Sprawdz napięcie nie opór.Zasilanie 5v , masa i płynna zmiana.Najlepiej widać na podłączonym kompie ew. oscyloskopie wykres.
jak jest dwupinowy to jest indukcyjny tzw.On sam generuje napiecie podczas krecenia rozrusznikiem ,sprawdzic go mozesz tylko oscyloskopem.Jakby ten czujnik był walniety to w zyciu bys nie odpalil silnika.
Witam. Jakiej pojemności to silnik ? Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu. Pozdro
Może czujnik położenia wału? rozrusznik nie kręci Tylko czemu stacyjka ma powodować że samochód można odpalić rano a kiedy jest ciepły nie ? Wyczuwa temperaturę silnika ?
Sądząc po wyglądzie takie czujniki były stosowane w Pandach 1.1 IE. Napiecie zasilania 5V. Opornosć 400-510Ω.
Witam, otóż po zgaszeniu silnika nie chciał ponownie odpalić, rozrusznik kręci ale nie odpala. Na komputerze wyszły 3 błed:Czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik temp. paliwa i przepływomierz powietrza.Na samostart łapie.Czy przez uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu nie da się uruchomić silnika??
ja bym na próbę podstawił ten czujnik położenia wałka rozrządu, albo go odłączył na próbę, nie wiem jak Fiat ale Opel bez niego pracuje poprawnie, tyle że w trybie jednopunktowego wtrysku wszystkich wtrysków na raz i ma mniej mocy
W samej głowicy różnic raczej nie ma ale w silniku SPI brakuje m. in. czujnika fazy (położenia wałka rozrządu).
Był odłączony przez całą noc. Tak myślę, czy to może inst gazowa nie chce się przełączyć na gaz (który jest fizycznie odłączony) i nie rozłącza benzyny (wtrysków). Czy ktoś wie skąd instalacja gazowa "wie" że silnik zwiększa obroty? Czy z czujnika położenia przepustnicy czy może właśnie z czujnika MAP?
Zobacz czy pali na pych O właśnie dobra sugestja , w związku z tym przypomiała mi się podobna sytuacja z tym że odpalał nieregularnie nie tak jak piszesz , przyczyna ,[ czujnik położenia wału ] mało prawdopodobne w twojm przypadku lecz cóż podobnież cuda się zdażają , co do czasów wtrysku nie wiem czy dobrze to uimę ale czasy wtrysku to jest jak dodanie...
Tylko benzyna. Sterownik silnika IAW 5AF SM - zerowany, podmieniany na drugi zerowany - tak samo. „Luz zaworowy” - wałek w głowicy = popychaczy brak - no i chyba zawory samoczynnie się olejowo regulują - czy nie? - będę musiał to zbadać. Dodano po 8 „Mam pomysła !” - wstawić całą instalację od CC 900, nawet koło z czujnikiem położenia wału i z gaźnikiem...
sprawdź okolice czujnika położenia wału, poza tym - kontrolki świecą wtedy normalnie ? musisz wykluczyć czy jest problem z zasilaniem czy z czujnikami.
czyli jesli jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu to silnik też nie odpali?
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Witam. Potrzebuję schematu zasilania ECU firmy Magnetti Marelli typu IAW 5AF.SM dla Fiata Panda 1.1 z 2004 roku. Objaw: po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC pompa paliwa startuje. Podczas kręcenia rozrusznikiem pompa nie chodzi i nie ma impulsów na cewki oraz wtryski. Impedancja obwodu pierwotnego i wtórnego cewek jest podobna. Czujnik położenia wału...
