Brak ciśnienia oleju i stuki sugerują że mogło dojść do zatarcia panewek. Ściągaj miskę olejową oraz panewki .
Renault panewki bez zamkow czeste obracanie sie :) wadliwe wtryski renaut 1,5 a takze pompy Dodano po 1 silniki bmw 2,0 urywajace sie waly na 4 korbie ;/
Uszkodzony okazał się popychacz.
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Mogą być panewki.
taki mały remont. No nie taki mały. Pozdrawiam
Sprawdzałeś panewki?
dokładnie tak przy rozruchu morze dymić ale raczej nie podczas jazdy , jeśli wyeliminowana została turbina to wymieniłbym jeszcze pierścienie dla świętego spokoju i panewki
Witam potrzebuję dobrać panewki korbowodowe i główne do nowego wału Renault master 2.3 silnik M9T 880 Wał nominalny kolory panewek 4 na korbowody i 4 na główne . Posiada ktoś może tabelę doboru ?
Robiłem remont kapitalny takiego silnika , wał możesz śmiało szlifować .Co do obracania panewek to zamek na wiele się nie zda jeżeli dochodzi do zatarcia nawet dwa zamki by tu nie pomogły , nie taka jego rola . Zamek owszem pomaga w montażu i ustaleniu położenia panewki , kluczowe jest naprężenie panewki , a to zależy od zużycia gniazda . Porysowane...
Kupić silnik dla panewek?Jak panewki to i wał do szlifu.
Może wentylator ma zatarte panewki? Myślę że kropelka oleju powinna na jakiś czas pomóc.
Lej dedykowanego elfa, załóż i ,,twarde" panewki.
Dzięki za pomoc ,przyczyna to żle dobrane panewki Pozdrawiam.
A czym jeździsz? Renault sprzedawało też używane auta z silnikami 1.9 dci pow. 115km Oznaczenie f9Q. I w każdym egzemplarzu były wymieniane panewki korbowodowe
Panewki dorabiam z fosforobrązu, ostatnio dorabiałem do prądnicy w ciągniku Renault. Często też dorabiam łożyska ślizgowe na wały korbowe do kosiarek.
Olej w Dieslu szybko robi się czarny. Co do panewek - jak masz przez to spać spokojnie, to zweryfikować jednorazowo ich stan, jeśli ok to zostawić. Olej wymieniać nie w trybie long life ale co powiedzmy maks 15 000 km jak się da to i częściej (serwis long life zabija panewki), nie katować silnika na zimnym (słabe smarowanie + obciążenie zabija panewki),...
Nowy zestaw wał panewki korba 800zł. ori renault.
Skoro ten bezpiecznik zasila alternator i rozrusznik to coś ma zwarcie. Osobiście stawiam na to że rozrusznik nie ma siły przekręcić zatartego silnika. Bardzo typowa usterka, czyli panewki wału.
Zbyt wiele nie dowiedziałeś się. Ale trochę nie rozumiem pytania. Przecież gniazdo panewki ma wyfrezowania.
mi tez sie swieca te trzy kontrolki najprawdopodobniej to panewki wału korbowego
Witam!! Jakim momentem dokręcić panewki główne oraz korbowodowe w tym Renault?
Wygląda to na mocno zniszczone panewki co najmniej 2szt.
Witam wymieniam panewki przy renault master 2.5 dCi 125km rok 2005 która panewkę założyć na górę a jaka na dół według oznaczenia pomocy bo żaden mechanik nie ma na ten temat pojęcia jestem samoukiem bo wylądowałem w swojego masterka 20k więc proszę o pomoc
Nie koniecznie od braku oleju, bardziej zassało olej i taki chaust może pogiąć korby (ciecz jest nieściśliwa). Jest możliwe że tylko spalanie stukowe (nie wszedł całkiem na obroty) i silnik ocalał. Jest też możliwe że jednak poszły panewki lub korby.
pytanie?? jezeli pasek osprzętu wkręcił się w rozrząd czy naprawiono również głowicę?? jeżeli nie to może zawry stukają. Jeżeli naprawiono głowicę to stawiam na dwie rzeczy.: koło zamachowe dwumasowe lub niestety panewki. zdejmij miske olejową i sprawdź czy nie ma luzu na panewkach korbowodowych. jezeli czestotliwość stuków rośnie z obrotami silnika...
http://obrazki.elektroda.pl/9974345000_1... Dodano po 20 Powyżej zdjęcie panewki z I cylindra.
