Pacjent: Fiat Panda 1.2 8V z 2003 roku. Czy mógłby mi ktoś podać parametry czujnika położenia wału (ten dolny na kole pasowym, 2 pinowy), tzn: 1. Jaki powinien mieć opór 2. Jakie ECU powinno podawać na niego napięcie i które piny w ECU należy sprawdzić. Mam problem z mocnym falowaniem obrotów na ciepłym. Sprawdzone już niemal wszystko.
Może być jakiś czujnik,trzeba zrobić diagnostykę
Witam. Fiat Panda 2.1.3 Multijet 70 km. Przy około 3 tysiącach obrotów odcina turbo, zapala się check engine. Pokazuje błąd P0238 - czujnik doładowania turbo sprężarki A, wysoki sygnał. Po kilku odpaleniach auta check engine znika, ale problem nadal występuje do 3 tysiąców obrotów. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze i nie pomogło. Auto posiadam...
Witam mam problem z fiatem panda rok 2011r 1,2 Benzyna.(to ten nowszy silnik) Mianowicie bardzo mocno wachluje obrotami , prawie gasnie i momentalnie wbija na wysokie obroty . Nieraz jest wszystko w porządku a nie raz zaczyna wachlować nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny Wymieniłem czujnik cisnienia w kolektorze , oraz przepustnice. Podczas diagnostyki...
Przepustnice wymyj bo będzie gasnął, objaw wygląda na uszkodzone/zatkane wtryski auto posiada gaz? Jak z impulsami i prądem na wtryski i czujnik wału? Ale skoro obroty widzi to czujnik dobry, wyjmij listwe wtryskową na wierzch zakręć silnikiem zobacz jak pylą wtryski.
Witam, udało mi się rozwiązać opisywany problem - może komuś się przyda. Źródłem problemu była zabrudzona przepustnica - właściwie to czujnik położenia przepustnicy. Czyszczenie WD-40. Efekt: - brak świecenia lampki kontrolnej silnika; - brak falowania obrotów; - odpala jak jest zimny od razu; Pozdrawiam
Panowie, winny okazał się czujnik położenia wału. Niby sprawny a jednak nie... Po wymianie na inny auto normalnie wkręca się na obroty. Po adaptacji koła fonicznego obroty się troche wyrównały i skaczą od 700-780 z częstotliwością 15-20 obrotów. Ps. Wydaje mi się że ten czujnik po wkręceniu na obroty gubił sygnał, dlatego też obroty na wykresie spadały...
Fiata Panda 1.2 2003 r. nie odpala. Po przekręceniu kluczyka, zapalają się kontrolki ,słychać pracującą pompe , dochodzi prąd na automat i .... nic. Został wymieniony rozrusznik , akumulator , czujnik obrotu wałka rozrządu ,sprawdzone bezpieczniki, przewody łączące rozrusznik z akumulatorem i brak pomysłów co dalej . Proszę o wskazówki.
Panda 2003 1,1, wymieniłem czujnik wody i czujnik ciśnienia kolektora i wykasowałem wszystkie nastawy. Teraz nie mogę zaadoptować koła fonicznego, ponadto mam cały czas obroty koło 1500 i nie wiem, czy przez to nie mogę zrobić adaptacji, czy to normalne, czy obroty powinny być mniejsze?
jeśli to zwykły Bosch taki jak w fire manual to raczej mam taki, można spróbować podmienić, chyba z uno 1.0 lub 1.1, musiał bym poszukać.... bez immo oczywiście ;) ale ja bym najpierw zajrzał do rozrządu, to mało roboty a może to być to, przestawienie o 1 ząb w zasadzie nie robi różnicy w jeździe ale właśnie na wolnych tak odwalać potrafi podmień też...
