Tartatini TEC99 były montowane przez dealerów przed wprowadzeniem sterowników EOBD, w pierwszych Pandach i Punto II - to było totalne nieporozumienie! Nie przerabiaj silnika z pełnym wtryskiem na zasilanie gaźnikowe (bo mikser podciśnieniowy to właśnie gaźnik). Załóż sekwencję - STAG-300 albo Zenit'a.
Gdzie znajduje się sterownik od wtrysku ?
Po pierwsze to sprawdź czy jest dobra i pewna masa między akumulatorem, karoserią i silnikiem . Te sterowniki się palą ,bo się zamyka masa przez wtryski i czujniki , pstryk i jest po sterowniku .
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
jaki masz tam sterownik 4af czy 5af ? Często w nich padały zasilania cewkami robię to nagminnie ale czasami także błąd wtrysku.
jakie auto, ajka poj, jaki sterownik i jakie wtryski? fiat panda 1.2 60KM, sterownik AEB 2001 wtryski AEB I-PLUS dysze 1.8
1, Mnożnik ma być ≈ 1 przy maksymalnym czasie wtrysku i tak jest . 2. Nie jest zakłócony i filtr niczego nie wnosi , więc też OK 3. Wtryski lpg nie realizują czasów wtrysku poniżej 2 ms , więc jeśli dotryski występuja trzeba je odcinać na takim poziomie. 4. j.w. , a "chmurka" świadczy chyba o istnieniu dotrysków. 5. Sterownik lpg jest tylko "protezą"...
Zmienia postać rzeczy. Z tego wynika ,że sterownik nie steruje wtryskami. Podmiana innego sterownika nic nie dała , a zapłon jest. Przypomina mi sie masa na sterowniku , nie pamiętam teraz , ale ma tam trzy masy , sprawdz masy sterownika.
Ciśnienie paliwa trochę niskie jak na MPI - powinno być o ie pamiętam ok 3.5 . Zawory były regulowane? W tym silniku luz reguluje się płytkami. Jaki masz sterownik silnika? Jeśli małą hybrydę IAW5AF to znane są jej przypadłości usterkowe ale jeśli masz LPG to jeśli jest w niej uszkodzony obwód sterujący wtryskiem to na gazie powinien pojechać. Skłaniam...
Założyłem na próbę drugą przepustnicę,cisnienie w kolektorze jest bliższe żądanemu.Motor w dalszym ciągu muli się,czas wtrysku bez zmian. Coraz bardziej wydaje mi się że problem jest w sterowniku.
oczywiście body control module tez przełożyłeś? Razem z antenką i stacyjką? A jezeli nie to usunąłeś immo w sterowniku?
Raczej uszkodzenie wtrysku, przy sterowniku wyszły by błędy.
To autko pali tyle co nic, ma mały i wysilony silnik do tego ze sporym przebiegiem, osobiście nie zakładałbym do niego LPG, prędzej myślałbym na zakupem Pandy z Multijetem... Ale jak sobie chcesz - kompletując instalację na krajowym sterowniku (LPGtech, STAG, Zenit) i w miarę przyzwoitym reduktorze i wtryskach powinieneś się zmieścić w 2500zł. Nie szukaj...
Tylko wlasnie o to chodzi ze drugi sterownik nie jest "czysty"
Czy po wymianie sondy zostały zresetowane adaptacje sterownika wtrysku benzyny? Uprzedzając kolejne pytanie - w tym sterowniku da się to zrobić tylko na diagnostyce, odłączanie akumulatora nic nie da.
Właśnie... Podkładany był sterownik "nie skażony gazem" i to samo. Swoją drogą jaki powinien być czas wtrysku dla rozruchu zimnego silnika?
Tylko jest problem taki, że jak wykryje wypadanie zapłonów to wyłączy wtrysk na danym cylindrze. W każdym razie dużo sterowników tak robi. Czy myle się może ?
