Gaz kij wie której generacji, może z odcięciem zasilania na pompie paliwa. Na wtrysku rzadko spotykane, ale jednak. Możliwe spadki w instalacji, albo niedomaganie samego alternatora, i spada na tyle że fiksuje wskaźnik i gaz. Albo luz na klemie z której ECU gazu pewnie bierze zasilanie. I odcina elektrozawór butli. Bo nic innego w Pandzie nie może klikać...
Przy odpowiednim zasilaniu ,masie ,jaki sprawnej komunikacji CAN, nie widzę nic innego jak sam sterownik . Wiązkę jak i wtryski już sprawdziłeś niby. Co ma do tego rozrząd? I dlaczego 2 a nie np 4 jak to wina rozrządu? :lol:
Tak ciśnienie jest w normie bo wszyscy mierzyliście po uruchomieniu i dobiciu paliwa. A trzeba było rano przed odpaleniem wcisnąć zaworek na listwie .Psikałeś plakiem i normalnie odpalał, brak paliwa na listwie i trzeba kręcić aż paliwo wypchnie przez wtryski powietrze Dodano po 2 I czwarty mechanik będzie się męczył z prostym padalcem
skoro nie można nic regulować na wtrysku sekwencyjnym bo to nic nie daje . to po co w ogóle są te kropki zbieranie map , podnoszenie mnożniika opuszczanie ,korekty itp? Mapy są po to, żeby zgrać charakterystykę wtryskiwaczy gazowych z wtryskiwaczami benzynowymi, tak żeby ECU "nie widziało" różnicy i nie musiało wprowadzać korekt do swoich map podczas...
A, jak to się ma do tego, że jak kręce silnikiem, żeby nie zgasł dodaje gazu i silnik pracuje ?, a bez gazu gaśnie ? To proste. Przy rozruchu masz zasilanie na cewki, wtryski itd. Gdy dodasz gazu silnik wprowadzisz na wyższe obroty. Gdy cofasz kluczyk następuje rozłączenie (jakby wyłączenie silnika), wiadomo przy wolnych obrotach silnik już się "nie...
Czyli sugerujesz emulację na masę..?? Wqrw będzie z tą marchewką ale co zrobić!!! Odepnę kabelek i finisz... Na jednym ze schematów instalacyjnych LPG do Punta widziałem przekaźnik odcinający kontrolkę po przełączeniu na LPG. Czy jeśli ustawie : "emulazione lambda a massa" to czy ECU IAW będzie "pamiętać" prawidłową mapę wtrysków..?? Będzie. O!! Fakt,...
Po pierwsze to sprawdź czy jest dobra i pewna masa między akumulatorem, karoserią i silnikiem . Te sterowniki się palą ,bo się zamyka masa przez wtryski i czujniki , pstryk i jest po sterowniku .
mapy nie pokryte, mnożnik bardzo wysoki a i tak za niski. Za małe ciśnienie lub za małe dysze. Nie wiem co to za wtryskiwacze, ale czasy wtrysku krótkie , więc po zwiększeniu dysz jeszce się skrócą i może wtryski lpg będą za wolne. To tylko tłumaczy takie partackie zestrojenie. Tak czy inaczej - do bani.
Jedyna czynnoscia jaka musisz zrobic to wyregulowac GAZ. Kasowanie adaptacji to szczegół. Dodano po 44 Jest tez opcja ze wtryski lub reduktor popuszcza ci w dolot.
Pochłaniacz par ma związek z odpalaniem, pierwsze słyszę . Na 90% może to być zaworek paliwa który znajduję się zazwyczaj przy pompie , lub nie szczelny przewód paliwowy najczęściej też w zbiorniku i paliwko ucieka sobie w dół zatem do zbiornika a w przewodzie paliwowym i listwie wtrysków zostaje powietrze, ponadto panda nie ma powrotu paliwa więc jak...
Cykanie to zapewne wtryski (normalne) lub zawory (na ciepłym nie powinno być ich słychać), a wtrysk masz wielopunktowy, sekwencyjny.
zajmuje sie strojeniem silników , przytoczona panda miała zeswapowany silnik na 1.4tjet , po podłaczeniu do emu silnik nierówno pracował i musiałem podniesc dawki paliwa , a dane kalibracyjne wtryskiwaczy posiadałem przy odpaleniu pierwszy raz tekiego silnika , ten był kolejnym z rzędu , mierzyłem ich wydajnosci i oscyloskopem sprawdzałem bezwładnosc...
