jaki masz tam sterownik 4af czy 5af ? Często w nich padały zasilania cewkami robię to nagminnie ale czasami także błąd wtrysku.
Witam!!jest tam układ wtryskiwaczy sekwencyjny,czyli na kazdy cylinder przypada wtryskiwacz.
Po co cewkę świece ect.?? Albo źle podpięty gaz albo wtrysk przywiera i wywala check.
To SPI czy MPI? Brak sterowania wtryskiem/ wtryskami.
Po zdjęciu Filtra jest on po prawej stronie przykręcony jedną śrubą ?
Sprawdź może oscyloskopem wysterowanie wtrysków podczas kręcenia.
Czujnik temperatury dla ECU lub czas wtrysku na rozruchu.
Tartatini TEC99 były montowane przez dealerów przed wprowadzeniem sterowników EOBD, w pierwszych Pandach i Punto II - to było totalne nieporozumienie! Nie przerabiaj silnika z pełnym wtryskiem na zasilanie gaźnikowe (bo mikser podciśnieniowy to właśnie gaźnik). Załóż sekwencję - STAG-300 albo Zenit'a.
To niech jeszcze tan mechanik sprawdzi czy jest iskra na 4 cylindrze i czy jest sterownie wtryskiwacza na tym cylindrze. Jeśli iskra jest a sterowania wtrysku brak to... ECU, choć akurat ten model nie powinien tak "paść".
Zasadnicze pytanie - jaka instalacja LPG - mieszalnik czy wtrysk?
jak korbowód bedzie zgięty też będzie taki efekt wstrzymaj sie z wymianami do czasu aż zrobisz test kompresji
Ja mam odcięcie pompy paliwa przez przekaźnik zasilany z elektrozaworu na butli LPG. Jak kończy się gaz to nie ma problemu z przejściem na zasilanie benzyną. Silnik fiata SPI. Jeśli zawór zwrotny w pompie paliwa jest sprawny to nie ma bata i pompa po zasileniu momentalnie podaje paliwo do korpusu wtrysku.
Sprawdź przekaźnik Ecu w skrzynce pod maską (zamień z innym )
Chyba trzeba praktycznie sprawdzić. Jeżeli otwory pokryją się to powinno zadziałać. Zrobiłem remont silnika 1,1 z jednopunktowym wtryskiem, a kupiłem teraz Pandę II z pełnym wtryskiem, ale silnik bierze olej i dlatego pomysł zamiany, lecz ten po remoncie różni się kolektorem na pewno no a czujnik fazy to da się przełożyć. Chyba łatwiej to zrobić niż...
2 generacja przy wielopunktowym wtrysku paliwa? Będzie szarpać niestety.
jaki masz typ komputera wtrysku?
dartdart podaj najpierw jaką masz instalację LPG bo jeśli nie masz wtrysku gazu to mapy nie muszą być zbierane. Różne cuda zakładają do pandy , także II generacji a evolution (tartarini) to typowe dla II generacji. Masz w instalacji LPG wtryskiwacze gazu czy mieszalnik i silnik krokowy?
1.1 mpi wielopunktowy wtrysk 1.1 spi jednopunktowy wtrysk W pandzie mam wielopunktowy wiec powinna z seicento mpi pasowac ??
Widać gówno się znają na diagnostyce ;) Jak się świeci to pamięta jakieś kody błędów i ma je zapisane. Do tego jest też podgląd aktualnych parametrów pracy silnika, np temperatury, podcośnienie, czas wtrysku... Silnik prosty jak cep, sterownik też! Pomijając że są awaryjne, ale to łatwo ustalić. Jak pada to ogół nie steruje albo wtryskami albo cewkami....
Przepustnice wymyj bo będzie gasnął, objaw wygląda na uszkodzone/zatkane wtryski auto posiada gaz? Jak z impulsami i prądem na wtryski i czujnik wału? Ale skoro obroty widzi to czujnik dobry, wyjmij listwe wtryskową na wierzch zakręć silnikiem zobacz jak pylą wtryski.
Wszystkie Pandy tak robię i zero problemów. Od góry też się da zrobić na wtryskach AC W03.
xyro napisał: Jak chcesz trochę oszczędzić to zejdź trochę z mnożnikiem dla czasów wtrysku od 7ms, ale tak żeby lambda pozostawała bogata. Prosze mi wyjasnic jedno: jak zmniejszam mnożnik to wykres idzie w dół i nie rozumiem jak w tym momencie ma to skutkować obnizeniem czasu wtrysku dla danego podcisnienia ? Z samej techniki odczytu wykresu wychodzi...