Panda 1.1. to tylko MPI. Powinna być instalacja sekwencyjna gazu ale zakładają II generacji na krokowym . Sterowniki silnika są awaryjne z tego co mi wiadomo mają układ kontroli cewki zapłonowej i jeśli wykryją anomalię (chociaż wszystko jest ok) odcinają wtrysk benzyny by zabezpieczyć katalizator . Dlatego zadałem pytanie czy instalacja II generacji...
To urządzenie nie nadaje się do Twojego samochodu, współpracuje jedynie ze sterownikiem IAW-16F, czyli Cinquecento, Seicento, Panda, Punto z wtryskiem SPI i silnikami 1.1 i 1.2 8V.
Wymienilem juz pompę paliwa, wtryski były czyszczone, wymieniane paliwo. Do tego wszystkiego jak juz sie uda na tym paliwie pojechac to na wyzszych obrotach się dławi. Na gazie jak jest rozgrzany jeździ bez zarzutów. Wykasować adaptacje sterownika wtrysku benzyny i poprawnie ustawić instalację LPG...
Cześć, stracisz kasę a zyskasz .. może niższe spalanie ale niekoniecznie, np Stag-4 QBox Plus w moim przypadku powoduje błąd wtrysków (paliwowe) występuje w nieregularnych odstępach czasu i tyle z nowszego w moim przypadku wyszło.
Najprawdopodobniej padł sterownik. To są hybrydy nierozbieralne i często się psują😠. Ewentualnie Immo. Dodano po 43 Najprawdopodobniej padł sterownik. To są hybrydy nierozbieralne i często się psują😠. Ewentualnie Immo.
Też tak myślałem. Monowtrysk Bosha, jak mam sprawdzić kluczowanie wtrysku? Z tego co czytałem załączane jest masą, czy jak podam masę na pin sterownika to wtrysk powinien zacząć rozpylać? Ewentualnie może podpiąć zamiast wtrysku żarówkę i zobaczyć czy pulsuje?
Jeśli znów będziesz miał błąd cewki to prawdopodobnie padł Ci sterownik wtrysku :( objawy - błąd cewki, ale iskra jest, za to wtryski nie działają na cylindrach "obsługiwanych" przez uszkodzoną w/g komputera cewkę.
witam .w tym przypadku to tylko wysuszyc trzeba .cos tam zalales woda . radze nie kombinowac bo mozna uszkodzic sterownik lub emulatory (powinny byc dwa 1-wtryski. 2-od OBD)suszyc suszyc suszyc ;)
To Panda II ? Każda ma Fiata Code. Jeśli chcesz sam założyć to nie odcinaj całego zasilania plusa . Są urządzenia które wymagają stałego podtrzymania pamięci. Najprościej zablokować zasilanie pompy paliwa. Ten obwód nie jest chyba monitorowany przez sterownik silnika. Odcięcie zapłonu lub wtrysku spowoduje prawdopodobnie checka na pulpicie jeśli przed...
Tak się dzieje gdy jest zasilanie po stacyjce odczytane przez sterownik gazu a wtryski benzyny nie mają zasilania bo przekaźnik je odłączył. No i te obroty minimalne 0 DOPEŁNIAJĄ dzieła zniszczenia.
Znaczenie błędu znam z "wykopalisk" w autodacie. Mam nadzieje ,że sprawdzałeś bezpieczniki , a szczególnie bezpiecznik pompy. Sprawdz jeszcze wyłącznik kolizyjny/bezpieczeństwa/ , jest pod siedzeniem kierowcy , on odcina pompę. Nic n ie piszesz , czy masz iskrę. Czujniki w tym silniczku masz dwa , jeden na wale głównym a drugi na wałku rozrządu , obydwa...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Witam Problem w PuntoII polega na tym, że parę miesięcy temu od czasu do czasu zapalała się żółta kontrolka check engine, ale samochód chodził dobrze, jakiś miesiąc temu parę razy się przytrafiło, że chodził tylko na 2 cylindrach, ale po dodaniu na wysokich obrotach problem znikał. Byłem na komputerze, pojawiło się że cewka do wymiany, którą wymieniłem,...