Witam Sory że tak póżno ale miałem problemy z netem, a problem tkwił po stronie wiązki kabli idącej do komputera silnika, a dokładniej były poluzowane we wtyczce "małej" podpietej do komputera benzynowego konektory przy kablach idacych do wtryskiwaczy i do czujnika obrotów wału korbowego, po "dognieceniu" ich problem znikł i wszystko jest ok jak do...
Był odłączony przez całą noc. Tak myślę, czy to może inst gazowa nie chce się przełączyć na gaz (który jest fizycznie odłączony) i nie rozłącza benzyny (wtrysków). Czy ktoś wie skąd instalacja gazowa "wie" że silnik zwiększa obroty? Czy z czujnika położenia przepustnicy czy może właśnie z czujnika MAP?
Samochodowego interfejsu diagnostycznego nie posiadam, aczkolwiek mam zamiar się w niego zaopatrzyć. Tak, jak pisałem prawidłowa praca silnika samochodu jest bardziej wrażliwa na mieszankę paliwową gazowo-powietrzną w przypadku niedomagania ze strony układu zapłonowo-wtryskowego niż na mieszankę benzynowo-powietrzną. W przypadku mojego samochodu, po...
wygląda na uszkodzony czujnik położenia wału lub jego okablowanie - jak komp nie widzi obrotów to tylko na chwilkę po włączeniu kluczyka załącza pompę paliwa a potem wyłącza, iskry też nie będzie jak niema impulsów z czujnika położenia wału, bo komp nie wie w ogóle, że silnik się kręci
Spróbuję zamienić sądy lambda miejscami, a z lapkiem pojeżdżę dopiero w weekend, bo długo pracuję w tygodniu. Odczytam wartości, lub zrobię print screeny. Dzisiaj na klimie gasł na każdych światłach, po wysprzęgleniu i zdjęciu gazu obroty wahną się do niskiej wartości i wracają czasem do zwykłych, około 900, ale zazwyczaj na dołku gaśnie. Bez klimy...
Chyba nie czytałeś dokładnie, bo to ja sugerowałem czujnik, a kolega od paska opisywał jakieś bajki. Ty potrafisz być tylko uszczypliwy jak widać, bo nie wiesz co sprawdzałem, a wyciągasz jakieś wnioski na podstawie swojej wyobraźni chyba...., voltomierz to ja mam wpięty cały czas w samochodzie, nie ma żadnych spadków napięć, alternator utrzymuje napięcie...
Posłuchaj , ecu dostarcza sygnał ujemny na twój przekażnik w ten sposób jest wysterowany, z kolei twój przekażnik zasila między innymi wtryskiwacze, aby to mogło się stać to ecu musi otrzymać sygnał z czujnika obrotów na wale. zasilanie jest typu sekwencyjnego zmienne w zależności od obciążenia silnika , w czasie rozruchu masz full-group czyli wtryskiwacze...
wydaje mi sie ze jedynie podlaczenie sie pod sterowanie cewek WN wchodzi w gre Konektor od strony samochodu (1) 1, Opornik ogrzewania sondy lambda za katalizatorem (-) 2, Nie podłączony 3. Nie podłączony 4, Zasilanie centralki (+30) 5, Nie podłączony 6, Sterowanie przekaźnikiem pompy 7, Nie podłączony 8, Sterowanie przekaźnikiem 1° prędkości elektrowentylatora...
gaz juz mi dziala, wystarczylo wylac! wode z emulatorow :/ jednak pojawil sie inny problem - gdy dodaje gazu na maxa zamiast przyspieszac samochod zwalnia jakby mu brakowalo paliwa, dzieje sie tak samo na gazie i benzynie :( poprostu musze sie rozpedzac powoli, a wyprzedzanie samochodu to katorga dam za duzo gazu i samochod zaczyna chamowac co to moze...