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
No tak dla full grupy to byłoby za mało. W pandzie czasy wtrysku na jałowym to 2.6 ms. Przy odpowiednim doborze dysz mnożnik początkowy w granicach 1.3. Wtryskiwacze te nie są za wolne do twojego auta. Założyć dysze 2.2, przeprowadzić autokalibrację, skorygować mnożnik na drodze. I-plusy spokojnie wystarczą do pandy.
Niby jak Ty chcesz zobaczyć przezroczysty gaz? Ciśnienie paliwa prawidłowe? Kluczowanie wtrysku jest?
Jeden problem znikla ale jest za to drugi, jak go rano odpalalem po nocy to odpalil na dwa cylindry i po chwili zaczal normalnie juz chodzic, czy to dalej moze byc wina tych wtryskow? Czy świeciła się wtedy kontrolka awarii układu sterowania wtryskiem?
Zobacz czy pali na pych O właśnie dobra sugestja , w związku z tym przypomiała mi się podobna sytuacja z tym że odpalał nieregularnie nie tak jak piszesz , przyczyna ,[ czujnik położenia wału ] mało prawdopodobne w twojm przypadku lecz cóż podobnież cuda się zdażają , co do czasów wtrysku nie wiem czy dobrze to uimę ale czasy wtrysku to jest jak dodanie...
To jest na listwie czy każdy wtrysk jest oddzielnie?
jakie auto, ajka poj, jaki sterownik i jakie wtryski? fiat panda 1.2 60KM, sterownik AEB 2001 wtryski AEB I-PLUS dysze 1.8
Jarzmo trzyma oba zawory. Musisz wyjmować je jednocześnie razem z dwoma zaworami, spróbuj delikatnie obracać wtryskiwacze w zakresie luzu na który pozwala jarzmo.Ω
Po pierwsze to sprawdź czy jest dobra i pewna masa między akumulatorem, karoserią i silnikiem . Te sterowniki się palą ,bo się zamyka masa przez wtryski i czujniki , pstryk i jest po sterowniku .
Odłączyłem zasilanie instalacji gazowej. Nic nie zmieniło. Sprawdze jeszcze czy nie zanika napięcie na cewkach i wtryskach po przegazowaniu.
Coś takiego jak "Xeramics" pomogło w moim przypadku (sharan 2.0 + lpg). Kolega w eLce (panda) też miał podobny przypadek, na pół zbiornika wlał całą butlę, pojeździł trochę na benzynie i pomogło. Warto wypróbować.. Koszt ok 15-20zł.
Sam doszedłeś ,że trzeba wymienić te części , czy podpowiedział mechanik. Tam musi być symulator wtrysku , od niego zacznij poszukiwanie usterki , to jest właśnie przy "gazowni". Kto do 1,2 zakłada gazownię , jakiś centuś.
Tak ciśnienie jest w normie bo wszyscy mierzyliście po uruchomieniu i dobiciu paliwa. A trzeba było rano przed odpaleniem wcisnąć zaworek na listwie .Psikałeś plakiem i normalnie odpalał, brak paliwa na listwie i trzeba kręcić aż paliwo wypchnie przez wtryski powietrze Dodano po 2 I czwarty mechanik będzie się męczył z prostym padalcem
Sprawdź czy masz włączony wyłącznik wstrząsowy o ile taki jest zamontowany .
Od próby przelewowej na wtryskach. Albo od podłączenia testera i sprawdzenia,jak narasta ciśnienie na szynie jak nie pali.
Raczej uszkodzenie wtrysku, przy sterowniku wyszły by błędy.
A jak można sprawdzić wtryski po wyjęciu z auta?
Tylko wlasnie o to chodzi ze drugi sterownik nie jest "czysty"
Po podłączeniu testera do OBD czasem znika lampka immo i świeci lampka akumulatora Czyli rozumiem, że jak wepniesz wtyczkę do OBD to samochód zachowuje się inaczej, tj gaśnie kontrolka immo ?. Jeśli tak to nie masz masy na zespole napędowym lub wiązce wtrysku. W OBD są dwie masy piny 4 i 5, 4 to chassis 5 to wtrysk, wtyczka je mostkuje
co silnikowi trzeba do tego, aby pracował?