Do awarii w tym samochodzie doszło w taki sposób, że kierowca jechał na trasie i po prostu zatarł mu się wał korbowy, bo złapało na panewce
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Może mi ktoś wytłumaczyc dlaczego przy szybkiej zmiani biegów mogą pojść panewki??
Które panewki obróciło? Na wale czy korbowe?
dobry wieczór drążę dalej temat ASB ,znalazłem w końcu trochę czasu i rozebrałem swoja skrzynkę nie dawała mi spokoju i wygląda to tak jest uszkodzona taśma zdarta okładzina podtarty kosz przekładni planetarnej tam gdzie razem ze sobą pracują ,panewki w obu koszach uszkodzone na wałku przyklejona kompozycja z panewki ale nadaje się do polerki ,drugi...
Czy moga to byc rowniez panewki glowne ??? nie spotkałem przypadku
Tam jest bodajże sworzeń pływający, ściągasz jedno zabezpieczenie na sworzniu i wysuwasz.
Zbyt niska lepkość oleju (czytaj:-zły olej) Wytarte panewki (czytaj:-remont silnika)
Odgłos uszkodzonego wtryskiwacza albo mechanicznego uszkodzenia układu korbowo- tłokowego ( panewki , sworzeń tłoka ...) . Jeśli uważasz że od alternatora to zrzuć pasek akcesoriów - wyeliminujesz alternator .
ja miałem to samo w reno megane panewki mi klekotały silnik do remontu albo nowy
lepiej juz kupic stilo- latwiej o czesci zamienne a i silnik 1,9 jtd jest udany ;-) silniki 1,5 renaulta cierpia na obracajace sie panewki (sa bez zamka) co w konsekwencji prowadzi do remontu silnika ;-)
Ale od panewki by nie dymił, a silnik by się normalnie uruchamiał.
Myślę że silnik bierze olej,jak już będziesz robił to panewki obejrzyj bo lubią się zatrzeć.
Mam chyba jeszcze gdzieś ze 2 głowice , ich awarie to przeważnie korba bokiem , lub obrócona panewka.
Za światły nie jestem ale nie mogę ustawić do synchronizacji wału w odpowiedniej pozycji czyli klinem do góry, bo zatrzymuje sie na godź 11 i koniec. Czy wystarczy tylko założyć pasek tak aby oznaczenia na nim pokrywały się z oznaczeniami na kołach rozrządu? Na którym cylindrze najczęściej obraca panewki licząc od rozrządu?
Panewka pewnie Za takie rady to dziękuje. Potrafię rozpoznać klepiącą panewkę.
Tłoki mogą pukać bo straciły swój kształt /owal/, mogą też ten sam efekt dawać pierścienie uderzające o próg w cylindrze /jeśli jest/, panewki na korbowodach.
Laguny dzieli się na 2 grupy. Przed liftem ( z początków produkcji, najwięcej baboli, im bliżej 2005, tym coraz efektywniej poprawiane) oraz po lifcie, powyżej 2005, gdzie wyeliminowano 90% usterek. Jeśli chcesz diesla, to szukaj takiego co miał zmieniany olej co 10 000km. Ten sam silnik montowano w trafficach, oraz Volvo. Tylko że w Volvo nie widziałem...
nie ma żadnych błędów a jak by się wieszał to by trzaskało jak panewka
Czy niższa moc w tym silniku daje wiekszą pewność, że silnik dłużej pochodzi, czy to loteria i moc nie ma znaczenia co do uszkodzenia panewek?
Miałem ci o tym napisać właśnie w tych silnikach siadają panewki najczęściej korbowodowe na czwartym cylindrze .
Co się dzieje z pompą, że koniecznie musisz ją wymienić? Bardzo niskie ciśnienie oleju? Panewki też już zużyte? Ile tys. km przebiegu masz?
