Gdzie znajduje się sterownik od wtrysku ?
jaki masz tam sterownik 4af czy 5af ? Często w nich padały zasilania cewkami robię to nagminnie ale czasami także błąd wtrysku.
Tartatini TEC99 były montowane przez dealerów przed wprowadzeniem sterowników EOBD, w pierwszych Pandach i Punto II - to było totalne nieporozumienie! Nie przerabiaj silnika z pełnym wtryskiem na zasilanie gaźnikowe (bo mikser podciśnieniowy to właśnie gaźnik). Załóż sekwencję - STAG-300 albo Zenit'a.
jakie auto, ajka poj, jaki sterownik i jakie wtryski? fiat panda 1.2 60KM, sterownik AEB 2001 wtryski AEB I-PLUS dysze 1.8
Po pierwsze to sprawdź czy jest dobra i pewna masa między akumulatorem, karoserią i silnikiem . Te sterowniki się palą ,bo się zamyka masa przez wtryski i czujniki , pstryk i jest po sterowniku .
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Raczej uszkodzenie wtrysku, przy sterowniku wyszły by błędy.
Tylko wlasnie o to chodzi ze drugi sterownik nie jest "czysty"
To autko pali tyle co nic, ma mały i wysilony silnik do tego ze sporym przebiegiem, osobiście nie zakładałbym do niego LPG, prędzej myślałbym na zakupem Pandy z Multijetem... Ale jak sobie chcesz - kompletując instalację na krajowym sterowniku (LPGtech, STAG, Zenit) i w miarę przyzwoitym reduktorze i wtryskach powinieneś się zmieścić w 2500zł. Nie szukaj...
Założyłem na próbę drugą przepustnicę,cisnienie w kolektorze jest bliższe żądanemu.Motor w dalszym ciągu muli się,czas wtrysku bez zmian. Coraz bardziej wydaje mi się że problem jest w sterowniku.
oczywiście body control module tez przełożyłeś? Razem z antenką i stacyjką? A jezeli nie to usunąłeś immo w sterowniku?
Czy po wymianie sondy zostały zresetowane adaptacje sterownika wtrysku benzyny? Uprzedzając kolejne pytanie - w tym sterowniku da się to zrobić tylko na diagnostyce, odłączanie akumulatora nic nie da.
Właśnie... Podkładany był sterownik "nie skażony gazem" i to samo. Swoją drogą jaki powinien być czas wtrysku dla rozruchu zimnego silnika?
Widać gówno się znają na diagnostyce ;) Jak się świeci to pamięta jakieś kody błędów i ma je zapisane. Do tego jest też podgląd aktualnych parametrów pracy silnika, np temperatury, podcośnienie, czas wtrysku... Silnik prosty jak cep, sterownik też! Pomijając że są awaryjne, ale to łatwo ustalić. Jak pada to ogół nie steruje albo wtryskami albo cewkami....
1, Mnożnik ma być ≈ 1 przy maksymalnym czasie wtrysku i tak jest . 2. Nie jest zakłócony i filtr niczego nie wnosi , więc też OK 3. Wtryski lpg nie realizują czasów wtrysku poniżej 2 ms , więc jeśli dotryski występuja trzeba je odcinać na takim poziomie. 4. j.w. , a "chmurka" świadczy chyba o istnieniu dotrysków. 5. Sterownik lpg jest tylko "protezą"...
To urządzenie nie nadaje się do Twojego samochodu, współpracuje jedynie ze sterownikiem IAW-16F, czyli Cinquecento, Seicento, Panda, Punto z wtryskiem SPI i silnikami 1.1 i 1.2 8V.
Tylko jest problem taki, że jak wykryje wypadanie zapłonów to wyłączy wtrysk na danym cylindrze. W każdym razie dużo sterowników tak robi. Czy myle się może ?
Wymienilem juz pompę paliwa, wtryski były czyszczone, wymieniane paliwo. Do tego wszystkiego jak juz sie uda na tym paliwie pojechac to na wyzszych obrotach się dławi. Na gazie jak jest rozgrzany jeździ bez zarzutów. Wykasować adaptacje sterownika wtrysku benzyny i poprawnie ustawić instalację LPG...
Też tak myślałem. Monowtrysk Bosha, jak mam sprawdzić kluczowanie wtrysku? Z tego co czytałem załączane jest masą, czy jak podam masę na pin sterownika to wtrysk powinien zacząć rozpylać? Ewentualnie może podpiąć zamiast wtrysku żarówkę i zobaczyć czy pulsuje?
Jeśli znów będziesz miał błąd cewki to prawdopodobnie padł Ci sterownik wtrysku :( objawy - błąd cewki, ale iskra jest, za to wtryski nie działają na cylindrach "obsługiwanych" przez uszkodzoną w/g komputera cewkę.
