Dokręcasz stopy siłą 110 Nm a następnie dociągasz o kąt 90 stopni . Tak dla przypomnienia z geometrii - kąt pełny ma 360 stopni, półpełny 180 st. i prosty 90 st.Nie możesz sumować lub przeliczać niutonometrów z kątami, nie komplikuj sobie.
A czy to nie jest czasem ten zajebisty silnik w którym producent nie przewiduje tej czynności?
taki mały remont. No nie taki mały. Pozdrawiam
Panewki główne etap pierwszy 55Nm etap drugi +90° - +100° Panewki korbowodowe etap pierwszy 42Nm etap drugi +90°
Panewki korbowodowe 15 Nm + 45° + 45°, wałki 11 Nm.
ile km nabite na liczniku?? może to panewki wysiadły korbowodowe
Niestety nic na ten temat nie znajdziesz Według procedur dół silnika jest nie rozbieralny dla serwisów... (ASO FORDA) Składałem sobie taki dół i z siłami nie ma co przesadzać dokręcając kasetę od panewek głównych
witam. jak dokrecić nominalne panewki korbowodowe na starych śrubach opel omega b 2,5 v6
Witam wszystkich. W internecie doszukuję się zdjęć wałów korbowych z korbowodami ponieważ zastanawia mnie czy dobrze mają założone mi korbowody:czy tymi otworkami(dyszami w korbowodach) do przodu silnika czy do tyłu. Prosił bym o szybką odpowiedź. Pozdrawiam Patryk
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
Witajcie Borykałem się z tym problemem od dłuższego czasu praktycznie bez skutecznie, wydaje mi się że problem faktycznie jest module wałków. Został on trochę zmodyfikowany w porównaniu z wcześniejszymi modułami z 2.0 tdi pd brakuję tam jednej panewki. Wymienione zostały Pompa oleju Panewki korbowodowe Sprawdzone panewki główne (oprócz ostatniej) brak...
Siema, mam silnik od Mercedesa W211 3.2 CDI. Z jakim Nm dokręcać panewki korbowodowe i panewki wału?
Witam. Chciałabym się zapytać jaką siłą mają być dokręcone panewki korbowodowe w Chrysler 300m rocznik 1999 silnik o pojemności 2,7
Można je zmierzyć suwmiarką.Znaleść wymiar nominału każdy następny szlif jest grubszy o 0,254mm
Wie ktoś gdzie dostanę panewki korbowodowe do HS 17, wał ma 35,0mm . Wszędzie gdzie patrzę panewki są na 34,5mm i 34,0mm. Chyba że w sprężarce jakoś inaczej się dobiera niż w silnikach. Jak coś w firmie anset mają.
Witam. Nigdzie nie mogę znalezc informacji z jakim momentem dokręcić Panewki główne, oraz korbowodowe w Audi A5 3.0 TDI CAPA. Gdyby ktoś wiedział to proszę o podzielenie się informacją.
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/1547599200_1...
Witam potrzebuję dobrać panewki korbowodowe i główne do nowego wału Renault master 2.3 silnik M9T 880 Wał nominalny kolory panewek 4 na korbowody i 4 na główne . Posiada ktoś może tabelę doboru ?
Wymieniłeś wszystkie panewki (tzn. główne i korbowodowe ) czy same korbowodowe ?
Witam Chodzi o panewki korbowodowe Dziękuję
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
Wymieniane były panewki korbowodowe (niby wadliwe bxe, ale moje były do dobrym stanie). Filtr czysty.
Chciałem zapytać czy warto wymienić same panewki korbowodowe w c 360 3p panewki są nominalne, i czy pompa oleju tez do wymiany kiedy ciśnienie na zimnym silniku przy wolnych obrotach to 4 a przy wysokich 5 a na rozgrzanym silniku przy wolnych 0-0.5 a przy wysokich 1
Prosze bardzo http://obrazki.elektroda.pl/4858237800_1...
service manual: Sprawdzić luz panewek korbowych pręcikiem “plastigage” (patrz str. 7-11), następnie dociągnąć prawidłowym momentem nakrętki korbowodów. Moment dokręcania: Silniki B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 40 Nm (4,1 kGm) Posmarować gwint śrub olejem silnikowym. Pozostałe silniki: 31 Nm (3,2 kGm) Posmarować gwint śrub olejem silnikowym....