Witaj To jest standardowa usterka silnika 1,5dci. padają pompy oleju. następstwem tego jest wykończenie panewek i turbiny. Pozdr
Kolego doprowadź zdjęcia do ładu albo kosz. Pozatym jest prawdopodobne że z powodu małego ciśnienia oleju zatarłeś panewki dolne lub górne.
Witam mam problem z moją megan,gdy jest zimna wszystko gra ale gdy sie troche rozgrzeje słychać w silniku jakieś stuki silnik spada z obrotów max obroty 5 do 6 tys gdy gaz na maxa i jak sie bardziej rozgrzeje to gaśnie gdy np wentylator sie włączy lub włączę światła i nawiew,ale odrazu odpali jak zgaśnie co to może byc czy panewki sie posypały pomocy
Witam, Jak w tytule mam problem ze Scenicem II 1.9 dci 2005r. Jakiś tydzień temu zaczęło coś stukać w silniku, obróciła się panewka, wymieniłem cały komplet, przy okazji także olej ( ELF 5w40) wszystko chodziło dobrze nie było słychać żadnego stukotu jednak po przejechaniu ok 50km problem powrócił znów zaczęło stukać głośniej, zaczęło wibrować autem,...
Miał jedną zasadniczą przewagę nade mną...... Słyszał to na żywo..... Niestety nie da się w 100% zdiagnozować przez internet, a opis metalicznego klekotu skierował mnie właśnie na panewki. Pozdrawiam.
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
Fizycznie manometrem ciśnienie mierzone? Może czujnik przekłamywał, teraz to domysły. Nie zapomnij założyć nowej pompy olejowej, przy wymianie panewek!!!
jak rozgrzany do rzadszy rzecz jasna w pierwszej kolejności ciśnienie tracimy na panewkach głównych tych raczej nie usłyszysz, korby nie stukają więc tam raczej jest ok, obejrzyj panewki na wałku rozrządu tam też dociera ciśnienie, no dalej to można jeszcze sprawdzic smok na pompie a ale skoro piszesz że na zimnym ok na dogrzanym spadek to raczej panewki...
Nie ogarniesz tego sam, nie masz żadnej wiedzy na ten temat. Jak tam panewki po rozbieganiu silnika? Urwał się wirnik? A gdzie resztki tego wirnika?
Odnośnie 1,5 dci Olej co 10 tys Panewki pompa oleju co 100 tys Nie lać g..na do baku to chyba tyle Znam kilka osób które zawodowo latają 1,5 dci i tylko olej filtry zawieszenie olej filtry klocki i tyle 300 na licznikach i w jednym padło sprzęgło
No tak czyli powinienem zacząć od pompy ?? Bo nie wydaje mi się że panewki by się kończyły przy takim przebiegu . Z tego co słyszałem te volvoskie silniki potrafią dużo więcej przejechać.
Ja bym sprzedał Opla. Bo ma większa wartość od Renault. I szybciej sprzedasz niż Renault. W dci wiadomo, panewki. A w Oplu pompy. Ale panewki zawsze zawczasu można wymienić, a pompa to już nie znasz ani dnia, ani godziny. U szwagra w Vectrze B DTI (DTH) w czasie jazdy zgasł i po zawodach. Ale tak jak pisali jedno i drugie Diesel - więc każda naprawa...
J aw swoim renault 19 miałem takie same objawy powód był taki że dwa gary straciły kompresję cały silnik do roboty był pierścienie, panewki małotego bo na dodatek wszystkie wtryski zawaliło jakimś guwnem
Kontrolka zapali się przy ok. 0,3 bar. Obstawiam panewkę wału.
Witam Jakie sa momenty deokrecania stop korbowodow w samochodzie renault espace 4 2.0 dci 170km. Czeka mnie profilaktyczna wymiana panewek. Pozdrawiam
Silnik przeszedł kapitalny remont w głowicy był wytarty wałek jest nowy .Wymieniono pierscienie i panewki .Auto przejechało 22 tyś km .I wszystko gra .Głowica była robiona.
