Dokręcasz stopy siłą 110 Nm a następnie dociągasz o kąt 90 stopni . Tak dla przypomnienia z geometrii - kąt pełny ma 360 stopni, półpełny 180 st. i prosty 90 st.Nie możesz sumować lub przeliczać niutonometrów z kątami, nie komplikuj sobie.
A czy to nie jest czasem ten zajebisty silnik w którym producent nie przewiduje tej czynności?
taki mały remont. No nie taki mały. Pozdrawiam
Panewki główne etap pierwszy 55Nm etap drugi +90° - +100° Panewki korbowodowe etap pierwszy 42Nm etap drugi +90°
Panewki korbowodowe 15 Nm + 45° + 45°, wałki 11 Nm.
witam. jak dokrecić nominalne panewki korbowodowe na starych śrubach opel omega b 2,5 v6
Siema, mam silnik od Mercedesa W211 3.2 CDI. Z jaką Nm dokręcać panewki korbowodowe i panewki wału?
To co słychać na filmie to panewki korbowodowe. Przerabiałem temat. Czy się wyjaśniło? Pozdrawiam
Witam wszystkich. W internecie doszukuję się zdjęć wałów korbowych z korbowodami ponieważ zastanawia mnie czy dobrze mają założone mi korbowody:czy tymi otworkami(dyszami w korbowodach) do przodu silnika czy do tyłu. Prosił bym o szybką odpowiedź. Pozdrawiam Patryk
Chodzi mi o dół korbowodu czyli średnicę siedliska panewki korbowodowej. Stopka skręcona do korbowodu.
ile km nabite na liczniku?? może to panewki wysiadły korbowodowe
pomocy po polerce walu i zlozeniu silnika cisnienie 1,5 na wolnych 5,6 na wiekszych pompa nowa Dodano po 1 polerka zrobiona po zatarciu panewki korbowodowej
Panewki korbowe i główne według instrukcji serwisowej powinny być dokręcone tym samym momentem wynoszącym 147Nm .
Witam. Mam pytanie, czy te panewki korbowodowe są nominalne 4387888
Witam Chodzi o panewki korbowodowe Dziękuję
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/1547599200_1...
Witam potrzebuję dobrać panewki korbowodowe i główne do nowego wału Renault master 2.3 silnik M9T 880 Wał nominalny kolory panewek 4 na korbowody i 4 na główne . Posiada ktoś może tabelę doboru ?
Do sprawdzenia panewki główne oraz korbowodowe. Należy również sprawdzić wałki rozrządu.
Witam. Chciałabym się zapytać jaką siłą mają być dokręcone panewki korbowodowe w Chrysler 300m rocznik 1999 silnik o pojemności 2,7
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Wymieniane były panewki korbowodowe (niby wadliwe bxe, ale moje były do dobrym stanie). Filtr czysty.
Prosze cie Bardzo. http://obrazki.elektroda.net/45_12480216...
Prosze bardzo http://obrazki.elektroda.pl/4858237800_1...
service manual: Sprawdzić luz panewek korbowych pręcikiem “plastigage” (patrz str. 7-11), następnie dociągnąć prawidłowym momentem nakrętki korbowodów. Moment dokręcania: Silniki B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 40 Nm (4,1 kGm) Posmarować gwint śrub olejem silnikowym. Pozostałe silniki: 31 Nm (3,2 kGm) Posmarować gwint śrub olejem silnikowym....
Chciałem zapytać czy warto wymienić same panewki korbowodowe w c 360 3p panewki są nominalne, i czy pompa oleju tez do wymiany kiedy ciśnienie na zimnym silniku przy wolnych obrotach to 4 a przy wysokich 5 a na rozgrzanym silniku przy wolnych 0-0.5 a przy wysokich 1
Witam wszystkich. Prosiłbym o pomoc jak zamontować panewki korbowodowe. To znaczy która na dół A która na górę. W pudełku nie ma żadnego opisu. Na zdjęciu panewki oryginalne- prawa strona. Nowe po lewej https://obrazki.elektroda.pl/9438220500_... Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
Witajcie Borykałem się z tym problemem od dłuższego czasu praktycznie bez skutecznie, wydaje mi się że problem faktycznie jest module wałków. Został on trochę zmodyfikowany w porównaniu z wcześniejszymi modułami z 2.0 tdi pd brakuję tam jednej panewki. Wymienione zostały Pompa oleju Panewki korbowodowe Sprawdzone panewki główne (oprócz ostatniej) brak...
