odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Z autorem tematu nie ma sensu się kłócić. Ja naprawdę go zachęcam do samodzielnego wyjecia i przełożenia silnika. Dasz radę, to nic trudnego. Silnik wyjmiesz pewnie w 4 godziny. Auto na kobylki i do roboty. Obiecuję że będę ci doradzal. to nic trudnego. Przekonasz się sam ze mechanicy biora kasę za nic.
jak rano odpalilem auto to zanim złapal min 60 stopni to chodził w miarę cicho lecz jak tylko bardziej się nagrzal to tragedia i jest coraz głośniej Równie dobrze może być uszkodzona panewka korbowodowa. Podjedź do Wasia, to od ciebie rzut beretem, dobrze ci radzę - w Transitach Mk6 są te same silniki z tym samym osprzętem wtryskowym, oni je bardzo...
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/1547599200_1...
Prosze bardzo http://obrazki.elektroda.pl/4858237800_1...
Witam. Kolego korbowod napewno dostal a i czop walu tez moze byc walniety.Zakladajac nowe ponewki mam nadzieje ,ze zostal dokonany pomiar czopa i korbowodu celem znalezienia przyczyny zawiniecia panewki w korbowodzie.Popatrz Kolego na grubosc panewki i porownaj to do luzu roboczego miedzy panewka a czopem i zastanow sie jak to napisales ,ze zostala...
Dokręcasz stopy siłą 110 Nm a następnie dociągasz o kąt 90 stopni . Tak dla przypomnienia z geometrii - kąt pełny ma 360 stopni, półpełny 180 st. i prosty 90 st.Nie możesz sumować lub przeliczać niutonometrów z kątami, nie komplikuj sobie.
service manual: Sprawdzić luz panewek korbowych pręcikiem “plastigage” (patrz str. 7-11), następnie dociągnąć prawidłowym momentem nakrętki korbowodów. Moment dokręcania: Silniki B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 40 Nm (4,1 kGm) Posmarować gwint śrub olejem silnikowym. Pozostałe silniki: 31 Nm (3,2 kGm) Posmarować gwint śrub olejem silnikowym....
Panewki korbowe i główne według instrukcji serwisowej powinny być dokręcone tym samym momentem wynoszącym 147Nm .
Zalecane momenty dokręcania, Y 17 DTL, Y 17 DT Pokrywy łożysk korbowodów do korbowodów 24 Nm + 100° + 15° 1) Głowica cylindrów do bloku cylindrów 39,2 Nm + 60° + 13° + 60°+ 13° 1) Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 88,2Nm 1 ) Użyć nowych nakrętek wzgl. śrub mocujących Dane tis..
A czy to nie jest czasem ten zajebisty silnik w którym producent nie przewiduje tej czynności?
Nie ma to znaczenia po prostu załóż wszystkie tak samo
taki mały remont. No nie taki mały. Pozdrawiam
Witam serdecznie. Składam silnik z quada Canam 1000. Silnik po braku oleju ma zatarty wał. Zakupiłem wał w zamienniku bo rozmawiając z zaprzyjaźnionym serwisem gość stwierdził że wkłada te zamienniki i nic złego się nie dzieje. Zamówiłem wał, dziś dotarł. Z ciekawości zmierzyłem luz między czopem korbowodu a panewka za pomocą paska plastiqauge i wyszedł...
Sprawdził bym czy dochodzi olej do klawiatury i jakiej jakości jest ten olej. Jeżeli ciągnik był palony na zaciąg to kliny do sprawdzenia. Panewka korbowodowa mogła wsunąć się jedna na drugą i tłok idzie wyżej, powinno być słychać uderzenia tłoka o głowicę. Walki rozrządu w silnikach dwucylindrowych nie sprawiają problemow tego typu.
Niestety - kolega otrzymał dane na priv, ale "ani dziękuję, ani pocałuj mnie w de".
tak mi przychodz na myśl ,że jeżeli stuka po nagrzaniu to może byc obrócona panewka korbowodowa ,luzów nie będzie ,proponuję odkręcic stopki i zobaczyc.
Nie powinno sie nic stac, jezeli skrecisz to tak, jak producent przewiduje. Panewka z zamkiem niczym sie nie rozni od panewki bez. W sensie, ze zamek nie trzyma jaj przed obroceniem sie. Jest sciskana sciankami do siebie i to zapewnia jej "pozycje" przed obroceniem sie.
dziś ściągnąłem miskę, zatarta panewka korbowodowa na trzecim cylindrze - to wyjaśnia stuki, wał ok. czekam na panewki i montuję... zobaczymy co dalej
Już widziałem taki przypadek, łapało na panewce korbowodowej własnie po rozgrzaniu.