Kilka lat wstecz rozłożyłem na czynniki pierwsze silnik 1,5 DCI 82-u konny z Renault Clio. Następnie zmontowałem go z powrotem. W efekcie dwa dni stracone i trochę pieniędzy na płyny i uszczelki a silnik jak sobie po cichu specyficznie stukał (przypominając stukot panewki) tak sobie stuka po dziś dzień. One tak mają.
Witam proszę bardzo.
Nie słuchaj ich bo pierd.... Pierwsza sprawa wkręcaj manometr i sprawdzaj ciśnienie na zegarze. Jak będzie rzeczywiście takie słabe, napisz to ci powiem co zrobić :). Na 99% nie są to panewki pompa itp, jak się pośpieszyłeś to szkoda twojej kasy bo i tak nie będziesz miał ciśnienia :D.
Po wymianie dwóch przepływomierzy (pierwszy używany, drugi nówka oryginał). Czyszczeniu EGR z całą chlodniczką, zaślepianiu itp. Mycie wszystkich przewodów, katalizatora, kolektorów, intercoolera przyszedł czas na sprawdzenie luzów zaworowych i sprawdzenie głowicy bo samochód nadal był słaby, a na wolnych obrotach pracował równo. Problemem okazała się...
Witaj. Czy sprawdziłeś wałek rozrządu i jego tulejki? Sprawdż czujnik ciśnienia. Kolego Waldemarze od kiedy panewki są twardsze od wału? Po sporym przebiegu auta i normalnym jego eksploatowaniu panewki będą lekko zdarte a wał nawet nie będzie miał rysy.
Przed remontem chodził bez zarzutów, tylko stukały panewki. Zrobiłem kapitalny remont silnika. Po remoncie silnika nastąpił drastyczny spadek mocy i zwiększyło się spalanie.
Witam wszystkich. Mam problem z ciśnieniem oleju w Renault Scenic 2 1,6 16v. Ciśnienie zmierzone manometrem na rozgrzanym silniku na biegu jałowym spada do 0,5 bara, po zejściu z obrotów spada do 0,4 bara i się podnosi do 0,5. W silniku zostały sprawdzone panewki główne i korbowodowe oraz zmierzony wał korbowy. Wszystko ok. Nawet wymienione zostały...
Mam Renault Scenic 2 1.5 Dci robiłem remont silnika tzn. wał korbowy , panewki główne i korbowodowe czyli typowa usterka 1.5Dci wszystko pięknie tylko od jakiegoś czasu słychać dziwny dzwięk przy większym dodawaniu gazu podczas jazdy tak jak by stukanie w jakieś plastikowe wiadro... co by to mogło być ? Może zrobił się luz na korbowodzie albo na łączeniu...
Takie stukanie jak opisujesz raczej nie pochodzi z zaworów, bo słyszalne byłoby już na zimnym silniku a wraz ze wzrostem temperatury cichło by. Co ile zmieniasz olej silnikowy? Stuki z silnika to mogłaby być panewka ale ciężko to wychwycić. Jeśli olej byłby zmieniany co zbyt wiele kilometrów to bywały przypadki ( Renault Megane np) że obracało panewki....
Ok, poprawię. Dziś zauważyłem że gdy silnik jest ciepły to słychać stuki w silniku lub chrobot. Auto straciło moc. Maximum obrotów 5 do 6 tys gdy pedał na maxa, wiec nie wiem co to wszystko świadczy. Puka w silniku gdy ciepły, obroty małe i gaśnie gdy jest rozgrzany. Znajomy mówi że poszła panewka.
To teraz tego dopilnuje by sprawdzic :) a przy okazji - Mirek Handlarz mowi, że to mogą byc panewki lub nie wiadomo i chce mi dać 2000 za nią w takim stanie xd
wymienić nie zaszkodzi. Koszt niewielki ale spokój ... nieoceniony. kiedyś producenci zalecali wykonanie wymiany po pierwszych 1000-1500km bo w oleju znajdują się opiłki "poprodukcyjne". Teraz niby jest lepiej i dokładniej ale .... zawsze coś się znajdzie w oleju. Zresztą- nie trzeba patrzeć na zalecenia producenta- nie ma interesu aby samochody się...