Witam pytanie Saab 1.9 wymiana panewek korbowodowych wie ktoś ile ma wał nominalny wymiary mój ma około 53 mm Z19 DTH żeby dobrać panewki
Jeżeli jesteś pewien, że są to stuki w silniku to winowajcą mogą być panewki główne lub korbowodowe. Zmienne i dosyć duże obciążenie, (jakim jest kosiarka rotacyjna), powoduje stuki w silniku, nawet przy niedużych luzach na panewkach.
Zalecane momenty dokręcania, Y 17 DTL, Y 17 DT Pokrywy łożysk korbowodów do korbowodów 24 Nm + 100° + 15° 1) Głowica cylindrów do bloku cylindrów 39,2 Nm + 60° + 13° + 60°+ 13° 1) Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 88,2Nm 1 ) Użyć nowych nakrętek wzgl. śrub mocujących Dane tis..
Panewki główne 20 Nm i 70°, panewki korbowodowe pierwszy etap 5 Nm, drugi 20 Nm, trzeci 70°, zalecane nowe śruby.
Komplet nowych wtrysków aso to 3600zł Korbowód nowy aso 750zł, do tego panewki korbowodowe i pierścienie na wszystkie cylindry plus uszczelki ,olej, filtry i inne myśle że z 1000zł.Wszystkie prace wykonywałem sam.
profilaktycznie wymienił też panewki korbowodowe i tu pytanie, czy to dobry pomysł Tam przeważnie obracają się panewki główne a nie korbowodowe ...
Nie ma to znaczenia po prostu załóż wszystkie tak samo
(at)megawe, tulejek nie wymieniałem. Wymieniałem tylko panewki korbowodowe. Uszczelka była grubości 1,8 mm i była dołączona do całego kompletu uszczelek, ale nie wiem jakiej firmy.
Z autorem tematu nie ma sensu się kłócić. Ja naprawdę go zachęcam do samodzielnego wyjecia i przełożenia silnika. Dasz radę, to nic trudnego. Silnik wyjmiesz pewnie w 4 godziny. Auto na kobylki i do roboty. Obiecuję że będę ci doradzal. to nic trudnego. Przekonasz się sam ze mechanicy biora kasę za nic.
https://allegro.pl/oferta/panewki-korbow...
Z JAKĄ SIŁĄ DOKRĘCIĆ PANEWKI GŁÓWNE ORAZ KORBOWODOWE W FORDZIE MONDEO MK V 1,6 BENZYNA ECOBOOST
Witam forumowiczów. Potrzebne mi są informacje dotyczące momentów dokręcania śrub w silniku 1.9 TDI AWX 130KM Audi A4B6: 1. Panewki korbowodowe 2. Panewki główne 3. Wałek rozrządu Oraz kolejność przykręcania śrub. Pozdrawiam
Zapomnij. Doprężając benzynę przeciążysz układ tłokowo-korbowy, tj panewki korbowodowe, główne i sworznie tłokowe. Trwałość takie silnika będzie bardzo mała.
Panewki główne - 60 Nm + 90° Korbowodowe: M8 - 30 Nm + 90°, M8,5 - 40 Nm + 90°
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Tak to jest zwykła pompa panewki korbowodowe na 4 śruby
Witam serdecznie przymierzam się do skręcenia silnika w MANie d2066 i mam prośbę czy podrzucił by ktoś momenty dokręceń lub całe dane serwisowe. Chodzi mi o panewki główne, panewki korbowodowe, głowica i panewki na wałku rozrządu to są takie najważniejsze dane które potrzebuję
To co opisujesz pasuje bardziej na panewki korbowodowe niestety.
Wymieniłeś wszystkie panewki (tzn. główne i korbowodowe ) czy same korbowodowe ?
A takie nie będą? Jaka średnica czopa? [url=https://allegro.pl/oferta/panewki-k...