Panda 1.1. to tylko MPI. Powinna być instalacja sekwencyjna gazu ale zakładają II generacji na krokowym . Sterowniki silnika są awaryjne z tego co mi wiadomo mają układ kontroli cewki zapłonowej i jeśli wykryją anomalię (chociaż wszystko jest ok) odcinają wtrysk benzyny by zabezpieczyć katalizator . Dlatego zadałem pytanie czy instalacja II generacji...
To Panda II ? Każda ma Fiata Code. Jeśli chcesz sam założyć to nie odcinaj całego zasilania plusa . Są urządzenia które wymagają stałego podtrzymania pamięci. Najprościej zablokować zasilanie pompy paliwa. Ten obwód nie jest chyba monitorowany przez sterownik silnika. Odcięcie zapłonu lub wtrysku spowoduje prawdopodobnie checka na pulpicie jeśli przed...
Cześć, stracisz kasę a zyskasz .. może niższe spalanie ale niekoniecznie, np Stag-4 QBox Plus w moim przypadku powoduje błąd wtrysków (paliwowe) występuje w nieregularnych odstępach czasu i tyle z nowszego w moim przypadku wyszło.
witam .w tym przypadku to tylko wysuszyc trzeba .cos tam zalales woda . radze nie kombinowac bo mozna uszkodzic sterownik lub emulatory (powinny byc dwa 1-wtryski. 2-od OBD)suszyc suszyc suszyc ;)
mnożnik za niski, powinien zaczynać się od wartości 1,2 -1,3 , a przy maksymalnym czasie wtrysku ~1. Zmniejsz ciśnienie do 1 bar ( ustaw reduktor i wpisz taką wartość ciśnienia roboczego w konfiguracji sterownika) , skasuj mapę gazu , zrób autokalibrację i ponownie pozbieraj mapę. Poczytaj instrukcję i obejrzyj przykładowe mapki na stronie producenta...
Zmienia postać rzeczy. Z tego wynika ,że sterownik nie steruje wtryskami. Podmiana innego sterownika nic nie dała , a zapłon jest. Przypomina mi sie masa na sterowniku , nie pamiętam teraz , ale ma tam trzy masy , sprawdz masy sterownika.
Tak się dzieje gdy jest zasilanie po stacyjce odczytane przez sterownik gazu a wtryski benzyny nie mają zasilania bo przekaźnik je odłączył. No i te obroty minimalne 0 DOPEŁNIAJĄ dzieła zniszczenia.
Witam Problem w PuntoII polega na tym, że parę miesięcy temu od czasu do czasu zapalała się żółta kontrolka check engine, ale samochód chodził dobrze, jakiś miesiąc temu parę razy się przytrafiło, że chodził tylko na 2 cylindrach, ale po dodaniu na wysokich obrotach problem znikał. Byłem na komputerze, pojawiło się że cewka do wymiany, którą wymieniłem,...
Znaczenie błędu znam z "wykopalisk" w autodacie. Mam nadzieje ,że sprawdzałeś bezpieczniki , a szczególnie bezpiecznik pompy. Sprawdz jeszcze wyłącznik kolizyjny/bezpieczeństwa/ , jest pod siedzeniem kierowcy , on odcina pompę. Nic n ie piszesz , czy masz iskrę. Czujniki w tym silniczku masz dwa , jeden na wale głównym a drugi na wałku rozrządu , obydwa...
Czujnik wałka rozrządu to tzw "czujnik fazy wtrysku" na jego podstawie sterownik wie który tłok jest w miejscu w którym należy podać paliwo. Dlatego mamy pełną sekwencję w sterowaniu wtryskiem. Ten czujnik jest na górze wałka rozrządu na lewo jak patrzysz na silnik u góry A jak się nazywa ten czujnik na obok zaznaczonego na czerwono na zdjęciu?
Na wstępie przepraszam mechaników - jest dużo racji w ty co napisał tzok. Jeździłem na benzynie dziś i nie miał siły, przerywał ale do 130km/h dojechał jakoś ale ciężko było. Postoi chwile i już problem z zapalaniem - nawet jak ciepły. Zacznę jutro od podłączenia nowej cewki i oby to nie był sterownik oj. Dodano po 7 Co do cewki to nie wiem czy wpięty...
Witam. Mam małą zagatke. Fiat Panda 1.3jtd 70km. Nie odpala bez plaka. Na plaku odpali i chodzi równo. Po postoju 15min już nie zapali bez plaka. Podczas kręcenia rozrusznikiem ciągle resetuje się sterownik słychać klikanie przekaźnika w nim wbudowanego. Obroty wału zanikają i się pojawiają parametry przeplywki też. Tak jakby resetowalo i odcinalo napięcie...
