
Na jalowym czy na lekko podwyższonych?? Zmierz bezpośrednio na alternatorze
Witam , czy alternator z Fiata panda będzie pasował do Astry H? Silnik niby jest ten sam ale kto wie co inżyniery nowego wprowadzili.
Witam Do autora. W pasek nie wierzysz, kolega wyżej sugerował czujnik skrętu. W niego wierzysz. Wymieniłeś? Piszesz i problemie w okolicach zera stopni Celsjusza czyli elektronika, alternator i akumulator. Mierzył go ktoś przynajmniej zwykłym multimetrem? O specjalistycznym mierniku nawet nie wspominam bo to już za dużo na autora. Przepraszam za uszczypliwość...
Jezeli chce sie miec auto z 200 koniami pod maską pełną elektryką , klimatyzacją i wogle wszystkimi bajerami trzeba sie liczyć z UTRZYMANIEM. W przeciwnym wypadku polecam fiat panda 1.1 z wyposażenia wspomaganie , wtedy można jezdzic bez awarii Prywatnie jeżdżę sejem 1,1 mpi prosty jak cep choć koncern fiata sie postarał i zmienił alternator na taki...
Nic nie daje... dalej brak prądu i brak reakcji na kluczyk po przekręceniu przy odłączeniu zasilania na krótko. Po podłączeniu na krótko i odpaleniu auta przycisk nic nie daje, chodzi cały czas. https://obrazki.elektroda.pl/8929413500_... https://obrazki.elektroda.pl/2523553700_... "Wyłącznik zapłonu H001 jest zasilany...
w ogóle auto nie startuje. pasek się ślizga czyli alternator się nie kręci
Felerem jest też przewód masowy między skrzynią biegów i karoserią, oraz przewód łączący alternator z rozrusznikiem. Jeśli będziesz miał w zimę problemy z paleniem to w tym szukaj najpierw przyczyny.
Po wyjęciu regulatora alternator już nie pobiera prądu? , jeśli tak to regulator do kosza jeśli inaczej to mostek diodowy.
Kupiłem na allegro cewke zapłonowa do fiata i dodatkowo otrzymałem elektroniczny regulator alternatora typ RA2/12V DE produkcji polskiej. Alternator we fiacie panda 45S jest firmy magneti marelli. Na tym regulatorze sa zaciski z oznaczeniami: Masa B-, D+ 15, Wzb. 67. Na cewce sa oznaczenia B+ i D. Prosze o pomoc jak to podlaczyc
:))) a ja stawiam na ujarana czesc sterujaca alternatorem tam obieg na zegary itp leci przez alternator w tym kontrolka smarowania ... a czy imob jest sprawny czy nie kontrolka ma sie swiecic .
Auto wróciło wczoraj z serwisu. Okazało się, że walnięty był alternator, podawał skubany za duże napięcie (momentami ponad 16V) i to powodowało odłączanie wspomagania. Alternator został naprawiony, zamontowany z powrotem i teraz wszystko jest w porządku. Dziękuję wszystkim za sugestie. :)
https://obrazki.elektroda.pl/6889073600_... witam ze sie podepne pod pytanie mam problem z panda 1,2 2003 nowy akumulator ,nowy alternator,jak juz silnik chodzi to jak podlacze miernik na napiecie + do klemy plusowej ale nie na akumulatorze a minus- na karoserie to mam 14,15 v czyli alternator laduje,ale jesli podepne minus- pod kabel...
Dlatego pytałem właśnie o ładowanie... jeśli odłączenie wzbudzenia rozwiązuje problem to masz na pewno uszkodzony alternator (diody/mostek).
12pawel napisał: Cytat: Ja mam sprawny alternator więc nie ujrzę na mierniku nic innego jak 14,3V. Pozdrawiam Po uruchomieniu silnika zdejmij na chwilę klemę ujemną, lub dodatnią z akumulatora ( jak wolisz ) i dodaj gazu, tak do 3000 obr/min. Zobacz co się stanie? Daj się życiu zaskoczyć. A później napisz mam ile kosztowały wymienione kasety ECU. A...
Alternator do sc900 - 55A Pasuje do następujących modeli FIAT : CINQUECENTO 0,9dm3, 29kW, 1991.07 do 1998.01 CINQUECENTO 0,9dm3, 30kW, 1991.07 do 1993.12 PANDA 0,9dm3, 29kW 1992.04 do 1996.12 SEICENTO 0,9dm3, 29kW, od 1998.01 Zamienniki: BOSCH 0986039501 BOSCH 3950 FIAT/MARELLI 46231650 FIAT/MARELLI 46472225 FIAT/MARELLI 63320094 FIAT/MARELLI 63320097...