One wszystkie się psują. Sprawdz dół. Panewki korbowodowe. Jak będzie jeszcze ok to można robić. Jak obróciło to raczej bez sensu.
Czy ktoś ma te momenty skręcania silnika 1.0 ecoboost? dół i góra? Będę wdzięczny za podzielenie się tymi danymi. Znalazłem takie dane : Panewki główne w kolejności z rysunku : Etap 1 : 10Nm Etap 2 : 25Nm Etap 3 : 30Nm Etap 4 : 15° Panewki korbowodowe w kolejności z rysunku : Etap 1 : 8Nm Etap 2 : 12Nm Etap 3 : 18Nm Etap 4 : 35°
Witam. Nigdzie nie mogę znalezc informacji z jakim momentem dokręcić Panewki główne, oraz korbowodowe w Audi A5 3.0 TDI CAPA. Gdyby ktoś wiedział to proszę o podzielenie się informacją.
Dzieki, sprawdzilem panewki korbowodowe sa OK. Czy moga to byc rowniez panewki glowne ??? tych nie sprawdzalem ,bo tu jest wiekszy problem. Pozdrawiam
Informując klienta szczegółowo co ma kupić, to jedyna szansa na naprawę Zanosisz do serwisu pralke/zmywarkę/lodziarke, itp, serwisant każe ci kupić np. programator, nie masz pojęcia co kupić... Zostawiasz auto w serwisie, masz kupić panewki korbowodowe, wiesz jakie? rozumiesz wywód?
Witam , mam problem z ciśnieniem oleju. Na wolnych obrotach przy gorącym silniku trzyma tylko 1 bar .a na 2500 obr/min trzyma tylko 3 bar oczywiście na gorącym silniku .W silniku została wymieniona pompa oleju ,umyty smok , wymienione panewki korbowodowe , na wale głównym panewki są sprawne , silnik został przepłukany . Olej w silniku to MOBIL 10 w/40...
Nominały mnie wyłącznie interesują. Panewki korbowodowe i główne firmy MV jest to firma co mi wiadomo amerykańska
Opel Omega mv6 3.0 24V 211KM,szlif walu korbowego i panewki korbowodowe-problem! Problemem jest niedostepnosc panewek korbowodowych-drugi szlif (niedostepne,brak w katalogach). Moze ktos zna temat remontu tego silnika i cokolwiek wie na ten temat.
Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
Wracam do tematu po długim czasie ale cały czas trwa walka z silnikiem ale bez efektu. Od tamtej pory wymienione koło faz rozrządu na używane ale bez najmniejszych zmian. Sprawdzone panewki korbowodowe i są idealne. Czytałem gdzieś, że w tych silnikach lubiła się przycierać pierwsza panewka na wale głównym. Z tego miejsca ten dźwięk dobiega. Po wyjęciu...
Najprawdopodobniej panewki korbowodowe (spusc olej i sprawdz czy nie ma metalicznego zabarwienia).
A panewki są od czego?, bo nie wyglądają na oryginalną, to raz. Panewki korbowodowego oryginalne wyglądają tak: http://obrazki.elektroda.pl/5210642700_1... A więc wygląda na to, że próbujesz założyć panewki nie oryginalną do forda focusa, co bym osobiście nie zakładał tych panewek.
A czym jeździsz? Renault sprzedawało też używane auta z silnikami 1.9 dci pow. 115km Oznaczenie f9Q. I w każdym egzemplarzu były wymieniane panewki korbowodowe
Znalazłem. Dla potomnych : Panewki główne : 25Nm+60st Panewki korbowodowe : 20Nm+70st Miska olejowa : 16Nm Pompa olejowa : 16Nm Koło zamachowe : 48Nm Śruba koła pasowego wału korbowego : 70Nm + 62st (nowa śruba)
Panewki korbowodowe 1 etap 25 Nm, 2 etap 60° Panewki główne 1 etap 25 Nm, 2 etap 100° Głowica: 1 etap 20 Nm 2 etap 65 Nm 3 etap 90° 4 etap 90° 5 etap 90° Koło pasowe 340 Nm (centralna śruba) i 25 Nm te 4 małe Koło zamachowe 160 Nm
Wymieniałeś zestawy ? Czy panewki korbowodowe wymieniałeś ? Czopy wału w jakim stanie bo szlifu nie robiłeś ? Przy rozbiórce motora do panewek głównych zaglądałeś ? Zaślepki wału sprawdzałeś ? Niby biały dym to para wodna , ale olej robi Ci się siwy ? Bąk w jakim stanie ? Bo często to on kradnie ciśnienie najlepiej byłoby wymienić na podstawę pod 2...