Pochłaniacz par ma związek z odpalaniem, pierwsze słyszę . Na 90% może to być zaworek paliwa który znajduję się zazwyczaj przy pompie , lub nie szczelny przewód paliwowy najczęściej też w zbiorniku i paliwko ucieka sobie w dół zatem do zbiornika a w przewodzie paliwowym i listwie wtrysków zostaje powietrze, ponadto panda nie ma powrotu paliwa więc jak...
Podmień listwę wtryskową może twoje wtryski padły z racji pracy silnika na gazie .
Dzięki za szybki odzew. Ciśnienie spalin mierzone przed katalizatorem,max.0,2 bara. ECU chyba widzi skoro zmienia się położenie przepustnicy i ciśnienie w kolektorze dolotowym,jak i kąt wyprz.zapłonu. Dodano po 1 Mnie zastanawia ten czas wtrysku,czy nie za krótki ?
Wpływ wyłączania pompki na wtryski to jakieś bajdurzenie. Zwłaszcza w Pandzie i niektórych innych autach, gdzie nie ma przewodu powrotnego z wtrysków. Benzyna wcale więc nie przypływa przez wtryskiwacze. Rzekome chłodzenie wtryskiwaczy to kolejny mit. Owszem, ma to znaczenie ale w autach typu GDI / FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindra. Jest...
To urządzenie nie nadaje się do Twojego samochodu, współpracuje jedynie ze sterownikiem IAW-16F, czyli Cinquecento, Seicento, Panda, Punto z wtryskiem SPI i silnikami 1.1 i 1.2 8V.
Kompresja jest, iskra jest, paliwo jest i nie pali... Istny cud a raczej błąd w pomiarze, czegoś widać nie ma. Może wtrysku? Na wolnych obrotach też nie pali? zobacz iskrę i sterowanie wtrysków na odpalonym silniku, tylko taki pomiar będzie miarodajny.
Na listwie nie ma ciśnienia. Gdy zatkam przewód od nadmiaru który wychodzi z pompy to pompa daje ciśnienie na listwę, gdzie jest zawór zwrotny?(w pompie czy w filtrze paliwa) Dodano po 3 a jaką wartość oporu powinien mieć czujnik ciśnienia na listwie bo na kompie pokazuje ze jest ciśnienie a jak się odkręci przewód od wtrysku to nie ma ciśnienia.
No to pomiar ciśnienia, potem wtryski na stół na tester. Cudów nie ma skoro to od paliwa.
Przy tej typowej usterce komputera, którą zapewne podejrzewa mechanik: - nie było by problemu na LPG II gen., - iskra byłaby prawidłowa, ale odcięty byłby wtrysk, - błąd cewki jak na obrazku. U Ciebie problem raczej rzeczywiście jest z cewką, na próbę możesz zamienić cewki (oczywiście sterownie + przewody w.n.) i zobaczyć czy problem przejdzie na cylindry...
jeżeli check miga to ma usterkę braku pracy na jednym z cylindrów u Ciebie widac nr.1 , w najlepszym przypadku cewka lub wtrysk a w najgorszym hybrydka IAW
Znaczenie błędu znam z "wykopalisk" w autodacie. Mam nadzieje ,że sprawdzałeś bezpieczniki , a szczególnie bezpiecznik pompy. Sprawdz jeszcze wyłącznik kolizyjny/bezpieczeństwa/ , jest pod siedzeniem kierowcy , on odcina pompę. Nic n ie piszesz , czy masz iskrę. Czujniki w tym silniczku masz dwa , jeden na wale głównym a drugi na wałku rozrządu , obydwa...
Czyli sugerujesz emulację na masę..?? Wqrw będzie z tą marchewką ale co zrobić!!! Odepnę kabelek i finisz... Na jednym ze schematów instalacyjnych LPG do Punta widziałem przekaźnik odcinający kontrolkę po przełączeniu na LPG. Czy jeśli ustawie : "emulazione lambda a massa" to czy ECU IAW będzie "pamiętać" prawidłową mapę wtrysków..?? Będzie. O!! Fakt,...
