jaki masz tam sterownik 4af czy 5af ? Często w nich padały zasilania cewkami robię to nagminnie ale czasami także błąd wtrysku.
Witam!!jest tam układ wtryskiwaczy sekwencyjny,czyli na kazdy cylinder przypada wtryskiwacz.
Po zdjęciu Filtra jest on po prawej stronie przykręcony jedną śrubą ?
To SPI czy MPI? Brak sterowania wtryskiem/ wtryskami.
Czujnik temperatury dla ECU lub czas wtrysku na rozruchu.
Sprawdź może oscyloskopem wysterowanie wtrysków podczas kręcenia.
Ja mam odcięcie pompy paliwa przez przekaźnik zasilany z elektrozaworu na butli LPG. Jak kończy się gaz to nie ma problemu z przejściem na zasilanie benzyną. Silnik fiata SPI. Jeśli zawór zwrotny w pompie paliwa jest sprawny to nie ma bata i pompa po zasileniu momentalnie podaje paliwo do korpusu wtrysku.
Zasadnicze pytanie - jaka instalacja LPG - mieszalnik czy wtrysk?
2 generacja przy wielopunktowym wtrysku paliwa? Będzie szarpać niestety.
jaki masz typ komputera wtrysku?
To niech jeszcze tan mechanik sprawdzi czy jest iskra na 4 cylindrze i czy jest sterownie wtryskiwacza na tym cylindrze. Jeśli iskra jest a sterowania wtrysku brak to... ECU, choć akurat ten model nie powinien tak "paść".
1.1 mpi wielopunktowy wtrysk 1.1 spi jednopunktowy wtrysk W pandzie mam wielopunktowy wiec powinna z seicento mpi pasowac ??
Po co cewkę świece ect.?? Albo źle podpięty gaz albo wtrysk przywiera i wywala check.
Tartatini TEC99 były montowane przez dealerów przed wprowadzeniem sterowników EOBD, w pierwszych Pandach i Punto II - to było totalne nieporozumienie! Nie przerabiaj silnika z pełnym wtryskiem na zasilanie gaźnikowe (bo mikser podciśnieniowy to właśnie gaźnik). Załóż sekwencję - STAG-300 albo Zenit'a.
Chyba trzeba praktycznie sprawdzić. Jeżeli otwory pokryją się to powinno zadziałać. Zrobiłem remont silnika 1,1 z jednopunktowym wtryskiem, a kupiłem teraz Pandę II z pełnym wtryskiem, ale silnik bierze olej i dlatego pomysł zamiany, lecz ten po remoncie różni się kolektorem na pewno no a czujnik fazy to da się przełożyć. Chyba łatwiej to zrobić niż...
dartdart podaj najpierw jaką masz instalację LPG bo jeśli nie masz wtrysku gazu to mapy nie muszą być zbierane. Różne cuda zakładają do pandy , także II generacji a evolution (tartarini) to typowe dla II generacji. Masz w instalacji LPG wtryskiwacze gazu czy mieszalnik i silnik krokowy?
Niby jak Ty chcesz zobaczyć przezroczysty gaz? Ciśnienie paliwa prawidłowe? Kluczowanie wtrysku jest?
Widać gówno się znają na diagnostyce ;) Jak się świeci to pamięta jakieś kody błędów i ma je zapisane. Do tego jest też podgląd aktualnych parametrów pracy silnika, np temperatury, podcośnienie, czas wtrysku... Silnik prosty jak cep, sterownik też! Pomijając że są awaryjne, ale to łatwo ustalić. Jak pada to ogół nie steruje albo wtryskami albo cewkami....
Wszystkie Pandy tak robię i zero problemów. Od góry też się da zrobić na wtryskach AC W03.
Przepustnice wymyj bo będzie gasnął, objaw wygląda na uszkodzone/zatkane wtryski auto posiada gaz? Jak z impulsami i prądem na wtryski i czujnik wału? Ale skoro obroty widzi to czujnik dobry, wyjmij listwe wtryskową na wierzch zakręć silnikiem zobacz jak pylą wtryski.