Odpinałem pojedynczo każdy kabel zapłonowy i praca silnika była jeszcze gorsza. Sprawdzę skąd dokładnie wydobywają się te stuki. Zapomniałem dodać że nie ma reakcji na odpięcie czujnika położenia wałka rozrządu. Podmiana na inny też nie pomogła.
wygląda na uszkodzony czujnik położenia wału lub jego okablowanie - jak komp nie widzi obrotów to tylko na chwilkę po włączeniu kluczyka załącza pompę paliwa a potem wyłącza, iskry też nie będzie jak niema impulsów z czujnika położenia wału, bo komp nie wie w ogóle, że silnik się kręci
Masz halla w aparacie . Warto równiez sprawdzić moduł zapłonu. To bardzo ciekawe Uno z hallem w aparacie, co to za model? Bo wszystkie jakie znam mają cewkę, o takie coś: http://www.ricambio.co.uk/1035-distribut...
Witam, samochód to Panda z silnikiem 1.1 LPG , silnik w wersji "ECO" Problem polega na tym że auto łapie błąd P0340 - Czujnik położenia wałka rozrządu- zakłucenia działania. Wymieniłem czujnik na nowy, problem nie znikł. Postanowiłem także sprawdzić rozrząd (specjalnie kupiłem do niego blokady) rozrząd jest ustawiony prawidłowo. Problem nadal ten sam....
Witam, udało mi się rozwiązać opisywany problem - może komuś się przyda. Źródłem problemu była zabrudzona przepustnica - właściwie to czujnik położenia przepustnicy. Czyszczenie WD-40. Efekt: - brak świecenia lampki kontrolnej silnika; - brak falowania obrotów; - odpala jak jest zimny od razu; Pozdrawiam
Chodziło mi o to że na sterowniku silnika niknie napięcie po kluczyku. Ze stacyjki wychodzi przewód -zacisk 15 który rozwidla się na pewno w jakimś węźle i osobno zasila układ wskaźników, body (które też ma połączenie ze sterownikiem silnika)i sterownik silnika. Nie wiem jaki masz tam sterownik ale zapewne większy IAW 4AF więc są schematy do tego układu....
Witajcie. Mam problem z odpaleniem pandy ww po całej nocy (jak jest zimna) próbowałem prawie wszystkiego (map sensor, zatkanie filtra węglowego paliwa itp.). W końcu podłączyłem sam po komputer i wyskoczyły usterki: Kody błędów: P0460 P0460 "Czujnik poziomu paliwa - usterka" P0352 P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0505 P0505...
Nie ma czujnika położenia wału. Jest aparat zapłonowy z czujnikiem Halla. Taki klasyk z białą kopułką jak w Uno 1,0. BOSCH MonoJetronic. Aparat jest jak nówka. Hallotron nowy, oryginał. moduł na aparacie też. ECU do niego pasuje tylko 732. Mam od 1,0 710 (zielone) i od późniejszego 715 i owszem silnik pracuje ale jałowe ma na poziomie 1500rpm.
korekty fakt mogą wynikać ze słabej kompresji, ale dymienie cały czas na czarno? Czemu pojawiło się dopiero po zamianie kolejności wtryskiwaczy? Kompresja też sprawdzona i jest raczej ok i w miarę równo. Dodano po 3 po zamianie wtryskiwaczy wg pierwotnej kolejności dymienie nie ustąpiło. Samochód pracuje na wszystkich cylindrach ale dymi i bardzo ciężko...
Witam. Trafiło do mnie takie cudo jak w temacie. Objawy: pracuje nierówno, na 2 garnkach. Na testerze (TEXA) wyrzucił błąd cewki nr 2 - rozwarcie lub zwarcie do masy. Zamieniłem na próbę cewki, ale błąd pozostał na drugiej. Kable prześwietlone i są ok. Jeśli z diagnoskopu wysteruję cewkę to pojawia się na niej napięcie. Na próbę był podmieniany czujnik...
Być może już się kończy czujnik położenia kierownicy a to w tym modelu należy do normy. Za jakiś czas albo nie będzie wogóle wspomagania albo kierownica będzie ciągnąć w jednym kierunku.
To nie jest czujnik GMP tylko czujnik położenia wału... UNO 45 miało gaźnik do 1993 roku, później był BOSCH Mono Jetronic A2.2, różnica była w układzie zapłonowym, w Unie był rozdzielaczowy i w korpusie rozdzielacza był czujnik położenia wałka (nie było chyba dodatkowego czujnika położenia wału w silniku i nie było koła fonicznego, więc trzeba by trochę...
