Możliwe że sprzęgło. Ale skoro twierdzisz że na 3 cyl to nie na końcu silnika i to raczej nie sprzęgło. Obsłuchaj dokładnie tak jak kolega radzi. Skąd wiesz że panewki dobre??
A co w starym padło panewki czy uzwojenia?
a potem wymienić panewki :)
Jesli strzelil pasek, to na 90% walek rozrzadu jest w trzech czesciach. Co najmniej glowica do wymiany, o ile panewki wytrzymaly. Daj sobie spokoj i znajdz inny silnik.
Jeśli nie ma żadnych błędów, to prawdopodobnie jest to usterka mechaniczna. To wygląda na problem w wale korbowym - panewki lub koło pasowe.
Awaria awarią. Równolegle z wałem korbowym, przy braku oleju zacierają się łożyska wałków rozrządu. Czasami nawet szybcej zablokują silnik niż panewki wału - nikt nie zagwarantuje że pasek się "nie zmęczył".
Pompa oleju, czujnik ciśnienia,panewki,przytkany smok olejowy,stary rzadki olej.
Dobry zakład robiący wały dobierze/dorobi ci panewki na wymagany wymiar. Podzwoń, popytaj.
W moim podobnie. P0011 i P0014 na zmiane. Po wykasowaniu i odpaleniu silnik chodzi bardzo ladnie, za chwile szarpnie, zafaluje i zaczyna buczec oraz zaswieca check. Nowy rozrzad, panewki, pierscien8e, brok wodny w glowicy, glowica po profi obrobce. Renkiopadajo :(
Moje pytanie, czy da się to uratować? Mechanik mówił, że jeździć ile się da, odniosłem wrażenie, że średnio mu się chce. Źle podchodzisz do sprawy, ja też pozbywam się takich klientów. Chcesz być Gość to postępuj jak Gość. Podjedź do jakiegoś zakładu i opisz swój problem, następnie przylep na czoło mechanikowi z 10 "sobieszczaków" (sobieszczak to banknot...
pewnie panewki dostały
Możesz mieć zabrudzone kanaliki olejowe, choć pisałeś że podają olej, ale mogą być jakieś zabrudzenia w oleju i przytykać, wystarczyło raz aby wałek złapał z panewką. Jeżeli wymieniasz wałek to musisz zmienić wszystkie panewki, bo ten stary ulożył się z panewkami podczas docierania. Teraz możesz sprawdzić, jeżeli nie będzie żadnych znaczących szczelin...
Jak w poprzednim poście-panewki.
Jak nie masz takich podstawowych danych to jak sprawdzasz pasowanie np. Panewek ?
coś metalowego stukało rytmicznie Zacznij od panewek.
Ja tez uwazam ze te nacinane sa lepsze. A dol tez robisz w tym silniku? Pytam z ciekawosci bo tez mam rozlozony silnik z serii TU z tym ze 1,4, z przebiegiem ok 250 000 km (udokumentowanym) i gora nie wymaga w zasadzie remontu, na tulejach sa jeszcze slady po honowaniu, a panewki korbowe juz bylo slychac
Witam. To ze ma przejachane "dopiero" moze i az tyle:) nie znaczy ze panewki czy cos w glowicy nie moglo sie popsuc:) Pozdrawiam.
(podejrzewam zapchany filtr oleju bądź uszkodzony czujnik ciśnienia). A ja zajechane panewki, albo pompę oleju :D Bierz manometr i zmierz rzeczywiste.
Witam jest to mój pierwszy post na tego typu grupach więc proszę o wyrozumiałość, Mianowicie pacjentem jest peugeot 407 1.6hdi, zaczęło coś stukać w silnik, takie jakby cykanie pierwsza diagnoza wtryskiwacz do wymiany bo był spocony i to bardzo względem pozostałych które były czysciutkie, po wymianie wtrysku, został zakodowany, rozrząd sprawdzony czy...
Przeprowadzę remont ale nie generalny bo to jest nie opłacalne. Zrobię planowanie głowicy dotrę zawory i wymienię uszczelniacze no i sprawdzę głowice ciśnieniowo. Jak już planujesz robić górę to z własnego (niestety) doświadczenia polecam zweryfikować tłoki, cylindry, pierścienie i panewki. Żeby się nie okazało, że te komponenty się pomału kończą....