Zobacz czy pali na pych O właśnie dobra sugestja , w związku z tym przypomiała mi się podobna sytuacja z tym że odpalał nieregularnie nie tak jak piszesz , przyczyna ,[ czujnik położenia wału ] mało prawdopodobne w twojm przypadku lecz cóż podobnież cuda się zdażają , co do czasów wtrysku nie wiem czy dobrze to uimę ale czasy wtrysku to jest jak dodanie...
jakie auto, ajka poj, jaki sterownik i jakie wtryski? fiat panda 1.2 60KM, sterownik AEB 2001 wtryski AEB I-PLUS dysze 1.8
To jest na listwie czy każdy wtrysk jest oddzielnie?
No tak dla full grupy to byłoby za mało. W pandzie czasy wtrysku na jałowym to 2.6 ms. Przy odpowiednim doborze dysz mnożnik początkowy w granicach 1.3. Wtryskiwacze te nie są za wolne do twojego auta. Założyć dysze 2.2, przeprowadzić autokalibrację, skorygować mnożnik na drodze. I-plusy spokojnie wystarczą do pandy.
xyro napisał: Jak chcesz trochę oszczędzić to zejdź trochę z mnożnikiem dla czasów wtrysku od 7ms, ale tak żeby lambda pozostawała bogata. Prosze mi wyjasnic jedno: jak zmniejszam mnożnik to wykres idzie w dół i nie rozumiem jak w tym momencie ma to skutkować obnizeniem czasu wtrysku dla danego podcisnienia ? Z samej techniki odczytu wykresu wychodzi...
jak korbowód bedzie zgięty też będzie taki efekt wstrzymaj sie z wymianami do czasu aż zrobisz test kompresji
Jeden problem znikla ale jest za to drugi, jak go rano odpalalem po nocy to odpalil na dwa cylindry i po chwili zaczal normalnie juz chodzic, czy to dalej moze byc wina tych wtryskow? Czy świeciła się wtedy kontrolka awarii układu sterowania wtryskiem?
Po pierwsze to sprawdź czy jest dobra i pewna masa między akumulatorem, karoserią i silnikiem . Te sterowniki się palą ,bo się zamyka masa przez wtryski i czujniki , pstryk i jest po sterowniku .
Sprawdź czy masz włączony wyłącznik wstrząsowy o ile taki jest zamontowany .
Odłączyłem zasilanie instalacji gazowej. Nic nie zmieniło. Sprawdze jeszcze czy nie zanika napięcie na cewkach i wtryskach po przegazowaniu.
Raczej uszkodzenie wtrysku, przy sterowniku wyszły by błędy.
Po podłączeniu testera do OBD czasem znika lampka immo i świeci lampka akumulatora Czyli rozumiem, że jak wepniesz wtyczkę do OBD to samochód zachowuje się inaczej, tj gaśnie kontrolka immo ?. Jeśli tak to nie masz masy na zespole napędowym lub wiązce wtrysku. W OBD są dwie masy piny 4 i 5, 4 to chassis 5 to wtrysk, wtyczka je mostkuje
Tylko wlasnie o to chodzi ze drugi sterownik nie jest "czysty"
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
A jak można sprawdzić wtryski po wyjęciu z auta?
Dzięki za szybki odzew. Ciśnienie spalin mierzone przed katalizatorem,max.0,2 bara. ECU chyba widzi skoro zmienia się położenie przepustnicy i ciśnienie w kolektorze dolotowym,jak i kąt wyprz.zapłonu. Dodano po 1 Mnie zastanawia ten czas wtrysku,czy nie za krótki ?
Tak ciśnienie jest w normie bo wszyscy mierzyliście po uruchomieniu i dobiciu paliwa. A trzeba było rano przed odpaleniem wcisnąć zaworek na listwie .Psikałeś plakiem i normalnie odpalał, brak paliwa na listwie i trzeba kręcić aż paliwo wypchnie przez wtryski powietrze Dodano po 2 I czwarty mechanik będzie się męczył z prostym padalcem
Od próby przelewowej na wtryskach. Albo od podłączenia testera i sprawdzenia,jak narasta ciśnienie na szynie jak nie pali.
Kompresja jest, iskra jest, paliwo jest i nie pali... Istny cud a raczej błąd w pomiarze, czegoś widać nie ma. Może wtrysku? Na wolnych obrotach też nie pali? zobacz iskrę i sterowanie wtrysków na odpalonym silniku, tylko taki pomiar będzie miarodajny.
To urządzenie nie nadaje się do Twojego samochodu, współpracuje jedynie ze sterownikiem IAW-16F, czyli Cinquecento, Seicento, Panda, Punto z wtryskiem SPI i silnikami 1.1 i 1.2 8V.