Autorze tematu coś mi się wydaje, że nie podchodzisz do sprawy fachowo. Radziłbym sprawdzić w pierwszej kolejności wszystkie głowice gdyż jak widać na zdjęciach 2 są koloru czarnego a pozostałe koloru brązowego. Przypuszczam, że te pierwsze dwie to tanie podróbki głowic a drugie dwie to oryginał. Niewykluczone, że lepiej by było gdyby wszystkie były...
Witam...Czy ktoś mi może podpowiedzieć jaka siłą [w Nm] dokręca się panewki korbowodowe-panewki główne i głowice ? Także- czy sprzegło [dwumas] jest taki sam w Mazdzie z 02r 121 KM jak i w mojej tylko 136KM ? pozdrawiam..
sprawdz jeszcze panewki korbowodowe możliwe że jest niewielki luz na jednej i stąd stukot miałem taki problem w wv golfie wymiana panewek pomogła !!!
Tylko, że jak juz sciągac miskę to trzeba być przygotowanym na wymianę. W sumie jeśli panewki to mozna wymienć ale jak tuleja to juz jest powazniejsza naprawa. Dlatego chiałbym wiedzieć skąd pochodzi w tym silniku złoty kolor z panewki korbowodowej czy tulei korbowodu?
Witam bardzo proszę o i nformację z jaką siłą Nm dokreca się "panewki" główne i korbowodowe. Z góry dziękuję! Pozdr!
Witam potrzebuje wiedzieć z jakim momentem i w ilu etapach dokręcać w Hondzie Civic 1993 silnik 1.6 v-tec (d16z6) 125 KM: - głowice - wałek rozrządu - panewki korbowodowe
chyba łatwiej będzie wykręcić wtryski niż świece żarowe... jak dalej ciężko kręcić wałem no to miska oleju do ściągnięcia i popuszczać panewki korbowodowe po kolei i sprawdzać kiedy będzie lekko, to tą panewkę złapało, może jeszcze nie być tak źle, czasem wystarczy czop wału papierkiem ściernym przelecieć, założyć nowe panewki i jeszcze pojeździ :)...
No i tak to z wami jest.Żeby wam pomóc sam musialem poszukać że model 281 to Volvo EC 25 a silnik to S3L a nie S3l. Panewki główne-51,5(+/- 2,5) Nm Panewki korbowodowe 34,8 (+/-2,5)Nm
Już widziałem taki przypadek, łapało na panewce korbowodowej własnie po rozgrzaniu.
Jak odkręcisz mise to po kolei odkręcaj panewki korbowodowe a potem główne. Taniej jak remont będzie kupić drugi silnik.
Tak jak wcześniej. Blok poszedł na szlif by dopasować główne stopy. Po szlifie założono nowe panewki i śmiga jak marzenie. Nowe panewki korbowodowe i reszta skręcona do kupy. Silnik założylem i cyka jak zegarek. Człowiek się uczy na błędach. Najlepiej mieć blok ze stopami z jednego . Inaczej trzeba się ratować szlifem. Ale też do zrobienia.
Turbiny zregenerowane poprawila sie praca silnika, natomiast dalej brak mocy w komputerze podejrzalem cos dziwnego jak falujacy wykres parametru: "zalecane cisnienie doladowania" Co ma wplyw na parametr: "zalecane cisnienie doladowania" ? https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_... https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_...
No chyba że silnik jeździł na mineralnym oleju. Przy okazji wymień panewki korbowodowe. Tłoki można pomierzyć i sprawdzić czy trzymają wymiary czy któryś jest po za normą.