Panewki korbowodowe 15 Nm + 45° + 45°, wałki 11 Nm.
Panewki główne etap pierwszy 55Nm etap drugi +90° - +100° Panewki korbowodowe etap pierwszy 42Nm etap drugi +90°
A te "..około 53..." to ile jest 52,51 czy 53,49. To jest różnica chyba dwóch szlifów.
Na zdjęciu Twojego oleju widać defekt, a dokładnie zdefekowały się pierscienie, albo panewki. Napisaleś, że korba i tłok były używane, ale czy były przemierzone? Czy cylinder był przechonowany, czy było sprawdzone jak niesie panewka korbowodowa na tym felernym garze? Może poprostu było wciągnięte nowe na pałe, bez mierzenia, czyszczenia, pasowania?...
Witam wszystkich,jestem na elektroda.pl pierwszy raz,Kolego Kostek 101 naprawdę warto odrestaurować ten silnik,u mnie pracuje 17 rok i jestem z niego zadowolony,tak samo jak Ty uratowałem go od przetopienia,co do części to zawory prowadnice i gniazda pasują od c 330,tak samo tłok,pierścienie i panewka korbowodowa,jeżeli starannie przeprowadzisz remont...
Koło pasowe napędu osprzętu nie ma wpustu. Wpust jest na małym i dużym kole rozrządu. Przy przestawieniu rozrządu powinno wyrzucić błąd synchronizacji. Ściągnąć pasek osprzętu -sprawdzić koło pasowe ( koło z tłumikiem drgań). Sprawdzić ustawienie rozrządu. Zrywało wpust na dużym kole rozrządu. W najgorszym przypadku pokrzywione zawory. Przypadłość tego...
To co słychać na filmie to panewki korbowodowe. Przerabiałem temat. Czy się wyjaśniło? Pozdrawiam
Renault Trafic 2.0 dCi 2008 rok, 114 KM, silnik M9R. Kupiłem używany silnik i teraz przeprowadzam jego remont. Chciałbym się dowiedzieć, jak prawidłowo zamontować tłoki. Czy strzałki na tłokach powinny być skierowane w stronę rozrządu czy w drugą stronę? Dodatkowo, jak powinien być zamontowany korbowód do tłoka, ponieważ jest tam otwór do smarowania...
Główne: M15: 30±2 Nm + 120° M12: 35±2 Nm Korbowodowe 25 Nm + 90°
Witam ! Zatarła się panewka korbowodowa na wale ( po 390 tyś km) i wał nie nadaje się do niczego. Mechanik przestrzega mnie przed kupnem nowego ( ok 7000 zł) bo nie jest to oryginał i nie wiadomo jakiej jest jakości - lepiej używany oryginał. Znalazłem taki w bardzo ładnym stanie zawiozłem do szlifierza a ten stwierdził że wał jest krzywy - ma odchyłkę...
2 etapy, pierwszy 32Nm, drugi 65Nm.
Witam wszystkich. W internecie doszukuję się zdjęć wałów korbowych z korbowodami ponieważ zastanawia mnie czy dobrze mają założone mi korbowody:czy tymi otworkami(dyszami w korbowodach) do przodu silnika czy do tyłu. Prosił bym o szybką odpowiedź. Pozdrawiam Patryk
Chodzi mi o dół korbowodu czyli średnicę siedliska panewki korbowodowej. Stopka skręcona do korbowodu.
1155038
pomocy po polerce walu i zlozeniu silnika cisnienie 1,5 na wolnych 5,6 na wiekszych pompa nowa Dodano po 1 polerka zrobiona po zatarciu panewki korbowodowej
Witam proszę bardzo.
w kingach końcówka w numerze na panewce (U) znaczy upper a końcówka (L) lower, tak dla potomnych bo sam sie naszukałem
Opel Omega mv6 3.0 24V 211KM,szlif walu korbowego i panewki korbowodowe-problem! Problemem jest niedostepnosc panewek korbowodowych-drugi szlif (niedostepne,brak w katalogach). Moze ktos zna temat remontu tego silnika i cokolwiek wie na ten temat. Mialem ten sam problem jakis czas temu. Najtaniej wyszlo kupno drugiego walu z panewkami ~300zl, Kupowalem...
ile km nabite na liczniku?? może to panewki wysiadły korbowodowe
Witam Chodzi o panewki korbowodowe Dziękuję
Wie ktoś ile stopni trzeba dokręcić śruby na panewkach korbowodowych w VW LT 2,8 TDi?
https://megane.com.pl/topic/74448-megane...