Tak, nawet 2: * uszkodzony czujnik temperatury silnika, * rozjechane mapy wtrysku benzyny przez źle wyregulowaną instalację LPG.
Coś takiego jak "Xeramics" pomogło w moim przypadku (sharan 2.0 + lpg). Kolega w eLce (panda) też miał podobny przypadek, na pół zbiornika wlał całą butlę, pojeździł trochę na benzynie i pomogło. Warto wypróbować.. Koszt ok 15-20zł.
To autko pali tyle co nic, ma mały i wysilony silnik do tego ze sporym przebiegiem, osobiście nie zakładałbym do niego LPG, prędzej myślałbym na zakupem Pandy z Multijetem... Ale jak sobie chcesz - kompletując instalację na krajowym sterowniku (LPGtech, STAG, Zenit) i w miarę przyzwoitym reduktorze i wtryskach powinieneś się zmieścić w 2500zł. Nie szukaj...
Podmień listwę wtryskową może twoje wtryski padły z racji pracy silnika na gazie .
No to pomiar ciśnienia, potem wtryski na stół na tester. Cudów nie ma skoro to od paliwa.
jeżeli check miga to ma usterkę braku pracy na jednym z cylindrów u Ciebie widac nr.1 , w najlepszym przypadku cewka lub wtrysk a w najgorszym hybrydka IAW
co silnikowi trzeba do tego, aby pracował?
Ta panda to na gaźniku czy na wtrysku ? .. ale z objawów wynika że moze być usterka w układzie zapłonowym - może na początek sprawdź świece jak stare to wymień lub przynajmniej wyczyść. Napisz więcej o tym aucie i będziemy coś dumać . Pozdrawiam
Znaczenie błędu znam z "wykopalisk" w autodacie. Mam nadzieje ,że sprawdzałeś bezpieczniki , a szczególnie bezpiecznik pompy. Sprawdz jeszcze wyłącznik kolizyjny/bezpieczeństwa/ , jest pod siedzeniem kierowcy , on odcina pompę. Nic n ie piszesz , czy masz iskrę. Czujniki w tym silniczku masz dwa , jeden na wale głównym a drugi na wałku rozrządu , obydwa...
Wpływ wyłączania pompki na wtryski to jakieś bajdurzenie. Zwłaszcza w Pandzie i niektórych innych autach, gdzie nie ma przewodu powrotnego z wtrysków. Benzyna wcale więc nie przypływa przez wtryskiwacze. Rzekome chłodzenie wtryskiwaczy to kolejny mit. Owszem, ma to znaczenie ale w autach typu GDI / FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindra. Jest...
Jaki emulator sondy w IV generacji?!? Czytanie błędów to żadna diagnostyka... druga sonda ma niewielkie znaczenia na pracę silnika, jest używana do wykrywania usterki katalizatora. Jakie masz korekty krótko- i długo-terminowe czasu wtrysku, jakie jest podciśnienie w kolektorze i czasy wtrysku benzyny na wolnych obrotach i ciepłym silniku?
Na listwie nie ma ciśnienia. Gdy zatkam przewód od nadmiaru który wychodzi z pompy to pompa daje ciśnienie na listwę, gdzie jest zawór zwrotny?(w pompie czy w filtrze paliwa) Dodano po 3 a jaką wartość oporu powinien mieć czujnik ciśnienia na listwie bo na kompie pokazuje ze jest ciśnienie a jak się odkręci przewód od wtrysku to nie ma ciśnienia.
No to właśnie.... W drugiej Pandzie 1,1 Fire Selecta też tak jest. Nawet może i więcej tego oleju. A silnik tam pracuje jak szwajcar. Żadnych dygnięć, czkawek itd... i to pomimo lekko wypierdzianego tłumika. W jeszcze innej pandzie z silnikiem 750 Fire wszystko jest zarzygane olejem ale silnik też ładnie chodzi... Może to wina wtrysku..??? W Selekcie...
Pandy , ale w tych rocznikach i na pełnym wtrysku , były ECC IV z edisem w PCM. Nie na darmo zadałem pytanie o kod silnika!!!