Jestem już po naprawie. Na własna rękę bez niczyjej pomocy i bez kanału wymieniłem panewki korbowodowe. Stare były wytarte chyba do miedzi. Po wymianie jak ręka odjął ! Dzięki.
Ciśnienie oleju powinno wynosić ok 4bar przy 2000 obr/min(wg Autodaty). Minimalne ciśnienie oleju w pracującym silniku nie powinno być niższe niż 0,35bara. Przyczyny świecenia kontrolki, o ile oczywiście można przyjąć że czujnik działa prawidłowo, to uszkodzony(lub zablokowany w pozycji otwartej) zawór przelewowy regulujący ciśnienie który znajduje...
Panewki korbowodowe na pewno nie stworzą problemu. Gorzej jest z głównymi. Ostatnio 328 robiłem z 4 lata temu założyłem panewki indyjskie i chodzi bezproblemowo. I to można powiedzieć w bardzo ciężkich warunkach bo na 17 ha jest tylko on sam.
Jeżeli chodzi o panewki korbowodowe, to auto było u mechanika. Odkręcana była miska olejowa i panewki były sprawdzane, przy przebiegu 125tys. są jak nowe. Mechanik rozłożył ręce i nie wie co dalej. Wymieniane były też łożyska alternatora i rolka napinacza paska rozrządu. Nie wiem co robić, bo mechanicy nie chą ryzykować wyciągania silnika dla panewek...
Obydwa zawory 0.5 mm, kolejność standard: 153624. Panewki główne: 1krok- 170Nm, 2krok- 360Nm. Panewki korbowodowe: 260Nm, Głowica: 1.krok 150Nm 2.krok 90 stopni 3. krok 90 stopni Pompa: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Z własnego doświadczenia. Najsłabszy element to silnik-ogólnie nieporozumienie do tego samochodu. Reszta bezproblemowa. Do 2009 r. bez dwumasy. Wieczny problem z DPF, obracające się panewki korbowodowe przy ok. 160-180 tys.( wcześniej wymienić panewki i pompę oleju). Auto ze stałym napędem na cztery koła, z reduktorem i blokadą. Wszystkie obecne "SUV"...
Gdyby winne były tylko tłoki/pierścienie i cylindry, to może bym się wahał. Okazało się jeszcze, że zawory w głowicy są nieszczelne, a panewki korbowodowe w średnim stanie. Rysy na cylindrach są wyczuwalne palcem, a tłok który widać na zdjęciu jest akurat najlepszym tłokiem z całego silnika. Tu tłok z cylindra nr 1. https://obrazki.elektroda.pl/8630707800_...
chłodnica oleju była zamieniana z drugiego egzemplarza, ale troche pozniej, bo myslalem ze jakis zaworek czy coś ale nic sie nie zmieniło. kłopot zaczął się zaraz po pierwszym remoncie, była naprawiana głowica (gniazda zaworowe zawory) wyienione pierścienie i panewki korbowodowe (wymiar nominalny, kolbenschmidt) zaraz po tym zaczęło ginąć ciśnienie...
Witam, samochód golf 5 gti 200km kod silnika AXX, często zapalała się kontrolka oleju, STOP OLDRUCK MOTOR Aus, w różnych momentach, raz przy większej prędkości, raz przy dojeżdżaniu do świateł. Po zrzuceniu miski, sporo opiłków metalu w smoku, tak samo w samej misce na dole, zrzuciłem panewki korbowodowe, stan bardzo zużyte, wał na szczęście OK. Pompa...
wymienione panewki korbowodowe i główne (STD), oraz pierścienie pierścienie pomierzone na tłokach i nie ma luzu który powodowałby taki przedmuch luzy zaworów wyregulowane Mam teraz 2 dni to pomierze teraz luzy i poszukam jeszcze . może coś znajde
Heh, ja znam mechaników, którzy sądzą, że podłączeniu do KTS pokaże im w jakim stanie są panewki korbowodowe i simmerbloki w tylnych wahaczach. Ja nie słyszałem o żadnym piórku świetlnym jako przystawka do KTS
Pompa nowa, a smok wymieniony? Pompa nowa, smok wyczyszczony, przeglądany pod kątem peknięcia, nowa uszczelka smoka. Wymieniliśmy panewki korbowodowe, ściągnięta nasada głowicy, przeglądnięty napinacz łańcucha. Zdemontowana i wyczyszczona podstawa filtra oleju, ale bez rezultatów. Stawiamy na peknięcie bloku.