Weźcie się zastanówcie przekaźnik pod deską co ma jeden przekaźnik do całej elektryki skoro kolega pisze że światła wariują wycieraczki i nie wiem co tam jeszcze to musiałoby to być co najmniej 5 przekaźników a żaden przekaźnik nie załączy się bez podania prądu. A co do twojego problemu dodaj mi kilka szczegółów to będę mógł Ci pomóc, mianowicie czy...
Witam . Mam taki problem , kupiłem jakieś 5 miesięcy temu Pandę silnik 1,2 2009 rok z klimą po krótkim czasie założyłem mu LPG po czym nastąpiło falowanie obrotów , na ciepłym silniku . Jak jadę obroty utrzymują się , natomiast przy zwalnianiu i na biegu jałowym obroty zaczynają wariowac , często samochód gaśnie . Byłem już u dwóch mechaników , Przepustnica...
Dziękuję za podpowiedzi. Temat rozwiązany. W przepustnice jest wkomponowany zawór oparów paliwa. Był zablokowany w pozycji otwartej. Wymiana pomogła. Mam jeszcze problem z instalacją. Na uruchomionym silniku bardzo szybko (nieregularnie) mrugają światła pozycyjne, mijania, kierunkowskazy- oczywiście o ile są włączone. Opada wskaźnik paliwa. Słychać...
Witam, Mam Fiata Pandę 2006r. 1.1 + LPG Problem polega na tym, że auto traci prąd. Nie dzieję się to w trakcie jazdy tylko w momencie przekręcania kluczyka w stacyjce. Słychać takie "pyk" i panda zostaje bez energii, nie reaguje na przekręcenie kluczyka ( na tablicy pali się tylko kontrolka awarii poduszki powietrznej i nic więcej ) nie mogę włączyć...
Proszę o podpowiedź w jakim stopniu wpływa na auto calibracja napięcia zasilania ( standardowe 12, 4 V instrukcja obsługi) programem ELM327 calibrate voltage - Aplikacja jest pod androida , połączenie z odb2 bluetooth. Wybacz ale nie rozumiem o co pytasz... pytasz w jakim stopniu pływa kalibracja w programie ale... wpływa na co? Dlaczego w związku...
Witam bardzo serdecznie wszystkich i proszę o ewentualne sugestie, porady itp. Problem mam taki: Panda 1,1 rok 2004 po wymianie silnika (w starym korbowód pokazał nogę) Samochód pracuje normalnie aż do momentu załączenia jakiegoś odbiornika np szyba tylna, światła naciśnięcie hamulca -serwo zaczynają się dość mocne wahnięcia obrotów, jak się kilka razy...
Zapomnij.... Jednak chyba nie zapomnij bo wedlug tego co pisze kolega piachu1994 konto premium jednak da rade taniej. Dla mnie tuner powiedzial ze sam sobie zamontuje turbo w aucie a on wrzuca piggy back i chce za to 500 euro lub 200 euro tylko korekty w orginalnym ecu piachu1994 Dziekuje za wskazowki :-) Tuner z Dublina tez mowil 0.3 lub 0.4 bara...
Można też wozić ze sobą elektrownię wiatrową. Wozić pewnie i można tylko nic ona nie pomoże gdy akumulatory się wyczerpują a do celu mamy jeszcze daleką drogę. Taki agregat to wcale nie musi być nic dużego, zwróćcie uwagę na silnik Honda GX390, ma on 13KM, można go nabyć za ok 1500zł, co do prądnicy to zainteresował mnie ten artykuł : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Witam Pacjent to Fiat panda {stara typ 141a} silnik 1200 fire{ punto 60} alternator panda1000 fire{ chyba 65A taki jak w np: uno1.1}. Opisze moze problem, ktory troche uprzykrza eksploatacje auta, mianowicie dzis trzeci raz z rzedu w przeciagu 6 miesiecy uszkodzeniu{ wypaleniu} ulegla kostka stacyjki w mojej pandzie, nie da sie zapalic silnika. Po pierwszej...
Witam, mój nowy zakup ma problemy. Otóż podczas jazdy z prędkością 40 - 70 km/h słychać tarcie (dźwięk jak tarcie szczęk o bęben) na ironie jest jednostajny - niezależnie od prędkości lecz występuje dopiero po 500m. Nie znika przy wduszeniu hamulca, zgaszeniu silnika, wrzucenia luzu, wduszenia sprzęgła. - to na pewno nie łożyska, już jedno na darmo...