To autko pali tyle co nic, ma mały i wysilony silnik do tego ze sporym przebiegiem, osobiście nie zakładałbym do niego LPG, prędzej myślałbym na zakupem Pandy z Multijetem... Ale jak sobie chcesz - kompletując instalację na krajowym sterowniku (LPGtech, STAG, Zenit) i w miarę przyzwoitym reduktorze i wtryskach powinieneś się zmieścić w 2500zł. Nie szukaj...
zajmuje sie strojeniem silników , przytoczona panda miała zeswapowany silnik na 1.4tjet , po podłaczeniu do emu silnik nierówno pracował i musiałem podniesc dawki paliwa , a dane kalibracyjne wtryskiwaczy posiadałem przy odpaleniu pierwszy raz tekiego silnika , ten był kolejnym z rzędu , mierzyłem ich wydajnosci i oscyloskopem sprawdzałem bezwładnosc...
Witam. Potrzebuję schematu zasilania ECU firmy Magnetti Marelli typu IAW 5AF.SM dla Fiata Panda 1.1 z 2004 roku. Objaw: po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC pompa paliwa startuje. Podczas kręcenia rozrusznikiem pompa nie chodzi i nie ma impulsów na cewki oraz wtryski. Impedancja obwodu pierwotnego i wtórnego cewek jest podobna. Czujnik położenia wału...
Ta panda to na gaźniku czy na wtrysku ? .. ale z objawów wynika że moze być usterka w układzie zapłonowym - może na początek sprawdź świece jak stare to wymień lub przynajmniej wyczyść. Napisz więcej o tym aucie i będziemy coś dumać . Pozdrawiam
A, jak to się ma do tego, że jak kręce silnikiem, żeby nie zgasł dodaje gazu i silnik pracuje ?, a bez gazu gaśnie ? To proste. Przy rozruchu masz zasilanie na cewki, wtryski itd. Gdy dodasz gazu silnik wprowadzisz na wyższe obroty. Gdy cofasz kluczyk następuje rozłączenie (jakby wyłączenie silnika), wiadomo przy wolnych obrotach silnik już się "nie...
witam .w tym przypadku to tylko wysuszyc trzeba .cos tam zalales woda . radze nie kombinowac bo mozna uszkodzic sterownik lub emulatory (powinny byc dwa 1-wtryski. 2-od OBD)suszyc suszyc suszyc ;)
można dać tłok w GMP na tym cylindrze, rozpiąć zapinki, zdjąć sprężynę zaworową, założyć na trzonek ciasny wężyk paliwowy, z drugiej strony w wężyk szpilkę/śrubę z uciętym łbem i to w wiertarkę i tak "dotrzeć" zawór w prowadnicy ruszając też w górę i w dół (można opuścić trochę tłok, byle nie tyle żeby zawór nie wpadł) PS: jak buda zdrowa to ja bym...
Jaki emulator sondy w IV generacji?!? Czytanie błędów to żadna diagnostyka... druga sonda ma niewielkie znaczenia na pracę silnika, jest używana do wykrywania usterki katalizatora. Jakie masz korekty krótko- i długo-terminowe czasu wtrysku, jakie jest podciśnienie w kolektorze i czasy wtrysku benzyny na wolnych obrotach i ciepłym silniku?
Cześć, stracisz kasę a zyskasz .. może niższe spalanie ale niekoniecznie, np Stag-4 QBox Plus w moim przypadku powoduje błąd wtrysków (paliwowe) występuje w nieregularnych odstępach czasu i tyle z nowszego w moim przypadku wyszło.
kolego, sprawdż zaworek zwrotny(jeden jest na pompie z tego co pamiętam), jest mozliwe ze paliwo przez noc schodzi do zbiornika, pomimo tego że pompa poda po włączeniu stacyjki wtrysk nie zdąży się odpowietrzyć P.S. kto wykasowal moja poprzednia wypowiedz ;-(
No to właśnie.... W drugiej Pandzie 1,1 Fire Selecta też tak jest. Nawet może i więcej tego oleju. A silnik tam pracuje jak szwajcar. Żadnych dygnięć, czkawek itd... i to pomimo lekko wypierdzianego tłumika. W jeszcze innej pandzie z silnikiem 750 Fire wszystko jest zarzygane olejem ale silnik też ładnie chodzi... Może to wina wtrysku..??? W Selekcie...