Mi sie udało w koncu odpalic to 16V z Punta na sucho w garazu...chcialem miec pewnosc zanim zaczne go przekładac...u mnie ma wylądować w Pandzie MK1.... http://www.youtube.com/watch?v=VdbA4_rYZ... http://www.youtube.com/user/jangcy80#p/u...
Po czasie ale.. więc pomierzyłem wszystko co się dało podmieniałem nawet sterownik, całe myślenie komplikował ten remont silnika, w końcu zdecydowałem się po rozmowach z kolegami na opcję Osmastera, "przycisnąłem" mechanika od Pandy o konkrety jak ona w końcu zgasła i po co ten remont i wyszło że problemy zaczęły się w trasie po wjechaniu w kałużę (myślałem...
A wiec mam takie autko i nie działa wentylator chłodnicy , wentylator sam w sobie jest sprawny bo robiąc zworkę na przekazniku wentylatora w komorze silnika to wentylator chodzi przekaznik R3 zgodnie ze schematem przekaznik jest sterowany masą z komputera wtrysku pin 8 oznaczenie "M" i kolor przewodu brązowy tylko ze w sterowniku na pinie 8 jest cieniutki...
a tak wogóle to co odcina te immo w sterowniku? po czym poznać ze to ono nie pozwala na uruchomienie silnika? Blokuje wtryski, cewkę zapłonową, przekaźnik głowny czy jeszcze coś innego?
...i mają też felerne sterowniki (ale chyba po 2004 czy 5 zastąpione nowymi). Przy usterce sterownika lub cewki zawsze nie działają 2 cylindry (sterownik zapamiętuje usterkę cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę - iskra jest). Problemem może być też czujnik położenia wału i uszczelka pod głowicą, warto pojechać na diagnostykę...
Niespodziewajka.... Okazuje się, że alternator jest jak nówka! Był super! Problem znalazł się zupełnie gdzie indziej. Otóż w w 1993r wprowadzono w zegarach diodę na na obwodzie wzbudzenia alternatora. Dioda jest wstawiona z tyłu zegara na płytce drukowanej. Jakoś umknęła mojej uwadze. Założyłem zegary bez takowej diody. jakiś czas było OK ale jak twierdzi...
Jak już zdjąłeś tą głowicę to i tak splanować musisz. Olej w obudowie filtra powietrza jest normą, ale jego zużycie jest za duże, z drugiej strony norma dla tego silnika to chyba 0,3l/1000km (a widziałem instrukcję w której było 0,8, ale to raczej błąd drukarski). Kategorycznie natomiast nie powinno ubywać płynu. Biały nalot na świecach i zaworach wydechowych...
Można, ale odbije się to na trwałości parownika i spowoduje problemy z adaptacjami sterownika wtrysku benzyny... przy silniku 1.8/2.0 to wiosną/jesienią to tak z 1km/5min na benzynie musisz przejechać, zimą na takich odcinkach to będziesz jeździł praktycznie na samej benzynie. Na takie dystanse to kup sobie Pandę z silnikiem 1.1... a nie krążownik pokroju...
Fiat punto 2006r 1.4 8v z instalacją LPG ciężko pali na zimnym. Sterownik zapisał też wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Czujni temperatury wykluczyłem. Jak sprawdzić czy czas wtrysku jest prawidłowy? Mam taki parametr na testerze ale nic z tego nie wiem. Auto ma też czasem problem z przyspieszeniem. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu dławi się. Myślałem...
Ustawienie emulacji sondy nie ma żadnego wpływu na pracę silnika na LPG. To jest instalacja II generacji czyli odpowiednik tzw. elektronicznego gaźnika. Komputer to sprawa drugorzędna, trzeba dobrać odpowiedni mikser i ustawić parownik. Emulacja sondy na masę w tym akurat przypadku jest wadliwa. Będzie się świecić marchewka. ...i właśnie o to chodzi,...
Taka przeróbka (na I generację) jest niedopuszczalna i może doprowadzić do awarii katalizatora jak i silnika, bez tego elementu sterownik nie ma żadnej kontroli nad składem mieszanki. W trybie natychmiastowym doprowadź instalację do porządku (na Twoim miejscu przerobiłbym ją na wtrysk, czyli IV generację). W zasadzie prawidłowym jest zachowanie sterownika,...
To "salonowy" gaz, zapewne siedzi tam też "inteligentny" emulator lambdy OBDII-uFix (AEB-426), nawet jakoś to jeździło. Wyrzuć za to ręczne odcięcie pompy, jest niebezpieczne (np. jak przy wyprzedzaniu przerzuci Ci awaryjnie na benzynę, a będziesz miał wyłączoną pompę) jak już chcesz ją odcinać to podepnij dodatkowy przekaźnik równolegle z zasilaniem...