Turbiny zregenerowane poprawila sie praca silnika, natomiast dalej brak mocy w komputerze podejrzalem cos dziwnego jak falujacy wykres parametru: "zalecane cisnienie doladowania" Co ma wplyw na parametr: "zalecane cisnienie doladowania" ? https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_... https://obrazki.elektroda.pl/6124484900_...
Panewki korbowe i główne według instrukcji serwisowej powinny być dokręcone tym samym momentem wynoszącym 147Nm .
Wracam do tematu po długim czasie ale cały czas trwa walka z silnikiem ale bez efektu. Od tamtej pory wymienione koło faz rozrządu na używane ale bez najmniejszych zmian. Sprawdzone panewki korbowodowe i są idealne. Czytałem gdzieś, że w tych silnikach lubiła się przycierać pierwsza panewka na wale głównym. Z tego miejsca ten dźwięk dobiega. Po wyjęciu...
Panewki główne 20 Nm i 70°, panewki korbowodowe pierwszy etap 5 Nm, drugi 20 Nm, trzeci 70°, zalecane nowe śruby.
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Komplet nowych wtrysków aso to 3600zł Korbowód nowy aso 750zł, do tego panewki korbowodowe i pierścienie na wszystkie cylindry plus uszczelki ,olej, filtry i inne myśle że z 1000zł.Wszystkie prace wykonywałem sam.
Zalecane momenty dokręcania, Y 17 DTL, Y 17 DT Pokrywy łożysk korbowodów do korbowodów 24 Nm + 100° + 15° 1) Głowica cylindrów do bloku cylindrów 39,2 Nm + 60° + 13° + 60°+ 13° 1) Pokrywa łożyska głównego wału korbowego do kadłuba silnika 88,2Nm 1 ) Użyć nowych nakrętek wzgl. śrub mocujących Dane tis..
Nie ma to znaczenia po prostu załóż wszystkie tak samo
Co do wypowiedzi sq3evp: Przecież rozrząd jest świeżo założony nowy, więc o jakiej wymianie na nowy tu mowa? W odpowiedzi na m2606: Nie ma ślizgu pomiędzy kółkami wałków. Łańcuch jest napięty a jak go naciskam palcem lub podciągam to jest różnica tak około 5 mm (mogę wcisnąć go na tyle by blokada na zębach od napinacza się zaparła, czyli tylko ten jeden...
Witam , mam problem z ciśnieniem oleju. Na wolnych obrotach przy gorącym silniku trzyma tylko 1 bar .a na 2500 obr/min trzyma tylko 3 bar oczywiście na gorącym silniku .W silniku została wymieniona pompa oleju ,umyty smok , wymienione panewki korbowodowe , na wale głównym panewki są sprawne , silnik został przepłukany . Olej w silniku to MOBIL 10 w/40...
Z autorem tematu nie ma sensu się kłócić. Ja naprawdę go zachęcam do samodzielnego wyjecia i przełożenia silnika. Dasz radę, to nic trudnego. Silnik wyjmiesz pewnie w 4 godziny. Auto na kobylki i do roboty. Obiecuję że będę ci doradzal. to nic trudnego. Przekonasz się sam ze mechanicy biora kasę za nic.
Czy ktoś ma te momenty skręcania silnika 1.0 ecoboost? dół i góra? Będę wdzięczny za podzielenie się tymi danymi. Znalazłem takie dane : Panewki główne w kolejności z rysunku : Etap 1 : 10Nm Etap 2 : 25Nm Etap 3 : 30Nm Etap 4 : 15° Panewki korbowodowe w kolejności z rysunku : Etap 1 : 8Nm Etap 2 : 12Nm Etap 3 : 18Nm Etap 4 : 35°
Witam wszystkich. Mam problem z ciśnieniem oleju w Renault Scenic 2 1,6 16v. Ciśnienie zmierzone manometrem na rozgrzanym silniku na biegu jałowym spada do 0,5 bara, po zejściu z obrotów spada do 0,4 bara i się podnosi do 0,5. W silniku zostały sprawdzone panewki główne i korbowodowe oraz zmierzony wał korbowy. Wszystko ok. Nawet wymienione zostały...