Pandy , ale w tych rocznikach i na pełnym wtrysku , były ECC IV z edisem w PCM. Nie na darmo zadałem pytanie o kod silnika!!!
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
dzięki zastosuje się dolałem do paliwa specyfiku od czyszczenia wtrysków ,samochodzik jak jest zimny czasami ma takrze duże problemy z uruchomieniem .
ja tam widziałem osobiście silniki Fire z przytartymi tłokami już przy przebiegach 80-100tys, ale owszem były to silniki Uno, potem w Pandach 2 je poprawili dodając dysze natrysku oleju na denko tłoka i tłoki są wiele trwalsze (gdyż są tym olejem chłodzone), mimo to jednak nie przepadam za nimi... 900tki są wieczne, Fire niekoniecznie :)
Jeśli była by to wina wtrysków to przypuszczam że na LPG tez by sie mulił, a tak nie jest...Ile może kosztować taka diagnostyka ??
Czujnik wałka rozrządu to tzw "czujnik fazy wtrysku" na jego podstawie sterownik wie który tłok jest w miejscu w którym należy podać paliwo. Dlatego mamy pełną sekwencję w sterowaniu wtryskiem. Ten czujnik jest na górze wałka rozrządu na lewo jak patrzysz na silnik u góry
Benzyna niczego nie zlepia... zresztą skąd miałaby się wziąć w bloku silnika w takich ilościach by z niego wyciekać. Jak wyłączysz pompę paliwa to też Ci schodzi benzyna? Tak swoją drogą to kiedy wtryski nie działają to i specjalnie benzyna ich nie chłodzi.
Wczoraj odczytałem flash-a z ecu, wszystko poszło bardzo ładnie. Chciał bym prosić o pomoc w odszukaniu map. Winols coś tam znalazł tylko nie wiem co to za mapy. Chodzi mi konkretnie o mapę wtrysków i turba
Montaz turbiny w silniku beznzynowym mam do zabawy citroena c2 z 1.4 i tez myslalem o turbinie, dolot i wydech juz przerobiony. Pytam o podstawy bo wiem ze profensjonalnie trzeba zakuc motor ect. Ale od czegos trzeba zaczac wiec najpierw bez zakucia a w przyszlosci kto wie ;-) Rozmawialem z tunerem ze mam wcisnac turbine w cytryne a on wstawi jakis...
To, że na LPG chodzi dobrze, wcale nie znaczy, że wina nie leży po stronie instalacji LPG... Jeśli chodzi o stan układu zapłonowego to jego ewentualne niedomagania najpierw objawiałyby się na LPG. Odłącz instalację LPG, zakręć gaz na butli i pojeździj przez 2-3 dni tylko na benzynie, jeśli szarpanie ustąpi to szukaj problemu w instalacji LPG (źle ustawiona...
Tak, poczytaj np o MegaSquircie. Wymaga to jednak wiedzy (i pewnej praktyki) zarówno z dziedziny sterowania silnika spalinowego jak i elektroniki. Żeby było ciekawiej, niektóre firmy twierdzą, że da się obniżyć spalanie w tym silniku, popierają to badaniami. [url=http://vtech.pl/aktualnosci/artykul...
a tak wogóle to co odcina te immo w sterowniku? po czym poznać ze to ono nie pozwala na uruchomienie silnika? Blokuje wtryski, cewkę zapłonową, przekaźnik głowny czy jeszcze coś innego?
To Panda II ? Każda ma Fiata Code. Jeśli chcesz sam założyć to nie odcinaj całego zasilania plusa . Są urządzenia które wymagają stałego podtrzymania pamięci. Najprościej zablokować zasilanie pompy paliwa. Ten obwód nie jest chyba monitorowany przez sterownik silnika. Odcięcie zapłonu lub wtrysku spowoduje prawdopodobnie checka na pulpicie jeśli przed...
Tico ma gaźnik bez elektroniki Lada nawet 110 występowała też na gaźniku a jak bardzo chcesz to do Pandy 2 założysz gaźnik bo to zwykłe fire, więc można gaźnik od Uno fire z kolektorem ssącym tylko poco? skoro wtrysk jednopunktory jest najbardziej niezawodny?