To dziwne, żeby nie było ani MAPa ani MAFa, ale wychodzi, że rzeczywiście w MA1.7 go nie ma. Ten rocznik Y bazuje na starej Pandzie, nie na Puncie (ale Panda miała Jetronica, a nie Mono-Motronica). Znów trafiłeś na jakąś rzadką wersję. *** Doedukowałem się - zarówno Mono-Jetronic jak i Mono-Motronic ME1.7 nie posiadały żadnych czujników obciążenia silnika...
wydaje mi sie ze jedynie podlaczenie sie pod sterowanie cewek WN wchodzi w gre Konektor od strony samochodu (1) 1, Opornik ogrzewania sondy lambda za katalizatorem (-) 2, Nie podłączony 3. Nie podłączony 4, Zasilanie centralki (+30) 5, Nie podłączony 6, Sterowanie przekaźnikiem pompy 7, Nie podłączony 8, Sterowanie przekaźnikiem 1° prędkości elektrowentylatora...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Swiece zapłonowe najpierw były Boscha, później denso a teraz ngk kable Boscha a teraz już dwie pary ngk, cewki najpierw magneti a teraz delfaya 2 komplet , przepustnicy wyszczyszczora, zaadoptowana, sonda pokazuje ok. Teraz jak jest zimno to pierwsze odpaleniu jest ok, zapala trzyma obroty ale jak zaczynam jazdę to czuję że go szarpie, złapie lekko...
Fiat Panda 1.1 54KM rocznik 2004 Witam, Na wstępie zaznaczę - przeczytałem chyba wszystko, co było dostępne w internecie na temat potencjalnych przyczyn mojej usterki Poranek po nocnej ulewie, przekręcam klucz, rozrusznik kręci (pół roku temu wymieniony), samochód nie odpala. Tak jakby na chwilę zaczyna delikatnie trybić, ale od razu się dusi i gaśnie....
Cześć. Zwracam się do Was z pytaniem o prawdopodobną przyczynę problemu z odpalaniem Fiata Panda, 1.1 54 konie, 2005 rok z LPG tartarini na mieszalniku. Sprawa wygląda tak: Auto kręci normalnie, szybko, regularnie, miarowo rozrusznikiem. Ale bez skutku. W aucie poczyniłem następujące kroki: -Nowy, porządny akumulator -Nowy czujnik położenia wałka rozrządu...
To że na forum focusa nikt nie wiedział to nie dziwota. Na forach fascynatów marki pomocy nie szukaj. :D hehe Musisz sprawdzić czy na slizgaczu potencjometru w chwili gdy przepustnica jest w spoczynku masz napięcie poniżej 0,92V To w sumie da sie sprawdzic....nie pamietam jednak ile pinow ma wtyk, wiec trzeba bedzie poprobowac...jak diagnozowalem problem...
Więc tak, rozrusznika jeszcze nie ruszałem, ale wątpię żeby to była jego wina, zawsze ładnie kręci ( chociaż nigdy nic nie wykluczam). Wszystkie masy przewertowałem i dalej komp pokazuje głupoty, muszę jeszcze odnaleźć masę ze sterownika i połączyć ją kablem z akumulatorem bezpośrednio, jeśli to nic nie pomoże, to ogarnę inny program. Natomiast od ostatniego...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Nie dla mnie ten samochód, kupujący nie chcą Peugeot. EDIT> Panda narazie nie kupiona, ogłoszenia znikają jak ciepłe bułeczki. Duży popyt na te auta. Tak swoją drogą, wczoraj jak wracałem z trasy to pomagałem facetowi, któremu na moich oczach padł silnik w takiej Pandzie. Jedzie, jedzie, zwalnia, dym z pod maski, wypadłem z gaśnicą ale okazało się niepotrzebne....