No to pomiar ciśnienia, potem wtryski na stół na tester. Cudów nie ma skoro to od paliwa.
Pokaż zdjęcie wtrysków, chyba wiem w czym jest problem to typowe w małych silnikach i pandach... gdzieś był temat o tym, jak masz listwę wtryskową a nie pojedyncze wtryski to będą takie problemy jakie opisujesz.
Podmień listwę wtryskową może twoje wtryski padły z racji pracy silnika na gazie .
Trochę podobny do tego z 2,5 DCI Zwracam honor akurat z 1,3 nie wyjmowałem ale jak na jtd robiłem termostat nawiasem mówiąc Na takie przebiegi raczej benzyna Też walczę w pracy z clio II 1,5Dci która robi 2 km dziennie czyszczenie egr co chwile, turbina już zrobiona wtryski w trakcie wymiany zobaczymy co dalej Właścicielka też wcześniej jeździła fiatem...
Przepustnice wymyj bo będzie gasnął, objaw wygląda na uszkodzone/zatkane wtryski auto posiada gaz? Jak z impulsami i prądem na wtryski i czujnik wału? Ale skoro obroty widzi to czujnik dobry, wyjmij listwe wtryskową na wierzch zakręć silnikiem zobacz jak pylą wtryski.
jakie auto, ajka poj, jaki sterownik i jakie wtryski? fiat panda 1.2 60KM, sterownik AEB 2001 wtryski AEB I-PLUS dysze 1.8
to chyba nie do końca tak ma działać, przecież w numerze zawarta jest odchyłka od ogólnej charakterystyki przyjętej przez producenta. Przypisując te same wtryski od nowa nie podaję sterownikowi informacji, że ma zupełnie nowe wtryski i że różnią się od tych z którymi pracował do tej pory przez jakiś czas. To są te same wtryski tylko przypisane drugi...
jaka wiązka Ci potrzebna? mam wiązkę z komputerem i chyba wtryskiem całym z 899 z Uno (komp na grodzi) GDZIEŚ powinienem mieć wiązkę z komputerem do Uno 999 fire, ale nie wiem w jakim stopniu kompletności (nie wiem czy jest komputer) to był taki najnowszy z wtyczką od góry wpinaną nie od tego boku co każdy normalny komputer MOŻE i bym znalazł wiązkę...
Wpływ wyłączania pompki na wtryski to jakieś bajdurzenie. Zwłaszcza w Pandzie i niektórych innych autach, gdzie nie ma przewodu powrotnego z wtrysków. Benzyna wcale więc nie przypływa przez wtryskiwacze. Rzekome chłodzenie wtryskiwaczy to kolejny mit. Owszem, ma to znaczenie ale w autach typu GDI / FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindra. Jest...
Zamień wtryski a zobaczysz że nie tam jest problem. Zacznij od kompresji.
To "salonowy" gaz, zapewne siedzi tam też "inteligentny" emulator lambdy OBDII-uFix (AEB-426), nawet jakoś to jeździło. Wyrzuć za to ręczne odcięcie pompy, jest niebezpieczne (np. jak przy wyprzedzaniu przerzuci Ci awaryjnie na benzynę, a będziesz miał wyłączoną pompę) jak już chcesz ją odcinać to podepnij dodatkowy przekaźnik równolegle z zasilaniem...
Porzadkując zaległe sprawy , okazuje się że "naprawa" tych hybryd to czary mary jak się uda . Mój wrócił z takiej naprawy z diagniozą "nie da się " Moduł był ordynarnie rozcięty i poklejony silikonem ....ale działał ;-) Dokladnie rzecz biorąc zaczął sterować obie cewki ale jednak z jakichś powodów odcinał 2 wtryski czyli nie bardzo nadaje się do pracy...