Może coś wpadło w zawór regulujący ciśnienie oleju. Może nieszczelny jest rurka zasysajaca olej przy pompie? Jaki jest tam filtr oleju? odsrodkowy ,,bąk"? Z panewkami korbowodowymi i głównymi coś robiono? Czy złożono na starych?
Po poluzowaniu śrub nie można ich ponownie przykręcać. Musisz mieć drugi kompletny blok z wałem i tłokami - nierozbierany wcześniej. Tak mówią. Jakie tam są śruby? M ile?
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
https://hurtowniarolnicza.pl/andoria/sil... Powinien być podwymiar na panewkach. (jak na obrazku)
Witam. Mam pytanie, czy te panewki korbowodowe są nominalne 4387888
Chyba została znaleziona przyczyna, pierścień olejowy na 3 cylindrze jest pęknięty i wżery na panewkach korbowodowych.
Witam potrzebuję dobrać panewki korbowodowe i główne do nowego wału Renault master 2.3 silnik M9T 880 Wał nominalny kolory panewek 4 na korbowody i 4 na główne . Posiada ktoś może tabelę doboru ?
Witam. Chciałabym się zapytać jaką siłą mają być dokręcone panewki korbowodowe w Chrysler 300m rocznik 1999 silnik o pojemności 2,7
Wracam do tematu po długim czasie ale cały czas trwa walka z silnikiem ale bez efektu. Od tamtej pory wymienione koło faz rozrządu na używane ale bez najmniejszych zmian. Sprawdzone panewki korbowodowe i są idealne. Czytałem gdzieś, że w tych silnikach lubiła się przycierać pierwsza panewka na wale głównym. Z tego miejsca ten dźwięk dobiega. Po wyjęciu...
Wymieniane były panewki korbowodowe (niby wadliwe bxe, ale moje były do dobrym stanie). Filtr czysty.
Odświeżam post.. wstyd się przyznać ale dopiero się zabrałem za pacjenta.. Znalazłem w misce elementy przypominające koronkę łożyska.. https://obrazki.elektroda.pl/9894709200_... Obstawiam że jest to łożysko kompresora.. mało tego na 6tej korbie zwinela się panewka.. Teraz pytanie czy silnik zablokował kompresor czy ta panewka.. niesty...
Do sprawdzenia panewki główne oraz korbowodowe. Należy również sprawdzić wałki rozrządu.
Po wymianie panewek, wyczyszeniu wszystkiego, wymiany oleju, filtra problem ustąpił aż do czasu gdy minął miesiąc No dobra tylko teraz pytanie jakie było ciśnienie po tej robocie?A czy masz barometr dobry to kto to wie?Choć przy 0bar to już by pewnie korba opuściła lokal.
Jak odkręcisz mise to po kolei odkręcaj panewki korbowodowe a potem główne. Taniej jak remont będzie kupić drugi silnik.
Chciałem zapytać czy warto wymienić same panewki korbowodowe w c 360 3p panewki są nominalne, i czy pompa oleju tez do wymiany kiedy ciśnienie na zimnym silniku przy wolnych obrotach to 4 a przy wysokich 5 a na rozgrzanym silniku przy wolnych 0-0.5 a przy wysokich 1
Dzień dobry. Proszę o informację, z jakim momentem dokręcić panewki główne i korby w silniku om651.955 w sprinterze 906.
Witam. Potrzebuję momentów dokręcenia panewek korbowodowych. Mam 2-je różnych danych a wiadomo ważna rzecz. Z góry dziękuję pozdrawiam
Cześć Mam prośbę, posiadam BMW X3 F25 35i z 2012 roku, silnik N55. Przeglądałem instrukcję serwisową i tam jest dziwnie wpisany moment dokręcania śrub panewek korbowodowych 20 Nm, 70 stopni i znowu 70 stopni. I zgłupiałem, czy dwa razy trzeba kręcić 70 stopni, czy jest jakiś błąd w tej mojej instrukcji. Z góry dzięki za pomoc.
Witajcie Borykałem się z tym problemem od dłuższego czasu praktycznie bez skutecznie, wydaje mi się że problem faktycznie jest module wałków. Został on trochę zmodyfikowany w porównaniu z wcześniejszymi modułami z 2.0 tdi pd brakuję tam jednej panewki. Wymienione zostały Pompa oleju Panewki korbowodowe Sprawdzone panewki główne (oprócz ostatniej) brak...
Dzień dobry, Jakie są momenty dokręcenia panewek głównych wału korbowego oraz panewek korbowodowych w silniku 2.0 TDI DSR
Należałoby zmierzyć luz na panewkach, głównych i korbowodowych.