Przy tej typowej usterce komputera, którą zapewne podejrzewa mechanik: - nie było by problemu na LPG II gen., - iskra byłaby prawidłowa, ale odcięty byłby wtrysk, - błąd cewki jak na obrazku. U Ciebie problem raczej rzeczywiście jest z cewką, na próbę możesz zamienić cewki (oczywiście sterownie + przewody w.n.) i zobaczyć czy problem przejdzie na cylindry...
Witam. Potrzebuję schematu zasilania ECU firmy Magnetti Marelli typu IAW 5AF.SM dla Fiata Panda 1.1 z 2004 roku. Objaw: po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC pompa paliwa startuje. Podczas kręcenia rozrusznikiem pompa nie chodzi i nie ma impulsów na cewki oraz wtryski. Impedancja obwodu pierwotnego i wtórnego cewek jest podobna. Czujnik położenia wału...
witam .w tym przypadku to tylko wysuszyc trzeba .cos tam zalales woda . radze nie kombinowac bo mozna uszkodzic sterownik lub emulatory (powinny byc dwa 1-wtryski. 2-od OBD)suszyc suszyc suszyc ;)
kolego, sprawdż zaworek zwrotny(jeden jest na pompie z tego co pamiętam), jest mozliwe ze paliwo przez noc schodzi do zbiornika, pomimo tego że pompa poda po włączeniu stacyjki wtrysk nie zdąży się odpowietrzyć P.S. kto wykasowal moja poprzednia wypowiedz ;-(
Wczoraj odczytałem flash-a z ecu, wszystko poszło bardzo ładnie. Chciał bym prosić o pomoc w odszukaniu map. Winols coś tam znalazł tylko nie wiem co to za mapy. Chodzi mi konkretnie o mapę wtrysków i turba
To, że na LPG chodzi dobrze, wcale nie znaczy, że wina nie leży po stronie instalacji LPG... Jeśli chodzi o stan układu zapłonowego to jego ewentualne niedomagania najpierw objawiałyby się na LPG. Odłącz instalację LPG, zakręć gaz na butli i pojeździj przez 2-3 dni tylko na benzynie, jeśli szarpanie ustąpi to szukaj problemu w instalacji LPG (źle ustawiona...
Tico ma gaźnik bez elektroniki Lada nawet 110 występowała też na gaźniku a jak bardzo chcesz to do Pandy 2 założysz gaźnik bo to zwykłe fire, więc można gaźnik od Uno fire z kolektorem ssącym tylko poco? skoro wtrysk jednopunktory jest najbardziej niezawodny?
dzięki zastosuje się dolałem do paliwa specyfiku od czyszczenia wtrysków ,samochodzik jak jest zimny czasami ma takrze duże problemy z uruchomieniem .
To Panda II ? Każda ma Fiata Code. Jeśli chcesz sam założyć to nie odcinaj całego zasilania plusa . Są urządzenia które wymagają stałego podtrzymania pamięci. Najprościej zablokować zasilanie pompy paliwa. Ten obwód nie jest chyba monitorowany przez sterownik silnika. Odcięcie zapłonu lub wtrysku spowoduje prawdopodobnie checka na pulpicie jeśli przed...
Cześć, stracisz kasę a zyskasz .. może niższe spalanie ale niekoniecznie, np Stag-4 QBox Plus w moim przypadku powoduje błąd wtrysków (paliwowe) występuje w nieregularnych odstępach czasu i tyle z nowszego w moim przypadku wyszło.
Pytanie jest czysto teoretyczne, wiem że w praktyce lepszy był by wtrysk i mocniejszy silnik. Czy posiadając UNO 1.0 93r na gaźniku można zrobić swap na 1.2 8v z Punto II, Pandy II. Silnik 1.2 8v 60km drugiej generacji 188A4000, oczywiście MPI na plastikowym kolektorze. Rozstaw szpilek metalowego kolektora dolotowego od gaźnika jest chyba taki sam,...
Jak się ma TIGa to tak. Nie mam. Dwa lata temu miałem ten sam problem ze zbiornikiem do Fiata 900T. Sito. Chciałem zrobić z dwóch wielkich tac gastronomicznych. Praca polegała na tym by je ze sobą zespawać TIGiem i dospawać dwa króćce. Firmy krzyczały od 900 do 1700zł,- Daj Daj Daj... Nie mam takiego siana..! Skończyło się ostatecznie na kupnie nowego...