Sprawdz poziom oleju w silniku jesli jest to odkręc korek spustowy misy olejowej i zobacz czy niema opiłków byc może panewki ci poleciały, a jesli nie to sprawdz rozrzad ustawienie na znaki
Sprawdź cisnienie oleju,mogą być pierścienie tłokowe,panewki.,a moze wzrasta poziom oleju w misce,to znaczyłoby uszczelke pod głowicą,ale to tylko sugestie.
Po pierwsze musisz zdiagnozowac czy to gora nie trzyma czy dol. Zawory czy pierscienie. Wlewa sie troszeczke oleju do cylindra i ponownie mierzy kompresje. Jak sie zwieksza to dol jest winny, jak nie to zawory. Jak juz bedziesz wiedzial co jest przyczyna to mozna wstepnie zrobic jakis kosztorys. Ale nie oczekuj cudow. Jak go rozbierzesz to wszystko...
Padło turbo, panewki pewnie wałek rozrządu wytarty..... Strach dotykac tego silnika: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30...
nie może być mniej niż 0,35 bar.? Tak, to jest ogólne założenie dla wszystkich silników spalinowych. czy możliwe by źle pokazywał po nagrzaniu na wolnych obrotach ? Nie można tego wykluczyć. Pomiar ciśnienia na pewno zweryfikuje poprawność jego pracy. Panewki jak najbardziej można sprawdzić po zdjęciu miski i ewentualnie przy okazji pompę.
Witam jakie sa luzy zaworów do pegout partner 1.9 dw8 moment dokrecania głowicy i panewek wałka rorzadu ?
Zasysa gdzieś olej. dostawał samozapłonu i wkrecał się na obroty Od tego mogła panewka dostać.
W silniku DJ5 który był montowany w Peugeocie Boxerze wadliwa jest pompa oleju. Zębatka napędzająca jest robiona oddzielnie i do niej jest wprasowywana ośka. Powoduje to powstanie pęknięcia między zębami i spadek obrotów koła napędzającego. Sprawdź pompę. Wał do szlifu, blok do napawania i centrowania otworów pod panewki główne. Czy masz wyciek oleju...
Tak jak reni panewka obrócona komunikatu nima😊
Temat po dłuższym czasie został rozwiązany. Poziom kosztów dosyć wysoki, ale z pewnych względów zależy mi na tym samochodzie. Naprawa główna czyli regeneracja głowicy, wymiana cylindrów (wymienne a aluminiowym bloku), pierścienie zaworowe, panewki, szlif wału itd. Autko na dotarciu. Pozdrawiam.
Peknietu walek = uszkodzone panewki walka = glowica do wymiany. Tloki raczej nie, ale korbowody do sprawdzenia. U nas, w takim przypadku, najtanszym rozwiazaniem jest wymiana silnika. Pozdrawiam,
...Kazali mi delikatnie spolerować te miejsce na głowicy i pokrywkach wałków i składać dalej... I tu masz spadek cisnienia. Sluchaj szarlatanow, a na pewno "zaoszczedzisz" grosza. Bez wchodzenia w szczegoly, po zerwaniu paska rozrzadu silnik jest do wymiany. Glowica prawie nigdy nie wychodzi z tej przygody bez szwanku a i blok dostaje po kosci (uszkodzenia...
Kolego czy uporałeś się z tym tematem ? Pytam bo mam podobny problem z takim samym silnikiem, też 300tyś przebiegu, zrobiłem remont większości rzeczy i też jakby wypadał zapłon. Żaden błąd się nie pokazuje podczas jazdy. Lekko jakby strzelał w wydech, czuć niespalonym paliwem. Wcześniej też go rozpędzałem do 210, teraz ciężko do 180. Mam wrażenie, że...
więć tylko zawory do wymiany? Witam, Nic nie piszesz o okolicznosciach tej awarii. W tych silnikach, jesli spotykaja sie tloki z zaworami i z tego powodu peka walek, to nie ma nad czym sie zastanawiac - glowica jest do wymiany z powodu uszkodzenia panawek walka. Nie widzialem jeszcze glowicy, ktora przezylaby taka awarie. Nawet, jesli walek pekl z...