Niespodziewajka.... Okazuje się, że alternator jest jak nówka! Był super! Problem znalazł się zupełnie gdzie indziej. Otóż w w 1993r wprowadzono w zegarach diodę na na obwodzie wzbudzenia alternatora. Dioda jest wstawiona z tyłu zegara na płytce drukowanej. Jakoś umknęła mojej uwadze. Założyłem zegary bez takowej diody. jakiś czas było OK ale jak twierdzi...
diesle też mi palą koło 10 Tylko do autora -ustaw te koła na znaki :-) dla tego najbardziej lubię gaz, bo wszystko jedno czy się butuje czy nie, to i tak palą tyle samo Zachowują się tak samo jak na benzynie,różnica jest jedynie taka że dawka gazu w porównaniu do benzyny jest 20-25% większa. Wtryskiem gazu steruje ten sam komputer co wtryskiem benzyny....
Pytanie jest czysto teoretyczne, wiem że w praktyce lepszy był by wtrysk i mocniejszy silnik. Czy posiadając UNO 1.0 93r na gaźniku można zrobić swap na 1.2 8v z Punto II, Pandy II. Silnik 1.2 8v 60km drugiej generacji 188A4000, oczywiście MPI na plastikowym kolektorze. Rozstaw szpilek metalowego kolektora dolotowego od gaźnika jest chyba taki sam,...
Witam. Mam małą zagatke. Fiat Panda 1.3jtd 70km. Nie odpala bez plaka. Na plaku odpali i chodzi równo. Po postoju 15min już nie zapali bez plaka. Podczas kręcenia rozrusznikiem ciągle resetuje się sterownik słychać klikanie przekaźnika w nim wbudowanego. Obroty wału zanikają i się pojawiają parametry przeplywki też. Tak jakby resetowalo i odcinalo napięcie...
Trochę podobny do tego z 2,5 DCI Zwracam honor akurat z 1,3 nie wyjmowałem ale jak na jtd robiłem termostat nawiasem mówiąc Na takie przebiegi raczej benzyna Też walczę w pracy z clio II 1,5Dci która robi 2 km dziennie czyszczenie egr co chwile, turbina już zrobiona wtryski w trakcie wymiany zobaczymy co dalej Właścicielka też wcześniej jeździła fiatem...
Sądząc po twoim loginie jeśli posiadasz taką instalacje długość wężyków gazowych ma znaczenie tak samo jak kąt odwiercenia dysz w kolektorze ssącym optymalnie 45 stopni. Wiele też zależy od wtryskiwaczy gazowych jakie masz zastosowane ww. instalacji. opisz dokładnie co się dzieje i w jakim samochodzie. fiat panda 1.2 60KM instalacja elpigaz stella...
Tak się dzieje gdy jest zasilanie po stacyjce odczytane przez sterownik gazu a wtryski benzyny nie mają zasilania bo przekaźnik je odłączył. No i te obroty minimalne 0 DOPEŁNIAJĄ dzieła zniszczenia.
Fiat jeszcze ma kontrolkę wtrysku - pomarańczową. Ona inaczej mruga jak auto gotowe do odpalenia a inaczej (chyba brak) jak coś nie gra. Między innymi problemy z IMO. Niech ktoś podpowie/sprawdzi bo akurat nie mam mojej kropki na podwórku. A to to samo. Pozdrawiam.
Zwracam uwagę, że w Pandzie jest listwa wtryskowa "bez powrotu", więc pomijając już niestabilność ciśnienia gazu, zamarzanie końcówek wtryskiwaczy to dochodziłoby jeszcze zapowietrzanie się listwy odparowanym gazem. No i w ogóle pomijamy aspekt prawny takiej instalacji - to nie ma prawa przejść przeglądu, równie dobrze możesz kupić zestaw do instalacji...
Trochę mało informacji. Czy na ciepło pracuje na benzynie? Czy wciśnęcie pedału gazu w trakcie rozruchu coś zmienia? Jaki typ inst. gazowej? Skoro ma możliwość odpalenia na gazie to pewnie nie sekwencja. Szukać można w kilku miejscach. Zacząłbym od wymiany filtra paliwa, sprawdzenia czy sterowanie gazem nie odcięło na stałe wtrysków benzynowych i obejrzenia...
No to żeście błysneli. Co ma sygnał braku gazu do ustawień centralki i zawieszenia się pływaka. Sygnał braku gazu następuje w momencie kiedy na listwie wtryskowej jest zbyt małe ciśnienie gazu, daje o tym znać czujnik ciśnienia. powodem takiego zachowania się samochodu zakładając, że naprawdę jest gaz w zbiorniku może być uszkodzenie właśnie w/w czujnika,...