Na wstępie przepraszam mechaników - jest dużo racji w ty co napisał tzok. Jeździłem na benzynie dziś i nie miał siły, przerywał ale do 130km/h dojechał jakoś ale ciężko było. Postoi chwile i już problem z zapalaniem - nawet jak ciepły. Zacznę jutro od podłączenia nowej cewki i oby to nie był sterownik oj. Dodano po 7 Co do cewki to nie wiem czy wpięty...
mnożnik za niski, powinien zaczynać się od wartości 1,2 -1,3 , a przy maksymalnym czasie wtrysku ~1. Zmniejsz ciśnienie do 1 bar ( ustaw reduktor i wpisz taką wartość ciśnienia roboczego w konfiguracji sterownika) , skasuj mapę gazu , zrób autokalibrację i ponownie pozbieraj mapę. Poczytaj instrukcję i obejrzyj przykładowe mapki na stronie producenta...
Czujnik wałka rozrządu to tzw "czujnik fazy wtrysku" na jego podstawie sterownik wie który tłok jest w miejscu w którym należy podać paliwo. Dlatego mamy pełną sekwencję w sterowaniu wtryskiem. Ten czujnik jest na górze wałka rozrządu na lewo jak patrzysz na silnik u góry A jak się nazywa ten czujnik na obok zaznaczonego na czerwono na zdjęciu?
Niespodziewajka.... Okazuje się, że alternator jest jak nówka! Był super! Problem znalazł się zupełnie gdzie indziej. Otóż w w 1993r wprowadzono w zegarach diodę na na obwodzie wzbudzenia alternatora. Dioda jest wstawiona z tyłu zegara na płytce drukowanej. Jakoś umknęła mojej uwadze. Założyłem zegary bez takowej diody. jakiś czas było OK ale jak twierdzi...
Map sensor był wymieniany, ciśnienie atmosferyczne i temperatura powietrza w dolocie, temperatura silnika w normie. Czyściłem pompę paliwa, układ paliwowy i listwę z wtryskami, wymieniałem czujnik wału, kompresja na wszystkich cylindrach 12, brak co2 w płynie, czyszczone piny sterownika, samochód nie jeżdzi na gazie od dwóch dni, kręci na zimnym jak...
To "salonowy" gaz, zapewne siedzi tam też "inteligentny" emulator lambdy OBDII-uFix (AEB-426), nawet jakoś to jeździło. Wyrzuć za to ręczne odcięcie pompy, jest niebezpieczne (np. jak przy wyprzedzaniu przerzuci Ci awaryjnie na benzynę, a będziesz miał wyłączoną pompę) jak już chcesz ją odcinać to podepnij dodatkowy przekaźnik równolegle z zasilaniem...
a tak wogóle to co odcina te immo w sterowniku? po czym poznać ze to ono nie pozwala na uruchomienie silnika? Blokuje wtryski, cewkę zapłonową, przekaźnik głowny czy jeszcze coś innego?
Witam. Mam małą zagatke. Fiat Panda 1.3jtd 70km. Nie odpala bez plaka. Na plaku odpali i chodzi równo. Po postoju 15min już nie zapali bez plaka. Podczas kręcenia rozrusznikiem ciągle resetuje się sterownik słychać klikanie przekaźnika w nim wbudowanego. Obroty wału zanikają i się pojawiają parametry przeplywki też. Tak jakby resetowalo i odcinalo napięcie...
Po czasie ale.. więc pomierzyłem wszystko co się dało podmieniałem nawet sterownik, całe myślenie komplikował ten remont silnika, w końcu zdecydowałem się po rozmowach z kolegami na opcję Osmastera, "przycisnąłem" mechanika od Pandy o konkrety jak ona w końcu zgasła i po co ten remont i wyszło że problemy zaczęły się w trasie po wjechaniu w kałużę (myślałem...