Zaczynam was podziwiać. Pukanie, stukanie, szelest, gwizd itd. potraficie rozpoznać po opisie. Jak się sprawdza panewki po zdjęciu miski? Przykre bo pisze jeden facet, którego uważałem za speca od PSA. Michu - pompa nie stuka, nawet nie puka. Tam nie ma co pukać.
Same silniki w zasadzie niczym się nie różnią ,jedynie osprzęt bardziej , korby,panewki,tłoki,cały blok ten sam , swoją drogą jeden z najbardziej udanych silników , miałem takiego w focusie istna burza zwłaszcza po chipie na 170ps i 400nm ,pieknie wgniata w fotel .
Niestety jak do tej pory zakładu który byłby w stanie zrobić cokolwiek nie znalazłem. Ścianki pokrywek są zbyt cienkie na spawanie lub szlifowanie pod panewki. A jeśli nawet udałoby się to to obspawać bez ich pogięcia to nikt ich nie jest w stanie obrobić. Czy ktoś z Was przerabiał benzynę na diesla w tym aucie?
Diesel odpada. Za 10k nie kupię nic, co będzie do jazdy. Obstawiam na wejściu wymianę turbiny, akumulatora, może wtrysków. Koszty eksploatacji mnie ubiją. A benzyna to co ? za jakim rocznikiem się rozglądasz, nowe to chyba nie starsze niż 10 lat. A tam wtrysk bezpośredni, turbinka i obracające się panewki od zasyfionego dolotu. Coś przespałeś, tkwisz...
Witam. Peugeot 206 pojemność 1124 cm moc 60km. rok produkcji 2000. Mam wielką prośbę w prawidłowym ustawieniu rozrządu po remoncie silnika, zostało w nim zregenerowana głowica wymienione pierścienie i panewki korbowodowe no i oczywiście sam pasek rozrządu, teraz przy składaniu rozrządu mam problem w prawidłowym ustawieniu położenia wału, jak na kole...
nie chce byc tu wurocznia, ale jesli zapalaja sie po nagrzaniu, a silnik ma juz troche przelatane to podejrzewalbym raczej panewki. Czyli remont silnika, najlepeij podjedz gdzies do warsztatu i na zagrzanym silniku niech sprawdza manometrem cisnienie. A to ze wszystkie sie zapalaja to normalne, abys dostrzegł szybciej.
Kolego luki01.02 jak poradziłeś sobie z tym problemem bo też mam podobny problem. Na wolnych obrotach ciśnienie oleju 0,5 - mierzone manometrem wkręconym na miejsce czujnika. Smok czysty. Panewki idealne. Pompa oleju jak nowa. Jedyny co znalazłem to patrząc na popychacze zaworów przy dwóch widziałem większe wycieki "bokiem" (miedzy głowicą a popychaczem)....
Witam. Potrzebne momenty dokręcania wałków rozrządu w silniku THP 1,6 150KM. Dotyczy panewek, wałka i pokrywy zaworów. Dzięki.
ja tam z diesli najbardziej chwalę sobie XUD9/Dw8 czyli 1.9D Citroen/Peugeot - jest na zwykłej pompie na linkę, zero elektroniki, jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu co 60tyś i olej co 10tyś to ten silnik będzie wieczny - występuje w mnustwie aut, ja miałem z tym silnikiem c15, Xantię, a teraz Peżota Boxera. Występuje też z turbiną, którą celowo omijam,...
Witam, auto z 2004r/2,8/hdi nie pali po uszczelnianiu silnika, planowana głowica, wymienione panewki, simeringi. Generuje błąd P1320 czyli brak zgodności rozrządu, rozrząd ustawiony zgodnie z autodatą, kołek w obudowę sprzęgła, wałek rozrządu na znak u góry. Błąd się kasuje i po chwili kręcenia wyskakuje z powrotem, po potraktowaniu plakiem wyskakuje...