W nadkolach z przodu nie ma czasami klapek ułatwiających wymianę żarówek? Są ....tyle, że bezużyteczne... nie mam problemu z wymianą zarówki przez tą klapke , gorzej jak siedza jakies lampy taiwan ''Dj auto'' wtedy jest problem z zapinkami Ktoś powiedział że stare auta to złomy, a ja mówię że nowe to złomy w porównaniu ze starą generacją i do tego...
witam. tylko i wyłącznie wtrysk gazu. jak masz samochód na gwarancji to raczej firmy (TARTARINI ), fiat ma z nimi podpisaną umowe.ale lepiej dokładnie sie dowiedz u dilera.
pawbar42 jak oczekujesz tu pomocy to przynajmniej zdobądź się na ten wysiłek i napisz jakie masz graty pod maską (wtryski reduktor ...) zrób czytelne zdjęcie instalacji, wrzuć print screen'y ustawień. Dopiero wtedy możesz spodziewać się jakichkolwiek sensownych podpowiedzi odnośnie gazu. pozdro
Emulacja na uszkodzenie sondy (zazwyczaj zwarcie do masy, w bardzo starych centralka Weber-Marelli - "emulacja" na przerwany obwód) nie rozjedzie adaptacji, emulacja przebiegiem 50% (lub jakimkolwiek innym) na dłuższą metę - zawsze doprowadzi do zmian w adaptacjach wtrysku benzyny. To się tyczy jednak starego Punto z wtryskiem SPI. W nowym powinno się...
Pioter22, nie rozpaczaj to normalne ,,VW wiesz co masz,, :D ,może być dużo gorzej, masz rację ja też bym czekał na głowicę i wtryski no i jeszcze napęd pompy olejowej,dsg, jak kupisz Pandę to koszty będą nie porównywalnie mniejsze i mniej awarii hehe, ale czy chciał byś jeździć takim pół samochodem :?: Stać na furę to na koszty serwisu nie ma co narzekać...
O tych skrzyniach ciekawe :) nie wiedziałem aż tyle Micra K10 miała automat hydrokinetyczny 3 biegowy nie żadne CVT ;) wiem, bo miałem taką Micrę :) jeśli ktoś myśli że to CVT to pewnie ma urwaną/spadniętą linkę od skrzyni co do gaźnika idzie :) wiem, bo miałem spadniętą jak kupiłem tą Micrę a w zasadzie jak się za nią zamieniłem za Tico (specjalnie...
Zmiana Valteków na wtryskiwacze z prawdziwego zdarzenia zawsze ma sens... wymiana wtryskiwaczy valtek na regi spowoduje wydłużenie wężyków od wtryskiwaczy do wtrysków o 10cm gdyż regi nie mieszczą się w to miejsce gdzie teraz są valteki. Czy wydłużenie tech wężyków z obecnych 10cm do 20cm nie spowoduje gorszych parametrów pracy silnika i znów szarpania...
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Zgadzam sie z tobą Jureczku ;- Nie jestem miłośnikiem kóz , piwa wspólnie też nie piliśmy, i nie zanosi się Powiedzmy ze w dieslu zastosujemy podobny filtr oleju firmy 'kung fu panda' i wiadomo ze silnik jakoś to zniesie ale dla turba to powolna śmierc... Elementarny przykład druciarstwa
Ja się wypowiem co do Fiatów - szukasz za dużych oszczędności i potem za to płacisz. Wymiana kabli i świec co 3 miesiące to ewidentnie jakiś problem (zapewne tania i zużyta instalacja LPG w aucie z wtryskiem MPI), ja przez 5 lat użytkowania tego auta wymieniłem świece po zakupie i kable zapłonowe po 4 latach eksploatacji (bo były ulewy, powódź i w Katowicach...
panda wtrysk panda sterownik wtrysk emulator wtrysk wtrysk
układ scalić zegarowy wtyczka angielska mazda diagnostyczny
uniwersalny programator mcculloch trimmac
Jak odsłuchać nagraną wiadomość na różnych urządzeniach Szum i tarcie w lewym przednim kole Passat B5 1.9 TDI 90KM