Mi sie udało w koncu odpalic to 16V z Punta na sucho w garazu...chcialem miec pewnosc zanim zaczne go przekładac...u mnie ma wylądować w Pandzie MK1.... http://www.youtube.com/watch?v=VdbA4_rYZ... http://www.youtube.com/user/jangcy80#p/u...
Sterownik wykryje zaburzenie przepływu po całkowitym zaślepieniu EGRa... no niestety - odpalać diesla, żeby przejechać 700m to nie jest trudna jazda, to jest wyrok śmierci dla tego silnika. Przy takiej eksploatacji to wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest sprzedać to auto i kupić wersję benzynową, bo to nie będzie koniec problemów, po...
A wiec mam takie autko i nie działa wentylator chłodnicy , wentylator sam w sobie jest sprawny bo robiąc zworkę na przekazniku wentylatora w komorze silnika to wentylator chodzi przekaznik R3 zgodnie ze schematem przekaznik jest sterowany masą z komputera wtrysku pin 8 oznaczenie "M" i kolor przewodu brązowy tylko ze w sterowniku na pinie 8 jest cieniutki...
Taka przeróbka (na I generację) jest niedopuszczalna i może doprowadzić do awarii katalizatora jak i silnika, bez tego elementu sterownik nie ma żadnej kontroli nad składem mieszanki. W trybie natychmiastowym doprowadź instalację do porządku (na Twoim miejscu przerobiłbym ją na wtrysk, czyli IV generację). W zasadzie prawidłowym jest zachowanie sterownika,...
premium komunikuje się z portem diagnostycznym silnika EOBD2 i koryguje pracę sterownika lpg o ile powoduje on zmiany korekt ecu. Moim zdaniem w Twoim aucie to zbędne wystarczy 300 plus. Wtryski magic jet jak najbardziej, a i tomasetto alaska to bardzo stabilny i trwały reduktor o ile moc silnika nie przekracza 90 KM. Scorpion mini też wystarczy , koniecznie...
Witam. Na wstępie wyjaśnię że po lekturze chyba wszystkich postów powiązanych z tym tematem i wypróbowaniu ich w praktyce nadal mam problem. Fiat z 2008 roku, bez gazu, śmigał sobie bezproblemowo aż nagle zgasł w czasie jazdy i już nie odpalił. Diagnoza: spalona cewka. Zamontowana druga ale auto nie odpala, jeśli już to tylko na dwa gary. Po kilku takich...
...i mają też felerne sterowniki (ale chyba po 2004 czy 5 zastąpione nowymi). Przy usterce sterownika lub cewki zawsze nie działają 2 cylindry (sterownik zapamiętuje usterkę cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę - iskra jest). Problemem może być też czujnik położenia wału i uszczelka pod głowicą, warto pojechać na diagnostykę...
Można, ale odbije się to na trwałości parownika i spowoduje problemy z adaptacjami sterownika wtrysku benzyny... przy silniku 1.8/2.0 to wiosną/jesienią to tak z 1km/5min na benzynie musisz przejechać, zimą na takich odcinkach to będziesz jeździł praktycznie na samej benzynie. Na takie dystanse to kup sobie Pandę z silnikiem 1.1... a nie krążownik pokroju...
Jak już zdjąłeś tą głowicę to i tak splanować musisz. Olej w obudowie filtra powietrza jest normą, ale jego zużycie jest za duże, z drugiej strony norma dla tego silnika to chyba 0,3l/1000km (a widziałem instrukcję w której było 0,8, ale to raczej błąd drukarski). Kategorycznie natomiast nie powinno ubywać płynu. Biały nalot na świecach i zaworach wydechowych...
Fiat punto 2006r 1.4 8v z instalacją LPG ciężko pali na zimnym. Sterownik zapisał też wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Czujni temperatury wykluczyłem. Jak sprawdzić czy czas wtrysku jest prawidłowy? Mam taki parametr na testerze ale nic z tego nie wiem. Auto ma też czasem problem z przyspieszeniem. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu dławi się. Myślałem...