Mogę już potwierdzić. Samochód odpala jak zegareczek po zatankowaniu nowego paliwa. Widać jazda na gazie i używanie paliwa tylko do odpalania bardzo źle wpływa na jego kondycje. Wydaje mi się, że utrata jakości paliwa dodatkowo spowodowana jest ciągłą pracą pompy i mieszaniu paliwa w baku nawet podczas pracy na gazie, więc rozważę założenie przekaźnika...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Sterownik wykryje zaburzenie przepływu po całkowitym zaślepieniu EGRa... no niestety - odpalać diesla, żeby przejechać 700m to nie jest trudna jazda, to jest wyrok śmierci dla tego silnika. Przy takiej eksploatacji to wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest sprzedać to auto i kupić wersję benzynową, bo to nie będzie koniec problemów, po...
premium komunikuje się z portem diagnostycznym silnika EOBD2 i koryguje pracę sterownika lpg o ile powoduje on zmiany korekt ecu. Moim zdaniem w Twoim aucie to zbędne wystarczy 300 plus. Wtryski magic jet jak najbardziej, a i tomasetto alaska to bardzo stabilny i trwały reduktor o ile moc silnika nie przekracza 90 KM. Scorpion mini też wystarczy , koniecznie...
troszke przegrywał ale myslalem ze wymienię kable i świece i bedzie ok, a tu zonk. Wymieniłem świece i kable 4 razy od Boscha do ngk i dalej to samo, rozrzad sprawdzony OK, wtryski umyte w ultradzwiejach, sonda nowa, pompa paliwa daje, głowica cala zrobiona, długo by tu pisać, oczywiście brak błędów, ciśnienie na cylindrach po 13 strasznie walilo paliwem...
oj ludzie ludzie...... Zakladam ze to PI 1.1 i duzy sterownik 16F ( a nie zadna przekladka z pandy 1.1 czy inna kombinacja) Byly serie bez immo fabrycznie to raz , to wiekowy samochod i mogl byc wlozony inny sterownik tez bez immo Teraz jak ten uklad MM dziala przekrecamy kluczyk i po zgasnieciu fiat CODE ma sie odezwac na pare sekund pompa paliwa ,...
Witam. Na wstępie wyjaśnię że po lekturze chyba wszystkich postów powiązanych z tym tematem i wypróbowaniu ich w praktyce nadal mam problem. Fiat z 2008 roku, bez gazu, śmigał sobie bezproblemowo aż nagle zgasł w czasie jazdy i już nie odpalił. Diagnoza: spalona cewka. Zamontowana druga ale auto nie odpala, jeśli już to tylko na dwa gary. Po kilku takich...
Przy tej typowej usterce komputera, którą zapewne podejrzewa mechanik: - nie było by problemu na LPG II gen., - iskra byłaby prawidłowa, ale odcięty byłby wtrysk, - błąd cewki jak na obrazku. U Ciebie problem raczej rzeczywiście jest z cewką, na próbę możesz zamienić cewki (oczywiście sterownie + przewody w.n.) i zobaczyć czy problem przejdzie na cylindry...
Objawy: po postoju trzeba długo kręcić i dopiero łapie a po podlaniu benzyny lub startera do przepustnicy pali odrazu. W moim przypadku jak i podejrzewam wielu innych nie odpalających Pand usterka spowodowana jest cofaniem się paliwa do zbiornika. Rozwiązaniem jest dołożenie zaworu zwrotnego na przewodzie zasilającym przy zbiorniku. Problemem może być...
Instalacja fabryczna w Fabii polega na tym, że montuje ją dealer, jak w większości aut. Wierci dziury w kolektorze, montuje zbiornik. Dlaczego tak jest - bo na tym zarabia. Gdyby auto z LPG przyjechało z fabryki, dealer nic by z tego nie miał. Nawet w Pandzie montaż LPG wygląda podobnie, wiercenie w kolektorze dziur, tylko przez fabryczny zakład. W...
Witam serdecznie. Po przeszukaniu tego forum, jak i sieci ogólnie jestem zmuszony zwrócić się do Was z prośbą o pomoc. Sprawa dotyczy fabrycznego immobilisera. Zgubiłem kluczyk którym zawsze odpalałem samochód (gruby, niebieski). Po zaopatrzeniu się w puszkę z zapasami (dostałem cały pęk przy kupnie samochodu) dotarłem do samochodu, odpaliłem niebieskim...
wtrysku panda panda wtrysku panda sterownik
renault scenic gaśnie amazon assistant kalkulator przerwań
sterownik rolet sterownik rolet
Uszkodzona membrana w junkersie - objawy i diagnostyka KOSPEL PPE3 - Podgrzewacz grzeje tylko do 32°C