Coś puka na ciepłym silniku. Dodam, że panewki korbowe wymienione, pierścienie na tłokach nowe, głowica po regeneracji. Przed remontem też tak było słychać. Silnik chodzi elegancko, spalanie w normie, podkładki pod wtryskami nowe, wtryski w idealnym stanie. Klepanie słychać na wolnych obrotach, po do daniu gazu ucicha. Link do nagrania. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam,panowie ktoś może ma dane dotyczące luzu pierścieni tłokowych na zamkach w silniku 4HJ 150km. tłoki po drugim szlifie +0.5 ,wymienione tylko pierścienie tłokowe i po.. 15km zatarły się 2 tłoki!!! tłoki uszkodzone od linij od 2 pierścienia w dół,więc raczej wtryski wykluczam,smarowanie i kanały chłodzące denko tłoka drożne,dysze działają,tłoki...
Witam, Trafiłem na ten temat z racji że jestem w posiadaniu takiego auta od niedawna. Mam problem z głośną pracą silnika (stuka puka jak diesel). Mechanik stwierdził że to wina rozrządu lub/i panewki. Pozwoliłem sobie wykluczyć to ostatnie i skupiam się na rozrządzie. Potrzebuję poradę jak się za niego zabrać. Zakupiłem już zestaw blokad rozrządu (walizeczka...
Witam forumowiczów walczę z problemem mojego peugeota boxera 2.2 130koni problem jest taki ze na zimnym silniku(znika po osiagnieciu 90 stopni) podczas jazdy po dodaniu lekko gazu silnik zaczyna szarpać, po odłączeniu przepływomierza powietrza problem znika, wymieniłem przepływomierz na inny używany nie wiem czy sprawny ale niestety nic się nie zmieniło...
Kupiłem peugeota boxera 2.2 HDi 120km 2008r. Euro 4 Auto przyjechało do mnie na lawecie. Silnik na pace. Silnik złożony od podstaw. Dostał dwa nowe tłoki , nowe panewki , głowica zrobiona dwa zawory uleciały, w klawiaturze urwany hydropopychacz( założona nowa ). Po złożeniu motoru kręciłem wałem i jestem pewny że kręcił sie. Po włożeniu skrzyni biegów...
Tę blaszkę, która jest z żelaza i rdzewieje należy wyjąć i według niej wyciąć nową blaszkę z mosiądzu lub z miedzi. Następnym elementem, który ulega korozji to ośka silnika. Tam jest łożysko cierne (panewka) i to pod wpływem korozji siada. Należy oczyścić. Jeśli nie da się zdjąć panewki dla oczyszczenia to należy ją rozciąć i zastosować łożysko igiełkowe...
Problem rozwiazany musiala stukac panewka bo po chwili wylecial korbowod bokiem.
Nie radzę kombinować z oringami pod tuleje. Kiedyś składałem silnik z części dostarczonych przez klienta i zbyt grube gumki ściskały tuleje, tak że tłoki stawały. Zanim się kapnąłem o co chodzi silnik rozebrałem, zaczynając od panewek itd.
a czy musze robić szlif wału korbowego i cylindrów wraz ze zmienią panewek do wymiany pierścieni?
Roznice? kosmos :D - blok nie mam pewnosci ale raczej inny (nie wiem czy RFN ma natryski oleju ale raczej nie) -panewki -wal -korbowody -tloki -pierscienie -cala glowica (zmienna faza na dolocie + duzo wieksze zawory 35mm ssace) -inny dolot alumuniowy z przepustnica alu, filtr powietrza, rezonator itp -kolektor wydechowy 4-1 -katalizator metalowy +ogolnie...
zależy jak ten 1,5 był obsługiwany. jeżli zgodnie z zaleceniami producenta to.... sobie odpuść. producent zaleca zmianę oleju co 30 tys km co ma fatalny wpływ na panewki (lubią się obracać i zacierać - brak zamków) a wtedy zostaje praktycznie sama wymiana silnika (bo koszty remontu idą w tysiące). co prawda mało pali i jest "przyjemny w ekspoatacji"...