Ustawienie emulacji sondy nie ma żadnego wpływu na pracę silnika na LPG. To jest instalacja II generacji czyli odpowiednik tzw. elektronicznego gaźnika. Komputer to sprawa drugorzędna, trzeba dobrać odpowiedni mikser i ustawić parownik. Emulacja sondy na masę w tym akurat przypadku jest wadliwa. Będzie się świecić marchewka. ...i właśnie o to chodzi,...
troszke przegrywał ale myslalem ze wymienię kable i świece i bedzie ok, a tu zonk. Wymieniłem świece i kable 4 razy od Boscha do ngk i dalej to samo, rozrzad sprawdzony OK, wtryski umyte w ultradzwiejach, sonda nowa, pompa paliwa daje, głowica cala zrobiona, długo by tu pisać, oczywiście brak błędów, ciśnienie na cylindrach po 13 strasznie walilo paliwem...
"Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu...
uszkodzona przepływka - nie odpali lub odpali i zgasnie Bez problemu jeździ nawet z odpiętym przepływomierzem, tam jest jeszcze czujnik ciśnienia w kolektorze (MAP) więc sterownik bez przepływomierza sobie bardzo dobrze radzi. Natomiast oczywiście bez czujnika fazy (położenia wałka) nie ma szans, żeby odpalił, bo ten czujnik decyduje o momencie otwarcia...
Do gazownika, albo do elektryka. Instalacja LPG ingeruje w układ zasilania benzyną. Usterka sterownika lub wiązki elektrycznej może uniemożliwić załączenie wtryskiwaczy benzyny.
Potwierdzam, uwalony sterownik, możesz zaobserwować np. diodą led wpiętą we wtyczkę wtryskiwacza, że w momencie gdy rejestruje wypadanie zapłonu na danym cylindrze wyłącza kluczowanie wtryskiwacza (celem ochrony katalizatora)
oj ludzie ludzie...... Zakladam ze to PI 1.1 i duzy sterownik 16F ( a nie zadna przekladka z pandy 1.1 czy inna kombinacja) Byly serie bez immo fabrycznie to raz , to wiekowy samochod i mogl byc wlozony inny sterownik tez bez immo Teraz jak ten uklad MM dziala przekrecamy kluczyk i po zgasnieciu fiat CODE ma sie odezwac na pare sekund pompa paliwa ,...
witam, założyłem do moje Pandy (1.2, 60KM) 2tyg temu LPG (sterownik Stag-4, wtryskiwacze Valtek, reduktor Tomassetto). Problem to czasami szarpanie przy wyprzęglaniu oraz niskich obrotach - szarpnie 2-3 razy ale silnik nie zgaśnie i wszystko wraca do normy. Dzieje się tak zarówno na jeszcze chłodnym silniku jak i zupełnie rozgrzanym. Problem pojawia...
Przy tej typowej usterce komputera, którą zapewne podejrzewa mechanik: - nie było by problemu na LPG II gen., - iskra byłaby prawidłowa, ale odcięty byłby wtrysk, - błąd cewki jak na obrazku. U Ciebie problem raczej rzeczywiście jest z cewką, na próbę możesz zamienić cewki (oczywiście sterownie + przewody w.n.) i zobaczyć czy problem przejdzie na cylindry...
Witam I jak problem się rozwiązał? Mam podobny Fiat Panda 1.3 JTD Multijet 16V. Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia "tyrkotanie" ustaje tak długo jak długo jest odczówalne hamowanie silnikiem, następnie się pojawia. Jest zależne od prędkości obrotowej silnika, przedostaje sie drogą antenową (po odpięciu anteny znika, co ciekawe po podłączeniu tylko...
Od jakiegoś czasu siostrzeniec ma problem z Fiatem Panda 1,1 8V, rocznik 2004. Otóż zimny silnik kręci, kręci i nie odpala. Po kilku próbach odpalenia z przerwami, w końcu załapuje na chwilę i gaśnie, potem odpala na dłużej, potem już pracuje dość normalnie. Jeżeli na zimno wciśnie się gwałtownie pedał gazu to silnik dławi się i gaśnie. Po rozgrzaniu...