Witam Od kilku dni mam problem z jazdą na benzynie. Raz wydaje się że pali na 3 gary. raz jedzie dobrze. Problem polega na wkręcaniu się na obroty. Trochę poszarpie ale jak wdepnę pedał to po czasie zaskoczy i wkręci się na obroty. Cały czas świeci się check engine. Po przełączeniu na gaz problem znika choć lubi zapalić się owa kontrolka. Nie wiem od...
Czujnik położenia wału może być uszkodzony. Jego sygnał jest głównym do podania iskry i startu pompy przy odpalaniu silnika. Kiedy przekręcisz kluczyk na MAR to pompa zawsze uruchomi się na dwie sekundy i zatrzyma , dopiero przy odpalaniu sterownik dostaje sygnał z CPW i pompa zaczyna pracować cały czas jeśli silnik odpali. Czujnik można pomierzyć multimetrem...
Nie w Pandzie 1,0SPI jest sterownik IAW6F.SH (kiedyś o tym dużo rozmawialiśmy w kontekście LPG). Teraz mam sterownik IAW 6F.S3 dedykowany do Punto 1242cc 60KM. SPI. Czyli w zasadzie bez zmian. Przypuszczam, że ten sterownik tę będzie lepiej pracować z LPG (centralka 6F.SH ma jakąś niedoróbkę softu i wiecznie się rozjeżdżała mapa). Także tutaj nic nie...
...i mają też felerne sterowniki (ale chyba po 2004 czy 5 zastąpione nowymi). Przy usterce sterownika lub cewki zawsze nie działają 2 cylindry (sterownik zapamiętuje usterkę cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę - iskra jest). Problemem może być też czujnik położenia wału i uszczelka pod głowicą, warto pojechać na diagnostykę...
Witam! Już kilka razy poruszałem ten temat. Auto o którym napiszę jest używane tylko w okresie od kwietnia do listopada ze względu na sól. Jest kwiecień więc odgrzewam kotlet na nowo. Nadziejam się na rozwiązanie mojego problemu przez Szanownych Kolegów. Oto co następuje: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości....
Witam. Na wstępie wyjaśnię że po lekturze chyba wszystkich postów powiązanych z tym tematem i wypróbowaniu ich w praktyce nadal mam problem. Fiat z 2008 roku, bez gazu, śmigał sobie bezproblemowo aż nagle zgasł w czasie jazdy i już nie odpalił. Diagnoza: spalona cewka. Zamontowana druga ale auto nie odpala, jeśli już to tylko na dwa gary. Po kilku takich...
Witam! Na wstępie dane auta: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości. Przy przebiegu 30tys. założona instalacja LPG II gen Landirenzo LC-01. Samochód jak to zwykle bywa przed montażem LPG był niemal jak nowy. LPG założone w celu wiadomym. Serwisowany u Fiata i w "gazowni" którą naprawdę z czystym sercem mogę...
Witam, takie pytanie mnie naszło, załóżmy że mamy 20 letnie auto, ogólnie stan w porządku, ale przeważnie taki samochód jest nieczynny z uwagi na jakieś usterki w elektryce/elektronice, jedziemy na przegląd na SKP czy na serwis, wszystko wiemy o zawieszeniu, hamulcach, ogumieniu itd No ale skąd wiadomo ile życia zostało w rozruszniku, czy alternator...
Witam Problem z samochodem zaczął się w kwietniu tego roku. Podczas normalnej jazdy zaczęło szarpać samochodem oraz wyskoczył check engine (kontrolka świeciła się ciagle). Po kilkukrotnym podpięciu kostki OBD II odczytałem następujące błędy: P0352, U1602, U1600. Błąd z komunikacją z magistrala CAN wyskoczył prawdopodobnie przez podpięcie OBD II ponieważ...
panda czujnik matiz czujnik położenia czujnik położenia wirnika
polkat forte avast blokuje dostęp arduino mcp2515
OpenBK vs Tasmota: Graphical Timer Interface Comparison Roomba nie ładuje się po przerwie w zasilaniu - co robić?