Witam auto z 2004r/2,8/hdi nie pali po uszczelnianiu silnika , planowana głowica , wymieniane panewki , simeringi . Generuje błąd P1320 czyli brak zgodności rozrządu , rozrząd ustawiony zgodnie z autodatą , kołek w obudowę sprzęgła , wałek rozrządu na znak u góry .Błąd się kasuje i po chwili kręcenia wyskakuje z powrotem , po potraktowaniu plakiem wyskakuje...
Trochę odgrzebie temat ale mam nadzieję że wniosek coś sensownego. Co do tego silnika to mamy dwie skrajności, świetne osiągi, może nie w serii chociaż tez przyjemnie się nim jeździ to jednak jego możliwości do modyfikacji naprawdę są duże i sam słupek wytrzymuje wiele, ale nawet delikatna zmiana mapy przez ogarniętego tunera robi z niego bardzo przyjemny...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Witam, PEUGEOT BOXER BLASZAK 99r. 2.5 TD V8, 79kW, 107KM Miesiąc temu wracając z trasy zaczął dymić na biało-szaro i szarpało silnikiem, diagnoza w pobliskim serwisie wtrysk leje a że nie mogli ich wyciągnąć do sprawdzenia kazali wolno wracać do domu ok 250 km. Na miejscu okazało się że wtryski swoją droga były do regeneracji, uszkodzeniu uległy popychacze...
Witam wszystkich zainteresowanych. Posiadam 407 1.6 hdi. Jakis czas temu panewki siadly tak wiec kupilem nowy blok silnika wszystko pozamienialem i teraz nie moge dojsc do ladu z dymieniem. Dymi na szaro-niebiesko tak jakby olej bralo aczkolwiek oleju nie ubywa. Po odpaleniu wszystko jest ok tylko zaczyna dymic jak sie nagrzewa..minuta dwie Na szczescie...
Witam wszystkich ! Nie chcę się za bardzo rozpisywać, więc przejdę do konkretów. Z uwagi na zablokowany wał w starym silniku 1.6HDI 112KM 8V, postanowiłem wymienić go na nowy (wstępna diagnoza - pourywane panewki). Znalazłem taki sam silnik założony jeszcze na aucie. Pojechałem, posłuchałem, podłączyłem pod komputer - wszystko wydawało się być ok tj....
Znajomy kupił ok. 2 lata temu Peugeota 407 1.6HDI teraz jeździ, ale zaraz po kupnie stał chyba z 3 miesiące z nim walczył. Najpierw urwał się grzybek zaworowy. Głowica do wymiany. Następnie 3x pod rząd wymiana turbo sprężarki i przewodu z sitkiem, pompa oleju. Dokładnie szczegółów nie znam co było w końcu przyczyną, ale już był dobrze zdesperowany....
Kupić panewka wałka rozrządu z tą śruba.
Może panewka stuka, jaki tam przebieg i kod silnika - 6/7/8 znak z Vin.
Przeczytałem wasze wypowiedzi na temat tego biedneg francuza i moje spostrzeżenia sa takie : 1. ciśnienie oleju to priorytet , jego minimalna utrata może być spowodowana przez ten wasz tuning przy zaślepianiu przewodów, lub co bardziej prawdopodobne panewki mają dosyć , bez remontu pomorze tylko gęsty olej ale też nie na długo zależy ile jeździsz. 2....
zanim kręcisz rozrusznikiem , najpier swiece odkreć następnie klucz do ręki i śrubą główną na wale oile nie kręci silnik odpowiedz sobie sam .Może być jedna z panewek a niedaj b uszczelka pod głowić
Witam nie wiedziałem do jakiego działu zakwalifikowac ten problem... Otoz posiadam autko Peugeot 306 Xsi 2.0 8v z 1995 roku. Auto posiadam od 4 lat jednak nie używałem go przez dwa lata pobytu za granica... przed wylotem oddalem auto do mechanika gdyz do oleju dostawala sie benzyna. Do silnika potrafilo dostac sie pare ladnych litrow paliwa... Do tego...
Zależy jaki jest ten "wymagany przebieg". Nie wierze w obecne zalecenia wymian oleju co 30 tyś km. Wszystkie moje diesle, w tym 1,6HDi dostawały i dostają nowy olej i filtr co 10 do 12 tyś km. i jest cacy. Nie ma problemów z turbinami, panewkami itp.