Odpalałem auto co najmiej 3 razy od tamtego czasu i żaden błąd nie wrócił. Dzisiaj zamontuję nowe przewody ze świecami i spróbuję sprawdzić sygnał na wtryskiwacze, nie mam oscyloskopu więc użyję kontrolki diodowej. Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale auto jest zagazowane, czy instalcja gazowa może zakłucać prwidłowe działanie sterownika silnika?
Objawy: po postoju trzeba długo kręcić i dopiero łapie a po podlaniu benzyny lub startera do przepustnicy pali odrazu. W moim przypadku jak i podejrzewam wielu innych nie odpalających Pand usterka spowodowana jest cofaniem się paliwa do zbiornika. Rozwiązaniem jest dołożenie zaworu zwrotnego na przewodzie zasilającym przy zbiorniku. Problemem może być...
Drogi kolego Ty już sobie sam odpowiedziałeś. Skoro na benzynie jest wszystko ok i nic się nie dzieje to chyba raczej nie masz problemów z niczym związanym z silnikiem? Silnik na benzynie chodzi dobrze, zaczyna wariować po przełączeniu na gaz- gdzie więc leży problem i trzeba szukać usterki? Przewody i świece to akurat dobrze że wymienione, ale sonda...
moze ktos sie zdziwi ale slyszalem ze niekiedy powodem dziwnego i niewytlumaczalnego gasniecia , Punto ,Pandy byly .....swiece , ja sam mialem przypadek w pandzie ze zle swiece powodowaly ze sterownik sygnalizowal usterke wtryskiwacza , te same swiece w innym aucie [ nie pandzie] chodzily bez zarzutu.... ,choc ty piszesz ze ginie prad moze cos w stacyjce...
1.1 z 2004 to już pełna sekwencja, więc nie ma takich wymogów co do szybkości wtryskiwaczy LPG jak w full-group. Każdy producent ma swoje rozszerzenia protokołu diagnostycznego, tylko "ekologiczna" baza jest ta sama. Nie jestem entuzjastą centralek LPG wpinanych w OBD, poza tym muszą obsługiwać sterownik silnika, by była z tego jakaś korzyść, w standardzie...
Instalacja fabryczna w Fabii polega na tym, że montuje ją dealer, jak w większości aut. Wierci dziury w kolektorze, montuje zbiornik. Dlaczego tak jest - bo na tym zarabia. Gdyby auto z LPG przyjechało z fabryki, dealer nic by z tego nie miał. Nawet w Pandzie montaż LPG wygląda podobnie, wiercenie w kolektorze dziur, tylko przez fabryczny zakład. W...
Zbliża się sezon letni i z pewnością wszyscy użytkownicy samochodów zaczną częściej korzystać z klimatyzacji i pojawią się w warsztacie. Należy jednak pamiętać, że sprawność tego układu zależy od jego poprawnej obsługi oraz regularnej konserwacji. Jako producent szerokiej gamy profesjonalnych stacji obsługi klimatyzacji oraz centrum Call Center przyjmujące...
Witam serdecznie. Po przeszukaniu tego forum, jak i sieci ogólnie jestem zmuszony zwrócić się do Was z prośbą o pomoc. Sprawa dotyczy fabrycznego immobilisera. Zgubiłem kluczyk którym zawsze odpalałem samochód (gruby, niebieski). Po zaopatrzeniu się w puszkę z zapasami (dostałem cały pęk przy kupnie samochodu) dotarłem do samochodu, odpaliłem niebieskim...
wtrysk panda panda wtrysk panda sterownik
zamiennik tda7560 iskrownik ustawić układ scalić zegarowy
tomtom przywracanie tomtom przywracanie
Usuwanie hasła BIOS w Asus VivoBook X515JA Terkotanie i drgania w Mercedesie 180 CDI na wolnych obrotach