Porównywałem pomiar na uzwojeniu wtórym, wartości są zbliżone (wrzucę je w najbliższym czasie). Cewkę 2 wymieniałam na nową pół roku temu. Czy mogła ulec awarii? Co sądzicie o spryskaniu "spray konentorem" złacza komputera? Jak to zrobić, tzn. co muszą odłączyć? klemy? Jak prawidłowo odłączyć komputer? Czy możesz coś więcej napisać o sygnale z czujnika...
Dziękuję za odpowiedzi, zauważyłem jeszcze jeden objaw dzisiaj a mianowicie- gdy wciskam pedał hamulca to silnik krokowy zmienia swoje kroki - wzysz a silnik zaczyna falować obrotami.. Dodano po 1 nie"stety" czujniki temp powietrza i wody ok.
Przepływomierz Połączenia dolotu itp. Czujnik wałka rozrzadu i jego przewody CAN Zwarcia i rozłaczenia przewodów na wtyczkach plus same wtyczki,Czyszczenie To nie jest najnowsze auto to i mniej elektroniki..ale.. Czy b yły jakies juz naprawy.Czy ktos zagladał. KIedy to sie stało..itp. To taka podstawa podstaw do każdego chyba auta.Nie jestem mechanikiem...
Opiszę swój przypadek - może być pomocny. Panda stała 3 dni. Mam w niej kilka odbiorników, lampeczek, ładowarek, które wydoiły akumulator. Podczas próby odpalania kręciła coraz wolniej przez ok 15 sekund. Akumulator rozładowany. Potrzebna była pomoc kabli rozruchowych od sąsiada, aby zaskoczyła. Po odpaleniu zauważyłem, że świeci czerwona kontrolka...
Mam podobny przypadek, Panda 1,2 z 2008 roku. Ciężko odpala i chodzi tylko na wysokich obrotach, jak się ujmie gazu to słychać jak by silnik nie chodził na dwa cylindry. Po zeskanowaniu wyszły dwa błędy, cewka 1 i czujnik obrotów wałka rozrządu. Po skasowaniu błędy nie wróciły. W aucie została zmieniona wcześniej pompa paliwa. Postawiłem szybką diagnozę...
Wiązkę do BOSCH Monojetronic mam, nawet 3. Dwie do Monojetronic i jedną do Motronic. Witz w tym, że nigdy nie było silnika ohv 900 z takim wtryskiem więc zakłądanie tego raczej nie ma sensu bo jeśli są różnice w komputerach silnika 999 fire i 1108 fire to musiałby istnieć komputer do silnika 900/903 ohv a takowego nie ma. Myślę, że na kompach od fire...
Witam, mam pytanko dot. Fiat Panda. Czy da się podłączyć wspomaganie elektryczne bez czujników? Tylko ten kabelek z oznaczeniem CL? https://obrazki.elektroda.pl/1614431000_... Moim zdaniem nie ruszy bez CAN, dostaje różne informację po CAN (o obrotach silnika, prędkości samochodu), bez tego nie ruszy raczej.
Witam.mam problem z z paździochem ale najpierw co i jak. autko Fiat Panda 1.1 z gazem 2 generacji,parownik Tomasetto 07,sterownik Stag 50,emulator obd2. przebieg ok 140000.ile z tego na gazie nie wiem bo autko mam od niedawna.oczywiście zaraz po kupnie wymiana wszystkich filtrów (gazu też),świec,oleju itp.ale zauważyłem że autko ma tendencję do szarpania...
To dziwne, żeby nie było ani MAPa ani MAFa, ale wychodzi, że rzeczywiście w MA1.7 go nie ma. Ten rocznik Y bazuje na starej Pandzie, nie na Puncie (ale Panda miała Jetronica, a nie Mono-Motronica). Znów trafiłeś na jakąś rzadką wersję. *** Doedukowałem się - zarówno Mono-Jetronic jak i Mono-Motronic ME1.7 nie posiadały żadnych czujników obciążenia silnika...