Zwalaj michę i będzie wszystko jasne.
Peugeot 308 1.6 vti brak ciśnienia oleju na ciepłym silniku. Po odpaleniu mam ok 2,5-3bar widać że po delikatnym dodaniu gazu wzrasta ciśnienie, ale "regulator" próbuje je utrzymać bo za chwilę reaguje i nie pozwala dalej iść. Po rozgrzaniu (ok 80st) w oczach na manometrze wskazówka opada praktycznie do 0bar. Co reguluje w tym silniku ciśnienie oleju?...
Mechaniczne uszkodzenie daje o sobie znac caly czas a nie tylko po przygazowaniu. Niekoniecznie. Np uszkodzona panewka w początkowym stadium uszkodzenia najczęściej stuka przy wyższych obrotach, jest nieslyszlana na wolnych obrotach.
Witam.mam taki sam problem z peugeotem 406 1.8 16v tylko ze benzyna raz na dwa tygodnie zgasnie przy dojezdzaniu do krzyzówki . czsem przy 100kmh ..posiadam tez Hiundaya lantre 1.6 16v u którego pływaly obroty ,przyczyną była obrucona panewka jednego z wałków rozrządu.przynajmniej tak powiedział mechanik po usunieciu usterki .peugeot 2 dni stal w warsztacie...
Ja wiem że temat roczny ale.. W miejscu pokrywy, w jej rowkach daje się uszczelkę. Taka gumowa lekko ciągnąca się i to wystarczy jeśli z silnikiem jest wszystko ok. Natomiast jeśli olej się tamtędy wydostaje to znaczy że jest wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej. I żadne klejenie sylikonem. Zakleiłeś pokrywę to ciśnienie wypchało olej gdzieś z tyłu...
A skądże znowu. Ta kontrolka sygnalizuje tylko i wyłącznie fakt występowania usterki w układzie wtryskowym, lub wtryskowo-zapłonowym, zaleznie od systemu. Tak że nie zasygnalizuje ona urwanego pasaka, pogietych korbowodów (bezpośrednio), czy wychechłanych panewek. Sama elektronika silnika. Co do czujnika reluktancji spalin w katalizatorze nie będę się...
Witam serdecznie! Mam problem z peugeotem partnerem b9 z 2014r. Samochód ma przejechane oryginalne 40tys km. Bez różnicy czy jest zimny silnik czy ciepły na niskich obrotach cisnienie utrzymuje się w granicy 0.5-.0.6bar. po dodaniu gazu powyzej 1600obr cisnienie momentalnie wskakuje na 1,7-1.8bar. Silnik był rozebrany na części , sprawdzone panewki...
1. Wentylator - może być uszkodzony przekaźnik od wentylatora. Z tego co wiem to komputer steruje jego pracą a wątpię żeby to on byl uszkodzony. Przekaźnik się zwiera zalączając wentylator ale już się nie rozwiera. Bzdurą jest wymiana wentylatora skoro pracuje. Trzeba popracować nad jego sterowaniem. 2. Obroty - uwalony silniczek krokowy albo brudna...
Kupowanie auta z filtrem na miasto to strzał w kolano. Zawsze będą kłopoty z wypalaniem , większe zużycie paliwa itp. Masz dwa wyjścia: kupić auto bez filtra albo wywalić to dziadostwo ze swojego. Jeśli zainwestowałeś już jakieś pieniądze w ten samochód to rób na offa i będziesz jeździł. Jazda z częstymi wypalaniami skutkuje podnoszeniem się stany oleju,...
Auto było u elektryka ;] I elektryk gorszy frajer niż ja. A Ty najwyraźniej nie nadajesz się by komuś pomagać skoro uważasz że wszyscy są w tej dziedzinie tak samo wyuczeni jak i Ty więc moją radą dla Ciebie jest nie udzielanie się skoro masz pretensje gdy ktoś prosi o pomoc. Tak czy inaczej, temat do zamknięcia przyczyną awarii obrócona panewka, więc...