A jak można sprawdzić wtryski po wyjęciu z auta?
sprawdzałem luz idealny,czy wtryskiwacze mogą tak chałasować kolego jak by wtryski hałasowały to by Ci auto przestało jeździć... TTM ( Ten Typ Tak Ma ) jeśli sparwdziłeś luzy... i jest ok to jedyne czym możesz się w to bawić to zmiana oleju. Po za tym nie znamy przebiegu Twojego auta... ale generalnie TTTM - nie ciśnij w piz..e puki sie nie rozgrzeje...
Oczywiście pisze o nagrzanym silniku,uszczelka pod głowica zrobiona bo test wyszedł ze jest padnięta ale dalej nic, nie wiem co jest przyczyną. Na zimnym to chwilke poszarpuje ale w czasie jazdy, pod obciążeniem, na postoju nic, tylko delikatnie słychać tak jak by w wydechu że troszkę przerywa, pompa paliwa może się wieszać? Okresowo dawać kiepski ciśnienie?...
Benzyna niczego nie zlepia... zresztą skąd miałaby się wziąć w bloku silnika w takich ilościach by z niego wyciekać. Jak wyłączysz pompę paliwa to też Ci schodzi benzyna? Tak swoją drogą to kiedy wtryski nie działają to i specjalnie benzyna ich nie chłodzi.
Tak się dzieje gdy jest zasilanie po stacyjce odczytane przez sterownik gazu a wtryski benzyny nie mają zasilania bo przekaźnik je odłączył. No i te obroty minimalne 0 DOPEŁNIAJĄ dzieła zniszczenia.
mój problem został częściowo rozwiązany. Pojechałem do mechanika który podpiął Pande pod komputer. Wyszło że są uszkodzone wtryski - koszt naprawy 800zł Oczywiście pożegnałem go - dam 800zł za naprawe a to nie będzie to. Dodatkowo ponownie wymieniłem filtr powietrza i gazu, przeczyściłem przepustnice i elektrozawór z LPG. Bez zmian. koniec, końców padło...
te wtryski są ze sobą połączone taką listwą ale do kazdego cylindra w kolektorze jest osobny wtrysk ale tych wtrysków raczej nie podejrzewam. dzisiaj zauważyłem że kabel zapłonowy na 2 cylindrze nie był do konca nacisnięty na świece bo guma była nasunięta ale ta blaszka w srodku się cofnęła i mogła nie stykac czy to mogło by byc przyczyną tych bledow?
Witam!!jest tam układ wtryskiwaczy sekwencyjny,czyli na kazdy cylinder przypada wtryskiwacz.
Witam, założyłem drugi komputer z wyczyszczonym immo. I niestety nic to nie pomogło. Świeci się nadal błąd - P0230. Do pompy nadal nie dochodzi prąd (jeżeli chodzi o plus), masa jest (czyli wyłącznik wypadkowy - kulka siedzi na miejscu). Iskry na świecach też nie ma. Nie wiem czy wtryski pracują. Co może jeszcze być problemem? Jest jakiś przekaźnik...
kolega dobrze ci podpowiada lepiej odpalać na paliwie a później na gaz aj tam dobrze nie dobrze , teoretycznie odpalanie zimnego auta na gazie to rzeźnia dla reduktora bo reduktor zimny jescze gaz ma ok 30stopni na minusie to dla gumowych membran wewnątrz reduktora troszkę nie fajnie i każdy gazownik stanowczo tego odradza i straszy ze zaraz bendzie...
premium komunikuje się z portem diagnostycznym silnika EOBD2 i koryguje pracę sterownika lpg o ile powoduje on zmiany korekt ecu. Moim zdaniem w Twoim aucie to zbędne wystarczy 300 plus. Wtryski magic jet jak najbardziej, a i tomasetto alaska to bardzo stabilny i trwały reduktor o ile moc silnika nie przekracza 90 KM. Scorpion mini też wystarczy , koniecznie...
błędy czytam delphi (chiński klon) co dziwnę jak rozepnę cewkę czy np czujnik wałka to błąd pojawia się od razu. Testera używam od ponad roku i zawsze działał poprawnie, ale spróbuję podpiąć KTS-a (oryg.) Na dzień dzisiejszy ja zmieniłem świece i kable co jest raczej logiczne przy benzynie z gazem gdzie nie ma błędów. Cewki zmienił właściciel po tym...