Próbuje naprawić Pandę od jakiegoś czasu, ale ewidentnie czegoś nie wiem o Fiatach. Auto ma nowy DPF i niestety po wielu próbach KTSem Boscha, G-Scanem2, Texą, Launchem i Autotelem nie mogę dopisać DPFu jako nowego (wypalanie filtra też nie jest możliwe). Panda ma błąd P0504 - Sygnał czujnika stopu i w ABS C1161 - czujnik stopu. Oba wracają po około...
Dzień dobry. Problem z Fiat Panda 2, 1100, 2003. 208 tysięcy. Engine świeciło zawsze i świeci, czasem zaświeci kłódka. Akumulator nowy - (po wymianie jeden reflektor pod koła, drugi w niebo). Przejechane 500 km spoko. Start zawsze OK. Benzyna. Pali 7/100 krótkie trasy, zero brania oleju. Max 150 km/h spoko. Wcześniej był na gazie, ale słabo ciągnął...
Witam W pandzie 1.1 pali sie check, komp pokazuje błąd P0120 jak w temacie. Sprawdziłem ciągłość przewodów do ECU i są ok. Jaki opór powinien pokazywać potencjometr w przepustnicy? Otwierając ręcznie przepustnicę między pinem 1 i 3 opór zmienia się w granicach 1.5kOhm do 3kOhm. Poza tym checkiem auto dość równo pracuje, jedynie może zbyt długo kręcić...
Witam, od poniedziałku mam problem z Pandą. Zacznę od początku. Pomyślałem, że w związku z zimą oczyszczę zbiornik paliwa. Nalałem benzyny do pełna i wlałem uzdatniacz do benzyny K2. Przejechałem około 120 km bez problemu tylko na paliwie(nigdy tyle nie jeździłem na paliwie tylko na gazie). Następnie wieczorem przejechałem po krawężniku i się zaczęło....
Temat powrócił jak bumerang... Problemy z odpaleniem nawet jak jest ciepło na zewnątrz jednak tylko wtedy gdy silnik jest zimny. Samochód zgaszony na gazie: Odpalenie auta za 5-6 razem chodzi wyraźnie na 2 cylindry. Bardzo nie równa praca przez kilkadziesiąt sekund jak złapie temperature jest ok przechodzi na gas. Nagłe dodanie gazu na paliwie powoduje...
Witam, Od początku po zmianie silnika z 1.1 8v na 1.4 16v wywala mi błąd map sensora P0105. Silnik pracuje równo i nie falują obroty. Jedyne do czego mogę się przyczepić to troszkę ciężko odpala na zimnym silniku, ale nie wiem czy to ma związek. Wymieniłem czujnik na nowy i dalej to samo. Po ok 1h jazdy wywala błąd. Skoro czujnik jest ok, bo mała szansa...
Czujnik podcisnienia, sonda? hmm warto sprawdzic choc wtedy powinien falowac tez na zimnym, nieszczelność zaworów głowicy, czujnik Halla odczytujący ząbki na kole fonicznym - czasem gdy odpiety na dluzej akumulator ale w Twoim przypadku jesli zastosowales sie do rad kolegow wyzej nie pomoglo. Tego nie testowalem ale pomaga przy innych autach zeby ECU...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
Witam! Już kilka razy poruszałem ten temat. Auto o którym napiszę jest używane tylko w okresie od kwietnia do listopada ze względu na sól. Jest kwiecień więc odgrzewam kotlet na nowo. Nadziejam się na rozwiązanie mojego problemu przez Szanownych Kolegów. Oto co następuje: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości....
witam mam problem bo podczas jazdy na rozgrzanym silniku na wyższych obrotach np. przy wyprzedzaniu zapala się check engine jak podepne pod kompa to pokazuje błąd p0171 system to lean co moze być przyczyną wyskakiwania tego błędu? wymienione przewody i świece Dodano po 2 P0171 "Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga"
Witam! Na wstępie dane auta: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości. Przy przebiegu 30tys. założona instalacja LPG II gen Landirenzo LC-01. Samochód jak to zwykle bywa przed montażem LPG był niemal jak nowy. LPG założone w celu wiadomym. Serwisowany u Fiata i w "gazowni" którą naprawdę z czystym sercem mogę...