Witam, potrzebuję momenty dokręcenia śrub głowicy, panewek korbowodowych, panewek wałków rozrządu, kół rozrządu na wałkach i koła na wale w Nissanie Micra 1,2 k12, 2003 r, dziękuję.
Komplet nowych wtrysków aso to 3600zł Korbowód nowy aso 750zł, do tego panewki korbowodowe i pierścienie na wszystkie cylindry plus uszczelki ,olej, filtry i inne myśle że z 1000zł.Wszystkie prace wykonywałem sam.
Panewki główne 20 Nm i 70°, panewki korbowodowe pierwszy etap 5 Nm, drugi 20 Nm, trzeci 70°, zalecane nowe śruby.
Witam. potrzebuje informacji z jaką siła się dokręca w tym silniki wałek rozrządu,śrubę koła zębatego tego wałka i panewek korbowodowych, z góry dzięki
profilaktycznie wymienił też panewki korbowodowe i tu pytanie, czy to dobry pomysł Tam przeważnie obracają się panewki główne a nie korbowodowe ...
(at)megawe, tulejek nie wymieniałem. Wymieniałem tylko panewki korbowodowe. Uszczelka była grubości 1,8 mm i była dołączona do całego kompletu uszczelek, ale nie wiem jakiej firmy.
tata BLS posiada filtr DPF :) przy dużych miejskich przebiegach One są na tyle zapchane że procedura dopalania jest bardzo częsta a przy takiej procedurze kapkę paliwa którego nie idzie spalić (silnik mocno podlewa żeby uzyskać wysokie EGT) przeciskane jest przez pierścienie właśnie do skrzyni korbowej i miesza się z olejem :) jeżeli po postoju 2 dni...
Jeżeli jesteś pewien, że są to stuki w silniku to winowajcą mogą być panewki główne lub korbowodowe. Zmienne i dosyć duże obciążenie, (jakim jest kosiarka rotacyjna), powoduje stuki w silniku, nawet przy niedużych luzach na panewkach.
Miałem kiedyś w samochodzie na korbowodowych za duże promienie aż panewka bokami się blokowała Zeskrobałem kanty w panewkach i OK ale....
Prosze cie Bardzo. http://obrazki.elektroda.net/45_12480216...
Nie ma co, dyskusja iście na temat. Inna kwestia, czy da się bez wyciągania silnika z auta dobrać się do panewek korbowodowych? Podobno taka jest konstrukcja silnika że odkręcenie miski olejowej za wiele nie da z powodu drugiej tak jakby półmiski w której są mocowane wałki wyrównawcze i tej właśnie nie da się zdjąć w takiej postaci?
Zapomnij. Doprężając benzynę przeciążysz układ tłokowo-korbowy, tj panewki korbowodowe, główne i sworznie tłokowe. Trwałość takie silnika będzie bardzo mała.
Witam forumowiczów. Potrzebne mi są informacje dotyczące momentów dokręcania śrub w silniku 1.9 TDI AWX 130KM Audi A4B6: 1. Panewki korbowodowe 2. Panewki główne 3. Wałek rozrządu Oraz kolejność przykręcania śrub. Pozdrawiam
Lub zuzytych panewkach korbowodowych.
Witam Szukam momentów dokręcania śrub do silnika 1.6 hdi (lub tdci to ten sam) 110 km. Oczywiście wszystkich śrub- panewek głównych ,panewek korbowodowych itp.
Witam. Potrzebowałbym momenty dokręcenia następujących rzeczy: - Panewek korbowodowych - Panewek głównych - Śrub głowicy - Śruby koła pasowego oraz koła zamachowego. Jeżeli ma ktoś z Was serwisówkę tego silnika byłbym bardzo wdzięczny.
Zapomniałem dodać że chodzi o panewki korbowodowe od tłoków .pozostałe 3 odkręciłem ,nie były przyklejone są tylko małe rysy na panewkach.Na tym 1 korbowodzie jedną panewkę odkleiłem ,była prawie cała zdarta i dużo zostalo na wale.
Silnik zatarł się na panewkach korbowodowych 2 i 3 tlok Dodano po 1 Przepraszam, silnik zatarł się po około 5km jazdy
Sprawdź czy masz wszystkie śruby na panewkach korbowodowych i głównych.
możesz podać, jak wcześniej sprawdzałem to panewki korbowodowe śruba m 6 znalazłem tylko 8nm +60stopni
Silnik nie daje się uruchomić Dodano po 4 Hyundai H1 2,5 crdi 125 kW przebieg 82000 km przywieziony ze Szwajcarii na lawecie, rozrusznik kręci, silnik nie zapala, po podłączeniu ST9000 brak istotnych błędów silnika. Ciśnienie sprężania na 3 cylindrach w normie, na 2 cylindrze poniżej dolnej granicy. Dodano po 1 Objaw niepokojący spaliny w odmie na pokrywie...