Witam, Dorzucając trzy grosze do poprzednich wypowiedzi opiszę moje doświadczenia z gazem. Przejechaliśmy na LPG w firmowych samochodach, około miliona kilometrów (fiaty: Seicento 1100 i Pandy 1100/1200). Silniki SPI i MPI z instalacjami Lovato i Stag. Faktycznie dużą stratą jest konieczność uzyskania około 30 stopni w instalacjach sekwencyjnych, zwłaszcza...
Biorąc pod uwagę fakt, iż od marca mają wejść nowe przepisy dotyczące odliczania VAT od zakupu i eksploatacji osobówek w firmie, rozpocząłem projekt "WYMIANA POCZCIWEGO SEICENTO VAN'a"... Poszukiwany: AUTO w klasie A - typowy "maluch" WYMAGANIA: zwrotność, małe gabaryty, niska awaryjność, wspomaganie, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, centralny...
Po co cewkę świece ect.?? Albo źle podpięty gaz albo wtrysk przywiera i wywala check.
Sprawdź przekaźnik Ecu w skrzynce pod maską (zamień z innym )
Tartatini TEC99 były montowane przez dealerów przed wprowadzeniem sterowników EOBD, w pierwszych Pandach i Punto II - to było totalne nieporozumienie! Nie przerabiaj silnika z pełnym wtryskiem na zasilanie gaźnikowe (bo mikser podciśnieniowy to właśnie gaźnik). Załóż sekwencję - STAG-300 albo Zenit'a.
dartdart podaj najpierw jaką masz instalację LPG bo jeśli nie masz wtrysku gazu to mapy nie muszą być zbierane. Różne cuda zakładają do pandy , także II generacji a evolution (tartarini) to typowe dla II generacji. Masz w instalacji LPG wtryskiwacze gazu czy mieszalnik i silnik krokowy?
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Jarzmo trzyma oba zawory. Musisz wyjmować je jednocześnie razem z dwoma zaworami, spróbuj delikatnie obracać wtryskiwacze w zakresie luzu na który pozwala jarzmo.Ω
Chyba trzeba praktycznie sprawdzić. Jeżeli otwory pokryją się to powinno zadziałać. Zrobiłem remont silnika 1,1 z jednopunktowym wtryskiem, a kupiłem teraz Pandę II z pełnym wtryskiem, ale silnik bierze olej i dlatego pomysł zamiany, lecz ten po remoncie różni się kolektorem na pewno no a czujnik fazy to da się przełożyć. Chyba łatwiej to zrobić niż...
Sam doszedłeś ,że trzeba wymienić te części , czy podpowiedział mechanik. Tam musi być symulator wtrysku , od niego zacznij poszukiwanie usterki , to jest właśnie przy "gazowni". Kto do 1,2 zakłada gazownię , jakiś centuś.
To SPI czy MPI? Brak sterowania wtryskiem/ wtryskami.
Coś takiego jak "Xeramics" pomogło w moim przypadku (sharan 2.0 + lpg). Kolega w eLce (panda) też miał podobny przypadek, na pół zbiornika wlał całą butlę, pojeździł trochę na benzynie i pomogło. Warto wypróbować.. Koszt ok 15-20zł.
Ja mam odcięcie pompy paliwa przez przekaźnik zasilany z elektrozaworu na butli LPG. Jak kończy się gaz to nie ma problemu z przejściem na zasilanie benzyną. Silnik fiata SPI. Jeśli zawór zwrotny w pompie paliwa jest sprawny to nie ma bata i pompa po zasileniu momentalnie podaje paliwo do korpusu wtrysku.
Sprawdź może oscyloskopem wysterowanie wtrysków podczas kręcenia.
deutz wtryski lejące wtryski nieszczelne wtryski
klawiatura maxdata volvo silnika transit drzwi pilota
odwrócona osmoza taraban dmp502 przestrojenie
Schemat radio lampowe Diora Trubadur 1-4, Trubadur z gramofonem – zestawienie wersji i różnice Grzałka górna piekarnika Bosch Electrolux opada – naprawa mocowań, wymiana uchwytów