Cześć. Jakieś 1.5 roku temu kolega miał podobny problem w megane 1.5 dci. Okazało się że panewki "Podjadlo" zrobił remont auto nie odpaliło dopiero pomogla wymiana BSI. Może ta informacja Ci pomoże. Pozdrawiam.
A może być też tak, że od jakiegoś tam numeru nadwozia zmienili całe sprzęgło. Ty kupiłeś komplet ale bez koła zamachowego. A masz wymieniony silnik, to jest Renault dci, a wszyscy wiedzą, że tam lubią obrócić się panewki.
Witam, wczoraj jak wracałem do domu zapaliła mi się rezerwa, wiec mam jeszcze do przejechania 95km, ja zrobiłem z 50km, nie chciało mi się już tankować, bo była 2 w nocy. Rano chce odpalić, odpalił ale się jakby dławił dałem mu więcej gazu tak na 1200obr. i puściłem gaz a on zgasł. Wyjąłem kartę i wsadziłem jeszcze raz i tylko rozrusznik kręcił. Pewnie...
Witam.Miałem raz taki problem i przyczyną okazał się ugięty korbowód (tłok uderzał o przeciwwagi wału korbowego) oraz uszkodzona panewka korbowodu.
Nie miałem ostatnio czasu.. ale zamówiłem tester ciśnienia z łamaną końcówka i udało się sprawdzić. Na wszystkich wyszło po 30 bar więc chyba jest ,,G", w wolnym dniu zamontuję turbinę, nowe panewki i jazda. Auto zostanie u mnie, bo dostałem je praktycznie za free.
Główne 20Nm + 150 stopni (+-10) Korby 25Nm + 60 stopni (+- 6)
Okazało się, że turbina walnęła. Wałek w niej ma bardzo duży luz. Mechanik sprawdzał rozrząd i przy wykręceniu świec okazało się, że na pierwszym tłoku jest olej i to dość dużo. W silniku nic nie było. Turbina wyciągnęła cały i teraz jest problem, ponieważ panewki mogły się poobracać ... Nie wiem teraz czy warto jest regenerować, czy może kupić nową...
Jak dziecko się rodzi, to dostaje klapsa na dzień dobry od położnika, jak skręcam korby i panewki główne, to też im dają klapsa młotkiem na resztę życia. UPG też musi sobie usiąść, po pierwszym dokręceniu np 30Nm trzeba wypalić peta, popuścić i dokręcić ponownie
Najpierw zmierz a potem panikuj, może to co innego a nawet jeśli, to tylko głowica do częściowej naprawy albo wymiana na inną. Nie jeździj tym autem bo takie ilości paliwa się nie spalają w całości a to co nie spalone idzie w olej - zamęczysz wał i panewki. Najpierw dowiedz się gdzie ci kompresję zmierzą i tylko tam pojedż. Po naprawie wymień olej.
Powiem Ci chłopie że odważny jesteś jak na taki silnik bez przynajmniej sprawdzenia ciśnienia oleju, ciśnienia sprężania ( bo te kawałki z turbiny to jak myślisz gdzie się podziały ), załorzyłeś nowe turbo. Dodano po 5 Jeszcze kilka uwag: stan katalizatora i sprawdź czy na wale korbowym są jeszcze panewki, i stan ułożyskowania wałka rozrządu ( a przy...
Po zdjęciu kolektora dolotowego i próbie odpalenia, samochód pięknie ział ogniem z dolotu. Rozrząd był przestawiony o 45 stopni, kompresja zerowa, a na kole wału korbowego były wkręcone resztki paska osprzętu. Prawdopodobnie grzybki zaworów pogięte, powierzchnie wałków mają 4-8mm wżery, wałki chodziły na sucho. Zamiast uszczelek, silikon. O ile panewki...
Po pierwsze czy znasz opinie o 1,9 dci (RENAULT) ! Poczytaj o bolączkach w tych silnikach w internecie: turbina, panewki itd. Żeby później nie żałować. PS. Siostra ma Lagunę II 1,9 dci 101 KM na razie wymienione ( turbina, katalizator) przebieg 210 tyś. km.