Tak to jest zwykła pompa panewki korbowodowe na 4 śruby
Ja stawiam na luzy na panewkach korbowodowych o ile naprawde nie ma luzów na sworzniach.
Cześć Potrzebuje momenty dokręcania śrub panewek korbowodowych oraz głównych Silnik 2.0 bitdi cfca 180km Albo najlepiej wszystkie jak ktoś posiada
To co opisujesz pasuje bardziej na panewki korbowodowe niestety.
Przy okazji możesz sprawdzić stan panewek korbowodowych i wyczyścić miskę ze szlamu i nagaru.
Mam jeszcze prośbę jak by ktoś z kolegów posiadał materiały dotyczące montażu głowicy (momenty i kolejność dokręcania) śrub głowicy oraz panewek korbowodowych to będe wdzięczny
Jak w temacie. Potrzebuję momenty skręcania panewek korbowodowych, głównych, ew. pompy i miski olejowej. Poratuje ktoś? 2.0 TDCI 136KM 2003
Witam, VW Polo IV Lift (9n3) 1.4 16V 80 KM oznaczenie BUD. Problem dotyczy tak zwanego piston slap, stukania tłoków. Czy ktoś przerabiał temat w tym silniku z tym oznaczeniem i jest w stanie polecić jakieś konkretne numery tłoków? Samochód ma przejechane 115 tys. km i jest w automacie. Dodam jeszcze, że na jednym cylindrze wyczuwalne pod palcem są nierówności,...
Witam serdecznie przymierzam się do skręcenia silnika w MANie d2066 i mam prośbę czy podrzucił by ktoś momenty dokręceń lub całe dane serwisowe. Chodzi mi o panewki główne, panewki korbowodowe, głowica i panewki na wałku rozrządu to są takie najważniejsze dane które potrzebuję
Granica pomiędzy eksploatacją, a naprawą jest płynna. Dla kogoś tarcza sprzęgła, łożysko piasty koła czy sprzęgło jednokierunkowe alternatora to eksploatacja dla kogoś innego to awaria. Awaria to uszkodzenie nie wynikające z normalnego zużycia lub zbyt szybko postępujące zużycie w stosunku do innych podobnych rozwiązań np. napęd pompy oleju w niektórych...
Czy ktoś ma te momenty skręcania silnika 1.0 ecoboost? dół i góra? Będę wdzięczny za podzielenie się tymi danymi. Znalazłem takie dane : Panewki główne w kolejności z rysunku : Etap 1 : 10Nm Etap 2 : 25Nm Etap 3 : 30Nm Etap 4 : 15° Panewki korbowodowe w kolejności z rysunku : Etap 1 : 8Nm Etap 2 : 12Nm Etap 3 : 18Nm Etap 4 : 35°
Z JAKĄ SIŁĄ DOKRĘCIĆ PANEWKI GŁÓWNE ORAZ KORBOWODOWE W FORDZIE MONDEO MK V 1,6 BENZYNA ECOBOOST
A takie nie będą? Jaka średnica czopa? [url=https://allegro.pl/oferta/panewki-k...
Informując klienta szczegółowo co ma kupić, to jedyna szansa na naprawę Zanosisz do serwisu pralke/zmywarkę/lodziarke, itp, serwisant każe ci kupić np. programator, nie masz pojęcia co kupić... Zostawiasz auto w serwisie, masz kupić panewki korbowodowe, wiesz jakie? rozumiesz wywód?
Witam , mam problem z ciśnieniem oleju. Na wolnych obrotach przy gorącym silniku trzyma tylko 1 bar .a na 2500 obr/min trzyma tylko 3 bar oczywiście na gorącym silniku .W silniku została wymieniona pompa oleju ,umyty smok , wymienione panewki korbowodowe , na wale głównym panewki są sprawne , silnik został przepłukany . Olej w silniku to MOBIL 10 w/40...
One wszystkie się psują. Sprawdz dół. Panewki korbowodowe. Jak będzie jeszcze ok to można robić. Jak obróciło to raczej bez sensu.
dokręcać panewka korbowodowy moment dokręcać panewka korbowodowy moment dokręcić panewka korbowodowy
drive fault walkie talkie zabawka programatorem rt809f
Przyczyny zapalenia kontrolki STOP w Peugeot Satelis 125 Ferguson Regent i100s - Usługa pogodowa wyłączona