Bez urazy Panda Problem magnesowania wirnika bardzo mi się podoba. 8O Jest to niewątpliwie skuteczne w prądnicach, agregatach i turbozespołach prądotwórczych bo tam ma znaczenie magnetyzm szczątkowy. Natomiast alternator to maszyna obcowzbudna - nie wystartuje z magnetyzmu szczątkowego, musi dostać napięcie i do tego celu służy kontrolka ładowania (dlatego...
Silnik 1.2 16V 80KM w Stilo jest dość wysiloną jednostką, co nie wpływa dobrze na jego "gazo-przyjazność". Oczywiście setki takich aut są "zagazowane" i jakoś jeżdżą. Sam mam Grande Punto z silnikiem 1.3MJ 90KM i brakuje mi mocy, niby 90KM i 210Nm, turbina VNT ale to wciąż malutki silniczek 1.3 i to czuć. Silnik 1.2 16V jest 10KM słabszy, ma dużo wyżej...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
Nie (może błędnie?). Co sprawdziłem? Zrobiłem obserwacje: 1. W Skodzie podczas pracy silnika na wolnych obrotach niewiele sobie robi ze zmian obciążenia (pstrykanie światłami), dopiero zabawa elektrycznymi szybami daje efekt przygasania. Porównałem z 4 innymi samochodami - Audi 80 benzyna, Yaris 2 Diesel, Panda 2 benzyna i e46 benzyna. W każdym zjawisko...
Możesz jeszcze wpiąć w zasilanie cewki kondensator . (Jak najbliżej cewki) Dobrze nadają się do tego kondensatory stosowane w starszych alternatorach (mają blaszkę do montażu)
W fiatach panda/500 obudowa alternatora nagminnie pęka i blokuje możliwość jego obrotu, rzadko udaje się odpalić silnik
Witam Mam pytanie czy można wymienić sama obudowę plug and play z wersji bez klimatyzacji na wersje z klimatyzacja. Posiadam alternator Magneti Marelli wersja bez klimy a chce uzyskać do wersji z klima (inna obudowa z przodu inaczej mocowana)
Pasek raczej nie bo wielorowkowy natomiast radzę nastawić się na wymianę alternatora. Palenie kontrolki oznacza awarię alternatora czyli brak ładowania akumulatora. P
Wywalasz górą, alternatory są ok, nie opłaca się poza ew. regulatorem i łożyskami naprawiać.
W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
W wiekszosci samochodow za odlaczanie zbednych odbiornikow pradu jest odpowiedzialna stacyjak, przeczysc styki na alternatorze, akumulatorze i cewce rozrusznika i sprawdz czy podczas krecenia rozrusznikiem dziala ci np radio czy nawiew
Tutaj znajdziesz odpowiedź: http://www.pandaclubpolska.pl/forum/view...
Tamten temat dotyczył Pandy ale problem i sposób usunięcia jest ten sam. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
pasek idzie w jednej linii bo mierzyłem odsadzenie koła od obudowy a ona jest taka sama jak w starym a alternator jest chyba od Pandy
To bradziej Fiat Panda, więc poprawić masę na silniku i ewewntualnie zregenerować alternator.
Miałem podobny problem. Okazało się, ze jest strzelona dioda na alternatorze i co najdziwniejsze raz pobierało wiecej prądu z aku na postoju, raz mniej..... Odłącz przewód "30" od alternatora, zabezpiecz przed zwarciem, podłącz w szereg amperomoerz (moze być i ten z taniego multimetru), wyciagnij kluczyk ze stacyjki pozamykaj wszystko- drzwi, maskę-...
Może być wspomaganie elektryczne na kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy - jak w punto/panda. Jak to elektryczne wspomaganie to sprawdź pasek alternatora - potrafiło takie wspomaganie nawet ~100A pobierać w wersji z silnikiem bezszczotkowym. Dla testu możesz wyjąć bezpiecznik zasilania dla wspomagania i zobaczyć czy dalej będzie hałasować.
Wszystko wskazuje na to że regulator napięcia padł. Miałem identyczne objawy w Fiacie Panda, dodatkowo jeszcze grzał się sam alternator.
alternator panda akumulator alternator panda panda iskry
podłączyć zielony kabelek philips obudowa kodować moduł komfort fabia
stacja transformatorowa thomson am1460
Najlepszy Launch do diagnostyki samochodów - X431 V+ PRO, PAD VII, CR529 Jak odblokować EHR w ciągniku Case CVX 1190?