Oczywiście pisze o nagrzanym silniku,uszczelka pod głowica zrobiona bo test wyszedł ze jest padnięta ale dalej nic, nie wiem co jest przyczyną. Na zimnym to chwilke poszarpuje ale w czasie jazdy, pod obciążeniem, na postoju nic, tylko delikatnie słychać tak jak by w wydechu że troszkę przerywa, pompa paliwa może się wieszać? Okresowo dawać kiepski ciśnienie?...
Witam Mam problem z Piatem Pandą. 1.1 MPI silnik 187A1 2007 rok. LPG sekwencja KME NEVO pro. Silnik pracuje nierówno, czasem gaśnie na wolnych obrotach, faluje itp. Zarówno na gazie jak i benzynie. Sprawdzałem wszystko. Zbierałem logi z multiecuscana. Sondy pracują "normalnie". Czujniki wszystkie ok. Nie widać żadnych anomalii. Nie ma błędów w sterowniku...
W miarę posiadanych wolnych zasobów czasowych odstawię auto do gazownika. Napiszę na co chorowało.Najgorzej jest w korku a teraz latem zaczynają się ulice blokować. Autem za kierownicą też jeżdżą moje pociechy i to krótkie ruszanie, podjeżdżanie w korku co kilka metrów. Albo wyższe obroty by nie zgasła ale jak się zdusi to wiecie już co jest. Potrafią...
Rozwiązanie zagadki - wartość zmierzona nie jest wartością surową lecz zwracaną przez sterownik. W przypadku awarii przepływomierza sterownik mierzy masę powietrza w oparciu o czujnik MAP i temperaturę powietrza oraz obroty silnika. Programy diagnostyczne zazwyczaj same niczego nie obliczają - podają tylko te dane które zwraca sterownik przez jego własne,...
Moim zdaniem to zagra jeśli zrobi się lustrzane odbicie kola fonicznego czyli w tym przypadku trzeba naciąć nowy rowek pod klin symetrycznie i dorobić uchwyt czujnika impulsów symetrycznie do prawoobrotowego.. Miejsca jest dość, więcej niż po prawej stronie gdzie jest pompa wody i altek. Wstawiłem silnik 903cc z cinquecento do Zastavy 750. Ti bez przeróbek...
W puncie/pandzie chyba jest dodatkowy czujnik w silniku który informuję sterownik o obrocie silniczka.
Witam. Posiadam od trzech lat Seicento z silnikiem 1.1 mpi bez LPG. Przebieg przy kupnie 90 tysięcy, obecnie dochodzi 120 tyś. Od jakiegoś roku obserwuję niepokojące zjawisko, które brzmi jak spalanie stukowe. Otóż słyszę dziwne dzwonienie z silnika, które pojawia się w losowych momentach. Czasem potrafi kilka tygodni go nie być, a czasem są dni że...
Witam Od kilku dni mam problem z jazdą na benzynie. Raz wydaje się że pali na 3 gary. raz jedzie dobrze. Problem polega na wkręcaniu się na obroty. Trochę poszarpie ale jak wdepnę pedał to po czasie zaskoczy i wkręci się na obroty. Cały czas świeci się check engine. Po przełączeniu na gaz problem znika choć lubi zapalić się owa kontrolka. Nie wiem od...
Witam. Samochód jak w tytule, po kapitalce silnika. Rozrusznik - wymienione wszystkie elementy (poza stojanem i częścią mechaniczną) kręci jak szalony.Elektronika ECU nie rejestruje żadnych błędów, natomiast silnik nie zawsze odpala. Częściej nie odpala jak jest ciepły, ale i na zimnym ma kaprysy. Zmierzyłem oscyloskopem przebiegi na zaworze regulującym...