Sam doszedłeś ,że trzeba wymienić te części , czy podpowiedział mechanik. Tam musi być symulator wtrysku , od niego zacznij poszukiwanie usterki , to jest właśnie przy "gazowni". Kto do 1,2 zakłada gazownię , jakiś centuś.
Czujnik wałka rozrządu to tzw "czujnik fazy wtrysku" na jego podstawie sterownik wie który tłok jest w miejscu w którym należy podać paliwo. Dlatego mamy pełną sekwencję w sterowaniu wtryskiem. Ten czujnik jest na górze wałka rozrządu na lewo jak patrzysz na silnik u góry
Witam. Mam małą zagatke. Fiat Panda 1.3jtd 70km. Nie odpala bez plaka. Na plaku odpali i chodzi równo. Po postoju 15min już nie zapali bez plaka. Podczas kręcenia rozrusznikiem ciągle resetuje się sterownik słychać klikanie przekaźnika w nim wbudowanego. Obroty wału zanikają i się pojawiają parametry przeplywki też. Tak jakby resetowalo i odcinalo napięcie...
Tak, poczytaj np o MegaSquircie. Wymaga to jednak wiedzy (i pewnej praktyki) zarówno z dziedziny sterowania silnika spalinowego jak i elektroniki. Żeby było ciekawiej, niektóre firmy twierdzą, że da się obniżyć spalanie w tym silniku, popierają to badaniami. [url=http://vtech.pl/aktualnosci/artykul...
Benzyna niczego nie zlepia... zresztą skąd miałaby się wziąć w bloku silnika w takich ilościach by z niego wyciekać. Jak wyłączysz pompę paliwa to też Ci schodzi benzyna? Tak swoją drogą to kiedy wtryski nie działają to i specjalnie benzyna ich nie chłodzi.
A, jak to się ma do tego, że jak kręce silnikiem, żeby nie zgasł dodaje gazu i silnik pracuje ?, a bez gazu gaśnie ? To proste. Przy rozruchu masz zasilanie na cewki, wtryski itd. Gdy dodasz gazu silnik wprowadzisz na wyższe obroty. Gdy cofasz kluczyk następuje rozłączenie (jakby wyłączenie silnika), wiadomo przy wolnych obrotach silnik już się "nie...
Zwracam uwagę, że w Pandzie jest listwa wtryskowa "bez powrotu", więc pomijając już niestabilność ciśnienia gazu, zamarzanie końcówek wtryskiwaczy to dochodziłoby jeszcze zapowietrzanie się listwy odparowanym gazem. No i w ogóle pomijamy aspekt prawny takiej instalacji - to nie ma prawa przejść przeglądu, równie dobrze możesz kupić zestaw do instalacji...
Jeśli była by to wina wtrysków to przypuszczam że na LPG tez by sie mulił, a tak nie jest...Ile może kosztować taka diagnostyka ??
Fiat jeszcze ma kontrolkę wtrysku - pomarańczową. Ona inaczej mruga jak auto gotowe do odpalenia a inaczej (chyba brak) jak coś nie gra. Między innymi problemy z IMO. Niech ktoś podpowie/sprawdzi bo akurat nie mam mojej kropki na podwórku. A to to samo. Pozdrawiam.
a tak wogóle to co odcina te immo w sterowniku? po czym poznać ze to ono nie pozwala na uruchomienie silnika? Blokuje wtryski, cewkę zapłonową, przekaźnik głowny czy jeszcze coś innego?
Montaz turbiny w silniku beznzynowym mam do zabawy citroena c2 z 1.4 i tez myslalem o turbinie, dolot i wydech juz przerobiony. Pytam o podstawy bo wiem ze profensjonalnie trzeba zakuc motor ect. Ale od czegos trzeba zaczac wiec najpierw bez zakucia a w przyszlosci kto wie ;-) Rozmawialem z tunerem ze mam wcisnac turbine w cytryne a on wstawi jakis...
Pioter22, nie rozpaczaj to normalne ,,VW wiesz co masz,, :D ,może być dużo gorzej, masz rację ja też bym czekał na głowicę i wtryski no i jeszcze napęd pompy olejowej,dsg, jak kupisz Pandę to koszty będą nie porównywalnie mniejsze i mniej awarii hehe, ale czy chciał byś jeździć takim pół samochodem :?: Stać na furę to na koszty serwisu nie ma co narzekać...