Wymieniałeś zestawy ? Czy panewki korbowodowe wymieniałeś ? Czopy wału w jakim stanie bo szlifu nie robiłeś ? Przy rozbiórce motora do panewek głównych zaglądałeś ? Zaślepki wału sprawdzałeś ? Niby biały dym to para wodna , ale olej robi Ci się siwy ? Bąk w jakim stanie ? Bo często to on kradnie ciśnienie najlepiej byłoby wymienić na podstawę pod 2...
Witam forumowiczów. Potrzebne mi są informacje dotyczące momentów dokręcania śrub w silniku 1.9 TDI AWX 130KM Audi A4B6: 1. Panewki korbowodowe 2. Panewki główne 3. Wałek rozrządu Oraz kolejność przykręcania śrub. Pozdrawiam
profilaktycznie wymienił też panewki korbowodowe i tu pytanie, czy to dobry pomysł Tam przeważnie obracają się panewki główne a nie korbowodowe ...
Wolne obroty- 1,2 do 1,6 bar Przy 2000 obr/min-2,5 do 4,5 bar Przy temperaturze oleju 80*C. Gdzie mierzone? ;) to nie szklanka wody, że ciśnienie będzie stałe w całej objętości. druga sprawa, że ciśnienie mierzone dla biegu jałowego jest inne niż ciśnienie pod obciążeniem... To, że na jałowym spada może być spowodowane milionem rzeczy, od zapchanego...
jak już pisałem we wstępie mam silnik w najdrobniejszych elelmentach już. Przeciwwagi były dokręcone bez luzów, wał korobwy w porządku panewki zarówno korbowodowe jak i główne na wale w porządku, korbowody nie popękane tuleje na tłokach w porządku wszystkie standardowe cechy takiego stukania sprawdzone - sprawa zagadkowa
chłodnica oleju była zamieniana z drugiego egzemplarza, ale troche pozniej, bo myslalem ze jakis zaworek czy coś ale nic sie nie zmieniło. kłopot zaczął się zaraz po pierwszym remoncie, była naprawiana głowica (gniazda zaworowe zawory) wyienione pierścienie i panewki korbowodowe (wymiar nominalny, kolbenschmidt) zaraz po tym zaczęło ginąć ciśnienie...
Panewki korbowodowe 1 etap 25 Nm, 2 etap 60° Panewki główne 1 etap 25 Nm, 2 etap 100° Głowica: 1 etap 20 Nm 2 etap 65 Nm 3 etap 90° 4 etap 90° 5 etap 90° Koło pasowe 340 Nm (centralna śruba) i 25 Nm te 4 małe Koło zamachowe 160 Nm
Czym się strułeś tym się lecz :) czyli druciarstwo tylko drutem i sznurkiem od snopowiązałki można wyleczyć :) A tak na poważnie taki był plan odtworzenie fabryki. I auto miało pójść do użytkowania dla moich Pań (żona lub córki). Teraz raczej skłaniam się ku gruzowi z druciarstwem i do dobicia przeze mnie, Ale od początku. Kupiłem auto nie chodzące...
chyba łatwiej będzie wykręcić wtryski niż świece żarowe... jak dalej ciężko kręcić wałem no to miska oleju do ściągnięcia i popuszczać panewki korbowodowe po kolei i sprawdzać kiedy będzie lekko, to tą panewkę złapało, może jeszcze nie być tak źle, czasem wystarczy czop wału papierkiem ściernym przelecieć, założyć nowe panewki i jeszcze pojeździ :)...
Potrzebuje wszystkie momenty, stóp korbowodów, podpór wału korbodowego, pompy oleju miski olejowej Zmieniam wszystkie panewki główne wału oporowe korbowodowe i potrzebuje momemty dokręcania Będę bardzo wdzięczny za dane oraz wszystkie porady
Tak to jest zwykła pompa panewki korbowodowe na 4 śruby
Znalazłem. Dla potomnych : Panewki główne : 25Nm+60st Panewki korbowodowe : 20Nm+70st Miska olejowa : 16Nm Pompa olejowa : 16Nm Koło zamachowe : 48Nm Śruba koła pasowego wału korbowego : 70Nm + 62st (nowa śruba)
dokręcania panewki korbowodowe stopy korbowodowe moment panewki
czujnik drgać qoltec tornado historia wyszukiwać
mobilus cosmo demontaż frontu zmywarki
Diagnostyka przekaźnika świec żarowych Valtra 6850 Opór 70 Ω w grzałce 3x2 kW - czy to prawidłowe?