Witam wszystkich, Od dłuższego czasu próbowałem rozgryźć problem złego odpalania mojej pandy (1.1 + LPG r.prod.2004) na zimnym silniku. Problem zaczął się ok 5 miesięcy temu (3 miesiące po założeniu LPG) i objawiał się tym że silnik zaskakiwał po 4-8ej próbie odpalenia, chodził przez pierwsze sekundy na 2-3 cylindrach (po dodaniu gazu gasł) po czym...
Dziś zalałem płyn do chłodnicy i odpaliłem silnik na dobre. Monowtrysk od 1,0 czyli WM 30MM20. Na wolnych obrotach trzeba przyznać chodzi ł całkiem przyzwoicie. Niestety po rozgrzaniu zaobserwowałem następujący objaw. Po wprowadzeniu silnik na obroty rzędu 3000rpm i puszczeniu pedału gazu wyraźnie strzela w tłumik. Tak jak czasem sportowe auto. Nie...
witam! Od niedawana posiadam m.in. Pandę II 1.1. Moim zdaniem silnik nie pracuje do końca poprawnie (czasem ją przudusza przy przyspieszaniu). Wymieniłem świece, kable i wyczyściłem przepustnicę - nie pomogło. Spróbowałem zdiagnozować ją przy pomocy interfejsu ELM 327 i zaobserwowałem wg mnie dość dziwne zjawisko. Otóż kiedy na dowolnym programie diagnostycznym...
Skąd jesteś Panda79 to może ktoś ci coś dokładniej poradzi po przyjrzeniu sie problemowi.
Mam to samo z Pandzie 1,0 Fire SPI ( bliźniacza konstrukcja) na wtrysku IAW 6F.SH. Od 2 lat się męczę z nierówną pracą silnika na jałowym (coś jakby wypadanie zapłonów) bardziej na benzynie na gazie niemal nie wyczuwalne, ale jest). Od kilku dni robi tak, że po odpaleniu na zimno, wchodzi na obroty tak do 1200 - 1300 rpm po kilkunastu sekundach schodzi...
wiem, że zrobiłeś podobno dobrą prądnicę. Teraz przerób ją na silnik, potem zamontuj to do napędu samochodu i zobacz efekty, tak żeby te efekty było widać, może będą nawet lepsze od innych. Po wyposażeniu maszyny w czujniki hallotronowe i podłączeniu pod odpowiedni kontroler (pracujący falownikowo), możliwa jest praca silnikowa. Niestety, do EV maszyna...
Witam! Jak w temacie. Fiat Punto 60 Selecta rocznik 1996 silnik 1242cc na monowtrysku IAW Weber Marelli 6F.SN ale z immo. Przebieg 65tys. km autentyczny. 2 miesiące temu przeszedł mały remont. Wymiana UPG, nowy rozrząd, świece, kable itp itd.. Nie pierwszy raz to robię więc raczej nie skiepściłem. Wszystko wg fabrycznej serwisówki i przy użyciu oryginalnych...
Witam, pomimo przeszukania forum nie znalazłem odpowiedzi na problem jaki wystąpił w moim aucie. Posiadam Fiata Pandę 1.3 multijet z 2006 roku z przebiegiem 130000 tys km, problem polega na tym iż po odpaleniu zimnego silnika zapala się check. Silnik pracuje równo, nie kopci, nie dymi wkręca się na obroty bez problemu. Jedyne co się dzieje to to że...
panda czujnik czujnik temperatury panda panda czujnik temperatura
plamy ekranie schemat czujnik klimatyzacja zamiana pojemność kondensator
kyocera km1635 claas dominator
Instrukcja obsługi ciągnika Ursus 1204 - gdzie znaleźć? Mercedes E Klasa W213 miękka hybryda - brak ładowania