Teraz za to ma inny objaw. Mianowicie puszczenie gazu na luzie lub podczas przyspieszania odbywa się normalnie tj silnik ładnie schodzi z obrotów do 850rpm zatrzymując się na ułamek sekundy przy 950rpm.. tak ja ma być. Jednak hamując silnikiem gdy wyrzucę na luz lub wcisnę sprzęgło to obroty spadają szybko nieraz do 450rpm lub niżej po czym odbijają...
mozesz pomyslec o jonizatorze powietrza w dolocie, zwiekszeniu sprezania, wtrysku wody (lub woda+metanol) w polaczeniu z czujnikiem spalania detonacyjnego, turbo tez wydaje sie byc bardzo rozsadne. Prędzej włoże v8 z audi do malucha niż sensownie zainstaluje powyższe dziwactwa.
Niespodziewajka.... Okazuje się, że alternator jest jak nówka! Był super! Problem znalazł się zupełnie gdzie indziej. Otóż w w 1993r wprowadzono w zegarach diodę na na obwodzie wzbudzenia alternatora. Dioda jest wstawiona z tyłu zegara na płytce drukowanej. Jakoś umknęła mojej uwadze. Założyłem zegary bez takowej diody. jakiś czas było OK ale jak twierdzi...
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Witam Wszystkich ! Jestem posiadaczem Fiata Pandy 1.1 w wersji Active z 2003 roku . Od kilku tygodni borykam się z problemem "wypadania" zapłonów... Diagnostyka OBD wykazuje błędy 300 i 302 : błąd wtrysku ( ogólny ) i błąd wtrysku nr 2 . Usłyszałem ,że możliwe jest uszkodzenia komputera i tutaj nasuwa się pytanie : naprawiać, czy kupić inny ? W jednym...
Zgadza się. Te silniki były produkcji DMB Rakovica Beograd. De facto pochodziły z Yugo Koral ale miały inna głowicę i osprzęt. Były przewidziane do Pandy 900 i Jolly już w 1990r. Do Cinquecento trafiły później bo pod koniec 91r. Później ze względów podatkowych i ubezpieczeniowych obniżono pojemność do 899cc i wprowadzono wtrysk Weber Marelli IAW 6F.
Trochę podobny do tego z 2,5 DCI Zwracam honor akurat z 1,3 nie wyjmowałem ale jak na jtd robiłem termostat nawiasem mówiąc Na takie przebiegi raczej benzyna Też walczę w pracy z clio II 1,5Dci która robi 2 km dziennie czyszczenie egr co chwile, turbina już zrobiona wtryski w trakcie wymiany zobaczymy co dalej Właścicielka też wcześniej jeździła fiatem...
Tak się dzieje gdy jest zasilanie po stacyjce odczytane przez sterownik gazu a wtryski benzyny nie mają zasilania bo przekaźnik je odłączył. No i te obroty minimalne 0 DOPEŁNIAJĄ dzieła zniszczenia.
Emulacja na uszkodzenie sondy (zazwyczaj zwarcie do masy, w bardzo starych centralka Weber-Marelli - "emulacja" na przerwany obwód) nie rozjedzie adaptacji, emulacja przebiegiem 50% (lub jakimkolwiek innym) na dłuższą metę - zawsze doprowadzi do zmian w adaptacjach wtrysku benzyny. To się tyczy jednak starego Punto z wtryskiem SPI. W nowym powinno się...
witam. tylko i wyłącznie wtrysk gazu. jak masz samochód na gwarancji to raczej firmy (TARTARINI ), fiat ma z nimi podpisaną umowe.ale lepiej dokładnie sie dowiedz u dilera.
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Najmniej awaryjne auto jakie znam to Yaris 1.0/1.3. Jedyne auto które najdłużej jeździło we flotach (praktycznie bezawaryjne). Minus jest taki, że części dobrej jakości (nie chińskie zamienniki), są droższe w porównaniu do innego auta (np. clio z tego samego segmentu). Rolka osprzętu SKF potrafi kosztować 150zł, czy łożysko tylne z piastą SKF około...