Hej. U mnie to był zapchany smok w misce olejowej. To powodowało jednocześnie niskie ciśnienie oleju jak i jego wysoką temperaturę co zgodnie z instrukcją sygnalizowało jednoczesne zapalenie się kontrolek jak i sygnał dźwiękowy. Na szczęście wyczyszczenie smoka i miski pomogło, a już straszyli mnie luzami na panewkach i innymi dziwnymi usterkami. Mam...
Witam. Problem z Peugeot Boxer 2,2 TDCI 2009 r. Stukanie w silniku, wydaje mi się, że góra. Rok temu miał generalny remont, bo zakupiłem go z zatartą panewką. Cały dół był robiony, szlif i td. Nowy łańcuch też był. Teraz to stukanie jest bardziej po lewej stronie, patrząc na silnik. Wtryski zostały stare. Co to może być? Dołączę film. Dodam jeszcze,...
Warto pamiętać, że każdy silnik zanim stanie się dogrzany, jest niedogrzany. Pochylcie czoła przed moją mądrością Bo coz to się musi dziać z tym olejem strasznego kiedy silnik nagrzewa się od -20 do +80. No i w tym czasie nie powinno się przeciążać silnika, wchodzić na wysokie obroty, deptać gaz w podłogę. Zwłaszcza w silniku diesla który z natury...
Co do panewek w 1.5 dCi to ja zazwyczaj wymieniam jak ktoś kupuje auto i przyjezda na pierwszy serwis. Zazwyczaj są podtarte. W zachodnie przebiegi nie wierzę, ale miałem raz polski salon od nowości w rodzinie i po 140 tkm panewki byly już podjechanie do złotego. I jakieś dziwne kombinacje konstrukcji w stylu ,żeby wyjąć wahacz, trzeba wyjąć sanki i...
Ja uzywana 13 letnia carina jezdzilem okragle 10 lat, tylko rozrzad robilem i oleje. Nie zardzewiala dopoki nie miala rysy, jezdzone bylo zima lato silnik 1.6 16V LB, z powazniejszych awarii raz obrocilo panewke z powodu zaniedbania oleju ale to w kazdym aucie moze sie wydarzyc. Sprzedalem bo rozbilem niestety :(
Moje pytanie więc w czym szukacz przyczyny tego stanu rzeczy? W kwalifikacjach mechanika. Byc moze rowniez dlatego w starym silniku "obrocilo panewke". Normalnie utrzymany, ten silnik jest niezniszczalny. Jesli nie potrafisz zlozyc zaplonu w tak banalnym silniku, nie powinienes byl sie za to brac. Nawiasem, przed wlozeniem silnika nie uzywanego przez...
Jeśli ktoś jest odporny na wiedzę to ja go z niewiedzy nie będę wyprowadzał No to sprawdźmy twoją wiedzę Wyprowadź równanie Reynoldsa i pokaż wpływ płukanki. Po za tym nie masz pojęcia o silnikach a tym bardziej o tym płynie do płukania No cóż geniuszu test numer dwa https://obrazki.elektroda.pl/6133577500_... Jeżeli skończyłeś studia...
Witam! Kupiłem z rozbitka silnik TU1M 1.1i o przebiegu 180kkm z tzw gwarancją rozruchową, gwarancją określonego zużycia oleju i paliwa. Założyłem nowy rozrząd z pompą wody, uszczelniacze na wałku rozrządu i wale korbowym, nową tarczę i łożysko wyciskowe sprzęgła i założyłem do auta. Zalałem olejem 15W40 orlenu + filtr SCT. Zrobiłem nim już jakieś 700km....
Witam dodaje temat ponownie bo poprzedni wylądował w koszu za literówkę, mam problemy z moim peugeotem 607 2,2hdi 133KM, mianowicie auto odpala bez problemu, lecz na sam początek dodam że auto ma jałowe obroty 1200/min, auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem (obrócona panewka ale CHECK też świecił) wymieniłem silnik na inny z 406 coupe z osprzętem oprócz...
panewki korbowodowe panewki oporowe panewki szlif
prowadnica piła stołowy sterowanie rolet zewnętrznych ademco express
phanick pegasus pomiar indukcyjności
Galmet Basic 270 - wybijanie bezpiecznika grzałki Kody błędów P0269 i P0272 w Volkswagenie