Koło pasowe napędu osprzętu nie ma wpustu. Wpust jest na małym i dużym kole rozrządu. Przy przestawieniu rozrządu powinno wyrzucić błąd synchronizacji. Ściągnąć pasek osprzętu -sprawdzić koło pasowe ( koło z tłumikiem drgań). Sprawdzić ustawienie rozrządu. Zrywało wpust na dużym kole rozrządu. W najgorszym przypadku pokrzywione zawory. Przypadłość tego...
Pewnie jeszcze 1,5 dci . Decydujac sie na takie auto wiedziałeś ,ze nie sa one bezawaryjne . To jeszcze ,panewki , wtryski, licznik , blokada i wiele innych . Dodano po 1 auto bylo robione tylko pod sprzedaż Renaulty z pewnego okresu produkcji tak mają . Takie było załozenie konstruktora i kontroli jakosci .
Ciśnienie czego, oleju czy sprężania? Opiłki mogły właśnie być z zatartej turbiny bądź z panewki. Dodano po 4 Od strony rozrządu jest pierwszy Nie w tym silniku. Rzeczywiście w Renault musi być zawsze coś dziwnego, chociaż u mnie w Megane najpardziej wywalona była panewka od strony sprzęgła.
To za mało pompuje?? Turbo było wymieniane z 2 lata temu i nagle przestawiona sztanga?? Dodano po 11 Dodam jeszcze najważniejsze. Poobracało panewki. Jest nowy wał i korbowody. Nie wiem jak długo samochód jeździł z tą awarią i jak było przed naprawą. Przypuszczam że przez brak smarowania turbinę szlak trafił.
Panewki wałka rozrządu, turbina, rzadki olej- to ma wpływ. Pewna Scania na rzędówce jeździła długie tysiące na świecącej kontrolce oleju na wolnych, na obrotach 1,5-2 Bary. poszła do Iraku.
Witam. Mam taki problem. Otóż w samochodzie pękł rozrząd. Oczywiście zdemontowałem głowicę i przypuszczenia się potwierdziły (zawory dostały tłokami. Dokładnie 12 z 16). Głowica poszła do regeneracji i planowania i teraz stanąłem w pewnym punkcie przy montażu. Zablokowałem wał w GMP, tylko że teraz problem mam taki że nie mogę ustawić wałków w takim...
Koledzy potrzebuje wartości luzów zaworowych midlum dxi 280
Witam. Zdjąłem rurkę filtra powietrza z turbiny. Tam oczywiście olej. Łopatki turbiny lekko postrzępione na końcówkach. Luz na osi wirnika ok. 1cm. Czyli diagnoza jasna... Serwis specjalizujący się w Renault (nie Renault) powiedział mi: 1500zł - turbina sprawna, z roczną gwarancją. 1000zł - robocizna. Jak spytałem, dlaczego tak dużo, usłyszałem, że...
Potrzebuję moment dokręcania panewek głównych i korbowodowych oraz luzy zaworowe do Renault Midlum 220 DCI z 2002 roku
Po tym co opisałeś to moja rada szukać drugiego silnika. W podjęciu decyzji pomoże Ci dokładny pomiar wału. Z tego co podpowiada mi mój mechanik, wał i panewki czyli dół silnika, są do dalszej jazdy. Paweł ma doświadczenie,Twój mechanik "cudowne" oko?Sprawdziłeś czy nie skręcony??:D
Czy silnik FQ9 to ten 1.9dCi? No tak wynika z VIN, tylko to jest wersja 110 KM, nie tak wysilona, są jeszcze niby takie same, ale z mocą 130 KM i starsze wersje (przedliftowe) 120 KM. Największe kłopoty z łuszcząca się pompą i wtryskami to miały 1,5dCi. Podobno zdarzały się obracające panewki i wiele innych kłopotów, ale podobno w wersjach przedliftowych...
renault laguna panewki panewki renault laguna panewki korbowodowe
dekoder 5830cdx obliczanie błędu pomiaru antena cyfrowej telewizji naziemnej
update software philips update software philips
Panele fotowoltaiczne XTG420 PMB7-44SC - dane techniczne i karta katalogowa Gasik RC i warystor do transformatora 200W 230V