Trochę mało informacji. Czy na ciepło pracuje na benzynie? Czy wciśnęcie pedału gazu w trakcie rozruchu coś zmienia? Jaki typ inst. gazowej? Skoro ma możliwość odpalenia na gazie to pewnie nie sekwencja. Szukać można w kilku miejscach. Zacząłbym od wymiany filtra paliwa, sprawdzenia czy sterowanie gazem nie odcięło na stałe wtrysków benzynowych i obejrzenia...
pawbar42 jak oczekujesz tu pomocy to przynajmniej zdobądź się na ten wysiłek i napisz jakie masz graty pod maską (wtryski reduktor ...) zrób czytelne zdjęcie instalacji, wrzuć print screen'y ustawień. Dopiero wtedy możesz spodziewać się jakichkolwiek sensownych podpowiedzi odnośnie gazu. pozdro
Witam Problem w PuntoII polega na tym, że parę miesięcy temu od czasu do czasu zapalała się żółta kontrolka check engine, ale samochód chodził dobrze, jakiś miesiąc temu parę razy się przytrafiło, że chodził tylko na 2 cylindrach, ale po dodaniu na wysokich obrotach problem znikał. Byłem na komputerze, pojawiło się że cewka do wymiany, którą wymieniłem,...
W nadkolach z przodu nie ma czasami klapek ułatwiających wymianę żarówek? Są ....tyle, że bezużyteczne... nie mam problemu z wymianą zarówki przez tą klapke , gorzej jak siedza jakies lampy taiwan ''Dj auto'' wtedy jest problem z zapinkami Ktoś powiedział że stare auta to złomy, a ja mówię że nowe to złomy w porównaniu ze starą generacją i do tego...
Wygląda na to że może to być nieszczelny układ dolotowy , lewe powietrze. .... Niestety raczej nie. Kupiłem wczoraj samostart i psikałem obficie w okolice dolotu, wtrysku, serwa i wszędzie tam gdzie są jakieś przewody podciśnieniowe, nawet celem próby zdjąłem przewód podciśnieniowy z UFO i do niej lekko ale to spowodowało tylko nagłe przygaśnięcie...
Jest to instalacja "Tartarini Auto" Auto Gaz Śląsk, na bezpośrednim wtrysku. Nie wiem co jeszcze potrzebujesz wiedzieć? Dodano po 2 Jutro w takim razie idę sprawdzić świece :) A kwestię zbyt ubogiej mieszanki załatwi regulacja instalacji? Dzięki :)
diesle też mi palą koło 10 Tylko do autora -ustaw te koła na znaki :-) dla tego najbardziej lubię gaz, bo wszystko jedno czy się butuje czy nie, to i tak palą tyle samo Zachowują się tak samo jak na benzynie,różnica jest jedynie taka że dawka gazu w porównaniu do benzyny jest 20-25% większa. Wtryskiem gazu steruje ten sam komputer co wtryskiem benzyny....
A wiec mam takie autko i nie działa wentylator chłodnicy , wentylator sam w sobie jest sprawny bo robiąc zworkę na przekazniku wentylatora w komorze silnika to wentylator chodzi przekaznik R3 zgodnie ze schematem przekaznik jest sterowany masą z komputera wtrysku pin 8 oznaczenie "M" i kolor przewodu brązowy tylko ze w sterowniku na pinie 8 jest cieniutki...
sprawdziłem dzisiaj czujnik temp. wody i powietrza, na nagrzanym silniku pokazuje temp. wody 92 a powietrza około 25. czas wtrysku 2500mms, słychać tak jak by wypadały zapłony chodz żadnych błędów nie ma. Czujnik ciśnienia tez pokazuje ok. Wyprzedzenie zapłony na jałowym 10/11 ale jak przygazuje to wskakuje na 40. kąt przepustnicy na jałowym 0,10czasem...
Zgadzam sie z tobą Jureczku ;- Nie jestem miłośnikiem kóz , piwa wspólnie też nie piliśmy, i nie zanosi się Powiedzmy ze w dieslu zastosujemy podobny filtr oleju firmy 'kung fu panda' i wiadomo ze silnik jakoś to zniesie ale dla turba to powolna śmierc... Elementarny przykład druciarstwa
panda wtrysku panda sterownik wtrysku panda iskry
prywatne filmy elektrozaczep brzeczy philips niebieskiego koloru
pralka indesit kabel internetowy uziemienie
Toshiba 32WA2363DG random restart issue, CV mode in power supplies, engineer CV tips Gorenje – komunikat ERROR ON na wyświetlaczu piekarnika: przyczyny, diagnostyka, modele