Zapomniałem dodać że chodzi o panewki korbowodowe od tłoków .pozostałe 3 odkręciłem ,nie były przyklejone są tylko małe rysy na panewkach.Na tym 1 korbowodzie jedną panewkę odkleiłem ,była prawie cała zdarta i dużo zostalo na wale.
Witam. Ponawiam temat gdyż klekot wydobywający się z silnika nasila się i coraz bardziej obawiam się, że silnik rozleci się gdzieś na trasie. Wczoraj przy okazji wymiany oleju obejrzałem i wymieniłem panewki korbowodowe , ale ich zużycie było naprawdę niewielkie. Może jakieś pomysły co jeszcze może powodować taki dźwięk?
Dzień dobry. Proszę o informację, z jakim momentem dokręcić panewki główne i korby w silniku om651.955 w sprinterze 906.
witam mam problem z swoim ciągnikiem jumz jakieś 6 miesięcy temu zrobiłem jej remont, tłoki pierścienie tuleje panewki korbowodowe też wymieniłem,pompa wtryskowa i wtryski nówki ciśnienie oleju jest ok 2 bar chodzi mi o brak siły w 3 pługach nie daje rady zastanawiam się nad rozrządem bo strasznie dymi jak ma obciążenie znajomy też ma jumza i zasuwa...
ok to wsumie niema sie co cieszyc... mozna by bylo gdyby silnik by był nowy:) ok czekam na pierscienie i panewki korbowodowe bo w jednej zauwazylem uszczerbek i niebardzo sie dziurki smarowania zgrywaja,glowica tez juz sie robi
Witam chciałaby się zapytać jaka siła maja być dokrecone panewki korbowodowe w Chrysler 300m rocznik 1999 silnik o pojemności 2,7
MTZ 80-82 śruby korbowodowe 14-16 kGm, głównych niestety nie znalazłem.
Witam Po zebraniu sił i funduszy rozebrałem silnik. Po wyciągnięciu tłoków okazało się, że pierścienie olejowe nie "sprężynowały", dopiero za pomocą śrubokręta powróciły do stanu swobodnego (mam nadzieje że to była główna przyczyna) . Mam jeszcze pytanie o panewki korbowodowe czy do 110KM AHF ASV można założyć od 90KM ALH AGR ??
Mam pytanie czy w tym silniku są dwa czujniki ciśnienia oleju znalazłem jeden na głowicy ale musi być chyba jeszcze jeden który zapala się dopiero po 2000rpm.Prosiłbym o pomoć w znalezienie tego czujnika Kontrolka zapala mi się po przekroczeniu 2000 rpm wymieniłem panewki korbowodowe ale jest tak samo.Prosiłbym o szybką odpowiedż
jak już pisałem we wstępie mam silnik w najdrobniejszych elelmentach już. Przeciwwagi były dokręcone bez luzów, wał korobwy w porządku panewki zarówno korbowodowe jak i główne na wale w porządku, korbowody nie popękane tuleje na tłokach w porządku wszystkie standardowe cechy takiego stukania sprawdzone - sprawa zagadkowa
Panowie jak to jest z ponownym montażem tych samych panewek . Mam silnik rozebrany bo zerwało łańcuch pompy olejowej i chciałem zobaczyć jak wyglądają panewki. Gdy będą wyglądać ładnie to skręcił bym korbowód na tych samych panewkach ,tylko zastanawiam się nad jedną rzeczą .Występują tam korby bez zamka i czy ponownym skręceniu te panewki nie będą już...
Witam!! Jakim momentem dokręcić panewki główne oraz korbowodowe w tym Renault?
dokręcania panewki korbowodowe stopy korbowodowe panewki mazda
sharan schemat wiązka sonoff temperatura pamięć eeprom radio
Sharp Quattron - Pisk i Brak Włączenia Telewizora Sharp Quattron 40 cali - pisk i brak uruchomienia